eitaa logo
ملایی
174 دنبال‌کننده
38 عکس
10 ویدیو
34 فایل
کانال عمومی است ولی بیشتر برای طلاب مفید است. ابتدای هر مطلب با چند هشتگ، موضوع آن را مشخص می کنم. اگر جذاب بود می توانید هشتگ را سرچ کنید وگرنه عبور کنید. راه ارتباطی با بنده: @MohammadRezaMollaei تبادل نداریم، اعضا مسئول تبلیغ کانال هستند.
مشاهده در ایتا
دانلود
و یادداشت ها و نکاتی از استادم حاج آقای تو این زمینه خواندم، آن قدر زیر بنایی و مهم بود که گفتم با شما نیز به اشتراک بگذارم، بخشی اش این هست: «يک متکلم براي اسناد دادن نتايج به دين، لازم است سه مؤلفه را داشته باشد؛ (1) اصولِ استنباطِ معرفت‌هاي دينيِ ناظر به رشته‌ي تخصصي خود را بداند، (2) مهارتِ استنباط را -به وسيله‌ي تطبيق اصول مذکور بر مواردِ جزئي- پيدا کرده باشد، (3) بر آن بخش از روايات و آياتي که ارتباط موضوعي با رشته‌ي تخصصي‌اش دارد تسلطِ تخصصي پيدا کرده باشد. اگر کسي اين سه را به دست آورد، مي‌تواند معرفتي معتبر را از دين استنباط کرده و به دين استناد دهد اما اگر يکي از اين سه را نداشته باشد معرفتِ دينيِ به دست آمده توسط او، اعتبار ديني ندارد و نسبت به اشتباهاتي که در اين زمينه مرتکب مي‌شود هيچ‌گونه عذري نخواهد داشت. اما متأسفانه هيچ‌يک از اين سه مؤلفه، به طور تخصصي در شاخه‌ اي غير از فقه‌الاحکام، به طور مطلوب تنظيم و تهيه نشده‌اند يعني نه «اصول استنباطِ انديشه‌هاي زيربنايي» شکل گرفته و نه متوني که به طور عملي در مقام استنباطِ گزاره‌هاي وحيانيِ کلامي نوشته و به صورت متن درسي، آماده شده باشد در دست‌رس است و نه گزاره‌هاي مرتبط با شاخه‌هاي تخصصي، به طور کامل و همانند کتبي از قبيل وسائل الشيعه، تهيه شده است؛ البته تلاش‌هايي در اين زمينه انجام گرفته که جاي تقدير دارد اما هرگز براي رسيدن به «مؤلفه‌هاي عالم ديني» کافي نيستند بنابراين، چاره‌اي نيست مگر اين‌که مهارت استنباط و نيز اصول استنباطِ معرفت‌هاي ديني را از لابلاي کتب اصولي و فقهي به دست آورد.» از خودم: و واقعا چقدر زشت است که مراجع و بزرگان حوزه برای افرع فروع دین مثل استصحابِ کلی، حمایت ها می کنند شهریه ها می دهند و ... اما برای اصول دین، بعد از گذشت بیش از هزار سال، هنوز روش و اصول استنباطی نداریم! بلکه اگر قدری توحید و معاد را تخصصی تر از مقداری که در کلام آمده است بخوانید، بعضی از آقایان تکفیرتان نیز خواهند کرد! منبع کامل یادداشت های آقای فربهی: نکاتی برای خواندن فقه: https://eitaa.com/farbehi/167 اجتهاد در رشته های دیگر: https://eitaa.com/farbehi/168 اهمیت فقه حکومتی: https://eitaa.com/farbehi/171
ملایی
#دل_نوشته این مطلب بحث علمی یا عملی نداره، وقتتون گرفته نشه. چند اتفاق خوب 1) دیروز مدیر مدرسه عالی
خب الحمدلله کتاب از استاد بالاخره چاپ شد، مقدمه ی فارسی بسیار خوبی هم استاد بر این کتاب نوشته اند، بخشی از مقدمه به شرح زیر است: «فیلسوفان مسلمان، علم النفس فلسفی را به دلیل ظرفیت های والای آن، دالان ورود به شناخت عمیق انسان و سعادت مخصوص او و نیز مسائل معاد و نبوت و امامت دانسته اند و از این طریق به عمق و ظرافتِ مباحث شریعت در این زمینه دست یافته اند. از سوئی چنین علم النفسی را پایه و اساس ورود به حکمت عملی و شعب آن یافته اند؛ حکمت عملی به حقیقت دانشی پرظرفیت برای کنش درست انسانی در سطح فردی و اجتماعی است و از این رو از اهمیت ویژه ای برخوردار است. امروزه علوم انسانی نیز می بایست پایه ها و اساس خود را در علم اکتشافی و حقیقی مربوط به انسان جستجو کنند تا اساسی به غایت درست و عمیق پیدا کنند.» برای این کتاب در موارد زیر با مولف همکاری داشتم: تقریبا تمام مقابله کتاب، بخشی از پیاده سازی، تعدادی از مصادر و آدرس ها و اندک پیشنهاداتی در تقویت محتوا. @nafahat_eri
گفتم بد نیست چند تا از فریاد هایی که تو سایت کلوب طی 13 سال گذاشتم رو گلچین کنم براتون: 1) خداوند , بهترین های خود را به کسانی می بخشد که حق انتخاب خود را به او می سپارند. 2) امام علی (علیه السلام): هرکس به وقت یاری رهبرش در خواب باشد؛ زیر لگد دشمن بیدار می شود. 3) خوش اخلاق به کسی میگن که سیب زمینی باشه! عجب اخلاقی ! 🥔 4) لتامرن بالمعروف و لتنهن عن المنكر، او لیسلطن الله شراركم على خیاركم و یدعوا خیاركم فلایستجاب لهم ! 5) امام زمان (عجل الله تعالی فرجه ) تا حالا چند بار ازدواج کردن؟ اگر ظهور کردن و 3 تا زن داشتن، خانم ها حاضرن پشت سر ایشون نماز بخونن؟! 😶 6) ارزش یادگیری علم (الهی) هزاران برابر کمک به فقراست: ان بابا من العلمِ یتعلَّمه الرجل خیر له من أن یکون أبو قبیسٍ ذهبا فانفقه فی سبیلِ اللّه! 😇 7) بدون جامعیت در علوم دینی نمی توان از دین خدا محافظت کرد: انما المستحفظون لدین الله هم الذین اقاموا الدین و نصروه و حاطوا من جمیع جوانبه! 8) علامه طباطبایی:در جامعه اسلامی باید حق و صلاح واقعی اسلام و مسلمین اجرا شود خواه مطابق نظر اکثریت باشد خواه نه. بررسی های اسلامی ج1ص167 9) اگر هر کار خوبی که انجام دادی، از تو قدردانی کردند و پاداشت را گرفتی، پس به خودت شک کن؛ شاید اوضاعت خراب است! 10) هیتلر: اگر خواستی سرزمینت را آزاد کنی ده گلوله در تفنگت بگذار، که نُه گلوله برای خائنین و آدم فروشان و تنها یک گلوله برای دشمن ات کافی است. 11) امام صادق علیه السلام: دوست داشتم با شلاق بر سر اصحابم زده می شد تا دنبال تفقه (فهم عمیق) در دین بروند. 🤕 12) مردم وقت تلف می کنن تا پول در آرن، ما پول میدیم تا وقتمون تلف نشه! بین این دو فاصله ای است به اندازه فاصله دنیا و آخرت. 13) این آیه «بل یرید الانسان لیفجر امامه، یسئل ایان یوم القیامة» رو خدای متعال برای همین فمینسیم ها و پست مدرن ها آورد! https://www.cloob.com/name/molla652003
مرکز مدیریت پس این مطلب نکته علمی نداره وقت تون گرفته نشه. امروز حاج آقای آل طاها (طه) ازم امتحان شفاهی رسائل گرفتند و نمره ام رو 9 دادند! بله 9 ! 🙃😖 می خوام قصه اش رو براتون تعریف کنم: گفت کتاب آوردی؟ گفتم بله قطع و ظن دارم و تعادل تراجیح. گفت نه! [چرا نه؟!] برو اول استصحاب رو بخون ده دقیقه دیگه بیا. رفتم دو سه دقیقه طول کشید تا کتاب رسائل پیدا کنم و استصحابش رو بیارم. حدود 8 یا 9 دقیقه بیشتر نگذشته بود صدام زد. گفت بخون معنا کن، گفتم: المقام الثانی فی الإستصحاب گفت همزه ی استحصاب چیه؟ گفتم همزه وصل هست. گفت پس نباید می خوندیش! باید بگی فِلِستِصحاب ! یاد گرفتی ؟ بخون. گفتم و هو لغةً : اخذ الشی مصاحباً. گفت لغة چیه؟ گفتم فکر کنم تمیز باشه. گفت نوچ، ظرف هست، عند اللغة بوده عند حذف شده لغة نصب گرفته. گفتم یعنی منصوب به نزع خافض هست؟ گفت بله، بخون. گفتم و عند الاصولیین عُرف بتعاریفَ. [نمی دونم کدوم نامردی روی تشدید عرف لاک غلط گیر کشیده بود] گفت نوچ، عرّف، باب چیه؟ گفتم. گفت ببین گفته «عند الاصولیین» پس معلوم میشه بالا هم «عند» حذف شده بوده و تمیز غلطه! [اومدم خونه نگاه کردم دیدم تمیز ذات کاملا درسته الکی گیر داده، قرینه اش هم قرینه نیست] گفتم : اسدها و اخصرها «ابقاء ماکان» و المراد بالإبقاء الحکم بالبقاء. گفت مگر قبلی چه عیبی داشت که شیخ مراد رو گفت الحکم بالبقاء؟ گفتم داره مراد از اون رو توضیح میده که منظور حکم هست. نمی خواد ایراد به قبلی بگیره [یه همچین چیزی دقیق یادم نیست] گفت نوچ ، ابقاء واقعی رو داره رد می کنه و میگه منظور حکم شرعی و تشریعی است وگرنه واقعیت رو که نمیشه عوض کرد. چرا این ها رو مباحثه نمی کنید؟ گفتم حاج آقا بحث کردیم این ها رو، اون طوری هم نیست من معدل ام هم خوبه بین 18 تا 19 بوده. گفت کی این نمره ها رو به شما میده که این طور غرور برتون داشته؟ بخون ببینم!! گفتم و دخل الوصف فی الموضوع مشعرٌ بعلیته. گفت وصف چیه موضوع چیه توصیح بده. گفتم وصف یعنی ما کان بودن حالت سابقه داشتن ، موضوع هم منظور موضوعی هست که در گزاره ی «ابقاء ماکان» آمده ابقاء حکم هست ماکان موضوع هست. گفت نوچ، وصف کان هست موضوع ما هست! گفتم حاج آقا ما که موصول هست نمیشه موضوع باشه که. [ و واقعا نمیشه] گفت چرا ما هم موصول هست هم موصوف هست و کان وصف هست ما موضوع. بخون! گفتم فعلة الإبقاء هو انه کان، فیخرج ابقاء الحکم لأجل وجود علته او دلیله. گفت مثال بزن برای علت و دلیل. گفتم مثال آقای اعتمادی برای علت این هست الخمر حرام لانه مسکر، اگر بدانیم اسکار هست دیگه نمیشه حرمت خمر رو استحصاب کرد. گفت نوچ ، اگر علتش باشه اصلا مجرای استحصاب نیست اصلا استصحاب جاری نمیشه. گفتم حاج آقا بنده عرض نکردم استصحاب جاری میشه، منم عرض کردم نمیشه استصحاب کرد. گفت نوچ ، نه این که نمیشه بلکه اصلا جای استصحاب نیست، این ها فرق داره! [ البته فرقش فارق نیست] پرسید: شک ساری چیه؟ گفتم شکی که یقین سابق رو خراب می کنه مربوط به قاعده یقین میشه. پرسید شکی که در استصحاب هست چیه؟ گفتم شک لاحق. گفت نوچ شک لاحق که در قاعده یقین هم هست، شک طاری، با ط دسته دار! یعنی شکی که عارض میشه. [ و من هنوز نفهمیدم شکی که لاحق بشه با شکی که عارض بشه چه تفاوتی در بحث ما داره؟] خلاصه سرتون رو درد نیارم، هنر نمایی های تجویدی و ادبیاتیِ این ممتحن ها رو باید در گینس ثبت کرد! اگر چه بسیاری شون چندان ارزش علمی نداره ولی یک چیستان هایی درست می کنند که به عقل جن هم نمی رسه! حالا فهمیدید که چرا گفت قطع و ظن یا تعادل تراجیح نه ؟! پ.ن: دو سه نفر از دوستان بسیار عزیز و مهربان ام، تذکراتی به بنده دادند: 1)این مطلب رو حذف کنید برای سابقه شما خوب نیست. جواب: می دونم! 2)چرا اسم آوردید غیبت می شود. جواب: غیبت نیست چون شما نمی شناسید اگرهم بشناسید غیبتِ حرام نیست مصلحت جلوگیری از این نحوه امتحان شفاهی گرفتن بسیار بالاتر است. 3)مگر «المجالس بالأمانة» نیست؟ چرا گفتگو را علنی کردید؟ جواب: راه دیگری برای نهی از منکر و دفاع از حق خودم پیدا نکردم. البته یک نامه کتبی هم به مدیر امتحانات شفاهی نوشتم ولی بعیده بخونن!
نشستی با عنوان «نقش در امتدادبخشی فرهنگی اجتماعی به فلسفه اسلامی» برگزار شد که در آن استاد و استاد نظرات ارزشمند خود را بیان کردند. استاد یزدان پناه: «از کسي که بخواهد اين بحث را امتداد دهد، انتظار مي‌رود که افزون بر آن مباحث کلان فلسفي، در همين مقدّمات قريبه‌اي که با صحنه فرهنگ و اجتماع ارتباط پيدا مي‌کند بايد چند بحث جدي را مدّ نظر قرار دهد. يکي از اين مباحث به امتداد نفس برمي‌گردد و ديگري به امتداد حکمت عملي. من معتقدم اگر قرار است مقولاتي نظير فرهنگ‌، اجتماع، تمدّن‌ و تاريخ به معناي خاص را در صحنه عينيّت بياوريم نخستين کار اين است که آنها به لحاظ فلسفي موضوع‌‌شناسي کنيم. من طرح اين چهار مقوله در اين فضا و موضوع‌‌شناسي فلسفي عميق در مورد آنها را ضروري مي‌دانم. قدم بعدي اين است که بايد موضوع‌‌شناسي علوم انساني هم در مورد آنها داشته باشيم مانند همين جامعه‌‌شناسي موجود. در نهايت هم بايد مسأله فقه فرهنگ، فقه تمدن و… را بررسي کنيم. من معتقدم فقه فرهنگ زماني معنا پيدا مي‌کند که دو ساحت پيشين براي طلبه‌ها واضح شود و الاّ نمي‌دانيم که چه مي‌کنيم.» پارسال که از مدرسه عالی فقه و علوم اسلامی (که مال آقای صدر است نه رهبری) تماس گرفتند، شبیه همین ها رو به آقای همتیان عرض کردم و چون جوابی نداشتند،ثبت نام نکردم. از تمام فلسفه فقط یک نهایه را به سرعت در پایه ده می خواندند و تمام! متن کامل این نشست: http://hekmateislami.com/?p=5369
مطالب زیر را (که آدرس هرکدوم رو گذاشتم) خواندم، ظاهر آنها این است که خلق پول توسط بانک ها، دزدی است، اگر این حرف درست باشد، رئیس بانک مرکزی که مسئول مدیریت این خلق پول است، بیشتر شبیه شاه دزد هاست! اما دو سؤال: 1) چرا کسی در این مملکت جلوی این دزدی مستمر هزار میلیاردی از قدرت خرید مردم را نمی گیرد؟ 2) فرضا که زورتان نمی رسد، دیگر این نشست و برخاست ها و خوش و بش ها (که در عکس می بینید) برای چیست؟! آیت الله مکارم: خلق پول بانک ها کلاهبرداری و حرام است: https://eitaa.com/Noor_e_ddin313/720 خلق پول وحشیانه در دوران آقای همتی، ثروت مردم را به بانک ها منتقل می کند: https://eitaa.com/MataNevesht/1936 رائفی پور: نقش بانک های خصوصی در افزایش نرخ سود و خلق پول: https://eitaa.com/zoohor313/854 طبق قانون هر 10 هزار تومان باید معادل 1 کیلوگرم طلا باشد و این را دو امضای روی هر اسکناس باید تضمین می کرد: https://eitaa.com/MataNevesht/1919 خلق پول بانک ها عامل ایجاد فاصله طبقاتی: https://eitaa.com/fehghaleghtesad/181 جرم خلق پول مانند محاربه نیست؟ https://eitaa.com/MataNevesht/1865 اما داستان پدید آمدن بانک مرکزی که خلق پول توسط خود اوست: https://b2n.ir/57290 به پویش امضاء کنندگان بپیوندید: https://fa.petitions.net/poolemelli?s=64226690
#عمومی #لباس_روحانیت فیلم کامل #مناظره_درباره_تلبس را دیدم: https://www.aparat.com/v/n9ZqQ چند تا نکته به ذهنم رسید عرض کنم:
ملایی
#عمومی #لباس_روحانیت فیلم کامل #مناظره_درباره_تلبس را دیدم: https://www.aparat.com/v/n9ZqQ چند تا
آقای اکبرنژاد اصرار دارند که برای هدایت و تربیت مردم باید با لباس و زبان و لسان آنها با اون ها برخورد کرد برای اثبات این مطلب شواهد و ادله ی قرآنی و روایی می آورند. همچنین ادعا می کنند که لباس روحانیت تا حد زیادی مانع این انس هست و جلوی ارتباط با برخی اقشار جامعه را می گیرد پس نقض غرض می کند. بنابراین بهتر است که هم دست از الزام طلاب به تلبس برداریم و هم سازوکاری داشته باشیم برای ارزیابی دقیق تر کسانی که می خواهند ملبس شوند هم برای طلاب عادی، لباسی ساده تر درست کنیم تا این همه ابهت و محدودیت نداشته باشد. آقای سیفی می فرمایند این لباس در روایات تشویق شده است و استحباب دارد و طلاب از این باب، لباس می پوشند و امروز چون از شعائر اسلام و شیعه است پس کاملا محترم می باشد و اگرچه برای همه مستحب هست ولی نمی توان آن را به تن هر کسی کرد. و اما عرائض حقیر: 1) همه قبول دارند که 1-تبلیغ دین وظیفه ی همه است نه فقط روحانیون، 2-پوشیدن لباس کفار مثل کروات و شبیه شدن به آنها اگر حرام نباشد مکروه هست 3-عرف جامعه ی ما این لباس را لباس ائمه اطهار می دانند و برای آن ارزش قائل است، 4-ممیزی حوزه برای جواز تلبس باید هوشمندانه تر باشد نه فقط چند سوال درباره نماز میت و طهارات 5-حوزه باید برنامه منظم تر و منسجم تری برای تبلیغ داشته باشد 6- الزام طلاب به تلبس دائمی در همه مکان ها و همه موقعیت ها قابل قبول نیست. 2) این که طلاب ابتدا لباس ساده تری بپوشند بعد کم کم عمامه (راه حل آقای اکبرنژاد در مصاحبه)، اولا همین الان هم تقریبا همین طوری است اول عمامه کوچک سر می کنند بعد کم کم بزرگ می شود، ثانیاً این راه حل چندان عملیاتی یا اثربخش نیست. 3) هدایت کردن مردم، علت تامه ی تلبس نیست، بلکه اتفاقا تلبس، بیشتر باعث هدایت شدن خود مبلغ است. این نکته بسیار مهمی است که در مناظره از سوی هر دو طرف مورد غفلت قرار گرفت. 4) هدایت و تربیت کردن دیگران، همیشه متوقف بر انس نیست گاهی اُبهت لازم است، خصوصا برای اقشاری که قدرت فکری زیادی ندارند و اکثر دین داری آنها کاملا تعبدی است، 5) جذب حداکثری به معنای ارتباط گرفتن با همه ی اقشار نیست، چه بسا بعضی موقعیت ها مناسب نیست یا برخی افراد به خاطر لباس روحانیت جلو نمی آیند و بهتر که نمی آیند! باید با واسطه آنها را موعظه کرد تا کم کم آماده ارتباط مستقیم شوند، مثلا استادیوم ورزشی جای مناسبی برای اثبات توحید ناب و حل شبهه جبر و اختیار نیست! 6) اگر قبول داریم که این لباس امروزه از شعائر شیعه است باید همه و خصوصا خود روحانیون در حفظ ارزش این لباس بکوشند و این لباس برای حوزویان تقریبا نقش مدرک ارشد یا دکتری را دارد برای دانشگاهیان؛ بلکه بالاتر! 7) برخورد بد برخی اقشار جامعه با روحانیون به خاطر کوتاهی بعضی مسئولین یا گرانی یا اختلاس یا بدرفتاری های برخی از خود مردم یا ... علی رغم این که محدودیت است یک فرصت برای روحانیون نیز هست تا به خودمان آمده و واقعا برای تشکیل دولت اسلامی که در بیانات آقا به عنوان حلقه سوم اهداف انقلاب اسلامی بیان شد به فکر بیفتیم، نه این که لباس روحانیت را کنار گذاشته، خود را خلاص کنیم و به غرغر کردن (بخوانید نهی از منکر) بسنده نمائیم! بلکه بهتر است حتی از همان افرادی که از روحانیون دلخور شده اند کمک بگیریم برای اصلاح و پیشبرد ایران اسلامی. 8) اگر فردا روزی با تبلیغات دشمن یا گندکاری های منافقین ملبسِ ملعون، مردم از نماز و مسجد هم فاصله گرفتند ما باید برای ارتباط با مردم اینها را نیز کنار بگذاریم ؟ از نکات و انتقادات و پیشنهادات شما بزرگواران درباره هرکدام از مطالب کانال استفاده می کنم: @MohammadRezaMollaei بیانات رهبری درباره اهداف و فرآیند انقلاب: http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=17597
ملایی
#تخصصی #حوزوی #چندهمسری #تعدد_زوجات #عدالت_در_چندهمسری #نظر_شخصی یکی از دوستان بنده خبر دادند که ح
بخش ریحانه از سایت آقا مسئول امور خانواده و دختران هست. طبیعی است که خانم ها بیشتر اونجا فعالیت داشته باشند. احتمال بسیار زیاد میدم این گره زدن تک همسری به توحید کار همین دسته از خانم ها باشه که «کیدکن عظیم»! 1) در حالی که قول مشهور استحباب تعدد زوجات است همان طور که از حواشی عروة الوثقی پیداست. 2) گفته، آقا برای این که نکنه محبت بین زوجین تضعیف بشه یا فروپاشی خانواده رخ بده، نظر مثبتی به تشکیل خانواده های چندهمسری ندارند! در حالی که این استدلال بسیار آبکی است که ما برای حفظ خانواده مانع تشکیل خانواده شویم! 3) الان «الا تعولوا» رو ترجمه کرده : مبادا بیهوده عیال وار شوید ! که ترجمه ای بسیار شاذ است اگر غلط نباشد و قطعا خلاف نظر آقاست! 4) خب امام حسین علیه السلام که 4 یا 5 تا همسر دائم داشتند خداشون یکی نبود؟! شما وقتی گفتید «خدا یکی زن یکی»، دیگه معنا نداره بگید البته گاهی خدا یکی زن دو تا! 5)برای اون دو سه میلیون خانم مجرد چی؟ خدا یکی محبت هیچی یار هیچی ؟! 6) اگر تعدد غالبا موجب تضعیف محبت و گاه فروپاشی است پس همیشه خوف نوعی از عدم عدالت هست چه برسه به احتمالش! بنابراین تعدد مطلقا برای تمام ایرانی ها حرام میشه! و این با اباحه تعدد سازگار نیست! باید صبر کرد و دید آیا آقا موضع گیری ای خواهند داشت یا نه. https://eitaa.com/khamenei_reyhaneh/3776
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
1) عیدتون مبارک 2) اگر می خوایم وحدت جامعه اسلامی برقرار بشه و به سمت که آقا همین امروز فرمودند حرکت کنیم، نباید بی تفاوت باشیم. 3)بعضی ها به خاطر پست قبلی بنده، می پرسیدن: شما که خیلی ادعای ولایی بودن داشتی، چی شد؟ حالا آقا گفتن این قدر شاکی شدی؟ جواب: آقا این رو برای محبت الهی گفتن، نه به این معنا که خدا یکی زن یکی. گره زدن تک همسری به توحید، بیهوده عیال وار شدن، بی تفاوتی نسبت به نیاز به ازدواج و ... به ولیّ من نمی چسبه! 4) با سکوت خود در خطای دیگران شریک نشویم و وزر و وبال آنها را بر دوش نکشیم! 5) خودتون بند 4 از سیاست های کلی خانواده رو در بیان رهبر انقلاب ببینید: ازدواج آسان و موفق برای همه، لزوم نفی تجرد در جامعه با تشویق، حمایت و فرهنگ سازی برای تشکیل خانواده ی متعالی بر اساس سنت الهی. http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=34254 6) آیت الله شبیری زنجانی: سيره معصومين بر تعدد زوجات بوده است: http://www.eshia.ir/feqh/archive/text/shobeiry/feqh/77/770624/ 7) صحبت های آقای اکبرنژاد هم در زمینه خیلی خوب بود: https://eitaa.com/Feghahat/5615 پس شما هم
در کتاب روش شناسی علم اصول ادعا شده است که ما بر اساس دیدگاه های امام و علامه و آقای سبحانی می فهمیم که علم اصول دانشی کاملا عقلایی است که دلیل عقلی هیچ جایی در آن ندارد و روش فلسفی هیچ جایی در علم اصول ندارد زیرا علمی اعتباری است نه حقیقی. (ص 294) برخی دلایل ایشان مانند عبارات زیر است: امام : أنّ الخلط نشأ من إسراء حكم الحقائق إلى الاعتباريات التي لم تشمّ و لن تشمّ رائحة الوجود حتّى يجري عليه أحكام الوجود. و لعمري إنّ ذلك هو المنشأ الوحيد في الاشتباهات الواقعة في العلوم الاعتبارية. تهذیب ج1 ص 318 همچنین عبارت علامه در حاشیه کفایه ص 10 و 11 که آمیخت نادرست علوم حقیقی و اعتباری را منشاء برخی اشتباهات اصولیون می دانند. در کتاب پیش فرض های فلسفی علم اصول،74 قاعده ی فلسفی بیان می شود که برای هر کدام، تعدادی از استناد های آخوند خراسانی ذکر می شود مثلا آخوند حداقل 6 بار از استحاله ترجیح بلامرجح استفاده کرده است و همین طور بقیه ی قواعد فلسفی با آدرس دقیق بیان می گردد. پس حذف فلسفه از اصول مانند جدا کردن مادر از فرزندش است. قضاوت با شما! اما اگر نظر من رو می خواید باید عرض کنم آینده ی حوزه را کسانی رقم خواهند زد که روشی صحیح برای آمیخت قواعد علوم حقیقی و اعتباری ارائه دهند. ملاک درستی آن این است که بتوان طبق آن با هدایت عقل از محکمات اصول دین به محکماتی که در فروع دین داریم برسیم. کشف این راه بدون جامعیت در علوم اسلامی و تقوای لازم شدنی نیست. گوهری گران بهاست. رزقنا الله و ایاکم ان شاء الله.
1398.09.05-KarimiGhodosi .mp3
13.46M
حضرت علی علیه السلام فرمودند: لتامرن بالمعروف و لتنهن عن المنكر، او لیسلطن الله شراركم على خیاركم و یدعوا خیاركم فلایستجاب لهم ! یعنی: یا با جدیت امر به معروف و نهی از منکر می کنید یا خداوند قطعا اشرار شما را بر نیکان شما مسلط می کند! به طوری که نیکان شما دعا کنند و مستجاب نشود! این صحبت های اخیر نماینده ی مشهد در مجلس است که دولت بارها به خاطر افشاگری های مفید اش علیه او شکایت کرده است. اگر سخنان ایشان دروغ نباشد (نه این که صد در صدر واقعی باشد) کافیست که همه مردم را علیه منافق خائنی که امروز رئیس جمهور شده است آگاه کنیم. این فایل صوتی رو درباره جاسوس های داخلی از دست ندید. از هرکسی که این فایل رو گوش داد و بیانات رو تصدیق کرد می خواهم فایل رو برای اطرافیان خودش هم ارسال کنه. منبع: https://eitaa.com/bidariymelat/29119 @mollaei