هدایت شده از چندرسانهای موسسه موعود عصر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 محبّ امام(عج) هستیم؟
🔹 ... شده در یک لحظههایی از عمرمان برای حضرت حجّت(عج) بیقرار باشیم؟ یا برای رنجهایی که در دل ایشان است، صدمه ببینیم؟...
#صاحب_لوا
#امام_زمان_عج
@mouood_org
@mouood_multimedia
◾️ ما شعر عطش را نچشیدیم، ببخش
آن واقعه را خوب ندیدیم، ببخش
صد بار، خبر رسید و راه افتادیم
هر مرتبه هم دیر رسیدیم، ببخش
✍️ سیّدمهدی نقبایی
#سلام_بر_محرم
#امام_حسین_ع
#محرم
@mouood_org
🔘 نوزدهمین نشست تخصصی و کارگاهی مهدویت در سال جاری برگزار می گردد...
🔰 موضوع: عصر حیرت و وضعیت فرهنگی و تمدنی عصر حاضر
✅ سرفصل های نشست:
1⃣ تحولات فرهنگی مقدمه تحولات تمدنی
2⃣ کودتای سقیفه
3⃣ انزوای اسلام علوی در سایه اسلام اموی
4⃣ دگرگونی اجتماعی - سیاسی جهان اسلام در عصر غیبت
5⃣ پیامدهای اجتماعی - سیاسی و فرهنگی جهان معاصر
⏰ زمان: شنبه سیزدهم تیرماه ۱۴۰۳، ساعت ۲۰:۳۰ برابر با ۲۸ محرم الحرام ۱۴۴۶
🎙 مدرس: استاد برجسته کشوری مهدویت استاد #اسماعیل_شفیعی_سروستانی
🌐 شرکت در کارگاه آموزشی و مشاهده از طریق لینک زیر:
https://www.skyroom.online/ch/kau.kazeroon/meeting
🔹 حضور همه فرهیختگان مزید امتنان است
📚 دبیرخانه مهدویت استان فارس
#اطلاع_رسانی
@mouood_org
✡️ تبارشناسی بنیامیه با رویکرد یهودی(۵): غیراصیل بودن بنی امیه
🔸گزارش های متعددی در دست است که اصل و نسب بنی امیه را زیر سؤال می برد: امیرالمؤمنین(ع) در نامه ای به #معاویه نوشت: «آزادشدگان و فرزندان آنها را چه به جداسازی نخستین مهاجران و تعیین رتبه و طبقه آنها؟ از صدای مهره معلوم است که از جنس سایر مهره ها نیست.» طرفداران معاویه تصریح دارند این عبارت، درباره کسی به کار می رود که خود را به گروهی که از آنها نیست، نسبت می دهد و نخستین بار برخی از صحابه این جمله را در ردّ ادعای عقبه بن ابی معیط، درباره قریشی بودن خودشان به کار بسته اند.
🔸 ابوطالب در ماجرای شعب، شعری سرود و در ضمن آن چنین گفت: «به خصوص از عبدشمس و نوفل یاد می کنم که ما را همچون سرپوش زنان به کناری انداختند. پدر آن ها از قدیم، برده پدربزرگ ما بود. آنها فرزندان همان کنیز فراخ چشمی هستند که از آن سوی دریا آورده شد.»
🔸 ابن عباس در پاسخ معاویه که گفته بود: مگر ما همه شاخه های یک درخت به نام عبدمناف نیستیم؟ گفت: هرگز! از راه درست منحرف شدی و پاسخ را رها کردی. میان ما و شما برزخ و حجابی است که شما پوسته و ما مغز آن هستیم. چقدر فاصله است میان بندگان و سروران! امیه را همانند هاشم می دانی؟! هاشم، دارای اصالت و کرامت بود، نه پَست و حرام زاده...
🔸 نکته ی دیگری که نباید در این زمینه دور از نظر بماند اینکه، به حکم رسول الله(ص)، سیادت و ذوی القربی بودن به نسل هاشم رسید و نسل عبدشمس در این عنوان هیچ سهمی ندارند. براساس آیه #قرآن، آن بخش از #خیبر که بدون درگیری و با قرارداد صلح آزاد شده بود، ملک شخصی رسول الله(ص) به شمار می آمد. نحوه تقسیم خمس خیبر، باعث اعتراض برخی از افراد خاص شد. براساس آیه قرآن، رسول الله(ص) باید بخشی از خمس را میان نزدیکان خود تقسیم می نمود. این عده اعتراض داشتند که چرا رسول الله (ص)، این بخش را به #بنی_هاشم و بنی مطلب اختصاص داده و آنها را از آن محروم کرده است؟ و اینکه چه فرقی میان آنها و بنی مطلب است؟ پاسخ رسول الله(ص) اما جالب است. ایشان فرمود: بنی هاشم و بنی مطلب، هیچ گاه مرا رها نکردند. بنی هاشم و بنی مطلب، یکی هستند.
📚 اندیشکده مطالعات یهود با استفاده از کتاب #دشمن_شدید، دفتر دوم، انتشارات شهید کاظمی، صص۴۵-۶۲.
#یهود_شناسی
#یهود_و_اسلام
@mouood_org
◾️ بار بربندید! آهنگ سفر دارد حسین
نیّت رفتن در آغوش خطر دارد حسین
خنجر نامردمی خوردن ز اهل کوفه را
خوب میداند که میراث از پدر دارد حسین
وای من! مابین رود دجله و رود فرات
لب ز شنهای بیابان خشک تر دارد حسین
بانگ بر زد پیکری بی دست «اَدرک یا اَخا!»
ناگهان دیدند دستی بر کمر دارد حسین
بر فراز نی نگاهش را به صحرا دوخته ست
آه اگر از اهل بیتش چشم بردارد حسین
تا که حج ناتمام خویش را کامل کند
ترک سر کرده ست، احرامی دگر دارد حسین...
✍️ سعید بیابانکی
#سلام_بر_محرم
#امام_حسین_ع
#محرم
@mouood_org
🔘دستی از غیب
▪️«همین جا استراحت می کنیم. لبی تر می کنیم و دوباره راه میفتیم!» وقتی رهبر گروه این حرف را فریاد زد، بقیه ای نعره ای در موافقت با آن کشیدند و اسبها را در کنار کاروان سرا، به طویله دار سپردند.
▪️در اتاق بزرگی، دور هم نشستند و جام شراب را یکی پس از دیگری سر می کشیدند. سر گروه، صندوقچه ی کوچکی که در پشت زین اسب بسته بود، در آورد و وسط مجلس گذاشت. با یک دست، جامش را نگه داشته بود و با دست دیگر، سر خون آلودی را از صندوقچه بیرون آورد و نگاهی به آن کرد و به دست دیگری داد.
▪️چند دقیقه ای، سر، دست در دست می گشت تا اینکه نگاه تک تک شان بر دستی افتاد که با قلمی آهنین بر روی دیوار می نوشت:
▪️«اترجوا امّةً قَتَلَت حسیناً// شفاعةَ جدِّهِ یومَ الحسابِ»
(آیا امتی که حسین را کشتند، امید شفاعت جد او را در روز قیامت دارند؟!)
▪️ هنوز قلم در حال نوشتن بود که همگی جامها را بر زمین انداختند و گریختند...
📚 منبع: سید بن طاووس، لهوف، شر نبوغ، ص 227.
#نذر_یک_نگاه #حضرت_عباس_ع بازارسال کنید.
#رأس_الحسین
#محرم
@mouood_org
◾️ حیف است به گوش ما اذانت نرسد
توحیدِ صدای مهربانت نرسد
از خاک تو را به آسمانها بردیم
تا دست کسی به آستانت نرسد!
✍️ رضا اسماعیلی
#سلام_بر_محرم
#امام_حسین_ع
#محرم
@mouood_org
1️⃣4️⃣
⭕️پرهیز از طرح مطالب سست و بیاساس
🔸 دانشمندان شیعه و اهل سنت از سال ها پیش از تولد و #غیبت امام دوازدهم تا کنون، صدها کتاب روایی، کلامی و تاریخی در این باره نگاشته اند. روایت های فراوانی نیز از پیامبر اکرم(ص) و ائمه #اهل_بیت (ع) در زمینه موضوع های مختلف مرتبط با امام عصر(ع) وارد شده است.
🔸 مروری بر این کتاب ها و روایت ها نشان می دهد که اعتقاد به امام مهدی(ع) به عنوان آخرین حجت الهی و منجی #آخرالزمان، در معارف اسلامی از چنان مبانی و پایه های عقلی و نقلی استوار و خلل ناپذیری برخوردار است که راه هرگونه انکار و تردید را بر مخالفان این اندیشه می بندد.
🔸 بر همگان لازم است که در تبلیغ و ترویج #فرهنگ_مهدوی، به صورت شایسته ای به نکته های زیر توجه کنند:
✅تلاش برای دفاع عقلانی از اندیشه مهدوی و #فرهنگ_انتظار و تبیین هر چه بهتر و دقیق تر مبانی این اندیشه و فرهنگ؛
✅ دقت و مراقبت کامل در نقل مطالب و مباحث مهدوی به ویژه حکایت های مربوط به تشرفات و توجه به منابع و مستندات مطالب و مباحث نقل شده؛
✅ پرهیز از مطرح ساختن مطالبی که پایه و اساس محکم و متقنی ندارند، هر چند بسیار جذاب و اثرگذار باشند.
📚 برگرفته (تلخیص) از کتاب #درسنامه_فرهنگ_مهدویت_و_انتظار, ج 6: #دعوت_به_او؛ اثر #ابراهیم_شفیعی_سروستانی.
📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید:
فروشگاه اینترنتی موعود: B2n.ir/d93321
کتابراه: B2n.ir/m13103
فراکتاب:B2n.ir/r43584
طاقچه: B2n.ir/s46125
#امام_زمان_شناسی
@mouood_org
🎧 ولنگاری فرهنگی
🔸 #کتاب_صوتی ولنگاری فرهنگی اثر استاد #اسماعیل_شفیعی_سروستانی با موضوع بررسی وضعیت #فرهنگی کشور، به ویژه بررسی بحث #روشنفکری در ایران.
🌐 تهیه کتاب صوتی
https://fa.mouood.com/audio-book
#معرفی_کتاب
#اختصاصی_موسسه_موعود
@mouood_org
@mouood_multimedia
✡️ تبارشناسی بنیامیه با رویکرد یهودی(۶): اتهام فرزندخواندگی در نسل امیه
🔸گذشته از #امیه، درباره چند تن از افراد تیره وی نیز ادعای فرزندخواندگی یا #زنازادگی و شامی بودن، مطرح است. این تعدد، یا در همه موارد راست و درست است که دلیلی آشکار بر اتهام امیه به شمار می آید؛ یا اینکه همه این موارد اشاره به یک مورد اساسی دارند که در این صورت، اساسی ترین مورد، اتهام امیه است. فرض سوم این است که تمامی این موارد به این نیت ساخته شده است که اذهان را از متهم اصلی پرونده، یعنی امیه، دور سازند. در هر حال، موارد یاد شده عبارتند از:
🔸 ابوعمرو بن امیه: پس از آن که امیه ده سال به #شام رفت، گفته می شود همان جا ابوعمرو را به فرزندخواندگی گرفت؛ در حالی که نام اصلی او ذکوان و اهل صَفّوریّه بود. پس از مرگ امیه، زن وی به ابوعمرو رسید و در نتیجه ی آن، ابان که همان ابومعیط باشد زاده شد!
🔸 از ابن کلبی نقل شده است: امیه به شام رفت و ده سال آنجا ماند. روزی با کنیزی یهودی از اهالی صفوریه به نام تریا که همسری یهودی از همان شهر داشت، هم بستر شد و ذکوان به دنیا آمد. امیه، مدعی این نوزاد شد و او را به فرزندخواندگی گرفت و ابوعمرو نامید و به مکه آورد. به همین خاطر است که رسول الله(ص) به عقبه، آن روز که دستور کشتنش را داد، گفت: تو یهودی و اهل صفوریه هستی.
🔸 وقتی معاویه از ثور بن تلده که عمری طولانی داشت، پرسید: کدامیک از اجداد مرا دیده ای؟ پاسخ شنید: امیه را دیدم که کور شده بود و برده اش ذکوان او را راه می برد. معاویه نهیب زد: ساکت شو! ذکوان، پسر او بود. ولی پاسخ شنید: این را شما می گویید.
📚 اندیشکده مطالعات یهود با استفاده از کتاب #دشمن_شدید، دفتر دوم، انتشارات شهید کاظمی، صص۴۵-۶۲.
#یهود_شناسی
#یهود_و_اسلام
@mouood_org
هدایت شده از چندرسانهای موسسه موعود عصر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 از درون
🔹 تأثیر ظاهر بر باطن و #عقاید و تأثیرگذاری باورها بر ظاهر در سخنرانی حجت الاسلام #حسن_ملایی در #نشست_۱۶۴
#نشست_فرهنگ_مهدوی
#لغزش_های_اعتقادی_در_عصر_غیبت
#اختصاصی_موسسه_موعود
@mouood_org
@mouood_multimedia
🔘 #سید_الشهداء
▪️ #شهید، کسی است که در راه خداوند کشته می شود و در لحظه جان دادن، نعمات ویژه ای که خداوند به او عطا کرده، مشاهده می کند. شهید، یعنی کسی که به #مقام_شهود رسیده است؛ یعنی پی به حقایق هستی می برد.
▪️ پس از واقعه #کربلا، لقب سیدالشهداء به #امام_حسین_ع اختصاص یافت؛ پیش از آن این لقب به حضرت #حمزه، عموی رسول اکرم(ص) داده شده بود.
▪️ خداوند متعال لقب سیّد شهیدان را در لوحی که به مناسبت میلاد امام حسین(ع) به حضرت #فاطمه زهرا(س) هدیه داد، عنوان کرد. خداوند فرمود:
▪️ «حسین را خزانه دار وحى خود نمودم و او را با #شهادت گرامى داشتم و کار او را ختم به خیر و #سعادت کردم، او از همه شهیدان افضل و برتر است و درجه او در نزد من از همه شهداء بالاتر است...»
#القاب_حسینی
#صفر
@mouood_org
3️⃣0️⃣
⭕️ احیاگری؛ صفت بارز دولت مهدوی
🔺 امام زمان(عج) خلیفه الهی بر زمین است و به اقتضای این مقام و در مقام مظهریت در ربوبیت، به پرورش جان ها و هدایت موجودات، به نحو عام و #انسان ها، به نحو خاص می پردازد و هر موجود را به اقتضای استعداد و استحقاق وجودی اش به کمالات شایسته نائل می سازد.
🔺 علم کامل و اذن کامل حضرت خلیفه الله اقتضا می کند که از وضع همه ماسوی الله با خبر، بر احوالشان محیط و البته مؤثر در احوالاتشان باشند. ایشان عالم را رهبری و #هدایت می کنند و با انگشت اشارت، هزاران بلا را از پیش پای مؤمنان و شیعیانشان مرتفع می سازند.
🔺 از آنجا که امام، خود صراط الله است، همراهان و همراهی کنندگان خود را نیز به سرچشمه رحمانیت و رحیمیت حضرت حق می رسانند و جسم و جان ایشان را آکنده از لقمه های نورانی و سعادت دنیوی و اخروی می سازند.
🔺این امر در زمان #غیبت، درباره و برای هر کس که بر امر امامت و فرمان، مشی کند، جاری می شود و در زمان #ظهور نیز عمومیت می یابد، لذا فرموده اند، در عصر ظهور، نه تنها #زمین همه استعداد، زایندگی و گنج های خود را بیرون می ریزد، به اقتضای شرایط آن عصر، بلکه ساکنان دولت کریمه نیز به منتها الیه برخورداری می رسند.
#اسماعیل_شفیعی_سروستانی
#دولت_کریمه_مهدوی
📚تلخیص #اتوپیا_دستوپیا_و_دولت_کریمه_مهدوی
📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانیهای زیر مراجعه فرمایید:
فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/otopia/
طاقچه: B2n.ir/w55750
فراکتاب: B2n.ir/h97890
@mouood_org
🎧 بدانید من فاطمه هستم
🔸 #بدانید_من_فاطمه_هستم پرفروشترین کتاب مذهبی مؤسسه موعود درباره زندگی، واقعه شهادت و مقام برترین بانوی دو سرا، حضرت فاطمه زهرا(س) هماکنون به صورت صوتی در اختیار علاقهمندان قرار گرفته است.
🌐 تهیه #کتاب_صوتی
https://fa.mouood.com/audio-book
#معرفی_کتاب
#اختصاصی_موسسه_موعود
@mouood_org
@mouood_multimedia
🔘 #ثار_الله
▪️ #ثار به معنای #انتقام و خون خواهی و همچنین به معنای خون آمده است.
▪️ خداوند فرموده است: «... آن کس که به من عشق ورزید، من نیز به او #عشق می ورزم و آن کس که من به او عشق ورزیدم، او را می کشم و آن کس را که من بکشم، خون بهای او بر من واجب است و آن کس که خون بهایش بر من واجب شد، پس خود من خون بهای او هستم.»
▪️ بر این اساس ثارالله به این معناست که خون بهای #امام_حسین_ع ، متعلق به خداست و او کسی است که خون بهای ایشان خواهد گرفت.
▪️ ثارالله در معنای #خون_خدا معنایی معرفتی نیز دارد؛ همان گونه که نقش خون در بدن آدمی نقشی حیاتی دارد، جایگاه امام حسین(ع) در #هستی همانند خون در بدن است. ایشان #احیاگر و تداوم بخش #حیات و #دین در هستی هستند.
#القاب_حسینی
#صفر
@mouood_org
هدایت شده از چندرسانهای موسسه موعود عصر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 کتاب های عاشورایی
🔸 کتاب های حسینی و محرمی، با موضوعات ارتباط قیام امام حسین علیه السلام و امام زمان علیه السلام، نقش #زیارت در #ظهور حضرت مهدی عج و... از انتشارات #موسسه_فرهنگی_هنری_موعود_عصر
🌐 خرید از فروشگاه اینترنتی موعود
https://shop.mouood.com/
@mouood_org
@mouood_multimedia
هدایت شده از چندرسانهای موسسه موعود عصر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 سپری از جنس باور
🔹 ضرورت داشتن عقیده و ایمان نظام مند در مقابله با #شبهات در سخنرانی حجت الاسلام #حسن_ملایی در #نشست_۱۶۴
#نشست_فرهنگ_مهدوی
#لغزش_های_اعتقادی_در_عصر_غیبت
#اختصاصی_موسسه_موعود
@mouood_org
@mouood_multimedia
1️⃣9️⃣
🔘 حقیقتی از عالم غیب
🔹 مهم ترین نکته قابل توجه و ضروری در #معرفت_امام، این است که شخص مؤمن دریابد که امام حقیقتی است که از #عالم_غیب در عالم ما، #ظهور پیدا کرده است.
🔹 در هستی شناسی ولایی، #خلقت_نوری موجودات، مقدم بر خلقت جسمانی آنان است و در این ساحت، خلق ارواح طیبه و وجود نورانی و روحانی حضرات نبی مکرم(ص) و ائمه معصومان(ع) مقدم بر سایر موجودات بوده است.
🔹 رسول مکرم(ص)، در حالی از مردم وداع نمودند که در میان آنان، دو صورت خارجی و ما به ازاء از حقیقتی ثابت به جا گذاردند. اولی #کتاب_الله بود و دیگری آل الله و اعلام فرمودند که: «این دو ثقل هیچگاه از هم جدا نمی شوند تا آنکه سر حوض بر من وارد شوند...»
🔹 حضرت مولا علی(ع)، با اشاره به کتاب الله، از این دو صورت، که در عالم مادی تجلی یافته، با عنوان کتاب الله الصامت و کتاب الله الناطق می کنند و می فرمایند: «این کتاب صامت خداوند است و من کتاب ناطق اویم.»
📚 تلخیص کتاب « #معرفت_امام» اثر #اسماعیل_شفیعی_سروستانی از مجموعه #حریم_یار
📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانیهای زیر مراجعه فرمایید:
فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/marefat_emam/
طاقچه: B2n.ir/z34465
فراکتاب: B2n.ir/t23641
کتابراه: B2n.ir/m32866
@mouood_org
هدایت شده از چندرسانهای موسسه موعود عصر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 چرا حضرت تشریف نمیآورند؟
🔹 هنگامی که مردم بفهمند در ظلم هستند، آن زمان است که مضطر میشوند و از خدا درخواست ظهور عدلگستر جهانی را میکنند...
#صاحب_لوا
#پادکست
@mouood_org
@mouood_multimedia
🕯 بمان! که بی تو، گلشن خزاندیده اهل بیت، دیگر بوی بهار را استشمام نخواهد کرد،
🕯 تو نوگل بهشتی و فرشته زمینی،
🕯 پس بمان! که کمر خمیده عمه،
مصیبتی دیگر را تاب نخواهد آورد...
▪️ شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها تسلیت باد.
#مناسبتی
@mouood_org
✡️ تبارشناسی بنیامیه با رویکرد یهودی(۷): اتهام فرزندخواندگی در نسل امیه
🔸 ابومعیط بن ذکوان بن امیه: گفته شده است ذکوان نیز ابان را که همان ابومعیط است، به فرزندخواندگی گرفت. فضل بن عباس در شعر خود، از ابومعیط با عنوان بن ذکوان الصفوری یاد کرد.
🔸 #زمخشری می نویسد: ابومعیط، برده ای اهل صفوریه #اردن بود که ابوعمرو او را به #مکه آورد و به فرزندی گرفت.
🔸 #معاویه در دفاع از آباء و اجداد خود، ابومعیط را نیز فرزند امیه معرفی کرد ولی دوباره پاسخ شنید: این ادعای شماست. مسعودی هم می نویسد: عقیل می گفت ابومعیط، مردی یهودی از اهالی صفوریه بود.
🔸 در نقل آبرومندانه تر ماجرا، پس از مرگ #امیه، همسرش آمنه به پسر بزرگ امیه به نام ابوعمرو رسید و نتیجه این ازدواج، زائیده شدن ابومعیط بود. بنابراین فرزندان آمنه، هم برادران ابومعیط بودند و هم عموهایش.
📚 اندیشکده مطالعات یهود با استفاده از کتاب #دشمن_شدید، دفتر دوم، انتشارات شهید کاظمی، صص۴۵-۶۲.
#یهود_شناسی
#یهود_و_اسلام
@mouood_org
🔘 #وتر_الموتور
▪️ اگر کسی در بین گروهی کشته شود، او را #فرد_وتر می گویند؛ یعنی بین ده یا صد نفر، یکی کشته شده و به ناحق خونش ریخته شده است.
▪️ در معنای وتر الموتور سه معنا آمده است:
1️⃣ یگانه و فرد: وتر به معنای یگانه و فرد باشد و «موتور» تأکید آن است؛ یعنی تک و تنها.
2️⃣ کسی که افرادی از او کشته شده است؛ یعنی ای #حسین یگانه ای که یاران تو کشته شده اند...
3️⃣ خون ریخته شده؛ وتر به معنای خون ریخته باشد؛ یعنی ای کشته ای که اصحاب تو را کشته اند.
#القاب_حسینی
#صفر
@mouood_org