eitaa logo
مشکات هدایت
1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
141 ویدیو
232 فایل
کانالی جذاب و پر محتوا در دنیای اعتقادات و باور ها شناخت خطوط بین تحریف و بدعت و حقیقت ما حامی اندیشه ها و باور های ناب شما هستیم تلگرام: https://t.me/meshkatehedayat اینستاگرام: instagram.com/meshkatehedayat ادمین انتقادات و پیشنهادات @meshkat_205
مشاهده در ایتا
دانلود
مشکات هدایت
#نقد_ها_و_چالش_ها #عایشه #عزاداری ❌ بررسی عزاداری عایشه (۲)❌ ✍ یکی از اشکالاتی که اهل تسنن و وهابی
❌ ادامه بررسی عزاداری عایشه (۲) ❌ ✅ همانطور که در پست گذشته اشاره نمودیم، وهابیت و برخی از اهل تسنن، برپایی محافل نوحه سرایی برای امام حسین علیه السلام توسط شیعیان را بدعت و شیطانی بر می شمارند. و به همین منظور به یک روایتی از کتب مخالفین در رابطه با نوحه سرایی عایشه و ام فروه (خواهر ابوبکر) اشاره نمودیم. 🔺 نقد و چالش: 1⃣ اگر چنین عملی (نوحه سرایی) بدعت آمیز و شیطانی باشد، اهل تسنن و وهابیت قبل از آنکه به شیعیان خُرده بگیرند، در ابتدا باید به عایشه و ام فروه (خواهر ابوبکر) اشکال نمایند که چرا دست به چنین عمل شیطانی و بدعت آمیزی زدند؟ زیرا که آن دو نفر از إقامه کنندگان نوحه سرایی برای ابوبکر بوده اند. 2⃣ در کتاب «صحیح مسلم» پیامبر اکرم در رابطه با عذاب زنان نوحه خوان می فرماید: « روز قیامت درحالی برانگیخته می شود که پیراهنی از قَطِران (ماده سیاه، بدبو و قابل اشتعال) و لباسی که دارای بیماری گرمی است، به تن دارد ». 📚(مختصر صحیح مسلم،ج۱،ص۳۴۶) 👈با توجه به این روایت، اهل تسنن و وهابیت حاضر هستند که بگویند عایشه و ام فروه (خواهر ابوبکر) به خاطر چنین عملی (نوحه سرایی)، لباسی از آتش در روز قیامت به تن می کنند؟ 👈براستی نظر اهل تسنن و وهابیت در رابطه با عایشه و ام فروه که از مروجین عمل شیطانی و بدعت آمیز (نوحه سرایی) بوده اند چه چیزی می باشد؟ 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
‍ #خیانت_قلم #بنی_أمیة #تحریف_کتب_اهل_تسنن ❌تحریف حدیث مبغوض ترین قبیله ها(۱)❌ 👈ان شاءالله در ماه
❌تحریف حدیث مبغوض ترین قبیله ها(۲)❌ ✅ در مطلب گذشته بیان شد که در «مسند أبی یعلی»، جلد۱۳، صفحه۴۱۷ حدیثی نقل شده است که بیان کننده موضع رسول خدا صلی الله علیه و آله، درباره سه قبیله از قبایل عرب می باشد. متن حدیث بدین شرح است: «حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ الدَّوْرَقِيُّ، قَالَ: حَدَّثَنِي حَجَّاجُ بْنُ مُحَمَّدٍ، حَدَّثَنَا شُعْبَةُ، عَنْ أَبِي حَمْزَةَ، جَارِهِمْ، عَنْ حُمَيْدِ بْنِ هِلَالٍ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مُطَرِّفٍ، عَنْ أَبِي بَرْزَةَ، قَالَ: «كَانَ 👈أَبْغَضَ👉 الْأَحْيَاءِ إِلَى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بَنُو أُمَيَّةَ وَثَقِيفٌ وَبَنُو حَنِيفَةَ». 📌ترجمه: «ابوبرزه می گوید: 👈مبغوض ترینِ👉 قبیله ها نزد رسول خدا، بنی امیه، ثقیف، و بنی حنیفه بودند». (✂️) یکی از اتفاقات عجیبی که حول این روایت رخ داد، آن است که «کنانی شافعی» در کتاب «اتحاف الخیرة المهرة بزوائد المسانید العشرة» این حدیث را در دو موضع از کتابش به نقل از «مسند أبی یعلی» آورده است. اما این حدیث در هر دو جا بصورت مشابه نیامده است. او در «کتاب الفتن»، «باب فی ثقیف و بنی حنیفة» این روایت را در مذمت این دو طایفه به صورت کامل و تحریف نشده بیان کرده است. اما همین حدیث در «کتاب المناقب» باب «ما جاء فی الشام و اهله» بدین صورت نقل شده است: «وَعَنْ أَبِي بَرْزَةَ -رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ- قَالَ: " كَانَ 👈أَحَبَّ👉 الْأَحْيَاءِ إِلَى رَسُولِ اللَّهِ -صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ-: بَنُو أُمَيَّةَ، وَثَقِيفٌ، وَبَنُو حَنِيفَةَ ". رَوَاهُ أبو يعلى الموصلي». 🔰مشاهده می کنید که در این حدیث بجای عبارت «أبغض الأحیاء»، عبارت «أحب الأحیاء» (به معنای محبوب ترین قبیله ها) آمده است، تا معنای حدیث واژگون شده، و باتوجه به موضوع این بخش از کتاب که مربوط به مناقب و فضائل افراد و قبائل می باشد، از حدیث مذمت بنی امیه، به حدیث منقبت و فضیلت برای آن تبدیل شود. 🔹مشخصات نسخه خطی: نسخه مربوط به کتابخانه محمودیه، مدینه. شماره۱۰۱حدیث، تاریخ نسخ: ۹۵۳ق 🆔@meshkatehedayat
📚کتاب: «نفس المهموم» 📌مولف: «شیخ عباس قمی» 📎 محدث «شیخ عباس قمی» در سال ۱۲۹۴ قمری در شهر قم متولد شدند. ایشان مدارس علمیه مشهد، قم و نجف تحصیل نموده، و از محضر اساتیدی همچون محدث نوری و سید محمد کاظم طباطبایی کسب فیض نموده است. از جمله تألیفات أرزنده ایشان، کتاب «سفینة البحار» و «منازل الآخرة» و... می باشد. 🔰 معرفی کتاب: مؤلف ارجمند در این کتاب از ولادت سیدالشهداء علیه السلام شروع کرده و به زندگی اخلاقی و ثواب گریستن بر آن حضرت پرداخته است. و در ادامه بصورت مفصل به واقعه کربلا، نحوه شهادت امام حسین و یارانش، اتفاقات پس از واقعه کربلا مانند: اسارت اهل بیت علیهم السلام، قیام توابین، قیام مختار و... می پردازد. 🔺علامه شعرانی این کتاب را بنام «دمع السجوم» به فارسی ترجمه نموده است. از جمله مزیت های ترجمه ایشان نسبت به دیگر مترجمین اینست که ایشان در پاورقی ترجمه این کتاب، نکات بسیار ارزنده و گرانبهایی در رابطه با مبانی و قواعد تاریخی مطرح نموده، که کمک فراوان و شایانی به علاقمه مندان حوزه مباحث تاریخی خواهد نمود. ✔️فایل PDF کتاب را در پست بعدی مشاهده فرمایید. 🆔@meshkatehedayat
✍شبهه: 🔺برخی از اهل تسنن و وهابیت اشکال می کنند که شیعیان هیچ گونه روایتی برای عزاداری امام حسین علیه السلام در هر سال (سالگرد گرفتن) از طرف اهل بیت و امامانشان ندارند. 👈آیا چنین مطلبی صحیح می باشد؟ 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#شبهه #عزاداری #سالگرد #شیعه ✍شبهه: 🔺برخی از اهل تسنن و وهابیت اشکال می کنند که شیعیان هیچ گونه رو
🔴 پاسخ: (قسمت اول) ✅ اگر کسی اندکی مطالعه در روایات و سیره اهل بیت علیهم السلام داشته باشد، متوجه خواهد شد که برپایی عزاداری برای امام حسین علیه السلام یک امری مسلم و مورد توجه اهل بیت علیهم السلام بوده است. که شیعیان را به چنین عملی سفارش می نمودند. در این زمینه به دو دسته از روایات که بصورت «خاص» و «عام» به این امر سفارش نمودند، اشاره می نماییم. 📌روایات خاص: 🔹منظور از روایات «خاص»، آن دسته از روایاتی هستند که اهل بیت علیهم السلام به شیعیانشان سفارش نمودند که در روز عاشورا به گریه و عزاداری برای امام حسین علیه السلام بپردازند. که در این زمینه به دو روایت اشاره می نماییم: 1⃣ در روایتی معتبر امام رضا علیه السلام می‌فرمایند: «هر که روز عاشورا کارهای خود را تعطیل نماید، خداوند حوائج دنیا و آخرتش را برآورده کند. هر که روز عاشورا را روز مصیبت و حزن و گریه خود قرار دهد، خداوند عزّ و جلّ روز قیامت را روز خرسندی و شادیش سازد و در بهشت چشمش به ما روشن شود». 📚(الأمالی للشیخ الصدوق،ص۱۹۱) 🔰طبق این روایت امام رضا علیه السلام تصریح می نمایند، که اگر شخصی روز عاشورا را روز اندوه و گریه خود قرار دهد خداوند به او پاداش می دهد. 🆔@meshkatehedayat