eitaa logo
کانال خادمان قرآن و عترت نورالیقین
1.3هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
1.5هزار ویدیو
53 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✨بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ✨ ✅قَالَ عِلْمُهَا عِندَ رَبِّي فِي كِتَابٍ لاَّ يَضِلُّ رَبِّي وَلاَ يَنسَي ﴿52﴾ ❇️موضوع: احاطه علمی خداوند ✍مـوسى در پاسخ به پرسش فرعون درباره سرنوشت گذشتگان گفت: تمام مشخصات اقوام گذشته و مردگان و حساب و کتاب و سیئات و حسنات شان, همه در کتاب تکوین و لوح محفوظ، نزد پروردگار من ثبت است 🔸 هيچگاه پروردگار من براى حفظ آنها گمراه نـمـى شـود و نـه فـرامـوش مـى كـنـد (لا يضل ربى و لا ينسى). خداوند در رابطه با این کتاب و لوح محفوظ دو صفت ثبوتی دارد و دو صفت سلبی: ⬅️صفات ثبوتی: 1. به همه چیز عالِم است ﴿بِكُلِّ شَيْ‌ءٍ عَلِيمٌ﴾ 2. همه چیز را حفظ می کند ﴿عَلَي كُلِّ شَيْ‌ءٍ حَفِيظٌ﴾ ⬅️صفات سلبی: 1. هیچ چیزی را گم نمی کند ﴿فِي كِتَابٍ لاَّ يَضِلُّ رَبِّي﴾ 2. هیچ چیزی را فراموش نمی کند (وَلاَ يَنسَي) زیرا ﴿وَمَا كَانَ رَبُّكَ نَسِيّاً﴾ 🔸و تمام این صفات از اطلاق برخوردارند و ثابت اند. ⚜ نگهداشتن اين حساب براى آن خدایی كه به هر موجودى، دقيقا نيازمنديهايی داده و سپس آن را در جهت رفع نیازهایش هدايت مى كند كار مشكلى نخواهد بود. ┄┄┅••🌸✻🌸┄┄┅•• منابع و مآخذ: تفاسیر وزین تسنیم، المیزان، مجمع البیان، نمونه و نور ┄┄┅••🌸✻🌸┄┄┅•• مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
••🌸•••༻﷽༺•••🌸••• ✅ موضوع: اعراب آیه ۸۷ سوره بقره (قسمت دوم) ✍🏽أَفَكُلَّمَا جَاءَكُمْ رَسُولٌ بِمَا لَا تَهْوَىٰ أَنْفُسُكُمُ اسْتَكْبَرْتُمْ فَفَرِيقًا كَذَّبْتُمْ وَفَرِيقًا تَقْتُلُونَ آیا هر پیغمبری که از جانب خدا اوامری بر خلاف هوای نفس شما آرد گردنفرازی و سرپیچی نموده و (از راه حسد) گروهی را تکذیب کرده و جمعی را به قتل می‌رسانید؟! أ: همزه استفهام انکار توبیخی فَ:حرف استیناف ، مبنی بر فتح، غیر عامل ،محلی از اعراب ندارد. کُلَّ: مفعول فیه مقدم، منصوب، علامت نصب فتحه ظاهری ما: مضاف الیه، محلاً مجرور جاءَ :فعل ماضی،مبنی بر فتح کم: ضمیر، مبنی، محلامنصوب، مفعول به رسولٌ: فاعل، مرفوع، علامت رفع، ضمه ظاهری بِ: حرف جر، مبنی بر کسر، عامل، محلی از اعراب ندارد. ما: اسم مجرور به حرف جر، محلا مجرور بـِما: جارو مجرور، متعلق به جاءَ لا:نافیه، مبنی بر سکون، غیر عامل، محلی از اعراب ندارد. تهوی: فعل مضارع مرفوع، علامت رفع ضمه مقدره انفسُ: فاعل، مرفوع، علامت رفع ضمه ظاهری کم: ضمیر، مبنی، محلا مجرور، مضاف الیه استکبرتم :فعل ماضی، مبنی بر سکون، ضمیر متصل «تم»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل فَ: حرف عطف، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. فریقاً :مفعول به مقدم، منصوب، علامت نصب فتحه ظاهری کَذَّبتم: فعل ماضی، مبنی بر سکون. ضمیر متصل و بارز « تم»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل وَ: حرف عطف، مبنی بر فتح،غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. فریقاً: مفعول به مقدم، علامت نصب فتحه ظاهری تَقتُلون: فعل مضارع مرفوع، علامت رفع ثبوت نون، ضمیر بارز «واو»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• برگرفته از بیانات استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی (إعراب آیات بر مبنای کتاب إعراب‌القرآن‌الکریم و کلمة‌الله‌العلیا) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•••🌸•••༻﷽༺•••🌸••• موضوع: معانی باب «اِستِفعال» هر فعل ثلاثی مجرد که به باب استفعال برده شود، ماضی، مضارع و مصدر آن بر وزنهای زیر است: اِستَفعَلَ یَستَفعِلُ اِستِفعال 🔹فعلی که به این باب برده می‌شود، یکی از معانی ذیل مورد نظر است: ✔️ طلب مثال: اَستَغفِرُ اللّهَ. 