eitaa logo
کانال خادمان قرآن و عترت نورالیقین
965 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
1.5هزار ویدیو
53 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🍃🌸••◈﷽◈🌸🍃🍃 ✍ مروری بر زندگی عالم جلیل القدر شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی رحمه الله علیه ✅ استادان نخودکی اصفهانی ۱- مرحوم حاجی محمد صادق تخت پولاد خاتون آبادی ۲- آخوند ملا محمد کاشی ۳-جهانگیر خان قشقایی ۴- حاجی سید سینا ۵-حاج سید مرتضی کشمیری ۶-حاجی سید محمد طباطبایی فشارکی ۷- ملا اسماعیل قره‌باغی ۸- حاج محمد علی فاضل ۹- آقا میر سید علی حائری یزدی ۱۰-حاجی آقا حسین قمی ۱۱-آقا سید عبدالرحمن مدرس ۱۳- آقا سید جعفر حسینی قزوینی ۱۳- مرحوم حاج میرزا جعفر طبیب ✅ تدریس ⬅️ با این که شیخ حسنعلی اصفهانی را از عالمان بزرگ زمان خود دانسته‌اند، و بسیاری از علوم را نزد فقها و عرفای بزرگ تحصیل کرد اما به دلیل توجه زیاد مردم و بیماران به او، می‌توان گفت او خود را وقف خدمت به مردم و مداوای بیمارانشان کرده است. ↩️ یکی از شاگردانش می‌گوید: «هر روز در جلوی منزل او و حتی در محل تدریس او...، بیماران صف می‌کشیدند و از او دعا می‌خواستند و آن بزرگ، همیشه با روی خوش با آنها برخورد می‌کرد و گاه برای پیدا کردن نوعی از گیاهان دارویی، به کوهها و نواحی اطراف مشهد مقدس می‌رفت و کمتر در شهر بود و همین عامل و عوامل دیگر، سبب می‌شد که نتواند به نحو دلخواه به تدریس علوم بپردازد؛ ولی با این حال، تا آنجا که فرصت داشته، به تدریس و پرورش شاگردانی پرداخته است؛ اما به دلیل شهرت او در استجابت دعا و مداوای بیماران، از شاگردان و کرسی تدریس او اطلاعات کمی در اختیار می‌باشد». آثار نوشتاری شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی ⬅️ ترجمه و تصحیح کتاب صلاة فیض کاشانی ⬅️ تعلیقاتی بر تذکرة المتقین شیخ محمد بهاری همدانی ⬅️ رسائلی در توحید، خداشناسی، امامت، معرفت نفس، عقل، عشق و... این مطلب ادامه دارد ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•••༻﷽༺••• ✅ موضوع:اعراب آیه ۵۴ سوره بقره 👈وَ اذ قالَ موسی لِقَومِهِ یا قَومِ اِنَّکُم ظَلَمتُم اَنفُسَکُم بِاتِّخاذِکُمُ العِجلَ فَتُوبُوا اِلَی بارِئِکُم فَاقتُلُوا اَنفُسَکُم ذَلِکُم خَیرُُ لَکُم عِندَ بارِئِکُم فَتابَ عَلَیکُم اِنَّهُ هُوَالتَّوّابُ الرَّحِیم. و (به خاطر آورید) زمانی را که موسی به قوم خود گفت:ای قوم من شما با انتخاب گوساله به خود ستم کردید؛ پس توبه کنید و به سوی پروردگار خود برگردید و خود را به قتل برسانید، این کار در پیشگاه پروردگارتان، برای شما بهتر است، پس خداوند توبه شما را پذیرفت، همانا او توبه پذیر و مهربان است وَ: حرف عطف، مبنی بر فتح، غیر عامل، محلی از اعراب ندارد. اِذ: مفعول‌ٌبه برای فعل «اُذکُرُوا» محذوف، محلا منصوب قالَ: فعل ماضی، مبنی بر فتح موسی: فاعل و مرفوع، علامت رفع ضمه مقدر لِ: حرف جر، مبنی بر کسر، عامل، محلی از اعراب ندارد. قَومِ: اسم مجرور به حرف جرّ «لِ»، علامت جرّ کسره ظاهری لِقَومِ: جار و مجرور، متعلق به «قالَ» هِ: ضمیر متصل، مبنی بر کسر، محلا مجرور، مضاف الیه یا: حرف ندا، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد قَومِ: منادای مضاف و منصوب، علامت نصب فتحه مقدر کسره: به نیابت از ضمیر متصل «ی» (محذوف)، مبنی، محلا مجرور، مضاف الیه اِنَّ: حرف مشبةبالفعل، مبنی بر فتح، عامل، محلی از اعراب ندارد. کُم: ضمیر متصل، مبنی بر سکون، محلا منصوب، «اسم اِنَّ» ظَلَمتُم: فعل ماضی، مبنی بر سکون. ضمیر متصل «تُم»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل اَنفُسَ: مفعول‌ٌبه برای «ظَلَمتُم» و منصوب، علامت نصب فتحه ظاهری کُم: ضمیر متصل، مبنی بر سکون، محلا مجرور، مضاف الیه بِ: حرف جر، مبنی بر کسر، عامل، محلی از اعراب ندارد. اتِّخاذِ: اسم مجرور به حرف جرّ «بِ»، علامت جرّ کسره ظاهری بِاتِّخاذ: جار و مجرور، متعلق به «ظَلَمتُم» کُم: ضمیر متصل، مبنی بر سکون، محلا مجرور، مضاف الیه العِجلَ: مفعول‌ٌبه اول برای «اِتّخاذ» و منصوب، علامت نصب فتحه ظاهری الهاََ: مفعول‌ٌبه دوم محذوف تقدیر کلام چنین است: «بِاتِّخاذِکُمُ العِجلَ اِلهاََ» فَ: حرف عطف، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. تُوبُوا: فعل امر، مبنی بر حذف نون. ضمیر متصل «و»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل اِلَی: حرف جرّ، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد. بارِئِ: اسم مجرور به حرف جرّ «اِلی»، علامت جرّ کسره ظاهری اِلَی بارِئِ: جار و مجرور، متعلق به «تُوبُوا» کُم: ضمیر متصل، مبنی بر سکون، محلا مجرور، مضاف الیه فَ: حرف عطف، مبنی بر فتح، غیر عامل، محلی از اعراب ندارد. اقتُلُوا :فعل امر، مبنی بر حذف نون. ضمیر متصل«و»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل اَنفُسَ: مفعول‌ٌبه برای «اُقتُلُوا» و منصوب، علامت نصب فتحه ظاهری کُم: ضمیر متصل، مبنی بر سکون، محلا مجرور، مضاف الیه ذَلِکُم: اسم اشاره، مبنی بر سکون، محلا مرفوع، مبتدا خَیرٌ: خبر و مرفوع، علامت رفع ضمه ظاهری لَ: حرف جر، مبنی بر فتح، عامل، محلی از اعراب ندارد. کُم: ضمیر متصل، مبنی بر سکون، محلا مجرور به حرف جرّ «لَ» لَکُم: جار و مجرور، متعلق به «خَیرٌ» عِندَ: ظرف مکان، مفعول فیه و منصوب، علامت نصب فتحه بارِئِ: مضاف الیه و مجرور، علامت جر کسره ظاهری کُم: ضمیر متصل، مبنی بر سکون، محلا مجرور، مضاف الیه فَ: حرف عطف، مبنی بر فتح، غیر عامل، محلی از اعراب ندارد. تَابَ: فعل ماضی، مبنی بر فتح. ضمیر مستتر «هُوَ»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل عَلَی: حرف جر، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد. کُم: ضمیر متصل، مبنی بر سکون، محلا مجرور به حرف جر «عَلَی» عَلَیکُم: جار و مجرور، متعلق به فعل «تابَ» اِنَّ: حرف مشبهةبالفعل، مبنی بر فتح، عامل، محلی از اعراب ندارد. هُ:ضمیر متصل، مبنی بر ضم، محلا منصوب، «اسم اِنَّ» هُوَ: ضمیر منفصل، مبنی بر فتح، محلا مرفوع، مبتدا. یا ضمیر فصل، مبنی بر فتح، محلی از اعراب ندارد. التَّوّابُ:خبر اول برای مبتدا و مرفوع، علامت رفع ضمه ظاهری الرَّحیمُ: خبر دوم و مرفوع، علامت رفع ضمه ظاهری •••┈✾~💠~✾┈••• برگرفته از تدریس استاد ارجمند حسینی آل‌مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف ونحو تخصصی، (اعراب آیات بر مبنای کتاب اعراب القرآن الکریم و کلمة الله العلیا) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~💠~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•••༻﷽༺••• موضوع: معانی حرف جرّ «إلی» 👈«إلیٰ»، حرف جرّ اصلی است که اسم ظاهر و ضمیر را مجرور می کند و چند معنای مشهور دارد. ۱. انتهای غایت (معنای اصلی) الف-مکانی مثال: سُبحانَ ألَّذي أسری بِعبدِهِ لَیلاً مِنَ المسجدِ الحرامِ إلی المسجدِ الاقصی 🍃پاک و منزه است خدایی که بنده اش را در یک شب از مسجد الحرام به مسجد الاقصی برد. ب-زمانی مثال: ثُمَّ أتِمُّوا الصِّیامَ إلی اللَّیلِ 🍃سپس روزه را تا شب به پایان برسانید. ۲-معنای مع (مصاحبت) مثال: لَا تأکُلُوا اموالَهُم إلی اَموالِکُم 🍃اموالشان (یتیمان) را با اموالتان نخورید. ۳-معنی لام (اختصاص) مثال:... وَ الاَمرُ اِلیکِ فَانظُرِی ماذا تأمُرینَ 🍃... ولی تصمیم نهایی با شماست تا چه دستور فرمایید. ۴-تبیین: آشکار می‌کند که اسم مجرور در معنای فاعل و ما قبلش در معنای مفعول به است و بعد از اسم تفضیل یا فعل تعجب باشد که بر حُب يا کراهت دلالت می نماید. مثال: رَبِّ السِجنُ أحَبُّ اِلَیَّ مِمَّا یَدعونَنی اِلَیه 🍃خدایا، زندان برایم خوشتر است از کار زشتی که این زنها به آن دعوتم می کنند. •••┈✾~💠~✾┈••• ✅ در آیه ۵۴ سوره بقره: حرف جرّ «إلی» در «تُوبُوا الی بارئِکُم» الف - در معنای انتهای غایت است : به سوی خالقتان رو کنید. ب - در معنای تبیین است : خالق توبه پذیر است. ( در آیه شریفه "خير" در واقع اسم تفضیل است.) •••┈✾~💠~✾┈••• برگرفته از تدریس استاد ارجمند حسینی آل‌مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی و کتاب موسوعة النحو و الصرف و الأعراب 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا% بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~💠~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*•═•••●◈﷽●◈•••═•* 🏴 🏴 🏴 🥀رفتار مردم در برابر کسانی که مورد اقبال و ادبار دنیا قرار می گیرند چگونه است؟ اسب دنیا هر دم به کسی سواری می دهد و آنی نمی گذرد سوارش را زمین می کوبد و دیگری را سوار می کند، ولی افسوس، بسیاری بدون عبرت از حال زمین خوردگان با حسرت سوار را می نگرند، زبان به ستایشش می گشایند و آرزوی توجه و الطاف او را دارند، گاه هم در حین هواداری از قهرمان فعلیشان، زمین خورده را لگدمال می کنند و از هیچ اجحافی در حقش کم نمی گذارند. امام على علیه السلام می فرماید: كسى كه عاشق چيزى شود، چشم خود را كور و قلب خود را بيمار كرده است. عاشق با چشمى نادرست می بيند و با گوشى ناشنوا می ‏شنود، شهوات عقل او را از كار می اندازد، و دنيا قلب او را می‏كشد، و نفس او خواستار بی چون و چراى آن می شود. عاشق دنيا بنده‏ دنيا می ‏شود، و بنده كسانى كه چيزى از دنيا در دست دارند، دنيا به هر طرف رود او نيز به همان طرف می ‏رود، و به هر جا رو كند به آنجا رو می ‏كند(الحیاة، برادران حکیمی، ج1،ص299) 🥀بزرگنمایی بیجا و حق کُشی ریشه در چه عواملی دارد؟ علاقه و دلبستگی به دنیا افرادی که مادیات برای آنها در اولویت است، برای کسب منفعت و دفع ضرر( که قاعده ای فطری است) از دروغ پردازی، پایمال کردن حق و عمل ناصواب پرهیز نمی کنند. ابن میثم بحرانی می گوید:« هرگاه دنیا برای فراهم آوردن وسایل خوشبختی دنیوی، با جاه و مال بر گروهی روآور شود، مردم به آنها توجه پیدا می کنند و به خاطر علاقه و دلبستگی به دنیا، با هر وسیله ممکن به ایشان نزدیک می شوند در نتیجه اوصاف خوب غیر حقیقی برای آنها به عاریه می گیرند، مثلاَ نادان را به داشتن علم و اسرافکار را به داشتن سخاوت و بی باک را به دلاوری می ستایند».( شرح ابن میثم، ج8، ص11) جهل افراد نادانی که بدون آگاهی، چون پشه با هر بادی یک سو می روند، هر گاه روزگار بر وفق مراد کسی شد، مرید و هوادار او می شوند و هرگاه روزگار گرچه به ظاهرعلیه کسی شد، علیه او می شوند و جایگاه حقیقی اش را از یاد می برند؛ وقتى حسن بن على علیه السلام را مجروح كردند و مردم در باره او اختلاف نمودند. فرمانروائى را به معاويه واگذاشت. شيعيان وقتى به او سلام مي كردند مي گفتند:« السلام‏ عليك‏ يا مذل‏ المؤمنين‏؛ سلام بر تو اى خواركننده مؤمنين». او در جواب آنها مي فرمود: من خواركننده مؤمنان نيستم من عزيزكننده آنها هستم؛ وقتى ديدم توان مقابله با آنها را نداريد، مقام را به او واگذار كردم تا موجب بقاى خود و شما باشم، چنانچه خضر كشتى را معيوب كرد تا آن را براى صاحبان كشتى نگه دارد همين طور من نيز خود و شما را نگه داشتم تا ميان آنها بايستم و نابود نشويم.( مواعظ امامان عليهم السلام( ترجمه جلد 75 بحار الأنوار) ، مجلسى، ترجمه موسی خسروی، ص 253)‏ کوردلی حب دنیا مانع از دیدن و فهمیدن حقایق و واقعیات است؛ در تاریخ فراوان هستند افرادی که بدون هراس از آخرت به حب دنیا و برای پایداری قدرتشان محاسن دیگران را به خود نسبت می دهند. امام علی علیه السلام می فرماید: «إِنَّما الدُّنْيَا مُنْتَهَى‏ بَصَرِ الْأَعْمَى لَا يُبْصِرُ مِمَّا وَرَاءَهَا شَيْئا؛ دنیا نهایت دید کوردلان است، آنچه پشت آن است نمی بینند». (نهج البلاغه، خ133) «امیرالمؤمنین» صفتی بود که جبرئیل امین آن را از جانب خداوند متعال مخصوص علی علیه السلام آورد و دشمنان آن حضرت به خوبی این مطلب را می دانستند ولی پس از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله هر صاحب مقام و قدرتی نظیر معاویه و یزید، امیرالمؤمنین نامیده شد، گرچه از هیچ حیثی سزاوار آن نبودند. ┄┄┅••●✻●••┅┄┄ 📌توجه:هرگونه نشر یاکپی برداری از تمام یابخشی ازپیام بدون ذکر نام کانال،اشکال شرعی دارد. ┄┄┅•●✻●••┅┄┄ موسسه نورالیقین مرکزتخصصی تفسیروعلوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹🌹الهی به امیدتو روز خود را معطر  می کنیم به عطر دل نشین صلوات بر محمد و آل محمد(ص) اَللّٰهُــمَّ صَلِّ عَلی ٰمُحَمَّدٍ وَّ آلِ محمد وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ در پناه حضرت محمد(ص) و خاندان پاکش روزتون پر برکت ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
سلام مولای من مهدی جان از شما سپاسگزارم که هر صبح رخصت می‌دهید سلامتان کنم، یادتان کنم... من با این سلام ها تازه می‌شوم، جان می‌گیرم، پرواز می‌کنم... من با این سلام ها یادم می‌آید پدر دارم، جان پناه دارم، راه بلد دارم... من با این سلام ها زنده‌ام... 🌤 ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تسبيح امام زمان (عج) از روز هجدهم تا آخر هر ماه علاّمۀ مجلسى رحمه اللّه در «بحار الأنوار» ضمن نقل تسبيح چهارده معصوم عليهما السّلام از «دعوات راوندى» تسبيح مولاى مان امام زمان ارواحنا فداه را چنين نقل مى نمايد: سبْحانَ اللَّهِ عَدَدَ خَلْقِهِ، سُبْحانَ اللَّهِ رِضى نَفْسِهِ، سُبْحانَ اللَّهِ مِدادَ كَلِماتِهِ، سُبْحانَ [اللَّهِ] زِنَةَ عَرْشِهِ، وَالْحَمْدُ للَّهِِ مِثْلَ ذلِكَ پاك و منزّه است خداوند، به تعداد موجوداتى كه آفريده است؛ پاك و منزّه است خداوند، به مقدار رضايت خودش؛ پاك و منزّه است خداوند، به گستردگى و پهناى كلماتش؛ پاك و منزّه است خداوند، به بزرگى عرش او؛ حمد و سپاس مخصوص خداوند است، همانند آن چه گفته شد. 🔺 اين دعا از روز هجدهم تا آخر هر ماه (قمری) خوانده مى شود. 📚 دعوات راوندى ص۹۴/ بحار الأنوار ج۹۴ ص ۲۰۷ 📚 صحیفه مهدیه بخش پنجم دعای ۱۸ ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
اجر و پاداش سربازی در رکاب امام زمان علیه السلام 🎙 @moassese_nooralyaghin
توصیه به خواندن سوره یس بعد از نماز صبح 🔵 امام زمان ارواحنا فداه در تشرف آیت الله مرعشی نجفی (ره)خواندن سوره یس را بعد از نماز صبح به ایشان سفارش نمودند.(۱) 🌕 همچنین پیامبر اکرم (ص) فرمودند: هر کس سوره «یس» را برای رضای خداوند بخواند خداوند او را خواهد بخشید و اجری همانند ۱۲ ختم قرآن به او خواهد داد.(۲) 📚 (۱) تشرفات مرعشیه ص ۲۹ 📚 (۲) مجمع البیان، ج ۸ ص ۲۵۴ @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زیارت حضرت امام حسن عسكرى عليه السلام درروز پنج شنبه در زيارت آن حضرت‏ بگو : السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا وَلِيَّ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللَّهِ وَ خَالِصَتَهُ‏ سلام بر تو اى ولى خدا (اى حسن عسكرى «ع») سلام بر تو اى حجت خدا و بنده خاص و خالص خدا السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا إِمَامَ الْمُؤْمِنِينَ وَ وَارِثَ الْمُرْسَلِينَ وَ حُجَّةَ رَبِّ الْعَالَمِينَ‏ سلام بر تو اى پيشواى اهل ايمان و وارث علم پيغمبران و حجت پروردگار عالميان صَلَّى اللَّهُ عَلَيْكَ وَ عَلَى آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ‏ درود خدا بر تو و بر خاندان تو كه خوبان و پاكان عالمند يَا مَوْلاَيَ يَا أَبَا مُحَمَّدٍ الْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍ‏ اى امام من اى حضرت امام حسن عسكرى أَنَا مَوْلًى لَكَ وَ لِآلِ بَيْتِكَ وَ هَذَا يَوْمُكَ وَ هُوَ يَوْمُ الْخَمِيسِ وَ أَنَا ضَيْفُكَ فِيهِ وَ مُسْتَجِيرٌ بِكَ فِيهِ‏ من دوست شما و خاندان شما هستم و در اين روز پنجشنبه مهمان و پناهنده به شما هستم فَأَحْسِنْ ضِيَافَتِي وَ إِجَارَتِي بِحَقِّ آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ‏ پس از من به لطف مهمان نوازى كن و مرا در جوارت پناه ده به حق خاندان تو كه خوبان و پاكان عالمند. ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فاطمه برتر از آسمان ها و زمین 🔹 پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرمودند: 🔵 ... فَالسَّمَاوَاتُ وَ الْأَرْضُ مِنْ نُورِ ابْنَتِي فَاطِمَةَ وَ نُورُ ابْنَتِي فَاطِمَةَ مِنْ نُورِ اللَّهِ وَ ابْنَتِي فَاطِمَةُ أَفْضَلُ مِنَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْض‏... 🌕 آسمان‌ها و زمین از نور دخترم فاطمه خلق شده‌اند‌.و نور دخترم فاطمه سلام الله علیها از نور خداست.و دخترم فاطمه سلام الله علیها از آسمان‌ها و زمین برتر است. 📚 تفسیر البرهان ج۲ ص۱۲۶ @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 کلام فاطمی 🏴 اشهِدُ اللّه تَعالی لَقَد سَمِعتُهُ(ص) یقولُ: عَلِیٌّ خَیرُ مَن أخلُفُهُ فیکم، وهُوَ الإِمامُ وَالخَلیفَةُ بَعدی. خدای متعال را گواه می گیرم که شنیدم پیامبر(ص) می فرمود: «علی، بهترین کسی است که او را میان شما جانشین می گذارم و او امام و خلیفه پس از من است». 📚کفاية الأثر : ص ۱۹۹ ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارتباط فاطمیه و مهدویت (۴) مهمترین دغدغه عزاداران فاطمی یکی از زیبایی های ظهور فاطمه شناسی است، در ادعیه نام حضرت زهرا(سلام الله علیها)با عبارت "المجهولة قدرها و المخفیة قبرها" آمده است. به این معنی که حضرت فقط قبرشان مخفی نمانده است، بلکه حضرت زهرا(سلام الله علیها) تاکنون شناخته نشده است و زیبایی ظهور این است که ایشان را به ما معرفی می کند. 🔺 زیبایی ظهور در این است که با رشد عقل و معنویت این ظرفیت در انسان ایجاد شود که حضرت فاطمه(سلام الله علیها) را بشناسیم. 🔹 بنابراین مهمترین دغدغه عزاداران فاطمی در ایام فاطمیه، دعا برای ظهور باشد. زیرا مهمترین دغدغه امام زمان ارواحنافداه ظهور است و مهمترین دعا نیز دعا برای فرج است وقتی کسی سوگواری و عزاداری می کند، باید دغدغه اش ظهور باشد. 🔹 بنابراین اگر مسلمانیم، اگر شیعه و منتظر اماممان هستیم، در این ایام امام در سوگ مادر غمناک هستند. بنابراین باید نسبت به حضرت زهرا(سلام الله علیها) ادب به خرج دهیم و با امام زمان ارواحنافداه همنوا شویم و حزن فاطمی داشته باشیم. در مراسم و سوگواری ها شرکت کنیم... ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا