eitaa logo
موعود
1.9هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
275 فایل
🔸کانال رسمی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر «عج»🔸 🔹پایگاه اینترنتی موسسه موعود: 🔸fa.mouood.com 🔹فروشگاه اینترنتی: 🔸shop.mouood.com 🔹 ارتباط با موعود: 🔸Eitaa.com/mouood_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
1️⃣8️⃣ 🔘 معجزات و کرامات امیرالمؤمنین(ع) 🔹 امام باقر(ع) به نقل از جابر فرمودند: «خورشید هفت مرتبه با علی بن ابی طالب(ع) سخن گفت. بار اول به او گفت: ای امام مسلمانان! برای من نزد پروردگارت کن تا مرا نکند. 🔹 بار دوم گفت: به من فرمان دهی، دشمنانت را می سوزانم. همانا من آنها را از چهره شان می شناسم! 🔹 سومین بار در بود؛ همان هنگامی که [نماز] عصر از وقتش گذشت و امیرمؤمنان(ع) به او فرمود که به موضعت بازگرد و او لبیک گویان اجابت کرد. 🔹 در مرتبه چهارم، امام به خورشید فرمودند: «ای خورشید! آیا خطایی از من دیده ای؟» و او گفت: به عزت پروردگارم سوگند! که اگر خداوند، مردم را همانند تو می آفرید، دیگر دوزخ را ایجاد نمی کرد. 🔹 مرتبه پنجم وقتی بود که در وقت نماز، در زمان خلافت اختلاف افتاد. با علی(ع) مخالفت کردند. پس خورشید به وضوح سخن گفت که: حق با او و به دست او و همراه او (علی) است. [این سخن] را و همه حاضران شنیدند. 🔹 بار ششم در هنگامی بود که خورشید ظرفی از آب حیات برای او آورد تا با آن برای نماز وضو بگیرد. حضرت به او فرمودند: «تو کیستی؟» گفت: من خورشید فروزانم. 🔹 بار هفتم در هنگام وفات او بود. در آن هنگام، خورشید آمد و به او سلام کرد و قول هایی از او گرفت و قول هایی به او داد.» 📚 تلخیص کتاب « » اثر از مجموعه 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی‌های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/marefat_emam طاقچه: B2n.ir/z34465 فراکتاب: B2n.ir/t23641 کتابراه: B2n.ir/m32866 @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 محبّ امام(عج) هستیم؟ 🔹 ... شده در یک لحظه‌هایی از عمرمان برای حضرت حجّت(عج) بی‌قرار باشیم؟ یا برای رنج‌هایی که در دل ایشان است، صدمه ببینیم؟... @mouood_org @mouood_multimedia
◾️ ما شعر عطش را نچشیدیم، ببخش آن واقعه را خوب ندیدیم، ببخش صد بار، خبر رسید و راه افتادیم هر مرتبه هم دیر رسیدیم، ببخش ✍️ سیّدمهدی نقبایی @mouood_org
🔘 نوزدهمین نشست تخصصی و کارگاهی مهدویت در سال جاری برگزار می گردد... 🔰 موضوع: عصر حیرت و وضعیت فرهنگی و تمدنی عصر حاضر ✅ سرفصل های نشست: 1⃣ تحولات فرهنگی مقدمه تحولات تمدنی 2⃣ کودتای سقیفه 3⃣ انزوای اسلام علوی در سایه اسلام اموی 4⃣ دگرگونی اجتماعی - سیاسی جهان اسلام در عصر غیبت 5⃣ پیامدهای اجتماعی - سیاسی و فرهنگی جهان معاصر ⏰ زمان: شنبه سیزدهم تیرماه ۱۴۰۳، ساعت ۲۰:۳۰ برابر با ۲۸ محرم الحرام ۱۴۴۶ 🎙 مدرس: استاد برجسته کشوری مهدویت استاد 🌐 شرکت در کارگاه آموزشی و مشاهده از طریق لینک زیر: https://www.skyroom.online/ch/kau.kazeroon/meeting 🔹 حضور همه فرهیختگان مزید امتنان است 📚 دبیرخانه مهدویت استان فارس @mouood_org
✡️ تبارشناسی بنی‌امیه با رویکرد یهودی(۵): غیراصیل بودن بنی امیه 🔸گزارش های متعددی در دست است که اصل و نسب بنی امیه را زیر سؤال می برد: امیرالمؤمنین(ع) در نامه ای به نوشت: «آزادشدگان و فرزندان آنها را چه به جداسازی نخستین مهاجران و تعیین رتبه و طبقه آنها؟ از صدای مهره معلوم است که از جنس سایر مهره ها نیست.» طرفداران معاویه تصریح دارند این عبارت، درباره کسی به کار می رود که خود را به گروهی که از آنها نیست، نسبت می دهد و نخستین بار برخی از صحابه این جمله را در ردّ ادعای عقبه بن ابی معیط، درباره قریشی بودن خودشان به کار بسته اند. 🔸 ابوطالب در ماجرای شعب، شعری سرود و در ضمن آن چنین گفت: «به خصوص از عبدشمس و نوفل یاد می کنم که ما را همچون سرپوش زنان به کناری انداختند. پدر آن ها از قدیم، برده پدربزرگ ما بود. آنها فرزندان همان کنیز فراخ چشمی هستند که از آن سوی دریا آورده شد.» 🔸 ابن عباس در پاسخ معاویه که گفته بود: مگر ما همه شاخه های یک درخت به نام عبدمناف نیستیم؟ گفت: هرگز! از راه درست منحرف شدی و پاسخ را رها کردی. میان ما و شما برزخ و حجابی است که شما پوسته و ما مغز آن هستیم. چقدر فاصله است میان بندگان و سروران! امیه را همانند هاشم می دانی؟! هاشم، دارای اصالت و کرامت بود، نه پَست و حرام زاده... 🔸 نکته ی دیگری که نباید در این زمینه دور از نظر بماند اینکه، به حکم رسول الله(ص)، سیادت و ذوی القربی بودن به نسل هاشم رسید و نسل عبدشمس در این عنوان هیچ سهمی ندارند. براساس آیه ، آن بخش از که بدون درگیری و با قرارداد صلح آزاد شده بود، ملک شخصی رسول الله(ص) به شمار می آمد. نحوه تقسیم خمس خیبر، باعث اعتراض برخی از افراد خاص شد. براساس آیه قرآن، رسول الله(ص) باید بخشی از خمس را میان نزدیکان خود تقسیم می نمود. این عده اعتراض داشتند که چرا رسول الله (ص)، این بخش را به و بنی مطلب اختصاص داده و آنها را از آن محروم کرده است؟ و اینکه چه فرقی میان آنها و بنی مطلب است؟ پاسخ رسول الله(ص) اما جالب است. ایشان فرمود: بنی هاشم و بنی مطلب، هیچ گاه مرا رها نکردند. بنی هاشم و بنی مطلب، یکی هستند. 📚 اندیشکده مطالعات یهود با استفاده از کتاب ، دفتر دوم، انتشارات شهید کاظمی، صص۴۵-۶۲. @mouood_org
◾️ بار بربندید! آهنگ سفر دارد حسین نیّت رفتن در آغوش خطر دارد حسین خنجر نامردمی خوردن ز اهل کوفه را خوب می‌داند که میراث از پدر دارد حسین وای من! مابین رود دجله و رود فرات لب ز شن‌های بیابان خشک ‌تر دارد حسین بانگ بر زد پیکری بی‌ دست «اَدرک یا اَخا!» ناگهان دیدند دستی بر کمر دارد حسین بر فراز نی نگاهش را به صحرا دوخته ‌ست آه اگر از اهل‌ بیتش چشم بردارد حسین تا که حج ناتمام خویش را کامل کند ترک سر کرده‌ ست، احرامی دگر دارد حسین... ✍️ سعید بیابانکی @mouood_org
🔘دستی از غیب ▪️«همین جا استراحت می کنیم. لبی تر می کنیم و دوباره راه میفتیم!» وقتی رهبر گروه این حرف را فریاد زد، بقیه ای نعره ای در موافقت با آن کشیدند و اسبها را در کنار کاروان سرا، به طویله دار سپردند. ▪️در اتاق بزرگی، دور هم نشستند و جام شراب را یکی پس از دیگری سر می کشیدند. سر گروه، صندوقچه ی کوچکی که در پشت زین اسب بسته بود، در آورد و وسط مجلس گذاشت. با یک دست، جامش را نگه داشته بود و با دست دیگر، سر خون آلودی را از صندوقچه بیرون آورد و نگاهی به آن کرد و به دست دیگری داد. ▪️چند دقیقه ای، سر، دست در دست می گشت تا اینکه نگاه تک تک شان بر دستی افتاد که با قلمی آهنین بر روی دیوار می نوشت: ▪️«اترجوا امّةً قَتَلَت حسیناً// شفاعةَ جدِّهِ یومَ الحسابِ» (آیا امتی که حسین را کشتند، امید شفاعت جد او را در روز قیامت دارند؟!) ▪️ هنوز قلم در حال نوشتن بود که همگی جامها را بر زمین انداختند و گریختند... 📚 منبع: سید بن طاووس، لهوف، شر نبوغ، ص 227. بازارسال کنید. @mouood_org
◾️ حیف است به گوش ما اذانت نرسد توحیدِ صدای مهربانت نرسد از خاک تو را به آسمان‌ها بردیم تا دست کسی به آستانت نرسد! ✍️ رضا اسماعیلی @mouood_org
1️⃣4️⃣ ⭕️پرهیز از طرح مطالب سست و بیاساس 🔸 دانشمندان شیعه و اهل سنت از سال ها پیش از تولد و امام دوازدهم تا کنون، صدها کتاب روایی، کلامی و تاریخی در این باره نگاشته اند. روایت های فراوانی نیز از پیامبر اکرم(ص) و ائمه (ع) در زمینه موضوع های مختلف مرتبط با امام عصر(ع) وارد شده است. 🔸 مروری بر این کتاب ها و روایت ها نشان می دهد که اعتقاد به امام مهدی(ع) به عنوان آخرین حجت الهی و منجی ، در معارف اسلامی از چنان مبانی و پایه های عقلی و نقلی استوار و خلل ناپذیری برخوردار است که راه هرگونه انکار و تردید را بر مخالفان این اندیشه می بندد. 🔸 بر همگان لازم است که در تبلیغ و ترویج ، به صورت شایسته ای به نکته های زیر توجه کنند: ✅تلاش برای دفاع عقلانی از اندیشه مهدوی و و تبیین هر چه بهتر و دقیق تر مبانی این اندیشه و فرهنگ؛ ✅ دقت و مراقبت کامل در نقل مطالب و مباحث مهدوی به ویژه حکایت های مربوط به تشرفات و توجه به منابع و مستندات مطالب و مباحث نقل شده؛ ✅ پرهیز از مطرح ساختن مطالبی که پایه و اساس محکم و متقنی ندارند، هر چند بسیار جذاب و اثرگذار باشند. 📚 برگرفته (تلخیص) از کتاب , ج 6: ؛ اثر . 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: B2n.ir/d93321 کتابراه: B2n.ir/m13103 فراکتاب:B2n.ir/r43584 طاقچه: B2n.ir/s46125 @mouood_org
🎧 ولنگاری فرهنگی 🔸 ولنگاری فرهنگی اثر استاد با موضوع بررسی وضعیت کشور، به ویژه بررسی بحث در ایران. 🌐 تهیه کتاب صوتی https://fa.mouood.com/audio-book @mouood_org @mouood_multimedia
🔘 دعای هر روز ماه صفر @mouood_org
✡️ تبارشناسی بنی‌امیه با رویکرد یهودی(۶): اتهام فرزندخواندگی در نسل امیه 🔸گذشته از ، درباره چند تن از افراد تیره وی نیز ادعای فرزندخواندگی یا و شامی بودن، مطرح است. این تعدد، یا در همه موارد راست و درست است که دلیلی آشکار بر اتهام امیه به شمار می آید؛ یا اینکه همه این موارد اشاره به یک مورد اساسی دارند که در این صورت، اساسی ترین مورد، اتهام امیه است. فرض سوم این است که تمامی این موارد به این نیت ساخته شده است که اذهان را از متهم اصلی پرونده، یعنی امیه، دور سازند. در هر حال، موارد یاد شده عبارتند از: 🔸 ابوعمرو بن امیه: پس از آن که امیه ده سال به رفت، گفته می شود همان جا ابوعمرو را به فرزندخواندگی گرفت؛ در حالی که نام اصلی او ذکوان و اهل صَفّوریّه بود. پس از مرگ امیه، زن وی به ابوعمرو رسید و در نتیجه ی آن، ابان که همان ابومعیط باشد زاده شد! 🔸 از ابن کلبی نقل شده است: امیه به شام رفت و ده سال آنجا ماند. روزی با کنیزی یهودی از اهالی صفوریه به نام تریا که همسری یهودی از همان شهر داشت، هم بستر شد و ذکوان به دنیا آمد. امیه، مدعی این نوزاد شد و او را به فرزندخواندگی گرفت و ابوعمرو نامید و به مکه آورد. به همین خاطر است که رسول الله(ص) به عقبه، آن روز که دستور کشتنش را داد، گفت: تو یهودی و اهل صفوریه هستی. 🔸 وقتی معاویه از ثور بن تلده که عمری طولانی داشت، پرسید: کدامیک از اجداد مرا دیده ای؟ پاسخ شنید: امیه را دیدم که کور شده بود و برده اش ذکوان او را راه می برد. معاویه نهیب زد: ساکت شو! ذکوان، پسر او بود. ولی پاسخ شنید: این را شما می گویید. 📚 اندیشکده مطالعات یهود با استفاده از کتاب ، دفتر دوم، انتشارات شهید کاظمی، صص۴۵-۶۲. @mouood_org
🔘 ▪️ ، کسی است که در راه خداوند کشته می شود و در لحظه جان دادن، نعمات ویژه ای که خداوند به او عطا کرده، مشاهده می کند. شهید، یعنی کسی که به رسیده است؛ یعنی پی به حقایق هستی می برد. ▪️ پس از واقعه ، لقب سیدالشهداء به اختصاص یافت؛ پیش از آن این لقب به حضرت ، عموی رسول اکرم(ص) داده شده بود. ▪️ خداوند متعال لقب سیّد شهیدان را در لوحی که به مناسبت میلاد امام حسین(ع) به حضرت زهرا(س) هدیه داد، عنوان کرد. خداوند فرمود: ▪️ «حسین را خزانه‏ دار وحى خود نمودم و او را با ‏ گرامى داشتم و کار او را ختم به خیر و کردم، او از همه شهیدان افضل و برتر است و درجه او در نزد من از همه شهداء بالاتر است...» @mouood_org
3️⃣0️⃣ ⭕️ احیاگری؛ صفت بارز دولت مهدوی 🔺 امام زمان(عج) خلیفه الهی بر زمین است و به اقتضای این مقام و در مقام مظهریت در ربوبیت، به پرورش جان ها و هدایت موجودات، به نحو عام و ها، به نحو خاص می پردازد و هر موجود را به اقتضای استعداد و استحقاق وجودی اش به کمالات شایسته نائل می سازد. 🔺 علم کامل و اذن کامل حضرت خلیفه الله اقتضا می کند که از وضع همه ماسوی الله با خبر، بر احوالشان محیط و البته مؤثر در احوالاتشان باشند. ایشان عالم را رهبری و می کنند و با انگشت اشارت، هزاران بلا را از پیش پای مؤمنان و شیعیانشان مرتفع می سازند. 🔺 از آنجا که امام، خود صراط الله است، همراهان و همراهی کنندگان خود را نیز به سرچشمه رحمانیت و رحیمیت حضرت حق می رسانند و جسم و جان ایشان را آکنده از لقمه های نورانی و سعادت دنیوی و اخروی می سازند. 🔺این امر در زمان ، درباره و برای هر کس که بر امر امامت و فرمان، مشی کند، جاری می شود و در زمان نیز عمومیت می یابد، لذا فرموده اند، در عصر ظهور، نه تنها همه استعداد، زایندگی و گنج های خود را بیرون می ریزد، به اقتضای شرایط آن عصر، بلکه ساکنان دولت کریمه نیز به منتها الیه برخورداری می رسند. 📚تلخیص 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی‌های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/otopia/ طاقچه: B2n.ir/w55750 فراکتاب: B2n.ir/h97890 @mouood_org
🎧 بدانید من فاطمه هستم 🔸 پرفروش‌ترین کتاب مذهبی مؤسسه موعود درباره زندگی، واقعه شهادت و مقام برترین بانوی دو سرا، حضرت فاطمه زهرا(س) هم‌اکنون به صورت صوتی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. 🌐 تهیه https://fa.mouood.com/audio-book @mouood_org @mouood_multimedia
🔘 ▪️ به معنای و خون خواهی و همچنین به معنای خون آمده است. ▪️ خداوند فرموده است: «... آن کس که به من عشق ورزید، من نیز به او می ورزم و آن کس که من به او عشق ورزیدم، او را می کشم و آن کس را که من بکشم، خون بهای او بر من واجب است و آن کس که خون بهایش بر من واجب شد، پس خود من خون بهای او هستم.» ▪️ بر این اساس ثارالله به این معناست که خون بهای ، متعلق به خداست و او کسی است که خون بهای ایشان خواهد گرفت. ▪️ ثارالله در معنای معنایی معرفتی نیز دارد؛ همان گونه که نقش خون در بدن آدمی نقشی حیاتی دارد، جایگاه امام حسین(ع) در همانند خون در بدن است. ایشان و تداوم بخش و در هستی هستند. @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 کتاب های عاشورایی 🔸 کتاب های حسینی و محرمی، با موضوعات ارتباط قیام امام حسین علیه السلام و امام زمان علیه السلام، نقش در حضرت مهدی عج و... از انتشارات 🌐 خرید از فروشگاه اینترنتی موعود https://shop.mouood.com/ @mouood_org @mouood_multimedia
1️⃣9️⃣ 🔘 حقیقتی از عالم غیب 🔹 مهم ترین نکته قابل توجه و ضروری در ، این است که شخص مؤمن دریابد که امام حقیقتی است که از در عالم ما، پیدا کرده است. 🔹 در هستی شناسی ولایی، موجودات، مقدم بر خلقت جسمانی آنان است و در این ساحت، خلق ارواح طیبه و وجود نورانی و روحانی حضرات نبی مکرم(ص) و ائمه معصومان(ع) مقدم بر سایر موجودات بوده است. 🔹 رسول مکرم(ص)، در حالی از مردم وداع نمودند که در میان آنان، دو صورت خارجی و ما به ازاء از حقیقتی ثابت به جا گذاردند. اولی بود و دیگری آل الله و اعلام فرمودند که: «این دو ثقل هیچگاه از هم جدا نمی شوند تا آنکه سر حوض بر من وارد شوند...» 🔹 حضرت مولا علی(ع)، با اشاره به کتاب الله، از این دو صورت، که در عالم مادی تجلی یافته، با عنوان کتاب الله الصامت و کتاب الله الناطق می کنند و می فرمایند: «این کتاب صامت خداوند است و من کتاب ناطق اویم.» 📚 تلخیص کتاب « » اثر از مجموعه 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی‌های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/marefat_emam/ طاقچه: B2n.ir/z34465 فراکتاب: B2n.ir/t23641 کتابراه: B2n.ir/m32866 @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 چرا حضرت تشریف نمی‌آورند؟ 🔹 هنگامی که مردم بفهمند در ظلم هستند، آن زمان است که مضطر می‌شوند و از خدا درخواست ظهور عدل‌گستر جهانی را می‌کنند... @mouood_org @mouood_multimedia
🕯 بمان! که بی تو، گلشن خزان‌دیده اهل بیت، دیگر بوی بهار را استشمام نخواهد کرد، 🕯 تو نوگل بهشتی و فرشته زمینی، 🕯 پس بمان! که کمر خمیده عمه، مصیبتی دیگر را تاب نخواهد آورد... ▪️ شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها تسلیت باد. @mouood_org
✡️ تبارشناسی بنی‌امیه با رویکرد یهودی(۷): اتهام فرزندخواندگی در نسل امیه 🔸 ابومعیط بن ذکوان بن امیه: گفته شده است ذکوان نیز ابان را که همان ابومعیط است، به فرزندخواندگی گرفت. فضل بن عباس در شعر خود، از ابومعیط با عنوان بن ذکوان الصفوری یاد کرد. 🔸 می نویسد: ابومعیط، برده ای اهل صفوریه بود که ابوعمرو او را به آورد و به فرزندی گرفت. 🔸 در دفاع از آباء و اجداد خود، ابومعیط را نیز فرزند امیه معرفی کرد ولی دوباره پاسخ شنید: این ادعای شماست. مسعودی هم می نویسد: عقیل می گفت ابومعیط، مردی یهودی از اهالی صفوریه بود. 🔸 در نقل آبرومندانه تر ماجرا، پس از مرگ ، همسرش آمنه به پسر بزرگ امیه به نام ابوعمرو رسید و نتیجه این ازدواج، زائیده شدن ابومعیط بود. بنابراین فرزندان آمنه، هم برادران ابومعیط بودند و هم عموهایش. 📚 اندیشکده مطالعات یهود با استفاده از کتاب ، دفتر دوم، انتشارات شهید کاظمی، صص۴۵-۶۲. @mouood_org