eitaa logo
کانال خادمان قرآن و عترت نورالیقین
979 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
1.4هزار ویدیو
53 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*•═•••◈﷽◈•••═•* «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَأْكُلُوا أَمْوَالَكُم بَيْنَكُم بِالْبَاطِلِ إِلَّا أَن تَكُونَ تِجَارَةً عَن تَرَاضٍ مِّنكُمْ ۚ وَلَا تَقْتُلُوا أَنفُسَكُمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ كَانَ بِكُمْ رَحِيمًا؛ اى کسانى که ایمان آورده اید! اموال یکدیگر را در میان خود بباطل (و از طرق نامشروع) نخورید. مگر این که تجارتى با رضایت طرفین شما انجام گیرد. و خودکشى نکنید.خداوند نسبت به شما مهربان است.(نساء،۲۹) ✅ موضوع: «وَلَا تَقْتُلُوا أَنْفُسَكُمْ» ❓از عبارت «وَلَا تَقْتُلُوا أَنْفُسَكُمْ» چه معانی برداشت می شود؟ ✍ ظاهر اين جمله نهى از اين است كه كسى خود را بكشد، و ليكن وقتى در نظر بگيريم كه کنار جمله «لاتاءكلوا اموالكم بينكم» قرار گرفته است، معانی ذیل را می توان برای آن متصور شد: 1⃣ ظاهر آن اين است كه همه مؤمنين را يك واحد فرض كرده كه آن واحد داراى مالى است كه بايد آن را از غير طريق باطل بخورد. 2⃣ دلالت كند بر اينكه مراد از كلمه «انفس»، تمامى افراد جامعه دينى باشد، و همه مؤمنين را فرد واحدى فرض كرده باشد، به طورى كه جان هر فردى جان ساير افراد است، ◀️ در نتيجه در مثل چنين مجتمعى نفس و جان يك فرد هم جان خود او است، و هم جان ساير افراد، پس چه خودش را بكشد و چه غير را، خودش را كشته، و به اين عنايت جمله «و لاتقتلوا انفسكم»، جمله اى است مطلق. ◀️ هم شامل انتحار مى شود كه به معناى خودكشى است، و هم شامل قتل نفس و كشتن غير. 3⃣ مراد از اين قتل نفس كه از آن نهى كرده است با توجه به ذيل آيه كه مى فرمايد «ان اللّه كان بكم رحيما» معنايى است عمومى تر به طورى كه هم شامل كشتن غير شود، و هم شامل انتحار، و هم شامل به خطر انداختن خويش و خلاصه كارى كند كه منجر به كشته شدنش گردد، ◀️ براى اينكه در ذيل آيه نهى نامبرده را به رحمت خدا تعليل كرده و فرموده اين كار را مكنيد زيرا خدا به شما مهربان است، و براى كسى پوشيده نيست كه چنين تعليلى با مطلق بودن معنا سازگارتر است، و ◀️ بنابراين تعليل، آيه شريفه معنايى وسيع پيدا مى كند، و همين سازگارى، خود مؤيد آن است كه بگوئيم جمله «ان اللّه كان بكم رحيما» تعليلى است براى جمله «و لاتقتلوا انفسكم» به تنهايى. ┄┄┄┅••✻••┅┄┄┄ برگرفته از بیانات استاد ارجمند حسینی آل مرتضی در کلاس تفسیر تخصصی طرح مشکات(تفسیر سوره نساء بر مبنای تفاسیر المیزان، تسنیم و مجمع البیان به همراه شرح دقیق و گسترده اصطلاحات) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام‌ امام زمانم✋ پشت دیوار بلند زندگی مانده ایم چشم انتظاریک خبر یک انا المَهدی بگو یاابن الحسن(عج) تا فرو ریزد حصار غصه ها ⚡️اللهم عجل لولیک الفرج⚡️ ┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
ارتباط فاطمیه و مهدویت (۵) 👈 رزق ما در ایام فاطمیه 👈 ارزاق عظیم فاطمیه بهترین بهره ی تمام سال منتظران مهدی فاطمه سلام الله علیها به راستی رزق ما در این ایام چیست؟ 🔹 اقامه و شرکت در مجلس عزا که ارزش و جایگاه آن مافوق تصور و بیان است 🔹 حدیث کساء، که پیامبر رحمت شدیدترین قسم ها را فرمودند که هر حاجتمندی این حدیث را بخواند حاجتش برآورده می شود.حدیثی به ظاهر مختصر ولی اصول اعتقادی شیعه. 🔹 خطبه ی فدکیه معجزه ی فاطمه ی زهرا سلام الله علیها. 🔹 مگرمی شود محب و دوست دار حضرت زهراء سلام الله علیها بود ولی یکبار این خطبه را نخواند؟ امام صادق علیه سلام می فرماید: ما اهل بیت کودکانمان را امر به حفظ خطبه ی مادر می کنیم اهل مدینه خطبه ی حضرت زهرا سلام الله علیها راشنیدند ولی گوش نکردند و از آن غافل شدند. ما نیز کلام حضرت را ندیده و غافلانه از آن گذر کردیم و نتیجه ی غفلت ما همان بلای مردمان اهل مدینه یعنی غربت حجت زمانمان شد. 🔹 کسی دم از دوستی حضرت زهرا سلام الله علیها بزند غافل از کلام حضرت نیست ما نمی توانیم چهره ی حضرت که ناموس خداست رو ببینیم کما اینکه اهل مدینه ندیدند(درون مسجد پرده ای زدند و خطبه خواند) راه ابراز و صداقت در دوستی توجه و عمل به کلام حضرت است که........ @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•═•••◈﷽◈•••═• 🇮🇷 موضوع: احکام تیممتنگ بودن وقت نماز (م ۶۷۸_۶۸۰) 🍃مواردی که در تنگی وقت باید نماز را با تیمم خواند👇👇👇 1⃣ نداشتن وقت برای وضو یا غسل ↪️ 👈هر گاه وقت به قدری تنگ باشد که اگر وضو بگیرد ویا غسل کند مقداری از آن بعد از وقت خوانده می شود ⬅️ باید تیمم کند اختلافی (م ۶۷۸) 2⃣ تاخیر عمدی نماز به آخر وقت ↪️ 👈عمدا نماز را به قدری تأخیر بیندازد که وقت وضو یا غسل نداشته باشد،معصیت کرده ولی نماز او با تیمم صحیح است 👌 احتیاط مستحب آن است که قضای آن نماز را بخواند(م ۶۷۹) 3⃣ شک در تنگی وقت↪️ 👈کسی که شک دارد اگر وضو بگیرد ویا غسل کند، وقت برای نماز او می ماند ،یا نه؟ ⬅️ باید تیمم کند. (م۶۸۰)اختلافی •┈••✾🍃✾🍃✾••┈• ⁉️سوالکسی که می داند اگر وضو بگیرد ویا غسل کند مقداری از نمازش خارج از وقت خوانده می شود،وظیفه اش چیست؟👇 📚همه مراجع به جز ایت الله بهجت 👈باید تیمم کرده وتمام (سیستانی،مکارم :یا مقداری از)نماز را در داخل وقت بخواند. البته احتیاط مستحب است که خارج وقت هم با طهارت مائیه نماز را قضا نماید. 📔آیت‌الله بهجت:اگر وضو بگیرد یک رکعت از نماز را در وقت می خواند وبقیه را خارج وقت ،ولی اگر تیمم کند تمام نماز را در وقت می خواند ،می تواند بنابر اظهر هر کدام را خواست انجام دهد. ولی احتیاط مستحب در تیمم وخواندن تمام نماز در وقت است واگر با تیمم هم تمام نماز را نمی تواند در وقت بخواند بنابر احوط🔻 بلکه اقرب وضو بگیرد ویک رکعت نماز را در وقت با وضو بخواند. ⁉️سوالکسی که شک دارد اگر وضو بگیرد یا غسل کند وقت برای نماز او نمی ماند چه وظیفه ای دارد ؟ 📚نظر فقها در این مساله متفاوت است👇 قول اول : آیات عظام امام خمینی رحمت‌الله علیه، سیستانی... باید تیمم کند قول دوم: آیات عظام مظاهری، سبحانی،...باید وضو بگیرد یا غسل نماید. قول سوم: آیت‌الله گلپایگانی:شک در مقدار وقت (نداند چه مقدار وقت دارد)باید وضو یا غسل را به جا آورد. شک کند که در مقدار وقت خود می تواند وضو بگیرد یا غسل کند باید تیمم نماید. قول چهارم: آیت‌الله مکارم:کسی که نمی داند وقت تنگ شده یا نه ،باید وضو بگیرد یا غسل کند ولی اگر میداند مقدار کمی وقت دارد اما میترسد اگربرای وضویا غسل برود به نماز نمی رسد باید تیمم کند. 🔻احتیاط واجب در این مساله تبدیل به فتوا شده پس نمی توان رجوع کرد 🍃اظهر واقرب در این مساله دلالت بر فتوا دارد. ✅ ادامه دارد... 📚توضیح المسائل مراجع عظام تحریرالوسیله امام مساله ۱۴ 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام مولای من ، مهدی جان صبحم بخیر می شود با سلام بر آستان معطرتان و روزم روشن می‌شود در تابش نگاه کریمانه تان و هفته ام پربرکت می شود در سایه سار یاد پدرانه تان ... چه خوشبختم که شما را دارم ... ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
آثار و برکات دعا برای فرج 🔵 کسی که برای فرج امام زمان عجل الله فرجه بسیار دعا میکند ، شفاعت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در صحرای محشر شامل حالش خواهد شد. 📚 مکیال المکارم جلد ۱ صفحه۵۵۳ @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 🔸 صدیقه بودن 🔸درباره فدک 🎙 آقای @moassese_nooralyaghin
*•═•••🌸🍃﷽🌸🍃•••═•* ابعاد تربیتی زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها ⬅️ قناعت و ساده زیستی حضرت فاطمه سلام الله علیها ↩️قناعت و ساده زیستی، از نقاط برجسته فاطمه (س) است که در زندگی کوتاه حضرت نمودهای زیبایی داشته است. زهد و ساده زیستی حضرت، همیشه به معنای فقر و جبر روزگار نبود. 👈خدیجه، مادر بزرگوارشآن هم بااینکه زن ثروتمندی بود، درراه خدا همه اموالش را انفاق کرد و خود در کمال سختی، اواخر عمر را در شعب ابی طالب گذراند. 🍃زندگی ساده فاطمه نیز حاصل انتخابی عارفانه و عاشقانه بود، گویی فاطمه (س) از همان آغازین لحظات ورود به خانه امیرالمؤمنین، با بخشش لباس عروسی این راه را برگزیده بود. زمانی هم که پیامبر (ص) به دستور خداوند، فدک را در اختیار فاطمه گذاشت، سادگی و بی پیرایگی خانه او تغییری نکرد. درحالی که فدک سرزمین حاصل خیزی بود و تمام گندم مدینه را تأمین می کرد و فاطمه (س) تمام درآمد آن را درراه رضایت معبود به مستمندان و مساکین انفاق می کرد فاطمه (س) به راستی نمونه کامل ساده زیستی و دوری از دل بستگی های دنیوی بود. ⬅️ عفاف حضرت فاطمه سلام الله علیها ↩️ زنان در صدر اسلام، در فعالیت های اجتماعی حضوری فعال داشتند و در مکتب اسلام از زنانی به نیکی یاد می شود که اجتماعی هستند و درصحنه های سیاست و اجتماع حضوری فعال دارند. 👌 آنچه در زندگی حضرت زهرا فاطمه (ع) به عنوان یکی از ملاک های حضور اجتماعی زن اهمیت دارد، حفظ عفاف، حجاب و متانت است که حافظ کرامت و جایگاه حقیقی و والای زن است؛ بنابراین، از جلوه های درخشان زندگی حضرت که برای الگو قرار دادن زنان، التزام به عفاف است. 👈حضرت فاطمه زهرا (ع) نمونه کامل زن مسلمان در تمام اوصاف و کمالات اسلامی به ویژه در حجاب و عفاف بود. تا ضرورتی نمی دید از هم کلامی با مردان، آن هم با شرایطی ویژه خودداری می کرد. هرچند حضرت زهرا (ع) در مواقع لزوم به فعالیت های سیاسی و اجتماعی نیز می پرداخت، ولی هرگز از پرده حجاب کامل و عفاف لازم بیرون نرفت. این مطلب ادامه دارد ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
?•••༻﷽༺•••🌸••• موضوع: اعراب آیه ۹۷ سوره بقره  👈قُلْ مَنْ كانَ عَدُوًّا لِجِبْريلَ فَإِنَّهُ نَزَّلَهُ عَلى قَلْبِكَ بِإِذْنِ اللهِ مُصَدِّقاً لِما بَيْنَ يَدَيْهِ وَ هُدىً وَ بُشْرى لِلْمُؤْمِنينَ. [آنها مى‌گويند: «ما با جبرئيل، پيك وحى خدا بر تو، دشمن هستيم.] بگو: «كسى كه دشمن جبرئيل باشد [دشمن خداست؛ چرا كه] او به فرمان خدا قرآن را بر قلب تو نازل كرده است؛ در حالى كه با كتب آسمانى پيشين هماهنگ بوده؛ و هدايت و بشارت است براى مؤمنین» قل: فعل امر، مبنی برسکون. ضمیر مستتر «انت»، مبنی، محلامرفوع، فاعل مَن: اسم شرط، مبنی برسکون، محلا مرفوع، مبتدا کان: فعل ماضی ناقصه، مبنی برفتح. ضمیر مستتر «هو»، مبنی، محلا مرفوع، اسم «کان» عدواً: خبر «کانَ» و منصوب، علامت نصب فتحه ظاهری لِ: حرف جرّ، مبنی، عامل، محلی از اعراب ندارد. جبریلَ: اسم مجرور به حرف جرّ، علامت جرّفتحه به نیابت از کسره (اسم غیر منصرف) لجبریلَ: جار و مجرور، متعلّق به «عدواً» فَ: حرف ربط، مبنی بر فتح، غیر عامل، محلی از اعراب ندارد. انَّ: حرف مشبهة بالفعل، مبنی برفتح ، عامل، محلی از اعراب ندارد. هُ: ضمیر متصل، مبنی، محلا منصوب، اسم «انَّ» نزّل: فعل ماضی، مبنی برفتح، ضمیر مستتر «هو»، محلا مرفوع، فاعل هُ: ضمیر،مبنی، محلا منصوب، مفعول به نزّله: جمله فعلیه، خبر «انَّ»، محلا مرفوع علی: حرف جرّ، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد. قلبِ: اسم مجرور به حرف جرّ، علامت جرّ کسره ظاهری علی قلبِ: جار و مجرور، متعلّق به «نزّل» کَ: ضمیر متصل، مبنی، محلا مجرور، مضاف الیه بِ: حرف جرّ، مبنی برکسر، عامل، محلی از اعراب ندارد. إذنِ: اسم مجرور به حرف جرّ، علامت جرّ کسره ظاهری باذن: جار و مجرور، متعلّق به «نزَّلَ» اللّهِ: مضاف الیه و مجرور، علامت جرّ کسره ظاهری مصدقاًٰ: حال و منصوب، علامت نصب فتحه ظاهری لِ: حرف جرّ، مبنی بر کسر، عامل، محلی از اعراب ندارد. ما: اسم موصول، مبنی، محلا مجرور به حرف جرّ لِما: جار و مجرور، متعلّق به «مصدقاً» وَ: حرف عطف، مبنی بر فتح، غیر عامل، محلی از اعراب ندارد. بینَ: ظرف مکان، مفعول فیه (از اسماء دائم الاضافه)، مبنی، محلا منصوب یدی: مضاف الیه و مجرور، علامت جرّ «یاء» ه: ضمیر متصل، مبنی، محلا مجرور، مضاف الیه وَ: حرف عطف، مبنی بر فتح، غیر عامل، محلی از اعراب ندارد. هدیً: معطوف به «مصدقاً»، بنابر تبعیت منصوب، علامت نصب فتحه ظاهری وَ: عطف، مبنی بر فتح، غیر عامل، محلی از اعراب ندارد. بشری: معطوف به «مصدقاً»، علامت نصب فتحه مقدّره لِ: حرف جرّ، مبنی بر کسر، عامل، محلی از اعراب ندارد. المؤمنین: اسم مجرور به حرف جرّ، علامت جرّ «یاء» للمؤمنین: جار و مجرور، متعلق به «بشری» یا متعلّق به محذوف، نعت، محلا منصوب •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈•• برگرفته از تدریس استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی (إعراب آیات بر مبنای کتاب إعراب‌القرآن‌الکریم و کلمة‌الله‌العلیا) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•••🌸•••༻﷽༺•••🌸••• موضوع: اسماء غیر منصرف 👈تعریف: اسم غير منصرف اسمي است كه تنوين و كسره نمي‌پذيرد. اسم یا با یک سبب یا با دو سبب، غیر منصرف می شود. 🔹اسباب منع صرف با یک سبب : ۱. اسمی که دارای الف تأنیث (ممدوه یا مقصوره) باشد بدون هیچ شرطی غیرمنصرف است؛ مانند: مَرضیٰ، حَمراء، شُعَراء ۲. جمع منتهی الجموع: هر جمع مکسری که پس از الف آن دو حرف، یا سه حرف که دومین آن‌ها ساکن است آمده باشد، منتهی الجموع است. مانند: مَساجِد، مَفاتیح 🔹اسباب منع صرف با دو سبب : 9 سبب باعث غیر منصرف شدن اسم می شود. بايد لااقل دو سبب از این اسباب در يك اسم موجود باشند تا غير منصرف شود. ۱. علمیت ۲. تانیث ۳. جمع ۴. ترکیب ۵. وصف ۶. «ان» زائد ۷. عدل ۸. وزن فعل ۹. عجمه 🔹در این مجال به شرح و توضیح بحث «علمیت» می‌پردازیم. 🌱 عَلَم «عَلَم» هنگامی غیر منصرف است که با خصوصیت دیگری مثل «تأنیث» یا «غیر عربی بودن» جمع شود: الف) عَلَم+ «ان» زائده : هر گاه عَلَم مختوم به «ان» زائد باشد؛ مانند: رَمَضان، رِضوان، زَيدان ب) اگر عَلَم بر وزن فعل يا شبه فعل باشد مانند: يزيد، احمد، تغلب ج) علم + ترکیب مزجی: هر گاه علم تركيب مزجي باشد؛ مانند: بَعلَبَك ، بَيتَ لَحم د) علم + اعجمی: هر گاه علم اعجمي (غير عربي) و زائد بر سه حرف باشد؛ مانند: ابراهيم، يعقوب                نكته اول : اگر علم اعجمي سه حرفي «ساكن الوسط» باشد، منصرف است؛ مانند: نُوْح، لُوْط نكته دوم: نامهاي انبياء به دليل ۱. علم بودن و ۲. اعجمي بودن، غير منصرف مي‌باشند به جز اين شش اسم «محمد، شعيب، صالح، هود، نوح، لوط» نامهاي ملائكه نيز اين چنين ميباشد به جز «رضوان، مالك، نكير، منكر». ه) علم + تأنیث: عَلَم مؤنث، خواه مؤنث لفظی باشد یا معنوی غیر منصرف است، مانند: فاطمة، هبة، مكة، زينب، مريم، هاجر، سقَر و) علم + عدل: عدل عبارت است از از تغيير كلمه از وزن و صيغه اصلي خود 👈جمع عَلَم با عدل، موجب غير منصرف بودن اسم مي شود؛ مانند: عُمَر ، زُمَر •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• ✅در آیه ۹۷ سوره بقره: کلمه «جبرئیل» به دلیل علمیت و اعجمیت ، غیر منصرف است. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• برگرفته از تدریس استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی (برمبنای کتب موسوعه‌ النحو و الصرف و الأعراب ) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام_امام_زمانم🌱 خُورشیـــــد بٰا اجٰازه‌؎ ، رویَت طُلـــــوع ڪَرد۔۔۔ قَلبـــــم سَـــــلٰام گفتُ، و تَپیدن شُـــــروع ڪَرد۔۔! «آقـــــآ؎ مهربـــــآن۔۔» غَزل‌هـــــآ؎ مَن سَلٰام۔۔۔ بایـــَــد ڪِہ در بــــَـرابــَـــر اسمَت ، رُڪوع ڪَرد۔۔✤ ﴿السّـــلٰام؏َـلیک یٰا أباصــــٰـالح الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌بحق‌ حضرٺ‌زینب‌ڪبرۍ‌سلام‌الله‌علیها‌🖤🍃' ┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺امام زمان (عج): اراده ى حتمى خداوند بر این قرار گرفته است که ـ دیر یا زود ـ پایان حق، پیروزى، و پایان باطل، نابودى باشد. 📚بحارالأنوار، ج۵۳، ص۱۹۳ 🌺امام مهدى علیه السّلام فرمودند: منم كه زمين را از عدالت لبريز مى كنم، چنان كه از ستم آكنده است. 📚بحار الأنوار، ج۵۲، ص۲ @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا