eitaa logo
مسابقه معراج السعاده 🇮🇷
2.1هزار دنبال‌کننده
892 عکس
214 ویدیو
1 فایل
🌺 مسابقه از شرحی ساده وکاربردی بر 📚 کتاب معراج السعاده ✍اثر فاخر مرحوم ملا احمد نراقی ارتباط و پرسش و پاسخ : @yekta786
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امشب فرشتگان بر خانه‌ی خورشید نُهُم سبد سبد گل می‌پاشند امشب، نوزادِ مبارکی به دنیا می‌آید تا خورشیدِ هدایتِ انسان‌به ملکوت شود. مولا می آید، تا پرچمدار علم مکتب جعفری باشد. مولا می آید، تا با نورِ دانش، ظُلمت متوکل عباسی را بشکافد. او می آید تا خون خدا را در شریان جهان مرده جاری کند. او می آید تا آسمان را چون کوله‌بار سبز بر دوش گیرد و رسالت هزاران ساله دین را به مقصد برساند مقدمش گلباران 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 تبیین 🇮🇷@merajosaade786
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم فقرات بحث فرمول تا پوشش گفته شد درخواست هایی که آدم از خداوند تبارک و تعالی دارد و اجابت هایی که برای آدم صورت میگیرد در فرمول به عنوان پوشش مطرح شده است و این یک حقیقت است و در آیات قرآن و درکلام معصومین به نوع های مختلف این دیده میشود وقتی آدم در یک ظهور خیلی خوبی قرار بگیردکه سوالش مشخص هست، الان بعضی افراد در یک کارهایی قرار می گیرند در یک ظهورات قرار می‌گیرند این ها نمی دانند اصلاً برای چه در آن ظهور قرار گرفتن شاید بگویند ما میدانیم فلان نیاز را داشتیم رفتیم درآن ظهور قرار گرفتیم سوال ما این بوده خب اون سوال، میشود سوال محدود! در صورتی که آدم وقتی بخواد یک وجه بینهایتی داشته باشد سوال باید نامحدود باشد باید فرمانش رااز خداوند تبارک و تعالی بگیرد و از آن قالب ها این رادریافت کند خب وقتی که سوال آدم با توجه به درجاتی که در فرمول هست آدم آن را در نظر گرفت به این سمت حرکت میکند و ظهور صورت می گیرد. تبیین 🇮🇷@merajosaade786
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
03 روز باقی مانده تا عید غدیر پیامبر اکرم صلی‌ الله علیه و آله و سلم فرمودند: علی علیه السلام بعد از من مولی و صاحب‌ اختیار شماست کنزالعمال ، جلد ١١ ، صفحه ٦١٢ تبیین 🇮🇷@merajosaade786
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم معمولاً هم در ابتدا ها اینجوری هست که آدم در سوالات که قرار میگیرد در کسب فضایل هست. معمولاً اینجوری هست اکثریت انسان ها یک همچین حالتی را دارند اگر بالای کسب فضایل، مثل رد شدن یا در درجات مختلف قرار می‌گیرند این ها موقتی است وموضعی است در یک ظهور می بینیم در این حالت قرار میگیرد ولی در ظهورات دیگر این حالت را ندارد معمولاً هم ما چون در مکتب شیعه هستیم دوست داریم که در بهترین جایی که مد نظر خدا هست قرار بگیریم و دوست داریم که حداقلش آدم برود بهشت وجهنم نرود. اآدم این را طالب است اگر به یک مسلمان به یک شیعه بگویند که تو مردی کجا میخواهی بروی؟ می‌گوید من دوست دارم بروم بهشت و طبیعتاً هم ظهورات میروددر آن جهت حالا در بین اینها چون آغشتگی ها به دنیا هست می بینی که یک وقتی همین ها یادشان میرود که میخواهند بروندبهشت اشتباهی میروند جهنم. سوالشون میرود در آن در رذایله قرار میگیرند مثلاً در فرمول نگاه می کنیم دومین فقر ه را انتخاب می‌کنند اگر یادشان باشد سومین فقره رو کسب فضایل را انتخاب می کنند یا همان بهشت یعنی ظهورات مقابل دار ادامه دارد ........ 🇮🇷@merajosaade786
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
02 روز باقی مانده تا عید غدیر پیامبر صلی‌ الله علیه و آله و سلم فرمودند: اگر تمام درختان قلم، و دریاها جوهر، و جنیّان حسابگر و آدمیان نویسنده شوند نخواهند توانست فضائل علی بن‌ ابی‌طالب علیه‌ السلام را اِحصا و شمارش نمایند! تذکرة الخواص سبط ابن الجوزی، صفحه ١٣ـ و کفایة‌ الطالب گنجی شافعی ، صفحه ١٢٤ـ١٢٣ تبیین 🇮🇷@merajosaade786
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم آدم وقتی در یک ظهور میخواد قرار بگیرد میگوید خدایا من در این ظهور قرار می‌گیرم که یک زبان اعترافی داشته باشم یک ظهورات اعترافی داشته باشم و بتوانم قادر باشم باهات حرف بزنم هم ظهوری هم کلامی همه جوره بتوانم باهات حرف بزنم بعضی هستند که نمی‌توانند با خدا حرف بزنند مثلاً یک عبادتی که می کنند فکر می‌کنند همان است و تمام شد در صورتی که باید یک زمان های خاصی بگذاریم مخصوصا اونهایی که در مسیر قرار می گیرند باید شب داشته باشند ده دقیقه یک ربع شروع کنند ولی بعداً باید میل و رغبت پیدا بشودآدم با خداوند گفتگو داشته باشد یه وقت میبینی که آدم گفت‌ و گوهایش کم است خداوند یک کاری میکند که این زیاد بشودچون سوالش را دارد آدم رو در یک ظهوراتی قرار میدهد در یک امتحانی قرار میدهد که این گفتگو با خداوند بیشتر بشود و ما یک وقتی اگر اختیارا در این سوال ما قرار بگیریم و انتخاب کنیم این برای آدم بسیار خوب خواهد بود و این برای آدم دلچسب تر خواهد بود چون از قبل خودش سوالش بوده این هم که میگوییم این ها هست نه اینکه همینجوری بگوییم اتفاق میافتد باید آدم این رو در نظر بگیرد اگر خواست یک اعتراف خوبی را در درگاه خدا داشته باشد مثلا میاد در یک ظهور قرار میگیردمیگوید خدایا امروز مثلاً من یک هزار تومانی صدقه میدهم برای اینکه من شب بتوانم خوب اعتراف داشته باشم یا فلان کاررا انجام میدهم مشکل فلانی را حل می کنم و سوالش این باشد برای این که من بتوانم خوب باهات حرف بزنم یعنی دیگر حرف از بهشت نیست گفتگو با خداوند تبارک و تعالی است یا مثلاً خدایا من فلان چیز رو در مسیر بی نهایتی طلب دارم میرود به سمت پوشش هی درجات میرودبالاتر د مثلا میگه خدایا این ظهور را انجام میدهم که فلان چیز برای من محقق بشود فلان چیز چیه مثلاً در فلان جلسه قرار بگیرم جلسه بی‌نهایتی یا توفیق پیدا کنم عبادت های بینهایتی داشته باشم توفیق پیدا کنم که در طی روز دائم با خودت گفتگو داشته باشم این ها را آدم از خدا میخواد اینها هم از سوال برای آدم رقم می خورد 🇮🇷@merajosaade786
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
توجه توجه 🟥🟥🟥🟥🟥 سلام دوستان عزیز کانال در حال به روز رسانی است از شکیبایی. شما سپاسگذاریم
بسم الله الرحمن الرحیم صفت پانزدهم : کبر عبارت است از حالتی که آدمی خود را بالاتر از دیگران ببیند و اعتقاد برتری خود را بر غیر داشته باشد . کبر صفتی است در نفس و باطن و از برای این صفت ، در ظاهر آثار و ثمراتی چند است که اظهار آن آثار را تکبر گویند . این یکی از آن صفت هایی است که در درون آدم کارهای زیادی انجام می دهد و موانع خیلی زیادی به وجود می آورد . با وجود معرفی این صفت و تعریفی که از آن شد باز هم در جاهای مختلف ؛ شاید تشخیص آن برای انسان مشکل باشد و اگر کسی دچار این مشکل شد ؛ در آمدن از این حالت برایش سخت است. باید چنین توجهی داشته باشیم و اگر بخواهیم دنبالش بگردیم در درون خودمان که آیا چنین حالتی درونمان هست یانه ؟ مستلزم اینست که آدم در یک افقی قرار بگیرد تا بتواند این را تشخیص بدهد چون در حالی که این رذیله را انجام می دهد تشخیص آن سخت است .شاید آدم سالها در یک حالتی باشد و خودش هم متوجه نباشد . فکر کند در مسیر هم هست و بعدها ببیند برایش شکوفایی ها به وجود نیامده است . وقتی توجه پیدا می کند می بیند که چنین رذایلی در وجودش بوده و خودش خبر نداشته و این ها موانعی بودند که مانع شکوفایی های بعدی شده اند . برای تشخیص آن در فرمول نگاه می کنیم می بینیم سوالاتی برای ما به وجود آمده و یک مقداری در ابتدا ترک رذایل کرده ایم و بعد در کسب فضایل قرار گرفته ایم. و این زنجیر وار به اول بر می گردد. یعنی در دایره دور می زنیم . اگر از این حالت در نیاییم و در رد شدن از فضائل قرار نگیریم ؛ نمی توانیم تشخیص دهیم که چنین حالتی داریم یا نه و چون به صورت دایره وار در آن حرکت می کنیم هیچ موقع پی نمی بریم که چنین رذیله ای داریم و البته همه ی رذائل همینطور است . اگر با این دید نگاه کنیم برای ما ملموس تر خواهد بود ؛ بنابراین برای این که بتوانیم تشخیص دهیم که این صفت را داریم یا نه ، باید از فضائل بگذریم و برای رسیدن به این ؛ آدم باید در عبادت ها و معارف گوناگون قرار بگیرد و اشباع شود تا بتواند از آن بگذرد . کسی که در این رذائل هست ؛ حتی اگر تذکر کسی را هم بشنود ،قبول نخواهد کرد .چون در حالتی است که همه ی کارهای خودش را درست جلوه می دهد . و این برمیگردد به جهل مرکب .... البته ضعف های دیگری هم هست ولی اینجا بیشتر جهل مرکب تجلی دارد . پس ریشه یابی این رذیله برمی گردد به جهل مرکب از قوه عاقله . الحمدلله رب العالمین تبیین 🇮🇷@merajosaade786
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا