eitaa logo
کانال خادمان قرآن و عترت نورالیقین
964 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
1.5هزار ویدیو
53 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
*•═•••◈﷽◈•••═•* «إِنَّمَا اَلتَّوْبَةُ عَلَى اَللّٰهِ لِلَّذِينَ يَعْمَلُونَ اَلسُّوءَ بِجَهٰالَةٍ ثُمَّ يَتُوبُونَ مِنْ قَرِيبٍ فَأُولٰئِكَ يَتُوبُ اَللّٰهُ عَلَيْهِمْ وَ كٰانَ اَللّٰهُ عَلِيماً حَكِيماً؛ توبه، نزد خداوند، تنها براى کسانى است که از روى نادانى مرتکب گناه مى شوند، سپس به زودى توبه مى کنند؛ اینانند که خدا توبه شان را مى پذیرد، و خداوند داناى حکیم است.» (توبه،۱۷)سازگاری معصیت با ایمانسوال ۱۲. تفاوت دیدگاه مکاتب در نگاه به مساله سازگاری معصیت با ایمان چیست؟برخی از فرقه های اسلامی مانند معتزله می‌گويند: 👈 كسی كه مرتكب گناه كبيره‌ای شود، كافر است و تمام اعمال صالح او نابود می‌شوند. 🔸 محققان اماميّه اين نظريه را مردود می‌دانند و بر اين باورند كه مرتكب گناه بزرگ، قابل بخشش است و كافر نيست، زيرا ايمان به دو معناست: 1⃣ ایمان، همان اعتقاد قلبی است که در این حالت، گناه با اعتقاد قلبی منافات ندارد. 👈 كسانی كه به حق تعالی اعتقاد دارند و در عمل با فرمان‌های الهی به مخالفت برخاسته اند، سخنشان اين است: 💥 قَالُوا رَبَّنَا غَلَبَتْ عَلَيْنَا شِقْوَتُنَا وَكُنَّا قَوْمًا ضَالِّينَ؛ می‌گویند: «پروردگارا! بدبختی ما بر ما چیره شد، و ما قوم گمراهی بودیم! 2⃣ ايمان، مجموعه عقيده قلبی و اقرار به زبان و عمل به اركان است. ◀️ اگر «عمل به اركان» در متن ايمان لحاظ شود، مرتكب معصيت با اعضا و جوارحش اطاعت خدای سبحان را نكرده است، پس اعضا و جوارح او مؤمن نيستند، چنان كه در روايت نبوی آمده است : 💥 «لَا يَزْنِي الزَّانِي حِينَ يَزْنِي وَهو مُؤْمِنٌ، وَلَا يَسْرِقُ السَّارِقُ حِينَ يَسْرِقُ وَهو مُؤْمِنٌ»؛ زنا كار زنا نكند و مؤمن باشد، و سارق سرقت نكند و مؤمن باشد (يعنى در حال زنا و سرقت ايمان از او كناره گيرد). 👈 و یا مانند بيماری كه بگويد: وجود طبيب و حاذق بودن وی و سودمندی نسخه‌اش را قبول دارم؛ ولی عملاً به آن اعتنایی نكند. 🔸 بنابراين اگر گفته شود «ايمان هم در قلب و هم در اعضا و جوارح ظهور دارد»، گناه با اين بخش از ايمان سازگار نيست؛ نه با اصل اعتقاد قلبی. ◀️ از اين رو در قرآن كريم و روايات اسلامی كفر دو نوع دانسته شده است: اعتقادی؛ عملی. ┄┄┄┅••✻••┅┄┄┄ برگرفته از بیانات استاد ارجمند حسینی آل مرتضی در کلاس تفسیر تخصصی طرح مشکات(تفسیر سوره نساء بر مبنای تفاسیر المیزان، تسنیم و مجمع البیان به همراه شرح دقیق و گسترده اصطلاحات) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
سلام 🌿خیلی وقته حرف دلم و به کسی نگفتم خیلی دلم گرفته از همه عالم خسته ام دلم شکسته نمیدونم چرا دوباره خدا تنهایم گذاشته شایدم گناه من زیادتر شده که خدا ازم دل کنده یه داغ سنگینی تو دلم نشسته نمیتوانم هضمش کنم خدایا تو فقط میتونی آرومم کنی پس تنهایم نگذار الهی آمین🤲🤲 •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈•• @moassese_nooralyaghin موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
⚘﷽⚘ ⚘الســـــــــــــلام علیکــــــــ یامـولانا یا صـاحب الزمـان (عج)⚘ تک تک گلبرگ‌هاے گلم را به یاد عطر وجودتان مے‌بویم مشامم آکنده میشود از این رایحه‌ے بهشتے و لحظاتم مالامال مے‌گردد از حس حضورتان گل خوشبوے هستے دیدنتان آرزویم است متی تِرانا وَ نَراک آقاجان این روزها هم میگذرد این روزهاے دلتنگے این روزهاے دورے و بیقرارے این روزها میگذرد و وقتِ مهربانے مے‌آید وقتِ آمدنِ تو ... مے‌آید روزے که مے‌آیے و دستِ دل‌مان را میگیرے و از دلتنگے و غم نجات‌مان میدهے آه که دلم پَر‌میزند براے مهربانے‌ات حضرتِ مهربانترین . ٖدر افق آرزوهایم تنها ♡أللَّھُمَ ؏َـجِّلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج♡ را میبینم... ✋ •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈•• @moassese_nooralyaghin موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤲بهترین دعا برای قنوت نماز... 🎙استاد عالی •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈•• @moassese_nooralyaghin موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•═•••◈﷽◈•••═• 🇮🇷 موضوع: احکام استحاضه (قسمت هشتم) 🌹تغییر نوع استحاضه 🌹 تبدیل استحاضه از ادنی به اعلی (کمتر به بیشتر) مسائل ۴۲۱،۴۲۰و۴۲۲ 👈تبدیل استحاضه از کمتر به بیشتر سه فرض دارد: 🔹قلیله به متوسطه 🔹متوسطه به کثیره 🔹قلیله به کثیره 👈هر کدام از این تغییرها ممکن است قبل از نماز یا در اثناء نمازو یا بعدازنماز باشد.👌 🌷الف:اگر تغییر قبل از نماز باشد⬅️باید وظیفه استحاضه جدید (اعلی)را کسب کرده ونماز را بخواند. 👈اگر استحاضه قلیله 🧕 پیش از هر نماز،متوسطه یا کثیره شود😞باید کارهای متوسطه یا کثیره را که گفته شد انجام دهد. 👈واگر استحاضه متوسطه، کثیره شودباید کارهای استحاضه کثیره را انجام دهد. وچنانچه برای استحاضه متوسطه غسل کرده باشدفایده ندارد 😱وباید دوباره برای کثیره غسل کند. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🌷ب) اگر تغییر در اثناء نماز باشد⬅️ اگر در بین نماز، استحاضه متوسطه 🧕کثیره ویا استحاضه قلیله او متوسطه یا کثیره شود،دو صورت دارد↪️ 👈درصورت وسعت وقت ⬅️ باید نماز را بشکند وبا انجام وظایف اعلی نماز را اعاده کند. مثال:اگر در بین نماز ،استحاضه متوسطه 🧕 کثیره شود باید نماز را بشکند😱 وبرای استحاضه کثیره غسل کندووضو بگیردوکارهای دیگر آن را انجام دهد وهمان نماز را بخواند. 👈در صورت ذیق وقت یعنی اگر بخواهد نماز را بشکند ومجدداکسب طهارت کند ،نماز قضا می شود 🙈،دو فرض متصور است ✍ الف )برای هیچ کدام از غسل ووضووقت ندارد↪️ باید دو تیمم کند یکی بدل از غسل ودیگری بدل از وضو واگر برای یکی از آنها وقت ندارد؛باید عوض آن تیمم کند ودیگری را بجا آورد 👌 ب)اگر برای تیمم هم وقت ندارد ⬅️ نمی تواند نماز را بشکند😔 وباید آن را تمام کند. 🌸ودر مورد قضا کردن این نماز اختلاف نظر علما وجود دارد👇 ❤️قول اول :بنابر احتیاط واجب نماز را قضا نماید ایات عظام :امام خمینی رحمت‌الله علیه،امام خامنه ای حفظه‌الله، زنجانی،سبحانی،صافی،مکارم،نوری... ❤️قول دوم :باید نماز را قضا نماید ایات عظام :وحید ،زنجانی... ❤️قول سوم:به احتیاط مستحب باید نماز را قضا نماید. آیت‌الله سیستانی،.. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🌷ج) اگر تغییر بعد از نماز باشد⬅️ نماز خوانده شده صحیح است وباید برای نماز بعدی عمل استحاضه اعلی را انجام دهد. •┈••✾🍃✾🍃✾••┈• ✅ ادامه دارد..... 📚توضیح المسائل مراجع عظام 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
⚘﷽⚘ ⚘الســـــــــــــلام علیکــــــــ یامـولانا یا صـاحب الزمـان (عج)⚘ سلام مولاے من ، مهدے جان سلامے از ذره اے کوچک به روشن ترین خورشید سلامے از قلبے مضطرب به بزرگترین آرامش سلامے از چشمانے منتظر به زهرایے ترین یوسف سلامے از من که تنهاترینم به تو که مولاے منے دردم را میدانے اندوهم را میبینے دلواپسےام را شاهدے صدایم را میشنوے و دعایم میکنے ... در افق آرزوهایم تنها«أللَّھُمَ ؏َـجِّلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج»را میبینم... ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
آقا بیا تا زندگی معنا بگیرد شاید دعای مادرت زهرا بگیرد... آقا بیا تا با ظهور چشم هایت این چشم های ما کمی تقوا بگیرد... ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹ثواب بوسیـــدن پای مــادر پیامبر(ص) فرمود: «کسی که پای مادرش را ببوسد؛مثل این است که آستانه کعبه را بوسیده است». 📚(گنجینه جواهر) و نیز فرمود:«هر کس پیشانی مادر خود را ببوسد،از آتش جهنم محفوظ خواهد ماند». 📚(نهج الفصاحة) روزی مردی نزد پیامبر(ص) آمد و عرض کرد:من تمام گناهان را انجام داده ام،ایا راه توبه برای من هست؟ فرمود:ایا پدر و مادرت زنده اند؟گفت:تنها پدرم زنده است. فرمود:به پدر خود احترام و نیکی کن؛تا خداوند تو را ببخشد. وقتی که آن مرد رفت،حضرت به اطرافیانش فرمود:«ای کاش مادرش زنده بود». 📚(بحارالانوار، ج 71) حضرت محمد(ص) فرمودند: همانگونه که دعای پیامبران در مورد امت خودشان مستجاب است، دعای پدران نیز در حق فرزندانشان مستجاب است». 📕(نهج الفصاحه) ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
حضرت علی(ع): اِحْذَرُوا نِفارَ النِّعَمِ، فَما كُلُّ شارِدٍ بِمَرْدُودٍ. 🔹نعمت ها با ناسپاسى از دست انسان مى روند و معلوم نيست دوباره برگردند. 📚 بحارالأنوار، ج ۷۱، ص ۵۴ ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
25 بهمن سالروز صدور حکم ارتداد سلمان رشدی (نویسنده کتاب آیات شیطانی)توسط امام خمینی @moassese_nooralyaghin
◀️ صدور حکم تاریخی امام خمینی مبنی بر ارتداد سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی ⬅️ 25 بهمن ماه سالروز صدور حکم امام خمینی مبنی بر ارتداد سلمان رشدی است. امام خمینی با حکم شجاعانه خود علاوه بر نشان دادن قدرت مرجعیت و آمادگی و هوشمندی تاریخی آنان،امواج ناشی از خشم و اعتراض جهان اسلام علیه این اقدام موهن را سازماندهی و با روشن ساختن تکلیف فقهی و ابعاد این ماجرای خطرناک به همگان فهماند: 👈 که در دفاع از ارزش های اسلامی،درمقابل هر گونه اهانت به اسلام و ساحت پیامبر (ص) و اهل بیت(ع) استوار ایستاده است. ⬅️ پرتال امام خمینی(س):  مسأله کتاب آیات شیطانی و توهین به پیامبر بزرگوار اسلام در راستای سلسله توطئه‌های سران دنیای غرب در تهاجم فرهنگی خود علیه دنیای اسلام و به‌ویژه ایران اسلامی قابل ارزیابی است. خاتمه جنگ تحمیلی که مطابق میل آنها نبود، ضربه حزب‌الله در لبنان به اردوگاه غرب، تلاش و خیزش جنبش اسلامی در فلسطین، فعالیت‌های جهاد