eitaa logo
مدافعان ظهور
390 دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
3.8هزار ویدیو
74 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷امام مهدی شناسی ۶۱۴🌷 ☘‌امام، حقیقتی واجب☘ 💠در زیارت سامرا خطاب به حضرت ولی عصر عجّل‌الله‌فرجه می‌گوییم: «السَّلَامُ عَلَیك‏ یا مُبِینَ عَینِ الْفَرْض» «سلام بر تو كه حقیقت واجب هستی.» 💠امام عصر عجّل‌الله‌فرجه تعین فرض و واجب در عالم است. 💠ما اگر واجبات‌مان را ترك كنیم مرتكب حرام شده‌ایم و عقوبت می‌شویم. 💠نشناختن امام زمان عجّل‌الله‌فرجه ‌و ارتباط نداشتن با او، عقوبت‌های سنگینی را وارد زندگی انسان می‌کند، زیرا وجود مقدس حضرت عین واجب است. 💠«السلام علیك یا مبین عین الفرض»، از این عبارت چند تعبیر برداشت می‌شود: ⭕️امام زمان عجّل‌الله‌فرجه حقیقت واجب است، بنابراین ارتباط با حضرت باید در رأس واجبات ما باشد. وجود مقدس امام زمان عجّل‌الله‌فرجه روح همه واجبات است، كه باید آن‌ها را به عنوان فریضه انجام دهیم. ⭕️امام زمان عجّل‌الله‌فرجه عین الفرض و تعیُّن واجب است. پس باید اولویت اول زندگی ما امام عصر عجّل‌الله‌فرجه باشد. برای هیچ كار و هیچ كس و به جهت هیچ امری اجازه نداریم از ارتباط‌مان با امام زمان عجّل‌الله‌فرجه بکاهیم. ⭕️امام زمان عجّل‌الله‌فرجه حقیقت واجب است. بی‌سامانی واجبات ما در عرصه زندگی به جهت عدم ارتباط با امام عجّل‌الله‌فرجه است. اگر با عین الفرض مرتبط باشیم همه امور واجب ما را ساماندهی می‌كند و می‌توانیم حق نماز، روزه و دیگر فرائض مان را ادا كنیم. بعضی گفته‌اند: عین الفرض یعنی واجب خاص، امری كه با بقیه واجبات زندگی فرق دارد. آنقدر جایگاه این واجب در زندگی انسان خاص است كه نسبت آن به بقیه واجبات همچون نسبت سر به بدن می‌باشد. ⭕️واجب، امری است كه حتما برای ما تعریف شده است. اگر خدای سبحان به ما امر می‌كند كاری را انجام دهیم، مطمئنا آن امر به طور واضح توضیح داده شده است، در غیر این صورت عقاب بلا بیان از متكلم حكیم صادر شده و چنین امری قبیح است. ⭕️امام عصرعجّل‌الله‌فرجه عین الفرض است، بنابراین خدای متعال حضرت را به ما معرفی كرده و از ناحیه وجود مقدس امام عجّل‌الله‌فرجه هیچ ابهام و اجمالی وجود ندارد.
سلام علیکم 📍اللهم عجل لولیک الفرج ما را شکست بیش و کم ِ آخرالزمان عاصی شدیم از ستم ِ آخرالزمان گم کرده ایم بی تو عجب راهِ راست را در انحنایِ پیچ و خم ِ آخرالزمان دلتنگ و خسته ایم از آشوب های شهر از فتنه های دم به دم ِ آخرالزمان «یا أیهاالعزیز» بیا و ظهور کن برگرد ای أبالکرم ِ آخرالزمان نذر گل نرجس صلوات التماس دعای فرج. @modafeanzuhur
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ســـلام آخــرین اُمیـدِ جهــان، مهـــدے‌ جــان ⛅⚘⛅⚘⛅⚘⛅⚘ می دویم از پی هیچ؛ و تلاش می کنیم از برای زیستنی ویرانگرتر از مرگ. نفس می کشیم به بهانه‌ے زندگی و زندگی می کنیم دردآور و پر التهاب هر کجا که میرویم بی‌تابیم و بی‌قرار مدت هاست نمیفهمیــم بی‌پناه شده ایم ای پنـاهِ عالــم بازآی ای پایان بخش غربتها، ای نوید بخش بهار، ای صفابخش زندگانی بیا و نجاتمان بده از دردهای همیشه ... در افق آرزوهایم تنها: أللَّھُمَ ؏َـجِّلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج را میبینم... سلام‌صبحت‌بخیر‌ آقاے‌من ‌آقاے دلتنگے‌‌‌ ⛅⚘⛅⚘⛅⚘⛅⚘ @modafeanzuhur
❣️ ❣️ 🔹نفس بده تا 🔸نفس نفس بزنم 🔹نفس به جز 🔸نخواهم✘ براے کس بزنم 🔹مرا اسیر خود💞 کرده اے 🔸 دعایی کن 🔹که نفسم را 🔸در رکابت بزنم✊ 🌸🍃 🌹🍃🌹🍃 @modafeanzuhur
❣️ ❣️ 🔹نفس بده تا 🔸نفس نفس بزنم 🔹نفس به جز 🔸نخواهم✘ براے کس بزنم 🔹مرا اسیر خود💞 کرده اے 🔸 دعایی کن 🔹که نفسم را 🔸در رکابت بزنم✊ 🌸🍃 🌹🍃🌹🍃 @modafeanzuhur
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔵‌‌وظایف منتظران ◀️قسمت هفتم 🔶یکی از وظایفی که همیشه مومنین دارند‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و در دوران غیبت این وظیفه هست، استقامت کردنه در راه درست. 🔶انسان منتظر وقتی اون اهداف رو می‌بینه، اون مسیرو رو می‌بینه توی این مسیر محکم می‌ایسته. 🔶 خداوند به پیامبرش همین رو دستور میده« فَاستَقِم کَما اُمِرتَ وَ مَن تاب مَعَکَ، سوره مبارکه هود آیه ۱۱۲» هم خودت محکم بایست و هم دیگران رو در این مسیر به استقامت فراخوان. 🔶در سوره والعصر هم که ما می‌بینیم اونجا توصیه هم به حقه؛ که راه درست رو به افراد توصیه کردن و هم اینکه تَواصَوا بِالصَبر؛ توصیه کردن برای اینکه در این مسیر محکم بایستید؛ استقامت داشته باشید. 🔶در روایات ما در وصف منتظران آمده؛ کسانی که در دوران غیبت ثابت قدمند بر موالات ما، در غیبت ولی ما، این‌ها ثابت قدمند بر انتظار ما، ثابت قدمند بر ولایت ما، این‌ها کسانی هستند که خوشا به سعادتشون؛ این‌ها با ما همراه‌ هستند؛ این‌ها از ما هستند. 🔶پس یکی از وظایف ما استقامته. اصلا استقامت باعث میشه که انسان به هدف برسه، کسانی که استقامت ندارند، بر یک کاری مستمر نمی‌ایستند؛ محکم نمی‌ایستند؛از این مسیر جدا می‌شوند؛ کم کم فاصله می‌گیرند؛ کم کم شکست می‌خورند؛ وقتی هم شکست خوردند دچار یک یأس و نا امیدی می‌شوند؛ هدفم محقق نشده. 🔶بنابراین استقامت ورزیدن در راه حق، ویژگی اولیاء خداست و جالب که« إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتي كُنتُم توعَدونَ، سوره مبارکه فصلت آیه ۳۰ »کسانی که وقتی گفتند: خدا، روی این حرف ایستادند، محکم ایستادند؛ فرشته‌ها به این‌ها بشارت می‌دهند که هیچ نگران نباش« لا خَوفٌ عَلَیهِم وَ لا هُم یَحزَنوُن، سوره یونس، آیه ۶۲»این نگران نباشید هم در دنیا هست و هم در آخرته چون اگر افراد بر این راه استقامت کردند، بر یاری خدا« إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم، سوره محمد آیه ۷ » خدا شما رو یاری می‌کنه بنابراین پیروزی هم محقق می‌شه. 🔶اگر ما بر یاری ولی خدا محکم ایستادیم خدا هم ما رو یاری می‌کنه و یاری امام رو ‌می‌بینیم؛ توجه امام رو می‌بینیم؛ دعای امام رو می‌بینیم و ما هم می‌تونیم نقش آفرین باشیم و اگر خدایی نکرده استقامت نورزیدیم محکومیم. @modafeanzuhur
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼 امام مهدی در قرآن ◀️قسمت هشتم ⭕️ معیار حق و باطل 🔹 هیچ فکر کردیم وقتی آقا امام زمان میاد، آیا ما تسلیم هستیم؟ آیا گوش به فرمان و مطیع و فرمانبردارشون هستیم یا خدایی نکرده ممکنه مساله بصورت دیگری باشه؟! این موضوع، موضوع مهمی ست، یک منتظر خودشو آماده میکنه برای چنین صحنه هایی. 🔸 میریم سراغ سوره ی مبارکه ی کهف، آیات ۶۵ ام به بعدِ این سوره که ماجرای حضرت موسی و حضرت خضر بیان میکنه، این ماجرا سراسر درس و نکته هست و حقیقتاً مایه ی رشد انسانه، اصلاً حضرت موسی بدنبال حضرت خضر رفت برای اینکه رشد پیدا بکنه. چند قدم بره جلوتر، لذا عرض کرد که: "هَلْ أَتَّبِعُكَ عَلَى أَن تُعَلِّمَنِ مِمَّا عُلِّمْتَ رُشْدًا"؛ آیا اجازه میدی من محضر شما باشم، دنبال شما بیام برای اینکه به من یاد بدی از آنچه رو که به تو یاد داده شده؟ به امید اینکه رشد بکنم و پله های کمال رو بیش از پیش طی بکنم. 🔹 خب ماجرا مفصله؛ همه شنیدید، ابتدا سوار کشتی میشن و حضرت خضر شروع میکنه به سوراخ کردن کشتی و حضرت موسی اعتراض میکنه... میگه: مگر قرارمون این نبود که هیچی نگی تا به وقتش من علت کارمو توضیح بدم؟! حضرت موسی عذرخواهی میکنه. میرسن، پسر بچه ای رو میگیره حضرت خضر قبض روح میکنه! اینجا دیگه داد و فریاد حضرت موسی بلند میشه... دوباره میگه: آقا یه بار دیگه اعتراض کردم هر چی تو بگی. برای بار سوم میرسن به مردم شهری، روستایی، جایی، اینا گرسنه اند، اما مردم این روستا بخیل اند هیچ پذیرایی نمی کنن. اینا که همینجور دارن کنار میرن، دیواری در حال خراب شدنه، حضرت خضر میاد این دیوار رو تجدید بنا میکنه، از نو میسازه، محکمش میکنه. حضرت موسی اینجا اعتراض میکنه؛ خب این چه کاریه اینا که هیچی به ما ندادن، به قول خودمون: بیکاری اومدی حمالی میکنی حالا دیوارشونم داری درست میکنی؟! 🔺 خب اینجا گفت: "هذا فِراقُ بَيْني وَ بَيْنِکَ" این دیگه تموم شد. اما علت کارهایی که من انجام دادم؛ اون کشتی مال فقرایی بود که تنها راه امرار معاش و درآمدشون این کشتی بود، مامور خلیفه ی ظالم و غاصب در پی این بود این کشتی هارو بگیره بدون اینکه چیزی به اونها بده، خب کشتی شون گرفته میشد اینا به خاک سیاه می نشستن، من مامور بودم از طرف خدا این کشتی رو معیوب کنم تا وقتی بیان ببینن معیوبه بگذرن، خب اصل کشتی رو نداشته باشن بهتره یا کشتی رو داشته باشن معیوب باشه؟ خب میان اینجا اصلاحش میکنن دوباره فردا روز از نو روزی از نو، به کارشون ادامه میدن، آیا این سوراخ کردن کشتی ظلم بود؟! جفا بود؟ نامردی بود؟ یا عین رحمت بود؟ 🔸 ببینید ما بر اساس اونچه که میدانیم قضاوت می کنیم، اگه حضرت موسی میدانست آنچه را که حضرت خضر میدونست، دیگه هیچ وقت این اعتراض رو نمی کرد، دیگه این کارو ظلم نمی دید، رحمت می دید، راجع به اون پسر بچه هم همینطور، که اینا در تفاسیر شما مراجعه بکنین من فرصت ندارم همه رو مفصل توضیح بدم، تقاضا میکنم به تفسیر نمونه، تفسیر المیزان، سایر تفاسیری که هست، مراجعه بکنین. من با دید مهدویت این آیات رو دارم میبینم که وقتی امام زمان میاد اگر حق به تمام معنا قد علم میکنه، باطل هم به تمام معنا قد علم میکنه و اونی که مهمه اینه که جبهه ی باطل، جبهه ی استکبار و استعمار به دغل و نیرنگ متوسل میشه، در مواجهه ی امام زمان با اینها شرایطی پیش میاد که امام، پشت پرده رو به قول خودمون نمی تونه بگه، شما فقط باید مطیع و فرمانبردار امام زمانتون باشید. 📌 اگه بخواین کار امام زمان، سخن امام زمان رو با حرف خودمون و دانسته ها و اطلاعات خودمون بسنجیم، ممکنه سرنوشتمون اینجوری بشه "هذا فِراقُ بَيْني وَ بَيْنِکَ"، لذا باید در دوره ی انتظار تا میتونیم بر این معرفت و باورمون بیافزاییم که اماممون رو با تمام وجود به عنوان شاخص حق و باطل قبول داشته باشیم، کسی ست که خدا او رو به عنوان امام و حجت و منجی برای من و شما قرار داده، کسی ست که علم و آگاهی او به ظاهر و باطن و حقیقت همه ی اشیاست، کسی ست که جهل در او راه نداره، کسی ست که علم تمام افراد در برابر علم او هیچه، این امام رو با تمام وجود باور داشته باشیم، کار او، حرف او رو با ذهن خودمون و عقل محدود خودمون نسنجیم و در یک کلمه: 🔆 "او را معیار شاخص حق و باطل قرار بدیم" بعد از اونکه یقین کردیم او موعود راستینه اونوقت با تمام وجود فرمانبردار او باشیم تا در پرتو یاری او به اوج و قله ی سعادت و عزت و رستگاری دست پیدا بکنیم‌ ان شاالله. والسلام علیکم و رحمه الله 📝 متن کامل مبحث @modafeanzuhur
⭕️ انتقام شهدای کربلا ❓ با توجّه به اینکه (ع) در سال‌های دور از دنیا رفته‌اند و با قیام مختار به شدیدترین وضع به مجازات رسیده‌اند، چطور می‌توان گفت که (ع) می‌آیند و انتقام قاتلان سیّدالشهدا(ع) را می‌گیرند؟ به نظر می‌رسد چهار صورت برای خونخواهی امام مهدی(ع) در عصر ظهور قابل تصوّر است: 🔅 الف) انتقام‌گيری از نسل به جا مانده از قاتلان شهدای كربلا اين مفهوم را می‌توان از برخی روايات استفاده كرد. در يكی از اين روايات چنين می‌خوانيم: به حضرت ابوالحسن علی بن موسی الرّضا(ع) عرض كردم: يابن رسول الله، چه می‌فرماييد درباره حديثی كه از امام صادق(ع) روايت شده است كه فرمود: «هرگاه (ع) قيام [خروج] كند، ذراری (نسل) و نوادگان قاتلان حسين(ع) را به خاطر كارهای پدرانشان به قتل خواهد رساند؟» فرمود: «همينطور است.» عرض كردم: پس قول خدای عزّوجلّ: «و هيچ نفسی بار ديگری را بر دوش نمی‌گيرد» معنايش چيست؟ فرمود: «خداوند در تمامی اقوالش راست گفته است، ولی ذريه كشندگان امام حسين(ع) به كرده پدرانشان راضی هستند و به آن جنايت‌ها افتخار می‌كنند، هر كس به كاری راضی باشد همچون كسی است كه آن را انجام داده و چنانچه مردی در شرق كشته شود و مرد ديگری در مغرب به كشته شدنش راضی باشد، آنكه رضا داده است، نزد خدای عزّوجلّ، شريك قاتل خواهد بود. بنابراين، تنها بدين جهت حضرت قائم(ع) وقتی خروج كند، آنها را مي‌كشد كه از كردار پدرانشان راضي‌اند.» با توجّه به اين روايت و ديگر روايات مشابه می‌توان گفت كه امام مهدی(ع) به هنگام ، بازماندگان قاتلان شهدای كربلا را به اين دليل كه به فعل پدران خود راضی هستند، به انتقام خون اين شهيدان به قتل می‌رساند. 🔅 ب) انتقام‌گيری از جريان مقابل اهل بيت(ع) می‌توان گفت با نابودی آخرين بازمانده از نسل ()، به دست امام مهدی(ع)، انتقام خاندان اهل بيت(ع) از خاندان ابوسفيان كه عامل جنايات بيشمار در حقّ خاندان عصمت و طهارت، به ويژه حضرت اباعبدالله الحسين(ع) بودند، گرفته می‌شود و تقابل تاريخی اين دو خاندان پايان می‌يابد. 🔅 ج) انتقام‌گيری از قاتلان رجعت کننده در عصر ظهور بر اساس اعتقاد شيعيان، خداوند متعال در عصر ظهور، گروهی از مؤمنان محض و مشركان محض و به بيان ديگر گروهی از زبدگان از اهل حق و نابكاران از اهل باطل را كه در زمان خود به نهايت درجه ايمان و رستگاری يا به آخرين حدّ كفر و پليدی رسيده‌اند، بار ديگر به دنيا برمی‌گرداند، تا گروه اوّل، شاهد عزّت و پيروزی حق باشند و گروه دوم به سزای اعمال ناشايستی كه در زمان حياتشان در حقّ خداجويان مرتكب شدند، برسند. بر اين اساس، می‌توان گفت انتقام امام مهدی(ع) از قاتلان اباعبدالله الحسين(ع) و ياران باوفايش، در زمان رجعت صورت می‌گيرد. 🔅 د) انتقام‌گيری عملی با تحقّق اهداف و آرمان‌های شهدای امام حسين(ع) و اصحابش برای اقامه حق، مبارزه با ستم، برپايی نظام عادلانه، امر به معروف و نهی از منكر، احيای سيره و سنّت نبی مكرّم اسلام(ص) و ... به شهادت رسيدند و امام مهدي(ع)- با قيام خود همه اين اهداف و آرمان‌ها را محقّق می‌سازد. 🌤الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَـــ الْفَـــرَج🌤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐معرفت مهدوی💐  ◀️ ﻣﺼﯿﺒﺖ ﻣﺎ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻓﮑﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ،ﭼﻮﻥ ﻧﻤﺎﺯ ﺭﺍ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻧﯿﻢ ﻭ ﺭﻭﺯﻩ ﺭﺍ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﯾﻢ ،ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺍ ﻫﻢ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﯿﻢ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﺑﺸﻨﺎﺳﯿﻢ. ◀️ﻧﻪ!ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺍﻣﺎﻡ،ﻓﻮﻕ ﺍﯾﻦ ﺻﻮﺭﺕ ﻫﺎﺳﺖ.ﻫﻤﺎﻥ ﻃﻮﺭ ﮐﻪ ﻧﺸﻨﺎﺧﺘﻨﺶ ﮔﻤﺮﺍﻫﯽ ﺍﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺩﺍﺭﺩ،ﮐﻪ ﻓﻮﻕ ﮔﻤﺮﺍﻫﯽ ﺑﯽ ﻧﻤﺎﺯﯼ،ﺑﯽ ﺣﺠﺎﺑﯽ ﻭ ﮔﻨﺎﻩ ﻫﺎﯼ ﻓﻌﻠﯽ ﻭ ﺻﻔﺘﯽ ﺍﺳﺖ. ◀️ﻧﺸﻨﺎﺧﺘﻦ ﺍﻣﺎﻡ ﺿﻼ‌ﻟﺖ ﺩﺭ ﺩﯾﻦ ﺍﺳﺖ.ﯾﻌﻨﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻧﻢ،ﻭﻟﯽ ﻭﻗﺘﯽ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺍ ﻧﻤﯽ ﺷﻨﺎﺳﻢ،ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﻤﺎﺯ ﺧﻮﺍﻥ ﺑﻮﺩﻥ،ﺑﻪ ﺑﯿﺮﺍﻫﻪ ﻣﯽ ﺭﻭﻡ.ﯾﻌﻨﯽ ﺑﺎ ﺩﯾﻦ،ﺩﺭ ﺩﯾﻦ ﮔﻤﺮﺍﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﻡ... @modafeanzuhur
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼 ‌ 🌺رمز جلب عنایت امام عصر علیه السلام توجه به وجود مقدس اوست.می توان آن حضرت را با توسل به ساحت مقدس معصومین و خود آن بزرگوار در قلب خویش حاضر دید. 🌺اشتباه نکنیم! امام زمان علیه السلام در دوردست ها نیست،هر لحظه با ماست،از رگ گردن به ما نزدیک تر است. 🌺امام زمان علیه السلام در انحصار هیچ صنف،طایفه،گروه و حتی مذهبی نیست.متعلق به همه بشریت است. 🌺فیض آن حضرت به فقیر و غنی،عالم و جاهل،نیکوکار و گناه کار و حتی غیر مسلمان نیز می رسد. 🌺او منشی و دربان ندارد.هر وقت اراده کنی ،هرگاه دلت از همه جا و همه کس بگیرد،در هر زمان،بدون وقت و هم آهنگی قلبی و بی واسطه می توانی با امام عصر علیه السلام ارتباط برقرار کنی کافی است یک یا صاحب الزمان بگویی. 🌺اگرچه بر گوش هایمان دیوار کشیده و خود را از شنیدن صدای دلنشینش محروم کرده ایم،آقا جواب ما را خواهد داد. 🌺هرچند جلوی دیدگانمان پرده افکنده و از تماشای جمال دل ربایش محروم ایم،او ما را می بیند. 🌺نگو:من کجا و امام زمان علیه السلام کجا؟ 🌺هیچ شده است به خاطر برخی اشتباهات از پدر و مادر خویش گریزان باشی؟ 🌺آن عزیز از پدر مهربان تر و از مادر دل سوز تر،تک تک ما را همچون فرزند دل بند خویش دوست دارد... @modafeanzuhur
‌‌🔆 دعا برای ظهور، فرصتی برای کمال ⭕️ ما وقتی برای ظهور دعا می‌کنیم در واقع شأن خود را ارتقاء داده‌ایم. ⭕️دعا برای فرج فرصتی است برای اینکه انسان کمال پیدا کند و خود را از درگیری با مشکلات ناچیز نجات دهد و فهم و شعور خود را افزایش دهد. ⭕️خدا با آدم‌های فهمیده در دنیا و آخرت برخورد بهتری دارد و آنها را بیشتر رعایت می‌کند. @modafeanzuhur
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂🌺🍃 تا حالا به عدد 12 این طور نگاه کرده بودید ؟ لا اله إلا الله 12 حرف محمدرسول الله 12 حرف علی بن ابی طالب 12حرف أمیر المؤمنین 12 حرف فاطمة الزهراء 12 حرف الحسن والحسین 12حرف الحسن المجتبى 12 حرف الحسین الشهید 12 حرف الإمام السجاد 12 حرف الإمام الباقر 12 حرف الإمام الصادق 12 حرف الإمام الکاظم 12 حرف الإمام الرضاء 12 حرف الإمام الجواد 12 حرف الإمام الهادی 12 حرف الحسن العسکری 12 حرف القائم المهدی 12 حرف افتخار کنید که شیعه ی 12 امامی هستیم 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
🌼 امام مهدی در قرآن ◀️قسمت هشتم ⭕️ معیار حق و باطل 🔹 هیچ فکر کردیم وقتی آقا امام زمان میاد، آیا ما تسلیم هستیم؟ آیا گوش به فرمان و مطیع و فرمانبردارشون هستیم یا خدایی نکرده ممکنه مساله بصورت دیگری باشه؟! این موضوع، موضوع مهمی ست، یک منتظر خودشو آماده میکنه برای چنین صحنه هایی. 🔸 میریم سراغ سوره ی مبارکه ی کهف، آیات ۶۵ ام به بعدِ این سوره که ماجرای حضرت موسی و حضرت خضر بیان میکنه، این ماجرا سراسر درس و نکته هست و حقیقتاً مایه ی رشد انسانه، اصلاً حضرت موسی بدنبال حضرت خضر رفت برای اینکه رشد پیدا بکنه. چند قدم بره جلوتر، لذا عرض کرد که: "هَلْ أَتَّبِعُكَ عَلَى أَن تُعَلِّمَنِ مِمَّا عُلِّمْتَ رُشْدًا"؛ آیا اجازه میدی من محضر شما باشم، دنبال شما بیام برای اینکه به من یاد بدی از آنچه رو که به تو یاد داده شده؟ به امید اینکه رشد بکنم و پله های کمال رو بیش از پیش طی بکنم. 🔹 خب ماجرا مفصله؛ همه شنیدید، ابتدا سوار کشتی میشن و حضرت خضر شروع میکنه به سوراخ کردن کشتی و حضرت موسی اعتراض میکنه... میگه: مگر قرارمون این نبود که هیچی نگی تا به وقتش من علت کارمو توضیح بدم؟! حضرت موسی عذرخواهی میکنه. میرسن، پسر بچه ای رو میگیره حضرت خضر قبض روح میکنه! اینجا دیگه داد و فریاد حضرت موسی بلند میشه... دوباره میگه: آقا یه بار دیگه اعتراض کردم هر چی تو بگی. برای بار سوم میرسن به مردم شهری، روستایی، جایی، اینا گرسنه اند، اما مردم این روستا بخیل اند هیچ پذیرایی نمی کنن. اینا که همینجور دارن کنار میرن، دیواری در حال خراب شدنه، حضرت خضر میاد این دیوار رو تجدید بنا میکنه، از نو میسازه، محکمش میکنه. حضرت موسی اینجا اعتراض میکنه؛ خب این چه کاریه اینا که هیچی به ما ندادن، به قول خودمون: بیکاری اومدی حمالی میکنی حالا دیوارشونم داری درست میکنی؟! 🔺 خب اینجا گفت: "هذا فِراقُ بَيْني وَ بَيْنِکَ" این دیگه تموم شد. اما علت کارهایی که من انجام دادم؛ اون کشتی مال فقرایی بود که تنها راه امرار معاش و درآمدشون این کشتی بود، مامور خلیفه ی ظالم و غاصب در پی این بود این کشتی هارو بگیره بدون اینکه چیزی به اونها بده، خب کشتی شون گرفته میشد اینا به خاک سیاه می نشستن، من مامور بودم از طرف خدا این کشتی رو معیوب کنم تا وقتی بیان ببینن معیوبه بگذرن، خب اصل کشتی رو نداشته باشن بهتره یا کشتی رو داشته باشن معیوب باشه؟ خب میان اینجا اصلاحش میکنن دوباره فردا روز از نو روزی از نو، به کارشون ادامه میدن، آیا این سوراخ کردن کشتی ظلم بود؟! جفا بود؟ نامردی بود؟ یا عین رحمت بود؟ 🔸 ببینید ما بر اساس اونچه که میدانیم قضاوت می کنیم، اگه حضرت موسی میدانست آنچه را که حضرت خضر میدونست، دیگه هیچ وقت این اعتراض رو نمی کرد، دیگه این کارو ظلم نمی دید، رحمت می دید، راجع به اون پسر بچه هم همینطور، که اینا در تفاسیر شما مراجعه بکنین من فرصت ندارم همه رو مفصل توضیح بدم، تقاضا میکنم به تفسیر نمونه، تفسیر المیزان، سایر تفاسیری که هست، مراجعه بکنین. من با دید مهدویت این آیات رو دارم میبینم که وقتی امام زمان میاد اگر حق به تمام معنا قد علم میکنه، باطل هم به تمام معنا قد علم میکنه و اونی که مهمه اینه که جبهه ی باطل، جبهه ی استکبار و استعمار به دغل و نیرنگ متوسل میشه، در مواجهه ی امام زمان با اینها شرایطی پیش میاد که امام، پشت پرده رو به قول خودمون نمی تونه بگه، شما فقط باید مطیع و فرمانبردار امام زمانتون باشید. 📌 اگه بخواین کار امام زمان، سخن امام زمان رو با حرف خودمون و دانسته ها و اطلاعات خودمون بسنجیم، ممکنه سرنوشتمون اینجوری بشه "هذا فِراقُ بَيْني وَ بَيْنِکَ"، لذا باید در دوره ی انتظار تا میتونیم بر این معرفت و باورمون بیافزاییم که اماممون رو با تمام وجود به عنوان شاخص حق و باطل قبول داشته باشیم، کسی ست که خدا او رو به عنوان امام و حجت و منجی برای من و شما قرار داده، کسی ست که علم و آگاهی او به ظاهر و باطن و حقیقت همه ی اشیاست، کسی ست که جهل در او راه نداره، کسی ست که علم تمام افراد در برابر علم او هیچه، این امام رو با تمام وجود باور داشته باشیم، کار او، حرف او رو با ذهن خودمون و عقل محدود خودمون نسنجیم و در یک کلمه: 🔆 "او را معیار شاخص حق و باطل قرار بدیم" بعد از اونکه یقین کردیم او موعود راستینه اونوقت با تمام وجود فرمانبردار او باشیم تا در پرتو یاری او به اوج و قله ی سعادت و عزت و رستگاری دست پیدا بکنیم‌ ان شاالله. والسلام علیکم و رحمه الله 📝 متن کامل مبحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مستی نه از پیاله نه از خم شروع شد از جاده سه‌شنبه شب قم شروع شد آیینه خیره شد به من و من به‌ آیینه آن قدر خیره شد که تبسم شروع شد خورشید ذره‌بین به تماشای من گرفت آنگاه آتش از دل هیزم شروع شد وقتی نسیم آه من از شیشه‌ها گذشت بی‌تابی مزارع گندم شروع شد موج عذاب یا شب گرداب؟! هیچ یک دریا دلش گرفت و تلاطم شروع شد از فال دست خود چه بگویم که ماجرا از ربنای رکعت دوم شروع شد در سجده توبه کردم و پایان گرفت کار تا گفتم السلام علیکم ... شروع شد 👤فاضل نظری @modafeanzuhur
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از کدوم مسیر می یایی که بی قرارت بشم تو کدوم جاده باید به انـتظــارت بشینم تو کــدوم نفس باید حبس هوات و بکشــــم رو کدوم پنجره پس عکس چشات و بکشم چقدر نامه بدم ملالی نیست جز دوریتون خیلی وقته که دیگه خیالی نیست جز دوریتون خیلی ها ندیده مردند سر راه دوریتون کی می خواد بشکنه آقا شیشه صبوریتون کعبه منتظر نشسته که بهش تکیه بدید انتقام مادر و به عاشقات هدیه بدید پس کدوم جمعه می یای امام جمعه مون بشی با صدای حیدریت پیام جمعه مون بشی تو کدوم سایه تقدیر  تو تهدید می شه این جهان به کشور امن تو تبدیل می شه  تو کدوم صبح دل انگیز  خورشید از غرب می یاد قاب عکس چشممون صورت ماهت رو می خواد  نکنه ندیده اون صورت ماهت بمیرم نکنه با چشم های مونده به راهت بمیرم نکنه به جرم بی وفایی هام نبینمت نکنه به خاطر روی سیام نبینمت بیایی و با عاشقات بی من به کربلا بری من زیر خاک باشم و زیارت رضا بری  روم سیاه اما دلم اندازه یه قطره آقا بیا نگاه نکن به کوله بار بدیام @modafeanzuhur
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱اولین های مهدویت🌱 🔷‌اوّلين گروه زنان در محضر امام عليه السلام 🌹اوّلين گروه از زنانى كه به محضر امام زمان عليه السلام مى شتابند آن هايند كه در آن ايّام مى زيسته اند و همانند ديگر ياران امام به هنگام ظهور در حرم امن الهى به خدمت امام مى رسند. 🌹 در اين باره دو روايت وجود دارد: 🔸روايت اوّل: امّ سلمه ضمن حديثى درباره علايم ظهور از پيامبر صلى الله عليه وآله روايت كرده است كه فرمود: «در آن هنگام پناهنده اى به حرم امن الهى پناه مى آورد و مردم همانند كبوترانى كه از چهار سو به يك جهت هجوم مى برند به سوى او جمع مى شوند تا اينكه نزد آن حضرت سيصد و چهارده نفر گرد مى آيند كه برخى از آنان زن مى باشند و بر هر جبّار و جبّارزاده اى پيروز مى شوند... ». 🔸روايت دوّم: جابربن يزيد جعفى ضمن حديث مفصلى از امام باقرعليه السلام در بيان برخى نشانه هاى ظهور آورده است: به خدا سوگند! سيصد و سيزده نفر مى آيند كه پنجاه نفر از اين عدّه زن هستند كه بدون هيچ قرار قبلى در مكّه كنار يكديگر جمع خواهند شد. اين است معناى آيه شريفه: «هر جا باشيد خداوند همه شما را حاضر مى كند زيرا او بر هر كارى توانا است. » 🌹نكته شگفت در اين دو روايت اين است كه : ◀️مى فرمايد سيصد و سيزده مرد گرد مى آيند كه پنجاه نفر ايشان زن هستند. ◀️دوّم آنكه: در روايتى كه نام ياران بر شمرده شده است نام هيچ زنى وجود ندارد. 🌹در پاسخ اين شبهه مى توان گفت: اين چند نفر در زمره همان سيصد و سيزده نفر هستند؛ ◀️زيرا اولاً امام عليه السلام مى فرمايد: "فيهم"؛ يعنى در اين عده پنجاه زن وجود دارد. ◀️ثانياً شايد تعبير به «مردان» بدين سبب باشد كه بيشتر اين افراد مرد هستند و اين كلمه از باب فزونى عده مردان است. ◀️سوم: اگر مقصود همراهى خارج از اين عده بود امام مى فرمود: «معهم» نه اينكه «فيهم» زيرا اين سيصد و سيزده نفر مانند عدد اصحاب بدر شمرده شده اند و همه ياران و فرماندهان عالى رتبه و از نظر مقام و قدرت در حد بسيار بالايى هستند كه برخى با ابر جا به جا مى شوند و اين‌ها بدون شك با ساير مردم آن زمان فرق بسيار دارند؛ بنابراين اگر بگوييم آن‌ها جزو همان سيصد و سيزده نفر هستند داراى رتبه و موقعيت ويژه مى باشند و اگر در زمره ياران ديگر حضرت باشند از امتياز كم ترى برخوردارند. 📚 @modafeanzuhur
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌🔵‌شرایط ظهور ◀️قسمت سیزدهم 🔺چند قسمت درباره شرایط ظهور گفتگو کردیم،گفتیم شرایط ظهور امام زمان چهار‌ تا است: ⭕️۱: طرح و برنامه که تامینش با خداست و موجوده. ⭕️۲:رهبر که تامینش با خداست رهبر این انقلاب هم موجوده،امام زمان( علیه‌السلام) و داشتیم درباره شرط سوم صحبت می‌کردیم. ⭕️۳:وجود یار این شرط یکم بیشتر دارم براتون توضیح می‌دم چرا؟چون این شرط باید فراهم بشه اینجا ما لنگیم. 🔺از پیغمبر‌ها گفتم پیغمبر‌انی موفق شدن که یار داشتن.از ائمه دو سه قسمت باهم صحبت کردیم؛از امیرالمؤمنین،از امام مجتبی،از امام سجاد،از امام صادق عرض کردم که اینا تصریح کردن که مشکل ما اینه که یار نداشتیم. ❓چرا یازده امام قبل اون حکومتی که می‌خواستن نتونستن انجام بدن؟ 🔺حالا امیرالمومنین برای چند صباحی و امام حسن اونم خیلی کم تونستن، یک مشکل این بود که یار به اندازه کافی نداشتن. لنگش همیشه از سمت ما بوده که یاران خوبی برای رهبرانمون برای ائممون نبودیم. 🔺از امام حسین( علیه‌السلام) می‌خوام این قسمت و براتون بگم چون شما مردم با امام حسین آشنایین. 🔺تو زیارت عاشورا و بقیه زیارت‌ها وقتی به امام حسین سلام بدیم به یارانش هم سلام بدیم«اَلسَلامُ عَلَیکَ یَا اَبَاعَبدِالله وَ عَلی الاَروَاحِ الَتیِ حَلَت بِفِنَائِک، سلام بر حسین و بر یارانی که در کنار حسین آرمیده‌اند. اَلسَلامُ عَلَی الحُسَین وَ عَلی اَصحَابِ الحُسَین، سلام بر حسین، سلام بر یاران حسین.» ❓❓می‌دونین چرا؟چون اینا واقعا یار بودن تعدادیشون همون نقل معروف ۷۲ نفر یا اندکی بیشتر، کم بودن اما واقعا یار بودن امام حسین می‌تونست روی اینا واقعا حساب کنه. 🔺بذار ساده‌تر صحبت کنم آی عزیزی که چندین قسمت داریم با هم گفتگو می‌کنیم به جای جدی بحث رسیدیم، آیا من و شما که دم از امام زمان می‌زنیم به جایی رسیدیم که امام زمان بتونه رو ما حساب بکنه؟اگر امام زمان باری روی دوش ما گذاشت جا خالی نمی‌دیم!؟؟ 🔺یاران حسین،یاران اباعبدالله اینجوری بودن جا خالی نمی‌دادن وظیفشون انجام می‌دادن. 🔺شب عاشورا حلقه زدن دور سیدالشهدا؛راستش رو بهشون گفت. رک و پوست کنده بهشون گفت،فرمود:یاران من هر کی بمونه فردا شهیده؛می‌خواید برید؛برید.همتون شهیدید. 🔺همتون شنیدین چه اظهار وفایی کردن. اول حضرت عباس( سلام الله علیها) بعد یارانشون،یکی گفت آقا می‌فرمایین اگر باشیم کشته می‌شیم جون چیه که تقدیم به شما کنیم ما خجالت می‌کشیم چرا یه جان داریم؛ کاشکی چند تا جون داشتیم تقدیم شما می‌کردیم. 🔺یکی گفت هفتاد جان،یکی گفت هزار، سعید ابن عبدالله حنفی گفت:آقاجون کاشکی مرا می‌کشتند شهیدم می‌کردند آتیشم می‌زدند خاکسترم رو به باد می‌دادند؛دوباره زنده‌ام می‌کردند،باز تو رکاب شما شهید می‌شدم آتیشم می‌زدند چندین مرتبه. 🔺فقط حرف نبود؛روز عاشورا نشون دادند. من از همین سعید فقط براتون بگم، یاران دیگه اباعبدالله هم همینجوری بودن فقط حرف نبود. 🔺صبح عاشورا شد جونشون رو دادن تو رکاب امام حسین جنگیدند. از اباعبدالله دفاع کردند موقع نماز شد امام حسین می‌خواست نماز بخونه دشمن اجازه نمی‌داد چند تا از اصحاب مونده بودن و ۱۸ نفر اهل بیت؛ این چند صحابه وایستادن جلو که تیر به امام نخوره امام حسین نماز بخونه. 🔺 خوب حرف من رو گوش بدین. نماز امام حسین روز عاشورا تو سرزمین کربلا مثل نماز‌های مدینه،نماز‌های شب یا نماز‌های طولانی نبود! نماز جنگه،نماز خوفه.خیلی سریع بود اما دشمن چند هزار تیر اندازی می‌کنند؛ سعید یکی از محافظ‌ها بود.تیرها به سمتش میومد یه چیزی به سمت آدم پرت میشه آدم اول دستش می‌بره جلو سعید دست‌ها رو آورد جلو به دست‌هاش تیر خورد، سینه روبرد جلو تیر خورد،پا رو برد جلو تیر خورد. @modafeanzuhur
💠 روضه امام زمان فاطمیه مادرم از داغ حیدر در جوانی پیر شد بعد هجده سال از این زندگانی سیر شد در دفاعِ، از علی، با چل نفر درگیر شد حرف حق زد، پاسخ او قبضه ی شمشیر شد ای خدا، آه ای خدا، آه ای خدا، آه ای خدا مادرم را زد مغیره پیش چشم مرتضی داغ مظلومیت حیدر مرا آتش زده گریه های زینب مضطر مرا آتش زده آتشِ افتاده پشت در مرا آتش زده ناله ی وامحسنت؛ مادر، مرا آتش زده در تکانی خورد و از جسمت توان از دست رفت با لگد، یک سوم ساداتمان از دست رفت مادرم! یک روز آن مسمار را می آورم هیزم جامانده ی کفار را می آورم گوشوار و چادر گلدار را می آورم ذوالفقار حیدر کرار را می آورم آن دو را از قبر بیرون می کشانم عاقبت انتقام سیلی ات را می ستانم عاقبت فاطمه رفتی و شد روزعلی چون شب سیاه می کشد آه فراق و می گذارد سر به چاه تا تو را کشتند شد خون عزیزانت مباح روز عاشورا، همین که آمدی در قتلگاه دیدی آنجا، روی صحرا دست و پا می زد حسین از حرم تا قتلگه، زینب صدا می زد حسین امیر عظیمی
" کرامتی از سلام الله علیها " 📚 با انگشت هم می زد، حریره جوشان را؛ مقابل چشمان عایشه. عایشه حیران از آنچه دیده بود؛ به خانه پدرش رفت. ماجرا را گفت. سفارش پدرش، کتمان بود و انکار. رسول خدا صلی الله علیه وآله، باخبر از گفتگوی آن دو، بالای منبر فرمود: «مردم تعجب کرده اند از ماجرای دیگ و حرارت آتش. ولی سوگند به آنکه مبعوثم کرده به رسالت، خدا حرام کرده، آتش و حرارتش را، بر وجود فاطمه. از آتش دوزخ در امانند، او و فرزندان و شیعیانش؛ روزی از نسل او فرزندی خواهد آمد که همه چیز مطیع اوست؛ حتی آتش، خورشید، ماه، ستاره ها، و تمامی کوه ها! در رکاب او خواهند جنگید، لشگر انبوه جنّیان. وفا خواهند کرد بر عهدی که با او دارند، رسولان الهی. آن هنگام است که زمین تسلیم او می کند گنجینه هایش را، و آسمان برکاتش را» 📚 الثاقب فی المناقب، ص ۲۹۳.