eitaa logo
کانال خادمان قرآن و عترت نورالیقین
1.3هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
1.5هزار ویدیو
53 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
*•═•••🌸◈﷽◈🌸•••═•* مروری بر زندگینامه امام علی علیه السلام ⬅️ فرزندان امام ↩️ به طور کلی، شیخ مفید در «الارشاد» فرزندان وی را ۲۷ نفر نام می‌برد و می‌گوید برخی از شیعیان یک نفر دیگر را نیز نام برده‌اند که فرزند حضرت زهرا بوده و پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) او را محسن نامیده بوده ولی پس از وفات پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) سقط شده است. (در تاریخ یعقوبی، محسن یکی از سه پسر امام علی (علیه‌السّلام) از حضرت فاطمه (سلام‌الله‌علیهم) دانسته شده که در کودکی ازدنیارفته است.)   👈با این حساب فرزندان امام علی (علیه‌السّلام) ۲۸ نفر بوده‌اند: 🔹از دیگر همسران: ۱۸. نفیسه، ۱۹. زینب صغری، ۲۰. رقیه صغری، ۲۱. ‌ام‌هانیء، ۲۲. ام‌الکرام، ۲۳. جمانه که کنیه‌اش‌ام جعفر بوده است، ۲۴. امامه، ۲۵. ‌ام سلمه، ۲۶. میمونه، ۲۷. خدیجه، ۲۸. فاطمه. شیخ مفید از مادران این چند نفر اخیر نام نبرده و گفته است که از مادرانی مختلف‌اند ⬅️ نخستین مرد مسلمان ↩️ او نخستین کسی بود که به پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) ایمان آورد و هفت سال قبل از اینکه هیچ یک از مسلمانان، خدا را بپرستد او با پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) خدا را می‌پرستیده است. 👈ابن ابی الحدید (از بزرگان علمای اهل سنت) می‌گوید: 🍃بیشتر علمای حدیث بر این باورند که وی اولین کسی بود که به پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) ایمان آورد و از او پیروی کرد. خود وی [امام (علیه‌السّلام)] فرموده است: ✨«صدّیق اکبر منم، فاروق اول منم، اسلام آوردم قبل از اینکه مردم اسلام آورند، و نماز خواندم قبل از نمازخواندنشان.»  این مطلب ادامه دارد ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*•═•••◈﷽◈•••═•* «حُرِّمَتْ عَلَیْکُمْ أُمَّهاتُکُمْ وَ بَناتُکُمْ وَ أَخَواتُکُمْ وَ عَمّاتُکُمْ وَ خالاتُکُمْ وَ بَناتُ الأَخِ وَ بَناتُ الأُخْتِ وَ أُمَّهاتُکُمُ اللاّتی أَرْضَعْنَکُمْ وَ أَخَواتُکُمْ مِنَ الرَّضاعَةِ وَ أُمَّهاتُ نِسائِکُمْ وَ رَبائِبُکُمُ اللاّتی فی حُجُورِکُمْ مِنْ نِسائِکُمُ اللاّتی دَخَلْتُمْ بِهِنَّ فَإِنْ لَمْ تَکُونُوا دَخَلْتُمْ بِهِنَّ فَلا جُناحَ عَلَیْکُمْ وَ حَلائِلُ أَبْنائِکُمُ الَّذینَ مِنْ أَصْلابِکُمْ وَ أَنْ تَجْمَعُوا بَیْنَ الأُخْتَیْنِ إِلاّ ما قَدْ سَلَفَ إِنَّ اللّهَ کانَ غَفُوراً رَحیماً؛ حرام شده است بر شما، مادرانتان، و دختران، و خواهران، و عمه ها، و خاله ها، و دختران برادر، و دختران خواهر شما، و مادرانى که شما را شیر داده اند، و خواهران رضاعى شما، و مادران همسرانتان، و دختران همسرتان که در دامان شما پرورش یافته اند از همسرانى که با آنها آمیزش جنسى داشته اید ـ و چنانچه با آنها آمیزش جنسى نداشته اید، (دختران آنها) براى شما مانعى ندارد و (همچنین) همسرهاى پسرانتان که از نسل شما هستند (نه پسرخوانده ها) و (نیز حرام است بر شما) که جمع میان دو خواهر کنید; مگر آنچه در گذشته واقع شده; چرا که خداوند آمرزنده و مهربان است»(نساء، ۲۳). ✅ موضوع: نکاح افراد با فاصلهحرام بودن نکاح افراد با فاصله چگونه تبیین می شود؟ ✍ برخی از عناوين محرمات، دارای افراد با فاصله و بی‌فاصله است و جمع آوردن آن‌ها برای دربرگرفتن همه مصاديق و افراد متصل و منفصل است؛ مثلاً «اُمّهات» مادرهایی را كه در طول يكديگرند دربر گرفته و افزون بر مادر، جده پدری و مادری را نيز شامل می‌شود؛ همچنين «أخوات»؛ خواهر پدری و مادری، خواهر پدری و خواهر مادری، هر سه صنف را كه همه در يك رتبه‌‌اند (نه در طول هم) شامل می‌شود. ⬅️ در رضاع نيز خود مرضعهْ مادر رضاعی، مادرش مادر بزرگ رضاعی و... كودك رضيع اند و نكاحشان حرام است. همچنين «حلائل» أبناء، پسر بدون فاصله و بافاصله (نوه) را شامل می‌شود. ✅ مصادیق محرمات رضاعی ❓چرا از محرمات رضاعی تنها به ذکر دو مورد در آیه بسنده شده است؟ ✍ ذكر مادر و خواهر رضاعی در اين آيه به عنوان تمثيل نسبت به اصناف رضاعی ديگر است نه تعيين. 👈 در مسئله رضاع، آيه (واُمَّهاتُكُمُ اللّاتي اَرضَعنَكُم واَخَواتُكُم مِنَ الرَّضاعَة) درباره حلّيّت غير از دو گروه ياد شده (مادر و خواهر) اطلاق و ظهور سكوتی دارد و نيز با ضميمه جمله (واُحِلَّ لَكُم ما وراءَ ذلِكُم) به آن، اطلاق و ظهور نطقی و لسانی هم می‌يابد. ✅ اطلاق و ظهور سكوتی ⬅️ اطلاق ✍ برپايه ظاهر آيه شريفه (واُمَّهاتُكُمُ اللّاتي اَرضَعنَكُم واَخَواتُكُم مِنَ الرَّضاعَة)، رضاع درباره دو گروه (مادر و خواهر) نشر حرمت می‌كند، هرچند دختر رضاعی را به اولويت شامل می‌شود، چون خواهر رضاعی از راه ارتباط با مادر است؛ ولی دختر رضاعی ارتباط تنگاتنگ با خود شخص دارد؛ خواه بافاصله يا بی فاصله باشد ⬅️ ظهور سكوتی ✍ آيه شريفه (واُمَّهاتُكُمُ اللّاتي اَرضَعنَكُم واَخَواتُكُم مِنَ الرَّضاعَة) ظهور سكوتی دارد كه ظهور ضعيفی است؛ يعنی متكلّم در مقام بيان بود؛ اما فقط دو گروه را ذكر فرمود و درباره غير آن دو سكوت كرد، پس اصلْ حلّيت غير آن دو گروه است و ظهور سكوتی هم در اين گونه موارد حجت است، در نتيجه رضاع فقط درباره دو گروه ياد شده نشر حرمت می كند. ┄┄┄┅••✻••┅┄┄┄ برگرفته از بیانات استاد ارجمند حسینی آل مرتضی در کلاس تفسیر تخصصی طرح مشکات(تفسیر سوره نساء بر مبنای تفاسیر المیزان، تسنیم و مجمع البیان به همراه شرح دقیق و گسترده اصطلاحات) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام حضرت آفتاب ، مهدی جان هرچند سرما تا مغز استخوان را سوزانده است ... هرچند شب در نهایت تاریکی است ... هرچند حلقه ی محاصره ی درد و مرگ و بیماری هر روز تنگ تر می شود ... هرچند آسمان و زمین بر ما سخت گرفته است ... اما ... این آخرین نفس های ظلمت است ... دیگر تا طلوع صبح روشن و بهاری و گرم ظهور تو چند قدم بیشتر نمانده است ... می دانم ... می دانم ... که یکی از همین روزهای نزدیک ، نوای " اناالمهدی " حجم جهان را پر می کند ... ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•═•••◈﷽◈•••═• 🇮🇷 موضوع: احکام حیضراههای استقرار عادت 🌷اول. دیدن خون در دو ماه متوالی :↪️ در دو ماه متوالی در روزهای مشخص از نظر وقت یا عدد ویا هر دو خون ببیند.(اتفاق آراء). 🌷دوم.عادت به تمییز:↪️ مستمرالدمی که دو ماه متوالی روزهای معینی از نظر وقت یا عدد یا هر دو خون واجد صفات حیض (بین ۳ تا ۱۰ روز ) ببیند؛فقها در این موضوع دو قول دارند: 👇👇👇 قول اول :آيات عظام امام خمینی رحمت‌الله علیه، امام خامنه‌ای حفظه‌الله، سبحانی، زنجانی، صافی، مکارم، نوری،.. 👈 این نحوه خون دیدن باعث استقرار عادت می شود. قول دوم آيات عظام سیستانی، وحید،... 👈 این نحوه خون دیدن باعث استقرار عادت نمی شود. 🌷سوم:خون با پاکی وسط:↪️ 🧕زنی که دو ماه پشت سر هم در وقت معین،خون حیض ببیند(سه روز یا بیشتر) ،یک روز یا بیشتر پاک شود ودوباره خون ببیند ومجموع دو خون وطهارت در وسط از ده روز بیشتر نیست. 👈اگر ابتدای خون دیدن وطهارت در وسط وخون دوم ،مجموعا با ماه دوم هماهنگ باشد،این زن نیز دارای عادت وقتیه و عددیه است و لازم نیست روزهای پاکی در وسط در هر دو ماه به یک اندازه باشد.👌 •┈••✾🍃✾🍃✾••┈• ✅قاعده کلی 👇👇👇 👈در همه اقسام حیض،اگر خون حیض بیشتر از ده روز نباشد ↪️ تمام ایام حیض است.(اتفاق نظر مراجع جز آقای زنجانی ووحید). 🍃آیت‌الله وحید:در صاحب عادت وقتیه _عددیه در صورتی که خون بعد از اتمام عادت او باشد، به احتیاط واجب بین اعمال مستحاضه وتروک حائض جمع کند. 🍃آیت‌الله زنجانی:در خصوص صاحب عادت عددیه اگر قبل از تکمیل عدد عادت خون فاقد صفات باشد ،همچنان حیض محسوب می شود. ✅ ادامه دارد...... 📚توضیح المسائل مراجع عظام 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷 سلام بر تو ای مولایی که هرکس تو را یافت به تمام خیر و خوبی ها رسیده. 🌷 سلام بر تو و بر روزی که با آمدنت، زمین از خیر و خوبی لبریز خواهد شد. السَّلامُ عَلَيْكَ يا عَديلَ الْخَيْرِ 📚 صحیفه مهدیه، زیارت حضرت بقیة الله ارواحنا فداه در سختیها ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.  *•═•••🌸◈﷽◈🌸•••═•* مروری بر زندگینامه امام علی علیه السلام ⬅️ شرکت در غزوات پیامبر ↩️ امام علی (علیه‌السّلام) در غزوات و سریه‌های صدر اسلام، نقش مؤثری داشت و در همه غزوات جز غزوه تبوک همراه پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) جنگید 👌وی به عنوان دومین شخصیت نظامی پس از حضرت محمد (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) ایفای نقش کرده است. ⬅️ جنگ بدر ↩️ جنگ بدر، نخستین جنگ میان مسلمانان و کافران بود که در روز جمعه هفدهم رمضان سال ۲ق. در کنار چاه‌های بدر روی داد.   👈در این جنگ مسلمانان توانستند، هفتاد تن از مشرکان را از بین ببرند که در میان آنها نام برخی از سران کفر، همچون ابوجهل، عتبه، شیبه و امیه به چشم می‌خورد. 🔹در عرب رسم بر این بود قبل از حمله عمومی، نبردهای تن به تن انجام می‌شد، بنابراین عتبة بن ربیعه اموی و پسرش ولید و برادرش شیبه، از پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) خواستند که همتایانی برای مبارزه با آنان وارد میدان کند. 🔹حضرت محمد (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم)، علی (علیه‌السّلام)، حمزه و عبیدة بن حارث را برای این کار فرستاد. علی (علیه‌السّلام)، به ولید مجال نداد و حمزه به عتبه، و آن دو را از پای در آوردند و آن‌گاه عبیده را در مقابل دشمنش شیبه کمک کردند و او را نیز کشتند.  🔹همچنین حنظله، عاص بن سیعد، طعیمه بن عدی و حدود بیست نفر از مشرکان در این جنگ توسط امام علی (علیه‌السّلام) کشته شدند.  این مطلب ادامه دارد ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🙌 نماز روز آخر ماه ذی‌الحجة: سيّد در كتاب [اقبال] براساس يك روايت ذكر كرده است، هر كه دو ركعت نماز بجا آورد، و در هر ركعت سوره [حَمد] يك مرتبه و ده مرتبه [قُل هُوَاللهُ اَحَدٌ] و ده مرتبه [آيهُ الكُرسيّ] را بخواند، و پس از نماز بگويد: 🙏 اَللَّهُمَّ مَا عَمِلْتُ فِي هَذِهِ اَلسَّنَهِ مِنْ عَمَلٍ نَهَيْتَنِي عَنْهُ وَ لَمْ تَرْضَهُ خدايا آنچه در اين سال انجام دادم، از عملي كه مرا از آن نهي كردي، و به آن راضي نبودي، 🙏 وَ نَسِيتُهُ وَ لَمْ تَنْسَهُ وَ دَعَوْتَنِي إلَي التَّوْبَهِ بَعْدَ اجْتِرَائِي عَلَيْكَ و من آن را فراموش كردم، ولي تو فراموشش ننمودي، و پس از گستاخي ام بر تو، مرا به توبه دعوت كردي، 🙏 اَللَّهُمَّ فَإِنِّي أَسْتَغْفِرُكَ مِنْهُ فَاغْفِرْ لِي خدايا من از تو آمرزش مي خواهم، پس مرا بيامرز، 🙏 وَ مَا عَمِلْتُ مِنْ عَمَلٍ يُقَرِّبُنِي إلَيْكَ فَاقْبَلْهُ مِنِّي وَ لاَ تَقْطَعْ رَجَائِي مِنْكَ يَا كَرِيمُ و آنچه انجام دادم از عملي كه به تو نزديكم كند، از من قبول كن، و اميدم را از خودت قطع مكن اي كريم. 👺چون اين را بگويد، شيطان فرياد مي زند: واي بر من،آنچه در اين سال عليه او رنج بردم، همه را خراب كرد، و سالي كه گذشت براي او گواهي مي دهد، كه سالش را ختم به خير نمود ... @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•••🌸•••༻﷽༺•••🌸•• موضوع: اعراب آیه ۷۹سوره بقره 👈 فَوَيْلٌ لِلَّذِينَ يَكْتُبُونَ الْكِتَابَ بِأَيْدِيهِمْ ثُمَّ يَقُولُونَ هَٰذَا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ لِيَشْتَرُوا بِهِ ثَمَنًا قَلِيلًا فَوَيْلٌ لَهُمْ مِمَّا كَتَبَتْ أَيْدِيهِمْ وَ وَيْلٌ لَهُمْ مِمَّا يَكْسِبُونَ. پس وای بر كسانی كه با دست‌های خود نوشته‌ای را می‌نویسند، سپس می‌گویند: این [نوشته‌] از سوی خداست. تا با این [كار زشت و خائنانه‌] بهایی ناچیز به دست آورند؛ پس وای بر آنان از آنچه دست‌هایشان نوشت، و وای بر آنان از آنچه به دست می‌آورند. (۷۹) فَ: استینافیه، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. ویلٌ: مبتدا و مرفوع، علامت رفع ضمه ظاهری لِ: حرف جر، مبنی بر کسر، عامل، محلی از اعراب ندارد. الذین: اسم موصول، مبنی، محلا مجرور به حرف جرّ للذین: جار و مجرور، متعلق به عامل مقدر، خبر برای «ویل»، محلامرفوع یکتبون: فعل مضارع و مرفوع، علامت رفع ثبوت نون. ضمیر متصل و بارز «واو»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل الکتاب: مفعولٌ به و منصوب، علامت نصب فتحه ظاهری بِ: حرف جر، مبنی بر کسر، عامل، محلی از اعراب ندارد. ایدی: اسم مجرور به حرف جر، علامت جر ضمه مقدر بِأیدی: جار و مجرور، متعلق به «یکتبون» هم: ضمیر متصل، مبنی، محلا مجرور، مضاف الیه ثم: عاطفه، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. یقولون: فعل مضارع و مرفوع، علامت رفع ثبوت نون. ضمیر متصل و بارز «واو»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل هذا: اسم اشاره، مبنی بر سکون، محلا مرفوع، مبتدا مِن: حرف جر، مبنی بر سکون ، عامل، محلی از اعراب ندارد. عند: اسم مجرور به حرف جر، علامت جر کسره ظاهری من عند: جار و مجرور، متعلق به عامل مقدر، خبر برای «هذا» الله: لفظ جلاله، مضاف الیه و مجرور، علامت جر کسره ظاهری ل: حرف جر، مبنی بر کسر، عامل، محلی از اعراب ندارد. یشتروا: فعل مضارع منصوب به «اَن» مقدره، علامت نصب حذف نون. ضمیر متصل و بارز «واو»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل ب: حرف جر، مبنی بر کسر، عامل، محلی از اعراب ندارد. هِ: ضمیر متصل، مبنی، محلا مجرور به حرف جر قلیلاً: نعت برای «ثمناً» و منصوب بنا بر تبعیت فَ: عاطفه، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. ویل: مبتدا و مرفوع، علامت رفع ضمه ظاهری لَ: حرف جر، مبنی بر فتح، عامل، محلی از اعراب ندارد. هُم: ضمیر متصل، مبنی، محلا مجرور به حرف جر لهم: جار و مجرور، متعلق به عامل مقدر، خبر برای «ویل» مِن: حرف جر، مبنی بر کسر، عامل، محلی از اعراب ندارد. ما: اسم موصول، مبنی، محلا مجرور به حرف جر مما: جار و مجرور، متعلق عامل مقدر، خبر کتبت: فعل ماضی، مبنی بر فتح. ایدی: فاعل و مرفوع، علامت رفع ضمن مقدر هم: ضمیر متصل، مبنی، محلا مجرور، مضاف‌الیه و: عاطفه، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. ویلٌ: مبتدا و مرفوع، علامت رفع ضمه ظاهری مِن: حرف جر، مبنی بر کسر، عامل، محلی از اعراب ندارد. ما: اسم موصول، مبنی، محلا مجرور به حرف جر مما: جار و مجرور، متعلق عامل مقدر، خبر یکسبون: فعل مضارع و مرفوع، علامت رفع ثبوت نون. ضمیر متصل و بارز «واو»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• برگرفته از تدریس استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی (إعراب آیات بر مبنای کتاب إعراب‌القرآن‌الکریم و کلمة‌الله‌العلیا) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرانی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•••🌸•••༻﷽༺•••🌸••• موضوع :مواضع رفع فعل مضارع 👈تعریف:هرگاه فعل مضارع از حروف جازمه و حروف ناصبه عاری باشد مرفوع است. 🔹️علائم رفع فعل مضارع: الف : ضمه در صیغه های «۱،۴،۷،۱۳،۱۴» علامت رفع ضمه است مثال: «یَضرِبُ» 🍃صیغه اول وعلامت رفع ضمه است ب:ضمه مقدر هرگاه فعل معتل ناقص باشد (سومین حرف اصلی واو ،یاء، الف منقلبه باشد) در صیغه های«۱،۴،۷،۱۳،۱۴» علامت رفع ضمه مقدر است. مثال: «یَرمِی،یَدعُو، یَخشَی» 🍃فعل معتل و ناقص و علامت رفع آن ضمه مقدراست. ج: نون عوض رفع (در افعال خمسه) هر فعل مضارعی که به «الف» تثنیه، و یا «واو» جمع، و یا «یاء» مخاطب متصل شده باشد از افعال خمسه می باشد و علامت رفع، نون عوض رفع است. صیغه های«۲،۵،۸،۱۰،۱۱» مثال: «یَضرِبانَ،تَضرِبانَ،یَضرِبونَ،تَضرَبونَ، تَضرِبینَ» 🍃علامت رفع، نون عوض رفع است 📌نکته: صیغه های «۶،۱۲» به دلیل اتصال به نون نسوه (نون جمع مونث) مبنی می باشد و علامت رفع نمی گیرد. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• در آیه ۷۹ سوره بقره: 🍃«يَكْتُبُونَ، يَقُولُونَ، يَكْسِبُونَ» هرسه از افعال خمسه و مرفوع می باشند وعلامت رفع نون عوض رفع است •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• برگرفته از تدریس استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی (بر مبنای کتاب مبادی العربیه و صرف متوسطه وموسوعه) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿سلام_مولای من آبها نام تورا زمزمه میكنند درختهابه احترام توسبزمیشوند نسیم دعای عهد را درگوش سروهامیخواند دیدن گل رویت بهترین هدیه برای منتظران است ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨خـدای مـن خوب می‌دانی که تقویم دلم تمام اعیاد، شهادت‌ها، وفات‌ها و روزهای خوب را بر حسب تقویم ماه‌های قمری تنظیم کرده پس کمک کن که در این شب‌های پیش رو با ثارالله شروع کنم و حسینی باشم ✨خـدایا در این ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و در این شب‌های عزیز به حق خون به ناحق ریخته هفتاد و دو پروانه دشت کربلا یاریگر همه در راه حق باش 🏴فرا رسیدن ایام سوگواری آقا اباعبدالله الحسین علیه‌السلام تسلیت باد🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمودند: بدانیم که اگر جهاد تبیین بدرستی صورت نگیرد، دنیامداران حتّی دین را هم وسیله‌ی هوسرانی و شهوترانی خودشان قرار خواهند داد(۱۴۰۰/۱۲/۱۹، بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری) جهاد تبیین، مهم‌ترین عرصه جهاد است؛ زیرا اکنون دشمن با هزاران دستگاه رسانه‌ای و خبری دست به جنگ روانی زده است تا با وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها، رابطه مؤمنانه مؤمنین را قطع کند. از این رو باید با تبیین و روشنگری، حقیقت‌ها را برای همگان بیان کرد. به این منظور موسسه نورالیقین اقدام به برگزاری دوره آموزشی جهاد تبیین در دو قالب حضوری و مجازی با همکاری قرارگاه ملی جهاد تبیین و قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نموده است. ⬅️ دوره حضوری: پیرو برگزاری دوره های جهاد تبیین به صورت عمومی هم اکنون به صورت تخصصی دو روز در هفته : - روزهای شنبه (ساختمان مرکزی موسسه نورالیقین) - روزهای پنج شنبه (مسجد اعظم حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها) از ساعت ۱۰ الی ۱۱ برگزار می شود. سر فصل دروس به شرح زیر خواهد بود: 👈۱- هندسه جهاد تبیین 👈۲- افول غرب 👈۳- دستاوردهای انقلاب اسلامی 👈۴- ارتباط موثر 👈۵- اقتصاد ⬅️ دوره مجازی: بنابر ضرورت مقابله با موج رسانه ای که به دنبال تطهیر اقدامات حکومت پهلوی است؛ اولین دوره مجازی در این راستا برگزار خواهد شد. این دوره آموزشی در بستر پیام رسان ایتا در روزهای یکشنبه و سه شنبه در قالب جلسه های ۳۰ دقیقه ای در اختیار دانش پژوهان قرار خواهد گرفت. ترتیب و اولویت محتوا در بارگزاری ها به شرح زیر خواهد بود 👈۱- نمونه‌های تلاش برای بزک و تطهیر حکومت پهلوی 👈۲- پشت سر گذاشتن کلاس استاد دکتر حسن محمدی 👈۳- مستند آسوده بخواب کوروش 👈۴- مستند پاسخ به تاریخ 👈۵- مستند ارثیه پدری 👈۶- بررسی دقیق اسناد تاریخی و روزنامه های دوران پهلوی 👈۷- مستند خان گزیده به عنوان یک نمونه از تاریخ شفاهی دوران پهلوی 📣 در پایان دوره و قبولی کاربران محترم در آزمون مربوطه؛ گواهی شرکت در دوره اعطا می گردد. ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*•═•••●◈﷽●◈•••═•* 🏴 🏴 🏴 ┄┄┅•●✻●••┅┄┄ 🥀《کُلُّ مَفْتُونٍ یُعَاتَب 🥀《هر شخص گرفتار فتنه ای را نمی توان سرزنش کرد.》 ┄┄┅•●✻●••┅┄┄ 🥀درست است که انسان بصیر وآگاه سعی می کند همیشه حق را از باطل تشخیص داده و گرفتار فتنه نشود اما گاهی انسان ها فریب خورده و ناخواسته در گرداب فتنه ها سقوط می کنندویا اینکه گرفتاری و مشکل آنها از روی تقصیر و کوتاهی نبوده و ممکن است دلایل دیگری مثل آزمایش و امتحان الهی بوده و یا کفاره گناهان محسوب شود پس به فرموده مولا علی ( نباید هر گرفتار فتنه ای را سرزنش کرد. گاهی هم ممکن است گرفتاران در فتنه با وجود شناخت حق و اقرار به آن آنچنان گرفتار برخی رذائل اخلاقی مثل حبّ مقام و حسادت و ترس و عافیت طلبی و کینه باشند که نتوانند به موقع حق را یاری کنند و باید فتنه ها سپری شوند تا آنها متوجه اشتباهات خود شوند و عتاب و سرزنش چنین افرادی هم فایده ندارد. (مثل سعد بن ابی وقاص و عبد الله بن عمر و محمد بن مسلمه) 🏴‏ چه زمانی امیر مؤمنان علی ( این حکمت را ایراد فرمودند؟ شیخ مفید نقل کرده است که: هنگامی که امام علی می خواست به بصره رود، خبر رسید که سعدبن ابی وقاص ومحمد بن مسلمه و اسامه بن زید و عبدالله عمر تصمیم به حرکت ندارند؛ از این رو آنها را احضار کرد وبه آنها فرمود: خبرهای ناخوشایندی از شما به گوش می‌رسد. من شما را بر این حرکت مجبور نمی‌کنم. آیا شما بر بیعت من وفادار نیستید؟ گفتند: وفاداریم. فرمود: چه چیز شما را بر ترک همراهی من واداشته است؟! هر کدام دلایل وبهانه هایی آوردند. از این رو حضرت آنها را فریب خوردگانی نامید که در خور عتاب و ملامت نیستند. 🏴سعد بن ابی وقاص و عبدالله بن عمر و محمد بن مسلمه با چه بهانه هایی از یاری امام ( خودداری کردند؟ بهانه هایی که هرکدام از این افراد آوردند به شرح زیر است: سعد گفت: می‌ترسم در این جنگ شرکت کنم و مؤمنی را بکشم. اگر شمشیری به من دهی که مؤمن وکافررا از یکدیگر تمیز دهد، ومؤمن را نکشد، با تو خواهم بود! اسامه گفت: تودر نظر من، عزیزترینی! ولی من با خدا عهد بسته ام که با اهل «لا اله الاّ الله» نجنگم. عبد الله عمر گفت: در این جنگ چیزی نمی فهمم. تقاضا می‌کنم مرا بر چیزی که نمی فهمم، مجبور نکنی! (به روایتی او در بستر مرگ گفته است: در دنیا کار ناپسندی نکردم جز این که در جنگ به یاری امام علی ( بر نخواستم!) در این زمان حضرت فرمودند: «لَیسَ کُلُّ مَفتُونٍ یُعاتَبُ، اَلستُم عَلی بَیعَتی؟» هر گرفتار فتنه ای، در خور سرزنش نیست؟ آیا بر بیعت من نیستید؟! عرض کردند: هستیم. فرمود: «اِنصَرِفُوا فَسَیُغِنی اللّهُ عَنکُم؛ بروید. خدای متعال به زودی ما را از شما بی نیاز می کند. ┄┄┅•●✻●••┅┄┄ 📌توجه:هرگونه نشر یاکپی برداری ازتمام یا بخشی ازپیام بدون ذکرنام کانال اشکال شرعی دارد. ┄┄┅•●✻●••┅┄┄ موسسه نورالیقین مرکزتخصصی تفسیروعلوم قرآنی @moassese_nooralyaghin