فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ زن بدحجاب هم حق دارد به دیگران تذکر دهد!
🎥#حجتالاسلام_سنجری، امام جمعهی چهاردانگه چقدر خوب هم از فلسفهی حجاب میگوید، هم جامعهی مذهبی را از بازی در پازل دشمن نهی میکند و هم #ولاء_طرفینی را پیشنهاد میدهد:
🔹اگر قرار است زن خانهنشین باشد دیگر #حجاب برای چیست؟!
اصل فلسفهی حجاب برای تامین حضور اجتماعی زن است. زن حاضر در جامعه منهای حجاب یعنی #حضور_زنانگی او، ولی زن حاضر در جامعه با حجاب یعنی #حضور_انسانی او!
🔸امربه معروف حجاب به خاطر این است که ما قائل به حضور و کارآمدی زن در جامعه هستیم.
🔹عمل بدحجابی خراب است خود بدحجاب را به سمت دشمن هل ندهید.بدحجاب و بی حجاب مساوی ضد انقلاب و بی دین نیست!
🔸خواهر بدحجاب و بیحجاب ما بداند همانطور که من حق دارم بگویم حجابت را رعایت کن،تو هم حق داری بگویی آقای امام جمعه اشرافی زندگی نکن!تو هم حق داری به استاندار و وزیر و رئیسجمهور و بقیه امر به معروف و نهی از منکر کنی!
🔺پ.ن:اگر بقیه #ائمهجمعه به خصوص در شهرهایی مثل تهران و مشهد و قم و...این منطق اسلام ناب،و مطابق با وحدت و اتحاد ملی را میزدند، الان در این وضعیت فعلی نبودیم!
🎬@Mostazafin_TV
۱۶ فروردین ۱۴۰۲
⭕️ جنبشی زنانه برای آزادی قدس!
🔹چند سالی است که در ایام ماه مبارک رمضان، #زنان مبارز فلسطینی با راه اندازی پویشی، در مسجدالاقصی افطار میکنند.
🔸این حرکت با هدف جلوگیری از روند یهودی سازی و تجاوزات یهودیان تندرو به #مسجدالاقصی انجام میشود و جلودار آن هم خانم حلوانی، یک #معلم قرآن است.
🔹نماد این جنبش زنانه هم #مقلوبه است. غذایی که برای سرو آن باید قابلمه را وارونه کرد؛ که این وارونگی و ریختن غذا نمادی از بیرون کردن صهیونیستها از مسجدالاقصی و #فلسطین است! به خاطر همین هم سرو این غذا عصبانیت صهیونیستها را به همراه دارد.
🔸حالا مقلوبه تبدیل به نمادی برای حامیان آزادی قدس در شهرهای مختلف جهان شده است.
#سنفطر_فی_القدس
در قدس افطار میکنیم
🎬@Mostazafin_TV
۱۷ فروردین ۱۴۰۲
✍️ سید محمدحسین #حسینی:
🔹 با حسین شاهمرادی رو موتور بودیم. چند تا بوق ممتد زد برای یک موتورِ جلوتر از ما؛ پسری ۳۵-۳۰ ساله با یک دختر که روسریش افتاده بود سوارش بودند. پسره روش رو برگردوند تا ما رو دید قیافهش رفت تو هم! اومد یه چیزی بگه حسین گفت خانم مانتوتون رو جمع کنید نره لای لاستیک!
🔸پسره پوکر فیس شد، دختره کلی تشکر کرد. یه کم جلوتر که پشت ترافیکِ قبل چراغ قرمز گیر کردیم دختره روسریش رو کشیده بود جلو.
🔹 پایه اول امر به معروف و نهی از منکر مودت است.
✍️ سید سجاد #پادام:
🔹 بدون مودت که نشات گرفته از فهم دقیق و عمیق دین باشد نه امر به معروف ها اثر دارد و نه جامعه مسیر تعالی را طی میکند.
✍️ محمدصالح #مفتاح:
🔹امام صادق(ع): كُونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِغَيرِ أَلْسِنَتِكُم لِيرَوْا مِنكُمُ الْوَرَعَ وَ الاِجْتِهاد وَ الصَّلاةَ وَ اَلْخَيرَ فَإِنَّ ذَلِكَ دَاعِيَة
🔸با غير زبان خويش مردم را دعوت كنيد، اگر مردم از شما پارسائى و كوشش و نماز و كار خير ببينند، اينها خود دعوتكننده به خیر هستند.
🎬@Mostazafin_TV
۱۷ فروردین ۱۴۰۲
مستضعفین تیوی
⭕️ زن بدحجاب هم حق دارد به دیگران تذکر دهد! 🎥#حجتالاسلام_سنجری، امام جمعهی چهاردانگه چقدر خوب هم
⭕️ راهبرد روشن رهبر انقلاب درباره کشف حجابها! (بخش اول)
✍️ حجت الاسلام #محسن_قنبریان
1️⃣ #رهبر_انقلاب در دیدار با بانوان (۱۴۰۱/۱۰/۱۴) صراحتاً فرمودند: "کسانی را که حجاب کامل ندارند، نباید به بی دینی و ضد انقلابی متهم کرد".
برخی از ما پیروان ولایت از وصف (ضعیف الحجاب)، مفهوم گرفتیم و بی حجابها و کشف حجاب کردهها را به "بی دین" و "ضد انقلاب" متهم کردیم!
البته ایشان قبلا همین لبیک گویان به کمپینهای علینژاد را هم بیش از فریب خورده لقب نداده بود.(۹۶/۱۲/۱۷)
اینبار(۱۴۰۲/۱/۱۵) تصریح کرد: "خیلی از کسانی که کشف حجاب کردند اهل دیناند..."!
تا از دست برخی از ماها و اتهام زنیهایمان نجاتشان دهد!
❓میپرسی: حالا دعوا سر تعابیر و اتهامات است یا کشف راهبرد رهبری؟!
منتظر باش!
2️⃣ دو سه دهه قبل ایشان راه حل اساسی بی حجابی و بدحجابی را #تذکر_لسانی_همگانی [نه گروههای نیابتی] میدانست: "بگویید و رد شوید"!
آنوقت هم بسیاری از ما پیروان ولایت میگفتیم: اثر ندارد!
اندیشکدهها و مراکز تخصصی هم دنبال بسته سیاستی و اجرایی برای تحقق تذکر لسانی همگانی نیافتادند. به شکل نیابتی و حداقلی انجام و البته محکوم به شکست شد!
تا به اینجا کشید که کمپینهای طراحی شده اپوزیسیون و سوژه سازیهای گشت ارشاد از اساس تذکر لسانی را "ناممکن" (نه فقط ناموثر) کرد!
❓ فکر نمیکنید ادبیات اخیر رهبر انقلاب راهبردی را دنبال میکند؟!
ادامه دهید!
3️⃣ آمار پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات (دفتر طرح های ملی) در بازه زمانی ۲۹تا ۳مرداد۱۴۰۱ نشان می داد: ۲۳٪از پاسخگویان، اصلا #حجاب را "واجب شرعی" نمی دانند!!!
با انحاء تهاجمات رسانهای و شبکهای؛ شک، شبهه و جهل بسیط (به این میزان) نسبت به حکم عجیب نیست. با این وضع، در فضای گسلهای اجتماعی موجود و ناممکن شدن گفتگو، تبیین و تذکر لسانی؛ صرفاً تکیه بر ورود قهری یا قضایی و اجرای تعزیرات قانونی، طبعا راه حل اساسی به نظر نمی رسد.
❗️اما گفتن این حرفها، از سوی برخی گروهها و شبکههای اجتماعی، اتهام اسلام صورتی(!) میخورد! فقط "دادستان ورود کن!" نشان مذهب و انقلابیگری و غیرت قلمداد میشد!
تا اینکه رهبر انقلاب هم در دیدار اخیر (۱۴۰۲/۱/۱۵) از "این ندانستن" به نوع دیگری سخن گفت و باز کمیت را بالا برد: "خیلی از کسانی که کشف حجاب می کنند اگر بدانند که پشت این کاری که اینها دارند میکنند چه کسانی هستند قطعاً نمیکنند. من می دانم. خیلی از اینها کسانی هستند که اهل دین اند، اهل تضرع اند، اهل ماه رمضاناند، اهل گریه و دعا هستند. توجه ندارند که چه کسانی پشت این سیاست رفع حجاب و مبارزه با حجاب است. جاسوسهای دشمن، دستگاه های جاسوسی دشمن دنبال این قضیه است. اگر بدانند حتما نمی کنند"!
⬅️ یعنی آنهایی که به ابعاد "حرام سیاسی" بودن کشف حجاب نا آگاهند هم "خیلی" هستند!
❓اگر "خیلی" از کسانی که کشف حجاب کرده در خیاباناند، "نمیدانند"؛ راهش "#تبیین است یا باتوم"؟!
ایشان در ماجرای اغتشاشات فرمود: "وسوسه روی جوانان را تبیین بر طرف میکند نه باتوم"!(۱۴۰۱/۱۰/۱۹)
اما راه حل بسیاری از ما باتوم یا ما به ازاء دوربین-جریمه بود!
4️⃣ اما تبیین، فضا و ارتباط میخواهد.
فضای موجود، گسست و جدایی بین بیحجاب و محجبه و علماء و... است. دشمن هم به شکل جدی به آن دامن میزند و دوستان نا آگاه هم مثل همیشه سوژه ها را برای گسست بیشتر فراهم میکنند.
⬅️ رهبر انقلاب با ادبیات خاص اخیر، اول دنبال بسترسازی برای این ارتباط و گفتگو و زمینه سازی برای جهاد تبیین است.
اول شل حجابها را از زبان تندِ ما و برچسب های بی دین و ضد انقلاب گرفتند.
وقتی فقط جای برچسب ها را عوض کردیم و به کشف حجابیها، بی دین و ضد انقلاب گفتیم و حتی به خطبههای جمعه هم کشاندیم؛ سراغ اینها هم آمد و با ادبیاتی غلیظتر و کلماتی بیشتر از بار قبل (که درباره شل حجابها بود) آنها را از زبان تند ما گرفت. آنها را اهل دین و تضرع و گریه و دعا و رمضان خطاب کرد.
❗️ رهبر دارد چتر #وحدت_ملی میگسترد و شکاف و #گسل_اجتماعی را پر میکند تا تأثیر و تأثر ملت برهم فراهم شود. واضح نیست؟!
ادامه در بخش دوم
🆔 @m_ghanbarian
🎬 @Mostazafin_TV
۱۸ فروردین ۱۴۰۲
مستضعفین تیوی
⭕️ راهبرد روشن رهبر انقلاب درباره کشف حجابها! (بخش اول) ✍️ حجت الاسلام #محسن_قنبریان 1️⃣ #رهبر_ان
⭕️ راهبرد روشن رهبر انقلاب درباره کشف حجابها! (بخش دوم)
به طور روشن:
🔹 این چتر پدری، برادری-خواهری که زمینه و بستره برای "فن آوری اجتماعیِ" گفتگو، تبیین، تذکر و تصحیح است، را به هیچ طریق پاره نکنیم. دوباره در آن رخنه جدید نیافکنیم.
🔸 خطباء، ائمه جمعه، منبری ها و گروه های مرجع چند هفته _بدون اینکه ارزش حجاب را کم یا بی حجابی را مجاز نشان دهند_ با همین ادبیات و درون همین راهبرد سخن بگویند.
اول به بستره گفتگو و ارتباط بپردازند از یکپارچگی و #ولاء_طرفینی (۱) بگویند و گسل اجتماعی را هم آورند.
🔹 به جای تجمعات مطالبه گری برای اِعمال تعزیرات قانونی یا اجرای جریمه علیه بی حجابها و...، به بسته ها و خلاقیت های فن آوری اجتماعی تأثیر و تأثر همگانی و متقابل فکر کنند. برخی ابتکارات خوب را بیفزاییم و نقش آفرینی مدنی خود را گسترش دهیم.
🔸 اگر نمی خواهیم حاکمیت در ارزشها برکنار باشد و فعلا مطالبه گری از مسئولین را انقلابیگری می دانیم؛ مطالبه برخورد با مهره درشت های بی حجابی یعنی قاچاقچیان حجاب و پوشاک، سازمان بخشی ها و دست های پنهانی که رهبری اشاره کردند را بخواهیم.
🔹 در برنامه جهان آراء عرض کردم بی حجاب کف خیابان، برانداز هم که باشد، بدتر از سرباز میدان ژاله دوره پهلوی نیست؛ با افسر بعثی شلمچه فرق دارد؛ یکبار دیگر (مثل دوره انقلاب) باید او را به ملت برگردانیم.
🔸 اولویت مسائل اقتصادی در مطالبه از دولتها را جابجا نکنیم.
رهبر انقلاب در همین سخنرانی تصریح کردند: "برای عملی شدن شعار امسال باید دستگاه ها و بخش های کشور اولویت آن را بپذیرند. همه همتها و اراده ها در طول سال باید متوجه این #نقطه_کانونی باشد./ شعارهای اقتصادی به معنای بی اعتنایی به مسائل فرهنگی و اجتماعی نیست یک اقتصاد نابسامان بر فرهنگ جامعه هم اثر گذار است"(۱۴۰۲/۱/۱۵)
🔹 ایشان از امام و مولایش امیرالمومنین(ع) آموخته که در خطبه۸۷ فرمود: "معذور دارید کسی را که هیچ حجتی علیه او ندارید و او منم!...بر حدود حلال و حرام واقف تان کردم، لباس عافیت از عدالت برتنتان کردم، معروف را با قول و فعلم فرش زیر پایتان کردم، کرائم اخلاقی خود را به شما نشان دادم..."
🔺 یعنی بدون مطلع کردن همه به حرامها، به عافیت رساندن زندگی ها با عدالت اجتماعی، فرش کردن معروف در جامعه، نشان دادن کرامت های اخلاقی حاکم؛ حاکمیت در قبال شهروندانش معذور نمی شود؛ عذر خطاها و تخلف ها تمام نمی شود!
.......................
۱. رهبر انقلاب در دیدار بانوان(۱۴۰۱/۱۰/۱۴) یکبار دیگر سخنرانی خود برای علمای استان خراسان شمالی(۹۱/۷/۱۹) را به رخ کشید که به نظرم مثالی گویا از ولاء طرفینی و نهی از منکر متقابل بی حجاب-متشرع است.
📎مرتبط: فهرست مطالب در حوزه حجاب
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۲/۱/۱۷
🆔 @m_ghanbarian
🎬 @Mostazafin_TV
۱۸ فروردین ۱۴۰۲
هدایت شده از محسن قنبریان
⭕️ برنامه علامت
فصل دوم: کوفه؛ نقطه، سرخط
با حضور حجت الاسلام قنبریان/ #شبکه_دو
از امشب(۱۹ فروردین) بمدت ۷ شب
ساعت ۲۲
تکرار:
- هر روز ساعت ۱۴:۰۵
- یک شب در میان ساعت ۱:۲۰
✔️ قسمت اول: علی(ع) و نظام طبقاتی بازمانده از قبل!
☑️ @m_ghanbarian
۱۹ فروردین ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
➖امام جمعه ساوجبلاغ از اتفاقات اخیر در قضیه حقوق معلمان میگوید و در این باره نکات بسیار خوبی را هم تذکر میدهد:
🔹 چرا وقتی دولت میخواهد به سمت کاهش هزینهها و رفع کسری بودجه برود؛ به سراغ معلمان، کارمندان و اقشار کمدرآمد میرود؟!
🔸میخواهید هزینهها را کم کنید؟ به سراغ اقلیتی که سهم بیشتری از حقوق و مزایا دارند، بروید. بروید به سراغ #وزارت_نفت، بروید سراغ معادن و ...
🔺علاج کار، #نظام_عادلانه_پرداخت حقوق و مزایا است.
🔹معنی ندارد کسانی در مجموعه آموزش و پرورش با مدرک کارشناسی ارشد با ۳۵ سال سابقه ۱۵ میلیون حقوق بگیرد و کسانی در وزارت نفت با کارشناسی ارشد با ۱۰ سال سابقه کار ۴۰، ۵۰، ۶۰ میلیون تومان حقوق بگیرند!
🔸 بارها گفتهایم؛ نفت مال پدرشان نیست! معدن مال پدرشان نیست! مال همه مردم است.
🎬@Mostazafin_TV
۲۰ فروردین ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ چه شد خودیهای جامعهی نبوی، دشمنان جامعهی علوی شدند؟!
🔹انحراف از مسیر حق و آرمان، پدیدهای دور از ذهن و غیرممکن نیست، کما اینکه در طول تاریخ نیز افراد و حتی جوامعی که از اهداف اولیه خود منحرف شدهاند را به دفعات دیدهایم.
🔸اما سؤال اساسی این است که چگونه جامعهی اسلامی ممکن است دچار انحراف در آرمانها شود؟ چه شد که جامعهای که پیامبر (ص) سالها برای آن زحمت کشیده بود، بعد از رحلت ایشان جامعه طبقه طبقه شد؟
🔹حجت الاسلام #قنبریان در برنامه علامت پاسخ میدهند که چگونه نظام طبقاتی بعد از پیامبر بازتولید شد و از انقلابی میگوید که امام علی علیه این نظام طبقاتی به راه انداخت.
🔺پ.ن: چه کنیم جامعه خودمان در نقاط مهم تصمیمگیری بر روی آرمانها محکم بایستد و مقاومت کند و به انحرافت بعد از پیامبر دچار نشود؟!
🔺فیلم کامل این قسمت را میتوانید در اینجا مشاهده کنید.
🎬@Mostazafin_TV
۲۰ فروردین ۱۴۰۲
⭕️ آوینی را به موزه نفرستیم!
🔹 #آوینی، با آن منظومهی فکری مستحکم و عمیقش، میتواند سهم بزرگی در سامان دادن به وضعیت متشتت و بهمریختهی فکری و فرهنگی نیروهای انقلاب داشته باشد.
🔸 با این همه، گویا شهید بودنش، او را نیز همانند شهدای دیگر، بیشتر از آنکه رهاتر کند، محدودتر کرده! آنچنانکه ما برای درمان دردهای فکری و فرهنگی و هنری زمانهی خود، به هر دری میزنیم الا در آوینی.
🔹 از همهجا نسخه طلب میکنیم جز از آوینی. چرا؟ چون او برای ما فقط یک «شهید» است. یک #شهید_نازنین. کارکرد یک شهید نازنین، اشک درآوردن است از مریدانش فقط.
🔸 نام آوینی بر سر زبانهاست. عکسش هم ماشاالله همه جا منتشر است. اما پرسش این است که این آوینی نازنین، به چه درد امروز ما میخورد؟ این پرسش، در مورد شهدای دیگر هم مطرح است.
🔹 بزرگترین ظلم به شهید این است که او را در قبر زمانهی خودش دفن کنیم ووقتی هم که به زیارتش میرویم، همهاش چشممان را بدوزیم به تاریخ شهادتش. که یعنی تو مقدس و محترمی، اما در دیروز ماندهای!
🔸 آوینی، آن روز که شهید شد اینقدر مشهور نبود. حالا مشهور است اما محبوس
هم هست گویا. چرا که هیچ گرهی از امروز ما باز نمیکند. یعنی اجازه نمیدهیم که باز کند. همین که ما از او خوشمان میآید و صدای دلبرش را زینت مجالسمان میکنیم کافیست؟
🔹 آوینی، اگر هم شهید نمیشد باید مورد توجه قرار میگرفت. ما به او نیاز داریم. او را نباید با شهادتش به موزه بفرستیم. بیتعارف و مجامله به او محتاجیم.
🔸 در آن عرصاتی که او کوشیده، به حاصل کوشش و دانش و فهمش محتاجیم. به جای مجیز گفتن از او، به فکر و اندیشهی منسجمش مراجعه کنیم. بویژه آنها که اهل عملاند بیشتر به او نیاز دارند.
🖋 روح الله #رشیدی
🔺 ۲۰ فروردین سالروز شهادت سید مرتضی #آوینی
🎬@Mostazafin_TV
۲۱ فروردین ۱۴۰۲
مستضعفین تیوی
⭕️ آیا حکومت باید مردم را به بهشت ببرد؟! (بخش اول) 🔹 #حجاب_اختیاری یا #حجاب_اجباری؟! دوگانهای که ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ جامعه چگونه باید هدایت شود؟ با زور یا آزادانه؟!
🔹حجتالاسلام #قنبریان در برنامه علامت سه رویکرد نسبت به نحوهی سیاستگذاری در جامعه را بیان میکند:
🔸گروه اول، هدف را مسئلهای شخصی میداند و مخالف هرگونه نقشآفرینی حاکمیت در تعیین هدف و مسیر جامعه است.
🔹در سوی دیگر کسانی هستند که نقشی برای آزادی فردی در تعیین هدف و مسیر قائل نیستند و معتقدند حاکمیت حتی میتواند از ابزار زور برای کشیدن تکتک افراد به سمت هدفی که تعیین کرده، استفاده کند.
🔸حجتالاسلام قنبریان با رجوع به سیره ائمه، ضمن رد این دو نگاه لیبرالی و استالینی، از #نگاه_سومی میگوید که برای جامعه هدف قائل است اما معتقد است با فراهم کردن زمینههای حرکت به سمت هدف، افراد باید #آزادنه مسیر را انتخاب کرده و آن را بپیمایند.
🎬@Mostazafin_TV
۲۲ فروردین ۱۴۰۲
⭕️ هر انسان را شب قدری دیگر است
🖋 امام #موسیصدر
🔹 معنای مشهور #شب_قدر این است که در این شب، روزی تقسیم می شود و آن را مانند روز تقدیم بودجهی دولتها به مجلس در نظر می آورند. من حقیقتاً این معنا را نمیفهمم!
🔸 در آیات قرآن سعادت یا شقاوت جامعه به #اعمال انسان ارتباط یافته است. ماه رمضان و روزهی این ماه فرصتی پدید می آورد که انسان بتواند تا حد زیادی #ارادهی خود را مهار کند.
🔹 انسان با روزه میتواند از صبر و خویشتنداری بهرهمند شود و لطافت احساس و همدردی با دیگران را تجربه کند و این عوامل کافی است تا #سرنوشت انسان را در گرو ارادهی او قرار دهد.
🔸 بنابراین شب قدر- که به تعبیر احادیث و روایات فراوان، برای اشخاص و امت های مختلف، متفاوت است- عبارت است از تلاش جسمی و روحی انسان برای رسیدن به مرتبهای که آدمی بتواند سرنوشتش را خودش تعیین کند.
🔺 این حالت اغلب در اواخر ماه مبارک رمضان میسر میشود که انسان مومن روزهدار به اوج #تهذیب_نفس و #مهار_اراده دست یافته است.
📚 برای زندگی: درسگفتارهای تفسیری
🎬 @Mostazafin_TV
۲۲ فروردین ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ خلیفه نیستی، سلطان هم! فقط امام اول مظلومانی!
🎙 شعرسپید #علیرضا_قزوه را با عنوان: "آن کفش های وصله دار" با صدای گرم مرحوم #حجت_الاسلام_دیانی بشنوید!
🔹 خلیفه نیستی، سلطان هم! فقط امام اول مظلومانی!
🔸 و جای پنج سال می شد که پنجاه سال حاکم باشی!
🔹 می شد حسین و حسن را باخود همراه کرد
یکی مشاور اعظم و یکی وزیر خزانه داری کل!
🔸 حتی عقیل را می شد سه چهار سالی
با حقوق ارزی آن روز به اندلس فرستاد!
🔹 می شد محمد حنفیه سفیر سازمان ملل باشد!
مانند این پس خاله ها که هنوز و تا همیشه سفیرند!
🔸 می شد بعد خود فکر پادشاهی فرزندان بود!
مثل همین ملک حسین و ملک حسن
مثل همین حیدر علی اف و اف بر این دنیا...
🔹 می شد انبان خویش را پر کرد از شیر مرغ و جان آدمیزاد
از وعده و وعید و افطاری داد با بیت المال!
🔸 در برج های دوبی سهمی داشت!
در بازار بورس دستی!
🔹 برای بردن نان فرصت نیست!
این را به سازمان غله و نان بسپار!
• شعر کامل:(+)
🎬 @Mostazafin_TV
۲۳ فروردین ۱۴۰۲
⭕️ سطل آبهایی که سیل میسازند!
🔹 تعدادی از دانشآموزان #آبپخش و #دلوار و #شیف در استان بوشهر به ذهنشان رسیده که برای کمک به فلسطین شعار #سنفطر_في_القدس را بنویسند و آن را رنگآمیزی کنند و از این طریق با برادران و خواهران ایمانی خود در فلسطین اعلام همبستگی کنند.
🔸 سنفطر فی القدس (در قدس افطار خواهیم کرد) شعار پویشی بود که زنان فلسطینی در ماه رمضان راه انداختند.
🔹 چند روز پیش هم زنان برازجانی در حمایت از آزادی قدس، پویش پخت #مقلوبه فلسطینی را اجرا کردند.
🔸 امام خمینی سال ۵۸ گفته بود: اگر مسلمین مجتمع بودند، هر کدام یک #سطل_آب به اسرائیل میریختند او را سیل میبرد.
🔺 همین کارهای ساده، سطل آبهایی هستند که سیل راه میاندازد و لکهی اسرائیل را خواهند شست انشاالله.
🎬 @Mostazafin_TV
۲۴ فروردین ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اگر مسلمین در ماه رمضان تزکیه کرده بودند، زیر بار ظلم نمیرفتند!
🔹اگر همین ماه مبارک رمضان مسلمین خودشان را به طور جمعی به ضیافت خدا وارد کرده بودند و #تزکیه کرده بودند، تصفیه کرده بودند خودشان را، ممکن نبود زیر بار #ظلم بروند.
🔸زیر بار ظلم رفتن مثل- ظالم- ظلم کردن، هر دواش از ناحیه عدم تزکیه است.
🔹سازش با ظالم، ظلم بر مظلومین است، سازش با ابرقدرتها، ظلم بر بشر است. آنهایی که به ما میگویند سازش کنید، آنها یا جاهل هستند یا مزدور. سازش با ظالم، یعنی اینکه دست ظالم را باز کن تا ظلم کند. این خلاف رای تمام انبیاست.
#روز_قدس
@Mostazafin_TV
۲۴ فروردین ۱۴۰۲
⭕️ تا ابد طرف دسته دوم هستیم!
📝وحید اشتری:
🔹در دعوای بین #بولدوزر و #آه_مظلوم، بین زمینخوار پشت گرم و بی کس و کار خانه به دوش، بین زورگیر مسلح و چشمهای اشکبار
ما تا ابد طرف دسته دوم هستیم.
🔸چه #فلسطین باشد چه #لواسان، چه #ده_ونک باشد چه #هفت_سنگان، و چه هرجای دیگر.
#روز_قدس
🎬@Mostazafin_TV
۲۶ فروردین ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ در جامعهی دو طبقه نمیتوان مسئلهی حجاب را حل کرد!
🎙حجتالاسلام علیصمیمی، راه حل مشکلات جامعه را، مطالبهی همهی آرمانهای انقلاب اسلامی میداند. از عدالت و آزادی گرفته تا جمهوریت و استقلال، و مبارزه با فقر و تبعیض و...
🔹او برای راهحل مسئلهی بیحجابی، به تفسیر علامه طباطبایی از آیه ۳۴ سوره توبه اشاره میکند: «ای کسانی که ایمان آوردهاید، بسیاری از عالمان دینی یهود و راهبان مسیحی اموال مردم را به ناروا میخورند و آنان را از راه خدا باز میدارند.»
🔸علامه میگوید: چرا خداوند بین این همه گناه، فقط #فساد_اقتصادی را انتخاب کرده است؟!
🔹مهمترین چیزی که جامعه انسانی را براساس خود پایدار میدارد #اقتصادیات جامعه است؛ اگر انواع گناهان و مظالم را بررسی کنیم؛ علت آنها یکی از این دو است:
. یا #فقر_مفرطی که انسان را به اختلاس و دزدی و... میکشاند.
. یا #ثروت_بیحسابی که انسان را به سمت اسراف و ولخرجی در خوردن، پوشیدن، بیبندوباری و شهوات میبرد.
🔸وقتی کشور تبدیل به چنین جامعهی دوطبقهای شد، با هیچ سیاست و تربیت و هیچ کلمه حکمتآمیزی نمیشود افراد را کنترل کرد.
🔺اندیشمندان بزرگ دین مشکلات کشور را طور دیگهای میبینند؛ حالا پافشاری بر محروم کردن از خدمات و جریمه و... برای حل مسئلهی بیحجابی، چه نسبتی با این مبانی و معارف اصیل دین دارد؟!
🔺پ.ن: برای مطالعهی بیشتر به ج ۹ تفسیر المیزان، صفحات ۳۳۰ و ۳۳۱ مراجعه کنید.
🎬@Mostazafin_TV
۲۷ فروردین ۱۴۰۲
⭕️ یک راهپیمایی ویژه
🔸این تصاویر مربوط به راهپیمایی روز قدس ۱۴۰۲ در روستای تلفیقی #شیعه و #سنی به نام #جلالآباد در ۶۰ کیلومتری مشهد در مسیر سرخس است.
🔹راهبرد سطل آب که امام خمینی (ره) برای نابودی رژیم غاصب اسرائیل مطرح کردند، متکی به شناخت عمیق آن پیر فرزانه از این بصیرت و در صحنه بودن آحاد مردم در اقصی نقاط ایران اسلامی بوده است.
🔸الحق که این صحنهها مایهٔ غیظ کفار و منافقین و موجب دلگرمی و غرور مومنین است. قدر این مردم را بدانیم.
🔹خداقوت به مردم و مولوی باصفای این روستا و دستمریزاد به برادران طلبهمان در #قرارگاه_جهادی_شهیدشفیعی که به برگزاری پرشورتر راهپیمایی و انعکاس این صحنهها کمک کردند.
🆔 @Hablollahir
🎬@Mostazafin_TV
۲۸ فروردین ۱۴۰۲