eitaa logo
مترآ
421 دنبال‌کننده
67 عکس
45 ویدیو
1 فایل
*مرکز تحقیقات راهبردی آسیبهای اجتماعی* #آسیب شناسی بر پایه رصد، تجزیه وتحلیل #آسیب زدایی برپایه تحقیق در اسناد بالادستی
مشاهده در ایتا
دانلود
📜 آینده انقلاب اسلامی_شهید مطهری ۲شنبه ها. ژاوش مطالب ۲ : سید هادی محمودی امجد. «اهداف روحانیت در مبارزات» @mtra1395 ❓آیا نهضتها تک ماهیتی هستند یا چند ماهیتی؟ 📝نهضتهاوجنبشها یک واقعیتی دارند؛ یعنی هر جنبشی یک پدیده عینی اجتماعی است یک واحد واقعیت دار اجتماعی است. صورت وظاهر هدف ها ومقصد ها متفاوت است. یکی را آدم خیال میکند سیاسی است، یکی فرهنگی است، یکی نظامی است، یکی ادبی است، یکی را هم خیال میکند اقتصادی است، ولی ماهیت همه یکی است. 🚫 این نظریه نادرستی است واز نشناختن انسان وجامعه انسانی ناشی میشود. 🌐 یکی از تحقیر های بزرگی که به انسانیت شده است همین است که خواسته اند برای تمام جامعه ها، برای تمام نهضتها وجنبش ها ماهیت مادی قائل شوندوجنبه های معنوی یعنی جنبه های "انسانی وانسانیت" را یک امر غیر اصیل ورو بنایی وفرعی ویک امری که مقوم واقعیت نهضتها نیست بدانند. ✅ جنبشها مسلما متفاوت است؛ بعضی ماهیت سیاسی دارند، بعضی ماهیت فرهنگی دارند، بعضی ماهیت علمی دارند، بعضی ماهیت مذهبی دارد واین ها با همدیگر *مختلف ومتفاوت* است. اهداف اصلاحی سید جمال: اهداف سید جمال مشخص است وخودش این اهداف را مشخص کرده است. شخصی بود ضد استبداد وضد استعمار و هر سه شکل استعمار: *استعمار سیاسی، اقتصادی وفرهنگی* در کلام سید جمال مطرح است. 🔺او طرفدار بازگشت به اسلام نخستین، به قرآن وسنت وسیره سلف صالح ومبارزه با خرافاتی که به اسلام در طول تاریخ بسته شده است. 🔺طرفدار یک نهضت فرهنگی در جهان اسلام وطرفدار علم. 🔺مردی بود که همبستگی دین وسیاست را تبلیغ میکردوبه جامعه اسلامی تفهیم کرد که مسئله جدای دین از سیاست نیرنگی است که سیاست بازان عالَم ساخته اند. 🔊در دین اسلام سیاست یکی از عزیر ترین اجزاءاست وجدا کردن سیاست از اسلام به معنای جدا کردن یکی از عزیز ترین اعضای اسلام از پیکر اسلام است. 🔺به تعبیر خود او مسئله "اتحاد اسلام" یکی از هدف های سید جمال است ومی خواست با تفرقه های که استبداد ها واستعمار به وجود آورده است مبارزه کند ومعتقد بود که «یک روح واحد بر تمام ملل اسلامی حاکم است ونیازمند به بیداری است». ❓ممکن است سوال شود در نهضت فعلی هدف های روحانیت همان هدف های سید جمال است؟ 💠ان شاءالله در آینده به این سؤال جواب خواهیم داد. # آینده_ انقلاب_ اسلامی # اهداف_ روحانیت_ در مبارزات # صفحه 23_25 مرکز تحقیقات راهبردی آسیب های اجتماعی. به مترآ بپیوندید و زنحیره تبیین باشید. @mtra1395
💢چرا برخی از مطالبات مردمی به نتیجه نمی رسد؟! (قسمت7⃣) @mtra1395
💢چرا برخی از مطالبات مردمی به نتیجه نمیرسد؟! (قسمت7⃣) 🔰پژوهش ها و تحقیقاتی که در عرصه اجتماعی صورت میگیرد عموما از یکی از الگو ها و رویکردهای زیر پیروی میکند: ۱)منطق مدبرانه: این رویکرد جاذبِ(بینهم) و دافعِ(کفار) است. ۲)منطق به یک چوب ران(مطالبه گران افراطی): این رویکرد دافعِ(بینهم) است. ۳)منطق ماله کش(مطالبه گران تفریطی): این رویکرد برخلاف رویکرد قبل، جاذبِ(کفار) است. لازم به ذکر است که در الگو گیری، شخص مطالبه گر باید مراقب باشد که الگوی انتخابی اش مخلِّ مبانی رویکردی و عملکردی وی نباشد. الگوی مطالبه گری شما کدامست؟! 💠مسئله بعد در مبحث مطالبه گری پژوهش محور، مسئله انحاء است. مطالبه گری با توجه به غرض، حوزه، عیار و نوع مطالبه، انحاء متعددی دارد: ⬅️روش های مطالبه گری بر اساس غرض: اطلاع رسانی، فرهنگ سازی، سیاست گذاری ⬅️روش های مطالبه گری بر اساس حوزه: تخصصی، پژوهشی، ترویجی ⬅️روش های مطالبه گری بر اساس عیار: توصیفی، کاربردی، بنیادی ⬅️روش های مطالبه گری بر اساس نوع: کمی، کیفی، آمیخته ای ✅مطالبه گران پژوهش محور، با توجه به مطلب قبل، میتوانند ابزار ها و قالب های زیر را به کار برند: _نشست خبری _پرونده و دادگاه _شبکه سازی _اعتصاب _راهپیمایی _نوشتن نامه _برگزاری کنفرانس _و... (⚠️جهت مشاهده قالب های مطالبه گریِ بیشتر، تصویر را ملاحظه فرمایید) ✍🏻میثم آذرگون 📍مرکز تحقیقات راهبردی آسیب های اجتماعی @mtra1395
@mtra1395 مرکز تحقیقات راهبردی آسیبهای اجتماعی.
⚜به"مترآ " بپیوندید و مسائل پیش‌روی نظام را از زاویه ای دیگر ببینید. (مرکزتحقیقات راهبردی آسیبهای اجتماعی)👇 @mtra1395 ⚜در صورت مفید بودن برای دیگران ارسال نمایید و در این "زنجیره تبیین" فعّال باشید. 📚زیرمیزی ممنوع. https://eitaa.com/mtra1395/15 📚تبعات جذب نیروی انسانی بدون ضابطه. https://eitaa.com/mtra1395/23 📚اشرافی گری مسئولان در کهکشان شرعیّات. https://eitaa.com/mtra1395/25 📚تخلف مرکّب زیر میزی پزشکان. https://eitaa.com/mtra1395/27 📚اعتراض_اغتشاش، ۲پدیده زاییده. https://eitaa.com/mtra1395/28 📚جاذبه و دافعه پدیده های اجتماعی. https://eitaa.com/mtra1395/44 📚حفظ حقوق بشر مبتنی برچیست؟ https://eitaa.com/mtra1395/46 📚تفاوت مبادی و غایی اعتراض-اغتشاش. https://eitaa.com/mtra1395/50 📚مجموعه چرا مطالبات مردمی به نتیجه نمی‌رسد؟ https://eitaa.com/mtra1395/53 📚هنرمردمی، راهبری است پرقدرت در شرایط حادّ اجتماعی. https://eitaa.com/mtra1395/57 📚نقش آحاد، متفکران، مدیران میانه، سیاست گذاران کلان در اغتشاش-اعتراض. https://eitaa.com/mtra1395/60 📚"هیچِ خمینی ره" ، همان "هیچِ علی ع" است. https://eitaa.com/mtra1395/65 📚همه به جشن تولّد خود می‌آییم. https://eitaa.com/mtra1395/74 📚حاج قاسم همه جوره پای کار این نظام. https://eitaa.com/mtra1395/77 📚رویکرد مردم در تحول خواهی _ مواجهه مسئولان با تحوّل خواهان. https://eitaa.com/mtra1395/79 📚سیاستی رادر پیش نگیریم که "خُردخُرد تجمیع شود وانگهی کلان شود." https://eitaa.com/mtra1395/95 📚ذکر، راهنماست. https://eitaa.com/mtra1395/99 📚راهبرد رسانه های عبری،عربی،غربی. https://eitaa.com/mtra1395/104 📚علت جنایات جنسی، در