🍃از خدا طلب آمرزش می کنم. 📌 طلب، معنای غالبی باب استفعال است. ✔️مفعول را دارای صفتی یافتن (وجدان الصّفة) مثال ۱: لا تَستَحسِنْ مِن نَفسِکَ ما مِن غَیرِکَ تَستَنکِرُهُ. 🍃هر چه را از دیگری زشت می شماری، از خودت زیبا مشمار. مثال ۲: اِستَکبَرَ سعیدٌ. 🍃سعید خود را بزرگ یافت. دراین مثال مفعول می تواند ذکر شود: 👈اِستَکبَرَ سعیدٌ نَفسَهُ یا به معنای «طلب» باشد: سعید طلب بزرگی کرد. ✔️ تحول فاعل از حالتی به حالت دیگری در آید که ماده فعل بر آن دلالت می کند. مثال: اِستَحجَرَ الطّینُ. 🍃گِل، سنگ شد. ✔️ مطاوعه (اثر پذیری) مثال: اُحکَمتُهُ فَاستَحکَمَ. 🍃آن را محکم کردم، پس محکم شد. 📌 باب «استفعال»، مطاوع باب «افعال» است. ✔️در معنای باب ثلاثی مجرد، برای تاکید مثال: قَرَّ، استَقَرَّ 🍃آرام گرفت. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• ✅در آیه ۸۷ سوره بقره: «اِستَکبَرتُم» در معنای «مفعول را دارای صفتی یافتن» آورده شده است. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• برگرفته از تدریس استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی (برمبنای کتب موسوعه‌ النحو و الصرف، صرف متوسطه) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام تمام دلخوشی ام،مهدی جان(عج) تمام خوبی ها مرا یاد تو می اندازد بهار و عطر دلنشینش، آفتاب و تشعشع حیاتبخشش، آب و حقیقت زلالش، باران و ترنم زیبایش ... تو مفهوم واقعی همه ی دوست داشتنی هایی و زندگی در نگاه و یاد و نام تو جاری است هرکس تو را دارد ، داراست حتی در نهایت فقر و هرکس تو را ندارد، فقیر است حتی در نهایت ثروت شکر خدا که تو را دارم ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ چرا دنیا برای مؤمن زندان است؟ 👈محمد بن عجلان مي گويد: در محضر امام صادق (علیه السلام) بودم، شخصي به حضورش آمد و از فشار زندگي، به آن حضرت شكايت كرد. امام فرمود: صبر كن، خداوند به زودي گشايشي در زندگي تو، پديد آورد سپس امام صادق (علیه السلام) پس از ساعتي سكوت، به او فرمود: به من از زندان كوفه خبر بده كه چگونه است؟ او گفت: زندان كوفه، تنگ و متعفن است و زندانيان در بدترين شرائط به سر مي برند. امام صادق علیه السلام: تو اكنون در زندان هستي، آيا مي خواهي در زندان، گشايش و رفاه داشته باشي؟! آيا نمي داني كه دنيا براي مؤمن، زندان است؟ از كدام زندان، به انسان خوشي مي رسد...؟! بزرگی میگفت: دنیا اگر وفا و خوشی داشت،هیچ کس به اندازه محمد و آل محمد شایسته برخورداری از آن نبود... حال آنکه طبق گواه تاریخ بدترین و سختترین ستمها و رنج ها برای این خاندان مطهر و پاک بود.. هرکه در این بزم مقربتر است جام بلا بیشترش می دهند... 📚 اصول کافی،باب ما اخذ الله من المؤمن، من الصبر … حديث 6 و 7، ص 250 - ج 2.- ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ✨ ✅ الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ مَهْداً وَسَلَكَ لَكُمْ فِيهَا سُبُلاً وَأَنزَلَ مِنَ السَّماءِ مَاءً فَأَخْرَجْنَا بِهِ أَزْوَاجاً مِن نَبَاتٍ شَتَّي ﴿53﴾ الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ مَهْداً وَسَلَكَ لَكُمْ فِيهَا سُبُلاً وَأَنزَلَ مِنَ السَّماءِ مَاءً فَأَخْرَجْنَا بِهِ أَزْوَاجاً مِن نَبَاتٍ شَتَّي ﴿53﴾ كُلُوا وَارْعَوْا أَنْعَامَكُمْ إِنَّ فِي ذلِكَ لَآيَاتٍ لِأُولِي النُّهَي ﴿54﴾ ❇️ موضوع: جواب تفصیلی موسی ✍این آیات به نمونه هایی از ربوبیت و هدایت الهی در طبیعت اشاره می فرماید؛ درواقع ﴿الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ....﴾ ادامه جمله ﴿رَبُّنَا الَّذِي أَعْطَي كُلَّ شَيْ‌ءٍ خَلْقَهُ ثُمَّ هَدَي﴾ آن يك جواب اجمالي و این يك جواب تفصيلي به فرعون است. 🔸﴿الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ مَهْداً﴾ خدا زمين را مِهاد و مهد آسایش قرارداد براي شما. زمين را براي شما آماده كرده كه همهٴبركاتش را به شما عطا كند و این خداست که آسمانها و زمین را مسخر شما گردانده و به بشر قدرت داده تا از همه موجودات و مخلوقات آسمانی و زمینی بهره بگیرد وگرنه انسان خودش نمیتواند حتی یک پشه را تسخیر خود کند. 🔸﴿وَسَلَكَ لَكُمْ فِيهَا سُبُلاً﴾ راههاي زمینی و دريايي و کوهها و دره ها را برایتان هموار كرد كه براحتی سير طريق كنيد و این راهها وسیله اتصال مناطق به یکدیگر و برای رفت و آمد شماست، و راههای زیرزمینی را برای بهره برداری از آب و مواد دیگر است. 🔸وَأَنزَلَ مِنَ السَّماءِ مَاءً:خداوند یکتا با تدبیر حکیمانه خود آبـى كـه مـايـه حـيـات و سـرچـشـمـه هـمـه بـركـات است از آسـمـان نازل كرد و در آیات متعدد انسان را به تفكر در آب و شكرگزاری این نعمت بزرگ یادآور شده است. 🔸فَأَخْرَجْنَا بِهِ أَزْوَاجاً مِن نَبَاتٍ شَتَّي: نـبـاتـات گوناگون كه به وسيله اين آب از زمين مى رويد و انسان قـسـمـتى از آنها مواد غذائى و بخشى مواد داروئى و لباس و قـسـمـتی را بـراى وسـائل زنـدگـى مـورد اسـتـفـاده قـرار میدهد. ⬅️سـرانـجـام بـه نعمت دیگری از اين سلسله نعمتهاى الهى اشاره مىکند: از اين فرآورده هاى گياهى، هم خودتان بخوريد و هم چهار پايان خود را در آن به چرا ببريد «كلوا و ارعوا انعامكم» ❇️در پایان میفرماید: اينها آيه و نشانه ای از قدرت الهي است براي كسي كه داراي نُهيه باشند، براى صاحبان عقل و انديشه «ان فى ذلك لايات لاولى النهى» ┄┄┅••🌸✻🌸┄┄┅•• منابع و مآخذ: تفاسیر وزین تسنیم، المیزان، مجمع البیان، نمونه و نور ┄┄┅••🌸✻🌸┄┄┅•• مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*•═•••🌸◈﷽◈🌸•••═•* ┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄ 《وَ سُئِلَ علیه السلام عَنْ قَوْلِ الرّسُولِ صلی الله علیه و آله غَیّرُوا الشّیْبَ وَ لَا تَشَبّهُوا بِالْیَهُودِ فَقَالَ علیه السلام إِنّمَا قَالَ صلی الله علیه و آله ذَلِكَ وَ الدّينُ قُلّ فَأَمّا الْانَ وَ قَدِ اتّسَعَ نِطَاقُهُ وَ ضَرَبَ بِجِرَانِهِ فَامْرُؤٌ وَ مَا اخْتَارَ》 《 از امام پرسیدند که رسول خدافرمود: موها را رنگ کنید و خود را شبیه يهود نسازيد، يعنی چه؟ فرمود:اين سخن را در روزگاری فرمود که پیروان اسلام اندک بودند. اما امروز که اسلام گسترش يافته و نظام اسلامی استوار شده، هر کس آنچه را دوست دارد انجام دهد.》 ┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄ 🌸موضوع: خضاب 👈علت این دستور رسول خدا صلی الله علیه و آله چه بود؟ ۱ـ هیبت نزد دشمنان تعداد نیروی کم در مقابل نیروی زياد، ضعف تلقی می شود، خصوصا اگر بیشتر سپاه از افراد پیر تشکیل شده باشد، از آنجا که پیری نشان از ناتوانی دارد، اين عامل در جنگ می تواند اعتماد به نفس دشمن و در نتیجه احتمال پیروزی آنان را افزايش دهد.رسول خدا صلی الله علیه و آله با اين دستور بهداشتی به ظاهر ساده، اماحکیمانه، سعی در جوان نشان دادن سپاه اسلام و درنتیجه تخريب روحیه دشمن و خودباختگی آنان داشته است قرآن کريم نیز به مسلمانان سفارش می کند که در جنگ تا جايی که می توانند خود را در برابر دشمنان تجهیزکنند و در دل آنان رعب ايجاد کنند " ...وَ أَعِدّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوّةٍ " خضاب به رنگ مشکی یکی ازمصادیق کلمه" قوة" در تفاسیر است. 2ـ شناخته شدن به عنوان مسلمان در سال های اولیه ظهور اسلام، توطئه های يهود از يك سو و کارشکنی های مشرکین و عوامل ديگر مانع ازگرايش افراد به آيیین حقیقی اسلام بود؛ از اينرو تعداد مسلمانان بسیار اندک بود. اين فرمايش رسول خدا صلی الله علیه و آله مربوط به دوران ضعف اسلام است که سرزمین های اطراف مملو از مشرک و يهودی بود، بنابراين خضاب نوعی نشانه اسلام بود. پس اين نکته استنباط می شودرسول خدا برای تبلیغات جهت گسترش اسلام، از هیچ روشی در هیچ زمینه فروگذار ننمود. ┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄ 📌توجه:هرگونه نشر یاکپی برداری ازتمام یا بخشی ازپیام بدون ذکرنام کانال اشکال شرعی دارد. ┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄ موسسه نورالیقین مرکزتخصصی تفسیروعلوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مهربان‌‌ترین پدر رویای شیرین دولت کریمه‌‌ی شما آنچنان در دلم خانه کرده که با هر بار زمزمه‌ی دعای کوتاه اللهم عجل لولیک الفرج کامم شیرین می‌گردد و آرزوی آمدنتان در دلم جوانه می‌زند ... سلام ای صاحب دنیا کجایی اللهم عجل لولیک الفرج ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
کاری کنید امام زمان به دیدن شما بیاید. 🔵‌‌ خدمت آیت الله حق شناس عرض میکردند دعا کنید امام زمان را ببینیم. ایشان می فرمودند: شمر هم امام زمان خود (امام حسین علیه السلام) را دید اما بر سینه او نشست و سر از بدنش جدا کرد. شما کاری کنید امام زمان به دیدن شما بیایند. مهم حال فعلی افراد است که در جهت حق و شرع حرکت کنند و وظایف خود را انجام دهند، اگر نه دیدن و ملاقات با بزرگان و حتی معصومین دلیل بر صداقت و درستی فرد نیست. 📚 آیت الله حق شناس @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*•═•••🍃🌸﷽🌸🍃•••═•* ◀️ خلاصه ای از زندگینامه حضرت خدیجه سلام الله علیها 👈قسمت دوم ⬅️ فضائل حضرت خدیجه نزد خداوند پیامبر و اهل بیت ↩️ با مراجعه به منابع روایی، در میابیم که حضرت خدیجه کبری سلام‌الله‌علیها مورد مباهات خداوند متعال، پیامبر اکرم و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السّلام بوده است که به برخی از موارد اشاره می‌شود: ✅ خداوند متعال 👈از جمله خصائص حضرت خدیجه کبری سلام‌الله‌علیها، مباهات خداوند متعال بر آن حضرت می‌باشد. رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم وقتی برنامه چهل روزه از جانب پروردگارش دریافت نمود و مقرر شد که چهل روز از همسرش به دور باشد، توسط عمار یاسر رضوان‌الله‌تعالی‌علیه برای آن حضرت پیغام فرستادند که: 🔸«یا خدیجة لا تظنی ان انقطاعی عنک [هجرة] و لا قلی‌ و لکن ربی (عزّوجلّ) امرنی بذلک لتنفذ [لینفذ] امره فلا تظنی یا خدیجة الا خیرا فان الله (عزّوجلّ) لیباهی‌ بک‌ کرام‌ ملائکته‌ کل یوم مرارا. » «‌ای خدیجه! گمان نکنی که دلیل دوری من از تو به سبب غضبی است که نسبت به تو دارم، بلکه خداوند متعال این دوری را امر فرموده و من برای امتثال فرمان او چنین می‌کنم و تو جز خیر، در این مورد هیچ‌اندیشه دیگری نداشته باش که خداوند متعال در هر روز چند بار به سبب تو بر ملائکه مباهات می‌ورزد.» این مطلب ادامه دارد ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ✨ ✅ كُلُوا وَارْعَوْا أَنْعَامَكُمْ إِنَّ فِي ذلِكَ لَآيَاتٍ لِأُولِي النُّهَي ﴿54﴾ ❇️موضوع: سرزنش ضمنی آیه ✍«إِنَّ فِي ذلِكَ لَآيَاتٍ لِأُولِي النُّهَي» هر كدام از اينها نشانه ای از قدرت الهي است براى صاحبان عقل و انديشه 🔸نـهـى جـمـع نـُهـيَـه و بـه مـعـنـى عـقل و دانشى است كه انسان را از زشتيها نهى مى كند، نهیه یعنی هر گونه فكر و انـديـشـه بـراى پـى بـردن بـه اهـمـيـت ايـن آيـات كـافـى نـيـسـت ، بـلكـه عقل و انديشه هاى مسئول مى تواند به اين واقعيت پى ببرد. ⏪تعبیر لطیف و ادبی که این پیام غیبی به همراه دارد: می‌فهماند که این امور از برکات مشترک انسان و دامند 👈و در آن سرزنشی ضمنی هم هست ولی شخص بی‌خبر باکی از آن ندارد و سرزنش‌های ادبی در او اثر نمی‌گذارد: ⚜در قرآن کریم وقتی سخن از علم است ذات اقدس الهی, دانشمندان را در کنار فرشته‌ها نام می‌برد که بر وحدانیت ذات اقدس الهی گواهی می‌دهند ⚜اما آنجا که سخن از خوردن و پوشیدن است, آن خورندگان از انسان و دام را یکجا یاد می‌کند و می‌فرماید: خودتان بخورید و به دام‌هایتان نیز بخورانید ⬅️این گونه جمله‌ها می‌فهمانند که: انسان باید بفهمد که اگر دو صف باشد, انسان بهتر است در کنار ملائکه صف ببندد نه حیوانات ✨🔹✨ آری سخن از حلال و حرام نیست, بلکه انسان بایستی بداند برای چه هدفی دارد زندگی می‌کند. ┄┄┅••🌸✻🌸┄┄┅•• منابع و مآخذ: تفاسیر وزین تسنیم، المیزان، مجمع البیان، نمونه و نور ┄┄┅••🌸✻🌸┄┄┅•• مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تدابیر فصل پاییز قسمت اول.... 👈🏻طبع: سرد و خشک 🍁افرادی با مزاج گرم‌وتر یا حتی با سوءمزاج گرم‌وتر از پاییز نفع می‌برند و بالعکس، برای افرادی با سوءمزاج سردوخشک و همینطور سوءمزاج سوداوی آب و هوای این فصل مناسب نیست؛ چون سردی و خشکی در آن‌ها تشدید می‌شود. همچنین این آب و هوا برای افراد سالمند نیز فصل مناسبی نیست. فصل پاییز مزاج متضاد مزاج روح انسان و گیاه دارد. البته به تناسب باران بارشی، خشکی تغییر می‌کند. 🔰بیماری‌های شایع فصل پاییز عبارتند از: 🍂تب‌ها 🍂بیماری‌های ادراری از جمله قطره قطره آمدن ادرار،تکرر ادرار،سوزش ادرار،به سختی ادرار کردن 🍂قوبا (اگزما)، خشونت و پوسته پوسته شدن پوست همراه خارش و سوزش و کنده شدن پوست 🍂زلق الامعاء: به دلیل از بین رفتن پرزهای روده و معده حالت نگهداری غذا در دستگاه گوارش از بین می‌رود. 🍂سیاتیک،دردهای مفاصل 🍂بزرگی طحال 🍂امراض ریوی (مانند سل) 🍂آبله، زکام، نزله، وسواس، افسردگی، سکته‌ها، انسدادهای گوارشی، خارش پوست،شوره ┄┄┅••🌸✻🌸┄┄┅•• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا