eitaa logo
مستضعفین تی‌وی
6.6هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
3.2هزار ویدیو
26 فایل
🌐 وبسایت http://www.Mostazafin.TV ✅ تلگرام t.me/Mostazafin_TV ✅ اینستاگرام instagram.com/Mostazafin_TV 📺 آپارات aparat.com/Mostazafin_TV 📲 ارتباط با مدیر کانال: 🆔 @VoiceOfMostazafin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ عدالت آموزشی، حساس تر از همیشه ◀️ گزیده‌ای از مهم‌ترین سخنان رهبر انقلاب در دیدار با روسا و مسئولان آموزش و پرورش (۱۳۹۹/۰۶/۱۱) 🎙 : 💬 اینکه باید دانش‌آموز ما در فلان نقطه‌ی دوردست با دانش‌آموز ما در فلان محلّه‌ی تهران از لحاظ نصیب آموزشی تفاوتی نداشته باشد، یک اصل است. 💬 حالا که مسئله‌ی آموزش مجازی و مانند این حرف‌ها پیش آمده است، یک مقداری مسئله‌ی عدالت حسّاس‌تر است، برای خاطر اینکه ممکن است همه امکان استفاده‌ی از فضای مجازی را نداشته باشند، تمکّن مالی نداشته باشند. 💬 این کاری که اماراتی‌ها کردند، یک لکّه‌ی ننگی است. البتّه این از بین خواهد رفت، یعنی این حالت دیری نخواهد پایید ان‌شاءالله. لکن این لکّه‌ی ننگ بر پیشانی کسانی که این اقدام را امروز انجام دادند خواهد ماند. 🎬 @Mostazafin_TV
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ بانکداری، برای رفع مشکلات مردم یا سودآوری ◀️ بعضی از مردم، گرفتاری‌های مالی‌ای دارند که دریافتِ وام از بانک‌ها، می‌تواند کمک زیادی به آنها بکند. اما متأسفانه به دلیل ضوابط سختی که بانک‌ها برای پرداخت وام دارند، افرادی هستند که نه تنها موفق به دریافت وام نمی‌شوند بلکه حتی در بعضی از مواقع، از سر اجبار به گرفتن نزول رو می‌آورند. 🔺 طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به شماره ۱۲۸۳۰، بیش از ۵۰٪ از وام‌های قرض‌الحسنه بانک‌ها به کارکنان خود بانک اعطا شده است. همچنین میزان سود این وام‌ها برای کارکنان بانک، ۱٪ و برای مردم عادی، ۳٪ است. ➖ مستند "تجارت ابدی"، به مسائل و مشکلات دریافت وام از بانک‌‌ها می‌پردازد. در این مستند همچنین با معرفی یک صندوق قرض‌الحسنه، سعی شده است که شیوه و الگویِ بانکداری اسلامی و موفق هم معرفی شود. صندوقی که به ازای پرداختِ وام، هیچ سود و کارمزدی دریافت نمی‌کند. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ‌‏چیزی هست که نداشته باشید و برایتان آرزو باشد؟ ‏◀️ فعالین مدنی هم‌استانی‌ام به روستای ‎ رفته‌اند، تا اقلام خوراکی تهیه شده توسط فعالین را به دست آن‌ها برسانند؛ می‌پرسد: ‌‏چیزی هست که نداشته باشی و آرزو داشته باشی که به آن برسی؟ جواب می‌دهد: بله، لباس، آب، دمپائی، روسری. 🔸 یکی دیگر از اهالی روستا می‌گوید: «دست‌ شما درد نکند این‌ها را آوردید، ممنون شما هستیم، اما مشکلات اصلی ما با این‌ها حل نمی‌شود، مشکل ما نداشتن مسکن، جاده، آب و... است. شما فقط صدای ما باشید.»بله. لباس، آب، دمپائی، روسری. 🔹 مکان ضبط ویدیو: روستای توگبری در فاصله ۱۷ کیلومتری چرام. زمان ضبط ویدیو: مردادماه ۱۳۹۹ 🔺 وقتی قرائتی از اسلام را به خورد شما می‌دهند، که به موی سر زنان در شهرهای بزرگ حساس است اما به پای برهنه آنان در حاشیه‌ها بی‌توجه است، به آن شک کن. اسلامی که به عدالت نرسد، کفری است که لباس توحید به تن کرده است، ولو اینکه توسط مقدسین و زاهدین و علمای بزرگ تبلیغ شود. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ همچنان بی‌خیال نسبت به بحران ➖ چرا کاهش باید به عنوان یک «بحران» تلقی شود؟ ◀️ مساله کنترل رشد جمعیت تا سال‌ها یکی از دغدغه‌های اساسی سیاست‌گزاران برای آینده کشورمان بود، به همین دلیل از هر روشی برای کاهش جمعیت استفاده کردند. 