eitaa logo
گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
3.1هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
762 ویدیو
276 فایل
اطلاع رسانی گروه کلام و فلسفه دین ارتباط با ادمین جهت تبادل اطلاعات . . @sahbayeandisheh. @Hasanusofian @javadgoli @Slmmv30
مشاهده در ایتا
دانلود
سرو و طوفان (پاسخ به شبهات درباره آيت‌الله مصباح) .pdf
2.03M
جزوه « سرو و طوفان» ، که سالیان قبل در فضای مجازی نشر داده شده و مجددا در این جا بارگذاری می شود ، پاسخ به چالشهایی است که توسط آقایان رسول جعفریان، عبدالکریم سروش، مهدی نصیری ، عباس عبدی و محسن کدیور نسبت به استاد مصباح مطرح شده بود و التبه به زودی این جزوه به زیور طبع هم آراسته خواهد شد. 🆔@mjafari_ir
✳️ جلسه ۱۵۴ از نشست تخصصی گروه علمی فلسفه دین مجمع عالی حکمت برگزار شد ✅ موضوع: پلورالیزم دینی و مدارا در جمهوری اسلامی ایران از منظر علامه مصباح یزدی(ره) 👤 ارائه دهنده: حجت‌الاسلام مجتبی افشارپور ♻️ علامه مصباح ضمن مخالفت با پلورالیزم بر همزیستی ادیان تأکید داشت 🔷 پژوهشگر و استاد حوزه علمیه گفت: نباید فکر کنیم که علامه مصباح مخالف هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با ادیان دیگر بود؛ ایشان در آثار دیگر خود در مورد پلورالیزم بر همزیستی مسالمت‌آمیز تأکید کرده‌اند و حتی بر زندگی مسالمت‌آمیز با کفار غیر حربی هم تأکید دارند. 🔷 حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی افشارپور، پژوهشگر و استاد حوزه علمیه، شامگاه ۱۹ دی ماه در نشست علمی «پلورالیزم دینی و مدارا در جمهوری اسلامی ایران از منظر علامه مصباح یزدی(ره)» که از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی در قم برگزار شد، با بیان اینکه پلورالیزم در مقطعی در جمهوری اسلامی به شدت مورد توجه قرار گرفت و جریان روشنفکری در دهه ۷۰ به آن دامن زد، گفت: البته جریان روشنفکری در ایران جریان جدیدی نبود ولی شخصیت‌های این جریان با زوایای مختلفی به آن ورود کردند و در رواج آن اتفاق نظر داشتند و کتاب‌ها و مقالات متعددی هم در این زمینه نوشته شد و آن را به کف جامعه آوردند و در سطح نخبگانی باقی نماند. 🔷 وی با بیان اینکه همین مسئله باعث می‌شود تا انسان حساس شود که چرا این همه اتفاق نظر در این عرصه وجود دارد، اظهار کرد: مرحوم علامه مصباح یزدی با دقت و عمق علمی به این مسئله ورود کرد و پرده از پشت صحنه ماجرا برداشت. علامه مصباح از علمایی بودند که اگر واقعاً مطلبی با علم قطعی، قرآنی و روایات بود می‌پذیرفتند و به نفع آن استدلال هم می‌آوردند ولی اگر برخلاف مبانی بود، آن را نمی‌پذیرفت. 🔷 افشارپور اضافه کرد: ایشان در مرحله اول به ابطال نظریه تعدد قرائات و لوازم آن پرداخت و در مرحله دوم به لیبرالیزم دینی پرداخت، در مرحله سوم به بحث مداراگری از منظر تشیع و اسلام پرداختند و مداراگری غرب را نفی کرد. در مرحله چهارم هم نسبت روشنفکران قائل به پلورالیسم با جمهوری اسلامی مورد بحث قرار دادند و اینکه نگاه آنان به حاکمیت جمهوری اسلامی چیست و اهداف آنان را هم برملا کردند. 👈👈ادامه مطلب https://hekmateislami.com/?p=14842 🆔@meshkatnoor
♦️ هفتمین کمیسیون همایش معنویت‌های نوظهور و معنویت اسلامی؛ 🟡 عنوان: «واقع‌گرایی و کارآمدی» 📕 مقالات و ارائه‌دهندگان: -کارکردهای موعودگرایی «مهدویت» و معنویت‌گرایی با رویکرد تطبیقی؛ دکتر حسین الهی نژاد. -مدیتیشن در معنویت عصر جدید و نسبت‌سنجی آن با مراقبه معنوی در منظومه فکری علامه حسن‌زاده آملی؛ دکتر محمدجواد رودگر. - منابع معرفت در معنویت دینی و معنویت سکولار؛ دکتر محمد جعفری. -هم‌سنجی وحدت وجود در شبه جنبش‌های معنوی (با تاکید بر الهیات تکاملی) و عرفان اسلامی؛ استاد حمیدرضا مظاهری سیف . -هم‌سنجی روش مواجهه اندیشه‌ای تبلیغ در معنویت‌های نوظهور با اسلام، با تکیه بر مفهوم هویت؛ دکتر علی محمدی هوشیار. -بررسی انتقادی جایگاه انسان در عرفان حلقه با تاکید بر آرای استاد جوادی آملی؛ حجت‌الاسلام وحیدرضا ملکی. ⏰زمان: ‌چهار‌شنبه 27 دی 1402 | ساعت 9 الی 12 💠 مکان برگزاری: قم- ابتدای بلوار جمهوری. مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره). تالار اندیشه. 🌐 لینک شرکت در جلسه به صورت مجازی: http://iki.ac.ir/live 🔰مجری: پژوهشکده اخلاق و معنویت با همکاری گروه کلام و فلسفه دين مؤسسه امام خمینی ره 🆔@meshkatnoor
هم اکنون در حال برگزاری
♦️ هفتمین کمیسیون همایش معنویت‌های نوظهور و معنویت اسلامی؛ 🟡 عنوان: «واقع‌گرایی و کارآمدی» هم اکنون در حال برگزاری در سالن اندیشه موسسه امام 🌐 لینک شرکت در جلسه به صورت مجازی: http://iki.ac.ir/live
💠📣 دهمین جلسه از سلسله نشست های "دین و چالش های روز" ویژه برنامه "چهارشنبه های اعتقادی" برگزار می شود. ❇️شروع جلسه با پخش آنلاین"صلوات خاصه حضرت رضا(ع)"از حرم مطهر رضوی ↙️ موضوع این هفته: "دین آینده و آینده ادیان" 🔸ارائه کننده: 🎙 حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدرضا برته(دبیر انجمن ها و قطب های علمی حوزه) 🗓 زمان: چهارشنبه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ 🕘 ساعت: ۲۱ تا ۲۲ ❇️ با ارائه 🟣 حضور برای عموم افراد از طریق لینک زیر:👇 https://www.aparat.com/el_balagh/live ┄┅═══••✾••═══┅┄ 🆔@meshkatnoor
💠 ضرورت توجه به اعتقاد و اندیشه مخاطب در ایام تبلیغ 🔸 حجةالاسلام فاضل فلاورجانی مدیر گروه تبلیغ تخصّصی یاوران اندیشه دینی بیان کرد: هجمه‌های روانی و شبهات اعتقادی که از سوی رسانه‌های غربی بر ذهن مخاطب القاء می‌شود از جمله اموری است که باید در ایام تبلیغی به آن توجه نمود. 🌐 مشاهده متن کامل خبر 🔻 مرجع رسمی اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی: 🔺 @tablighnews 🆔@meshkatnoor
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💡 پاسخ به شبهات اعتقادي 💠 بررسي تحقیقی و یا تقلیدی بودن اصول دین ✅ آیا در اصول دین، تحقیق لازم و واجب است یا صرف تحصیل یقین و لو تقلیدی برای نجات از جهنم کافی است؟ 🎙 سخنران: حجت الاسلام فاریاب 🗓 1402-10-27 🆔@meshkatnoor
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 گزارش گروه تبلیغی تخصصی یاوران اندیشه وابسته به گروه کلام و فلسفه دين مؤسسه امام 🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر فاضل فلاورجانی؛ مدیر گروه یاوران 🔸گزارش تفصیلی در پاورپوینت ذیل آمده است. 👇👇👇 🆔@meshkatnoor
گروه یاد.pptx
23.12M
گزارش تفصیلی گروه تبلیغی_تخصصی یاوران اندیشه وابسته به گروه کلام و فلسفه دين مؤسسه امام 🆔@meshkatnoor
🔴 تاملی در تعریف واقع‌گرایی و غیرواقع‌گرایی اخلاقی 🔺یکی از مباحث بنیادین دربارۀ ارزش‌های اخلاقی، مسئلۀ «واقع‌گرایی» است. در این زمینه دو دیدگاه کلی از سوی فیلسوفان اخلاق مطرح شده است که عبارتند از: 1. واقع‌گرایی اخلاقی؛ 2. غیرواقع‌گرایی اخلاقی. 🔻تالیافرو در تعریف «واقع‌گرایی و غیرواقع‌گرایی اخلاقی» چنین می‌گوید: واقع‌گرایی دیدگاهی است که به وجود عینی و واقعی ارزش‌های اخلاقی ـ صرف نظر از آداب و رسوم اجتماعی، سلیقه‌های فرد یا دستور کسی ـ اعتقاد دارد. در مقابل، غیرواقع‌گرایی اخلاقی، دیدگاهی است که وجود واقعیِ ارزش‌های اخلاقی را منکر است و ارزش‌های اخلاقی را تابع خواست فرد یا جمع و یا دستور کسی می‌داند (تالیافرو، فلسفه دین در قرن بیستم: 321ـ322). البته برخی از فیلسوفان اخلاق خودمان نیز در آثار خود همین تعریف را مطرح کرده‌اند. ✅اما به نظر می‌رسد که این تعریف چندان دقیق نبوده و محل تأمل است‌. توضیح آنکه، در حقیقت واقع‌گرایی و غیرواقع‌گرایی اخلاقی، چند سویه دارد که همه آنها ذیل اصطلاح پیش‌گفته می‌تواند مندرج باشد. درحالیکه در تعریف تالیافرو تنها به یک ضلع آن توجه شده است. برای مثال، غیرواقع‌گرایی اخلاقی، گاهی اوقات «هستی شناختی» است و آن در جایی است که فرد واقعیت عینی احکام اخلاقی را منکر شود. گاهی غیرواقع‌گرایی اخلاقی، «معرفت‌‌شناختنی» است. این وضعیت در جایی است که فرد معرفت‌های اخلاقی را ممکن ندانسته و نسبی بداند. گاهی نیز غیرواقع‌گرایی اخلاقی، «معناشناختی» است. این صورت نیز در جایی محقق است که فرد مفاهیم اخلاقی را از معانی اصلی خودشان تهی سازد. به طور مشخص، مکتب «احساس‌گرایی» که برآمده از نگرش پوزیتویسم است، واژه‌های خوب و بد اخلاقی را از معنای اصلی خودشان تهی می‌کنند‌. ✅در نتیجه می‌توان گفت که مکتب غیرواقع‌گرایی اخلاقی خود به اقسام مختلف: ۱. غیرواقع‌گرایی اخلاقی هستی‌شناختی؛ ۲. غیرواقع‌گرایی اخلاقی معرفت‌شناختی؛ ۳. غیرواقع‌گرایی اخلاقی معناشناختی تقسیم می‌شود. برای نگرش واقع‌گرایی اخلاقی نیز این اقسام سه‌گانه قابل فرض است‌. ✅با توجه به توضیحات پیش‌گفته روشن می‌شود که در تعریف تالیافرو تنها به قسم اول از واقع‌گرایی و غیرواقع‌گرایی اخلاقی، توجه شده است‌. 📝علی‌قربانی؛ دانشجوی دکتری موسسه امام خمینی 🆔@meshkatnoor
📌دینداران به ویژه مسلمانان به استناد دین، ظلم‌ها کرده‌اند و جنگ‌های فراوانی با غیردینداران و یا با هم داشته‌اند، حال آنکه، دین انسانیت که بر ارزش‌های انسانی تأکید دارد، از هر جنگ و ظلمی نهی می‌کند. با این وصف، آیا آیین انسانیت بهتر از دین‌های موجود نیست؟ 👈پاسخ توسط حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدحسین فاریاب، عضو هیئت علمی گروه کلام و فلسفه دین مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 1️⃣ آیین انسانیت، یعنی آیینی که بر ارزشهای انسانی تأکید و ریشۀ انسان محوری به جای خدامحوری دارد. ولی دو نوع اشکال بر آن وارد است: 2️⃣ اشکالات مبنایی: چه کسانی و بر چه معیاری باید ارزش‌های انسانی را تعیین کنند؟ آیا لازم است همه انسان‌ها بر ارزش بودن چیزی توافق کنند؟ اگر توافق اکثریت لازم است، چرا اقلیت باید آن چیزی را که قلباً ارزش نمی‌دانند، ارزش تلقی کنند؟ آیا امکان نظرسنجی از تمام دنیا برای تعیین ارزش‌های انسانی وجود دارد؟ 3️⃣ اشکالات وقوعی: امور فراوانی است که میان انسان ها دربارۀ ارزش بودن آنها، اختلاف است. مجازات اعدام، تروریسم دولتی، رباخواری،همجنس‌گرایی، حجاب، روابط آزاد با جنس مخالف، آزادی بیان به طور مطلق و ... . در این موارد چه باید کرد؟ 4️⃣ با وجود آنکه، تفاوت‌های روحی و جسمی فراوانی میان مرد و زن وجود دارد، اما آیین انسانیت، بر تساوی مرد و زن در حقوق و تکالیف تأکید دارد. مثلاً مرد، وظیفۀ تأمین اقتصادی زن را ندارد و زن همچون مرد باید کار کند. 5️⃣ دین همان آموزه‌هایی است که خداوند از طریق رسولانش به بشر داده تا با انجام آن به سعادت برسند. دین حق است، چون از طرف خداوند است، دین را باید از منابعش شناخت (یعنی قرآن، روایات و عقل قطعی) نه از عمل دینداران. 6️⃣ عمل دینداران لزوماً موافق با دین نیست. بنابراین، همیشه نمی‌توان عمل دینداران، را به پای دین گذاشت؛ چنانکه نمی‌توان عمل انسانها را به به پای انسانیت آنها گذاشت. 7️⃣ دین برای بالابردن ارزشهای حقیقی انسانی آمده و بر آنها تأکید کرده. افزون بر آن، سطح فکر انسان‌ها را بالا برده است. ارزشهایی را شاخص کرده که به فکر بشر نمی‌رسد. این قسمت را در یادداشت آینده مطرح می‌کنم ان شاءالله. ✅ کانال دکتر فاریاب (یادداشت های اعتقادی) https://eitaa.com/Faryab110 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
کمیسیون‌ ششم معنویت های نوظهور و معنویت اسلامی 🟡 عنوان: «نسبت معنویت‌های نوظهور با معنویت اسلامی ارائه‌دهندگان: -شادی از منظر ابن عربی و سلیگمن؛ دکتر هادی وکیلی -بررسی انتقادی «ذهن‌آگاهی» در مقایسه با «حضور قلب»؛ دکتر احمد شاکرنژاد – مقایسه «عشق معنوی» در معنویت پست‌مدرن و عرفان اسلامی؛ دکتر بهزاد حمیدیه -معنویت سکوت؛ دکتر اسماعیل سلیمانی -بازخوانی رویکردهای مواجهه با معنویت‌ها در ایران معاصر با تاکید بر رویکرد مقایسه‌ای؛ دکتر محمد حسن یعقوبیان 🎧 از رادیو پژوهش بشنوید 🌐 http://dte.bz/GW9eJ ⏰زمان ‌چهار‌شنبه 20 دی 1402
نامه صد نفر از اساتيد سطوح عالي حوزه قم به رؤساي قوا درباره حجاب.pdf
285.6K
100 استاد سطوح عالی حوزه علميه قم، در نامه‌ای به رؤسای سه قوه خواستار شدند: "لزوم جديت در مقابله با پديده کشف حجاب" 🔴 بخش‌هايی از نامه👇: ✅ وضعيت فرهنگی کشور، به هيچ‌وجه شايسته نظام جمهوری اسلامی نيست و فاصله معناداری با کشوری که داعيه‌دار اجرای احکام اسلام است دارد. ✅ آنچه وضعيت وخيم فرهنگی را تشديد کرده است، معضل رهاشدگی بی حجابی است. ✅ برداشت اذهان عمومی، عدم اراده جدی حضرات عالی به عنوان سران سه قوه در مقابله با کشف حجاب است. ✅ بخشی از عدم قاطعيت، به برخی مسئولان، مشاوران و باصطلاح کارشناسانی باز می گردد که دچار التقاط فکری يا تشخيص و مصلحت‌سنجی نابجا و يا ضعف نفس و ترس از فضاسازی مخالفان و دشمنان هستند. ✅ بی حجابی، پروژ‌ه‌‌ای چند وجهی و مرتبط با عناصر هويتی است. اگر به دنبال تحقق «ايران مقتدر» هستيم، بايد بدانيم که اقتدار ايران در سايه «اسلاميت» محقق می شود، نه در پيروی از «سکولاريسم». ✅ ما اساتيد سطوح عالی حوزه قم، از جنابان عالی خواستاريم در موضوع مقابله با کشف حجاب، جديت (همراه با تدبير) داشته باشيد. از توصيه‌های بدون عمل، پاسکاری به يکديگر و اقدامات موقت و کم‌خاصيت در اين زمينه پرهيز نماييد. ✅ از فضاسازی رسانه‌ای جبهه استکبار نهراسيد. اجرای قانون و جلوگيری از فساد، البته هزينه دارد. اگر می خواهيم اسلام را پياده کنيم، بايد هزينه بدهيم. به اين فرمايش مقام معظم رهبری توجه اکيد داشته باشيم که فرمودند: «امام در مقابل يک منکر واضحی که بوسيله پهلوی و دنباله‌های پهلوی درکشور به وجود آمده بود، مثل کوه ايستاد [و] گفت بايد حجاب وجود داشته باشد». 💜@Andyshedini
فراخوان کنفرانس درباره مطالعات تطبیقی قرآن و عهدین، انجمن ادبیات کتاب مقدس، هلند نشست بین‌المللی انجمن ادبیات کتاب مقدس قرار است در شهر آمستردام برگزار شود. در این نشست فراگیر یک پنل اختصاصی به موضوع «قرآن و سنت اسلامی در چشم اندازی مقایسه‌ای» اختصاص داده شده است. علاقمندان برای ارسال چکیده تا ۲۵ بهمن فرصت دارند. برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید. https://www.sbl-site.org/meetings/Congresses_CallForPaperDetails.aspx?MeetingId=44&VolunteerUnitId=518 🆔@meshkatnoor
📡 دفتر ارتباطات فرهنگی ویژه‌برنامه‌ای را به مناسبت بصیرت‌افزایی و انتخابات پیش‌رو برگزار می‌کند 🌹 در این برنامه‌های گفتگومحور، کارشناسان و صاحب‌نظران ضمن پاسخ به شبهات انتخاباتی، مشارکت حداکثری را تبیین می‌کنند 📋 زمان: از یک‌شنبه 1402/11/1 ساعت 18:30 🗂 موضوع: 🔴 جایگاه مردم در اندیشه علامه مصباح ره 💡 کارشناس: حجت‌الاسلام دکتر قاسم شبان‌نیا عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره 📡 رسانه شوید 🔶 نشانی‌های ورود به جلسه مجازی👇 🌐 https://tekye.net/tekye/live/3856 جدیدباترافیک‌رایگان👆 🌐http://dpfqom.iki.ac.ir/live 🌐https://heyatonline.ir/kanoon.tolloe 🌐 https://www.aparat.com/dpfqom/live 🆔@meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 👥 گفتگوهای سام و سید (۱) 💠 همه درست میگن؟ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸سام: شما دیندارا خیلی انحصارطلبید. 🔹سید: چطور؟ 🔸سام: شما فکر می‌کنید فقط خودتون درست می‌فهمید و بقیه اشتباه می‌کنند. 🔹سید: خب مگر شما غیر از این فکر می‌کنید؟ 🔸سام: معلومه که بله. از نظر ما هر کسی هر نظری داره و نظرش برای خودش درسته. 🔹سید: یعنی اعتقاد داری هرکسی هر نظری داره برای خودش درسته؟ واقعا اینو قبول داری؟ آیا به نظرت همین درسته؟ 🔸سام: بله، غیر از این نمی‌تونه باشه. من نباید فکر کنم که فقط خودم درست می‌فهمم. 🔹سید: غیر از این نمی‌تونه باشه؟! فکر نمی‌کنی حرف خودت را نقض کردی؟ 🔸سام: چطور؟ 🔹سید: آخه من فکر می‌کنم فقط یک نظر میتونه درست باشه. الان دو تا دیدگاه داریم: دیدگاه تو که فکر می‌کنی همه نظرات درسته و دیدگاه من که فکر می‌کنم فقط یک نظر درسته. طبق حرف خودت که همه نظرات درسته باید نظر منو هم بپذیری. پس چرا ایراد میگیری و میگی شما انحصار طلب هستید. 🔸سام: خب اون فرق می‌کنه. 🔹سید: چه فرقی می‌کنه؟ یا باید بگی همه نظرات درسته، یا باید بپذیری که همه نظرات درست نیست. اگر گفتی همه نظرات درسته، پس این نظر ما دینداران که فقط یک نظر درسته هم باید درست بدونی. ولی اگر گفتی فقط یک نظر درسته و اون اینکه همه نظرات درسته، دچار تناقض شدی. بالاخره یک نظر درسته یا همه نظرات؟ 🔸سام: 😐 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📬کانال فلسفه دین اسلامی |ایـتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات | یوتیوپ |
💠📣 یازدهمین جلسه از سلسله نشست های "دین و چالش های روز" ویژه برنامه "چهارشنبه های اعتقادی" برگزار می شود. ❇️شروع جلسه با پخش آنلاین"صلوات خاصه حضرت رضا(ع)"از حرم مطهر رضوی ↙️ موضوع این هفته: "آسیب ها و چالش های معنویت های سکولار در سبک زندگی" 🔸ارائه کننده: 🎙 حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد جعفری (مدیر گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی(ره)) 🗓 زمان: چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ 🕘 ساعت: ۲۱ تا ۲۲ ❇️ با ارائه 🟣 حضور برای عموم افراد از طریق لینک زیر:👇 https://www.aparat.com/el_balagh/live 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 🆔@mjafari_ir
🟢 ثبت نام کارشناسی پیوسته بدون آزمون (صرفا بر اساس سوابق تحصیلی) از ۳بهمن ۱۴۰۲ در سایت سنجش 🟢 طلاب، غیر طلاب 🔹برادران، خواهران 🔹بدون محدودیت سنی 🟢 تحصیل مجازی 🔸آزمون حضوری در سراسرکشور 🔸 (بیش از ۱۴۰ مرکز آزمون) 🟢 اساتید عالی 🔹محتوای علمی دقیق 🟢 آموزش مجازی 🔸کلاس آنلاین و آفلاین 🔸کتاب و cd و فایل pdf 🔸صوت و تصویر تدریس استاد 🔸پیامگاه پرسش و پاسخ 🟢 ارزان و مقرون به صرفه 🔹تخفیف شهریه 🔹تقسیط شهریه 🔹وام تحصیلی 🟢 مدرک معتبر وزارت علوم 🟢 ثبت نام در سایت سازمان سنجش بدون کنکور 👈اطلاعات بیشتر در لینک زیر👇 ikvu.ir/fa/node/540 ✳️ روابط عمومی مرکز آموزش مجازی و نیمه حضوری موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
🔹 اینکه جهان نیاز به تغییرات اساسی دارد از آنجا معلوم میشود که علاوه بر رژیم های فاسد، نهادهای فاسد برآمده از آنان نیز وجود دارد که قاتلان پست فطرت را در اول لیست شادترین کشورهای جهان قرار می دهند!!! بله از جهت حیوانیت و مستی برآمده از خوی حیوانی جز اول های دنیائید ولی از جهت انسانیت و لذت و شادی نهفته در آن جز مردودی ها هستید و آمار خودکشی و افسردگیتان صدر دنیاست... eitaa.com/BEYTOSAJJAD 🆔@meshkatnoor
🔰 علاقمندان می توانند برای شرکت در مجمع عمومی انجمن علمی حوزه علمیه قم روی لینک زیر کلیک کنند: ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 survey.porsline.ir/s/VVSigNhN 🆔@meshkatnoor
🖥مستند «فیلسوف متخلق» 🔰 مستندی در مورد آیت الله غلامرضا فیاضی پنجشنبه پنجم بهمن ماه ساعت ۱۹:۰۰ شبکه چهار سیما 🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی 🆔@Fayazi_ir 🔰 کانال رسمی گروه فلسفه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) @philosophy_iki_ac_ir 🆔@meshkatnoor