eitaa logo
مستضعفین تی‌وی
6.6هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
3.2هزار ویدیو
26 فایل
🌐 وبسایت http://www.Mostazafin.TV ✅ تلگرام t.me/Mostazafin_TV ✅ اینستاگرام instagram.com/Mostazafin_TV 📺 آپارات aparat.com/Mostazafin_TV 📲 ارتباط با مدیر کانال: 🆔 @VoiceOfMostazafin
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ قصه عدالت‌خواهان و زندان‌بانان ➖بخش اول 🖋حجت الاسلام محسن ◀️ انتشار حکم وحید اشتری فعال عدالت‌خواه، حاکی از یک فرامتن ناکارآمد قضایی و حقوقی است. هنوز یک ماه از تذکر رهبر انقلاب به دستگاه قضایی مبنی بر عدم تأثیرپذیری رویه‌های قضایی از ضابطان نگذشته که ادبیات غیرحقوقی موجود در متن موسوم به حکم، به نحوی آشکارا تفوق ضابطان بر ضابطه و جامعه را روایت کرده است. رویه‌هایی ناامیدکننده‌ای که با بیانیه تکمیلی دستگاه قضا مشخص شد نه یک اشتباه موردی، که نتیجه کلیت وضع موجود است. در این رابطه لازم است به اختصار نکاتی طرح گردد: 1️⃣ تفوق ضابطان بر رویه دادرسی، که به تصریح مورد نقد و اعتراض اخیر رهبر انقلاب بوده؛ فراتر از یک تذکر حقوقی، ایده‌ای بنیادین و نشانه‌ای مهم از یک آرمان گسترده در متن الهیات انقلاب اسلامی است. خروج ضابطان از مسئولیت اصلی و تفوق ضابطان بر ضابطه در میدان‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، برای انقلابی که آرمان آزادی آن، دوشادوش عدالت و معنویت در صف نخست خواست‌های ملی مطرح شده است، آسیبی نگران کننده است. 2️⃣ مراقبه از بروز این نقیصه در زمانی که روسای قوای سه گانه روزگاری خود از مسئولان بلندپایه‌ی نهادهای مهم ضابط بوده‌اند، بیش از پیش اهمیت دارد. تفوق امنیت و ثبات بر تغییر و پویایی و عدالت، جامعه را به ورطه رکود و انقلاب را به قتل‌گاه محافظه‌کاری می‌کشاند. نخستین نشانه‌های این رکود کاهش اعتماد مردم به نظامی است که خون‌بهای شهیدان است؛ واقعیتی بسیار تلخ که خود را در عدم حضور اکثریت مردم در دو انتخابات اخیر نشان داده و آرا اندک منتخبان از دیگر نتایج آن است. 3️⃣ صدور متنی موسوم به حکم قضایی در ارتباط با وحید اشتری، حامل همین فرامتن است. وضعیتی که در آن ضابطان بر ضابطه چیرگی یافته و منتقدان و مخالفان صاحبان قدرت را در گفتار و رفتار طرد می‌کنند. آنان را «عدالت‌خوار» می‌خوانند و با زبان‌هایی شبهه دینی «خوارج» می‌نامند و در ادامه با تبدیل فرایند «داد»رسی به روندی امنیتی، دهان مخالفان و منتقدان می‌دوزند. 4️⃣ اقتضائات و ضوابط محیط نظامی با روابط اجتماعی متفاوت است. ریاست پلیس با ریاست پارلمان تفاوت دارد و عدم درک این تفاوت‌هاست که باعث شده محافظه‌کاران ثبات‌گرا، استلزام‌های نقش‌های جدید خود را نپذیرند و به مرزهای امر نو نزدیک نشوند. اگر چه به ظاهر میل زیادی در بهره‌گیری از پیشوند «نو»، پیش از اصولگرایی و دیگر عناوین کهنه دارند. 5️⃣ در میانه کارزار ناامیدی و کج سلیقگی و کژکارکردی، در میانه بازتولید امر پلیسی در میدان امر اجتماعی، عملکرد وحید اشتری و مدل عدالت‌خواهی‌ای که او بدان تعلق دارد، در مرحله دوم بحث است. امروز در وضعیت عقب‌ماندگی در عدالت و در برابر نیروهای آفریننده‌ی این وضعیت، الگوهای متعدد از طلب عدالت در جریان است. آن‌چه مانع پدیداری و تکامل این تکثر شده و به بروز رادیکالیسم کمک می‌کند، طردکنندگی نیروهای صاحب قدرت نسبت به انواع عدالت‌خواهی است. 6️⃣ وحید اشتری‌ها، نه آن‌چنان که ضابطان دیروز و فعالان سیاسی رسانه‌ای امروز می‌گویند، «عدالت‌خوار» هستند؛ نه آن‌چنان که دنبال‌های شبه مذهبی آنان در بازتولید شعار «مخالف هاشمی دشمن پیغمبر است» می‌گویند، «خوارج» هستند؛ نه آن‌چنان که بولتن‌های موسوم به خبرگزاریِ نهادهای مهم ضابط می‌نویسند «پاپاراتزی» و در عداد مرتبطان با شبکه‌های قمار هستند. او و مانند او، عدالت‌خواهی را در چارچوب عدالت‌خواهی پارتیزانی دنبال می‌کند. عدالت‌خواهی عیّارگونه که در فقدان کارآمدی نهادهای رسمی برای تحقق عدالت ظاهر می‌شود و به انتقام از منتفعان می‌پردازد. 🔺@tabagheh3_ir 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ قصه عدالت‌خواهان و زندان‌بانان ➖بخش دوم 🖋حجت الاسلام مجتبی 7️⃣ نگارنده پیش از این در مباحثی مبسوط بدین مسئله پرداخته‌ که امروز اولویت و نیاز و پیش برنده ما، عدالت‌خواهی پارتیزانی نیست. هدف ضروری ما عدالت اجتماعی و مبارزه با تبعیض است و نه عدالت‌خواهی قضایی و مبارزه با فساد. هدف اصلی اقامه قسط است و نه انتقام از ظالم. هدف اصلی ساخت کنش و جنبش عدالت‌خواهانه است نه بروز واکنش‌های ضد ظلم. 8️⃣ اگر چه نامعقول است به جامعه‌ای که سال‌هاست تحقق حداقل‌های شفافیت را به چشم ندیده، بگوییم از روزنه‌های مخفیانه به زندگی‌های غیر شفاف اهالی قدرت نگاه نکن. سال‌هاست به حکم قانون در مورد شفافیت حقوق دستمزد بی‌توجهی می‌شود؛ سال‌های سال است در آمد و شد روسای مختلف قوه قضاییه، مستنکفان از ارائه اطلاعات موضوع ماده ۲۹ برنامه ششم حکم انفصال نمی‌گیرند؛ دردآورتر آن‌که بیش از نیمی از عمر مجلسی می‌گذرد که که با شعار شفافیت آرا به میدان انتخابات آمده؛ سپس آرا حداقل اقلیتی از مردم را کسب کرده اما مطالبه جامعه در زمینه شفافیت، در عمل هیچ و به طور مشخص هیچ نتیجه‌ای نیافته است. در این ناشفافیت سخن گفتن از تقبیح افشاگری، جز یاری به نیروهای مخالف شفافیت چیست؟ 9️⃣ چگونه می‌توان از نفی افشاگری سخن گفت در حالی که خدا به آنان که تحت ظلم قرار گرفته‌اند مجوز «جهر» داده است؟ البته واضح است که در جهر و فریاد از نابرابری، ضابطه‌ی شرعی حقوقی و تا حدی اخلاق حاکم است اما نفی حق جهر، خود ظلمی بزرگ است که در بولتن‌های ثبات‌گرایان و محافظه‌کاران رایج و آشکار است. 