eitaa logo
مشکات هدایت
1هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
131 ویدیو
229 فایل
کانالی جذاب و پر محتوا در دنیای اعتقادات و باور ها شناخت خطوط بین تحریف و بدعت و حقیقت ما حامی اندیشه ها و باور های ناب شما هستیم تلگرام: https://t.me/meshkatehedayat اینستاگرام: instagram.com/meshkatehedayat ادمین انتقادات و پیشنهادات @meshkat_205
مشاهده در ایتا
دانلود
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #شفا #تربت #امام_حسین_علیه_السلام 🔴پاسخ حلی (قسمت دوم): ✅ روایات فراوانی در رابطه با شف
✅ همانطور که همه می دانیم خداوند متعال همه ی امور عالم و بندگانش را بر اساس مصلحت و حکمت خویش انجام می دهد. در نتیجه در این مورد هم خداوند متعال اگر مصلحت بداند تربت کربلا را برای فردی که از آن استفاده نموده شفا قرار می دهد. و اگر چنین امری را به مصلحت فرد نداند، اثر بخش بودن تربت کربلا را اراده نمی کند. و علاج آن شخص را از طریق مراجعه به دکتر و بیمارستان ها قرار می دهد. 👈دقیقا شبیه به همین موضوع را می توانیم در نحوه استجابت دعاها و طلب حاجات از خداوند متعال مشاهده نماییم. مثلاً شخصی در مقام دعا برای رفع بیماریش از خداوند طلب شفا می کند. ولی خداوند متعال با اینکه قادر مطلق است در نهایت بنابر حکمت و مصلحتش عین حاجت آن فرد را برآورده نمی کند.(بشرطی که از جانب آن شخص موانعی همچون گناه که موجب عدم استجابت دعا بوده ایجاد نشود.) 🔺کلام آخر: در نتیجه بخاطر جهل مان نسبت به حکمت الهی که نمی دانیم چه راهی را برای شفای ما قرار داده است، به همین دلیل علاوه بر استفاده نمودن از تربت کربلا به دکتر هم برای معالجه مراجعه می نماییم. 🆔@meshkatehedayat
📚کتاب: «زیارت عاشورا فراتر از شبهه» 📌مؤلف: «میرزا جواد تبریزی» از مراجع عظام تقلید درسال ۱۳۰۵ در تبریز به دنیا آمدند. و در حوزه علمیه قم و نجف مشغول به تحصیل شدند. از اساتیدی همچون سید حسین بروجردی، سید ابوالقاسم خوئی و... کسب علم نمودند. ایشان در سال ۱۳۸۵ در قم دار فانی را وداع گفت. از تألیفات ایشان می‌توان به: إرشاد الطالب، أسس القضاء والشهادات، طبقات الرجال و... اشاره نمود. 🔰معرفی کتاب : این کتاب در واقع سخنان و نوشته های آیت الله مرحوم «میرزا جواد تبریزی» می باشد، که به زبان فارسی و عربی به رشته تحریر درآمده است. گردآورنده پاسخ های آیت الله تبریزی نسبت به سوالاتی که پیرامون زیارت عاشورا بوده را جمع آوری نمود. و از طرفی اسناد متعدد زیارت عاشورا که توسط آیت الله تبریزی مطرح شده بود را در این کتاب ارائه داده است. 🔺فایل PDF کتاب را در پست بعدی مشاهده فرمائید. @meshkatehedayat
❌تحریف لعن پیامبر بر معاویه (۳)❌ ✅ در این هفته نیز به بررسی تحریفی دیگر در حدیثی که طی دو هفته گذشته از کتاب شرح نهج البلاغه إبن أبی الحدید» نقل کردیم، می پردازیم. 🔹ابتدا اصل روایت را از کتاب «شرح نهج البلاغه إبن أبی الحدید»، جلد۲، صفحه۲۷۳ مجددا قرار می دهیم: «وَ رَوَى شَيْخُنَا أَبُو عَبْدِ اللَّهِ الْبَصْرِيُّ الْمُتَكَلِّمُ عَنْ نَصْرِ بْنِ عَاصِمٍ اللَّيْثِيِّ عَنْ أَبِيهِ قَالَ: أَتَيْتُ مَسْجِدَ رَسُولِ اللَّهِ ص وَ النَّاس يَقُولُونَ نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ غَضَبِ اللَّهِ وَ غَضَبِ رَسُولِهِ فَقُلْتُ مَا هَذَا قَالُوا 👈مُعَاوِيَةُ👉 قَامَ السَّاعَةَ فَأَخَذَ بِيَدِ 👈أَبِي سُفْيَانَ 👉فَخَرَجَا فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص لَعَنَ‏ اللَّهُ‏ التَّابِعَ‏ وَ الْمَتْبُوعَ رُبَّ يَوْمٍ لِأُمَّتِي مِنْ 👈مُعَاوِيَةَ 👉 ذِي الْأَسْتَاه» 📌ترجمه: «عاصم می گوید: داخل مسجد رسول الله شدم. دیدم که مردم می گویند: از خشم خدا و رسولش به خدا پناه می بریم. گفتم: چه شده است؟ گفتند: (پیامبر بالای منبر خطبه می خواندند که) 👈معاویه👉 ناگهان دست پدرش 👈ابوسفیان👉 را گرفته، و از مسجد بیرون رفتند. پس رسول خدا فرمودند: «خداوند پیش رو و دنباله رو اش را لعنت کند. وای بر این امت از 👈معاویه👉 درشت سرین!» ✂️در کتاب «المعجم الکبیر»، جلد۱۷، صفحه۱۷۶ نیز همین حدیث از «عاصم» نقل شده است که آن را مشاهده می کنید: «عَنْ نَصْرِ بْنِ عَاصِمٍ اللَّيْثِيِّ عَنْ أَبِيهِ قَالَ دَخَلْتُ مَسْجِدَ الْمَدِينَةِ فَإِذَا النَّاسُ يَقُولُونَ نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ غَضَبِ اللَّهِ وَغَضَبِ رَسُولِهِ قَالَ قُلْتُ مَاذَا قَالُوا كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَخْطُبُ عَلَى مِنْبَرِهِ فَقَامَ 👈رَجُلٌ 👉فَأَخَذَ بِيَدِ 👈إِبْنِهِ👉 فَأَخْرَجَهُ مِنَ الْمَسْجِدِ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لَعَنَ اللَّهُ الْقَايِدَ وَالْمَقُودَ وَيْلٌ لِهَذِهِ الأُمَّةُ مِنْ 👈فُلانٍ👉 ذِي الأَسْتَاهِ» 📌ترجمه: عاصم می گوید: «داخل مسجد رسول الله شدم. دیدم که مردم می گویند: از خشم خدا و رسولش به خدا پناه می بریم. گفتم: چه شده است؟ گفتند: پیامبر بالای منبر خطبه می خواندند که 👈مردی👉 دست 👈پسرش👉 را گرفته، و از مسجد بیرون رفتند. پس رسول خدا فرمودند: «خداوند کِشنده و کشیده شده را لعنت کند. وای بر این امت از 👈فلان شخص👉 درشت سرین!» 🔰همانطور که در متن مشهود است، این روایت بصورت تحریف شده و با جایگزینی کلمه «رجل» به جای «ابوسفیان»، و کلمه «ابنه» و «فلان» به جای «معاویه» نقل شده است. 🆔️@meshkatehedayat
✍شبهه: «همواره می شنویم وهابیت به شیعیان اتهام شرک می زنند. که چرا برای امامان و امام زادهایشان نذر می کنند؟ مثلاً شیعیان می گویند: « نذرت للإمام الحسین » یعنی «فلان چیز را برای امام حسین نذر کردم». در حالیکه نذر کردن نوعی عبادت بوده که موجب تقرب به خداوند است. بنابراین نباید کسی غیر از خدا را عبادت نمود.» 🔺با توجه به کلام وهابیت آیا شیعیان برای امامان نذر می کنند یا برای خداوند متعال؟ 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#شبهه #نذر #شرک ✍شبهه: «همواره می شنویم وهابیت به شیعیان اتهام شرک می زنند. که چرا برای امامان و ا
🔴 قسمت اول: ✅ با توجه به عقیده وهابیت که اگر شخصی با گفتن جمله «نذرت للإمام الحسین» دچار شرک شده است، پس نظرشان در رابطه با سوره مبارکه «توبه آیه ۶۰» چه چیزی می باشد؟ خداوند متعال می فرماید: «إِنَّمَا الصَّدَقَاتُ لِلْفُقَرَاءِ» 📌ترجمه: «صدقات فقط براى فقيران است» 👈اگر وهابیت به صرف بکار رفتن حرف «لام» در جمله «نذرت للإمام الحسین» (برای امام حسین نذر کردم) بگویند که این جمله بمعنای تقرب جستن به امام حسین و عبادت ایشان می باشد، (چون بجای قربة الی الله گفته شده قربة للحسین) پس در رابطه با این آیه هم باید بگویند که بخاطر بکار رفتن حرف «لام» برای فقرا هم بمعنای تقرب جستن به فقرا و عبادت آنان می باشد. 👈 آیا با توجه به مطلب گفته شده وهابیت جرأت می کنند که بگویند خداوند متعال هم دچار شرک شده است؟ (العیاذ بالله) 👈یا اینکه این آیه را باید بمعنای دیگری بگیرند؟ (توضیحش در روز پنجشنبه خواهد آمد.) 🔺قبل از ورود به جواب حلی به نکته ایی مهم باید متذکر شویم که اصلا شیعه نذر برای غیر خداوند را نه شرعی دانسته و نه آن را صحیح می داند. بلکه نذری را صحیح و شرعی می داند که فقط برای خداوند متعال باشد. که چنین عقیده ایی جواب محکمیست بر وهابیت که به شیعیان تهمت شرک می زنند. بعنوان نمونه به کلام دو نفر از علمای شیعه اشاره می نماییم: 1⃣ ابوصلاح حلبی (م.۴۴۷): «ندر منعقد نمی شود مگر در طاعتی که خالص برای خدا باشد» 📚(الکافی فی الفقه، ص۷۲) 2⃣ آیت الله خویی: «سوال: آیا نذر برای غیر خدا منعقد می شود...؟ جواب: «نذر جز برای خداوند متعال صحیح نمی باشد.» 📚(صراط النجاة، ج۱، ص۳۸۶) 👈ادامه دارد... 🆔@meshkatehedayat
❌ تهمت ناجوانمردانه[۵] ❌ ✅ در این پست به یکی دیگر از دروغ ها و تهمت های ناجوانمردانه ای که وهابیت بر علیه پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام مطرح نمودند اشاره می نماییم: 👤دکتر «صابر طعیمه» در کتاب «دراسات فی الفرق» ص ۱۸ روایتی را از کتاب «الکافی» مرحوم کلینی از امام رضا علیه السلام می آورد، که نشان می دهد شیعیان معتقد می باشند که امامانشان فرزندان خدا هستند. او می نویسد که امام رضا فرمودند: «فَنَحْنُ 👈أَبنَاءُ👉 اللهِ فِي أَرْضِهِ » 🔺درحالیکه به همان جلد و صفحه و چاپی که او از کتاب «الکافی» ارجاع داده مراجعه کنیم، مطلبی را مشاهده می نماییم که هر خواننده ای را متعجب می سازد. در کتاب «الکافی» «چاپ طهران ج۱ ص۲۲۳» از امام رضا علیه السلام نقل شده است که فرمودند: «فَنَحْنُ 👈أُمَنَاءُ👉 اللهِ فِي أَرْضِهِ » 🔹مشاهده نمودید که چطور «صابر طعیمه» با تزویر و فریب کاری کلمه «أمناء الله» که به معنای « ما امین خدا بر روی زمین هستیم» را تبدیل به «أبناء الله» یعنی «ما فرزندان خدا بر روی زمینیم» نموده است، که ذهن مسلمانان را بدین خاطر نسبت به شیعه مکدر نماید. جالب اینجاست که «صابر طعیمه» در پاورقی اشاره می کند که این مطلب را از کتاب «الشیعة و السنة» احسان الهی ظهیر که یکی از عالمان وهابی می باشد گرفته است. ولی هنگامیکه به کتاب «الشیعة و السنة» مراجعه نماییم مشاهده می کنیم که احسان الهی ظهیر دقیقا همین روایت را با لفظ 👈«أمناء الله»👉 از کتاب «الکافی» آورده است. این مطلب نشان می دهد که وهابیت از تهمت زدن بر علیه شیعیان حاضر هستند که حتی بر علمای خودشان هم دروغ ببندند، تا شیعیان را بدین وسیله مورد هجمه قرار دهند. درحالیکه هر مسلمان منصفی می داند که شیعیان از چنین اعتقاداتی مبرا می باشند. ❌ آیا براستی می توان به دیگر ادعا ها و گفتار های عالمانی که فراوان این چنین دروغ ها و تهمت های ناجوانمردانه و مضحکانه را که به مخالفان خودشان می زنند را با دیده راستی و اطمینان نگریست؟!! 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #نذر #شرک 🔴 قسمت اول: ✅ با توجه به عقیده وهابیت که اگر شخصی با گفتن جمله «نذرت للإمام
🔴 قسمت دوم: ✅ همانطور که در پست گذشته بدان اشاره نمودیم، شیعه نذری را صحیح و شرعی می داند که فقط برای خداوند متعال باشد. بنابراین اگر کسی از شیعیان مثلاً «نذرت للإمام الحسین» (یعنی برای امام حسین نذر کردم) می گوید، به هیچ عنوان منظورش عبادت امام حسین علیه السلام نمی باشد. بلکه با این جمله فقط جهت و مصرف نذر را مشخص می نماید. یعنی می خواهد بگوید: «من که این غذا را قربة الی الله نذر نمودم، باید در مجلس امام حسین برای عزاداران ایشان مصرف شود.که ثوابش به روح ملکوتی امام حسین علیه السلام برسد». ✅ شبیه به همین موضوع را خداوند در سوره مبارکه «توبه آیه ۶۰ » بدان اشاره می کند: 📖«انما الصدقات للفقراء...» 📌ترجمه: «صدقات فقط براى فقيران است...» 👈آیا منظور خداوند متعال در این آیه اینست که صدقات را برای عبادت نمودن فقرا بدهید؟ یقیناً خیر؛ بلکه خداوند با آوردن «لام» می خواهد جهت مصرف صدقات را مشخص و معین نماید. 👤«قرطبی» از عالمان اهل تسنن در رابطه با این آیه می نویسد: «اینکه خداوند فرموده «للفقراء»، برای مشخص نمودن مصرف و جهت صدقات می باشد.» 📚(الجامع لأحکام القرآن، ج۱۰، ص۲۴۴) ❌ و در آخر باید متذکر شد، که وهابیت بجای اینکه چنین اعمالی را شرک بدانند، اندکی به خود زحمت بدهند تا رساله های عملی مراجع عظام تقلید شیعه را مطالعه نموده تا این چنین تهمت های ناروایی را بر علیه شیعه مطرح ننمایند. 👈«از آنچه به آن آگاهی نداری، پیروی مکن، چرا که گوش و چشم و دل، همه مسؤولند.» (سوره مبارکه اسراء،۳۶) 🆔@meshkatehedayat
📚کتاب: زینت عرش خدا امام حسن مجتبی علیه السلام 📌مولف: «آیت الله العظمی وحید خراسانی(حفظه الله) 📎 آیت الله العظمی وحید خراسانی از مراجع عظام تقلید در سال ۱۲۹۹ در شهر نیشابور به دنیا آمدند. و در حوزه مشهد و نجف نزد اساتیدی همچون میرزا مهدی اصفهانی، سید عبدالهادی شیرازی، سید ابوالقاسم خویی، سید محسن حکیم و... به تحصیل پرداختند. از جمله آثار ایشان می توان به منهاج الصالحین، آشنایی با اصول دین، مصباح‌الهدی و سفینة النجاة و... اشاره نمود . 🔰معرفی کتاب: دراین کتاب با استفاده از مستندات شیعه و اهل تسنن، به تشریح جلوه هایی از زندگی، علوم، فضایل و کلمات قصار امام حسن مجتبی علیه السلام پرداخته شده است. و همچنین به ماجرای صلح حضرت مجتبی علیه السلام با معاویه و دلایل آن می پردازد. فایل PDF کتاب را در پست بعدی مشاهده فرمائید. @meshkatehedayat
❌تحریف برای حفظ آبروی معاویه(۱)❌ 🔹در کتاب «أنساب الأشراف، جلد۵، صفحه۱۳۴» حدیثی از قول پیامبر صلی الله علیه و آله در مذمت «معاویه» نقل شده است که متن آن چنین است: «وَحَدَّثَنِي إِسْحَاقُ وَبَكْرُ بْنُ الْهَيْثَمِ قَالا حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّزَّاقِ بْنُ هَمَّامٍ أَنْبَأَنَا مَعْمَرٌ عَنِ ابْنِ طَاوُسٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَمْرِو بْنِ الْعَاصِ قَالَ: كُنْتُ عِنْدَ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَقَالَ: يَطْلُعُ عَلَيْكُمْ مِنْ هَذَا الْفَجِّ رَجُلٌ يَمُوتُ عَلَى غَيْرِ مِلَّتِي، قَالَ: وَكُنْتُ تَرَكْتُ أَبِي قَدْ وُضِعَ لَهُ وَضُوءٌ، فَكُنْتُ كَحَابِسِ الْبَوْلِ مَخَافَةَ أَنْ يَجِيءَ، قَالَ: فَطَلَعَ 👈مُعَاوِيَةُ👉 فَقَالَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: هُوَ هَذَا.» 📌ترجمه: «عبد الله بن عمرو بن العاص می گوید: پیش پیامبر بودم که ایشان فرمودند: الان کسی می آید که بر غیر اسلام می میرد. (عبد الله بن عمرو) می گوید پدرم داشت وضو می گرفت و من از ترس اینکه مبادا پدرم بیاید، مانند کسی که ادرار خود را بسیار نگه داشته، بسیار مضطرب بودم. (عبد الله بن عمرو می گوید) 👈معاویه👉 آمد و پیامبر می گوید این شخص همان است.» ✂️اما این حدیث با سند مشابه در کتاب «المعجم الکبیر، جلد۱۳، صفحه۴۸۵» بصورت تحریف شده آمده است. متن حدیث تحریف شده این چنین است: «حدثنا محمَّد بن إسحاق بن راهُوْيَه، ثنا أبي، أنا عبد الرزَّاق، أبنا مَعْمَر، عن ابن طاوسَ، عن أبيه، عن عبد الله بن عَمرو، قال: قال رسولُ الله صلى الله عليه وسلم: «يَطَّلِعُ عَلَيْكُمْ رَجُلٌ مِنْ هَذَا الفَجِّ مِنْ أَهْلِ النَّارِ» ، وكنتُ تركتُ أبي يتوضَّأ، فخَشيتُ أن يكونَ هو، فاطَّلَع 👈رجلٌ غيرُهُ،👉 فقال رسولُ الله صلى الله عليه وسلم: «هُو هَذَا» .» ✅ مشاهده می کنید که در انتهای این روایت، نام 👈«معاویه»👉 حذف شده، و عبارت 👈«رجل غیره» (به معنای شخص مجهولی غیر از او)👉 با هدف حفظ آبروی معاویه جایگزین نام او شده است. 🔺ادامه دارد... 🆔@meshkatehedayat
📚 کتاب «أنساب الأشراف» بهمراه کتاب تحریف شده 🆔@meshkatehedayat
🏴اربعین سید الشهداء علیه السلام را تسلیت عرض می نماییم.🏴 🆔@meshkatehedayat
📖زیارت اربعین امام حسین علیه السلام: «السَّلامُ عَلَىٰ وَلِیِّ اللّٰهِ وَحَبِیبِهِ، السَّلامُ عَلَىٰ خَلِیلِ اللّٰهِ وَنَجِیبِهِ، السَّلامُ عَلَىٰ صَفِیِّ اللّٰهِ وَابْنِ صَفِیِّهِ، السَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهِیدِ، السَّلامُ عَلَىٰ أَسِیرِ الْکُرُباتِ وَقَتِیلِ الْعَبَرَاتِ. اللّٰهُمَّ إِنِّى أَشْهَدُ أَنَّهُ وَ لِیُّکَ وَابْنُ وَلِیِّکَ، وَصَفِیُّکَ وَابْنُ صَفِیِّکَ، الْفَائِزُ بِکَرَامَتِکَ، أَکْرَمْتَهُ بِالشَّهَادَةِ، وَحَبَوْتَهُ بِالسَّعَادَةِ، وَاجْتَبَیْتَهُ بِطِیبِ الْوِلادَةِ، وَجَعَلْتَهُ سَیِّداً مِنَ السَّادَةِ، وَقَائِداً مِنَ الْقَادَةِ، وَذَائِداً مِنَ الذَّادَةِ، وَأَعْطَیْتَهُ مَوَارِیثَ الْأَنْبِیَاءِ، وَجَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلَىٰ خَلْقِکَ مِنَ الْأَوْصِیَاءِ، فَأَعْذَرَ فِی الدُّعَاءِ، وَمَنَحَ النُّصْحَ، وَبَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادَکَ مِنَ الْجَهَالَةِ، وَحَیْرَةِ الضَّلالَةِ، وَقَدْ تَوَازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیا، وَبَاعَ حَظَّهُ بِالْأَرْذَلِ الْأَدْنىٰ، وَشَرَىٰ آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الْأَوْکَسِ، وَتَغَطْرَسَ وَتَرَدَّىٰ فِی هَوَاهُ، وَأَسْخَطَکَ وَأَسْخَطَ نَبِیَّکَ وَأَطَاعَ مِنْ عِبادِکَ أَهْلَ الشِّقاقِ وَالنِّفاقِ، وَحَمَلَةَ الْأَوْزارِ، الْمُسْتَوْجِبِینَ النَّارَ، فَجاهَدَهُمْ فِیکَ صابِراً مُحْتَسِباً حَتَّىٰ سُفِکَ فِی طَاعَتِکَ دَمُهُ وَاسْتُبِیحَ حَرِیمُهُ؛ اللّٰهُمَّ فَالْعَنْهُمْ لَعْناً وَبِیلاً، وَعَذِّبْهُمْ عَذاباً أَلِیماً. السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ رَسُولِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ سَیِّدِ الْأَوْصِیاءِ، أَشْهَدُ أَنَّکَ أَمِینُ اللّٰهِ وَابْنُ أَمِینِهِ، عِشْتَ سَعِیداً، وَمَضَیْتَ حَمِیداً، وَمُتَّ فَقِیداً، مَظْلُوماً شَهِیداً، وَأَشْهَدُ أَنَّ اللّٰهَ مُنْجِزٌ مَا وَعَدَکَ، وَمُهْلِکٌ مَنْ خَذَلَکَ، وَمُعَذِّبٌ مَنْ قَتَلَکَ، وَأَشْهَدُ أَنَّکَ وَفَیْتَ بِعَهْدِ اللّٰهِ، وَجاهَدْتَ فِی سَبِیلِهِ حَتّىٰ أَتَاکَ الْیَقِینُ، فَلَعَنَ اللّٰهُ مَنْ قَتَلَکَ، وَلَعَنَ اللّٰهُ مَنْ ظَلَمَکَ، وَلَعَنَ اللّٰهُ أُمَّةً سَمِعَتْ بِذٰلِکَ فَرَضِیَتْ بِهِ اللّٰهُمَّ إِنِّی أُشْهِدُکَ أَنِّی وَلِیٌّ لِمَنْ والاهُ، وَعَدُوٌّ لِمَنْ عاداهُ، بِأَبِی أَنْتَ وَأُمِّی یَا ابْنَ رَسُولِ اللّٰهِ، أَشْهَدُ أَنَّکَ کُنْتَ نُوراً فِی الْأَصْلابِ الشَّامِخَةِ، وَالْأَرْحامِ الْمُطَهَّرَةِ ، لَمْ تُنَجِّسْکَ الْجاهِلِیَّةُ بِأَنْجاسِها، وَلَمْ تُلْبِسْکَ الْمُدْلَهِمَّاتُ مِنْ ثِیابِها، وَأَشْهَدُ أَنَّکَ مِنْ دَعائِمِ الدِّینِ، وَأَرْکانِ الْمُسْلِمِینَ، وَمَعْقِلِ الْمُؤْمِنِینَ، وَأَشْهَدُ أَنَّکَ الْإِمامُ الْبَرُّ التَّقِیُّ الرَّضِیُّ الزَّکِیُّ الْهادِی الْمَهْدِیُّ، وَأَشْهَدُ أَنَّ الْأَئِمَّةَ مِنْ وُلْدِکَ کَلِمَةُ التَّقْوىٰ، وَأَعْلامُ الْهُدىٰ، وَالْعُرْوَةُ الْوُثْقىٰ، وَالْحُجَّةُ عَلَىٰ أَهْلِ الدُّنْیا، وَأَشْهَدُ أَنِّی بِکُمْ مُؤْمِنٌ، وَبِإِیابِکُمْ مُوقِنٌ، بِشَرایِعِ دِینِی، وَخَواتِیمِ عَمَلِی، وَقَلْبِی لِقَلْبِکُمْ سِلْمٌ، وَأَمْرِی لِأَمْرِکُمْ مُتَّبِعٌ، وَنُصْرَتِی لَکُمْ مُعَدَّةٌ حَتَّىٰ یَأْذَنَ اللّٰهُ لَکُمْ، فَمَعَکُمْ مَعَکُمْ لَامَعَ عَدُّوِکُمْ، صَلَواتُ اللّٰهِ عَلَیْکُمْ، وَعَلَىٰ أَرْواحِکُمْ وَأَجْسادِکُمْ، وَشاهِدِکُمْ وَغَائِبِکُمْ، وَظَاهِرِکُمْ وَبَاطِنِکُمْ، آمِینَ رَبَّ الْعالَمِینَ. 📚(مصباح المتهجد، ص۷۸۸) 🆔@meshkatehedayat