eitaa logo
مشکات هدایت
1هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
131 ویدیو
229 فایل
کانالی جذاب و پر محتوا در دنیای اعتقادات و باور ها شناخت خطوط بین تحریف و بدعت و حقیقت ما حامی اندیشه ها و باور های ناب شما هستیم تلگرام: https://t.me/meshkatehedayat اینستاگرام: instagram.com/meshkatehedayat ادمین انتقادات و پیشنهادات @meshkat_205
مشاهده در ایتا
دانلود
❌ تهمت ناجوانمردانه[۵] ❌ ✅ در این پست به یکی دیگر از دروغ ها و تهمت های ناجوانمردانه ای که وهابیت بر علیه پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام مطرح نمودند اشاره می نماییم: 👤دکتر «صابر طعیمه» در کتاب «دراسات فی الفرق» ص ۱۸ روایتی را از کتاب «الکافی» مرحوم کلینی از امام رضا علیه السلام می آورد، که نشان می دهد شیعیان معتقد می باشند که امامانشان فرزندان خدا هستند. او می نویسد که امام رضا فرمودند: «فَنَحْنُ 👈أَبنَاءُ👉 اللهِ فِي أَرْضِهِ » 🔺درحالیکه به همان جلد و صفحه و چاپی که او از کتاب «الکافی» ارجاع داده مراجعه کنیم، مطلبی را مشاهده می نماییم که هر خواننده ای را متعجب می سازد. در کتاب «الکافی» «چاپ طهران ج۱ ص۲۲۳» از امام رضا علیه السلام نقل شده است که فرمودند: «فَنَحْنُ 👈أُمَنَاءُ👉 اللهِ فِي أَرْضِهِ » 🔹مشاهده نمودید که چطور «صابر طعیمه» با تزویر و فریب کاری کلمه «أمناء الله» که به معنای « ما امین خدا بر روی زمین هستیم» را تبدیل به «أبناء الله» یعنی «ما فرزندان خدا بر روی زمینیم» نموده است، که ذهن مسلمانان را بدین خاطر نسبت به شیعه مکدر نماید. جالب اینجاست که «صابر طعیمه» در پاورقی اشاره می کند که این مطلب را از کتاب «الشیعة و السنة» احسان الهی ظهیر که یکی از عالمان وهابی می باشد گرفته است. ولی هنگامیکه به کتاب «الشیعة و السنة» مراجعه نماییم مشاهده می کنیم که احسان الهی ظهیر دقیقا همین روایت را با لفظ 👈«أمناء الله»👉 از کتاب «الکافی» آورده است. این مطلب نشان می دهد که وهابیت از تهمت زدن بر علیه شیعیان حاضر هستند که حتی بر علمای خودشان هم دروغ ببندند، تا شیعیان را بدین وسیله مورد هجمه قرار دهند. درحالیکه هر مسلمان منصفی می داند که شیعیان از چنین اعتقاداتی مبرا می باشند. ❌ آیا براستی می توان به دیگر ادعا ها و گفتار های عالمانی که فراوان این چنین دروغ ها و تهمت های ناجوانمردانه و مضحکانه را که به مخالفان خودشان می زنند را با دیده راستی و اطمینان نگریست؟!! 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #نذر #شرک 🔴 قسمت اول: ✅ با توجه به عقیده وهابیت که اگر شخصی با گفتن جمله «نذرت للإمام
🔴 قسمت دوم: ✅ همانطور که در پست گذشته بدان اشاره نمودیم، شیعه نذری را صحیح و شرعی می داند که فقط برای خداوند متعال باشد. بنابراین اگر کسی از شیعیان مثلاً «نذرت للإمام الحسین» (یعنی برای امام حسین نذر کردم) می گوید، به هیچ عنوان منظورش عبادت امام حسین علیه السلام نمی باشد. بلکه با این جمله فقط جهت و مصرف نذر را مشخص می نماید. یعنی می خواهد بگوید: «من که این غذا را قربة الی الله نذر نمودم، باید در مجلس امام حسین برای عزاداران ایشان مصرف شود.که ثوابش به روح ملکوتی امام حسین علیه السلام برسد». ✅ شبیه به همین موضوع را خداوند در سوره مبارکه «توبه آیه ۶۰ » بدان اشاره می کند: 📖«انما الصدقات للفقراء...» 📌ترجمه: «صدقات فقط براى فقيران است...» 👈آیا منظور خداوند متعال در این آیه اینست که صدقات را برای عبادت نمودن فقرا بدهید؟ یقیناً خیر؛ بلکه خداوند با آوردن «لام» می خواهد جهت مصرف صدقات را مشخص و معین نماید. 👤«قرطبی» از عالمان اهل تسنن در رابطه با این آیه می نویسد: «اینکه خداوند فرموده «للفقراء»، برای مشخص نمودن مصرف و جهت صدقات می باشد.» 📚(الجامع لأحکام القرآن، ج۱۰، ص۲۴۴) ❌ و در آخر باید متذکر شد، که وهابیت بجای اینکه چنین اعمالی را شرک بدانند، اندکی به خود زحمت بدهند تا رساله های عملی مراجع عظام تقلید شیعه را مطالعه نموده تا این چنین تهمت های ناروایی را بر علیه شیعه مطرح ننمایند. 👈«از آنچه به آن آگاهی نداری، پیروی مکن، چرا که گوش و چشم و دل، همه مسؤولند.» (سوره مبارکه اسراء،۳۶) 🆔@meshkatehedayat
📚کتاب: زینت عرش خدا امام حسن مجتبی علیه السلام 📌مولف: «آیت الله العظمی وحید خراسانی(حفظه الله) 📎 آیت الله العظمی وحید خراسانی از مراجع عظام تقلید در سال ۱۲۹۹ در شهر نیشابور به دنیا آمدند. و در حوزه مشهد و نجف نزد اساتیدی همچون میرزا مهدی اصفهانی، سید عبدالهادی شیرازی، سید ابوالقاسم خویی، سید محسن حکیم و... به تحصیل پرداختند. از جمله آثار ایشان می توان به منهاج الصالحین، آشنایی با اصول دین، مصباح‌الهدی و سفینة النجاة و... اشاره نمود . 🔰معرفی کتاب: دراین کتاب با استفاده از مستندات شیعه و اهل تسنن، به تشریح جلوه هایی از زندگی، علوم، فضایل و کلمات قصار امام حسن مجتبی علیه السلام پرداخته شده است. و همچنین به ماجرای صلح حضرت مجتبی علیه السلام با معاویه و دلایل آن می پردازد. فایل PDF کتاب را در پست بعدی مشاهده فرمائید. @meshkatehedayat
❌تحریف برای حفظ آبروی معاویه(۱)❌ 🔹در کتاب «أنساب الأشراف، جلد۵، صفحه۱۳۴» حدیثی از قول پیامبر صلی الله علیه و آله در مذمت «معاویه» نقل شده است که متن آن چنین است: «وَحَدَّثَنِي إِسْحَاقُ وَبَكْرُ بْنُ الْهَيْثَمِ قَالا حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّزَّاقِ بْنُ هَمَّامٍ أَنْبَأَنَا مَعْمَرٌ عَنِ ابْنِ طَاوُسٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَمْرِو بْنِ الْعَاصِ قَالَ: كُنْتُ عِنْدَ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَقَالَ: يَطْلُعُ عَلَيْكُمْ مِنْ هَذَا الْفَجِّ رَجُلٌ يَمُوتُ عَلَى غَيْرِ مِلَّتِي، قَالَ: وَكُنْتُ تَرَكْتُ أَبِي قَدْ وُضِعَ لَهُ وَضُوءٌ، فَكُنْتُ كَحَابِسِ الْبَوْلِ مَخَافَةَ أَنْ يَجِيءَ، قَالَ: فَطَلَعَ 👈مُعَاوِيَةُ👉 فَقَالَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: هُوَ هَذَا.» 📌ترجمه: «عبد الله بن عمرو بن العاص می گوید: پیش پیامبر بودم که ایشان فرمودند: الان کسی می آید که بر غیر اسلام می میرد. (عبد الله بن عمرو) می گوید پدرم داشت وضو می گرفت و من از ترس اینکه مبادا پدرم بیاید، مانند کسی که ادرار خود را بسیار نگه داشته، بسیار مضطرب بودم. (عبد الله بن عمرو می گوید) 👈معاویه👉 آمد و پیامبر می گوید این شخص همان است.» ✂️اما این حدیث با سند مشابه در کتاب «المعجم الکبیر، جلد۱۳، صفحه۴۸۵» بصورت تحریف شده آمده است. متن حدیث تحریف شده این چنین است: «حدثنا محمَّد بن إسحاق بن راهُوْيَه، ثنا أبي، أنا عبد الرزَّاق، أبنا مَعْمَر، عن ابن طاوسَ، عن أبيه، عن عبد الله بن عَمرو، قال: قال رسولُ الله صلى الله عليه وسلم: «يَطَّلِعُ عَلَيْكُمْ رَجُلٌ مِنْ هَذَا الفَجِّ مِنْ أَهْلِ النَّارِ» ، وكنتُ تركتُ أبي يتوضَّأ، فخَشيتُ أن يكونَ هو، فاطَّلَع 👈رجلٌ غيرُهُ،👉 فقال رسولُ الله صلى الله عليه وسلم: «هُو هَذَا» .» ✅ مشاهده می کنید که در انتهای این روایت، نام 👈«معاویه»👉 حذف شده، و عبارت 👈«رجل غیره» (به معنای شخص مجهولی غیر از او)👉 با هدف حفظ آبروی معاویه جایگزین نام او شده است. 🔺ادامه دارد... 🆔@meshkatehedayat
📚 کتاب «أنساب الأشراف» بهمراه کتاب تحریف شده 🆔@meshkatehedayat
🏴اربعین سید الشهداء علیه السلام را تسلیت عرض می نماییم.🏴 🆔@meshkatehedayat
📖زیارت اربعین امام حسین علیه السلام: «السَّلامُ عَلَىٰ وَلِیِّ اللّٰهِ وَحَبِیبِهِ، السَّلامُ عَلَىٰ خَلِیلِ اللّٰهِ وَنَجِیبِهِ، السَّلامُ عَلَىٰ صَفِیِّ اللّٰهِ وَابْنِ صَفِیِّهِ، السَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهِیدِ، السَّلامُ عَلَىٰ أَسِیرِ الْکُرُباتِ وَقَتِیلِ الْعَبَرَاتِ. اللّٰهُمَّ إِنِّى أَشْهَدُ أَنَّهُ وَ لِیُّکَ وَابْنُ وَلِیِّکَ، وَصَفِیُّکَ وَابْنُ صَفِیِّکَ، الْفَائِزُ بِکَرَامَتِکَ، أَکْرَمْتَهُ بِالشَّهَادَةِ، وَحَبَوْتَهُ بِالسَّعَادَةِ، وَاجْتَبَیْتَهُ بِطِیبِ الْوِلادَةِ، وَجَعَلْتَهُ سَیِّداً مِنَ السَّادَةِ، وَقَائِداً مِنَ الْقَادَةِ، وَذَائِداً مِنَ الذَّادَةِ، وَأَعْطَیْتَهُ مَوَارِیثَ الْأَنْبِیَاءِ، وَجَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلَىٰ خَلْقِکَ مِنَ الْأَوْصِیَاءِ، فَأَعْذَرَ فِی الدُّعَاءِ، وَمَنَحَ النُّصْحَ، وَبَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادَکَ مِنَ الْجَهَالَةِ، وَحَیْرَةِ الضَّلالَةِ، وَقَدْ تَوَازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیا، وَبَاعَ حَظَّهُ بِالْأَرْذَلِ الْأَدْنىٰ، وَشَرَىٰ آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الْأَوْکَسِ، وَتَغَطْرَسَ وَتَرَدَّىٰ فِی هَوَاهُ، وَأَسْخَطَکَ وَأَسْخَطَ نَبِیَّکَ وَأَطَاعَ مِنْ عِبادِکَ أَهْلَ الشِّقاقِ وَالنِّفاقِ، وَحَمَلَةَ الْأَوْزارِ، الْمُسْتَوْجِبِینَ النَّارَ، فَجاهَدَهُمْ فِیکَ صابِراً مُحْتَسِباً حَتَّىٰ سُفِکَ فِی طَاعَتِکَ دَمُهُ وَاسْتُبِیحَ حَرِیمُهُ؛ اللّٰهُمَّ فَالْعَنْهُمْ لَعْناً وَبِیلاً، وَعَذِّبْهُمْ عَذاباً أَلِیماً. السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ رَسُولِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ سَیِّدِ الْأَوْصِیاءِ، أَشْهَدُ أَنَّکَ أَمِینُ اللّٰهِ وَابْنُ أَمِینِهِ، عِشْتَ سَعِیداً، وَمَضَیْتَ حَمِیداً، وَمُتَّ فَقِیداً، مَظْلُوماً شَهِیداً، وَأَشْهَدُ أَنَّ اللّٰهَ مُنْجِزٌ مَا وَعَدَکَ، وَمُهْلِکٌ مَنْ خَذَلَکَ، وَمُعَذِّبٌ مَنْ قَتَلَکَ، وَأَشْهَدُ أَنَّکَ وَفَیْتَ بِعَهْدِ اللّٰهِ، وَجاهَدْتَ فِی سَبِیلِهِ حَتّىٰ أَتَاکَ الْیَقِینُ، فَلَعَنَ اللّٰهُ مَنْ قَتَلَکَ، وَلَعَنَ اللّٰهُ مَنْ ظَلَمَکَ، وَلَعَنَ اللّٰهُ أُمَّةً سَمِعَتْ بِذٰلِکَ فَرَضِیَتْ بِهِ اللّٰهُمَّ إِنِّی أُشْهِدُکَ أَنِّی وَلِیٌّ لِمَنْ والاهُ، وَعَدُوٌّ لِمَنْ عاداهُ، بِأَبِی أَنْتَ وَأُمِّی یَا ابْنَ رَسُولِ اللّٰهِ، أَشْهَدُ أَنَّکَ کُنْتَ نُوراً فِی الْأَصْلابِ الشَّامِخَةِ، وَالْأَرْحامِ الْمُطَهَّرَةِ ، لَمْ تُنَجِّسْکَ الْجاهِلِیَّةُ بِأَنْجاسِها، وَلَمْ تُلْبِسْکَ الْمُدْلَهِمَّاتُ مِنْ ثِیابِها، وَأَشْهَدُ أَنَّکَ مِنْ دَعائِمِ الدِّینِ، وَأَرْکانِ الْمُسْلِمِینَ، وَمَعْقِلِ الْمُؤْمِنِینَ، وَأَشْهَدُ أَنَّکَ الْإِمامُ الْبَرُّ التَّقِیُّ الرَّضِیُّ الزَّکِیُّ الْهادِی الْمَهْدِیُّ، وَأَشْهَدُ أَنَّ الْأَئِمَّةَ مِنْ وُلْدِکَ کَلِمَةُ التَّقْوىٰ، وَأَعْلامُ الْهُدىٰ، وَالْعُرْوَةُ الْوُثْقىٰ، وَالْحُجَّةُ عَلَىٰ أَهْلِ الدُّنْیا، وَأَشْهَدُ أَنِّی بِکُمْ مُؤْمِنٌ، وَبِإِیابِکُمْ مُوقِنٌ، بِشَرایِعِ دِینِی، وَخَواتِیمِ عَمَلِی، وَقَلْبِی لِقَلْبِکُمْ سِلْمٌ، وَأَمْرِی لِأَمْرِکُمْ مُتَّبِعٌ، وَنُصْرَتِی لَکُمْ مُعَدَّةٌ حَتَّىٰ یَأْذَنَ اللّٰهُ لَکُمْ، فَمَعَکُمْ مَعَکُمْ لَامَعَ عَدُّوِکُمْ، صَلَواتُ اللّٰهِ عَلَیْکُمْ، وَعَلَىٰ أَرْواحِکُمْ وَأَجْسادِکُمْ، وَشاهِدِکُمْ وَغَائِبِکُمْ، وَظَاهِرِکُمْ وَبَاطِنِکُمْ، آمِینَ رَبَّ الْعالَمِینَ. 📚(مصباح المتهجد، ص۷۸۸) 🆔@meshkatehedayat
✍شبهه: (حدیث سلسلة الحمار) در کتاب «الکافی» ج۱ ص۲۳۶ که از کتب شیعیان محسوب می شود، روایتی نقل شده است که مورد اشکال و تمسخر وهابیت قرار گرفته است. روایت به شرح ذیل می باشد: «رُوِيَ أَنَّ أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ إِنَّ ذَلِكَ اَلْحِمَارَ كَلَّمَ رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فَقَالَ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي إِنَّ أَبِي حَدَّثَنِي عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ عَنْ أَبِيهِ أَنَّهُ كَانَ مَعَ نُوحٍ فِي اَلسَّفِينَةِ فَقَامَ إِلَيْهِ نُوحٌ فَمَسَحَ عَلَى كَفَلِهِ ثُمَّ قَالَ يَخْرُجُ مِنْ صُلْبِ هَذَا اَلْحِمَارِ حِمَارٌ يَرْكَبُهُ سَيِّدُ اَلنَّبِيِّينَ وَ خَاتَمُهُمْ فَالْحَمْدُ لِلَّهِ اَلَّذِي جَعَلَنِي ذَلِكَ اَلْحِمَارَ» . 📌ترجمه: «و روایت شده که امیرالمؤمنین علیه‌السّلام فرمود: این الاغ با پیغمبر صلی‌الله‌علیه‌ و‌ آله‌ به سخن درآمد و گفت: پدر و مادرم قربانت! پدرم از پدرش و او از جدش و او از پدرش نقل کرد که او با جناب نوح در کشتی بوده و نوح برخاسته و دست به کفل او کشیده و گفته: از پشت این الاغ، الاغی آید که سید پیغمبران و آخرین ایشان بر آن سوار شود، خدا را شکر که مرا همان الاغ قرار داد». 👈به اشکالات وهابیت در رابطه با این روایت اشاره می نماییم و در چندین محور إن شاء الله بدان پاسخ خواهیم داد. 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#شبهه #حمار #کتاب_شیعه ✍شبهه: (حدیث سلسلة الحمار) در کتاب «الکافی» ج۱ ص۲۳۶ که از کتب شیعیان محسوب
✅ محور اول: 📌بعضاً دیده می شود که وهابیت در فضاهای گوناگون به نقل این روایت ضعیف از کتاب شیعه پرداخته، (در پست های بعدی به بررسی سند روایت مذکور می پردازیم) و این روایت را مورد هجمه و تمسخر قرار می دهند. درحالیکه با مراجعه به کتاب های مورد قبول وهابیت، روایاتی را مشاهده می نماییم که وهابیت طبق منطق و دیدگاهشان در ابتدا باید چنین احادیثی را مورد تمسخر و استهزاء قرار دهند. در این زمینه به دو روایت اشاره می نماییم: 1⃣ ابوهریره از پیامبر نقل کرده که پیامبر اکرم فرموده است: «مردم بنی اسرائیل برهنه غسل می کردند. که برخی از آن ها همدیگر را نگاه می کردند. و موسی (ع) به تنهایی غسل می کرد. آنها می گفتند: بخدا سوگند که موسی را هیچ چیز از غسل کردن همراه با ما باز نمی دارد به جز اینکه وی فتق دارد. یکبار که موسی رفت غسل نماید لباسش را بر روی سنگی قرار داد. سنگ لباس موسی را با خود برد و فرار کرد. موسی از آب بیرون آمد، بدنبال سنگ می دوید و می گفت: ای سنگ! لباس هایم را پس بده، ای سنگ! لباس هایم را پس بده. تا اینکه از کنار بنی اسرائیل گذشت. بنی اسرائیل موسی را تماشا کردند، گفتند: به خدا موسی هیچ عیبی در بدن ندارد. آنگاه موسی لباس هایش را از آن سنگ پس گرفت و شروع به زدن آن سنگ کرد. ابوهریره گفت: بخدا سوگند شش یا هفت اثر ضربه در آن سنگ دیده می شد». 📚(صحیح البخاری، ص۷۸) 👈آیا بهتر نیست که وهابیت بجای تمسخر روایت ضعیف در کتاب «الکافی»، به استهزا فرار نمودن سنگ و کتک خوردنش از حضرت موسی بپردازد؟ درحالیکه روایت «فرار سنگ» با سند صحیح در کتب متعدد مورد قبول وهابیت نقل شده است. 🔺ادامه دارد... 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #حمار #کتاب_شیعه ✅ محور اول: 📌بعضاً دیده می شود که وهابیت در فضاهای گوناگون به نقل این
🔴ادامه محور اول: 2⃣ جابر بن عبدالله انصاری نقل می کند: سقف مسجد (نبوی) بر شاخه های درخت خرما استوار بود. وقتی که پیامبر خطبه می خواند در کنار یکی از شاخه ها می ایستاد. و آنگاه که منبر ساخته شد و آن حضرت بر منبر ایستاد، از آن شاخه‌ی درخت خرما صدایی همانند صدای شتر حامله شنیدیم. تا آنکه پیامبر از منبر پایین آمد و دست خود را بر روی آن شاخه ی درخت خرما قرار نهاد. (و در روایتی دیگر آمده که پیامبر آن شاخه ی درخت خرما را به آغوش گرفت و آن شاخه شروع به نالیدن کرد همانند ناله کودکی که او را با نوازش ساکت کنند) تا آنکه آرام گرفت. 📚(صحیح بخاری، ص۸۸۳) 📌در روایتی دیگر آمده است که پیامبر فرمودند: قسم به جان محمد اگر آن شاخه ی درخت خرما را در آغوش نمی گرفتم تا روز قیامت می نالید. و در روایت دیگر آمده است: پس پیامبر امر فرمودند: که آن درخت خرما را دفن نمایند. 📚(سنن الدارمی، ج۱، ص۱۸۴ ،صحیح سنن ابن ماجه، ج۱، ص۴۲۴) 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #حمار #کتاب_شیعه 🔴ادامه محور اول: 2⃣ جابر بن عبدالله انصاری نقل می کند: سقف مسجد (نبوی)
👈 فعلاً درصدد تأیید و عدم تأیید این روایت نمی باشیم. ولی وهابیت همانطوری که روایت سخن گفتن یک حیوان با پیامبر را در کتاب شیعه مورد تمسخر و استهزاء قرار می دهد، باید بر اساس منطق و دیدگاه ناقصشان هم این روایت را بدلایل زیر مورد تمسخر قرار دهد: ۱. شاخه درخت خرما همانند شتر حامله فریاد می زند. ۲. صدایش آنچنان بلند است که تمام اهل مسجد می شنوند. ۳. پیامبر برای آرام شدن شاخه درخت خرما بر رویش دست کشیده و آن را در آغوش می گیرد. ۴. پیامبر فرمودند: اگر این شاخه را در آغوش نمی گرفتم تا روز قیامت می نالید. ۵. پیامبر امر به دفن آن شاخه درخت خرما نمودند. 👈اگر یک روایت ضعیف در کتاب شیعه اینچنین وهابیت را به استهزاء و تمسخر کشانده است، پس دیگر با فریاد ها و ناله های یک چوب در معتبرترین کتاب هایشان با اسناد صحیح چه می کنند؟ 🔺 ادامه دارد... 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
👈 فعلاً درصدد تأیید و عدم تأیید این روایت نمی باشیم. ولی وهابیت همانطوری که روایت سخن گفتن یک حیوان
📚اسکن کتاب صحیح البخاری 📚اسکن کتاب سنن الدارمی 📚اسکن کتاب صحیح سنن ابن ماجه 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #حمار #کتاب_شیعه 🔴ادامه محور اول: 2⃣ جابر بن عبدالله انصاری نقل می کند: سقف مسجد (نبوی)
✅ محور دوم: بررسی سند 🔺نکته ای که در این محور باید بدان متذکر شویم آنست که شبیه به همین روایتی که وهابیت از کتاب «الکافی» بدان استناد نموده اند، در کتب علمای مورد قبول خودشان هم نقل شده است. مثلاً «إبن عساکر» در کتاب تاریخ دمشق، ج۴، ص۲۳۲ چنین ماجرایی را به صورت مفصل در رابطه با الاغی بنام «یعفور» روایت کرده است. (متن عربی به همراه ترجمه فارسی را در اسکن مشاهده فرمایید.) 🔹اگر وهابیت به شیعه در مقام جواب بگوید این روایتی را که از کتاب «تاریخ دمشق» در رابطه با «حمار یعفور» مطرح نمودید، از جهت سند ضعیف و غیر قابل استناد می باشد، ما هم در مقام جواب به آنان خواهیم گفت اتفاقاً همین روایتی را که از کتاب «الکافی» بدان استناد نمودید هم ضعیف است. زیرا «مرحوم کلینی» در ابتدای روایت می نویسد: 📌«و 👈روی👉 أنَّ أمیر المومنین...» یعنی 👈روایت شد👉 که امام علی چنین فرمودند. که با توجه به کلمه 👈«روی»👉 روایت از جهت سندی مرسل(سلسله راویان تا معصوم مشخص نیستند) است و در نتیجه روایت ضعیف می باشد. 