🔟 اکنون لازم است بیش و پیش از هر چیز، فریاد کنیم با وجود تفاوت نگاه با الگوی کنشگریِ عدالت‌خواهیِ پارتیزانی؛ با وجود اولویت دانستن عدالت اجتماعی، با وجود اولویت دانستن کنش‌هایی که امکان فراگیری اجتماعی داشته باشند؛ با وجود نقد به خروج‌های موردی عدالت‌خواهی پارتیزانی از مرزهای شرعی و اخلاقی، باید با صراحت گفت که وجود عدالت‌خواهی پارتیزانی یک ضرورت در جامعه امروز ماست. حتی اگر از منظر نگرش ثبات‌گرایانه ضرورت آن انکار شود، اصل وجود آن قابل انکار نیست و در این میان کوشش‌های ناشی از تفوق ضابط‌ها بر ضابطه‌ها از ناامیدکننده‌ترین کارهاست. ما معتقدیم وضع موجود که وضعیت عقب‌ماندگی در عدالت است و پایدار نخواهد بود. آینده روشن انقلاب اسلامی پیش خواهد آمد و وضعیت کنونی و نیروهای کهنه آن را کنار خواهد زد. آینده انقلاب اسلامی را نیروهای کنونی و ندیمان جوان آنان رقم نخواهند زد. پس چه بهتر که زندان‌بان نیروهای آتی نباشید. 🔺@tabagheh3_ir 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اقدامی که باید سال‌ها پیش انجام می‌شد! 🎙 (وزیر اقتصاد): 🔹 حذف دلار در معاملات اقتصادی و تجاری بین کشورهای ایران و عملیاتی شده است. 🔹با کشورهای ، و به توافق برای حذف دلار نزدیک شدیم. 🔺 پ.ن: : بدون توجه به تبلیغات منفی دشمنان برای تضعیف روابط کشورها، می‌توانیم را با روش‌هایی از جمله و جایگزین کردن پول ملی در معاملات اقتصادیِ دو یا چندجانبه، بی‌اثر و آمریکا را منزوی کنیم.(۱۸آبان۱۳۹۶) 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ جامعه اسلامی جامعه مردم است! 🖋 آیت‌الله : 🔹 هیچ زیربنای اجتماعی از آن زیربنای شوم خطرناک‌تر نیست که انسان‌هایی، بتوانند هر چه می‌خواهند بکنند بی‌آنکه بشود بر آنها خرده گرفت و بی‌آنکه بشود از آنها بازخواست کرد. 🔸 مسئولیت در جامعه اسلامی، است. همه نسبت به یکدیگر مسئول‌اند. «کُلّکُم راع و کلّکم مسئولٌ عَن رعیة» 🔹 بنابراین، آن عامی که به عالم خرده می‌گیرد و می‌گوید این کار شما خلاف به نظر می‌رسد، اگر در پاسخ انتقادش شنید که «برو، عالم را با جاهل بحثی نیست»، یک وظیفه بیشتر ندارد؛ به نظر من وظیفه‌اش این است که دیگر به دیده عالم به آن فرد ننگرد، چون او جاهلی است اصطلاح‌دان، نه عالمی ره‌شناس. 🔸 آن فرد مادون که از زبان مافوقش در برابر هر انتقاد می‌شنود که «من رئیس تو هستم، پس انضباط اداری و تشکیلاتی یا حزبی کجا رفته؟» باید به او به دیده مافوق ننگرد. این طاغوتی است که بر مسند کبریایی تکیه زده و شایسته اطاعت و فرمانبری نیست. 🔹 جامعه اسلامی جامعه هوشیارها و زبان‌دارهاست. جامعه اسلامی جامعه است؛ نه از آن فضول‌های بیجا و نه... زبان‌دار به این معنا که برّه نیست. جامعه برّه‌ها نیست؛ جامعه آدم‌هاست. 🔺 آدمی که انتقاد می‌کند و در کار همه دقت می‌کند. اما به خاطر چی؟ به خاطر پاسداری از محترم‌ترین چیزها: و . حق و عدل از همه کس محترم‌تر است. 📚 منبع: بایدها و نبایدها، ص۱۸۳ و ۱۸۴ 🎬 @Mostazafin_TV
