eitaa logo
موسسه فرهنگي ميرداماد گرگان
263 دنبال‌کننده
644 عکس
52 ویدیو
4 فایل
کانال رسمی موسسه فرهنگي ميرداماد در ایتا
مشاهده در ایتا
دانلود
💠سی و سومین نشست از سلسله برنامه‏ های 👈با موضوع: تفسیر در دنیای مدرن 🔸با حضور: دکتر انشاءالله رحمتی و دکتر امیرعباس علی ‏زمانی ⏰زمان: چهارشنبه 29 شهریورماه 1402، ساعت 16 🏢مکان: ، میدان شهید مفتح، تالار اندیشه از همه خواهران و برادران جهت شرکت دعوت به عمل می آید. 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
📣 سی و هفتمین نشست برگزار شد 🍃نسل ماندگار در پله سی و هفتم خود میهمان ویژه داشت. او از فرماندهان جنگ تحمیلی بود که بعثی ها لقب ژنرال یک چشم خمینی به او داد و برای سرش جایزه گذاشته بودند. وی در بسیاری از عملیات ها شرکت و فرماندهی تیپ یک لشکر 25 کربلا را بر عهده داشت در نهایت به اسارت دشمن درآمد.سردار علی فردوس در آستانه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در جمع دوستان و همرزمانش به بیان خاطراتش ازدوران حماسه پرداخت. ایشان در ابتدای سخنش مروری بر آغاز جنگ و امکانات و تجهیزات عراق و قدرت ایمان نیروی های ایرانی داشت و گفت: « جنگ ما جنگ ایمان بود. ما در اول جنگ چیزی نداشتیم. دشمن ما مغرورانه برای شهرهای ایران اسم گذاشته بود و صدام گفت که مصاحبه بعدی من در تهران خواهد بود. 🔸فرمانده تیپ یک لشکر 25 کربلا در بخشی از خاطراتش گفت: «ابتدای اسارت ما، بنده خدایی بود به نام مهدی کرباسچی بچه 14 ساله ای از نیروهای شناسایی شهید هاشمی یک شب روی دوش به سلول ما آوردنش تمام سرش باد کرده و لباسش توی گوشتش رفته بود. می گفت توی شرق بصره و در شناسایی عملیات بدر دستگیر شدم. فرمانده سوم سپاه عراق یعنی ماهر عبدالرشید این قدر من را کتک می زد وقتی نمی توانست از من اعتراف بگیرد چوب خیزران توی دو دستم میگذاشتن و من را بلند می کردند و وقتی نمی توانستند اعتراف بگیرند با کفش خودش فک من را فشار می داد. 🔹علی فردوس همچنین به عملیات محرم اشاره کرد و گفت: «در عملیات محرم گفتند 15 نفر داوطلب می خواهیم. فردی 16 ساله که تنها فرزند خانواده بود و به چند زبان خارجی مسلط بود و زمانی که آمده بود در لشکر همه می گفتند آدمی که باسواد هست می رود پرسنلی اما او گفت می خواهم بروم واحد تخریب حسین خرازی برای منفجر کردن پلی که عراقی ها بر رودخانه فصلی زده بودند 15 نفر را می فرستد که این نوجوان هم با آنها بود. عراقی ها متوجه می شوند و درگیری بوجود می آید و 14-13 نفر فرار می کنند ولی این فرد می ماند. حسین خرازی نگران لو دادن عملیات بود، یکی از دوستان این نوجوان گفت اگر سرش برود هیچ وقت عملیات را لو نمی دهد شما عملیات را انجام دهید. عملیات انجام شد و دیدند زیر پل سر آن بنده خدا را جدا کردن. عراقی ها گفته بودند هرچی او را زدیم و شکنجه دادیم اعترافی نکرد و سر او را از تنش جدا کردیم.» 🔸دیگر خاطره گوی نشست سی و هفتم نسل ماندگار اسدا... کربلایی عباسی بود. این رزمنده محجوب در ابتدای سخنانش در گزارشی به فعالیت های رزمندگان روستای آلوکلاته در طول دفاع مقدس اشاره کرد. کربلایی عباسی که از اولین افراد اعزامی از روستاهای به جبهه و منطقه گیلانغرب بود بیشتر خاطراتش حول رساندن مهمات به رزمندگان بود. او گفت: «در عملیات والفجر 8 رزمندگان در خط مقدم نیاز ضروری به مهمات داشتند. مهمات را بار تویوتا کردیم و در حالی که به شدت ما را گلوله باران می کردند مهمات را به رزمندگان رساندم. سه تا از چرخ های ماشین ما پنچر شده بود و فقط با یک چرخ سالم به عقب برگشتم. در یک نوبت خواستند که بعد از خالی کردن مهمات در برگشت اجساد شهدا را به عقب بیاورم و در مرتبه بعدی هم گفتند در برگشت از خط رزمندگانی که مجروح شده بودند را به عقبه برگردانم.او همچنین با یادی از مرحوم حاج غلام صادقلی گفت: «کار ما مهمات رساندن به جاده فاو- بصره بود. می بایست با چراغ خاموش و با نور منور می رفتیم. جلو و عقب ماشین را با خمپاره می زدند منتها خدا کمک می کرد که مهمات به رزمندگان برسد. ایشان در بخشی دیگری از خاطراتش گفت: «سال اول جنگ از گرگان و روستاهای همجوار 113 نفر رفتیم گیلانغرب مستقر شدیم. یک شب گفتند باید بروید جلو و ما را دو دسته کردند و مهمات را روی دو تا قاطر سوار کردن. گفتند آنهایی که می روند مدارک شان را به دسته ای که می مانند تحویل بدهند. خدا رحمت کنه شهید اسماعیل ثناگو را. ایشان فکر کرد من در دسته بعدی هستم و آنجا می مانم، مدارکش را به من داد. من هم مدارکم را بیرون آوردم و دادم به ایشان. گفت شما چرا گفتم ما با هم هستیم. خنده ای کرد و مدارک را دادیم به کسی دیگر. شب بود و منور زده بودند. دو تا قاطری که بارشان مهمات بود هردو ترسیدن و رم کردند یکی شان چنان ترسیده بود که تمام مهمات را در آن صحرا پخش کرد. 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
💠سی و سومین نشست از سلسله برنامه‏ های 👈با موضوع: تفسیر در دنیای مدرن 🔸با حضور: دکتر انشاءالله رحمتی و دکتر امیرعباس علی ‏زمانی ⏰زمان: چهارشنبه 29 شهریورماه 1402، ساعت 16 🏢مکان: ، میدان شهید مفتح، تالار اندیشه از همه خواهران و برادران جهت شرکت دعوت به عمل می آید. 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
🍃هم اکنون سی و سومین نشست از سلسله برنامه‏ های 👈با موضوع: تفسیر در دنیای مدرن در تالار اندیشه 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 در نشست «تفسیر قرآن کریم در دنیای مدرن» مطرح شد باید قرآن را متناسب با زمانه بفهمیم 🍃در نگاه تفسیر معاصرانه مکاتب مدرن را می شناسیم اما پیرو آنها نیستیم و اینگونه نیست که جهان مدرن را دربست پذیرفته باشیم. همچنین از سوی دیگر می فهمیم که به دلایل عقلی در دنیای مدرن خطاهای جدی وجود دارد و نمی تواند به تنهایی سعادت دنیا و آخرت را ترسیم کند.لذا ما باید قرآن را متناسب با زمانه بفهمیم ادامه خبر👇 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
📣 در نشست «تفسیر قرآن کریم در دنیای مدرن» مطرح شد باید قرآن را متناسب با زمانه بفهمیم 🔸در نگاه تفسیر معاصرانه مکاتب مدرن را می شناسیم اما پیرو آنها نیستیم و اینگونه نیست که جهان مدرن را دربست پذیرفته باشیم. همچنین از سوی دیگر می فهمیم که به دلایل عقلی در دنیای مدرن خطاهای جدی وجود دارد و نمی تواند به تنهایی سعادت دنیا و آخرت را ترسیم کند.لذا ما باید قرآن را متناسب با زمانه بفهمیم. 🔹دکتر انشاء الله رحمتی در نشست سی و سوم گفتمان دینی موسسه فرهنگی میرداماد ضمن بیان این مطلب افزود: درباره قرآن تفاسیر مختلفی نوشته شده و همچنان بر آن تفاسیر نوشته می شود.در یک نوع تقسیم بندی می توان تفاسیر را به 3 نوع تقسیم بندی کرد، 1- تفاسیر سنتی مثل تفسیر فخر رازی و طبرسی و ... که اصالت خاص خود را دارند و مبتنی بر مصونیت قرآن کریم هستند. 2- تفاسیر بنیادگرایانه که تفسیرهایی افراطی از قرآن هستند و جنبه های سیاسی و جهادی در آنها بسیار پر رنگ است و اوج آن را در رویکردهایی مثل طالبان و داعش می توان دید. 3- تفسیرهای مدرن و متجددانه مثل تفسیرهای مارکسیستی و حتی فمنیستی که بر قرآن نوشته می شود این مترجم و استاد دانشگاه گفت: ما به گونه ای دیگری از تفسیر نیاز داریم چون جهان مدرن را نمی توانیم نادیده بگیریم و باید بر اساس فلسفه های جدید قرآن را بفهمیم. مترجم تفسیر معاصرانه قرآن افزود: در تفسیر معاصرانه، دنیای مدرن واقعیت است ولی لزوما حق نیست ما باید دنیای مدرن را بفهمیم مثلا باید هایدگر را بفهمیم نه به این معنا که رد کنیم یا این که کاملا آن را قبول داشته باشیم، بلکه به عنوان واقعیت پذیرا باشیم. ایشان اضافه کرد: در تفسیر معاصرانه قرآن کریم کار بزرگی انجام گرفته است و برای اولین بار است که یک تفسیر به زبان انگلیسی نوشته شده است. تفسیر معاصرانه صرفا آکادمیک نیست بلکه برای خودش رسالتی قائل است. 🔸این پژوهشگر حوزه فلسفه و عرفان افزود: وحی را باید طوری تفسیر کنیم که به سئوالات انسان امروز پاسخ دهد مثلا اگر به تفاسیر سنتی مراجعه کنیم نظریه ای برای تعدد ادیان ندارند و در آن مقطع دغدغه مسائل مثل محیط زیست و فمنیسم وجود نداشت، اما امروز با چیزی به عنوان بحران زیست محیطی مواجه هستیم، در کتاب تفسیر معاصرانه دیدم این کار را انجام داده اند و اتفاقا کار بزرگی کرده اند. 🔹رحمتی با ذکر نام نویسندگان تفسیر معاصرانه گفت: به یک معنا تفسیری است بر قرآن، تفسیری که ما را معاصر با قرآن می کند و ما را هم عصر با قرآن می کند. نویسندگان این کتاب یا مسلمان هستند یا مسلمان شدند. غالبا کارهایی که در جهان غرب می شود بیشتر شرق شناسانه است. این کتاب 2 بخش دارد یکی بخش ترجمه که کار آنهاست و دیگری بخش تعلیقات که توسط من انجام شده است. 🔸دکتر رحمتی در بخش انتهایی سخنان خود گفت: تفسیر حقیقی قرآن را بیشتر از آن که در تفسیر کلاسیک پیدا کنم در تفسیرهایی می بینم که تفسیر مستقیم نیستند مثل مثنوی معنوی. جالب این که وقتی حرف های ابن عربی، عطار یا مولوی را می شنویم تفسیر معاصرانه قرآن هستند و تفسیر ناظر به زمان حقیقی ما. اگر با بچه های خودمان به یک معنا معاصرانه برخورد کنیم و زبان مان برای آنها قابل فهم باشد این گفتگو امکان پذیر است. 🍃قرآن بهترین تجلی خداوند است قرآن بهترین تجلی خداوند است. خداوند تجلی های گوناگونی دارد مثلا در جان ما، در شهود اولیا و همچنین تجلی در طبیعت اما قرآن برترین تجلی خدا هست 🔸دکتر امیرعباس علی زمانی بود. سخنران دیگر این نشست که چند نوبت به دعوت موسسه فرهنگی میرداماد در گرگان با موضوع معنای زندگی به گفتگو با حاضرین و سخنرانی پرداخته بود به تفسیر معنا گرایانه قرآن اشاره کرد و گفت: ارتباطی که با خدا داریم از راه کلام خداست. قرآن کتاب شفاست اما می بینیم انسان مدرن ارتباطش را با بعضی از منابع معنا قطع کرده است. این استاد دانشگاه تهران در ادامه افزود: معنا دو پرسش اصلی دارد: یکی اینکه چرا من هستم و زندگی می کنم و اینکه چگونه باید زندگی کنم یا همان چگونه زیستن. 🔹این محقق و مولف حوزه دین و معنای زندگی با اشاره به یکی از مشکلات جامعه امروزی گفت: گفتگو در صورتی امکان پذیر است که شما با مخاطب تان در یک عالم باشید. مشکل ما این است، دنیای مدرن، فلسفه جدید و حتی دنیای بچه های مان را نمی فهمیم و قالب ما سفت شده است. در واقع دیالوگ به منولوگ تبدیل شده است. اگر ما بخواهیم زیبا و شیرین باشیم باید اول با خودمان در صلح باشم. 🔸دکتر علی زمانی گفت: آن چیزی که در ذهن من است این است که در تفسیر معنا گرا باید احساس کنییم ما هستیم که داریم هبوط می کنی، ما باید توبه کنیم و این نسخه و درمان ماست و خدا و پیامبر طبیب ما هستند. 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
6374f9c0634041539a9fbebb_599060065743606642.mp3
23.63M
📢 فایل کامل صوتی نشست سی و سوم گفتمان دینی ، 🌱 با موضوع: 🔰 تفسیر قرآن در دنیای مدرن با سخنرانی دکتر انشاء الله رحمتی و دکتر امیر عباس علی زمانی
☘️ 👈پیام نهم مهمترین مسئله در کاهش درد و رنج، به نوع نگرش و بینش انسان برمی‎گردد، انسان جهان را چگونه می‎بیند؟ زندگی را چگونه می‎بیند؟ : «متعالی‏ ترین بخش زندگی انسان کنشگری ‏های سیاسی و اجتماعی است» «منظور جمله بالا این است که انسان در مسائل اجتماعی بی ‏تفاوت و بی‏ مسئولیت و کناره ‏گیر و بیگانه نباشد» 🗞مطالعه متن کامل مقاله از طریق لینک زیر:👇👇 mirdamad.org/fa/news/737 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
☘️ تفسير عرفاني قرآن کريم توسط استاد برجسته دانشگاه تهران 🔹دکتر اميرعباس علي زماني زمان: شنبه یکم مهرماه 1402 ⏰ ساعت 21 از طريق اسکاي روم لينک زير👇 📡https://www.skyroom.online/ch/mirgorgan/tafsir 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
💫🌺نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت بقیه الله الاعظم حضرت مهدی(عج) بر گستره گیتی فرخنده باد 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
🟠دِل ‏ضَفا (گرفتن) [del-za:fɑ] (زبان‏زد/ عام) 🍃این زبان‏زد در زبان فارسی غالباً به صورت «دِل ‏ضعفه» بیان شده و معادل «دل ‏غشه» به معنای ضعف رفتنِ دِل بر اثر گرسنگی یا ریش ‏ریش شدنِ دل است. 🔸 مفهوم اصطلاح 1- احساس شدید گرسنگی 2- ریش ‏ریش شدنِ دل 3- عاشق شدن، جذب زیبایی شدن. 👇کاربرد اصطلاح 1- در توصیف حسِّ گرسنگی. 2- در توصیف حِسّ تأثّر و غم و اندوه. 3- در توصیف زیبایی و جذابیت کسی یا چیزی، به کار می ‏رود. 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
📖 🍃مفاتیح الاصول از مشهورترین تالیفات سیدمحمد مجاهد در علم اصول است که به زبان عربی نوشته شده است. م‍فات‍ی‍ح‌ الاص‍ول‌ از دو ج‍لد ت‍ش‍ک‍ی‍ل‌ م‍ی‌ش‍ود ک‍ه‌ ج‍ل‍د اول‌ آن‌ م‍ش‍ت‍م‍ل‌ بر م‍ب‍احث‌ ال‍فاظ و م‍ج‍لد دوم‌ م‍ش‍ت‍م‍ل‌ ب‍ر م‍ب‍ح‍ث‌ ع‍ق‍ل‍ی‍ات‌ می باشد. 🔸نسخه حاضر که جلد اول آن است توسط جعفر در تاریخ پنجشنبه سوم ماه ذی الحجه سال 1233 هجری قمری به کتابت درآمده است. 🔹جلد نسخه تیماج ضربی مجدول عنابی رنگ می باشد. 🔸عناوین و نشان ها در متن با شنگرف (قرمز مایل به نارنجی) مشخص شده است. نسخه موجود در 253 برگ به ابعاد 15*21 س.م به خط نسخ نوشته شده است. 📙این نسخه هم اکنون در گنجینه نسخ خطی نگهداری می شود. 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
🏆 🍃 جزوه ای است حاوی یک مقاله کوتاه، با موضوع مباحث کاربردی که تاکنون 80 شماره آن از سوی منتشر شده شما می توانید 👈👈با مطالعه محتوای جزوه و پاسخ گویی به سوالات از طریق شماره 09931964002 در (، ، ، ، و )، و یا با مراجعه به سایت https://www.mirdamad.org/fa/competitions از جوایز در نظر گرفته شده برای برگزیدگان بهره مند شوند. 🔸مطالعه متن کامل مقاله از طریق لینک زیر: mirdamad.org/fa/news/737 سوالات 80 1) فیلسوفان اخلاق «زندگی خوش» را چگونه تعریف می‏کنند؟ الف) تأمین مطلوب‏های اخلاقی انسان ب) تأمین مطلوب‏های روانی انسان ج) تأمین مطلوب‏های جسمانی انسان د) تأمین نیازهای عقلانی و عاطفی انسان 2) سه نیاز اصلی و اساسی که دانشمند بزرگ «اپیکور» برای زندگی خوش اشاره دارد، کدام است؟ الف) نیاز به دوستان هم‏رنگ و موافق ب) غرق شدن و مطالعه و تحقیق در آفاق (عالم هستی) ج) نیاز به آزادگی(قناعت و سادگی) د) هر سه مورد 3) کدام دانشمند اعتقاد دارد، بیشتر رنج ‏ها و آلام(دردهای)، از دیگران سرچشمه میگیرد؟ الف) اپیکور ب) گلاسر ج) شوپنهاور د)هانا آرنت 4) از دیدگاه هانا آرنت، متعالی‏ترین بخش زندگی انسان کدام است؟ الف)کنشگری های سیاس و اجتماعی ب) کار و شغل ج) خوش بودن د) فعالیت اقتصادی 5) از دیدگاه هانا آرنت «گفتگو و تعامل افراد جامعه با یکدیگر در راستای بوجود آمدن یک تفکر جمعی برای حرکت ایده ‏آل اجتماعی برای بهبود جامعه» را چه می ‏نامند و منظور از «نقش خاکستری» از دیدگاه هانا آرنت چیست؟ الف) سیاست ـ کسی که صرفاً فعالیت اقتصادی دارد ب) سیاست ـ کسی که فعالیت سیاسی و اقتصادی دارد ج) سیاست ـ کسی که کنشگری اجتماعی ندارد د) سیاست ـ کسی که کنشگری اجتماعی دارد 👈 مهلت پاسخگویی: 10 مهر 1402 ✅تذکر: لطفا نام و نام خانوادگی، شماره تلفن همراه با ذکر عنوان مسابقه را ارسال فرمائید. 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
و پایان حیات 🍃بنای شهر تمیشه راابن اسفندیار به فریدون نسبت میدهد. نخسین کسیکه درمنابع تاریخی و جغرافیایی ازتمیشه یاد کرد ابن خردادبه بود که خود یک چند ازسوی خلفا برای فتوح بدان دیاررفته بود. تازیان مکرر به این شهر هجوم بردند امّاتمیشه مقاومت کرد، آسیب دیدو مردمش بارها قتل عام شدند اکنون نامیده میشود. 🔹تاریخ ویرانی تمیشه نیز به طور قطع دانسته نیست. با توجه به اینکه درعصر سربداران و مرعشیان، یعنی درتاخت و تازهای تیمور، همچنان نامی از تمیشه و خندق آن میرود، میتوان نتیجه گرفت که این شهر درحمله ی مغول آسیب کلی دیده و تاخت و تازهای تیمور کاملاً آن راازصفحه روزگار پاک کرده وتنها نام آن دربرخی کتب آمده است. 🔸 که دردوره ی قاجاریان به شمال ایران مسافرت کرده بودازخرابه های تمیشه دیدن کردنوشته: خراب شهر(تمیشه)مانندسایرعمارتهای مخروبه کتیبه ای نداشت.آثاردیواروخندقی به چشم میخوردومقداری آجروسفال درجنگل وجودداشت، ولی تاریخچه ی آن دراعماق زمین پنهان است وشاید هیچگاه آشکارنشود 📕تاریخ شهر تمیشه ✍️ جمشید قائمی 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
📣 🍃سی و یکمین شماره از فصلنامه اختصاصی مطالعات فرهنگی میرداماد منتشر شد. مقاله‌هاي منتشر شده در شماره جدید فصلنامه عبارتنداز: 1.مشاهیر ادب استرآباد: مجدالدین محمّد استرآبادی 2.آئین‏های بومی سرزمین استرآباد: آئین محرّم در منطقه کتول 3.معرفی اثر فرهنگی- تاریخی- معماری: بنای عبهری (دفتر نگارش و تدوین نخستین نشریه گرگان، نخستین قرائت‏خانه مدرن) 4.تاریخ ادبیات قزاق: تورمحمد ایزتئلواوغلو 5.معرفی نسخه خطی: تهذیب الاحکام 6.باورهای عامیانه ترکمنان: باورهای مرتبط با جانوران 7.نشست دوم از نشست‌های فرهنگی آشنایی با سرزمین مادری: مَلّه‌ی نَلونَدان 8.تاریخ شفاهی شهر استرآباد: نَفَس‌هایم با محلّه و ... فصلنامه اختصاصی مطالعات فرهنگی میرداماد از مقالات، آثار تحقیقی و ترجمه‌های مفید محققان و نویسندگان استقبال می‌نماید. علاقمندان می‌توانند آثار خود را به سامانه الکترونیک info@Mirdamad.org ارسال کنند. 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
🏆 🟠 جزوه ای است حاوی مطالب کوتاه، با موضوع قرآنی که تاکنون 73 شماره آن از سوی منتشر شده از شماره 72، ضمن انتشار متن کامل این جزوه، پیام های کوتاهی از آن انتخاب و تقدیم خوانندگان گرامی شد. شما می توانید با مطالعه محتوای جزوه و پاسخ گویی به سوالات از طریق شماره 09931964002 در (، ، ، ، و )، و یا با مراجعه به سایت https://www.mirdamad.org/fa/competitions از جوایز در نظر گرفته شده برای برگزیدگان بهره مند شوند. مطالعه متن کامل مقاله از طریق لینک زیر: http://mirdamad.org/fa/news/740/73 ❓سوالات جزوه شماره 73 1)دو زن که قرآن کریم آنها را به عنوان الگوی پاکدامنی و زندگی در دستگاه آلوده مثال زده چه کسانی هستند؟ ‌الف) حضرت خدیجه، حضرت آسیه ‌ب) حضرت مریم ،حضرت آسیه ‌ج) حضرت مریم، حضرت خدیجه ‌د) هیچکدام 2) خداوند متعال به چه عملی پاداش می‎دهد؟ ‌الف) خالص باشد اگر چه اندک باشد ‌ب)کمیت داشته باشد ‌ج) خلوص و کمیت مهم است ‌د) مورد الف و ب 3) غالب بلوغ سیاسی و علمی و روحانی و اخلاقی آدمی از............... آغاز می‎شود ‌الف) جوانی ‌ب) پیری ‌ج) میانسالی ‌د) هیچکدام ۴) فرق بین پیامبران و انسان‎های عادی چیست؟ ‌الف) غرائز و شهوات خود را کنترل می‎کنند ‌ب) هواهای نفسانی خود را مهار می‌کنند ‌ج) وحی به آنها نازل می‎شود ‌د) همه موارد 👈مهلت پاسخگویی: 10 مهر 1402 ✅تذکر: لطفا نام و نام خانوادگی، شماره تلفن همراه با ذکر عنوان مسابقه را ارسال فرمائید. 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
🍃موضوع عکس: رزومه عکاس: متولد 1364 عکاس خبری و مستند کارشناسی عکاسی خبری و سردبیر روزنامه گلشن مهر افتخارات 🔸مقام اول معتبرترین جشنواره ملی و مستقل مستند اجتماعی شید ۲۰۱۸ 🔹هفت استعداد جوان عکاسی مستند اجتماعی کشور۲۰۱۷ 🔸برگزیده بخش مجموعه عکس مسائل معاصر چهارمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران 🔹برگزیده بخش ایران ما جشن تصویر سال 🔸مقام دوم جشنواره ملی دست های مهربان 🔹مقام سوم جشنواره مستند اجتماعی تبریز 🔸مقام سوم جشنواره من زندگی را دوست دارم 🔹مقام دوم جشنواره بین المللی اوتیسم آمریکا و ... 👈 لازم به ذکر است: مکتبی تنها عکاسی است که اوتیسم و مشکلات آن را برای اولین بار در کشور به تصویر کشیده است 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
🏆 🍃 جزوه ای است حاوی یک مقاله کوتاه، با موضوع مباحث کاربردی که تاکنون 80 شماره آن از سوی منتشر شده شما می توانید 👈👈با مطالعه محتوای جزوه و پاسخ گویی به سوالات از طریق شماره 09931964002 در (، ، ، ، و )، و یا با مراجعه به سایت https://www.mirdamad.org/fa/competitions از جوایز در نظر گرفته شده برای برگزیدگان بهره مند شوند. 🔸مطالعه متن کامل مقاله از طریق لینک زیر: mirdamad.org/fa/news/737 سوالات 80 1) فیلسوفان اخلاق «زندگی خوش» را چگونه تعریف می‏کنند؟ الف) تأمین مطلوب‏های اخلاقی انسان ب) تأمین مطلوب‏های روانی انسان ج) تأمین مطلوب‏های جسمانی انسان د) تأمین نیازهای عقلانی و عاطفی انسان 2) سه نیاز اصلی و اساسی که دانشمند بزرگ «اپیکور» برای زندگی خوش اشاره دارد، کدام است؟ الف) نیاز به دوستان هم‏رنگ و موافق ب) غرق شدن و مطالعه و تحقیق در آفاق (عالم هستی) ج) نیاز به آزادگی(قناعت و سادگی) د) هر سه مورد 3) کدام دانشمند اعتقاد دارد، بیشتر رنج ‏ها و آلام(دردهای)، از دیگران سرچشمه میگیرد؟ الف) اپیکور ب) گلاسر ج) شوپنهاور د)هانا آرنت 4) از دیدگاه هانا آرنت، متعالی‏ترین بخش زندگی انسان کدام است؟ الف)کنشگری های سیاس و اجتماعی ب) کار و شغل ج) خوش بودن د) فعالیت اقتصادی 5) از دیدگاه هانا آرنت «گفتگو و تعامل افراد جامعه با یکدیگر در راستای بوجود آمدن یک تفکر جمعی برای حرکت ایده ‏آل اجتماعی برای بهبود جامعه» را چه می ‏نامند و منظور از «نقش خاکستری» از دیدگاه هانا آرنت چیست؟ الف) سیاست ـ کسی که صرفاً فعالیت اقتصادی دارد ب) سیاست ـ کسی که فعالیت سیاسی و اقتصادی دارد ج) سیاست ـ کسی که کنشگری اجتماعی ندارد د) سیاست ـ کسی که کنشگری اجتماعی دارد 👈 مهلت پاسخگویی: 10 مهر 1402 ✅تذکر: لطفا نام و نام خانوادگی، شماره تلفن همراه با ذکر عنوان مسابقه را ارسال فرمائید. 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
☘️ تفسير عرفاني قرآن کريم توسط استاد برجسته دانشگاه تهران 🔹دکتر اميرعباس علي زماني زمان: شنبه ۸ مهرماه 1402 ⏰ ساعت 21 از طريق اسکاي روم لينک زير👇 📡https://www.skyroom.online/ch/mirgorgan/tafsir 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
🏆 🟠 جزوه ای است حاوی مطالب کوتاه، با موضوع قرآنی که تاکنون 73 شماره آن از سوی منتشر شده از شماره 72، ضمن انتشار متن کامل این جزوه، پیام های کوتاهی از آن انتخاب و تقدیم خوانندگان گرامی شد. شما می توانید با مطالعه محتوای جزوه و پاسخ گویی به سوالات از طریق شماره 09931964002 در (، ، ، ، و )، و یا با مراجعه به سایت https://www.mirdamad.org/fa/competitions از جوایز در نظر گرفته شده برای برگزیدگان بهره مند شوند. مطالعه متن کامل مقاله از طریق لینک زیر: http://mirdamad.org/fa/news/740/73 ❓سوالات جزوه شماره 73 1)دو زن که قرآن کریم آنها را به عنوان الگوی پاکدامنی و زندگی در دستگاه آلوده مثال زده چه کسانی هستند؟ ‌الف) حضرت خدیجه، حضرت آسیه ‌ب) حضرت مریم ،حضرت آسیه ‌ج) حضرت مریم، حضرت خدیجه ‌د) هیچکدام 2) خداوند متعال به چه عملی پاداش می‎دهد؟ ‌الف) خالص باشد اگر چه اندک باشد ‌ب)کمیت داشته باشد ‌ج) خلوص و کمیت مهم است ‌د) مورد الف و ب 3) غالب بلوغ سیاسی و علمی و روحانی و اخلاقی آدمی از............... آغاز می‎شود ‌الف) جوانی ‌ب) پیری ‌ج) میانسالی ‌د) هیچکدام ۴) فرق بین پیامبران و انسان‎های عادی چیست؟ ‌الف) غرائز و شهوات خود را کنترل می‎کنند ‌ب) هواهای نفسانی خود را مهار می‌کنند ‌ج) وحی به آنها نازل می‎شود ‌د) همه موارد 👈مهلت پاسخگویی: 10 مهر 1402 ✅تذکر: لطفا نام و نام خانوادگی، شماره تلفن همراه با ذکر عنوان مسابقه را ارسال فرمائید. 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚کتابخانه بزرگ با همت والای آیت الله به منظور ارائه خدمات به دانش آموزان، دانشجویان، اساتید و پژوهشگران گلستان در سال ۱۳۸۹ تاسیس شد و امروز با بیش از یک دهه فعالیت به عنوان بزرگترین کتابخانه شمال ایران با داشتن مخزن غنی کتابهای چاپی، سنگی، خطی و سایر منابع دیجیتال و آرشیوی پذیرای عموم علاقمندان به کتاب و مطالعه است. 👈علاقمندان می‌توانند در ایام هفته به جز روزهای تعطیل از ساعت ۷:۳۰ صبح الی 20 به کتابخانه مراجعه و از خدمات آن بهره مند شوند. ✅نشانی ما: گرگان، حدفاصل میدان مفتح و میدان بسیج، نبش خیابان حوزه، 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
✨عرشیان امشب زمین را لاله باران می کنند ✨خاک را خوشبو تر از زلف نگاران می کنند ✨آفرینش فیض از دیدار احمد میبرد ✨کعبه امشب سجده بر خاک محمد میبرد 💫🌸میلاد پیامبر رحمت(ص) تاج آفرینش و امام جعفرصادق(ع) فرخنده باد 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
🌿 در 🔸برای شناخت هنر کاربردی بایستی ماهیت خلق اثر را در بستر زمان، فرهنگ و مکان خلق شده آن جستجو کرد. دریافت ارزش ها و وجوه گوناگون اثر هنری، بواسطه سنت، فرهنگ و شرایط خاص هر قوم در هر عصر تغییر می یابد. یک اثر هنری در واقع مجموعه ای است از هزاران سال تطابق انسانها، محیط، فرهنگ، زیباشناسی و ... در اجزاء یک اثر هنری کاربردی مجموعه ای از تجربیات راه حل ها نهفته است و سرمایه ای است از تجربیات هزاران ساله حیات در یک اقلیم و یا نگرش مادی و معنوی به کاربری همان اثر مثلا در نقوش فرش، نگرش انسان به محیط اطراف خود و طبیعت است. این کتاب سال 1401 در 150 ص چاپ و منتشر شده است. ✍️ سمیرا داناسرشت 📇 انتشارات کاشف علم 🌐https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
📚آیین رونمایی از دو کتاب جدید منتشر شده توسط انتشارات با عناوین: 📕 فرهنگ رامیانی: گردآوری شده توسط، پوریا بای 📘 روزشمار تاریخ معاصر(استرآباد و ترکمن صحرا): گردآوری و تنظیم توسط، ستاربردی فجوری ⏰ زمان: دوشنبه 17 مهر 1402، ساعت 16 🏢 مکان: تالار اندیشه (گرگان، بلوار شهید مفتح) ✅از عموم علاقمندان برای ارج نهادن به زحمات خادمین فرهنگ و تاریخ استان گلستان و شرکت در این محفل دعوت به عمل می ‏آید. 🌐https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛
🏆 جزوه شماره 73 🔸نفر اول: خانم راضیه بیگم حسینی از گنبد 🔹نفر دوم: خانم صدیقه غفاری توران 🔸نفر سوم: خانم لطیفه قرنجیک 🔹نفر چهارم: آقای حسینعلی گرزین 🔸نفر پنجم: آقای علی قره خانی شیره جینی 🏆 جزوه 80 🔸نفر اول: آقای محمد روحانی 🔹نفر دوم: آقای مسعود قانعی مقدم 🔸نفر سوم: خانم ام البنبن اسدی نسرکانی 🔹نفر چهارم: خانم ملیحه رایج 🔸نفر پنجم: خانم مژگان میرزایی 🍃با آرزوی موفقیت برای این بزرگواران 🌐 https://eitaa.com/mirdamad_org ┗━━━🍃🌺🍃━━━┛