غرب. https://eitaa.com/mtra1395/106 📚اسلام و تورّم. https://eitaa.com/mtra1395/108 📚کنز نقطه ای - کنز لجنه ای. https://eitaa.com/mtra1395/110 📚"اخلاق"، شنیدنی-بوییدنی نیست بلکه گوش کردنی-استنشاقی است. https://eitaa.com/mtra1395/112 📚اولویت قوه قضائیه پسا اغتشاشات. https://eitaa.com/mtra1395/118 📚نفوذ پذیری ممنوع. https://eitaa.com/mtra1395/121 📚در طرح ریزی های کلان مراقب باشید موازنه ارزشها بهم نریزد. https://eitaa.com/mtra1395/126 📚درون خود را ببین، پرواز کن، موحّد شو. https://eitaa.com/mtra1395/127 📚عدالت خواه اگر دلسوز وچاره جوست باید "اکثر استعتاب" و "اقل عتاب" باشد نه بالعکس. https://eitaa.com/mtra1395/131 📚روح قوانین اسلام در پرداختها. https://eitaa.com/mtra1395/132 📚 ضرورت پویش یخ زدایی از راس المال. https://eitaa.com/mtra1395/133 📚امام خمینی ره با آوردن اسم آیت‌الله بروجردی لقب «سلام الله علیه» را به‌کار بردند وطلاب لبخند زدند. https://eitaa.com/mtra1395/143 📚تمدن غربی، "پیرکننده" و تمدن اسلامی، "جوان ساز" است. https://eitaa.com/mtra1395/148 📚عملکرد سوء کارگزاران، ولیّ جامعه را "شرّ ولات" می‌کند. https://eitaa.com/mtra1395/150 📚مظلومیت عار نیست. https://eitaa.com/mtra1395/161 📚مجموعه ژاوش آینده انقلاب اسلامی-شهید مطهری. https://eitaa.com/mtra1395/164 📚تِرومای رتبه بندی معلّمان. https://eitaa.com/mtra1395/167 📚مرزبان و دستیابی من به آرزوهایم. https://eitaa.com/mtra1395/168 ⚜به"مترآ " بپیوندید و مسائل پیش‌روی نظام را از زاویه ای دیگر ببینید. (مرکزتحقیقات راهبردی آسیبهای اجتماعی)👇 @mtra1395 ⚜در صورت مفید بودن برای دیگران ارسال نمایید و در این "زنجیره تبیین" فعّال باشید.
💠عرض سلام و احترام خدمت فرهیختگان کانال مترآ. در صورت مفید دانستن مطالب کانال، لطفا متن فوق را برای فعالین فرهنگی و رسانه ای ارسال نمایید. 🇮🇷پاینده ایران اسلامی. مرکز تحقیقات راهبردی آسیبهای اجتماعی.
🔖"اسلام" پسوندِ اضافیِ عملکردِ کارگزاران نیست. @mtra1395 🔖دولتی که مغز متفکرش تربیت یافته دانشگاه های غربی است و قلبش برای سرابِ اروپای زیبا می‌تپد بدیهی است فرضاً از سرِ جهل هم که نباشد بلکه به خاطر عناد یا تعارض منافعش هم که شده، اضافهِ شدنِ "اسلام"به اقتصاد، مدیریت، سیاست، روانشناسی، جامعه شناسی و ... را فهم و درک نمی‌کند(یا به عبارتی برنمی‌تابد ونمی‌خواهد بپذیرد.) لذا این دسته معلوم الحالند و گاهاً گفتگو با اینان؛ 🔸️ یا بازی در زمینشان است 🔸️ یا اشتغال به غیر اهمّ محسوب می‌گردد لذا در این متن از اساس با آنها کاری نداریم. 🔖روی سخن با مجموعه کارگزارانی است که با شعارهای ارزشی و آرمانهای اسلامی سرِکار می آیند و پُست می‌گیرند و سالیانی در حکومتِ اسلامی بر مسند قدرت می‌مانند. 🔖همانگونه که علومِ ؛ 🔸️جامعه شناسیِ "گیدنز بریتانیایی" و "کنت فرانسوی" 🔸️روانشناسیِ "وونت آلمانی" و "فروید اُتریشی" 🔸️مدیریتِ "تیلور آمریکایی" و "دراکر اُتریشی" صِرفاً با ترجمه وتبدیل واژگان و زدنِ برچسبِ 《اسلامی》منجر به تولیدِ جامعه شناسی اسلامی، روانشناسی اسلامی و مدیریت اسلامی نمی‌شود، به طریق اولی حکمرانی، سیاست گذاری، مدیریت و عملکرد کارگزاران که فرای اعتبارات و الفاظ است و عینیت بخشیِ یافته های علمی در جهانِ واقعی است با چسباندنِ یک پسوند، اسلامی نخواهد شد. 🔖از دلِ ترکیبات اضافی (حکمرانیِ اسلامی، مدیریتِ اسلامی، اقتصادِ اسلامی،جامعه شناسیِ اسلامی، روانشناسیِ اسلامی و... ) برداشتهای مختلفی پدیدار می‌شود که غالباً یا رهزنند یا ناقصند و قاعدتاً محدودی از برداشتها منطبق بر حقیقت (اسلامیت ناب) هستند که صِرفاً همینها، مطلوب و رسمِ اسلام اند. 👈نظاماتِ کاپیتالیسم_کمونیسم(در حوزه اقتصاد) 👈ماتریالیسم_ایده آلیسم(در حوزه اندیشه) 👈لیبرالیسم_مارکسیسم(در حوزه سیاسی) چه بخواهند چه نخواهند باید قبول کنند که نظامِ اسلامی یک رَسم، غیر از رسومات متزلزل و حقیرِ آنان است. 🔖بنابراین کارگزاران حکومت اسلامی،لاجرم می‌بایست در هر عرصه ای که پُست دارند به دنبال شناخت و تحقق " رَسم اسلام " که یگانه ومنحصر است باشند ودر تنوّع گفتمانها و تکثّر سبکها به رَسم اسلام سیاست گذاری،مدیریت و اجراء نمایند(نه فقط به اسم اسلام چنگ بزنند.) والّا "اسلام" را پسوندِ اضافی به عملکرد التقاطی یا ارتجاعی خود کرده حال آنکه "اسلام" برچسبی نیست که به هر نوع حکمرانی با هر عملکرد دلخواهی از کارگزاران بچسبد. 🇮🇷پاینده ایران اسلامی. سهیل توانائی. ۹اردیبهشت۱۴۰۲ مرکز تحقیقات راهبردی آسیبهای اجتماعی. در مترآ "زنجیره تبیین" باشید.👇👇👇 @mtra1395
💠"منکوسُ القلب" نباشی شهیدِ غیرت وشَرَف می‌شوی و ملّتی به تو افتخار می‌کند.💠 @mtra1395 🔸️امام صادق ع می فرمایند: «اِذا لَمْ يَغُرِ الرَّجُلُ فَهُوَ مَنْكُوسُ الْقَلْبِ» اگر انسانى غيرت نداشته باشد قلبش وارونه است. 💔 به گفته علاّمه مجلسى: قلبِ وارونه، همانند ظرفِ وارونه است كه چيزى در آن جاى نمى گيرد. 💔قلبِ منکوس، سرشار از شرارت و مفسده هااست. 💖اما قلب انسان باشرف و باغیرت، لبریز از خیرِ کثیر است. 💖 پاسخِ اینکه چرا در بین نگاه های عادی انگارانه سایرین، حمیدرضا نسبت به یک ناهنجاری شَرَف خرج می‌کند و غیرتمندانه برای ناموسِ شهرش جان نثاری می‌کند را فقط باید در یک جا جستجو کرد؛ قلبِ سلیمِ حمید رضا. 🔸️این که قلبِ حمیدرضا ها چه دارد که موجب فخر ملتی می‌شوند؟، از زبان ساده و صادقِ مادرحمید رضا شنیده شد که گفت : [حمیدرضا] شَرَف داشت، شَرَف داشت، ... غیرتش اجازه نداد دختر مردمو ببرند. 🔸️به تعبیر روایات؛ حمید رضا هایی که غیرت دارند و شَرَف دارند، "منکوس القلب" نیستند. 🔸️شایدخواندنِ نامش به "شهیدِ غیرت و شَرَف" زیبنده تر باشد. 🇮🇷پاینده ایران اسلامی سهیل توانائی.۱۲ اردیبهشت۱۴۰۲ مرکز تحقیقات راهبردی آسیبهای اجتماعی. در مترآ "زنجیره تبیین" باشید.👇👇👇 @mtra1395