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 دومین قسمت از مجموعه ویدئویی ⭕️ تبعیض در ساختارِ منابع پولی و اعتباری! 🔹 چگونه نظام بانکی می‌تواند از هیچ، بی‌آفریند؟! 🔹 چگونه به صورت قانونی باعث عمده افراد جامعه شده؟! 🔺در این قسمت حجت الاسلام از شیوه‌ی در ساختار منابع پولی و اعتباری می‌گوید. 🎬 @Mostazafin_TV
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◀️ فقط شش روز پس از توسط ایران، دشمن خارجی به همراه دوباره به خاک ایران حمله کردند! 🔹 و این بار هم این بودند که با سرازیر شدن به سمت جبهه‌ها ضربتی سنگین به دشمنان زدند. 🎥 مستند "حماسه افتخار" به مناسبت سالروز 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ نهضت چگونه برای اصلاح نظام دست به کار می‌شود؟ ➖ روایتی شنیده نشده از شکل گیری نماز جمعه در کشور 🔹 جامعه ای که در آن بهشتی بودن مردم را فضیلت می‌شمارد، سیدعلی خامنه‌ای توحید را با پیوند می‌زند و امامش ادامه انقلاب را در گرو میداند؛ طبیعیست که مردم رشید شوند، برای عمران و آبادانی کشور جهاد سازندگی راه بیاندازند؛ برای آموزش عمومی نهضت سوادآموزی و برای دفاع نظامی، بسیج مردمی شکل دهند؛ 🔹 همان‌ها را هم در شهرهای مختلف تشکیل می‌دهند تا از یک طرف مسئولین را امر به معروف و نهی‌ ازمنکر کند و از طرفی دیگر مبانی معرفتی، معنویت و سیاست را نو به نو به رگ‌های نهضت تزریق کند. 🔹 و این همه ساختارهای نو، نه دستوری و ابلاغی، بلکه برآمده از احساس نیاز یک نهضت مردمیست برای رسیدن به رویای . 🔺 ۵مرداد در تقویم رسمی، سالروز اولین نماز جمعه‌ی پس از انقلاب نامگذاری شده! 🔸خوب است این را بهانه‌ای کنیم برای بازخوانی نقش مردم در حکمرانی و احیای یک نهضت اسلامی مردمی! 🎬 @Mostazafin_TV
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 سومین قسمت از مجموعه ویدئویی ⭕️ تبعیض در ساختارِ سرمایه‎های صنعتی، تکنولوژی و دانش! 🔹 آیا عمومِ و سرمایه‌ها به به چشم نگاه نمی‌کنند؟! 🔹 چند درصد از در جیب کارخانه‌دارها و می‌رود؟ 🔺در این قسمت حجت الاسلام از شیوه‌ی در ساختار سرمایه‎های صنعتی، تکنولوژی و دانش می‌گوید. 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ منبر ویژه ماه محرم با موضوع "هویت نهضت حسینی" 🔹سخنران: حجت الاسلام محسن 🔸دهه اول محرم ساعت ۲۱:۳۰ 🔹آدرس پخش آنلاین: اینستاگرام: Mostazafin_tv آپارات: Yun.ir/ghanbarian_ir ➖لایو‌ها در صفحه مستضعفین تی‌وی ذخیره خواهند شد. 🎬 @Mostazafin_TV
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 چهارمین قسمت از مجموعه ویدئویی ⭕️ تبعیض در ساختارِ امتیازات و انحصارات تجاری! 🔹 چه می‌شود که گروهی اندک می‌توانند به شکلی کاملا قانونی، تجارت یک کالا را برعهده بگیرند؟ 🔹 چگونه است که فقط اجازه صدور آن هم به صورت انحصاری را دارد؟! 🔺در این قسمت حجت الاسلام از شیوه‌ی در ساختار امتیازات و انحصارات تجاری می‌گوید. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 پنجمین قسمت از مجموعه ویدئویی ⭕️ تبعیض در ساختارِ قدرت سیاسی سازمان‌های صنفی و نهادهای سیاسی! 🔹 چگونه می‌شودکه برخی در مقابلِ لایحه‌ی نظام پرداخت کارمندان می‌ایستند؟ 🔹 چه می‌شود که سازمان در سازوکاری قانونی و در تعارض منافعی آشکار، اثر بسزایی در تعیین مقدار سهمیه رشته پزشکی در دارد؟! 🔺در این قسمت حجت الاسلام از شیوه‌ی در ساختار قدرت سیاسی سازمان‌های صنفی و نهادهای سیاسی می‌گوید. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ششمین قسمت از مجموعه ویدئویی ⭕️ بازتولید تبعیض با ساختار آموزش و پرورش، آموزش‌ آزاد و دانشگاه! 🔹 چگونه با ساختاری کاملا قانونی می‌تواند را از نسلی به نسل دیگر انتقال دهد؟! 🔹 چه چیزی باعث می‌شود که تهران و قم، خیلی بیشتر از مناطق دیگر کشور سهم در رتبه‌های خوب داشته باشند؟ 🔺در این قسمت حجت الاسلام از شیوه‌ی با ساختار آموزش‌و‌پرورش، آموزش آزاد و دانشگاه می‌گوید. 🎬 @Mostazafin_TV
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ گریه مخدر یا گریه انسان‌ساز؟ ➖ مجموعه قسمت اول ◀️ در مکتب انقلاب اسلامی اگر عزاداری، جهت­گیری سیاسی نداشته و فقط به گریه و کسب ثواب محدود بمانند، بیش از پیش، از هدف و انگیزه قیام سیدالشهدا فاصله خواهند گرفت. 🎙: 💬 این مجالس روضه و عزای سیدالشهدا و این تبلیغات بر ضد ظلم، تبلیغ بر ضد طاغوت است. بیان ظلمی که به مظلوم شده تا آخر باید باشد. 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ یزید هم حاضر است اسپانسرِ اینگونه مراسمات شود! ◀️ این سخنان را حتماً بخوانید؛ شهید، خطری جدی را به ما یادآوری می‌کند؛ خطرِ تهی‌شدن یک حرکت اجتماعی از معنا؛ خطرِ برگزاری مراسماتی بی‌جهت، خنثی، تشریفاتی و از روی عادت؛ مراسماتی بی‌اثر، که حتی اگر یزید هم از گور درآید، می‌تواند در آن‌ها شرکت کند، و برای حسینش اشک بریزد: 🔸 گاهی یک جریان موج خیز و حرکت‌زای اجتماعی، روح خود را از دست می‌دهد و از آن جز یک سلسله آداب و تشریفات بی‌اثر باقی نمی‌ماند. 🔹 اميرالمؤمنين فرمود اسلام به دست اموي‌ها مانند ظرفی که وارونه شود و محتوایش بیرون بریزد و جز خود ظرف باقی نماند، وارونه می‌شود و از محتوای خود خالی می‌شود (یُکْفَأُ الْاِسْلامُ کَما یُکْفَأُ الْاِناءُ). و ما، نام این پدیده اجتماعی را، تبدیل حرکت به بنیاد می‌نهیم. 🔸 در شرایطی که حسین به صورت یک مکتب در یک زمان حضور دارد و سمبلِ راه و روش اجتماعی معین، و نفی کننده‌ی راه و روش دیگری است، یک قطره اشک برایش ریختن در واقع نوعی سربازی است. 🔹 در شرایط خشن یزیدی، در حزب حسینی‌ها شرکت کردن و تظاهر به گریه کردن بر شهدا نوعی اعلام وابسته بودن به گروه اهل حق و اعلان جنگ با گروه اهل باطل و در حقیقت نوعی از خود گذشتگی است. اینجاست که عزاداری حسین بن علی یک حرکت است، یک موج است، یک است. 🔸 اما تدریجاً روح و فلسفه این دستور فراموش می‌شود و محتوای این ظرف بیرون می‌ریزد و مسئله شکل یک عادت به خود می‌گیرد که مردمی دور هم جمع بشوند و به مراسم عزاداری مشغول شوند، بدون اینکه نمایان‌گر یک باشد و بدون آنکه از نظر اجتماعی عمل معنی‌داری به شمار رود، فقط برای کسب ثواب (که البته دیگر ثوابی هم در کار نخواهد بود) مراسمی را مجرد از وظایف اجتماعی و بی رابطه با حسین‌های زمان و بی رابطه با یزیدها و عبيدالله‌های زمان بپا دارند. 🔹 اینجاست که حرکت تبدیل به بنیاد یعنی شده و محتوای ظرف، بیرون ریخته و ظرفِ خالی، باقی مانده است. در چنین مراسمی است که اگر شخص یزید بن معاویه هم از گور بدر آید حاضر است که شرکت کند، بلکه بزرگترین مراسم را بپا دارد. در چنین مراسمی است که نه تنها (تباکی) اثر ندارد، اگر یک مَن اشک هم نثار کنیم به جایی برنمی خورد. 📚 استاد مطهری؛ بررسی اجمالی نهضت‌های اسلامی در صد ساله اخیر - ص ۸۲ 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 هفتمین قسمت از مجموعه ویدئویی ⭕️ بازنمایی و عادی‌سازی تبعیض توسط رسانه! 🔹در شرایطی که به صورت قانونی توسط ساختارهای مالی، منابع طبیعی و معدنی، صنعت و تکنولوژی و... تولید، و توسط ساختار آموزشی بازتولید می‌شود آنچه می‌تواند به این ساختارها مشروعیت ببخشد و ذهن‌ها را نسبت به تبعیض بی‌تفاوت کند است. 🔹با کتاب‌ها و سمینارهای موفقیت و ثروت و برنامه‌هایی مانند و مطبوعاتی مثل مجله تجارت فردا، اینطور وانمود می‌کنند که موفقیت شخص تنها در گرو تلاش و استعداد فردی است و کلاً بر ساختار چشم می‌بندند. 🔺در آخرین قسمت از این مجموعه ویدئویی حجت‌الاسلام از شیوه‌ی بازنمایی و عادی‌سازی تبعیض توسط رسانه و مطبوعات می‌گوید. 🎬 @Mostazafin_TV
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ عاقبت دنیاطلبی جامعه ➖ مجموعه قسمت دوم ◀️ جامعه‌ای که رسول خدا بنیان نهاده بود کارش به جایی رسید که سرِ فرزندان رسول خدا را بر نیزه کرد و در شهرها گرداند. چه شد که سرنوشت انقلابِ پیامبر به گودالِ قتلگاه کشیده شد؟ 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ نماز جمعه، نهادی نهضتی، یا سازمانی بروکراتیک؟! 🔸حجت الاسلام تقوی رئیس سابق و عضو فعلی این شورا در پاسخ به مجری می‌فرمایند: انتخاب یک کار سازمانی هست و به نباید واگذار بشود! 🔹جا داشت مجری از ایشان بپرسد پس آن سال‌هایی که هنوز خبری از شورای سیاست‌گذاری نبود! چطور مردم توانستند خودشان امام جمعه انتخاب کنند و نمازهای جمعه راه بیاندازند؟! 🔸البته اینکه چرا الان مردم نمی‌توانند یا نباید نقشی در انتخاب امام جمعه داشته باشند را خیلی صادقانه در همان ابتدا توضیح می‌دهند. آنجا که به علت برکناری اشاره می‌کنند: « آقایان می‌گویند می‌خواهیم کنیم دیگر! گاهی اوقات به جایی می‌رسند که هرچند یک آدم مفید و موثر باشد می‌بینند که نمی‌توانند اداره کنند، باید بدهند!» 🔹و به همین سادگی نمازهای جمعه‌ای که با نهضتی مردمی شکل گرفتند حالا اسیر ساختاری بروکراتیک می‌شوند. 🔸راز خلوت شدن نمازهای جمعه را هم باید در همین‌جا یافت! 🔺 پ.ن: نمازهای جمعه از تابستان سال ۵۸ به مرور با درخواست‌های مردمی در کشور شکل گرفت. شورای مرکزی ائمه جمعه هم سال ۶۱ تشکیل شد و در سال ۷۲ با ساختاری جدید به شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه تغییر نام یافت. 🔺 پ.ن۲: در همین رابطه کلیپ «نهضت چگونه برای اصلاح نظام دست به کار می‌شود؟» را ببینید. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ تمام‌قد در مقابل انحراف انقلاب ➖ مجموعه قسمت سوم ◀️ شرایطِ جامعه به گونه­ ای بود که نخبگان، علما و بزرگان در برابر ظلمِ حکومت و ضایع کردن حق ضعفا و محرومان سکوت می­کردند ولی همین‌­ها هر آنچه از بیت المال را که حق خود می­دانستند، تا دینار آخر طلب می­کردند. قطارِ انقلابِ پیامبر از ریل خارج شده و خطر انحرافِ کلّ اسلام و نابودی معارف اسلام وجود دارد. 🎬 @Mostazafin_TV
🖋 حجت الاسلام مجتبی نامخواه: 🔹 چرا اسم این وضعیت می‌گذاریم و آن را تحقق سطوحی از تحول نمی‌دانیم؟ مگر جز این است که در سند بنیادین آموزش و پرورش می‌خوانیم: «تقویت و گسترش مدارس غیردولتی با اصلاح و بازنگری قوانین و مقررات موجود»؟ 🔹 مسئله این نیست که ما در وضعیت موجود نداریم و در عدالت اجتماعی عقب‌مانده‌ایم. مسئله این است که ما حتی «آرزوی عدالت» هم نداریم و در عالی‌ترین اسناد سیاستی‌مان، به نام ، و «بازنگری در وضع موجود»، این است که تجویز می‌شود. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مسئولیت در تنهایی 🔺 مجموعه قسمت چهارم ◀️ امام نمي‌تواند خاموش بنشيند زیرا مسئوليت جنگيدن با ظلم را دارد، از طرفي نمي‌تواند بجنگند، چرا كه نيروي جنگيدن را ندارد. او تنهاست، اما انسان تنها نيز در مكتب اسلام مسئول است. 🎬 @Mostazafin_TV
⚫️ عاشورا صرفاً سوگ‌نامه نیست! ▪️ واقعۀ طف سوگ‌نامه‌ای گذرا نیست که فقط در مرحله‌ای مشخص از تاریخ روی داده باشد؛ بلکه صورتی کامل از پیکره یافتن نبرد حق و باطل است؛ ▪️صحنه‌ای واقعی و زنده است که نقش‌های آن را همۀ طبقات بشر با سن‌ها و جنس‌های گوناگون ایفا می‌کنند: ▪️معصومی که کوتاهی و خطا نمی‌کند، مجرمی که از پست‌ترین و فجیع‌ترین کارها ابایی ندارد، و زن و کودک شیرخوار و پیرمرد سالمند و توبه‌کار و گنه‌کار، همه در آن هستند. ▪️هم والایی و بلندمرتبگی در آن هست و هم پستی و فرومایگی. 📚 سید محمدباقر صدر؛ امامان اهل‌بیت علیهم‌السلام؛ صفحه ۴۸۴ 🆔 @shahidsadr 🎬 @Mostazafin_TV