اسلامی در افغانستان و قبل از آن ماجرای اعدام انورسادات توسط یک جوان مصری دنیای غرب را در کاربرد سلاح نظامی بر علیه این همه دچار تردید کرد از این رو از یک طرف علاوه بر ادامه تلاش برای ایجاد تفرقه در دنیای  اسلام که حرفه قدیمی آنها بود، جبهه جدید روانی ـ عقیدتی و توهین به مقدسات مسلمانان را کلید زدند که اگر مقاومتی در این بابت مشاهده نمی‌کردند، می‌توان گفت خاکریز اول را به فتح خود درآورده بودند؛ 👌اما موضع‌گیری قاطع حضرت امام نقشه‌های آنان را نقش بر آب کرد و بار دیگر چشم‌های امید دنیای اسلام را متوجه امام امت و ایران ساخت.  ↩️ اکنون دراین روز، این حکم تاریخی را مرورمی کنیم: زمان: 25 بهمن 1367/ 7 رجب 1409 مکان: تهران، جماران‏ موضوع: فتوای قتل سلمان رشدی، نویسنده کتاب کفرآمیز آیات شیطانی‏ مخاطب: مسلمانان جهان‏ بسمه تعالی‏ إنا للَّه و إنا إلیه راجعون‏ به اطلاع مسلمانان غیور سراسر جهان می‏رسانم مؤلف کتاب «آیات شیطانی» که علیه اسلام و پیامبر و قرآن، تنظیم و چاپ و منتشر شده است، همچنین ناشرین مطلع از محتوای آن، محکوم به اعدام می‏ باشند. از مسلمانان غیور می ‏خواهم تا در هر نقطه که آنان را یافتند، سریعاً آنها را اعدام نمایند تا دیگر کسی جرأت نکند به مقدسات مسلمین توهین نماید و هر کس در این راه کشته شود، شهید است ان شاء اللَّه. ضمناً اگر کسی دسترسی به مؤلف کتاب دارد ولی خود قدرت اعدام او را ندارد، او را به مردم معرفی نماید تا به جزای اعمالش برسد. و السلام علیکم و رحمة اللَّه و برکاته. ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•••🌸•••༻﷽༺•••🌸••• موضوع: اعراب آیه ۶۲ سوره بقره 👈إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ هَادُوا وَالنَّصَارَىٰ وَالصَّابِئِينَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحًا فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ. إِنَّ: حرف مشبهةبالفعل، مبنی بر فتح، عامل، محلی از اعراب ندارد. الَّذِينَ: اسم موصول، مبنی بر فتح، محلا منصوب، اسم «إنَّ» آمَنُوا: فعل ماضی، مبنی بر فتح. ضمیر متصل و بارز «واو»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل وَ: حرف عطف، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. الَّذِينَ: اسم موصول، مبنی بر فتح، محلا منصوب، عطف بر «الَّذِينَ» اول. هَادُوا: فعل ماضی، مبنی بر فتح. ضمیر متصل و بارز «واو»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل. وَ: گذشت النَّصَارَىٰ: معطوف بر «الَّذِينَ» و منصوب بنابر تبعیت وَ: گذشت الصَّابِئِينَ: معطوف بر «الَّذِينَ» و منصوب بنابر تبعیت مَنْ: اسم موصول، مبنی، محلا منصوب، بدل از «الَّذِينَ» آمَنَ: فعل ماضی، مبنی بر فتح. ضمیر مستتر «هُوَ»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل. بِ: حرف جرّ، مبنی بر کسر، عامل، محلی از اعراب ندارد. اللَّهِ: لفظ جلاله، اسم مجرور به حرف جرّ، علامت جرّ کسره ظاهری بِاللَّهِ: جار و مجرور، متعلّق به «آمَنَ» وَ: گذشت الْيَوْمِ: معطوف به «اللَّهِ» و مجرور بنابر تبعیت الْآخِرِ: نعت برای «الْيَوْمِ» و مجرور بنابر تبعیت وَ: گذشت عَمِلَ: فعل ماضی، مبنی بر فتح. ضمیر مستتر «هُوَ»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل صَالِحًا: نعت برای «عمَلاً» محذوف، منصوب بنا بر تبعیت. («عمَلاً» محذوف: مفعول مطلق برای «عَمِلَ») فَ: حرف ربط و سببیه، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. لَ: حرف جرّ، مبنی بر فتح، عامل، محلی از اعراب ندارد. هُمْ: ضمیر متصل، مبنی، محلا مجرور به حرف جرّ لَهُمْ: جار و مجرور، متعلّق به عامل مقدر، خبر مقدم برای «أجرُ» أَجْرُ: مبتدای مؤخر و مرفوع، علامت رفع ضمه ظاهری هُمْ: ضمیر متصل، مبنی، محلا مجرور، مضاف الیه عِنْدَ: ظرف و مفعول فیه، متعلق به عامل مقدر، حال برای «أجرُ» رَبِّ: مضاف‌الیه و مجرور، علامت جرّ کسره ظاهری هِمْ: ضمیر متصل، مبنی، محلا مجرور، مضاف الیه وَ: گذشت لَا: حرف نفی، مبنی بر سکون، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. خَوْفٌ: مبتدا و مرفوع، علامت رفع ضمه ظاهری عَلَيْهِمْ: جار و مجرور، متعلق به عامل مقدر، خبر برای «خَوْفٌ» وَ: گذشت لَا: زائده مؤکده برای «لا» اول، مبنی بر سکون، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. هُمْ: ضمیر منفصل، مبنی بر سکون، محلا مرفوع، مبتدا يَحْزَنُونَ: فعل مضارع و مرفوع، علامت رفع ثبوت نون. ضمیر متصل و بارز «واو»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل. جمله فعلیه، خبر برای «هم»، محلا مرفوع •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• برگرفته از بیانات استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی (إعراب آیات بر مبنای کتاب إعراب‌القرآن‌الکریم و کلمة‌الله‌العلیا) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•••🌸•••༻﷽༺•••🌸••• موضوع: اعراب جملات (جملات نعت و حالیه) در ادامه ی اعراب جملات که در جلسات گذشته عنوان شد، با دو نوع دیگر از جملاتی که محل اعراب دارند آشنا می شویم: 🔹️جمله صفت (نعت): این نوع جمله، از دسته جملاتی هستند که تابع برای اسم مفرد نکره واقع می شوند و در اعراب از آن مفرد تبعیت می کنند. مثال۱:«و اتّقوا یوماً تُرجعونَ فیه اِلی اللهِ» 🍃 در این آیه شریفه جمله «تُرجعون فِیه اِلَی الله» نعت برای «یوماً» است و اعراب آن محلا منصوب می باشد. مثال۲: اِعلموا لِیومٍ تُدخَرُ الذخائر. 🍃در این مثال، جمله «تدخرُ لهُ الذَّخائر» صفت برای «یومٍ» است و محلا مجرور بنا بر تبعیت می باشد. 🔹️جمله حالیه: جمله ای است که برای بیان حالت یک اسم می آید. این جمله، محلا منصوب است و گاهی بر سر آن «واو» می آید. مثال۱:«اَلم تَرَ الّذِینَ خَرجوا مِن دیارِهم و هُم اُلُوفٌ» 🍃درمثال فوق، جمله «هُم اُلُوف» حال برای فاعل «خرجوا» هست و محلا منصوب می باشد. مثال۲ثُم اتّخذتُم العجلَ و اَنتُم ظالمون» 🍃در این مثال، «انتم ظالمون» حال برای فاعل «اتّخذتم» بوده و جمله اسمیه ای است که در محل اعرابی نصب (حال) واقع شده است. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• ✅در آیه ۶۲ سوره مبارکه بقره: «عِندَ رَبِّهم» با متعلّق مقدّرش، حال برای «اجر» بوده و محلا منصوب است. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• برگرفته از تدریس استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی (برمبنای کتب موسوعه‌ النحو و الصرف، نحو متوسطه) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin