eitaa logo
مشکات هدایت
1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
135 ویدیو
231 فایل
کانالی جذاب و پر محتوا در دنیای اعتقادات و باور ها شناخت خطوط بین تحریف و بدعت و حقیقت ما حامی اندیشه ها و باور های ناب شما هستیم تلگرام: https://t.me/meshkatehedayat اینستاگرام: instagram.com/meshkatehedayat ادمین انتقادات و پیشنهادات @meshkat_205
مشاهده در ایتا
دانلود
01-6.mp3
5.59M
✍شبهه: 🔺اهل تسنن و وهابیت شبهه می کنن که اگر اینطور که شیعیان می گن، رابطه امیرالمومنین و خلفاء خوب نبوده و اونها رو غاصب خلافت می دونستن، پس چرا بهشون مشورت میدادن؟ 🎙پاسخی مختصر و مفید به شبهه جواب تفصیلی به این شبهه را در لینک زیر مشاهده فرمایید👇👇 https://eitaa.com/meshkatehedayat/1577 ‎🆔 @meshkatehedayat
✍ شبهه: 🔺شیعه اعتقاد دارد که بعد از پیامبر اکرم، اهل بیت علیهم السلام به عنوان حجت های الهی بر مردم هستند. در حالی که برخی از وهابی ها می گویند: خداوند در سوره مبارکه «نساء آیه ۱۶۵» آمدن حجت های الهی بعد از انبیا و رسولان برای مردم را نفی کرده است. «رُسُلًا مُبَشِّرِينَ وَمُنْذِرِينَ لِئَلَّا يَكُونَ لِلنَّاسِ عَلَى اللَّهِ حُجَّةٌ بَعْدَ الرُّسُلِ...» 📌ترجمه: «پیامبرانی که بشارت‌ دهنده و بیم‌ دهنده بودند، تا بعد از این پیامبران، {بهانه و}حجتی برای مردم بر خدا باقی نماند.». 👈به این شبهه چگونه باید پاسخ دهیم؟ 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#شبهه #حجت_الهی #وهابیت ✍ شبهه: 🔺شیعه اعتقاد دارد که بعد از پیامبر اکرم، اهل بیت علیهم السلام به ع
🔴پاسخ:(قسمت اول) ✳️ این آیه اصلا در مقام نفی خاتمیت حجت ها و رسولان الهی نبوده، بلکه فقط در صدد بیان هدف از ارسال رسولان و حجت های الهی می باشد. که خداوند با ارسال فرستادگانش حجت را بر همه ی مردم تمام می کند تا کسی در روز قیامت برای خداوند عذر و بهانه ایی نیاورد‌ که چرا ما را عذاب می نمایی در حالیکه هیچ رسولی را برای ما ارسال ننمودی؟ 🔹شبیه به این آیه را می توانیم در سوره مبارکه «بقره آیه ۱۵۰» مشاهده نماییم که خداوند متعال به مومنین دستور می دهد، قبله خود را به سمت کعبه قرار دهند تا بدین وسیله غیر مسلمانان حجت و دلیلی بر علیه آنان نداشته باشند. «وَمِنْ حَيْثُ خَرَجْتَ فَوَلِّ وَجْهَكَ شَطْرَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ ۚ وَحَيْثُ مَا كُنْتُمْ فَوَلُّوا وُجُوهَكُمْ شَطْرَهُ 👈لِئَلَّا يَكُونَ لِلنَّاسِ عَلَيْكُمْ حُجَّةٌ👉...» 📌ترجمه: «و از هر جا خارج شدی، روی خود را به جانب مسجد الحرام کن! و هر جا بودید، روی خود را به سوی آن کنید! تا مردم، جز ظالمان (که دست از لجاجت بر نمی‌ دارند) دلیلی بر ضدّ شما نداشته باشند». 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #حجت_الهی #وهابیت 🔴پاسخ:(قسمت اول) ✳️ این آیه اصلا در مقام نفی خاتمیت حجت ها و رسولان ا
🔴پاسخ:(قسمت آخر) ✳️ در پست گذشته اشاره نمودیم برداشتی که شبهه کنندگان نسبت به این آیه داشته، اشتباه بوده است. آنان این آیه را اینگونه تفسیر کرده اند که خداوند بعد از پیامبران دیگر حجتی از طرف خودش بر مردم نمی فرستد. در حالیکه خداوند در این آیه تنها فقط هدف از ارسال انبیا و رسولان الهی را بیان می کند که با ارسال آنان حجت بر مردم تمام شود و دیگر عذر و بهانه ایی نداشته باشند. علمای اهل تسنن و حتی بزرگان وهابیت هم تصریح نمودند منظور از این آیه همان فرستادن پیامبران برای اتمام حجت نسبت به مردمان می باشد. در ذیل به سه نمونه از این اقوال اشاره می نماییم. 1⃣ «بن باز» از عالمان مشهور وهابی در رابطه با این آیه می‌گوید: «رسولان به سمت مردم فرستاده شدند تا حق را به آنان معرفی نمایند. و آنچه را که بر بندگان واجب و حرام است، به آنان تعلیم دهند. تا اینکه مردم نگویند برای ما بشارت دهنده و بیم دهنده ای نیامده است. بلکه رسولان بعنوان بشارت دهنده و بیم دهنده برای آنان آمدند. همانطور که... خداوند فرمود: «رُسُلًا مُبَشِّرِينَ وَمُنْذِرِينَ لِئَلَّا يَكُونَ لِلنَّاسِ عَلَى اللَّهِ حُجَّةٌ بَعْدَ الرُّسُلِ». 📚(مجموع فتاوی،ج۲،ص۱۱) 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #حجت_الهی #وهابیت 🔴پاسخ:(قسمت آخر) ✳️ در پست گذشته اشاره نمودیم برداشتی که شبهه کنندگان
2⃣ «شاه ولی الله دهلوی» از عالمان سرشناس اهل تسنن در ترجمه این آیه می نویسد: «فرستادیم پیغامبران، مژده دهندگان و بیم کنندگان تا نباشد مردمان را بر خدا الزام، بعدِ فرستادن پیغامبران و هست خدا غالبِ استوار کار». 📚(فتح الرحمن،ص۱۰۴) 3⃣ «ملا عمر سربازی» از عالمان بزرگ اهل تسنن ایران در ذیل این آیه بیان می کند: «رسلا مبشرین و منذرین» هدف از فرستادن مرسلان، بشارت دادن نیکوکاران و ترساندن بدکاران از عاقبت نهایی و اخروی است، تا بدین وسیله عذری برای بندگان باقی نماند و نگویند: بار خدایا! ما تو را نشناخته بودیم؛ ... «لئلا یکون للناس علی الله حجة» فرستادن انبیا برای این بود تا برای بندگان عذری باقی نماند». 📚(تبیین الفرقان،ج۷،ص۵۲۲) 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
2⃣ «شاه ولی الله دهلوی» از عالمان سرشناس اهل تسنن در ترجمه این آیه می نویسد: «فرستادیم پیغامبران، مژ
📚اسکن کتاب «مجموع فتاوی» 📚اسکن کتاب «فتح الرحمن» 📚اسکن کتاب «تبیین الفرقان» 🆔@meshkatehedayat
❌تهمت های ناجوانمردانه(۷)❌ ✳️ از دیگر تهمت هایی که در طول تاریخ بر علیه شیعه مطرح شده، تهمتی است که شیخ «عبد العزیز دهلوی» از عالمان بزرگ اهل تسنن مطرح می نماید. او طوری وانمود کرده است که گویا شیعیان نسبت به نجاسات در نماز بی توجه می باشند. در کتاب «تحفة اثنی عشریة» ص ۵۰۱ می نویسد: 💠«و نیز گویند (شیعیان) که اگر کسی هر دو پای خود را تا هر دو زانو و هر دو دست خود را تا مرفقین (آرنج) در بیت الخلا (توالت) که پر از غدره انسان و بول اوست غوطه دهد باز جِرم او را ازاله نماید بی آنکه به آب شست و شوی کند نماز او جایز است. و هم چنین اگر جمیع بدن خود را در بئر بالوعه (چاهی که در آن آب جمع می شود) که پر از غدره و بول باشد غوطه دهد و جِرم نجاست بر بدنش نباشد بی شست و شو نماز او جایز است». 🔺نقد 1⃣ با یک جستجوی ساده در کتب فقهی شیعیان می توان فهمید که از منظر شیعه لباس و بدن نمازگزار از نجاست هایی همانند: بول و مدفوع و... باید پاک باشد. مثلا «محقق حلی» از علمای قرن هفتم شیعه در این رابطه می نویسد: «از بین بردن نجاست از لباس و بدن برای نماز واجب می باشد... و زمانیکه موضع نجاست مشخص شد باید شسته شود.» 📚(شرائع الاسلام، ج۱، ص۵۳) 2⃣ براستی چرا چنین علمایی برای اثبات ادعایشان از آوردن منابع و مستندات از کتب شیعه خوداری می کنند؟ آیا خودشان هم می‌دانند که شیعه اصلا چنین اعتقادی نداشته و فقط به عنوان بدبین کردن مسلمانان به آنان به چنین دروغ هایی متوسل می شوند؟ 3⃣ «ملا عمر سربازی» از عالمان اهل تسنن در رابطه با شخصیت «دهلوی» می گوید: «به نظر ما در این قرن اخیر، معتبرتر از او شخص دیگری نبوده است». (مجالس قطب الارشاد،ج۲،ص۳۷) چگونه است شخصیتی همانند «عبد العزیز دهلوی» که چنین تهمت های ناجوانمردانه ای بر علیه شیعه مطرح می نماید، بعنوان معتبرین عالم سنی در قرن اخیر معرفی می شود؟ 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
‍ #نقد_ها_و_چالش_ها #دهلوی #تهمت ❌تهمت های ناجوانمردانه(۷)❌ ✳️ از دیگر تهمت هایی که در طول تاریخ ب
📚اسکن کتاب «تحفه اثنا عشریه» 📚اسکن کتاب «شرائع الإسلام» 📚اسکن کتاب «مجالس قطب الارشاد» 🆔@meshkatehedayat
🌸قالَ الإمامُ الحسن الْعَسْکَری علیه السلام: «ما أقْبَحَ بِالْمُؤْمِنِ أنْ تَکُونَ لَهُ رَغْبَهٌ تُذِلُّهُ.» 📖(تحف العقول، ص ۴۹۸) 🌷ترجمه: امام حسن عسکری علیه السلام فرمود: «قبیح ترین و زشت‌ترین حالت و خصلت برای مؤمن آن حالتی است که دارای آرزوئی باشد که سبب ذلّت و خواری او گردد.» 🌺فرارسیدن سالروز ولادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام مبارک باد.🌺 🆔@meshkatehedayat
✍شبهه: 🔺وهابیت می گویند تبرک جستن به علما و صلحا جایز نمی باشد. زیرا این عمل انسان را به وادی شرک می کشاند. بنابراین چنین نوعی از تبرک حرام است و باید جلوی آن گرفته شود تا بدین وسیله مردم به شرک مبتلا نشوند. 👈چگونه باید به این شبهه پاسخ داد؟ 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#شبهه #تبرک #شرک ✍شبهه: 🔺وهابیت می گویند تبرک جستن به علما و صلحا جایز نمی باشد. زیرا این عمل انس
🔴پاسخ نقضی:(قسمت اول) ✳️ فرض نمایید اگر چنین دلیلی را در اعمال عبادی روزمره خودمان پیاده نماییم، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ به طور مثال به چند نمونه اشاره می کنیم: 1⃣ خرید و فروش انگور و کشمش و خرما باید حرام تلقی شود. چون به وسیله این اقلام، شراب و خمر درست می نمایند. و از همان ابتدا طبق منطق وهابیت به خاطر اینکه مردم به دنبال شراب سازی و در نهایت خوردن آن نروند، باید خرید و فروش آنها را حرام اعلام نمود. 2⃣ سجده نمودن به سمت کعبه و طواف به دور آن، باید حرام اعلام شود. زیرا اگر کسی در طول شبانه روز به سمت خانه خدا سجده و یا به دور آن طواف نماید، شاید وارد وادی شرک و بت پرستی شود. زیرا که بت پرستان سنگ و یا چوب را می پرستیدند و سجده می کردند و به همین دلیل مسلمانان هم باید از چنین خطری دوری کنند و نباید به سمت خانه خدا سجده و یا به دور آن طواف نمایند. 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #تبرک #شرک 🔴پاسخ نقضی:(قسمت اول) ✳️ فرض نمایید اگر چنین دلیلی را در اعمال عبادی روزمره
3⃣ جالب اینجاست وهابیت قبول دارد که اصحاب پیامبر اکرم به ایشان تبرک می جستند. بنابراین طبق منطقشان باید چنین تبرکی را هم حرام و غیر شرعی بدانند. زیرا اگر تبرک به علما و صلحا وسیله و راهی برای رسیدن به شرک بوده، تبرک به پیامبر هم می تواند انسان را به شرک برساند. و بین آندو هیچ فرق و تفاوتی وجود ندارد. در نهایت طبق عقیده وهابیت اگر تبرک به پیامبر وسیله و راهی به سوی شرک نمی باشد، در اینجا هم باید قائل شوند که تبرک به علما و صلحا هم منجر به شرک نخواهد شد. 👈بنابراین اگر چنین قاعده بی منطق و بی اساس را در اعمال عبادی خودمان پیاده نماییم بسیاری از مسائل را باید حرام و غیر شرعی بشماریم. 🔺ادامه دارد... 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #تبرک #شرک 🔴پاسخ نقضی:(قسمت اول) ✳️ فرض نمایید اگر چنین دلیلی را در اعمال عبادی روزمره
🔴 قسمت دوم: (جواب حلی) ✳️ نکته ای که در ابتدا باید بدان متذکر شویم آنست که با توجه به روایت «إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّاتِ» اگر وهابیت بخواهد حکمی را در رابطه با تبرک جستن به صالحان صادر نماید، باید نیت های مسلمانان را مورد توجه خود قرار دهد. مثلا به صرف اینکه یک مسلمان به سمت کعبه سجده می نماید، آیا کسی می تواند بگوید که او بت پرستی می کند؟ درحالیکه همه می دانیم، هر مسلمانی نماز و سجده اش را فقط برای پرستش خداوند انجام داده و کعبه را به عنوان جهت و قبله برای نمازش قبول دارد. 👈بنابراین وهابیت در رابطه با تبرک جستن مسلمانان به صالحان هم باید به نیت آنان توجه نمایند تا دچار قضاوت نادرست نشوند. به خاطر اینکه هر مسلمانی معتقد است که اشیاء به خودی خود دارای ارزش معنوی نمی باشند. بلکه تنها خداوند است که در آن خیر و برکت را قرار می دهد. و اگر مسلمانی به شخصی از صلحا تبرک می جوید، اعتقادش بر اینست که خداوند چنین خیر و برکتی را در او قرار داده است. در نتیجه چگونه می‌توان پذیرفت مسلمانی که ذکر شبانه روزش «لَاحَوْلَ وَ لَاقُوَّةَ إِلّا بِاللّٰهِ» بوده، اعتقادی به غیر از این داشته باشد؟ 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #تبرک #شرک 🔴 قسمت دوم: (جواب حلی) ✳️ نکته ای که در ابتدا باید بدان متذکر شویم آنست که ب
🔹امام صادق علیه السلام در رابطه با عقیده مومن نسبت به اثربخش بودن تربت امام حسین علیه السلام می‌فرمایند: «اخذ نمى‌كند احدى تربت قبر آن حضرت را در حالى كه معتقد است خداوند با آن نفع به او مى‌رساند، مگر آنكه حتما از آن منتفع مى‌شود». 📚(کامل الزیارات،ص۸۳۲) 🔺کلام آخر: به فرض اگر شخصی پیدا شد که عقیده داشته باشد اشیاء بدون اراده و اذن الهی دارای خیر و برکت هستند، در این هنگام از تبرک جستن که نباید نهی کرد،بلکه باید عقایدش را اصلاح نمود. همانطور که اگر فردی انگوری را تبدیل به شراب کند، هیچ زمانی خرید و فروش انگور را حرام نمی کنند، بلکه باید رفتار و عقیده آن فرد را درست کرده تا مبادا به سمت چنین گناهی برود. 🆔@meshkatehedayat
🏴سالروز وفات حضرت معصومه سلام الله علیها را تسلیت عرض می نماییم🏴 🔹«اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ نُورِكَ وَسِراجِكَ، وَوَلِيِّ وَلِيِّكَ، وَوَصِيِّ وَصِيِّكَ، وَحُجَّتِكَ عَلَىٰ خَلْقِكَ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ رَسُولِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ فاطِمَةَ وَخَدِيجَةَ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ الْحَسَنِ وَالْحُسَيْنِ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ وَلِيِّ اللّٰهِ السَّلامُ عَلَيْكِ يَا أُخْتَ وَلِيِّ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا عَمَّةَ وَلِيِّ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَرَحْمَةُ اللّٰهِ وَبَرَكاتُهُ». 🆔@meshkatehedayat
yedgaresmat.pdf
3.44M
📚کتاب: «یادگار عصمت» 📌مولف: «صفر فلاحی» 🔰معرفی کتاب: مولف ارجمند در این کتاب به زندگی و شخصیت حضرت معصومه سلام الله علیها و برخی فضایل و کرامت این بانوی بزرگوار پرداخته و به‌ گوشه هایی از زندگی ایشان در مدینه اشاره می کند. در آخر هم به دلایل هجرت علویان و بویژه حضرت معصومه به ايران و تاریخچه ای از هجرت بانوان با ایمان می پردازد. 🆔@meshkatehedayat
❌تحریف تشویق عایشه به قتل عثمان❌ ✳️ در جریان قتل عثمان احادیثی در کتب اهل تسنن نقل شده است. از جمله این احادیث، حدیثی است که در کتاب «الطبقات الکبری» تالیف ابن سعد، صفحه ۲۰۶ با این مضمون نقل شده است: «قَالَ: أَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عُمَرَ قَالَ: حَدَّثَنِي رَبِيعَةُ بْنُ عُثْمَانَ، عَنْ عُثْمَانَ بْنِ أَبِي سُلَيْمَانَ، عَنِ ابْنِ أَبِي مُلَيْكَةَ قَالَ: " جَاءَ يَعْلَى بْنُ أُمَيَّةَ إِلَى عَائِشَةَ فَقَالَ: قَدْ قُتِلَ خَلِيفَتُكِ 👈الَّذِي كُنْتِ تُحَرِّضِينَ عَلَى قَتْلِهِ👉. قَالَتْ: بَرِئْتُ إِلَى اللَّهِ مِمَّنْ قَتَلَهُ " 👈قَالَ: الْآنَ👉 ثُمَّ قَالَ: أَظْهِرِي الْبَرَاءَةَ مِمَّنْ قَتَلَهُ، فَخَرَجَتْ إِلَى الْمَسْجِدِ فَجَعَلَتْ تَبَرَّأُ مِمَّنْ قَتَلَ عُثْمَانَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ» 📌ترجمه: «ابن ابی ملیکه گفت: یعلی بن امیه نزد عایشه رفت و گفت: «خلیفه ات 👈که تحریک به کشتنش می کردی👉، کشته شد.» عایشه گفت: «بیزاری می جویم از کسی که او را کشت.» 👈یعلی گفت: «الان؟»👉 سپس گفت: «بیزاری ات را آشکار کن.» عایشه به سمت مسجد رفت و از کسی که عثمان را کشت، بیزاری جست.» ✳️ در این حدیث نکاتی وجود دارد که به دو نمونه از آن اشاره می نماییم. نکته اول، جمله یعلی بن امیه خطاب به عایشه است با این مضمون که شخص عایشه مردم را به کشتن عثمان تحریک و تشویق نمود. نکته دوم نیز آنجاست که یعلی بن امیه با گفتن «الان» به عایشه فهماند که پس از آن که مردم را تشویق به کشتن عثمان کرد، بیزاری اش از قاتلان عثمان چه سودی دارد؟ به تعبیر عامیانه تر، یعلی خواست ضرب المثل نوش دارو پس از مرگ سهراب را به عایشه گوشزد کند! ✂️این اتفاق در کتاب تاریخ دمشق تالیف ابن عساکر، جلد ۷۴، صفحه ۱۸۹ از قول ابن سعد و با سند او تحریف شده و اینگونه نقل گردیده است : «وقال ابن سعد: أخبرنا محمّد بن عمر بسنده ... وجاء يعلى بن أمية إلى عائشة، فقال: قد قتل خليفتك.(‼️) قالت: برئت إلى الله ممن قتله، (‼️) فقال: أظهري البراءة ممن قتله. فخرجت إلى المسجد، فجعلت تتبرّأ ممن قتل عثمان.» 🔹با دقت در متن کتاب «تاریخ دمشق» می بینیم که دو موضع حساس موجود در این حدیث که یعلی بن امیه عایشه را عامل تحریک مردم نسبت به کشتن عثمان دانسته، و برائتش از قاتلان عثمان را بیهوده دانسته بود، از متن حدیث حذف شده است. 🆔@meshkatehedayat
❌ اهل تسنن هوشیار باشید(۲)❌ 🔹از جمله افراطی گرایی های وهابیت در مسائل اعتقادی در رابطه با استغاثه (طلب کمک) به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بعد از حیات ایشان می باشد. تا حدی که انجام دادن چنین عملی را «شرک اکبر» دانسته اند. مثلا در سوالی از «صالح بن عبد العزیز آل الشیخ» که از عالمان بزرگ وهابی بوده پرسیده شده است، اگر کسی از پیامبر در خواست و طلبی نماید، آیا چنین عملی شرک است؟ او در جواب می نویسد: این عمل شرک اکبر است. 📚(شرح العقیدة الطحاویة،ج۲، ص۱۰۲۹) 🔰در حالیکه «إبن أبی شیبة» از محدثان بزرگ اهل تسنن روایتی را در رابطه با استغاثه نمودن به پیامبر اکرم که توسط یکی از مسلمانان در زمان خلافت عمر بن خطاب انجام گرفته است را نقل می کند. روایت به شرح ذیل آمده است: «مالک الدار که خزانه دار طعام بیت المال در زمان عمر بن خطاب بود، می گوید: در زمان عمر مردم دچار قحطی شدند، پس مردی به نزد قبر پیامبر آمد و گفت: ای پیامبر! برای امتت طلب باران بکن، زیرا از شدت قحطی و کم آبی هلاک می شوند، پس پیامبر به خواب این شخص آمده و به او فرمود: به نزد عمر برو و سلام من را به او برسان، و به او خبر بده که بزودی برایتان باران خواهد بارید، و به او بگو: «زیرکی بخرج دهد! زیرکی!». پس آن شخص به نزد عمر رفته و ماجرا را برای او تعریف نمود، عمر نیز به گریه افتاده و گفت: پروردگارا! آنچه از دستم بر بیاید انجام می دهم، مگر اینکه از حد توانم خارج باشد.» 📚(المصنف، ج۱۱، ص۱۱۸) 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#نقد_ها_و_چالش_ها #استغاثه #وهابیت ❌ اهل تسنن هوشیار باشید(۲)❌ 🔹از جمله افراطی گرایی های وهابیت در
❓سوال❓ 👈در طول تاریخ علمای متعددی از اهل تسنن این روایت را در کتاب هایشان نقل نموده اند، در حالیکه کوچکترین اشکالی به متن این حدیث نگرفته و مضامین آن را شرک آمیز نشمردند. جالب اینجاست هنگامیکه علمای اهل تسنن همچون: «ابن کثیر»، «ابن حجر عسقلانی»، «سمهودی»، «ابن حجر هیتمی» و... به تصحیح سند این حدیث پرداخته اند، همانند دیگر علما چنین روایتی را شرک آمیز ندانسته‌اند. 👈مفهومی که از کلام وهابیت برداشت می شود آنست که علمای اهل تسنن در قرون متمادی معنای شرک اکبر را نفهمیده اند، ولی در مقابل فقط وهابیت تازه به دوران رسیده معنای شرک اکبر را دانسته اند. 👈اهل تسنن هوشیار باشید که وهابیت حتی به علمای شما هم رحم نکرده و به آنان اتهام شرک می زند. 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
❓سوال❓ 👈در طول تاریخ علمای متعددی از اهل تسنن این روایت را در کتاب هایشان نقل نموده اند، در حالیکه
روایت مالک الدار.zip
2.82M
🔺اسکن کتاب ها 👈نظرات علمای اهل تسنن در رابطه با روایت «مالک الدار» 🔰فایل Zip 👈لینک روایات توسل و استغاثه در منابع شیعه https://eitaa.com/meshkatehedayat/1117 🆔 @meshkatehedayat
✍شبهه: 🔺اهل تسنن شبهه می کنند اگر حضرت علی علیه السلام خلافت را حق خود می دانست، پس چرا در خطبه ۹۲ نهج البلاغه خلافت را از خود سلب کرده و می گوید: «دَعُونِي وَ الْتَمِسُوا غَيْرِي» یعنی مرا رها کنید و شخصی دیگری را انتخاب کنید؟ 👈به این شبهه چگونه باید پاسخ دهیم؟ 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#شبهه #نهج_البلاغه #خلافت ✍شبهه: 🔺اهل تسنن شبهه می کنند اگر حضرت علی علیه السلام خلافت را حق خود م
🔴پاسخ:(قسمت اول) ✅ در ابتدا باید به این نکته ی مهم اشاره نماییم که حضرت علی علیه السلام خلافت و حکومت را حق مسلم خودشان می دانستند. و جای هیچ شک و تردیدی در این مسأله وجود ندارد. ولی متاسفانه شبهه کنندگان همانند همیشه بصورت گزینشی عمل کرده و فقط به قسمتی از کلام حضرت علی علیه السلام پرداختند. کافی بود در این زمینه به همان نهج البلاغه رجوع کرده تا مشاهده کنند که در این کتاب بارها از لسان مبارک حضرت علی علیه السلام به بحث خلافت و امامتشان اشاره شده است. برای نمونه به دو مورد اشاره می نماییم: 1⃣ حضرت علی علیه السلام می فرمایند: «عترت پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم جايگاه اسرار خداوندى و پناهگاه فرمان الهى و مخزن علم خدا و مرجع احكام اسلامى هستند... كسى را با خاندان رسالت نمی شود مقايسه كرد... اهل بیت پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم أساس دين، و ستون‏هاى استوار يقين می باشند... زيرا ويژگى‏هاى حقّ ولايت و وصیت پیامبر و میراثش به آنها اختصاص دارد.» 📚(نهج البلاغه، خطبه۲) 2⃣ امیرالمومنین علیه السلام در خطبه ای دیگر فرمودند: «به خدا سوگند از هنگام رحلت پیامبر صلی‌ الله‌ علیه‌ و‌ آله‌ و سلّم تا هم اکنون از حق خویشتن محروم مانده‌ام، و دیگران را بر من مقدم داشته‌اند». 📚(نهج‌ البلاغه، خطبه۶) 👈در نتیجه با توجه به این دو روایت و بسیاری از روایت های دیگر امام علی علیه السلام همواره خلافت را حق خود می دانستند. 🔺 ادامه دارد... 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #نهج_البلاغه #خلافت 🔴پاسخ:(قسمت اول) ✅ در ابتدا باید به این نکته ی مهم اشاره نماییم که
🔴 پاسخ: (قسمت دوم) ✅ با توجه به مطالب گفته شده در پست قبلی، به توضیح و شرح این خطبه می پردازیم. امام علی علیه السلام در این خطبه می فرمایند: «دَعُونِي‏ وَ الْتَمِسُوا غَيْرِي‏» یعنی «رهايم كنيد و غير مرا بخواهيد». باید ببینیم حضرت علی علیه السلام به چه علتی به مردم فرمودند که سراغ شخص دیگری بروند؟ آیا حضرت خودشان را لایق و شایسته خلافت نمی دیدند؟ در حالیکه در پست گذشته ثابت نمودیم حضرت خلافت را همواره حق مسلم خود می دانستند. بلکه امام علی علیه السلام در ادامه کلامشان علت آن را اینچنین بیان می کنند: 🔸«ما با حادثه‏ اى روبرو هستيم كه چهره‏ های مختلف و جهات گوناگون دارد، كه دلها بر آن استوار، و عقلها بر آن ثابت نمی ماند. چهره ی افق حقیقت را ابرهای تیره ی فساد گرفته، و راه مستقيم ناشناس مانده است. آگاه باشید اگر بخواهم حاکم شوم طبق آنچه خود می دانم با شما رفتار می کنم و به سخن این و آن و سرزنش سرزنش کنندگان گوش نخواهم داد». 🆔@meshkatehedayat