🔸حتما شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» را در خاطرتان دارید که چگونه روی در و دیوار شهر و حتی روی جلد مواد غذایی خودنمایی می‌کرد. آنقدر استفاده از وسایل و داروهای ضد بارداری و حتی عمل جراحی در بین خانواده‌ها تبلیغ شد تا جایی که اکنون ایران دارای سریع‌ترین نرخ کاهش جمعیت در جهان است! 🔺 @barahoot_TV 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ درآمد نجومی دولت از بورس و مالیات ◀️ در اظهاراتی عجیب گفته «اگر قبلا نفت در برابر غذا را به‌عنوان یک مجازات سنگین برای ایران پذیرفته بودند، اما در شرایط کنونی نه‌تنها نفت را در ازای غذاکه حتی در ازای دارو هم نمی‌توانیم بفروشیم. حال با این فشار به ورود ویروس کرونا هم برخوردیم.» این اظهارات در حالی است دولت در سال‌جاری راه‌های جدیدی را برای تامین مالی پیدا کرده است ؛ مطابق بررسی های این درآمدهای نجومی به شرح ذیل است: 🔸 ۱. بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی از نقل‌وانتقال سهام در بازار سهام در پنج‌ماهه ابتدایی سال‌جاری (این میزان نزدیک به سه‌برابر کل درآمد مالیاتی دولت از نقل‌وانتقال سهام در سال ۹۸ است) 🔹 ۲. ۷۲ هزار میلیارد تومان از محل مالیات‌ها در پنج‌ماه اخیر باوجود شیوع کرونا، (این میزان نسبت‌به مدت مشابه سال‌گذشته رشد ۲۰ درصدی داشته است) 🔸 ۳. ۱۶ هزار میلیارد تومان فروش و واگذاری سهم‌های‌ دولتی. 🔹 ۴. احتمال شکسته شدن رکورد ۸۰ هزار میلیاردی سال ۹۸ در سال‌جاری درصورت ادامه انتشار اوراق بدهی‌. 🔺 http://fdn.ir/45408 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ قشون‌کشی خیابانی، مظهر اراده مردم؟ 🎙 : 💬 اگر چندین هزار نفر در خیابان بیایند و اعتصاب کنند و خواسته‌هایی را مطرح کنند، آیا اینها نماینده مردم لبنان هستند و خواسته‌هایشان، خواسته‌های مردم لبنان است؟ اگر این است که ما هم از همین ابزار برای اعلام آرزوها و خواسته‌های مردم لبنان استفاده می‌کنیم که باید حکومت و دولت و بدنه سیاسی و حتی کل جهان به آن احترام بگذارند و آن را به رسمیت بشناسند. 💬 چه کسی گفته است که مردم لبنان یک حکومت بی‌طرف می‌خواهند؟ و یا مثلا مردم لبنان به دنبال حکومت تکنوکرات هستند؟ 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ هفتاد روز اعتراض، هفتاد روز آموزش کنشگری اجتماعی ➖ کنشگری و مشارکت اجتماعی در ایرانِ آینده؛ مدرسه هفت تپه 🖊 : ◀️ هفتاد روز اعتراض کارگرانِ یک قاب یا فریم از آینده بود؛ بلکه می‌توان گفت یک پنجره یا مدرسه بود برای درک وضعیت کنشگری و مشارکت اجتماعی سیاسی در ایران آینده. این یادداشت تلاش می‌کند مروری داشته باشد بر مهم‌ترین نکته‌هایی که در تفسیر فرامتن این رویداد قابل توجه است: 🔸 ۱. چگونه و در شرایطی که میزان مشارکت سیاسی در جامعه به پایین‌ترین حد خود رسیده است، یک مشارکت اجتماعی هفتاد روزه متولد می‌شود؟ مدرسه هفت تپه یک آیین رونمایی بود؛ این رویداد به ما گونه جدیدی از مشارکت اجتماعی و سیاسی را شناساند. در شرایطی که اکثریت مردم، حدود یک ساعت زمان صرف نمی‌کنند تا در انتخابات شرکت کنند، بخش‌هایی از جامعه برای مشارکت در بهبود عملکرد بخش کوچکی از سازوکارهای اجتماعی (یک کارخانه که در جریان قانون اصل ۴۴ واگذار شده است)، در یک فرآیند هفتاد روزه شرکت می‌کند. 🔹 ما اکنون در زمانه‌ای شرکت می‌کنیم که دو گونه از کنشگری و مشارکت اجتماعی در آن قابل شناسایی است. مشارکت کلاسیک که در چارچوب انتخابات، احزاب و نهادهای مدنی و خیریه انجام می‌شود و مشارکت جدید در قالب حرکت‌های شهروندی و جنبش‌های اعتراضی. 🔸 آیا تأثیر مثبت و سازنده اعتراض هفت تپه بر بهبود شرایط اجتماعی و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی، از مشارکت‌های متداول و کنش‌های احزاب رسمی کمتر است؟ گونه‌ای جدید از مشارکت اجتماعی متولد شده است اما احزاب تلاش می‌کنند حاکمیت را متقاعد کنند همچنان مشارکت اجتماعی و سیاسی را به نحو کلاسیک بفهمد و به رسمیت بشناسد. آن‌ها تلاش می‌کنند وضعیتی به وجود بیاورند که حاکمیت ناچار باشد به مشارکت‌‌های کلاسیک و رسمی اکتفا کند هر چند این مشارکت‌ها کاهش یافته و یا حداقلی شده باشند. گونه جدید مشارکت و کنشگری اما به سرعت در حال گسترش است. 🔹 ۲. رسانه‌های رسمی و کلان، احزاب و لابی‌های سیاسی و بخش‌های مهمی از نهادهای حاکمیتی تلاش می‌کنند جنبش‌های اعتراضی را نادیده گرفته و در عوض مسیر احزاب، سازمان‌های مدنی و خیریه را به عنوان مسیر بی‌بدیل یا مؤثرترین و مهم‌ترین مسیر مشارکت اجتماعی، در تربیون‌های رسمی ترویج کنند. جنبش‌های اعتراضی جدید اما قادر هستند علاوه بر جلب توافقِ بخش‌هایی از حاکمیت و کنشگران اجتماعی، کنشگری اعتراضی خود را به نحو مؤثری ایفا کنند. 🔸 ۳. کنشگران اصلی این جنبش‌های اعتراضی «فقرای جدید» یا بخشی از طبقه متوسط هستند که طی سال‌های اخیر به دلایل مختلفی از طبقه متوسط به طبقات پایین‌تر فروغلطیده‌اند. این جنبش‌ها از نقطه مالکیت آغاز می‌شوند اما به سرعت پیام خود را در سطحی کلان‌تر می‌گسترانند. 🔹 ۴. ابزار این جنبش‌های اعتراضی به طور عمده عبارت است از کنشگری خیابانی، تجمع‌های آرام و کوچک اما مستمر برای بیان اعتراض، گفت‌وگو، رسانه‌های خُرد و شهروندی، پلاکاردهای ساده و فضاهای عمومی شهری، تولید مستمر استدلال‌هایی بسیط و عامه فهم اما مفهومی، دینی و بومی برای ایجاد اقناع عمومی در خصوص دیدگاه جنبش اعتراضی، تلاش برای جلب دیگر کنشگران اجتماعی و بخش‌هایی از حاکمیت. 🔸 ۵. ساخت کنش در این جنبش‌های اعتراضی هرگز شباهتی با سازوکارهای کنشگری احزاب یا سازمان‌های مدنی ندارد. آن‌ها به معنای متداول جنبش نیستند. رسانه رسمی، مانیفست یا بیانیه، کادر و شورای مرکزی و رهبر یا چهره شاخص ندارند اما توانایی فوق‌العاده‌ای در تعیین دستور کار احزاب رسمی و ملی و همچنین نهادهای حاکمیتی دارند. 🔹 در ماجرای اعتراض هفت تپه این حرکت اعتراضی در شهر شوش توانست نمایندگانی را در پایتخت درگیر مسئله‌های خود کند که چند ماه قبل بدون هیچ‌گونه ایده یا برنامه خاصی در این زمینه‌ها در رقابت‌های انتخاباتی شرکت کرده بودند. کارگران هفت تپه توانستند حمایت کسانی را جلب کنند که در جریان فعالیت‌های متداول حزبیِ خود هیچ تعهدی برای حمایت از حقوق مدنی و کنشگری طبقات فرودست ابراز نکرده‌اند؛ هیچ‌گاه از به رسمیت شناخته شدن حرکت‌های اعتراضی سخنی به میان نیاورده و به نابرابری‌های حاصل از خصوصی‌سازی هیچ اشاره‌ای نداشته‌ و حتی از بیان گفتارهایی کلان درباره عدالت و نابرابری هم صرف نظر کرده بودند. 🔸 کار آن‌ها چیزی فراتر از جلب توجه است؛ این جنبش‌ها یک پاسخ کاملاً ابتکاری به مسئله مرکز- پیرامون پیش کشیده‌ و مسیر طرح مسئله را به کلی معکوس کرده است: آن‌چه در مرکز مسئله احزاب و بازیگران رسمی میدان سیاسی است در پیرامون بازتولید نمی‌شود؛ بلکه آن‌چه برای کارگران شوش مسئله است، دستور کار مرکز را تعیین می‌کند. هفتاد روز هفت تپه یک مدرسه است برای آموختن کنشگری اجتماعی در ایرانِ آینده. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مشکل کجاست؟ خودشیفتگی و عدم مشورت ➖ روایت امتناع دولت از اصلاح ساختار بودجه سال ۹۸، با وجود دستور رهبری و فرصت مجلس ◀️ ، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: 💬 رهبری، در جواب گزارش بودجه ۹۷ (که قرار بود ۱۵ آذر بیاید) نوشته بودند: این لایحه بودجه، هیچ انطباقی با شرایط جنگ اقتصادی ندارد و باید در آن اصلاح ساختار صورت گیرد. 💬 آقای رئیس جمهور گفتند زمان می‌برد. گفتیم چه قدر؟ گفتند ۴ ماه. ما خوشحال شدیم که بودجه تا پایان سال تقریبا می‌رسد. آقای رئیس‌جمهور فرمودند که از ابتدای سال ۹۸، ما ۴ ماه زمان می‌خواهیم! بعد از آن هم رفتند سراغ سه چهار راه‌حل خاص: ➖ برداشت ۴۵۰ میلیون دلار از حساب ذخیره ارزی مانده سنواتی گذشته ➖ ۱۲ درصد مانده فریز شده منابع صندوق توسعه ملی ➖ انتشار اوراق خاص ➖ استقراض 🔸 ۱۰ شهریور ۹۹|معصومه ابتکار: آقای روحانی و دولتش از نظر اقتصادی هیچ کمبود و کاستی ندارد! 🔺 ٧ خرداد ۹۲ | حسن روحانی در انتخابات: مگر اقتصاد دستوری هم امروز معنا دارد؟ مگر می‌توان برای دلار، نرخ اعلام کرد؟ مشکل کجاست؟ مشکل خودشیفتگی و عدم مشورت است 🔺 @Roshangari_ir 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ قول‌های خوب قالیباف ◀️ رئیس مجلس از سفر برگشت. سفری سه روزه به خوزستان که شاید بتوان گفت به دلیل دامنه‌دار شدن نارضایتی‌ها و افزایش مشکلات صورت گرفت. 🔸 ۷۰ روز تجمع کارگران هفت‌ تپه و خصوصی سازی‌های غلط، مسائل روستای ابوالفضل، مشکل آب روستا‌هایی چون غیزانیه و طرح‌های نیمه تمام از جمله عوامل این نارضایتی‌هاست. 🔹 قالیباف در این سفر سه روزه به آبادان، خرمشهر،شلمچه، شادگان، ماشهر، بهبهان، رامهرمز، ایذه، دزفول و شوش سر زد. از طرح‌های نیمه تمام بازدید کرد. با مردم صحبت کرد و پای حرف کارگران نشست. حضوری میدانی که قابل ستایش و لازمه تصمیم گیری‌های صحیح مدیریتی است. 🔸 قالیباف حضور در مناطق محروم را نشان از عزم برای کار و رفع مشکلات این مناطق دانست. بر همین اساس بسیار به‌جاست که مقصد بعدی سفر رئیس مجلس، سیستان و بلوچستان باشد. مشکلات آب و هوتک‌ها، برق و گازکشی، سیل و اشتغال در این استان وضعیتی بسیار اسف بار دارد. 🔹 رئیس مجلس پس از بازگشت از خوزستان و از تریبون مجلس به مردم خوزستان قول داد که ما خود را متعهد می دانیم که تصمیمات گرفته شده را با نظارت مستمر تا رسیدن به سرانجام نهایی، پیگیری کنیم و نتایج تصمیمات نظارت میدانی به طور شفاف و با جزئیات اجرایی به زودی در سایت مجلس بارگذاری خواهد شد. 🔺 حال باید دید که این قول‌ها تا چه میزان عملی می‌شود و آیا دردی از مردم خوزستان دوا می‌کند؟ چرا که در صورت عدم تحقق، نتیجه عکس داده و منجر به ناامیدی مردم خواهد شد. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ خوب اگر بنگری، ۱۷ شهرِور، روز ننگ خیلی‌هاست... ◀️ این زنده و دلنشین را - که بارها شنیده ایم و شنیده اید- دوباره بشنوید و ببینید، و تامل کنید در تک‌تک کلماتش... 🔸 ای که پرپر کنی جوانه‌ها// می زنی به خانه‌ها می‌کُشی خَلق مسلم خدا // تا که خود پرکنی 🔹 راز ماندگاری این سرود و بسیاری از موسیقی‌ها و سرودهای تاریخ انقلاب، همین عمیق بودن و فراگیر و زنده بودن‌شان است؛ اینقدر که اگر چشم‌تان را ببندید و تصاویر آن شاهِ ملعون را نظاره نکنید، ابیات و اصطلاحاتِ موجود در ترانه، ذهن‌تان را -خود به خود- به سمت طاغوت‌ها و شاه مسلکانی که امروز بر برخی کرسی‌های مملکت تکیه زده‌اند، هدایت می‌کند... 🔺 راز ماندگاری نهضت امام و ، همین بیزاری و خروش علیه طاغوت و طاغوتی است در هر شکل و لباسی و جغرافیایی... 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ چگونه حسین بن علی‌ها به مسلخ کشانده می‌شوند؟ ➖ فوری‌ترین پیام عاشورا برای امروز جمهوری اسلامی، از نگاه ۱۳۷۱/۰۴/۲۲: 🔸 ما امروز یک جامعه‌‌ی اسلامی هستیم. باید ببینیم آن جامعه‌‌ی اسلامی، چه آفتی پیدا کرد که کارش به یزید رسید؟... به نظر من این پیام عاشورا، از درس‌ها و پیام‌های دیگر عاشورا برای ما امروز فوری‌تر است. 🔹 ما باید بفهمیم چه بلایی بر سر آن جامعه آمد که حسین‌بن‌علی (علیه‌السّلام)، آقازاده‌ی اوّلِ دنیای اسلام و پسر خلیفه‌ی مسلمین، پسر علی‌بن‌ابی‌طالب (علیه‌الصّلاةوالسّلام) در همان شهری که پدر بزرگوارش بر مسند خلافت می‌نشست، سر بریده‌اش گردانده شد و آب از آب تکان نخورد! از همان شهر آدم‌هایی به کربلا آمدند، او و اصحاب او را با لب تشنه به شهادت رسانند و حرم امیرالمؤمنین (علیه‌السّلام) را به اسارت گرفتند! 🔸 قرآن جواب ما را داده است. میفرماید: «فخلف من بعدهم خلف اضاعوا الصّلاة واتبعوا الشهوات فسوف یلقون غیّا.» 🔹 دو عامل، عامل اصلی این گمراهی و انحراف عمومی است: یکی دورشدن از ذکر خدا که مظهر آن نماز است. فراموش کردن خدا و معنویّت؛ حساب معنویّت را از زندگی جدا کردن و توجّه و ذکر و دعا و توسّل و طلب از خدای متعال و توکّل به خدا و محاسبات خدایی را از زندگی کنار گذاشتن. 🔸 دوم «واتّبعوا الشهوات»؛ دنبال شهوترانی‌ها رفتن؛ دنبال هوسها رفتن و در یک جمله: . به فکر جمع‌آوری ثروت، جمع‌آوری مال و التذاذ به شهوات دنیا افتادن. اینها را اصل دانستن و آرمانها را فراموش کردن. این، درد اساسی و بزرگ است. ما هم ممکن است به این درد دچار شویم. 🔹 اگر در جامعه‌ی اسلامی، آن حالت آرمانخواهی از بین برود یا ضعیف شود؛ هر کس به فکر این باشد که کلاهش را از معرکه در ببرد و از دیگران در دنیا عقب نیفتد؛ این‌که «دیگری جمع کرده است، ما هم برویم جمع کنیم و خلاصه خود و مصالح خود را بر مصالح جامعه ترجیح دهیم»، معلوم است که به این درد دچار خواهیم شد. 🔸 اگر... ارزشها را نگه داشتید، نظام امامت باقی می‌ماند. آن‌وقت امثال حسین‌بن‌علی (علیه‌الصّلاة‌والسّلام)، دیگر به مذبح برده نمی‌شوند. اما اگر این‌ها را از دست دادیم چه؟ اگر روحیه‌ی بسیجی را از دست دادیم چه؟ اگر به جای توجّه به تکلیف و وظیفه و آرمان الهی، به فکر تجمّلات شخصی خودمان افتادیم چه؟ اگر جوان بسیجی را، جوان مؤمن را، جوان بااخلاص را -که هیچ چیز نمیخواهد جز این‌که میدانی باشد که در راه خدا مجاهدت کند- در انزوا انداختیم و آن آدم پرروىِ افزون‌خواهِ پرتوقّعِ بی‌صفاىِ بی‌معنویّت را مسلّط کردیم چه؟ آن‌وقت همه چیز دگرگون خواهد شد. 🔹 اگر در صدر اسلام فاصله‌ی بین رحلت نبىّ اکرم (صلوات‌الله‌وسلامه‌علیه) و شهادت جگرگوشه‌اش پنجاه سال شد، در روزگار ما، این فاصله، خیلی کوتاه‌تر ممکن است بشود و زودتر از این حرفها، فضیلت‌ها و صاحبان فضایل ما به مذبح بروند. باید نگذاریم. باید در مقابل انحرافی که ممکن است دشمن بر ما تحمیل کند، بایستیم. 🔸 پس، عبرت‌گیری از عاشورا این است که نگذاریم در جامعه، منزوی، و فرزند انقلاب، گوشه‌گیر شود. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ فقط انسان‌هایی در زندگی ضرر نمی‌کنند که اهل مبارزه اجتماعی هستند 🎙 : 💬 فقط انسان‌هایی در زندگی ضرر نمی‌کنند که ایمان آورده‌اند، سبک زندگی درستی دارند و فقط به فکر خودشان نیستند. افکار عمومی را، مدام به حق توصیه می‌کنند، یعنی مبارزه اجتماعی می‌کنند. 💬 همه به همدیگر سفارش به صبر و مقاومت کنید. جامعه را به سمت حق ببرید و به جامعه روح مقاومت بدهید. یعنی یک مبارزه وسیع اجتماعی در سطح جهان. 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ همچون خریم در پوست شیر! ➖ در مذمّت غرب‌زدگی و غرب‌زدگان 🖊 بخشی از کتاب غرب‌زدگیِ : 🔸 غرب‌زدگی می‌گوییم هم چون وبازدگی. و اگر به مذاق خوش‌آیند نیست، بگوییم هم چون گرمازدگی یا سرمازدگی. اما نه. دست کم چیزی است در حدود سِن‌زدگی. دیده‌اید که گندم را چطور می‌پوساند؟ از درون. پوسته‌ی سالم برجاست اما فقط پوست است، عین همان پوستی که از پروانه‌ای بر درختی مانده. به هر صورت سخن از یک بیماری است. 🔹 عارضه‌ای از بیرون آمده. و در محیطی آماده برای بیماری رشد کرده. مشخصات این درد را بجوییم و علت یا علل‌هایش را، و اگر دست داد راه علاجش را. این غرب زدگی دو سر دارد. یکی غرب. و دیگر ما که غرب زده‌ایم. 🔸 برای من غرب و شرق نه معنای سیاسی دارد و نه معنای جغرافیایی. بلکه دو مفهوم اقتصادی است. غرب یعنی ممالک سیر، و شرق یعنی ممالک گرسنه. برای من دولت افریقای جنوبی هم تکه‌ای از غرب است. گرچه در منتهی‌الیه جنوبی افریقا است. و اغلب ممالک امریکای لاتین جزو شرقند. گر چه آن طرف کره‌ی ارضند. 🔹 بحث از نفی ماشین نیست. یا طرد آن. چنان که طرفداران «اوتوپیا» در اوایل قرن نوزدهم میلادی گمان می‌کردند؛ هرگز. دنیاگیر شدن ماشین، جبر تاریخ است. بحث در طرز برخوردهاست با ماشین و تکنولوژی. بحث در این است که ما ملل در حال رشد -مردم ممالک دسته ی دوم که دیدیم- سازنده‌ی ماشین نیستیم. اما به جبر اقتصاد و سیاست و آن مقابله‌ی دنیایی فقر و ثروت بایست مصرف کنندگان نجیب و سر به راهی باشیم برای ساخته‌های صنعت غرب. یا دست بالا تعمیرکنندگانی باشیم قانع و تسلیم و ارزان مزد، برای آن چه از غرب می آید. 🔸 لاسی که آمریکا و شوروی (دو سردمدار بی معارض انگاشته شده‌ی آن دو بلوک) در قضیه‌ی کانال سوئز و کوبا، با هم زدند، نشان داد که اربابان دو ده مجاور به راحتی با هم سر یک میز می‌نشینند؛ و در دنبالش قرار داد منع آزمایش‌های اتمی و دیگر قضایا. 🔹 به این صورت دیگر زمان ما، علاوه بر آن که زمانه‌ی مقابله ی طبقات فقیر و غنی در داخل مرزها نیست، یا زمانه انقلاب‌های ملی، زمانه‌ی مقابله‌ی «ایسم»ها و ایدئولوژی‌ها هم نیست. زیر جُل هر بلوایی یا کودتایی یا شورشی در زنگبار یا سوریه یا اروگوئه، باید دید توطئه‌ی کدام کمپانی استعمار طلب و دولت پشتیبان او نهفته است. دیگر جنگ‌های محلی زمانه‌ی ما را هم نمی‌شود جنگ عقاید مختلف جا زد، حتی به ظاهر. این روزها هر بچه مکتبی نه تنها زیر جل جنگ دوم بین‌المللی، توسعه‌طلبی مکانیزه‌ی طرفین دعوا را می‌بیند؛ بلکه حتی در ماجرای کوبا و کنگو و کانال سوئز یا الجزایر نیز به ترتیب دعوای شکر و الماس و نفت را می‌نگرد. 🔸 حرف اصلی این دفتر در این است که ما نتوانسته‌ایم شخصیت «فرهنگی - تاریخی» خودمان را در قبال ماشین و هجوم جبری‌اش حفظ کنیم؛ بلکه مضمحل شده ایم. 🔹 حرف در این است که ما تا وقتی ماهیت و اساس و فلسفه‌ی تمدن غرب را در نیافته‌ایم، و تنها به صورت و به ظاهر، ادای غرب را در می‌آوریم - با مصرف کردن ماشین‌هایش - درست هم چون آن خریم که در پوست شیر رفت و دیدیم که چه به روزگارش آمد. 🔸 اگر آن که ماشین را می‌سازد، اکنون خود فریادش بلند است و خفقان را حس می‌کند، ما حتی از این که در زیّ خادم ماشین در آمده‌ایم، ناله که نمی‌کنیم هیچ، پز هم می‌دهیم. 🔹 به هر جهت ما، دویست سال است که هم چون کلاغی، ادای کبک را در می‌آوریم (اگر مسلّم باشد که کلاغ کیست و کبک کدام است؟) و از این همه که برشمردیم یک بدیهی به دست می‌آید. این که ما تا وقتی تنها مصرف‌کننده‌ایم - تا وقتی ماشین را نساخته‌ایم - غرب‌زده‌ایم؛ و خوش مزه اینجاست که تازه وقتی هم ماشین را ساختیم، ماشین‌زده خواهیم شد! درست هم چون غرب که فریادش از خودسری «تکنولوژی» و ماشین به هواست. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اگر فیلم‌برداری، فقط برای تماشاست، برادر، وقت ما را نگیرید ◀️سیستان. داستان پر غصه سیستان تمامی ندارد. 🔸 به این فیلم نگاه کنید. این جا مردم بر سر احزاب سیاسی بحث نمی‌کنند. این جا بحث بر سر کیفیت آموزش و خدمات پزشکی نیست. این جا جنگ بر سر ابتداییات زندگی است. آب، برق، گاز و مسکن. 🔹 برای دسترسی به گاز باید کپسول به دست دنبال ماشین باشید. آب را باید از تانکر بگیرید و یا از هوتگ‌ها تهیه کنید. 🔸ببینید، پیرمرد را که دل پری دارد و رُک و راست، سخن می‌گوید: «اگر داد و فریاد و بدبختی ما را می‌توانید به جایی برسانید، خب، دست شما درد نکند. اگر فقط برای تماشاست، خب، برادر، مزاحم وقت ما نشوید» 🔺 سیستان و بلوچستان، از مناسب‌ترین مقصد ها برای سفر‌های استانی مسئولان است. اگر بدانند. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ خطر برگشت به قهقرا ➖ ۱۹ محرم، سالروز حركت از كوفه به طرف شام ◀️ جامعه اسلامی به محوریت پیامبر عظیم‌الشان، کارش به آن جا رسید که همان مردم جمع شدند و فرزند آن پیامبر را به بدترین شکل کشتند. این است. برگشت به قهقرا و عقب‌گرد. هر جامعه اسلامی در همین خطر هست! 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ به نام جمارانی‌ها، به کام بساز بفروش‌ها ◀️ بعد از ماجرای تخریب ساختمان مربوط به نهاد ریاست جمهوری در جماران، که حاشیه‌های زیادی به همراه داشت و گفته شد که دولت به تلافی آن شهردار را به جلسه هیأت دولت راه نداده است، حال خبر‌های جدیدی به گوش می‌رسد. دولت تلاش دارد مصوبه شهرداری در محدودیت ارتفاع ساختمان‌ها در منطقه جماران را لغو کند. 🔸 از ۱۴۸ قطعه زمین موجود در جماران، ۶۰ درصد املاک در اختیار آقایان منتسب به اصلاح طلب است که به دلیل قانون منع بلندمرتبه سازی (حداکثر دو طبقه)،‌ به بهایی پایین خریداری شده است و حالا با فشار دولت بر روی شهرداری به دنبال لغو این قانون و رفع محدودیت ارتفاعی و ساخت برج در آن منطقه هستند. 🔺باید از خود پرسید که در شرایط هم زمانی کرونا و شروع سال تحصیلی جدید، افزایش مشکلات مردم خوزستان و سیستان و بلوچستان، از بین رفتن دارایی مردم در بورس، تورم افسار گسیخته و سختی معیشت، چرا دولت باید وقت و انرژی خود را صرف چند پلاک در جماران کند. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ هر کس از مسیر منحرف شد باید پایمال شود ➖ بخشی از اولین نمازجمعه تهران بعد از انقلاب به امامت آیت الله طالقانی 🎙 💬 مردم پر ادعای کم کار و فریب کار، از بین خواهند رفت در حکومت ما. فقط مردم صادق می‌توانند راه انقلاب را ادامه دهند. 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ غم مخدر یا محرک؟ ◀️ در فضای خفقان سال‌های پس از کودتای ۲۸ مرداد که جریان‌های مبارزی همچون ملی‌گراها، در شرایط یأس و سرخورگی ناشی از کودتا به سر می‌بردند، افرادی چون شهید بهشتی، آیت الله سید محمود طالقانی، استاد مرتضی مطهری و دکتر محمد ابراهیم آیتی، در جمع انجمن اسلامی مهندسین، سخنرانی می‌کردند تا جامعه را علیه ظلم، تهییج کنند. 🔺 این کتاب که حاصل سخنرانی‌های شهید بهشتی در همین جمع است، ضمن تاکید بر متوقف نماندن در گریه بر امام حسین (ع)، از غمگین بودن به یاد مظلومیت امام در شرایط هولناک استبداد و ظلم رایج حکومت‌های جور، تحلیلی کاربردی و حرکت‌آ‌فرین ارائه می‌دهد که در زمانه خود تا به حال، تازه و زنده می‌نماید. ➖ نام کتاب: مبارزه پیروز ➖ ناشر: روزنه ➖ نویسنده: سید محمد حسینی بهشتی 📌 برای خرید این کتاب، اینجا را کلیک کنید. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ خدمت وظیفه عمومی علیه فقرا ◀️ سربازی اجباری یا همان خدمت وظیفه عمومی، نوعی است که اگر فرد آن را نپردازد، از بسیاری از خدمات عمومی از جمله کار رسمی منع می‌شود. 🔸 اگر چه این مالیات به صورت برابر بین همه تقسیم می‌شود اما راه‌های جایگزین آن برای برخوردار‌ها، فراهم‌تر است. 🔺 گذاراندن حدود دو سال از بهترین روز‌های جوانی در خدمت عمومی، تنها یک طرف سربازیِ اجباری است. معادل ریالی این دو سال مبلغی حدود ۵۹ میلیون تومان است که بر دوش خانواده‌‌های فقیر بیش از باقی سنگینی می‌کند. 🎬 @Mostazafin_TV
◀️ اگر آن حساسیتی که علمای ما روی کفر داشتند روی می داشتند، کفر به وجود نمی‌آمد؛ چرا که ظلم موجب کفر می‌شود! 🔺 esmbook_enghelab 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ عدم کارایی یا تعارض منافع ➖ مخالفت‌های دنباله‌دار بعضی مسئولان با طرح مالیات بر عایدی املاک ◀️ (کارشناس مسکن): مشاور وزیر راه و شهرسازی که مدیر عاملِ فلان بانک خصوصی و سهام‌دار و عضو هیئت مدیره ده‌ها شرکت سرمایه‌گذاری مسکن و املاک بود، برای اینکه نگذارد طرح به صحن مجلس برسد، در تمام جلسات کمیسیون اقتصادی، شرکت می‌کرد. 🔸 یکی از مسئولین سازمان امور مالیاتی که از موافقین جدی مالیات بر عایدی سرمایه بود، در جلسه آخر، جزوِ مخالفین صددرصد بود. بیرون از جلسه به ایشان گفتم که چرا مخالفت می‌کنید؟ گفت که در حاشیه جلسه قبلی هیئت دولت، رئیس جمهور به من گفت که می‌روی و این طرح را مُلغی می‌کنی. 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ تشویش افکار عمومی بدون پیگرد قانونی ◀️ دولت کما فی السابق (همچون تصمیمات یک بام و دو هوایش درباره قرنطینه و مراسمات محرم)، بدون اعلام دستور‌العملی مشخص، در باب شروع مدارس، در شرایط کرونا، مردم را پا در هوا نگه‌داشت. 🔸 در هفته ای که گذشت، هر مدرسه‌ای ساز خودش را زد. عده‌ای حضوری، عده‌ای مجازی، عده‌ای هردو و بعضی اصلا برگزار نکردند. دستورالعمل‌های بهداشتی صادر شده برای برگزاری حضوری کلاس‌ها هم در خیلی از مدارس رعایت نشد و احتمالا تبعات آن را در هفته‌های آینده مشاهده خواهیم کرد. 🔹 هم‌زمان با این مدل تصمیم گیری، شائبه‌ی فشار برخی مدیران غیرانتفاعی (بخوانید شدیداً انتفاعی) که احتمالا برخی از آن‌ها نیز در آموزش و پرورش حضور دارند، بر دولت برای برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری مطرح شد، چرا که برگزاری مجازی، عملا یعنی تعطیلی یا دست کم کاهش قابل توجه مراجعه خانواده‌ها به این نوع مدارس، و ضرر قابل توجه مدیران آن.(که البته بعد از دریافت شهریه چیز زیادی به معلم‌ها نرسید) 🔸 در همین جهت، آقای ، دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس می گوید به نظرم پشت پرده‌هایی در این قصه وجود دارد و این پشت پرده‌ها قابل بررسی است. 🔹 اولاً باید مشخص شود، چرا دولت با تصمیمات مبهم درباره مسائل حیاتی، با جان مردم بازی می‌کند؟ اشتباهی در کار است یا دستی در کار؟ آیا این مدل تصمیم گیری اذهان مردم را آشفته نمی‌کند؟ 🔸 ثانیاً مشخص شود، آقای مطهری و امثالهم که به این شائبه ها دامن می‌زنند راست می‌گویند یا دروغ؟ اگر راست می‌گویند که باید مقصر به سزای عملش برسد، اگر دروغ می گویند باید به خاطر تشویش اذهان عمومی، ایشان و امثال ایشان را بازداشت کرد. 🔺 نمی‌شود که تشویش اذهان عمومی، تنها برای آمرین به معروف و ناهین عن المنکرِ پابرهنه و مستضعف باشد؛ مسئولین دقیقاً چه کاری باید انجام دهند تا مصداق تشویش اذهان عمومی شناخته شود؟ 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ چرا باید اینقدر ملاحظه عربستان را کنیم؟ 🎙 : 💬 امروز، یمنی‌ها از ما ایرانی‌ها می‌پرسند که چطور ما جرأت می‌کنیم از اقیانوس اطلس رد شویم و به ونزوئلا، سوخت و کالا برسانیم، [و] از کنار یمنی رد می شویم که شصت درصد از مردم آن گرسنه هستند [ اما به آنها سوخت و مواد غذایی نمی‌رسانیم؟] 💬 چرا باید اینقدر ملاحظه عربستان را بکنیم؟ این چه خطایی است که ما داریم مرتکب می‌شویم؟ امروز ۴۰۰ بیمارستان در یمن سوخت ندارند و از کار افتاده‌اند. چه کسی باید روز قیامت به این سوال پاسخ دهد؟ 🎬 @Mostazafin_TV