eitaa logo
گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
3.1هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
800 ویدیو
294 فایل
اطلاع رسانی گروه کلام و فلسفه دین ارتباط با ادمین جهت تبادل اطلاعات . . @sahbayeandisheh. @Hasanusofian @javadgoli @Slmmv30
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مهدی
allame tbtb.apk
42.72M
⬆️🔹دانلود نرم افزار ☝️ 💽نرم افزار "علامه" 💠 مجموعه آثار مرحوم علامه طباطبایی(ره) 📚برخی از کتب موجود در اپلیکیشن: 1. تفسیر المیزان عربی (20 ج) 2. ترجمه المیزان فارسی (20 ج) 3. الحکمه المتعالیه (9 ج) 4. اصول التفسیر و التأویل 5. ترجمه و شرح بدایه الحکمه (4 ج) 6. ترجمه و شرح نهایه الحکمه (3 ج) 7. تفسیر البیان فی الموافقه بین الحدیث و القران (6 ج) 8. مختصر المیزان فی تفسیر القرآن (6 ج) و... 🙏🏼با تشکر از واحد پژوهش مدرسه فاطمة الزهرا سلام الله علیها آشخانه جهت ارائه فایل دانلود نرم افزار و پیشنهاد بارگزاری در کانال معاونت پژوهش. •┈┈••••✾•🌿🌼🌸🌺🌿•✾•••┈┈• 📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 📚شناسه در سروش و ایتا 🆔 @howzehpajohesh
هدایت شده از فارس پلاس
▪️‏معاون دیوان عالی قضایی ایالات متحده به همراه چند قاضی فدرال محاکمه و کیفرخواستشان در رسانه ها منتشر شد. [با خواندن این خبر چه حسی پیدا کردید؟حالا جای"ایالات متحده" بگذارید"ایران" و دوباره بخوانید؛اگر حستان تغییر کرد بدانید مقهور چند دهه بزک رسانه ای غرب و سیاه نمایی داخلی هستید] 💬 سید سجاد @Fars_Plus
هدایت شده از کشکول بصیرت
👓 ‏دادگاه ‎ دو تصویر از ‎ دارد: 1⃣ یکی ‎ که متهم ردیف نهم است 2⃣ و دیگری ‎ که این متهمین را به دادگاه کشانده. اگر این روزها تصویر آن ‎ را بیشتر از رئیسی می‌بینید، بدانید رسانه‌های مرجع شما خواسته یا ناخواسته در حال ‎ منفی از روحانیت هستند. 💬 عطا یاوری @HozeTwit
هدایت شده از احمدحسین شریفی
فقه و معنویت؛ و فقیهان و مناسک.mp3
11.36M
🎤فایل صوتی 🔷"نقد سخنان پاره ای از روشنفکران درباره رابطه فقه و معنویت و جایگاه مناسک و اعمال عبادی در معنویت اسلامی" 🔸️آیا برای مشارکت در تجربه معنوی پیامبر اسلام، راهی جز اعمال عبادی و مناسک دینی وجود دارد؟ 🔸️چرا فقهاء تنها بر طرح اعمال عبادی و مناسک دینی تاکید دارند و مسائل معنوی و اخلاقی را ذکر نمیکنند؟ ✔اینها سوالاتی است که استاد شریفی در این سخنرانی به آنها پاسخ میدهند. 🆔کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat
هدایت شده از پرفسور مهدی گلشنی
📚 آیا علم می تواند دین را نادیده بگیرد؟ به اهتمام دکتر مترجم: بتول نجفی 🗃ناشر: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی 📖مشخصات کتاب :  ۵۱۴ صفحه - وزیری (گالینگور) 📌معرفی مختصر كتاب: در دوره‌های مختلف زندگی انسان‌ها و در قرون مختلف، برخی از دانشمندان متدین کوشیده‌اند که در حوزه‌های مختلف علوم جدید متخصص شوند و زمینه‌های مشترک را کشف کنند. این افراد با رغبت بسیار با فلاسفه و الهیون به گفت‌وگو نشسته و به درک مناسبی از موضع یک‌دیگر و نیز به اشتراکاتی دست یافته‌اند. از سوی دیگر عده‌ای از دانشمندان به عقل انسانی تاکید دارند و نقش دین را به مسائل اخلاقی محدود می‌کنند. این افراد مدعی هستند که علم با پیشرفت خود قادر است همه‌ چیز را توضیح دهد و هیچ‌ نیاز در به میان کشیدن خداوند در امور نیست. دکتر مهدی گلشنی در سال 1375 تعدادی سوال دربارۀ ابعاد مختلف رابطۀ علم و دین برای تعدادی از فیلسوفان، متکلمان و دانشمندان علوم تجربی در جهان غرب و جهان اسلام فرستاد. 🔺مجموعۀ حاضر حاوی پاسخ 62 تن از دانشمندانی است که عقیده دارند هم علم و هم دین جنبه‌های مهم زندگی انسان‌ها هستند و هیچ‌یک نباید فدای دیگری شود. برخی افراد پاسخ‌گو عبارت‌اند از: محمد کمال حسین، سرگی گریب، رضا داوری اردکانی، انور نسیم، جورج ال مورفی، و ابراهیم کالین و آیت الله حسن زاده آملی و سید حسین نصر . در هر مورد نخست دانشمند مورد نظر معرفی و سپس آثار، فعالیت‌ها و شغل وی بیان شده است. 🔴 @prof_golshani
هدایت شده از پرفسور مهدی گلشنی
۲۰ صفحه اول کتاب آیا علم می تواند دین را نادیده بگیرد؟ .pdf
253.3K
📚۲۰ صفحه اول آیا علم می تواند دین را نادیده بگیرد؟ 🔷کانال دکتر مهدی گلشنی👇 @prof_golshani
هدایت شده از روزنه
1399-03-19 مروری بر عملکرد حوزه قم در سنگر مبارزه با شبهات و شایعات کرونائی-کانال حوزوی روزنه.pdf
2.98M
💥عملکرد حوزه قم در سنگر مبارزه با شبهات و شایعات کرونائی روزنه/ ویرایش نخست(24 صفحه) ▪️شیوع مجال خوبی بود حوزه علمیه ظرفیت ها و کاستی های خود را بشناسد. این گزارش در صدد ارائه تصویری واقعی از روند اقدامات حوزویان در مواجهه با شبهات شایعات کرونایی است؛ بدان امید که ضمن حق شناسی از زحمات، با التفات به برخی ضعف ها، زمینه برای حضور مقتدرانه و منسجم در تحولات مشابه آتی، فراهم شود. ▪️ این گزارش رسانه‌ای بر اساس داده‌هایی است که تا هنگام جمع‌بندی نهایی(حدودا پایان اردیبهشت ماه)، در خروجی ارگان‌های حوزوی قرار گرفته است. بعد از فراخوان روزنه، برخی مجموعه ها تولیدات خود را برای ما فرستادند. با این‌همه هنوز هم احتمال مغفول ماندن برخی اقدامات، وجود دارد و از این رو در ویرایش های بعدی انشالله بدان خواهیم پرداخت. متن کامل این ‌‌پژوهش تفصیلی را در فایل پیوستی بخوانید. @rozaneebefarda
هدایت شده از AzadFekriSchool Admin
🔻 «مشروطه و چالش تجدد» سه شنبه ساعت ۱۶ سید هاشم | موسی 🎊🎊 هنگام پخش: تخفیف ۷۰٪ برای ثبت نام در درس-گفتگوهای «دین و سیاست» با کد covid19 مشاهده در سایت: 🌐 AzadFekriSchool.ir 🆔 @AzadFekriSchool
6.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨چرا ایرانیان، مسلمان شدند؟ ☑️ داستان یک تهمت 👈🏻 در باور ، زنان و دختران، از تبار و ذاتاً هستند. در واقع، زن از سَرده‌ی پتیاره جَهی است. [فرنبغ دادگی، بُندَهِشن، ص 83] سَرده‌ یعنی نژاد، پتیاره یعنی خبیث. جَهی هم نام دختر اهریمن، به معنی فاحشه. این نگاه تحقیرآمیز به زنان و دختران در سنّت زرتشتی یک باور رایج بود. 👈🏻 اما با ورود اسلام به ایران اوضاع تغییر کرد. به مردم آموخت که زن و مرد، هر دو از یک نَفس، از یک وجود آفریده شدند. [سوره نساء، آیه 1. سوره روم، آیه 21] 👈🏻 دکتر جمشید چوکسی استاد زرتشتی دانشگاه ایندیانای امریکا: زنان زرتشتی، تمایل داشتند با مردان مسلمان ازدواج کنند. چون زن در اسلام، آزادی و احترام بیشتری دارد. 📚 جمشید چوکسی، ستیز و سازش، ص 153. مشاهده اسکن کتاب: w57.ir/57 🌐 @meshkatnoor
💫سروش التقاط یا خروش ابتذال؟! 🌏روزی روزگاری، عبدالکریم سروش با عنوان پر طمطراق "مارتین لوتر" اسلام، به خود می بالید و با دبدبه و کبکبه اعلام می کرد که در نظر دارد «چنگال تحلیل های فلسفه علم[پوپر] را در تن معرفت دینی فرو برد و آنرا خاضع تحلیل های فلسفه علم کند»!! 😋اما ظاهرا معرفت دینی و دین طعمه خوبی برای سروش بود و او هر از چند گاهی با چنگال های تیز و برنده تر(!) به سوی طعمه خودش باز می گشت؛ گاه با چنگال تجربه دینی رمانتیکیِ شلایرماخر، گاه با چنگال پلورالیزم دینی جان هیک و گاهی با چنگال هرمنوتیک و تاریخمندی هایدگر و گادامر ! البته غالباً با چاشنی های نسبتا بومی برگرفته از ابوزید و آرکون !! 🤯سروشِ التقاط: هر یک از دیدگاه های پیشین در زمینه و زمانه خاصی در تاریخ تفکر غرب بوجود آمده و از فلسفه های تحلیلی( فلسفه علم و فلسفه دین)، قاره ای و رمانتیک متاثرند،حال چگونه و با چه روشی ممکن است کسی که ادعای روشنفکری دارد گرز این دیدگاه ها را ناجوانمردانه بر پیکر مظلوم دین و معرفت دینی فرود آورد!! 🗣خروش ابتذال: «روشنفکر قدرتمند اما بی مسند»(!) چنان سر ستیز با دین و معرفت دینی دارد که هر آنچه به دستش می رسد بی مهابا و بدون تامل به سمت دین و معرفت دینی پرتاب می کند. او حتی وقتی با منتقدین خود روبرو می شود نه با منطق و استدلال علمی، بلکه آنها را با عبارات ساحرانه و تهمت های ناروا مورد نوازش قرار می دهد !! 🤔براستی آیا کسی حتی نزدیکترین همفکران او در دهه هفتاد اعتراف کردند که نظریات او اقتباس ناقص و غلط از مبانی غربی و فاقد حد اقل استاندارهای علمی و اصول معتبر فلسفی است و امروز مشخص شده که مهمترین هنرش لفاظی و هوچی گری است و از روش تفکر بویی نبرده، شایستگی نقد و توجه دارد؟! 📝 حجت الاسلام جواد قلی پور؛ دانشجوی دکتری کلام
هدایت شده از @javadgoli
AUD-20200610-WA0104.opus
1.33M
روشنگری های دکتر رفیعی درباره انحرافات سید حسن آقامیری و پاسخ به تمسخر و تکذیب آیات قرآن و احادیث در زمینه برزخ و قیامت توسط آقامیری