🌟 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی در شب دوازهم ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۲ ه.ق🌟
✨برابر با ۱۴۰۰/۲/۴✨
💢جلسه نوزدهم شرح رساله لقاءالله💢 قسمت پنجم⬇️⬇️
(از دقیقه ۳۵)
❇️ اگر امیرالمومنین و جناب رسول الله اینهمه بر قرائت قرآن اِهتمام داشتند، برای این بود که میدانستند مردم احادیث را از بین می برند. و حق قرآن بود که اهتمام گذاشته بشود وگرنه همین قرآنی که ما در محضر مبارک آن تشرف داریم هم تحریف میشد و آیاتش را برمیداشتند
✅ در تاریخ آمده است در یک مقطعی یکی از کاتبان قرآن ، یک واو را در هنگام نوشتن قرآن جابجا کرد. متوجه شد یک واو، یک حرف ، یک کلمه کلیدی است و اگر جابجا شود، یک اصلی از اصول دین که در آن آیه مطرح شده بود از دست می رود.
🔴 در بحثِ امامت نوعاً چند آیهی قرآن خیلی شاخص است .
🔹یکی آیهی "وَ إِذِ ابْتَلی إِبراهیمَ رَبُّه بِکلماتٍ فَأتَمَّهُنَّ قالَ إِنّی جاعِلُک لِلنّاسِ إِماماً قالَ وَمِنْ ذُرّیتی قالَ لاینالُ عَهدی الظّالِمینَ ﴿۱۲۴﴾" سوره بقره
🔸یکی هم آیهی "يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ أَطِيعُواْ اللّهَ وَأَطِيعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِي الأَمْرِ مِنكُمْ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللّهِ وَالرَّسُولِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ ذَلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلاً ﴿۵۹ نساء﴾"
این دو آیه تقریباً تنصیصی ترین( نص، تصریح ) آیات قرآن راجع به اهل بیت است می خواهیم امامت را از اصول دین اقتباس کنیم، تمام بحث روی این آیات ، بخصوص در "اِنّي جاعل" روی کلمه جاعل متمرکز میشود.
🔶 بحث بین مفسرین روی همین کلمه است که آیا این کلمهی "جاعِل" که اسم فاعل از مادهی جَعل است و جعل دو مفعولی است، آیا اسم فاعل آن (جاعِل) هم دو مفعول میگیرد؟
🔶 اگر کسی نتواند ازعهده بحث ادبیاتی آن برآید، وقتی به این آیه میرسد، اُدَبایی مثل نیسابوری ها (اهل نیشابور) که خودشان درعلم ادبیات عرب جزء دانشمندان هستند، در این آیه گفتند اینجا امامت به معنای همان نبوت است.
🔶 زمخشری که صاحب کشّاف است که هیچ مفسری در قرآن به اندازه زمخشری در تفسیر کشّاف برای علم معانی و بدیع و بیان و بلاغت قرآن ،زحمت نکشیده است ؛ زمخشری عالِم سنّی ِ به این عظمت ، وقتی این آیه را معنا میکند میگوید امامت همان معنای نبوت است چیزی جدا نیست.
🌺 ما آموختیم؛ درست است که امامت و نبوت در طول هم هستند ولی هر دو ، دو تا اصل از اصول دین هستند.
حال چگونه اثبات کنیم ؟؟!
❇️ اهل سنت قائلند که سُنّت، فقط قول و فِعل و تَقریر جناب رسول الله است. ولی ما میگوییم سنّت یعنی فعل و قول و تقریر جناب رسول الله و دوازده جانشین ایشان تا امام زمان، و حتی کلام فاطمه زهرا را سنت میدانیم.
💢 تفاوت بین ما در این است که آنها سنت را بسیار محدود میگیرند اما سنت ما مُوَسّع است.
🔶 مشکل آنها در چیست؟ در این که معتقدند بعد از اینکه نبوت پیغمبر منقطع شد، عصمت هم منقطع شده است و دیگر معصوم نداریم و سنت مال معصوم است.
🌺 اما به نظر ما سنت ادامه دارد و اگر توفیق ادراک حضور حضرت بقیةالله را پیدا بکنیم قول آن حضرت نیز برای ما حجّت است.
✅ پس وقتی بعد از پیامبر، عصمت اِنقطاع پیدا نکرد و ادامه داشت، همانگونه که قول و فعل و تقریر پیامبر حجّت است، بعد از پیامبر، فعل و قول و تقریر علی هم حجت است.
❇️ مفسِّر حقیقی قرآن بعد از پیغمبر، امیرالمومنین است. پیغمبر برای تنزیل قرآن بیست و سه سال زحمت کشید تا چیزی از قرآن در غیب نماند و از علمُ الله بیاید تا نشئه طبیعت برسد. و به امیرالمومنین فرمود: علی جان از این به بعد تو باید این قرآن را برای مردم تاویل و تفسیر کنی ، شرح کنی.
#رمضان_1400
#جلسه_نوزدهم_شب_4_2_1400
#شرح_رساله_لقاءالله
@modafeanzuhur
🌟 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی در شب دوازهم ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۲ ه.ق🌟
✨برابر با ۱۴۰۰/۲/۴✨
💢جلسه نوزدهم شرح رساله لقاءالله💢 قسمت ششم⬇️⬇️
(از دقیقه ۴۶)
❇️ وقتی دیدند نمی توانند قرآن را تحریف کنند، آمدند ویراستاری کردند در این ویراستاری ها یک جوری آیات را جهت میدهند. مثلاً در اینجا فلان آیه را وقف کن آنجا را وصل کن .... علامت گذاری کردند.
✅ (در حروف سجاوندی ) مثلاً "میم تفید لزوم الوقف" فایده حرف میم روی آیات این است که وقف لازم است اگر جایی روی کلمه ای "میم" نوشته شده یعنی باید، توقف کنی . "لا تفید نهی عن الوقف" اگر حرف "لا" روی آیه نوشته شده نباید توقف کنی. "قلی" هم معنای وقف و توقف را میرساند.
🔴 از طرفی قرآن آیات محکم دارد و آیات متشابه. آیاتی که معنی این آیه مشتبه است و هر جور میشود معنا کرد. اما آیهی محکم ، یعنی معنایش واضح است روشن و محکم است.
🔶 شاید اکثر آیات قرآن کریم در مسائل اصول عقائد در توحید و معارف حالت تشابهی دارد یعنی امر مشتبه می شود که کدوم طرف را بگیریم.
🔶 "اَطیعوُا الله وَ اَطیعوا الرّسول وَ اُولیِ الاَمرِ مِنکُم" (نساء - ۵۹) به اولی الامر که رسیدیم مشتبه میشود که اولی الامر چه کسانی هستند؟
و یا آیهی " اِنَّما یُریدُ اللهُ لِیُذهِبَ عَنکُم الرِّجسَ اَهلَ البَیت" (احزاب - ۳۳) منظور از اهل بیت چه کسانی اند. این آیه هم جزء متشابهات است.
🔶 میگویند اهل بیت زنان پیغمبر را هم شامل است. بعد روایتی درست میکنند که بله ابوبکر و عمر هم در آن وارد است.
🌺 حال این که فقط علی و فاطمه و حسن و حسین با پیغمبر اکرم خمسه طیبه هستند
✅ اگر یک آیه ای متشابه است و نمیدانید معنای آن کدام است، میگوییم ای آیه را باید ببریم به سمت آیه ای که معنایش محکم است.
✅ چطور در مسائل منطقی میگوییم تصور و تصدیق بدیهی و روشن داریم و آن را مقدمه برای کشف تصورات و تصدیقاتِ مجهول قرار میدهیم؟
✳️ کانَّهُ محکمات قرآن شبیه تصور و تصدیقات روشن و بدیهی است که معنایش آشکار است بعد باید آیاتی را که مقداری مُشتَبه هستند ببریم بسمت محکمات تا روشن بشود.
❇️ حال این کارِ ، "روشن کردن متشابهات از طریق محکمات" ، را چه کسی باید انجام بدهد؟ این کار نیاز به تاویل دارد. چه کسی علمِ به تاویل دارد؟
💢 آیه می گوید "وَ ما یَعلمُ تاویلَه اِلّا الله وَ الرّاسِخوُنَ في العِلم" (آل عمران - ۷)
🔴 این تاویل را چه کسی میداند؟ اگر بگویید "و ما یعلم تاویله الا الله" فقط خدا میداند. غیر از خدا چه کسی؟ پیغمبر؟ ایشان که مرحوم شدند و به او دسترسی نداریم.
🔶 ادامه آیه دارد که " والراسّخون في العلم "
اینجا تحریف را از طریق حروف وقف انجام دادند. دیدند نمیتوانند این "راسخون فی العلم" را بردارند. آمدند ویراستاری کردند.
🔶 یعنی در آیه بین جمله اول؛ "وما یعلم تاویله الا الله" و جمله دوم آیه "والراسخون فی العلم" حرف "قلی" گذاشتند یعنی بعد از قسمت اول آیه توقف کن و در اینصورت معنی آیه این میشود که : تاویل را جز خدا نمیداند.
❇️ ولی اگر "قلی" را برداریم و بگوییم به عکس قضیه ، اینجا اصلاً جای توقف نیست ادامه آیه را هم بخوان. یعنی تاویل قرآن را جز خدا و راسخون در علم نمیدانند.
🌺 حدیث امام صادق و اهل بیت میگویند "نَحنُ الرّاسِخونَ فِي العِلم" راسخون در علم ما هستیم. و متشابهات قرآن را اهل بیت باید با محکمات تفسیر کنند.
✳️ گفتند اینجا یک "قلی" میگذاریم و میگوییم وقت قرائت ، اینجا بایستید. یعنی غیر از خدا و پیغمبر که مرحوم شد، کسی تاویل قرآن را نمیداند. و این که شیعه ها میگویند اهل بیت راسخون فی العلم هستند؛ نخیر راسخون در علم هم تاویل قرآن نمیدانند. با یک کلمه، یک حرف به تحریف معنای قرآن رفتند.
🔴 علمای ما چقدر زحمت کشیدند؛ در زندان ، در تبعید ، تنها ... و بالاخره الحمدالله این همه جوامع روایی را نوشتند مثل کلینی ها، شیخ طوسی ها، شیخ صدوق ها، شیخ مفید ها، علامه مجلسی محدث کبیر و دیگران .... جان به لب آوردند تا این معارف برای ما حفظ کردند.
#رمضان_1400
#جلسه_نوزدهم_شب_4_2_1400
#شرح_رساله_لقاءالله
@modafeanzuhur
11-400-2-6 legha alla j 22maghame hazrate khadijh=.mp3
13.9M
🌸 جلسه ۲۲ شرح « رساله لقاء الله »
🔸 دو شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
✅روز ِ سیزدهم ماه مبارک رمضان
🌺 استاد صمدی آملی
@modafeanzuhur
روضه خانگی - امام حسن(ع) - 396.mp3
14.26M
🎙محتاج دستهای کریمانهات کَرم...
🔻روضه #امام_حسن(ع)
⏱ #بیش_از_ده_دقیقه | 13:38
👤حجت الاسلام سید بهاءالدین #ضیائی
#امام_زمان_شناسی
سر درس مهدویت
قسمت۵۸
ولادت مهدی در نظر برخی دانشمندان سنی
پارت۲
متن زیر مطالعه شود👇👇👇
مدافعان ظهور
#امام_زمان_شناسی سر درس مهدویت قسمت۵۸ ولادت مهدی در نظر برخی دانشمندان سنی پارت۲ متن زیر مطا
#امام_زمان_شناسی
سر درس مهدویت
قسمت۵۸
ولادت مهدی در نظر برخی دانشمندان سنی
پارت۲
در درس گذشته نام ۱۲ تن از علمای اهل سنت که به ولادت امام زمان علیه السلام اعتراف نموده اند را ذکر کردیم. شایسته است چند تن دیگر نیز بیان شوند:
محمد بن احمد ذهبی در کتابهای متعددش در این زمینه سخن گفته است. می نویسد: «و اما پسرش محمد بن الحسن (مهدی)،که رافضه (شیعیان) او را قائم خلف الحجه می خوانند در سال ۲۵۸ یا ۲۵۶ به دنیا آمده است.» ( تاریخ السلام و وفیات، ص ۲۵۱ تا ۲۶۰) علاوه بر این در دو کتاب «سیر اعلام النبلاء» ج۱۳ ، ص۱۱۹ و «العبر فی خبر من غبر» ج۵ ، ص۳۷ نیز این مطلب را بیان نموده است
خیر الدین زرکلی در کتاب الأعلامش میگوید: «مهدی در سامرا به دنیا آمد ؛ در حالی که پنج سال بیشتر نداشت ، پدر خود را از دست داد. میگویند او در نیمه شعبان سال ۲۵۵ به دنیا آمده است» و نیز می گوید: «محمد بن الحسن العسکری بن علی الهادی، ابوالقاسم، آخرین امام از امامان دوازدهگانه نزد امامیه است که نزد ایشان «مهدی» شهرت یافته … او در حالی که حدود پنج سال سن داشت پدرش را از دست داد» (الاعلام، ج ۶، ص ۸۰)
مورخ شهیر مسعودی می نویسد: «امام یازدهم؛ به سال ۲۶۰، ابومحمد حسن بن علی (ع)، به روزگار معتمد وفات یافت در حالی که ۲۹ سال سن داشت و او پدر مهدی منتظر و امام دوازدهم نزد فرقه امامیه – که بیشتر شیعیان را تشکیل میدهند – است.» (مروج الذهب، ج ۴، ص ۱۱۲)
ابن عمادالحنبلی می گوید: «از جمله حوادث سال ۲۶۰ هـ درگذشت حسن بن علی بن محمد الجواد (ع) … یکی از امامان دوازدهگانهای است که رافضیان در موردشان قائل به عصمتند. او پدر امام منتظر «محمد» است همان کسی که در سرداب (شهر سامرا) غیبت کرده است.» (شذرات الذهب، ج ۲، ص ۲۹۰)
با وجود تمام این تصریحات، ابن تیمیه ولادت آن حضرت را انکار می کند؛ در درس بعد به بررسی دیدگاه او خواهیم پرداخت.
#پس_از_ظهور #ظهور #مهدویت #امام_زمان #اسلام #شیعه #islam #خدا #الله #god#shia #امام_دوازدهم #ادیان #تکامل_در_عصر_ظهور#عدالت_در_اسلام #ظهور_عدالت
#عدالت #عدالت_روزی #وقایع_ظهور #انقلاب_جهانی #اجرای_عدالت
#islam #shia
#imam_mahdi #son_of_man
@modafeanzuhur
12-400-2-6 legha alla j 23=.mp3
13.27M
🌸 جلسه ۲۳ شرح « رساله لقاء الله »
🔸 دو شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
✅شب ِ چهاردهم ماه مبارک رمضان
🌺 با افاضات استاد صمدی آملی
modafeanzuhur
🌷🍃🌷🍃🌷
🍃🌷🍃🌷
🌷🍃🌷
🍃🌷
🌷
✨💫قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی در روز دوازدهم ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۲ ه. ق✨
🌺برابر با ۱۴۰۰/۰۲/۰۵🌺
📒 شرح《 رساله لقاءالله 》 جلسه بیستم
♦️قسمت اول♦️
✍️ حدیثی از امیرالمؤمنین نقل فرمودند که در آن ترغیب به تلاوت قرآن شده و تلاوت قرآن در هر روز به تعبیری واجب شمرده شده.
برای یک سائر الی الله، کسی که دارد به سوی پروردگار سِیر میکند هیچ راهی نیست جز اینکه اولین پله اش از طریق قرآن باشد .
🔷 در عصر محمدی (صلی الله علیه و آله و سلّم) که قرآن، معجزه ی باقیه ی جناب رسول الله (ص) است و از بدو تا ختمش به عصمت الهی، به حصن و حفاظت حق متعال است
📚انّا نَحنُ نَزّلنَا الذّکر وَ اِنّا لَهُ لَحافِظونَ (حجر_۹ )
سائر اِلَی الله باید دائما سیرش را از ناحیه ی این کتاب داشته باشد.
🔶 حتی تورات حضرت موسی (ع) و انجیل حضرت عیسی (ع) هم تحریف شده و اصل آنها در دسترس نیست و با چیزهای دیگر مخلوط شده.
به یهودیها و مسیحیها هم میگوییم اگر می خواهید سیر الی الله بکنید هیچ راهی ندارید و باید از طریق قرآن بروید.
🔹اگر بزرگانتان اهل مکاشفات باشند و توفیق داشته باشند حضرت موسی (ع) را زیارت کنند و به حضرت موسی (ع) بگویند آقا جان ما چه کار کنیم؟! بلا شک به آنها میگوید : بروید به محضر مکتب خاتم الانبیا ء محمد (ص)، ما همه آنجا جمع هستیم، کتابهای ما در قرآن جمع است، تمام کتابهای انبیاء در سوره فاتحه مندمِج است.
🔷 اگر مسیحیت هم بخواهد سیر و سلوک کند راهی ندارد به جز قرآن.
اگر نمی خواهید نیایید، هیچوقت اکراه تکوینی نمی کنند. فقط یک وجوب شرعیِ تشریعی است که مثلا باید نماز بخوانی و روزه بگیری و...
تازه نماز و روزه و اینها قبلا هم بود. چه اینکه حضرت ابراهیم (ع) هم وقتی کعبه را ساخت گفت: بارالها! این کعبه را شهر امن قرار بده و کسانیکه از نسل و ذریّه ما هستند را حفظ کن که نماز بر پا دارند
📚 ربّنا اِنّی اَسکَنتُ ذُرّیَّتِی بِوادٍ غَیرِ ذِی زَرعٍ عِندَ بَیتِکِ المُحَرّمُ لِیُقیمَ الصّلَوةِ (ابراهیم_۳۷)
که پیامبر اسلام هم از نسل ایشان است.
غرض، نماز و روزه قبلا هم بوده است.
🔶 یکی از بطون معانی ظهور امام زمان (عج) همین است که مردم، همه گروه ها، چه اهل کتاب و چه آنهایی که لامذهباند، هر که با هر عقیدهای که هست، بدانند که راهِ خدای متعال همین است
📚 انّ الدّینِ عِندَ اللهِ اِسلام. آل (عمران_۱۹)
فقط همین یکی، دین است. حضرت آدم (ع) هم بگوید می خواهم خودم را بسازم می گوییم راه انسان سازی همین "دین اسلام" است.
#رمضان_1400
#جلسه_بیستم_روز_5_2_1400
#شرح_رساله_لقاء الله
modafeanzuhur
🌷
🍃🌷
🌷🍃🌷
🍃🌷🍃🌷
🌷🍃🌷🍃🌷
🌷🍃🌷🍃🌷
🍃🌷🍃🌷
🌷🍃🌷
🍃🌷
🌷
✨💫قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی در روز دوازدهم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۲ ه. ق✨
🌺برابر با ۱۴۰۰/۰۲/۰۵🌺
📒 شرح《 رساله لقاءالله》 جلسه بیستم
♦️قسمت دوم♦️
🔶 گفتیم که دین نزد خداوند، تنها اسلام است.
حالا بیاییم در عالم اسلام ، عالم اسلام هم که شیعه و سنی شدند و هر کدام فرقه های مختلف دارند که مرحوم رجب بُرسی صاحب "مشارق انوار الیقین" در کتابش حدود ۲۳۰ فرقه برای شیعه و سنی ،همه را با اسم و رسم میشمارد.
مرحوم علامه طباطبایی هم در کتاب "شیعه در اسلام" فرقههای شیعه را مطرح کرده که در بین اینها یک فرقه شیعه هست که قائل به دوازده امام صاحب عصمت بعد از جناب رسول الله (ص) است.
🔷خلاصه همه جهان باید یک روزی به مشربِ "هانری کُربَن فرانسوی" شوند. او دانشمندی بود قوی و محقق، هر کجا ندایی از انسان سازی شنیده بود رفت دنبالش و ادیان مختلف را بررسی کرد. مسیحیت ، یهودیت ، هندو ، پشتو و.....
او می گوید: دیدم مسیحیها گفتند عیسای مسیح ، یهودیها گفتند موسای کلیم، دیدم آقایانی که اسمشان را مطرح میکنند درست است اما مطالبی که از آنها نقل میکنند مخلوط کردهاند. دیدم نمی آرامم.
🔶 آمدم دامن اسلام دیدم اینجا هم چه آشفته بازاری است. گروههای مختلفی ادعای اسلام دارند.
با خود گفتم به هر حال میگویند پیامبر اسلام را آخرین پیامبر الهی است پس باید در اینجا یک راه درست و حسابی پیدا شود.
🔷 او گفت: مایوس نشدم و ادامه دادم تا آمدم در قلمرو دین خاتم انبیاء، شریعت محمدیه صلی الله علیه و آله وسلّم .
در اینجا رسیدم به یک گروهی به نام "شیعه اثنا عشریه، شیعه دوازده امامی".
این دوازده جانشین را دنبال کردم که ببینم علی (ع) کیست؟ حسن (ع) کیست ؟ حسین (ع) کیست؟ و بعد رسیدم به آن زلال چشمه.
او اقرار میکند: من به این روش رو آوردم و با اعتقاد رسیدم به "سِرّ شیعه" که سرّ شیعه آقایی است که شیعیان دوازده امامی میگویند منتظرش هستیم و ایشان در آخر زمان میآید و بشر را از این همه انحرافات نجات میدهد.
🔶 اگر روزی عُقلای جهان بیایند و بگویند ما این دوازدهمین جانشین پیامبر خاتم (ص) را میخواهیم، آن روز ظرف ظهور حضرت بقیة الله (عج) است
🔷 امام صادق علیه السلام میزان داده و فرمود: ما هیچ حرفی نمی زنیم جز اینکه حرفهای ما همه از قرآن در می آید.
روایات، جداول قرآناند یعنی قرآن در این جویها راه افتاده و اینجور ظهور کرده.
🔶 اگر احادیث نقل شده از حضرت علی علیه السلام در لابلای کتابهای تاریخ را جمع کنیم صد برابر نهج البلاغه است با اینکه بسیاری از احادیث را سوزاندند.
#رمضان_1400
#جلسه_بیستم_روز_5_2_1400
#شرح_رساله_لقاءالله
modafeanzuhur
🌷
🍃🌷
🌷🍃🌷
🍃🌷🍃🌷
🌷🍃🌷🍃🌷
🌷🍃🌷🍃🌷
🍃🌷🍃🌷
🌷🍃🌷
🍃🌷
🌷
✨💫 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی در روز بیستم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۲ ه. ق✨
🌺برابر با ۱۴۰۰/۰۲/۰۵🌺
📒 شرح《 رساله لقاءالله》 جلسه بیستم ♦️قسمت سوم♦️
🔶 ما چه می خواهیم از اسلام که در قرآن نیست؟!
چه کم داریم که دنبال امام زمان (عج) میگردیم؟ خب همین قرآن را عمل کنیم
اما تا میخواهیم قرآن را عمل کنیم، یک دفعه پای اجتهاد آقایان پیش می آید که هر کدامشان از قرآن یک چیزی میفهمند و لذا چقدر اختلاف نظرها به وجود آمد.
عارف را، حکیم را، تکفیر میکنند.
🔷 یک عدهای هستند جلسه لعن دارند، از جناب ملا صدرا تا علامه جان ما (محبوب القلوب) و مقام عظمای رهبری حفظه الله در لیست لعنشان هستند.
بعد میبینید با همین قرآن دارد فقاهت میکند و مرجعیت میکند.
صدها فتوا در تاریخ میتوانید پیدا کنید که: قائلین به "وحدت وجود" کافرند که علاوه بر وحدت وجودیها وحدت موجودیها هم کافرند.
این تکفیر کننده ها همگی علما و فقهای مجتهدین اثنا عشری در حوزه های قم ، نجف ، مشهد، اصفهان ، تهران و .....هستند.
🔶 این است که میگوییم منتظریم آقا جان تشریف بیاورند.
خب قرآن را که داریم، همین احکام شرعیه را در اجتماع پیاده کنیم.
بعضی از احکام را اغماض کنیم که احکام موضوعی اند.
بقیه ی احکام که روشن است، همین احکام شرعی را بیاوریم و در اجتماعمان پیاده کنیم.
بازارِ ما، علما و دفاترشان، و..... همگی بر وفق دستورات دینی عمل کنیم.
🔷 فعلا "وحدت وجود" را طرح نکنیم و همین ظاهر دین را پیاده کنیم.
🌷به قول آقا جان (محبوب القلوب) آنروزی که متنِ دستورات دین، قرآن و اهلبیت (ع) در متن اجتماع پیاده شود آن روز ظرف ظهور امام زمان (عج) است.🌷
🔶 ما انقلاب کردیم و بنا بود که احکام اسلام را پیاده کنیم و حکومتمان زمینه ساز ظهور حضرت بقیّة الله(عج) شود.
آیا امام زمان ظهور کرد؟ آیا زمینه ساز ظهور شدیم؟!
پس این همه اختلافها، کلاه برداریها و دزدیها چیست؟
چه کسی کلاهبرداری میکند؟ آیا بی یقهها؟
📢 (اینجا منظور حضرت استاد این است که روحانیونِ واقعی اهل کلاهبرداری و دروغ نیستند و متأسفانه فرم لباس روحانیونِ حقیقی، بر تن بسیاری از بی لیاقت ها رفت)
لباس ِفرم آخوندها، بی یقه است، بعد دیدیم سیاسیون و تمام مُختلسین همه بی یقه شدند.
از دست خودمان خسته ایم. خود مردم عدالت را نمی خواهند، خود مردم ، همین دولت را انتخاب کردند.
🔷 ایناست که میگوییم عاقل شویم و دیگر گروه گرایی نکنیم.
اصول گرا و اصلاح طلب درست کردند و بنایشان هست که بر اساس این الگوی آمریکایی، کشور را پیش ببرند.
پاک نیستیم، همه خسته ایم .
🔶 همه در پیشگاه خاتم انبیاء (ص) اعتراف به گناهمان بکنیم
از قرآن خاتم انبیاء (ص)، از شهدایی که با خلوص شهید شدند، از ائمه علیهم السلام ، از وجود مقدس خاتم الاولیای علی الاطلاق ،بقیّة الله امام زمان (عج) عذر بخواهیم و انشاءالله طلب کنیم که بتوانیم قرآن و کلمات اهل بیت (ع) را در خودمان و در اجتماع پیاده کنیم.
🔷 اگر میخواهی سالک و سائر اِلی الله شوی، راهش قرآن کریم است.
قرآن کریم را هم باید از طریق علی (ع) و اولاد صاحب عصمت علی (ع) بروی.
🔶 یک بحث علمی داریم که میشود انسان در مقام رتبه طهارت یک کاری بکند که احکام نفس بر بدن غلبه کند که اگر جسم، در تحت تصرف احکام تجردی نفس ناطقه ی انساني قرار بگیرد این چشم ظاهر، این بدن ظاهری را نمی تواند ببیند (همین اندازه مقام غیبت است) .
این مطلب در امامان و انبیای دیگر نبود الّا قلیل، مثل حضرت ادریس.
در آنها احکامِ بدن در مرحله بدن حکم فرما بود (غیبت ظاهری نداشتند)
لذا همه امامان (ع) را شهید کردند الّا امام زمان (عج) که با بدن عنصری است و در سال ۲۵۶ از مادر متولد شده ولی بدن مبارک ایشان، مقهور احکام تجرد نفس میشود، لذا با چشم مادی طبیعی دیده نمی شود (غیبت تامه).
ولی رؤیت مثالی و عقلی را ممنوع نکردند.
🔷 قبل از غیبت تامّه، نوّاب اربعه، آقا را با چشم ظاهری می دیدند.
حضرت به نائب چهارم فرمودند که غیبت تامّه شروع شد. در زمان غیبت تامّه دنبال فقیه علی الاطلاق بروید ؛دنبال فقیهی که "صائناً لِنَفسِه، حافظاً لِدینه، مُطیعاً لِاَمرِ مُولاه و مُخالفاً لِهَواه" باشد
که پیدا کردنش سخت است .
🔶 هر اندازه مردم تشنه دین باشند ، خدا به همان اندازه، مجتهد میفرستد « ان الاعطیات علی قدر القابلیّات »
مردم خودشان رای دادند و انتخاب کردند.
ربطی به اسلام و پیغمبر (ص) و اهل بیت (ع) ندارد.
هر اندازه نتوانستیم احکام اسلام را پیاده کنیم از نقص ماست و ربطی به اسلام ندارد.
#رمضان_1400
#جلسه_بیستم_روز_5_2_1400
#شرح_رساله_لقاءالله
modafeanzuhur
🌷
🍃🌷
🌷🍃🌷
🍃🌷🍃🌷
🌷🍃🌷🍃🌷
🌷🍃🌷🍃🌷
🍃🌷🍃🌷
🌷🍃🌷
🍃🌷
🌷
✨💫 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی در روز دوازدهم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۲ ه. ق✨
🌺برابر با ۱۴۰۰/۰۲/۰۵🌺
📒 شرح《 رساله لقاءالله》 جلسه بیستم
♦️قسمت چهارم♦️
📚 اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَنْ تَشَاءُ (آل عمران_۲۶)
زمام امور به دست حضرت بقیّة الله (عج) است. اینست که گفتم رمز موفقیت کشور این "شهادات خمسه" است که واقعا شهادت دهیم که آقای ما، « حضرت ( م ح م د ) اِبنُ العسکری (عج) » است.
اگر نقصی هست مربوط به ماست، نه اسلام و ائمه علیهم السلام
🔶 همه ما که انقلاب کردیم پیر شدیم دیگر، شماها هم پیر شدید، اصلاح طلبان و اصولگراها همه تان پیر شدید و پایان عمر نزدیک است. به خودتان بیایید.
🔷 در جنگ احد پیامبر (ص) ضربه سنگین خوردند گویی از دشمن سیلی خوردند، حضرت حمزه شهید شدند. یاران، کوه را به خاطر غنیمت ترک کردند.
انگار الآن ما هم در جنگ احد هستیم همه داریم سهم جمع می کنیم و دشمن هم در داخل، تحریک به سهم خواهی می کند.
🔶 قبل از اینکه امیر المؤمنین (ع) به حکومت برسند، آنهایی که در زمان پیغمبر (ص) شمشیر زن بودند مثل طلحه و زبیر همه ۲۵ سال از بیت المال سهم میگرفتند، اما امیرالمؤمنین (ع) که حاکم شدند فرمودند: من آنچه را که خدا و پیغمبر (ص) گفت و نیز به رای خودم که از اینها می فهمم عمل میکنم، لذا در زمان ایشان سهم همه از بیت المال مساوی بود و کل سهمیه ها را قطع کردند.
🔷 الآن اگر سهمیه ها در کشور ما قطع شود، آیا کشور یک سال دوام میاورد؟!
آقا مال حرام، حرام است حتی اگر بگویی حکم دارم.
🔶 این است که امام حسین (ع) در روز عاشورا فرمود: چرا من هر چه خطبه می خوانم در شما اثر نمی گذارد؟
سخنان حجت الله اعظم الهی است. خدا دارد با زبان امام حسین (ع) حرف میزند.
آقا فرمود میدانید چرا؟چون شکمهای شما از مالِ حرام پُر شده است.
🔷 آقایان اصلاح طلب و اصول گرا، شما هم که حرف حق را نمیشنوید و اینقدر زبانِ غیر حق و زبان اختلاف دارید، به کسب درآمدتان دقت کنید .
🔶 "عَلَیکُم بِتِلاوَتِ القرآن"
لطف کنید محض رضای خدا در این چند روز باقیمانده از عمرتان، خودتان را نجات دهید.
نگویید تکلیف داریم، ما مردم این تکلیف را از شما برداشتیم. این مردم را به حال خودشان رها کنید. شهدا از مردم مواظبت میکنند.
🔷 در مورد جنگ احد مضمون آیه قرآن اینست که: در جنگ بدر یک سیلی به دشمن زدید و در جنگ احد آنها یک سیلی به شما زدند به خاطر اینکه رفتید غنیمت جمع کنید.
🔶 آقایان مسئولین! برگردید.
تمام آنچه که از غنیمت بیت المال گرفتید برگردانید، ببرید پیش مقام معظم رهبری تا بین همه مردم تقسیم شود.
خودتان را تطهیر کنید. کشور باید یک مرحله ی تطهیر و طهارت را بگذراند.
راهی نداریم جز تلاوت قرآن طوری که حقایق قرآن در ما پیاده شود.
"به حق پیغمبر و آل پیغمبر صلوات الله علیهم"
#رمضان_1400
#جلسه_بیستم_روز_5_2_1400
#شرح_رساله_لقاءالله
modafeanzuhur
🌷
🍃🌷
🌷🍃🌷
🍃🌷🍃🌷
🌷🍃🌷🍃🌷