eitaa logo
کانال خادمان قرآن و عترت نورالیقین
1.1هزار دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
1.6هزار ویدیو
53 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✅آیا در عصر ظهور، همه یک عقیده و مرام خواهند داشت ✍برای تشکیل جامعه واحد و امت واحده، یک موضوع ضروری است و آن جهان‏‌بینی واحد و اعتقاد واحد است. در دوران ظهور و روزگار دولت عدل بنیاد مهدوی جهان‌‏‌بینی واحدی بر جهان حاکم می‌‏‌گردد و راه و روش و برنامه‏‌ها یکی است، و یکپارچگی و یگانگی واقعی در عقیده و مرام پدید می‌‏آید، و مردمان همه یکدل و یک‌زبان به سوی سعادت و صلاح حرکت می‌‏کنند. 🌹امام مهدی (عج) که مصلحی حقیقی است و راه و روش او بر پایه قانون جاویدان حقّ و عدل استقرار دارد و با فطرت و سرشت انسان‏‌ها هماهنگ و سازگار است، وحدتی واقعی را بر اساس اصول توحید و ایدئولوژی اسلامی پی می‌‏ریزد و همه انسان‏‌ها را در زیر شعار یگانه و دین واحد گرد می‌‏آورد. امام علی (ع) به مالک بن حمزه فرمود: «... در این زمان قائم ما قیام کند و همه را بر یک مرام و عقیده گرد آورد». ✨امام صادق (ع) فرمود: «فواللَّه یا مفضّل! لیرفع عن الملل والأدیان الاختلاف ویکون الدین کلّه للَّه»؛ «... به خدا سوگند ‌ای مفضّل! [امام قائم] از میان ملّت‏‌ها و آیین‏‌ها اختلاف را برمی‏‌دارد و یک دین بر همه حاکم می‌‏گردد.» 📚کتاب موعود شناسی و پاسخ به شبهات؛ 🕊🌹أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌹🕊 @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┅═✼🌺 ﷽ 🌺✼═┅ موضوع: مراتب رضایت الهی وَمِنْهُمْ مَنْ یَلْمِزُکَ فِی الصَّدَقَاتِ فَإِنْ أُعْطُوا مِنْهَا رَضُوا وَإِنْ لَمْ یُعْطَوْا مِنْهَا إِذَا هُمْ یَسْخَطُونَ ● وَلَوْ أَنَّهُمْ رَضُوا مَا آتَاهُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ سَیُؤْتِینَا اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَرَسُولُهُ إِنَّا إِلَى اللَّهِ رَاغِبُونَ ؛ و برخى از آنان در(تقسیم)صدقات بر تو خرده مى گیرند پس اگر از آن (اموال) به ایشان داده شود خشنود مى گردند و اگر از آن به ایشان داده نشود بناگاه به خشم مى آیند● و اگر آنان بدانچه خدا و پیامبرش به ایشان داده اند خشنود مى گشتند و می گفتند خدا ما را بس است به زودى خدا و پیامبرش از کرم خود به ما مى دهند و ما به خدامشتاقیم(قطعا براى آنان بهتر بود) ( ۵۸-۵۹ توبه) ⁉️رضایت به عطای الهی چند مرتبه دارد؟ ✍منافقان هرگز راضى به حق خود نیستند، و دائماً انتظار دارند از اموال بیت المال و یا منافع عمومى هر چه بیشتر بهره ببرند، خواه مستحق باشند یا نه.دوستى و دشمنى آنها بر محور همین منافع دور مى زند، هر کس جیب آنها را پر کند از او راضى هستند و هر کس به خاطر رعایت عدالت، حق دیگران را به آنها نبخشد از او ناراضى مى شوند. حق و عدالت در قاموس آنها مفهومى ندارد، و اگر داشته باشد، عادل کسى است که هر چه بیشتر به آنها بدهد. و ظالم کسى است که حق دیگران را از آنان باز دارد! و به تعبیر دیگر آنها فاقد هر گونه شخصیت اجتماعى هستند و تنها داراى یک شخصیت فردى و در چهار چوبه منافع خویش مى باشند، و همه چیز را تنها از این زاویه مى نگرند! 💫دنیا طلبی، کار انسان را به نفاق میکشاند و او را در مقابل خدا و رسول صلی الله و علیه و آله قرار میدهد و هر که دنیا را برای امرارمعاش و در حد معقول طلب کند راه درستی را پیش گرفته است، زیرا راضی به عطای الهی شده است. 🔹 این رضایت دارای 4 مرتبه است: 1⃣ وقتی کسی به آنچه از طریق حلال کسب میکند، راضی است ودست به حرام نمی یازد، در واقع به قضای الهی تن داده و دانسته که خدا از آغاز روزی او را تعیین نموده است. "رَضُوا ما آتاهُمُ اللَّهُ" 2⃣ آثار این رضایت در زبان ظاهر می شود و به مصداق آیه "قَالوا حَسبنا الله" خدا را برای رسیدگی به امور خود کافی بداند و این خود نوعی اظهار بندگی است. 3⃣ وقتی به خواسته خود نرسید از حرام پرهیز کند و بگوید خدا از فضل خود یا در دنیا یا در آخرت به ما خواهد رساند."سَیُوتِینَا الله مِن فَضلِه" 4⃣ اینکه بگوید ما طالب رضای اوییم، ما خود او را می خواهیم و از ایمان و عبودیت، دنیا را نمی طلبیم. "اِنّا اِلَی اللهِ راغِبوُن" ⬅️صفات مذکور دراین آیه اختصاص به منافقان زمان پیامبر (صلی الله وعلیه وآله)ندارد بلکه از صفات زشت همه منافقان در هر عصر وزمان است.آنها با روح بد بینی خاصی که دارند سعی می کنند هر کار مثبتی را با وصله های ناجور از اثر بیندازند،سعی می کنند هر نیکوکاری را به نوعی دلسرد کنند وحتی با سخریه واستهزاء و کم اهمیت جلوه دادن خدمات بی آلایش افراد کم درآمد شخصیت آنهارا در هم شکنند وتحقیر کنند تا همه فعالیتهای مثبت در جامعه خاموش گردد وآنها به هدفهای شومشان نائل گردند. ⬅️ولی مسلمانان آگاه وبیدار در هر عصر وزمان باید کاملا متوجه این نقشه شوم منافقان باشند ودرست برعکس آنان گام بردارند.یعنی از خدمتگزاران جامعه تشویق به عمل آورند وبرای خدمات ظاهرا کوچک توام با اخلاص ارج فراوان قائل شوند تا کوچک وبزرگ به کام خود دلگرم وعلاقمند شوند ونیز باید همگان را از این نقشه ویرانگر منافقان آگاه سارند تا دلسرد نشوند. ┅═✼🌺🌸🌺✼═┅ 📌برگرفته از بیانات استاد ارجمند حسینی آل مرتضی در کلاس تفسیر عمومی طرح جامع رضوان(تفسیر کل قرآن کریم برمبنای تفاسیر المیزان،نمونه،نور،ونسیم حیات) 📌توجه هر گونه نشر وکپی برداری ازو تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال،اشکال شرعی دارد. 🌺مؤسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر وعلوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ای کاش قلبهای همه ی ما بخاطر التهاب نیامدنت تندتر میزد، ای کاش چشم های همه ما به راه دوخته می شد، ای کاش جانهای همه ما ازبیقراری انتظار تو گُر میگرفت... آن وقت حتما می آمدی... 🌤الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج🌤 ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*•═•••🌸🍃﷽🌸🍃•••═•* ✍ خلاصه ای از زندگینامه حضرت علی علیه السلام ◀️ همسران و فرزندان امام علی علیه السلام ⬅️ امام علی علیه السلام در ذى حجّه سال دوم هجرى و در سن ۲۴ سالگی با حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها دختر پیامبر اسلام ازدواج نمود. فرزندان آن حضرت از حضرت فاطمه سلام الله علیها عبارتند از: ✨امام حسن علیه السلام ✨امام حسین علیه السلام ✨حضرت زینب سلام الله علیها ✨حضرت ام کلثوم سلام الله علیها ↩️ ایشان تا زمان شهادت فاطمه سلام الله علیها همسر دیگری نداشتند. ولی پس از شهادت ایشان همسرانی اختیار کرد؛  ✨امامه دختر ابی العاص، ✨ اسماء دختر عمیس، ✨فاطمه دختر حِزام (ام البنین) از همسران آن حضرت بودند. 👈در مورد تعداد فرزندان امام على علیه السلام مورّخان، بر عدد واحدى اتّفاق ندارند.  شیخ مفید، آنان را ۲۷ پسر و دختر مى داند و ابن سعد، تعداد آنان را به ۳۴ نفر مى رساند  و مِزّى، آنان را ۳۹ نفر مى شمارد.  ↩️ اختلاف موجود در کتاب هاى تاریخى را مى توان ناشى از تداخل نام ها و کنیه ها و تکرار برخى از آنها دانست.  ✨حضرت عباس علیه السلام فرزند ام البنین و محمد بن حنفیه فرزند خوله بنت جعفر، دو فرزند دیگر آن حضرت هستند که شهرت تاریخی دارند. این مطلب ادامه دارد ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
*•═•••◈﷽◈•••═•* «إِنْ تَجْتَنِبُوا كَبَائِرَ مَا تُنْهَوْنَ عَنْهُ نُكَفِّرْ عَنْكُمْ سَيِّئَاتِكُمْ وَنُدْخِلْكُمْ مُدْخَلًا كَرِيمًا؛ اگر از گناهان بزرگی که از آن نهی می‌شوید پرهیز کنید، گناهان کوچک شما را می‌پوشانیم؛ و شما را در جایگاه خوبی وارد می‌سازیم»(نساء، ۳۱). ✅ موضوع: حقیقت اجتناب ❓مراد از اجتناب در آیه شریفه «إِنْ تَجْتَنِبُوا كَبَائِرَ ...» چیست؟ ✍ اين آيه، اثر اجتناب از گناهان بزرگ را بيان می‌كند. ⬅️ اجتناب از گناه به معنای اجنبی بودن انسان از گناه و گناه از انسان و قرار گرفتن انسان در يك جانب و گناه در جانبی ديگر است. ◀️ كاربرد واژه «اجتناب» در اين باره نيز از آن روست كه اگر كسی بخواهد عملی را ترك كند، از آن روبرمی‌گرداند؛ يعنی جنب و پهلويش را متوجه آن سمت كرده و سپس به آن پشت می‌كند. ◀️ مراد از اجتناب در آيه شريفه، در جانب قرار گرفتن و اجنبی شدن است. «اِن تَجتَنِبوا كَبائِر يعنی اگر از گناهان بزرگ اجنبی شويد و گناهان بزرگ از شما اجنبی باشند، شما در يك جانب باشيد و گناهان در جانب ديگر قرار گيرند. ❇️ اثر اجتناب و تجنّب از گناه اين است كه نه انسان در صف گناه است و نه گناه در صف او، چون وقتی كسی بخواهد عملی را ترك كند، از آن رو برمی‌گرداند؛ يعنی جنب و پهلويش را متوجّه آن سمت كرده، سپس به آن پشت می‌كند، برخلاف هنگامی كه بخواهد كاری را انجام دهد كه روبه روی آن قرار می‌گيرد و بدان توجّه می‌كند. ❇️ شايان ذكر است كه عنوان اجتناب غير از صِرف ترك است، پس اگر كسی گناه بزرگی را بدان جهت ترك كرد كه مورد ابتلايش نبود يا به آن بی‌رغبت بود و ميلی به انجام آن نداشت، اين عمل، صرف ترك است نه اجتناب، بنابراين كشف از ملكه نفسانی نمی‌كند كه اين فرد در صدد اطاعت مولاست، برخلاف عنوان اجتناب كه موضع گيری است؛ يعنی عنوان كفّ نفس را به همراه دارد و نشان می‌دهد كه شخص در صدد بندگی و اطاعت امر خداست. اين ويژگی در مفهوم اجتناب لحاظ شده است و آن را از صرفِ ترك ممتاز كرده است. ┄┄┄┅••✻••┅┄┄┄ برگرفته از بیانات استاد ارجمند حسینی آل مرتضی در کلاس تفسیر تخصصی طرح مشکات(تفسیر سوره نساء بر مبنای تفاسیر المیزان، تسنیم و مجمع البیان به همراه شرح دقیق و گسترده اصطلاحات) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام امام زمانم مهدےجان اے ڪاش ڪه ما نیز کمی یاد تو بودیم در هر نفس و هر قدمی یاد تو بودیم هنگام خوشی یاد تو از خاطرمان رفت... با دیدن هر درد و غمی یاد تو بودیم اینگونه به بی راهه نمی رفت دل ما هر روز اگر قدر دمی یاد تو بودیم امروز جهان تشنه عدل است،ڪجایی؟ ما با خبر هر ستمی یاد تو بودیم ما فکر گناهیم و تو فکر غم مایی... ای کاش که ما نیز کمی یاد تو بودیم ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅یاران امام زمان ✍زنان مؤمن، در قران کریم، هم‌تراز با مردان مؤمن آمده‌اند: «المؤمنون و المؤمنات» و این ثابت می‌کند که نزد خداوند روح الهی افراد مد نظر است و نه جنسیت آنان. در میان یاران حضرت مهدی(عج) نیز زنانی حضور دارند که با الگوگیری از حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب کبری(س)، در مسیر ولایتمنداران قرار گرفته‌اند. امام باقر(ع) در وصف یاران حضرت مهدی(ع) فرمودند:«به خدا سوگند که سیصد و ده و اندی نفر می‌آیند که در میان آنها پنجاه زن هست و در مكّه گرد می‌آیند.» 📚 برگرفته از کتاب « یاران امام زمان ع »؛ به نقل از «بحارالانوار»، ج 52، ص 223 @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•═•••◈﷽◈•••═• 🇮🇷 موضوع: احکام تیمماولویت تیمم بر خاک (م۶۸۷) 👈اگر بتواند با تکاندن فرش ومانند آن خاک تهیه کند ⬅️ تیمم به گرد باطل است. 👈اگر بتواند گل را خشک کند واز آن خاک تهیه نماید ⬅️ تیمم به گل باطل می باشد. ⁉️سوال۱.آیا به برف ویخ می توان تیمم کرد؟ کسی که آب ندارد اگر برف یا یخ دارد👇👇 1⃣ آب کردن آن ممکن است ↪️ باید آن را آب کند . 2⃣ آب کردن آن ممکن نیست ↪️ چیزی هم که تیمم به آن صحیح است ندارد،احتیاط مستحب آن است که نماز بدون وضو وتیمم بخواند وبنابر احتیاط واجب بعدا قضا کند. ✅ تهیه ابزار تیمم 👈اگر چیزی ندارد که بر آن تیمم کند↪️چنانچه ممکن است،باید به خریدن ومانند آن تهیه نماید. •┈••✾🍃✾🍃✾••┈ تیمم به دیوار کاه گلی (م۶۸۹) 👈اگر با خاک (وریگ)چیزی مانند کاه که تیمم برآن باطل است،مخلوط شود↪️ نمی تواند به آن تیمم کند،ولی اگر آن چیز به قدری کم‌ باشد که در خاک (یا ریگ)از بین رفته حساب شود ↪️ تیمم به آن خاک (وریگ) صحیح است. ✅ تیمم به دیوار گل (م۶۹۱) ۱-تیمم به دیوار گلی خشک ⬅️ صحیح است. ۲-تیمم به دیوارگلی نمناک ⬅️ صحیح است ولی احتیاط مستحب آن است که با بودن زمین یا خاک خشک ،به خاک نمناک تیمم نکند. ⁉️سوال۲.اگر چیزهایی مثل خاک،گچ،سنگ،که تیمم بر آنها صحیح است،به دیوار چسبیده باشند،آیاتیمم بر آنها صحیح است ؟یا آنکه حتما باید بر روی زمین باشد؟ (س۲۰۰،استفتائات ) ج:در صحت تیمم ،بودن آنها بر روی زمین شرط نیست. ✅ ادامه دارد..... 📚توضیح المسائل مراجع عظام 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌هر روز صبح بہ یادت هستم سلام بر پدر همہ عالم صبح بخیر امام مهربانم دستے بہ روے سینہ و دستے بہ سوے تو روے لبم گــل مےڪند آقا سـلام از دور سلام صبحت بخیر پدر مهربانم ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
همه ی حاجت ها به واسطه ی امام زمان ارواحنا فداه مستجاب میشود... 🎙 @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*•═•••🌸🍃﷽🌸🍃•••═•* خلاصه ای از زندگینامه حضرت علی علیه السلام ⬅️ القاب و کنیه‌های امام علی علیه السلام ↩️ امام علی علیه السلام، القاب و اوصاف بسیارى دارد که هر کدام، اشاره دارد به بُعدى از ابعاد والاى شخصیت ایشان دارد. بیشتر این القاب را پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم به ایشان داده بودند. برخى از این القاب چنین اند: 🍃 «أعلمُ الاُمّة»، «أقضَى الاُمّة»، «أوّلُ مَن أسلَمَ»، «أوّلُ مَن صلّى»، «خیر البشر»، «أمیر المؤمنین»، «إمام المتّقین»، «قائد الغُرِّ المُحَجَّلین»، «سید المسلمین»، «سید المؤمنین»، «یعسوب المؤمنین»، «الأنزع البطین»، «عمود الدین»، «سید الشهداء»، «سید العرب»، «رایة الهدى»، «باب الهدى»، «حَیدر»، «المرتضى»، «الولىّ» و «الوصىّ» و... . در میان القاب على علیه السلام، دو لقب از بقیه مشهورتر است: ⬅️ امیرالمؤمنین: ↩️ بر اساس برخی روایات لقب «امیرالمؤمنین»، اختصاص به على علیه السلام داشته و دیگران حتی سایر امامان معصوم علیهم السلام را با این لقب نمی خوانند. به عنوان نمونه پیامبر خدا صلى الله علیه و آله فرمود: 🍃 آن گاه که شبانه به آسمان برده شدم و میان من و پروردگارم فاصله اى جز به اندازه دو سرِ کمان یا کمتر از آن نبود، پروردگارم آنچه که باید به من وحى کند، وحى کرد و سپس فرمود: «اى محمّد! به على بن ابى طالب، امیر مؤمنان، سلام برسان، که پیش از او هیچ کس را به این نام ننامیده ام و پس از او نیز کسى را به این نام نمى نامم». در منابع اهل سنت نیز روایاتی وجود دارد که در آنها پیامبر او را به امیرالمومنین توصیف نموده است. این مطلب ادامه دارد ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⬅️ قیام ۱۹ دی یا قیام خونین مردم قم، تظاهرات اعتراضی مردم و طلاب قم در سال ۱۳۵۶ش، نسبت به چاپ مقاله «ایران و استعمار سرخ و سیاه» در روزنامه اطلاعات که در آن مطالبی علیه امام خمینی نوشته شده بود. ↩️ آن اعتراض‌ها از ۱۸ دی آغاز و تا ۲۰ دی ادامه داشت ولی اوج اعتراض‌ها ۱۹ دی بود که به درگیری با پلیس انجامید و عده‌ای کشته و زخمی شدند. 👌 این قیام را سرآغاز قیام‌های بعدی علیه رژیم پهلوی دانسته‌اند که در نهایت منجر به انقلاب اسلامی ایران شد. 🍃منشا و علت اصلی قیام را چاپ مقاله «ایران و استعمار سرخ و سیاه» دانسته‌اند که با هدف تخریب وجهه امام خمینی، ایشان را عامل ارتجاع و مسئول واقعه ۱۵ خرداد شمرده بود. روز ۱۹ دی ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان قیام خونین مردم قم نام‌گذاری شده است. ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا