eitaa logo
موزه مجازی حمام قلعه اسیق سو
283 دنبال‌کننده
675 عکس
401 ویدیو
18 فایل
هدف این کانال حفظ داشته های فرهنگی،هنری،دانش بومی، فولکلور، معرفی دیدنی های طبیعی،تاریخی و گردشگری کلات بخصوص حمام قلعه ارتباط با ما @Mozemajazi
مشاهده در ایتا
دانلود
                  زندگی خرّم آن، روزهای پاک زندگی فارغ  از،  دود  و  دم  و  آلودگی قرص نانی باپنیر،یاماست ودوغ خوب وخوشحال،در دیار سادگی مردمانی صاف  و  ساده،  بی ریا رسمشان،   ایستادگی،    افتادگی همنوایی  با  طبیعت،    حاصلش دلبری  بود،    همدلی،    دلدادگی فیض و  الطاف خداوندی  فزون در  کمال   بخشش   و   زیبندگی زیر چادرهای، سیاه،  بختی،سپید هدیه می کرد، شادی و سرزندگی جان"سودا" زندگی، نَبوَد جز این بندگی،     پویندگی،    جویندگی بگذرد  بر  ما،    شتابان،   روزگار زندگی کن،   زندگی کن،   زندگی علی کوهستانی اسیق سو(سودا)🌹 موزه مجازی حمام قلعه ۱۴۰۳/۱/۱۷ https://t.me/hammamghaleh https://eitaa.com/moozehmajaz
635620992135830340_363911.mp3
3.62M
آهنگ گنه گلدی باهار فصلی خواننده:هوشنگ جاوید موزه مجازی حمام قلعه ۱۴۰۳/۱/۱۷ https://t.me/hammamghaleh https://eitaa.com/moozehmajaz
تصویری زیرخاکی ازملله و بره یه ی(بره گاه) شادروان حاج غلامحسین صلاحی افراد در تصویر آقایان حاج ابراهیم رحمانی، شعبانعلی قادری، شادروان حجی قربان بهشتی، آقای کربلایی غلامعلی شاربی، خانم فاطمه صلاحی، شادروانان زینب ایمانی و آیصنم مختاری. قابل توجه:عرقچین ابریشمی سوزن دوزی شده، یکی از پوشش های مردان حمام قلعه،درگذشته بود که در تصویر فوق قابل مشاهده است. تصویربردار:آقای حاج ابراهیم رحمانی موزه مجازی حمام قلعه ۱۴۰۳/۱/۱۸ https://t.me/hammamghaleh https://eitaa.com/moozehmajaz
موزه مجازی حمام قلعه اسیق سو
#نوستالوژی تصویری زیرخاکی ازملله و بره یه ی(بره گاه) شادروان حاج غلامحسین صلاحی افراد در تصویر آقا
،ائل بیلیمی،دانش عامه و یایلاق قشلاق وییلاق چیست؟ هردو واژه ترکی و از اصطلاحات چوپانی و عشایری می باشند که با قدری تفاوت در تلفظ وارد زبان فارسی شده اند قشلاق به معنی و ییلاق به معنی است یعنی عشایر برای زمستان گذرانی دام های خود، به مناطق گرمسیری و برای تابستان گذرانی دامهایشان، به مناطق سردسیری و ییلاقات کوچ می کنند. در گذشته مردم حمام قلعه، به دو صورت یکجا نشینی و کوچندگی به دامداری می پرداختند یکجانشین ها، دهقانان و دامدارانی خرده پا بودند که در روستا باقی می ماندند و با ادغام دامهای خود،گله ای دو چوپانه را، که حدود چهارصد راس دام بود،تشکیل می دادند این گله به معروف بود اما کوچندگان اکثراً دامدارانی عمده مالک بودند که بعضی از خرده پاها نیز، درجهت کامل شدن نصاب گله، دامهای خود را، باآنها ادغام می کردند. دامداران عمده،معمولاً درقشلاقگاه ها وییلاقات حمام قلعه منطقه خاصی را،دراختیار داشتند که یا مالک آن بودند یا پروانه چرا دریافت کرده بودند یا از عمده مالکان به اجاره می گرفتند که در زمستان دامهای خود را،درمحلی به نام مستقر می نمودند وبه زمستان گذرانی می پرداختند پس از سپری شدن زمستان وفرارسیدن بهار را،برای برپاکردن (سیاه چادرها)درنظرمی گرفتندکه گفته می شد. معمولاًدراول بهار ملله ها،درهمان منطقه ای قرارداشتند که بود این مناطق در حمام قلعه شامل قاراکمرچه، آق نهه، متل، گئنگ دئره، پیسره، قاراکول، تاشلی دئره ایده، آغ بورون،آغ سو،لوککه مسکه،کوللر، بغچه، قوزلوق،گون گورمس، داملر، بوآخاپی، چققیرتیکان، تالخان بیک، مدخان بیک، مئییملی ته شوری، گول بوتته،شخ، قارادئره، الچه، آزقن،حصار،رمضان بیک،اسماعیل بیک،ئیری آریق،نوءیرکچه،گئی وایسپیدال بودند مواردی نیز،قشلاقگاههای اجاره ای بودند که ملله ها در اوایل بهار نیز درهمان جا،مستقربودند مانند مناطقی از یکه توت مثل میدان عسگرخان،شئرو و باغچه قولی. دامداران دراواخر بهار با گرم شدن هوا، پس از کردن بره ها، مزدچوبانان را با نصاب هر ده راس دام یک بره پرداخت می کردند در اوایل تابستان، اقدام به پشم چینی دامها می نمودند که به این کار گفته می شد معمولاً بعد از قیریخیم، اقدام به کوچ می نمودند و برای تابستان گذرانی به حمام قلعه، اسیق سو شامل کاتاسیچانلی یورت،سیدزویی بئش قوز، مئییملی اسیق سو،قوری چای،بست اوستی،غازبئی یا کیچی یایلاق و کاتا یایلاق می رفتند. دامداران حمام قلعه پس ازیک دوره دوماهه تابستان گذرانی،برای تجدیدقراداد یاتعویض چوپانان،در یک روزخاص کلیه گله ها را،در نزدیکی روستادر می خواباندند و مراسمی تحت عنوان اجرا می نمودندکه بانان ازچوپانان وحضار پذیرایی و قراردادهای جدیدبسته می شدکه به این پیمان ،گفته می شد. برخی ازدامداران عمده در حمام قلعه همچون شادروان حاج رمضانعلی رحمانی، به تنهایی صاحب گله ای شش چوپانه یعنی حدود هزار ودویست راس،میش بوده است که قشلاقگاه شخصی اش و ییلاقش واقع در بغچه بوده است.همچنین شادروانان حاج غلامحسین صلاحی،حاج عباسعلی فرودی،حاج نوروزعلی رشیدی،حاج یوسف آراسته هرکدام به فراخور خود صاحب گله ای چهارچوپانه یا دوچوپانه بوده اندکه بعدهاکسان دیگری همچون شادروانان بختیارواسفندیاررشیدی،حاج عباس صفایی،حاج حسنقلی سالاری، حاج محمدفیضی،حاج اسماعیل محمدی و ... از دامداران نسبتاً عمده حمام قلعه به شمارمی آمدند. آن روزها درقشلاقگاه ها ساختن چندان مرسوم نبودبلکه شب هنگام و در سرماهای شدید روزانه گله را، در سیاه چادرها نگهداری می نمودند وروزهای دیگر در صحرا،به چرا می بردندبرای امنیت بیشتر، دور سیاه چادر را،سنگچین می کردند برای بره ها و بزغاله ها، درسراشیبی زمین گودالی را،می کندند و سقفش را،می پوشاندند و باچیدن ورودی آن با سنگ و گذاشتن درگیر،آنهارا از گزند سرما و جانوران شکاری حفظ می کردند به این مکانها گفته می شد برای استراحت وخواب ها بنایی را،می ساختند که می نامیدند گاهی این مکان را،در داخل سیاه چادر به صورت تخت بالاتر از سطح زمین،می ساختند تا محل خواب چوپانان باشد بره وبزغاله های کوچک و نوزاد را درچاله ای مجزا نگه داری می کردند یا اینکه در داخل سیاه چادر،باچوب در کنار اجاق چوپان، محلی را جدامی کردند که گفته می شد.سگهای گله نیز، در جلو درب ورودی سیاه چادرها که دورهم برپاشده بودندمی خوابیدند ساختن گاش در سه چهار دهه اخیر رایج شده است که اقدام به ساخت بنا می نمایند البته در گذشته نیز، بناهای مشابهی را،معمولاً در حاشیه روستا می ساختند که گفته می شد. ✍علی کوهستانی اسیق سو🌹 موزه مجازی حمام قلعه ۱۴۰۳/۱/۱۸ https://t.me/hammamghaleh https://eitaa.com/moozehmajaz
چوپانی گوسفندان را به صحرا برد و به درخت گردوی تنومندی رسید. از آن بالا رفت و به چیدن گردو مشغول شد که ناگهان طوفان سختی در گرفت. خواست فرود آید، ترسید. باد شاخه‌ای را که چوپان روی آن بود به این طرف و آن طرف می‌برد. دید نزدیک است که بیفتد و دست و پایش بشکند. مستاصل شد و صوتش را رو به بالا کرد و گفت: «ای خدا گله‌ام نذر تو برای اینکه از درخت سالم پایین بیایم.» قدری باد ساکت شد و چوپان به شاخه قوی‌تری دست زد و جای پایی پیدا کرد و خود را محکم گرفت. گفت: «ای خدا راضی نمی‌شوی که زن و بچه من بیچاره از تنگی و خواری بمیرند و تو همه گله را صاحب شوی. نصف گله را به تو می‌دهم و نصفی هم برای خودم.» قدری پایین‌تر آمد. وقتی که نزدیک تنه درخت رسید گفت: «ای خدا نصف گله را چطور نگهداری می‌کنی؟ آن‌ها را خودم نگهداری می‌کنم در عوض کشک و پشم نصف گله را به تو می‌دهم.» وقتی کمی پایین‌تر آمد گفت: «بالاخره چوپان هم که بی‌مزد نمی‌شود. کشکش مال تو، پشمش مال من به عنوان دستمزد.» وقتی باقی تنه را سُرخورد و پایش به زمین رسید نگاهی به آسمان کرد و گفت: «چه کشکی چه پشمی؟ ما از هول خودمان یک غلطی کردیم. غلط زیادی که جریمه ندارد.» در زندگی شما چند بار این حکایت پیش آمده است؟!
Choopan - Hossien Heydari.mp3
5.01M
آهنگ " چوپان " خواننده:حسین حیدری موزه مجازی حمام قلعه ۱۴۰۳/۱/۱۸ https://t.me/hammamghaleh https://eitaa.com/moozehmajaz
موزه مجازی حمام قلعه اسیق سو
#فولکلور،ائل بیلیمی،دانش عامه #آلقیش_و_قارقیش(دعا و نفرین) موزه مجازی حمام قلعه ۱۴۰۳/۱/۱۹ https:/
،ائل بیلیمی،دانش عامه (دعا و نفرین) در زبان ترکی به ،آلقیش و به ،قارقیش گفته می شود.هرگاه فردی کسی را، به سبب انجام کارهای خیر و رفتارهای خوب و زیبا، مستحق تحسین و آفرین بداند خوشحال و شادان شده درحق او دعای نیک و خیر می نماید که از این طریق سرور وخوشحالی خود را، هویدا می سازد این ابراز خوشحالی همراه با طلب خیر از خداوند برای کسی، نامیده می شود که در حقیقت نوعی سپاسگزاری و تمجید از رفتار وکردار کسانی است که خیرخواهند و منشاء خیری برای دیگران در جامعه هستند که البته صددرصد مورد تایید آموزه های دینی اسلام و دیگر ادیان و مکاتب جوامع بشری است. درمقابل دعای خیر قطعاً دعای بد یا لعن و نفرین قرار دارد که ضد آفرین و سپاس وتمجید می باشد بیانگر نفرت و بیزاری و تبری جستن از کسی یا چیزی است که نفرین کننده خشم و غصب و انزجار خود را، آشکار می سازد این خشم و غصب ممکن است به علل مختلفی پدید آمده باشد لذا دعای بد بر اثرانگیزه های مختلف صورت بگیرد مثلاً ظلمی بر کسی روا داشته شود یا بر اساس انگیزه های نفسانی همچون کینه،حسادت و ... صورت پذیرد لذا به این نوع دعا کردن، گفته می شود. آلقیش و قارقیش، گذشته از این که کسی یا چیزی،مستحق دعا یا نفرین است زمانی صورت می پذیرد که دعا کننده، توانایی تحقق بقاء یا زوال چیزی را،ندارد لذا با متوسل شدن به دعا و نفرین از خدا می خواهد تا به کارخیر و امر مطلوب بقاء دهد و به کار نکوهیده و امر نامطلوب،زوال ایجاد نماید. دعای خیر و نفرین، علاوه بر جنبه انفرادی،به صورت اجتماعی نیز،صورت می پذیرد اگر نماز را،هم نوعی دعا بدانیم به طور کلی، نماز هایی را که به صورت جماعت برگزار می گردند،دعاهایی که به مناسبت های مختلف به صورت جمعی انجام می گیرد مناسک و شعائر دینی، تظاهرات و راهپیمایی هایی که جهت برائت و تبری جستن و دیگر موارد که صورت می پذیرند از این نوعند لذا هم دعا و هم لعن و نفرین امری واقعی است که در قرآن کریم هم به موارد زیادی اشاره شده است. :دعای خیر کردن،برای هرکسی اعم از خوبان و نیکان یا بدان و گمراهان هیچگونه محدودیتی ندارد یعنی چه قدرخوب است که در وهله اول همانگونه که برای نیکوکاران طلب خیر،می کنیم برای گمراهان نیز، ازخداوند طلب خیر نموده و درخواست هدایت نماییم اما نفرین کردن محدودیت دارد یعنی اولاً باید فرد مستحق نفرین باشد ثانیاً حتی اگر مستحق نفرین هم باشد ممکن است مانیز،نسبت به شخص ثالثی مستحق نفرین باشیم عدالت خداوند حکم می کند هر دو دعا مستجاب شودخود ما نیز، مستوجب آن شویم ثالثاً اگر فردی مستحق نفرین، نباشد و ما با انگیزه های نفسانی نفرین کنیم یقیناً امری ناصواب انجام داده ایم ممکن است نتیجه نفرین به خود ما بر گردد به همین سبب اولیاء دین علیهم السّلام،توصیه فرموده اند نباشیم. :مردم حمام قلعه به نوعی از باور دارند که قسمتی از آن نشئات گرفته از آموزه های دینی می باشد امابخش  دیگری از آن صرفاً باوری عمومی است و آن مطلبی در ارتباط با دعای پدر و مادر می باشد.شکی نیست که دعای خیرشان، ردخور ندارد یعنی آلقیش پدر و مادر ضامن سلامتی وسعادت فرزندان است. مردم حمام قلعه معتقدنداستجابت حتمی است اما مستجاب نمی شود زیرا شیری را که داده است مانع از استجابت آن می گردد ظاهراً این باور عامّه، امری بی اساس و بی منطق به نظر می رسد اما  با کمی تعمّق می توان دریافت که چندان هم بی ربط نیست زیرا یکی از شرایط استجابت دعا،از ته دل خواستن است و این درحالی است که هیچگاه مادری، از ته دل، برای جگرگوشه خود، نفرین نمی کند بلکه بر اثر عاصی شدن از دست کودک زبان به (نفرین) می گشاید بنابر این نفرینش،لقلقه ی زبانی بیش نیست. لذا آنچه را که درکلیپ بالا ملاحظه می فرمایید از این دسته از قارقیش هاست و این چنین است کسانی که ناصواب برای دیگران نفرین می نمایند بدیهی است لعن و نفرینشان هیچ تاثیری بر فرد نفرین شده ندارد چه بسا ممکن است همان لعن و نفرین دامنگیر خودشان نیز، بشود. ✍علی کوهستانی اسیق سو🌹 موزه مجازی حمام قلعه ۱۴۰۳/۱/۱۹ https://t.me/hammamghaleh https://eitaa.com/moozehmajaz
ALYRZA AFTKHARY - DAAY DL - (Music-Pars).mp3
1.54M
آهنگ " دعای دل " خواننده:علیرضا افتخاری موزه مجازی حمام قلعه ۲۴۰۳/۱/۱۹ https://t.me/hammamghaleh https://eitaa.com/moozehmajaz
هدایت شده از  رخداد پرس
48.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 کلیپ اطلاع رسانی احتیاط در خرید و فروش اراضی محدوده گلبهار تهیه شده در شبکه استانی خراسان رضوی @rokhdadpress
آتانین گئتماقینن، نه پیس زامان اولدی بیزه؟ یتیملیق دردی گلیب،هرگون آمان اولدی بیزه اوکی دونیای محبت،کان مهر و لطفیدی یئری بوش قالدی، نچون دونیا یامان اولدی بیزه؟ علی کوهستانی اسیق سو(سئودا)🌹 موزه مجازی حمام قلعه ۱۴۰۳/۲/۲ https://t.me/hammamghaleh https://eitaa.com/moozehmajaz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آب و هوای این روزهای حمام قلعه برگ درختان سبز، در نظر هوشیار هر ورقش دفتری است معرفت کردگار شکر خدا!رودخانه ی حمام قلعه جاری است همچنان زندگی و جریان زندگی را، فریاد می زند. موزه مجازی حمام قلعه ۱۴۰۳/۲/۲ https://t.me/hammamghaleh https://eitaa.com/moozehmajaz
به بازی ومسابقه ای گفته می شود که فوتبال را، درزمینهای باتلاقی شالیزار برگزارمی کنند بنابرگزارش خبرگزاری"ایرنا"مردم بخش هزارمسجد شهرستان کلات،درروزجمعه گذشته مورخه ۱۴۰۳/۱/۳۱ مسابقه جالب توجه برگزار کردند. مردم شهرستان کلات،ازجمله مردم حمام قلعه از قدیم الایام،به شکرانه جمع آوری محصولات کشاورزی،باغی ودامی جشنهایی را،برگزارمی کردند دراجرای مراسمهااقدام به برگزاری مسابقات مختلف می نمودندمقادیری از محصولات را،برای کمک به مستحقان و خیرات درنظرمی گرفتند آیین ، ، ، و ... ازجمله آنهاست. دراین آیینها،مسابقات اسب دوانی کشتی و...برگزارمی شده است هنوزهم دربرخی ازروستاهای کلات،دست کم درآیین ضمن پذیرایی از حضار،با و مسابقه نیز،صورت می گیرد. گرچه انجام مسابقه در کلات اکتسابی بوده،برای اولین بار است که برگزارمی گرددلیکن می توان گفت:حداقل اثرانجام چنین مراسماتی،یادآوری واحیای آیینهای ارزنده فراموش شده بومی ومحلی است. ✍علی کوهستانی اسیق سو🌹 موزه مجازی حمام قلعه ۱۴۰۳/۲/۳ https://t.me/hammamghaleh https://eitaa.com/moozehmajazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اجرای نمادین در شبکه ۳ سیمای جمهوری اسلامی ایران توسط مردم گیلان موزه مجازی حمام قلعه ۱۴۰۳/۲/۳ https://t.me/hammamghaleh https://eitaa.com/moozehmajazi
📃 بررسی گلیم (پِلاس) روستای آقداش در بستر فرهنگی منطقه چکیده: در روستایی مرزی و دورافتاده به نام آقداش از توابع شهرستان کلات نادر در استان‌ خراسان رضوی، گلیمی ذهنی بافته می‌شود که روستاییان این منطقه آن را "پِلاس" یا "پالاس ترکی" می‌نامند. بافتن این پلاس توسط زنان روستا با وجود ۱۷۰ دستگاه بافت فعّال در روستایی با ۱۶۷ خانوار جمعیت، نشان‌دهنده فرهنگ زنده رایج در روستا است. با توجّه به شهرت جهانی دست‌بافته‌های ایران و سبک‌های متفاوت بافت در مناطق گوناگون، شناسایی طرح‌، نقش و معرفی تکنیک بافتِ این نوع دست‌بافته‌ از ضرورت‌های تحقیق در این زمینه است. نقوش ذهنی همواره ارتباط مستقیم با فرهنگ خاستگاه داشته و از بین رفتنِ تدریجی آن‌ها از آسیب‌های امروزی تولیدِ گلیم است. به این ترتیب، گردآوری و ثبت این نقوش بسیار اهمیت دارد.اما نقوش پلاس های روستای آقداش کدام­اند و در فرهنگ روستا چه معنا و مفهومی دارند؟ این تحقیق، با هدفِ یافتن ارتباط مفاهیم نقوش این گلیم با فرهنگ رایج در روستای آقداش صورت پذیرفته و با توجّه به اهمیت تغییر سریع سبک زندگی و اهمیت بوم‌شناسی در سال‌های اخیر، مطالعات خرده‌فرهنگ‌ها و شناخت بوم‌های متفاوت در بستر فرهنگی مناطق، شناساندن گلیم آقداش از دیگر هدف‌های این پژوهش است. روش تحقیق، توصیفی ـ تحلیلی است. اطّلاعات پژوهش علاوه بر مطالعات اولیه کتابخانه‌ای از نتیجه گفت‌‌وگو با اهالی روستا و مشاهده فراهم شده است. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که در بیشتر نقوش، از عناصر طبیعت روستا و حیوانات استفاده شده‌است که ارتباط مستقیم با زندگی مردم روستای آقداش دارد و شرایط اقلیمی و جغرافیایی منطقه و شکل­گرفتن یک خرده فرهنگ در گذشته، از عوامل محیطی استمرار بافتِ گلیم آقداش بوده‌است. ✍️ نویسندگان : زهرا حسین آبادی، وحیده صائبی کلات هیستوری
🔍 شناسایی و تفسیر نمادهای موجود در نقوش گلیم آقداش 🔸 نقش آی صنم در روستا معروف به «آی صَنَم نَخش » و از نقوش اصیل و قدیمی روستا است و طبق یک باور، نام بانویی بوده است که از روستای دیگر به آقداش می آید و اولین بار این نقش را می بافد و نام او بر این نقش گذاشته می شود در باور دیگر پسر آقداشی عاشق دختری به نام آی صنم از روستای دیگر می شود و خواهرش نقش جدیدی بر پلاس می بافد و برای خشنودی برادرش نام آن دختر را روی نقش می گذارد. 🔸 نقش بختیار نقش بختیار از نقوش اصیل و زیبا و پُرکار در گلیم آقداش و در باور روستاییان نام مرد غریبی بوده است که روزی به آقداش می آید و این نقش بر خورجین اسبش بود. روستاییان آن را بافتند و نام مرد را بر آن نقش گذاشتند. در باوری دیگر، زوج عاشقی بودند که در آقداش زندگی می کردند و نام مرد بختیار بود. او به جنگ می رود، پس از مدت طولانی بر می گردد و زن که سر به پایین در روستا راه میرود چشمش به نوک چکمه یک عابر می افتد که همین نقش بختیار است و آن چکمه ی یار از سفر برگشته است. 🔸 نقش فاطمه باریکلا بنا بر باور روستاییان در گذشته بانویی به نام فاطمه اولین بار این نقش را با تغییر رنگها در نقوش ییتی می بافد و رنگ سیاه را وارد نقوش ییتی می کند که با این جمله مورد تشویق قرار می گیرد : « فاطمه باریکلا! عجب نقشی بافتی»  از آن پس این نقش به همین نام معروف می شود این نقش هم مانند نقش دورت بولی مشترک بین لباس های ابریشمی و گلیم است و در بیشتر موارد برروی پلاس های کوچک تزیینی و دیوارکوب بافته می شود. https://t.me/joinchat/AAAAAFXJmm5MtceLMu_7mQ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روز"معلم"برکلیه معلمان فداکار میهن عزیزمان،ایران مبارک باد!❤️💐💐💐 موزه مجازی حمام قلعه ۱۴۰۳/۲/۱۲ https://t.me/hammamghaleh https://eitaa.com/moozehmajaz
.                     معلم ای  معلم!    خاطراتم     تازه   است یاد و نامت   دربیان,  گلواژه  است چلچراغی,   سبزه ای,   گلدسته ای بر  کتاب   و    مدرسه,   دلبسته ای باغ  سبز  مدرسه,  گلگشت   توست قبله گاه عشق وایمان,دست توست مهر تو,     پر  بار تر    از     ابر  بهار وز  فروغت,   لیل   همی گردد  نهار نرمی لطف    و    کلامت,     جویبار طرف رود,  سبزه   همی آید   به بار نقش عشق, برصفحه جان می زنی تیر شوق,   بر  قلب یاران,  می زنی رهنمای           وادی        اندیشه ای شاخ   دانش  را,    همانا    ریشه ای دیو  نادانی,      به    بند    آورده ای رخش  فکرت,     بر  کمند  آورده ای با  غم   و   اندوه,  دلشاد   مانده ای شمع  سوزانی  که  بر  یاد  مانده ای آنکه درس,ازتوبیاموخت,رسته است ورنه  از دور  زمان, دور رفته است زان که    نور  ایزدی,    تابد    درون آن    جمال   یوسفت,    آید    برون از    مریدان    زیاد      و    بی شمار حین  کلاه  خسروی,   بر   سر  گذار علی کوهستانی اسیق سو (سودا)💐 موزه مجازی حمام قلعه ۱۴۰۳/۲/۱۲ https://t.me/hammamghaleh https://eitaa.com/moozehmajaz
. 🌹 اسامی معلمان بومی حمام قلعه 🌹 الف: آقایان ۱- شادروان احمد کشوری (زوج فرهنگی) ۲-آقای محمد نیازیان ۳-آقای اسماعیل رشیدی ۴- آقای اسماعیل آراسته( زوج فرهنگی) ۵- آقای حسن صفائیان ۶- آقای علی کوهستانی(زوج فرهنگی) ۷- آقای اسماعیل نادر پور ۸- آقای عباس فیضی ۹-آقای غیبعلی رشیدی ۱۰- آقای فریدون صلاحی(زوج فرهنگی) ۱۱- آقای خسرو آراسته(زوج فرهنگی) ۱۲- آقای مصطفی کوهستانی ۱۳- آقای مصطفی نادری ۱۴- آقای مصطفی رشیدیان ۱۵- آقای حسن محمدی ۱۶-آقای محمدرضا صلاحی ۱۷- آقای جلیل نظریان ۱۸-آقای رضا خسرویان ب: خانم ها ۱- خانم شهناز کشوری ۲- خانم شهربانو نظریان(زوج فرهنگی) ۳- خانم راضیه نظریان(زوج فرهنگی) ۴- خانم ثریا صلاحی(زوج فرهنگی) ۵-خانم طاهره نظریان ۶- خانم مریم نیازیان ج:سایر فرهنگیان ۱- شادروان حاج غلامحسین صلاحی ۲- شادروان علی محمد صلاحی ۳- شادروان غلامعلی صلاحی ۴- شادروان نجفعلی صفاییان ۵- خانم فاطمه رشیدی ۶- خانم فاطمه نادری روز معلم بر همه ی معلمان گرامی مبارک❤️💐💐💐 ✍علی کوهستانی اسیق سو🌹 موزه مجازی حمام قلعه ۱۴۰۳/۲/۱۲ https://t.me/hammamghaleh https://eitaa.com/moozehmajaz    
انواع نقوش در قالیچه های دست بافت بانوان حمام قلعه با نقش زمینه ی موزه مجازی حمام قلعه ۱۴۰۳/۲/۱۶ https://t.me/hammamghaleh https://eitaa.com/moozehmajaz