eitaa logo
مباحثه فقاهت
4.9هزار دنبال‌کننده
816 عکس
1 ویدیو
30 فایل
کانال مباحثه فقاهت وابسته به مدرسه عالی فقهی امام محمدباقرعليه السلام با هدف کمک به تعمیق فقه واصول و ايجاد فضاي علمی وتخصصی در حوزه ایجاد شده است کانال مباحثه فقاهت در تلگرام https://t.me/+h9HkTrDUB4ViMWY0 🌐ارتباط با مدیر کانال 🆔️ @mobahathah
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 💠 شرط اول استصحاب در کتب اصولی، برای جریان استصحاب، چند شرط ذکر شده است. در چیستی شرط اول، میان علماء اختلاف نظر وجود دارد. ثمره‌ی تبیین شرط اول، در نحوه‌ی استدلال برای اثبات این شرط ظاهر می‌شود، چنان که مرحوم امام، استدلال شیخ اعظم برای اثبات این شرط را نادرست دانسته و ناشی از خلط در تصویر شرط، دانسته‌اند. از نظر عملی، ثمره‌ای بر نحوه تبیین شرط اول یافت نشد. ✅ ادامه مطلب در این موضوع را در دنبال کنید. 👇🏼 fa.mfeb.ir/?p=19437/#ZOsoulK ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔 @mobahathah_ir
🔸 💠 شیخ مفید و طراحی ولایت فقیه 👤 🔻شیخ مفید در جایی از مقنعه چنین می‌نگارد: و لا يجوز لأحد أن يختار النظر... این عبارت جزء قدیمی‌ترین منابع بحث ولایت فقیه است. در عبارت‌های شیخ مفید، بحث ولایت فقیه مطرح شده اما دایره‌اش محدود است. مقنعه شیخ مفید را کسی دقت بکند، طراحی‌اش برای کسی است که ولایت در دایره شیعی را می‌ پذیرد و طراحی این کتاب حکومتی است 📚 درس خارج فقه ۱۴۰۱/۰۲/۲۱ ✅ ادامه مطلب و مباحثه علمی در این موضوع را در تالار علمی دنبال کنید. 👇🏼👇🏼👇🏼 🌐http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=2546 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه، تالار علمی فقاهت" 🆔 @mobahathah_ir
|جشنواره مقالات علمی حوزه معاونت پژوهش حوزه های علمیه: فراخوان ششمین جشنواره مقالات علمی حوزه 🔹شرایط ثبت نام: 1.حوزوی بودن نویسنده مقاله 2.مقاله می بایست در یک نشریه علمی پژوهشی یا علمی ترویجی درسال ۱۴۰۰ چاپ شده باشد. 3.مقاله می تواند علمی پژوهشی یا علمی ترویجی باشد 🔸روش ارسال مقاله : 🔺 ارسال مقاله از طریق دفتر نشریه انجام می شود. 1.بروزرسانی اطلاعات نشریه در سامانه 2.ثبت اطلاعات نویسنده مقاله در سامانه اینترنتی 3.بارگذاری فایل word یا PDF مقاله 4.بارگذاری فایلPDF شماره نشریه ای که مقاله در آن چاپ شده است. 5.بارگذاری صورت جلسه معرفی مقاله 6.ارسال یک نسخه از نشریه بهمراه پرینت مقاله به دفتر دبیرخانه جشنواره مقالات علمی حوزه ▫️مهلت ارسال مقاله توسط دفتر نشریه: پایان خرداد ماه ۱۴۰۱ 🆔eitaa.com/festival_ismc 📞02532135608 | 609 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔 @mobahathah_ir
🔰 💠 مولفه های دخیل در وثاقت راوی 🔻یکی از مباحث مهم و اثر گذار، تبیین مفهوم وثاقت و ضعف و مولفه های دخیل در هر یک است؛ به این معنی که وقتی در مصادر رجالی، یک راوی متصف به وثاقت یا ضعف می شود، چه اطلاعاتی درباره ی شخص راوی و روایات وی فهمیده می شود؟ در مورد وثاقت، دلالت آن بر راستگویی راوی، مسلّم است. همچنین با توجه به این که وثاقت به معنای معتمد و مورد اطمینان بودن است، دلالت آن بر ضبط نیز فهمیده می شود. علاوه بر این دو، دلالت وثاقت بر امور دیگری نیز ادعا شده است... 📚تحقیق طلاب ✅ ادامه این مطلب و مباحثه علمی در این موضوع را در تالار علمی فقاهت دنبال کنید.👇👇👇 🌐http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=2477 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔 @mobahathah_ir
(شماره دهم) 💠 شماره جدید دو فصلنامه علمی پژوهشی "پژوهه های فقهی تااجتهاد" منتشر گردید. 🔻در این شماره می‌خوانید: 1⃣ نگاهی نو به جمع میان روایات متعارض در حرمت ابدی ناشی از برخی ازدواج‌ها نویسنده:سید موسی شبیری زنجانی 2⃣ تأملی در تحقق ارتداد با حصول شک نویسندگان:هادی محبی فردوئی، احمد حاجی ده‌آبادی 3⃣ مبانی فقهی مشروعیت اجمالی مقولۀ تشریفات و لزوم تنظیم و مدیریت اجرای آندر پرتو بایستۀ علوّ و ‌سیادت اسلامی نویسنده: مهدی درگاهی 4⃣ ساختار شناسی مباحث عمومی قراردادها در فقه امامیه و حقوق اسلامی نویسنده: محمدامین کبیری 5⃣ نقدی بر پندارۀ عدم تغلیظ دیه در موارد قتل خطایی در ماه‌های حرام نویسنده: محمد عربشاهی 6⃣ تجارت بدافزارها از منظر فقه امامی نویسندگان: فاطمه رضایی، حمیدرضا کامل نواب ✅ جهت مشاهده و دانلود مقالات به سایت مجله مراجعه بفرمایید: 🆔 http://taejtehad.mfeb.ir/ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔 @mobahathah_ir
🔰 💠 محدوده ی اقتباس شیخ طوسی در کتاب رجال از رجال ابن عقده 🔻مرحوم شیخ در مقدمه ی رجال تصریح کرده اند که در مورد اصحاب امام صادق علیه السلام از رجال ابن عقده استفاده کرده اند: و لم أجد لأصحابنا كتابا جامعا في هذا المعنى إلا مختصرات قد ذكر كل إنسان طرفا منها، إلا ما ذكره ابن عقدة من رجال الصادق عليه السلام، فإنه قد بلغ الغاية في ذلك، و لم يذكر رجال باقي الأئمة عليهم السلام. و أنا أذكر ما ذكره و أورد من بعد ذلك من لم يورده (يذكره) آیا می توان محدوده ی اخذ از ابن عقده را مشخص کرد؟ به نظر می رسد که این امر با لحاظ ترتیب ذکر اسامی امکان پذیر است... 👤 ✅ ادامه این مطلب و مباحثه علمی در این موضوع را در تالار علمی فقاهت دنبال کنید.👇👇👇 🌐http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=2541 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔 @mobahathah_ir
▪️سالروز شهادت شیخ الائمه حضرت امام صادق علیه‌السلام تسلیت باد ... ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔 @mobahathah_ir
🔰 💠 اشکال اساسی تمسک به اطلاقات در موضوعات جدید 👤 📝یکی از اشکالاتی که به تمسک به اطلاقات در موضوعات مستحدثه مطرح می شود این می باشد که انعقاد ظهور خطاب مطلق بلکه عام در کشف از عموم و اطلاق متوقف بر این است که مولی اگر نظرش به مطلق نبود امکان عرفی بیان مقید داشته باشد، اگر بیان مقید امکان عرفی نداشت ، از اطلاق‌گویی مولی نمی توانیم کشف بکنیم نظرش مطلق است و شامل همه مصادیق می‌‌شود. پاسخ اشکال این است که: ... ✅ ادامه مطلب و مباحثه علمی در این موضوع را در تالار علمی دنبال کنید. 🌐http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=2549&pid=9109#pid9109 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔 @mobahathah_ir
🔸 💠 عدم امکان کشف ملاک در فرض تزاحم 👤 در ثمره بحث ضد اشکالی مطرح شده است که حتی اگر امر به شیء را مقتضی نهی از ضد هم ندانیم با این حال ضد عبادی باطل است چون امر ندارد. مرحوم آخوند از این اشکال این طور پاسخ داده‌اند که صحت ضد عبادی بر وجود امر متوقف نیست و وجود ملاک برای صحت آن کافی است. اما به نظر این بیان ایشان ناتمام است... ✅ ادامه مطلب و مباحثه علمی در این موضوع را در تالار علمی دنبال کنید. 👇🏼👇🏼👇🏼 🌐http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=2550 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔 @mobahathah_ir
✅ موضوع: اجاره رحم 👤 نویسنده: علی مراد مهاجری 🔸 مجله: پژوهه های فقهی تا اجتهاد 🔻 توضیحات: در مقاله... در مقاله پیش‌رو به بررسی حکم فقهی یکی از اقسام متصوره اجاره رحم پرداخته شده است: اجاره بین زن اجنبیه و مرد اجنبی به این شکل که مرد منی خود را با تخمک آن زن داخل رحم همان زن تلقیح کند و زن، جنین حاصل‌شده را داخل رحم خود نگه داشته تا رشد کند و بعد از زایمان بچه را به مرد تحویل دهد. از آن‌جا که برای حکم به صحت اجاره رحم پیش‌گفته دو شرط لازم است: 1. وجود شرایط صحت اجاره؛ 2. عدم نهی شارع. در دو بخش وجود این‌دو شرط بررسی و بطلان اجاره پیش‌گفته نتیجه گرفته شده است. 🔹 واژگان کلیدی: اجاره، اجاره رحم، ناباروری، تلقیح مصنوعی. 🌐 لینک دانلود مقاله: http://taejtehad.mfeb.ir/article_38680.html 🆔@taejtehad_mfeb ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔 @mobahathah_ir
۲٩ 💠 موضوع : بررسی ترجیح به سماحت شرع در کلمات فقهاء 👤ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین مهدی خسروبیگی 📆زمان: دوشنبه ٩ خرداد ماه ١۴٠٠ ساعت ١٣:٣٠ ✅ مکان: مدرسه فقهی امام محمد باقر علیه السلام 🌐پخش آنلاین از طریق کانال نشست و گزارش علمی مدرسه فقهی در ایتا 🆔️ @neshast_mfemb ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔 @mobahathah_ir
🔰 💠پرش چشم، از عوامل زیاده و نقیصه 🔻پرش چشم از یک کلمه به کلمه ی مشابه آن، می تواند موجب زیاده و یا نقیصه در سند یا متن حدیث شود. این امر گاهی باعث می شود که حتی یک حدیث کامل از نسخه سقط شود. توجه به حدود اندازه ی سطر در نسخ خطی، در شناخت این امر می تواند موثر باشد... 👤 ✅ ادامه این مطلب و مباحثه علمی در این موضوع را در تالار علمی فقاهت دنبال کنید.👇👇👇 🌐http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=2246&pid=9117#pid9117 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔 @mobahathah_ir
شماره 52 نشست علمی با موضوع: اموال غیر خصوصی و چالش های فقهی آن 🎤 ارائه توسط استاد معظم مسیح بروجردی 📆زمان: چهارشنبه 11 خرداد ماه ⏱ساعت 17:45 🔷مکان: خ صفائیه انتهای کوچه 19 سمت راست مدرسه فقهی امام محمد باقر علیه السلام 🌐پخش آنلاین از طریق صفحه مدرسه فقهی در اینستاگرام 🆔 https://www.instagram.com/mfeb.ir 🌐پخش زنده از طریق کانال نشست و گزارشات علمی در ایتا 🆔 @neshast_mfemb
🔰 💠 وثاقت حسین بن علوان 👤 📝در رجال نجاشی راجع به حسین بن علوان آمده است: "حسین بن علوان الکلبی کوفی عامی و اخوه الحسن یکنی ابامحمد ثقة و قال ابن عقدة ان الحسن کان اوثق من اخیه و احمد عند اصحابنا. " آقای خوئی معتقد است که تعبیر "ثقه" مربوط به حسین بن علوان است و نه برادر او و لذا این عبارت دال بر توثیق اوست. در مقابل آقای زنجانی معتقدند این تعبیر به حسن بن علوان بر می گردد و همچنین تعبیر "اوثق" نیز دلالت بر وثاقت حسین بن علوان نمی کند. لذا وثاقت حسین بن علوان ثابت نمی شود. استاد شهیدی معتقد است : ... ✅ ادامه مطلب و مباحثه علمی در این موضوع را در تالار علمی دنبال کنید. 🌐http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=2548 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔 @mobahathah_ir
🔸 💠 راهی برای حجیت ظن غیراطمینانی در غیر فرض انسداد 👤 📝در رسیدن به فتوا، الزاما نیازی به یقین نیست! حتی الزاما نیازی به اطمینان هم نیست بلکه با انضمام شواهد و ادله مختلف، دستیابی به یک ظن عقلایی نیز کفایت می کند حجیت چنین ظنی از باب انسداد نیست بلکه عقلاء چنین سیره ای دارند که وقتی.... ✅ ادامه مطلب و مباحثه علمی در این موضوع را در تالار علمی دنبال کنید. 👇🏼👇🏼👇🏼 🌐 http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=2562 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔 @mobahathah_ir
🔰 💠 عدم تلازم طریقیت رویت با اجزاء تلسکوپ 👤 🔻 در بحث رویت هلال مرحوم آقای حسینی طهرانی در مکاتباتی که با آقای خویی داشتند تا جایی پیش رفتند که برای رویت موضوعیت قائل شدند و معتقد شدند حتی اگر امام معصوم هم خبر بدهد که هلال در فلان منطقه وجود دارد باز ماه جدید برای اهالی آن بلد اثبات نمی شود چون حکم شرعی دائر مدار رویت است. مرحوم نائینی رویت را در بحث رویت هلال طریقی می دانند اما تلسکوپ را مجزی نمی دانند و معتقدند که رویت طریقیت دارد اما ذو الطریق آن فاصله ی خاص قمر از شمس می باشد وقتی با تلسکوپ به ماه نگاه شود آن فاصله طی نشده لذا حکم به اول ماه نمی شود بخلاف رویت اجنبیه با تلسکوپ که در آنجا نفس اجنبیه ذوالطریق است لذا نگاه حرام است. به نظر ما..... 📚 ۱۴۰۱/۳/۲ http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=2565&pid=9130#pid9130 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔 @mobahathah_ir
🔰 💠جمع بندی نظر استاد شبیری درباره تفسیر قمی 🔻نسبت تفسیر موجود با تفسیر علی بن ابراهیم قمی، عموم من وجه است؛ نه تمام آنچه در این نسخه آمده از علی بن ابراهیم است و تمام آنچه در تفسیر قمی بوده در نسخه ی موجود آمده است....اما آیا منقولات این کتاب از تفسیر قمی معتبر است؟ با مقایسه ی آنچه در این کتاب از علی بن ابراهیم نقل شده با آنچه در مجمع البیان و تاویل الآیات از تفسیر قمی نقل شده، با اختلافاتی مواجه می شویم که فراتر از اختلاف نسخه است...به نظر می رسد که این منقولات، حجیت متوسط دارد... 👤 ✅ ادامه این مطلب و مباحثه علمی در این موضوع را در تالار علمی فقاهت دنبال کنید.👇👇👇 🌐http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=2563 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔 @mobahathah_ir
🔰 💠 تعلیق در مصدر، از عوامل افتادگی در سند 🔻در کتاب کافی مشاهده می شود که در اسناد متعددی، سند، تعلیق بر سند حدیث قبل شده است به این معنی که قسمتی در ابتدای سند، به جهت ذکر شدن در سند قبلی و به اعتماد بر آن، حذف شده است. حال اگر مثلا مرحوم شیخ در تالیف تهذیب این حدیث را از کافی نقل کنند و متوجه تعلیق نشوند، طبعا تصور می کنند که مرحوم کلینی این حدیث را مستقیما از نفر اول سند گرفته اند و قهرا در سندی که ارائه می کنند، افتادگی ای بین نام کلینی و نفر بعد، حاصل می شود.... 📚تحقیق طلاب ✅ ادامه این مطلب و مباحثه علمی در این موضوع را در تالار علمی فقاهت دنبال کنید.👇👇👇 🌐http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=2569 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔 @mobahathah_ir
اموال غیر خصوصی و چالشهای فقهی آن.docx
31.5K
شماره 52 نشست علمی با موضوع: اموال غیر خصوصی و چالش های فقهی آن 🎤 ارائه توسط استاد معظم مسیح بروجردی 📆زمان: چهارشنبه 11 خرداد ماه 🔷مکان: مدرسه فقهی امام محمد باقر علیه السلام 🆔 @neshast_mfemb ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔 @mobahathah_ir
🔸️ نکات ناب علمی 🔹️ رویدادهای پژوهشی 🔸️ نقد و نظر مباحث تالار 🔹️ جدیدترین مطالب دروس خارج 💠در کانال "مباحثه فقاهت"💠 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔 @mobahathah_ir
🔰 💠 بررسی شمول نفوذ حکم حاکم در کلام صاحب جواهر 👤 📝مرحوم صاحب جواهر می فرماید : «فلو ترافع شخصان على بيع شيء من المائعات و قد لاقى عرق الجنب من زنا مثلا عند من يرى طهارته فحكم بذلك كان طاهرا مملوكا للمحكوم عليه و إن كان مجتهدا يرى نجاسته أو مقلد مجتهد كذلك لإطلاق ما دل على وجوب قبول حكمه و أنه حكمهم (عليهم السلام) و الراد عليه راد عليهم، و يخرج حينئذ هذا الجزئي من كلي الفتوى بأن المائع الملاقي عرق الجنب نجس في حق ذلك المجتهد و مقلدته.» استاد شهیدی در اشکال به ایشان می فرماید: ... ✅ ادامه مطلب و مباحثه علمی در این موضوع را در تالار علمی دنبال کنید. 🌐http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=2572&pid=9141#pid9141 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔 @mobahathah_ir
🌹 🌸آقای مهـربانِ دو دنیـا خوش آمــدی🍃ای نور چشمِ حضرٺ زهـرا خوش آمدی 💐 میلاد حضرت شمس الشموس ، انیس النفوس ، امام الرئوف، سلطان سریر ارتضا، امام علی بن موسی الرضـا المرتضی(عليه‌السلام) بر تمامی شیعیان و محبین آن حضرت مــبـــارکــ بـــاد. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔 @mobahathah_ir
🔰 💠 مانعیت قرائن ارتکازی از انعقاد اطلاق و راه به دست آوردن ارتکاز زمان صدور 👤 مهم‌ترین منبع در استنباط، دو متن است: متن قرآن و متن روایاتی که از معصومین به ما رسیده است. فهم این دو متن وابسته به فهم قرائن موجود در زمان صدور آنهاست. در بحث اطلاق، قرائن بر تقیید دو قسم هستند: قرائن لفظیه و قرائن ارتکازیه:........ 📚 درس خارج اصول، 7 خرداد 1401. ✅ ادامه این مطلب و مباحثه علمی در این موضوع را در تالار علمی فقاهت دنبال کنید.👇👇👇 🌐 http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=2575 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔 @mobahathah_ir
🔰 💠 نقد روش حدیثی قطب راوندی 🔻 تقطیع در احادیث یکی از مشکلات علم الحدیث است و این تقطیع اختصاصی به وسائل الشیعه ندارد.مرحوم علامه ی مجلسی معتقد است راوندی روشش اختصار روایات بوده است و این اختصار به حدی بوده که در موارد فراوانی بیش از سه چهارم متن روایتی را که مرحوم صدوق نقل کرده است حذف کرده است. ✅ ادامه این مطلب و مباحثه علمی در این موضوع را در تالار علمی فقاهت دنبال کنید.👇👇👇 http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=2573&pid=9144#pid9144 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه، تالار علمی فقاهت" 🆔 @mobahathah_ir
مجله_تااجتهاد ✅ وقت شرعی نماز جمعه ✔ غلام‌رضا احسنی 🔹 توضیحات: وقت شرعی نماز جمعه به معنای دو رکعت نماز از دو ناحیه ابتدا و انتهای وقت نیازمند بررسی است. در مقدمه به‌علت اهمیت چگونگی تعبیر از نماز جمعه در روایت‌ها، تعبیرهای گوناگون بررسی و نتیجه‌گیری شده و استعمال صلاة الظهر برای نماز جمعه، مورد تردید است. در بدنه اصلی مقاله، دو بخش ابتدای وقت نماز جمعه و انتهای آن، جداگانه پی‌گیری و به واسطه اجماع و روایت‌های گوناگون، اثبات شده است که اول وقت نماز جمعه زوال خورشید است. در بحث انتهای وقت نماز جمعه نیز، بعد از بیان شش نظر – به میزان زمان خطبه‌ها و نماز جمعه، یک ساعت بعد از زوال، رسیدن سایه به اندازه جسم سایه‌دار، امتداد به میزان وقت ظهر، رسیدن سایه به دو قدم و تضییق مطلق – و بررسی جداگانه ادله هریک از اقوال، قول به تضییق عرفی وقت نماز جمعه به‌علت وجود روایت‌های گوناگون دال بر تضییق و نبود شاهد واضحی بر هیچ‌یک از تضییقات بیان‌شده، ترجیح داده شده است. 🔹 واژگان کلیدی: وقت نماز جمعه، ابتدای وقت نماز جمعه، انتهای وقت نماز جمعه، زوال، تضییق عرفی. 🌐 لینک دانلود مقاله: http://taejtehad.mfeb.ir/article_38682.html 🆔@taejtehad_mfeb ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔 @mobahathah_ir