eitaa logo
موسسه فرهنگي ميرداماد گرگان
259 دنبال‌کننده
742 عکس
57 ویدیو
4 فایل
کانال رسمی موسسه فرهنگي ميرداماد در ایتا
مشاهده در ایتا
دانلود
🍀 ها جزوه ای است حاوی مطالب کوتاه،با موضوع قرآنی که تاکنون 72 شماره آن از سوی منتشر شده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است. 🔹از شماره 73، ضمن انتشار متن کامل این جزوه، پیام های کوتاهی از آن انتخاب و تقدیم خوانندگان گرامی می شود. 👈علاقمندان می توانند با مطالعه محتوای این جزوه و پاسخ گویی به سوالاتی که از طریق همین کانال منتشر می شود، از جوایز در نظر گرفته شده برای برگزیدگان بهره مند شوند. 🗞مطالعه متن کامل مقاله از طریق لینک زیر:👇👇 http://mirdamad.org/fa/news/740/73 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
73 پیام سوم ☘️از نظر قرآن منافاتى ميان بشر بودن و نبوت وجود ندارد و وجه تفاوت پيغمبران با سایر انسان‏ها، ویژگی نيست كه با بشر بودن پیامبر در تضاد باشد و یا اگر یک انسان ویژگی پیامبری پیدا کرد پس بايد همه افراد آن ویژگی را کسب کنند، تنها فرق اين پیامبر که یک انسان است با سایر انسان‏ها، وحى الهى و منت مخصوصى است که از ناحيه خدا شامل حال شخص پيغمبر می‏شود. 🗞مطالعه متن کامل مقاله از طریق لینک زیر:👇👇 http://mirdamad.org/fa/news/740/73 🌐https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
☘تفسیر عرفانی قرآن کریم توسط استاد برجسته دانشگاه تهران 🔹دکتر اميرعباس علي زماني زمان: شنبه 14 مردادماه 1402 ⏰ ساعت 21 از طريق اسکاي روم لينک زير👇 📡https://www.skyroom.online/ch/mirgorgan/tafsir 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
🟠تاکید وزیر فرهنگ و هنر در خصوص حفظ و نگهداری آثار ملی ایران طبق قوانین و مقررات، از جمله که در فهرست در تاریخ 27 خرداد 1351 به ثبت رسید. تاریخ سند: 3 مرداد 1351 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
🟠دِلِشِ نارِ شیرین مِزِنه [deleʃe(te) nɑɾe ʃiɾin mezene] (‏مَثَل/ خاص) 🍃در ادبیات عامه ، این مَثَل گاهی به صورت دِلِتِ نارِ شیرین نَزَن نیز بیان می ‏شود. نار [nɑɹ]: انار 🔸مفهوم مَثَل 1- به خودش وعده و وعید می ‏دهد. 1- آرزوی محال دارد. 👈کاربرد مثل 1- در طعنه و کنایه به کسی که خواهان دست یافتن به چیزی دست‏ نیافتنی است، به کار می ‏رود. 2- در طعنه و کنایه به کسی که به خودش وعده و وعید می ‏دهد. 3- در بیان پند و اندرز به کسی که فریب وعده و وعید دیگران را می ‏خورد. 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
شماره 80 منتشر شد 🍀 جزوه ای است حاوی یک مقاله کوتاه، با موضوع مباحث کاربردی که تاکنون 79 شماره آن از سوی منتشر شده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است. 🔹 شماره 80، ضمن انتشار متن کامل این جزوه، پیام های کوتاهی از آن انتخاب و تقدیم خوانندگان گرامی می شود. 👈علاقمندان می توانند با مطالعه محتوای این جزوه و پاسخ گویی به سوالاتی که از طریق همین کانال منتشر می شود، از جوایز در نظر گرفته شده برای برگزیدگان بهره مند شوند. 🗞مطالعه متن کامل مقاله از طریق لینک زیر:👇👇 mirdamad.org/fa/news/737 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
☘️ 👈پیام چهارم اﭘﻴﻜﻮر ﺳﻪ ﻧﻴﺎز اﺳﺎسی را ﻧـﺎم ﺑـﺮد ﻛـﻪ ﺑـﺴﻴﺎری از ﻣﺮدم، ﺑﻪ دﻟﻴﻞ اﻳﻦ ﻛﻪ از آنﻫـﺎ ﺑﺮﺧـﻮردار ﻧﻴـﺴﺘﻨﺪ، اﺣـﺴﺎس ﺧﻮشی نمیﻛﻨﻨﺪ 1ـ یکی از آن‌ﻫﺎ، ﻧﻴﺎز ﺑﻪ دوﺳﺘﺎن ﻫﻢ‏رﻧﮓ و ﻣﻮاﻓﻖ اﺳﺖ؛ ﻛﺴﺎنی ﻛﻪ از ﻣﻌﺎﺷﺮت ﺑﺎ آﻧﺎن ﻟﺬت ﺑﺒﺮﻳﻢ، ﺑﺮایشان ﻧﻘﺶ ﺑﺎزی ﻧﻜﻨﻴﻢ و ﺑﺪاﻧﻴﻢ که آﻧﺎن ﻫﻢ ﺑﺮای ﻣﺎ ﻧﻘﺶ ﺑﺎزی نمیﻛﻨﻨﺪ. 2ـ نیاز دﻳﮕﺮ ﻣﺎ ﺑﺮای ﺧﻮش‌ﺑﻮدن، غرقﺷﺪن و نیز ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ و ﺗﺤﻘﻴﻖ درآﻓﺎق ( عالم هستی) اﺳﺖ. از ﻧﻈﺮ«اﭘﻴﻜﻮر» داﻧﺶ، ﻏﺬای روح اﺳﺖ و کسی ﻛـﻪ در روز، وقتی را ﺑﺮای ﻛﺴﺐ ﻣﻌﻠﻮﻣﺎت ﺻﺮف نمیﻛﻨﺪ، نمیﺗﻮاﻧﺪ از زﻧﺪگی ﻟﺬّت ﺑﺒﺮد. 3_ سومین نیاز اﺳﺎسی روح و روان ﻣﺎ، ﻧﻴﺎز ﺑـﻪ «آزادگی» اﺳـﺖ. از ﻧﻈﺮ«اﭘﻴﻜﻮر»، ﺗﻨﻬﺎ ﻓﺮدی میﺗﻮاﻧﺪ اﻳﻦ ﻧﻴﺎز روح ﺧﻮد را ﺑﺮآورده ﻛﻨﺪ و ﺧﻮش ﺑﮕﺬراﻧﺪ ﻛﻪ ﻗﻨﺎﻋﺖ و ﺳﺎدگی ﭘﻴﺸﻪ ﻛﻨﺪ 🗞مطالعه متن کامل مقاله از طریق لینک زیر:👇👇 mirdamad.org/fa/news/737 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
🔰علاقمندان گرامی کلاس امروز چهارشنبه 25مردادماه تشکیل نمی گردد. 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
📖مجموعه (کبری، حاشیه ملاعبدالله) 🍃این مجموعه شامل دو نسخه کبری و حاشیه ملاعبدالله است که با موضوع در یک مجلد به رشته تحریر درآمده است. 🔸کبری توسط و حاشیه ملاعبدالله توسط ملاعبدالله بن حسین یزدی تالیف شده است. 🔹عناوین و نشان ها در این نسخه به شنگرف(قرمز مایل به نارنجی) مشخص شده است. 🔸در ابتدا و انتهای نسخه مهرهایی با سجع (عبده الراجی محمد، عبده محمود بن محمد) به چشم می خورد. مجموعه فوق توسط محمدرضا ولد کربلائی باقر قصاب در مدرسه در سال های 1242-1241 هجری قمری به کتابت درآمده است. 🔹جلد نسخه تیماج ضربی مجدول مشکی رنگ با عطف وصالی به رنگ قهوه ای سوخته می باشد. 🔸نسخه موجود در 93برگ به ابعاد 20*15 س .م به خط نسخ نوشته شده است. 📙این نسخه هم اکنون در گنجینه نسخ خطی نگهداری می شود. 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
🟡 واعظ مشهور شهر در اواخر دوره ي قاجار و اوایل دوره پهلوی و از روحانیون معروف شهر بود. 🍃سیدمصطفی رئیسی در سال 1300ق، در محله شهر به دنیا آمد. تحصیلات اولیه را در مدرسه محسنیه شهر استرآباد گذراند و پس از درگذشت همسر، به مدرسه میرزاجعفر در مشهد رفت و سالها در محضر روحانیون، از جمله آیت الله حاج میرزامحمد، فرزند آخوند خراسانی، درس خواند. 🔸رشد و نمو در خانواده ی اهل وعظ و منبر، صدای خوب و بم و طرز بیان مناسب، از او خطیبی توانا ساخت تا جایی که معروف به «رئیس الذاکرین» شد. برادر او سیدحسین و عموهای او سیدنصرالله و سیدحسن، هر یک به ترتیب ملقب به شمس الذاکرین، صدرالذاکرین و سلطان الذاکرین بودند. وی «از منبری های کهنه کار و اهل فوت و فن بود.» محمدعلی قورخانچی در نخبه سیفیه، از او به عنوان یکی از روضه خوانهای عصر قاجار یاد میکند. 🔹سیدمصطفی فرزند سید احمد، نوه سید حیدر، نتیجه سیدنصرالله و نبیره سیدمیرکریم است... منبع: ✍️رحمت ‏الله رجائی 🌐https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
🍃مخالفان مشروطه در بلوک کتول 🔸به توپ بستن مجلس توسط ‏شاه ، مردم ایران از جمله مجاهدان منطقه‌ی را به طور جدی خشمگین کرده بود و هرگز حاضر نبودند به راحتی آرام بگیرند. ☝️عکس فوق: ‏ ‏ و میباشد. ادامه مقاله 👇👇 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
🍃مخالفان مشروطه در بلوک کتول 🔸به توپ بستن مجلس توسط ‏شاه ، مردم ایران از جمله مجاهدان منطقه‌ی را به طور جدی خشمگین کرده بود و هرگز حاضر نبودند به راحتی آرام بگیرند. به همین جهت در ، ، ، ، ، ، و منطقه ‏ی ، روزبه ‏روز بر اغتشاشات افزوده می‌شد، به طوری که سرانجام در 13ذیحجه‌ی 1326 محمدعلی‏شاه از تهران به ‏خان معروف به سالارمقتدر حاکم منطقه‌ی فندرسک، رامیان، کُهسار و حاجیلر تلگراف زد که: شما نوکرید و مواجب می‏خورید، چرا اهالی را ساکت نکردید. اگر نتوانید این کار را بکنید به کلی شئونات شما گرفته خواهد شد. 🔹سعدا...‌خان هم که از فئودال‌ها و ملاکین ضدمشروطه‌ی شرق استرآباد محسوب می‌شد، بلافاصله از منطقه ‏ی ‌ به آقا سیدجمال عقیلی و آقا شیخ حسن کبیری مجتهد در تلگراف زد که مردم را به نام من نصیحت کنید، بروند عقب کارشان و هر وقت شهرهای بزرگ انجمن مشروطه دایر کردند، استرآبادی‌ها هم چنین کنند. 🔸سعدا..خان میرفندرسکی از فندرسک نامه برای مشروطه‏ خواهان فرستاده بود که بروید دنبال کارتان وگرنه این بار قشون به آورده و این بساط و حرف‌ها را جمع خواهم نمود. انجمنی‌ها هم جواب دادند که شما و سالارمعزّز بر ضدّ مشروطه با حکومتید و ما منتظر شما هستیم. به همین جهت اهالی و و ، علی‏محمدخان کتول و میرسعدا..خان را از جمله‌ی خان‌های مستبد و ضدّمشروطه می‌شناختند. منبع: فصلنامه میرداماد شماره 27، تابستان 1401 ✍️حسین شکی 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
☘تفسیر عرفانی قرآن کریم توسط استاد برجسته دانشگاه تهران 🔹دکتر اميرعباس علي زماني زمان: شنبه ۲۸ مردادماه 1402 ⏰ ساعت 21 از طريق اسکاي روم لينک زير👇 📡https://www.skyroom.online/ch/mirgorgan/tafsir 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
🌿خودتزیینی زنان (درآمدی بر انسان شناسی زیبایی شناسی) 🔸نظریه های زیبایی شناسی امروز متأثر از دیدگاه غربی بوده؛ درحالی که حوزه انسان شناسی منتقد این روند است؛ زیرا معیارهای زیبایی و زیبایی شناسی در هر جامعه ای با توجه به ساختار آن تعریف می شود، از همین روی در سال های اخیر، تحولی بزرگ در انسان شناسی زیبایی شناسی رخ داده و آن توجه به معیارهای جوامع مختلف است. زیبایی و زیبایی شناسی در این کتاب از دید افراد ترکمن روستای دویدوخ بیان می شود و این نخستین باری است که مولفه های زیبایی خودتزیینی زنان از زبان و متن جامعه بومی برمی آید و امید است راهگشای پژوهش هایی غنی در این راستا باشد. ✍️ طیبه عزت اللهی نژاد 📇 پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات 🌐https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
⭐️« » 000-952هـ.ق. 🟢«مولانا سلطان محمد» متخلّص به «صدقي» يا «ساقي»، ، از علما و شعراي قرن دهم هـ. ق. است. او در نيمه‌ي دوم قرن نهم هـ. ق. در «» ديده به جهان گشود. در همانجا رشد کرد و علم و ادب را از استادان فاضل «استرآباد» فراگرفت. 🔸به درستي دانسته نيست که در چه زماني «» را به قصد حوزه‌هاي علميه‌ي «اصفهان» و «کاشان» ترک گفت. ليکن همين‌قدر مسلم است که اواخر عمر را در «کاشان» بسر برد. 🔹 صدقي پيش از آنکه شاعر باشد، عالم و فقيه بود. ليکن غزل و قصيده را خوب مي‌سرود. در شعر «صدقي» تخلّص مي‌کرد. برخي منابع تخلص وي را «ساقي» تصور کرده‌اند. شايد به دليل «ساقي‌نامه‌»، تخلص وي را ساقي نوشته‌اند. براي او اين افتخار کافي است که شاگردي چون «» را پروريد. 🔸منابع شرح‌حال‌نگاري، تصريح کرده‌اند که وي در «کاشان» کرسي تدريس فقه و اصول داشت. مرحوم «افندي» نام او را به اشتباه «جان محمد» نوشته است. وي مي‌گويد: مولانا جان محمد متخلّص به «صدقي»، معاصر «ميرزا مخدوم» «سني» است. اين در حالي است که پيش‌تر او را با نام سلطان محمد معرفي کرده بود. 🔹چند شخصيت ديگري با نام «سلطان محمد استرآبادي» در منابع مذکور است که مطالب مفصل را به ذيل مدخل «سلطان محمد بن حسن» موکول مي‌نماييم. 🔸به هر حال از بيان «سام ميرزا» در «تحفه‌ي سامي» چنين استفاده مي‌شود که گويا مولانا صدقي، منبر مي‌رفت و به افاده‌ي علوم ديني و نشر معارف اسلامي اشتغال داشت. صدقي سرانجام به سال 952 يا 945هـ.ق. در ديار «کاشان» تن به خاک سپرد. 📜آثار 1. ديوان قصايد و غزليات 2. ساقي نامه 3. شرح مطالع الانوار ✅منبع: کتاب 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
73 پیام چهارم ☘️پیامبران مثل بقیه انسان‏ها هستند. غذا خوردند، ازدواج کردند، فرزند داشتند. چون پیامبر باید مثل بقیه باشد. شهوت، غضب، حب نفس و .... همه این‏ها را باید داشته باشد. فقط فرقشان با بقیه انسان‏ها این است که، غرائز و هواهای نفسانی خود را کنترل کردند. 🗞مطالعه متن کامل مقاله از طریق لینک زیر:👇👇 http://mirdamad.org/fa/news/740/73 🌐https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
🍃به منظور آشنایی بیشتر با تاریخ و فرهنگ سرزمین و ، نشست سوم از سلسله نشست‌های فرهنگی «سرزمین مادری» با موضوع «» برگزار می‌شود. 🔸بسیار خرسند خواهیم شد تا همنشین‌تان باشیم. حضور شما، خانواده‌ی محترم و دوستان‌گرامی‌تان را در این رویداد فرهنگی ارج می‌نهیم. ⏰زمان: دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲، ساعت ۱۷ 🏢مکان: تالار اندیشه (گرگان، بلوار شهید مفتح) 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
: اولین خاطره ای که به ذهن هر کسی می رسد، مسافرت از به تهران، مشهد، سوریه، کربلا و سایر نقاط داخلی و خارج از کشور می باشد. 🍃پس از احداث جاده هراز و تعمیر و تکمیل جاده چالوس شرکت ایران پیما هم در نیاز به تاسیس دفتر نمایندگی داشت. اولین دفتر اتوبوس رانی با مدیریت آقای حبیب الله منصوری در اوائل دهه 40 افتتاح شد و روزی یک دستگاه اتوبوس از به تهران مسافر حمل می کرد و بتدریج به تعداد اتوبوس ها افزوده شد و پس از مرگ مرحوم منصوری خانم ایشان مدیریت بنگاه را بر عهده گرفت و پس از این که ترمینال اتوبوسرانی تشکیل شد این دفتر هم به مدیریت خانم منصوری در ترمینال مستقر شد. بعدها به تدریج شرکت های مسافربری به تعدد در محل ترمینال تشکیل شد که به شکل امروزی درآمده است. 📕گرگانیها ✍️ رضا مقصودلو 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
☘️ 👈پیام پنجم «» یکی از دانشمندان بزرگ نیازهای انسان در پنج حوزه مطرح می ‏نماید 1) نیازهای فیزیولوژی یا نیازهای حیاتی مثل اکسیژن، آب، غذا، امنیت 2) نیاز به تفریح و تفنن: گردش و تفریح، شادی و نشاط، جنگل، دریا، طبیعت ‏های شاد و... 3) نیاز به قدرت: ما انسان‎ها دوست داریم در زندگی تسلط داشته باشیم 4) نیاز به تعلق: ما انسان‎ها زندگی گروهی و اجتماعی داریم نیاز به دوست داشتن و نوازش داریم ۵) نیاز به آزادی: ما در زندگی حق انتخاب داریم 🗞مطالعه متن کامل مقاله از طریق لینک زیر:👇👇 mirdamad.org/fa/news/737 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
🍃به منظور آشنایی بیشتر با تاریخ و فرهنگ سرزمین و ، نشست سوم از سلسله نشست‌های فرهنگی «سرزمین مادری» با موضوع «» برگزار می‌شود. 🔸بسیار خرسند خواهیم شد تا همنشین‌تان باشیم. حضور شما، خانواده‌ی محترم و دوستان‌گرامی‌تان را در این رویداد فرهنگی ارج می‌نهیم. ⏰زمان: دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲، ساعت ۱۷ 🏢مکان: تالار اندیشه (گرگان، بلوار شهید مفتح) 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
🟡هیمروس سردار عهد اشکانی از مردم زمین 🍃نام وی در منابع عهد اشکانی به صورت «هی مِر» و «اِوِمِر»، «اوهه مِروس»، «اوهموروس» و همچنین به هر دو صورت «هیمر» و «هیمروس» ضبط شده است. نام او به زبان «پارتی»، «هومرته» به معنی «مرد خوب» است. آنچه درباره ی هیمر نوشته اند، بیانگر وجود یک سردار جوان و خوش سیما از مردم به هنگام پادشاهی اشک هفتم (فرهاد دوم) است. وی یکی از بزرگان و سردار مورد توجه «فرهاد دوم» بود که در سالهای آخر شهریاری وی، به فرمانروایی «بابل» منصوب شد. 🔸«هیمر» در پیکاری که با یکی از شاهان محلی «خرسن» (خاراکس) به نام «هیسپائوزین» داشت، موفق شد خود را شاه بخواند و سکه ضرب کند. بر سکه ی منتسب به «هیمر»، الهه پیروزی بر پشت آن نقش بسته است. محل ضرب سکه، سلوکیه و شوش و زمان ضرب آن، سال 124 ق.م بود. ترجمه متن روی سکه چنین است: پیروز ارشک بزرگ شاه «شاه بزرگ ارشک پیروز» منبع: ✍️سیدحسن لشکربلوکی 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
🍃همراهان گرامی امشب تفسیر عرفانی قرآن کریم (دکتر امیرعباس علی زمانی) برگزار نمی شود. 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
🍃به منظور آشنایی بیشتر با تاریخ و فرهنگ سرزمین و ، نشست سوم از سلسله نشست‌های فرهنگی «سرزمین مادری» با موضوع «» برگزار می‌شود. 🔸بسیار خرسند خواهیم شد تا همنشین‌تان باشیم. حضور شما، خانواده‌ی محترم و دوستان‌گرامی‌تان را در این رویداد فرهنگی ارج می‌نهیم. ⏰زمان: دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲، ساعت ۱۷ 🏢مکان: تالار اندیشه (گرگان، بلوار شهید مفتح) 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
73 پیام پنجم ☘️وَمَنْ نُعَمِّرْهُ نُنَكِّسْهُ فِي الْخَلْقِ أَفَلَا يَعْقِلُونَ (هر کس را طول عمر دهیم، در آفرینش واژگونه‌اش می‌کنیم آیا اندیشه نمی‌کنند؟! (یس/ 68) مولانا: بر کلوخی، دل چه بندی ای سلیم/ وا طلب اصلی که تابد او مقیم اندک اندک می‌ستانند آن جمال/ اندک اندک خشک می‌گردد نهال رو «نُعَمّرهُ نُنَکِّسهُ» بخوان/ دل طلب کن، دل منه بر استخوان کآن جمال دل جمال باقی است/ دولتش از آب حیوان ساقی است 🗞مطالعه متن کامل مقاله از طریق لینک زیر:👇👇 http://mirdamad.org/fa/news/740/73 🌐https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
🍃به منظور آشنایی بیشتر با تاریخ و فرهنگ سرزمین و ، نشست سوم از سلسله نشست‌های فرهنگی «سرزمین مادری» با موضوع «» برگزار می‌شود. 🔸بسیار خرسند خواهیم شد تا همنشین‌تان باشیم. حضور شما، خانواده‌ی محترم و دوستان‌گرامی‌تان را در این رویداد فرهنگی ارج می‌نهیم. ⏰زمان: دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲، ساعت ۱۷ 🏢مکان: تالار اندیشه (گرگان، بلوار شهید مفتح) 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