🔰بنابراین وهابیت هم نمی تواند بر علیه شیعه به این روایت استناد نماید. ❌ با توجه به اینکه مشخص شد روایت مذکور در کتاب «الکافی» ضعیف و بدون هیچ سندی می باشد، وهابیت با آن دسته از روایت هایی که در کتب مورد قبولشان با اسناد صحیح نقل شده است چه می کند؟ روایت هایی که می گویند «سنگی لباس حضرت موسی را گرفته و پا به فرار می گذارد» و یا آن روایتی که می گوید «چوب در مسجد همانند شتر حامله فریاد زده است».!!! (تمام جزئیات این دو روایت را در محور اول مطرح نمودیم). 📖«عدالت بورزید، که به پرهیزگاری نزدیکتر است. و از خدا بترسید، که از آنچه انجام می‌دهید، با خبر است.» (مائدة آیه ۸) 🔺ادامه دارد... 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#شبهه #حمار #کتاب_شیعه ✍شبهه: (حدیث سلسلة الحمار) در کتاب «الکافی» ج۱ ص۲۳۶ که از کتب شیعیان محسوب
✅ محور سوم: 🔺یکی از اشکالاتی که وهابیت به این روایت وارد می نمایند، در رابطه با عمر طولانی این حیوان می باشد. می‌گویند در این روایت حیوانی که در زمان پیامبر بوده چطور می شود که فقط با چهار واسطه بتواند از حضرت نوح مطلبی را نقل نماید؟ درحالیکه حداکثر عمر الاغ ۵۰ سال می باشد. 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #حمار #کتاب_شیعه ✅ محور سوم: 🔺یکی از اشکالاتی که وهابیت به این روایت وارد می نمایند، در
🔺امور به سه دسته تقسیم می شوند: 1⃣ اموری که محال است اتفاق بیافتد: یکسری از اموری هستند، که اصلاً در هیچ زمان و دورانی امکان ندارد که اتفاق بیافتد. همانند اینکه یک عدد نمی‌تواند هم فرد و هم زوج باشد. 2⃣ امور طبیعی و همیشگی: دسته ای دیگر از امور هستند که به صورت همیشگی و روزانه و طبیعی در زندگیمان رخ می دهد. همانند: تشنگی که به وسیله نوشیدن آب رفع می شود. 3⃣ امور غیر طبیعی و غیر محال: یکسری از امور به صورت همیشگی و طبیعی رخ نمی دهد. ولی محال هم نیست. که اگر خداوند بخواهد اتفاق می افتد. همانند معجزات انبیاء که به صورت همیشگی در عالم اتفاق نمی افتد. بلکه در یک شرایط خاص و بنابر یکسری مصالحی رخ می دهد. همانند شکافته شدن دریا برای حضرت موسی و... 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #حمار #کتاب_شیعه 🔺امور به سه دسته تقسیم می شوند: 1⃣ اموری که محال است اتفاق بیافتد: یکس
✅ باتوجه به مقدمه گفته شده می‌گوییم: 🔹بر اساس تقسیم بندی ذکر شده، طولانی شدن عمر یک حیوان جزو دسته سوم یعنی از امور غیر طبیعی و غیر محال می باشد. که با عنایت و قدرت و معجزه الهی می تواند صورت بگیرد. شبیه به همین ماجرا را در سوره مبارکه «بقره آیه ۲۵۹» در رابطه «عزیر نبی» مشاهده می نماییم. که خداوند متعال با عنایت و قدرتش غذا و نوشیدنی ایی که تا چند روز بیشتر سالم نمی ماند را بمدت ۱۰۰ سالم نگه داشته بود. ❌ وهابیتی که این شبهه غیر علمی را مطرح می کند، یا با قدرت خداوند آشنایی‌ ندارد و یا فراموش کرده که خداوند چه قدرت عظیمی دارد. 👈«آنها خدا را آن گونه که شایسته است نشناختند.» (زمر،۶۳) 🔺ادامه دارد... 🆔@meshkatehedayat