🖋🗒رهبرا، فرمان "تزریقِ اطلاعات غیرسوخته به جامعه" را صادرفرمائید. 🔹️استدلالهایی که برای "ضرورتِ درمیان نهادن مشکلات کشور بامردم" وجود دارد که رهبری بارها این مهم را از مسئولانِ نظام خواسته اند، همان استدلالها با اولویت چند برابری برای "تزریقِ اطلاعاتِ خام و دسته اول به جامعه" وجود دارد. 🔹️سوال اساسی این است که در میان گذاشتن مسائل چرا فقط وقتِ مشکلات باشد؟ 🔹️اطلاعات ناب و کلان اقتصادی، حقوقی، سیاسی، فرهنگی، و امنیتی (مگر استثناها) اگر به موقع و قبل از سوخته شدن در اختیار مردم قرار گیرند شاهد اثرات شگرفش خواهیم بود که برخی را برمی‌شماریم: ۱.رشد ۵ بُعدی شعور اجتماعی ملّت در(اقتصاد، حقوق، سیاست، فرهنگ و امنیت). ۲.حذف رانتهای اطلاعاتی ازبسترهای اجتماع و مفاسد پسا رانت. ۳.افزایش کمی وکیفی تولیدات متفکران و اندیشمندان برای راهبرد نویسی طرح پیشرفت جامعه. ۴.قرائت های گفتمانی نسبتاً یکسان و ضد طبقاتی لُجنه ها. و... 🔹️تاکیدِ آیت الله خامنه ای (رئیس جمهور وقت) به اولین وزیر اطلاعات (محمدی ری شهری) در ۱۰ آبان ۶۷ مبنی بر انتشار اطلاعات و اخبار (ترجیحا با حداقلِ تحلیلات شخصی) درقالب خاطرات آنهم در شرایطی که فقط چند ماه از اعدامها گذشته بود و اعتراضات منتظری(قائم مقام رهبری) در مرداد۶۷ به اوج رسیده بود حاکی ازنگاه راهبردی ومدبرانه ایشان واعتماد و اعتقادایشان به مردم سالاری دینی می‌باشد. 🔹️مادامی که دستگاه های کشور، اطلاعات خود را احتکار می‌کنند یا در اختیار محدودی از افراد قرار می‌دهند نیل به موفقیتهای مذکور بعید است. 🇮🇷پاینده ایران اسلامی سهیل توانائی در "مترآ "زنجیره تبیین باشید.👇👇👇 @mtra1395
📖الْبُخْلُ عَارٌ، وَالْجُبْنُ مَنْقَصَةٌ، وَالْفَقْرُ یُخْرِسُ الْفَطِنَ عَنْ حُجَّتِهِ،وَالْمُقِلُّ غَرِیبٌ فِی بَلْدَتِهِ.📖 🍀امام(علیه السلام) فرمود: بخل ننگ است و ترس مایه نقصان، فقر شخص زیرک را از بیان دلیلش گنگ مى سازد و آن کس که فقیر و تنگدست است حتى در شهر خود غریب است.(۱)🍀 حکمت ۳ نهج‌البلاغه مرکز تحقیقات راهبردی آسیب های اجتماعی 👇👇👇 @mtra1395
🗓 ت ا ر ی خ @mtra1395 🧳محمدرضا پهلوی با ۳۸۴چمدان و صندوق اموال مردم ایران، از کشور گریخت. سرمایه هایی که محمدرضا پهلوی هنگام فرار با خود برد: 🧳 ۵٠٢۶عدد الماس. 🧳٣۶٨حبه مروارید. 🧳 ۵٠قطعه زمرد. 🧳 ۵٠میلیون دلار منابع ارزی در بانک های ایران. 🧳 ١١٨میلیون دلار منابع ارزی ایران در لندن و نیویورک. 🇮🇷پاینده ایران اسلامی در مترآ زنجیره تبیین باشید.👇👇 @mtra1395
📜آینده انقلاب اسلامی_شهید مطهری ۲شنبه ها. ژاوش مطالب ۳ : سید هادی محمودی امجد «اهداف روحانیت در مبارزات»    @mtra1395 ❓آیا در نهضت ملی هدفهای روحانیت همان هدفهای سید جمال است؟ 💠آری و نه 🔺آری؛ یعنی تمام هدف های سید جمال در هدف های این نهضت مندرج است ومی بینیم رهبران نهضت همه این هدف ها را طرح کرده اند. امروز در مردم ما آگاهی "ضد استبداد"،" ضد استعمار"، "ضد خرافه"، طرفداری از اتحاد و وحدت اسلام و... هست. 🔺اما نه؛ یعنی هدف های این نهضت محدود به هدف های سید جمال نیست وهدف های سید جمال به عنوان یک" مصلح بزرگ اسلامی" یک جزء ویک قسمت از هدف های نهضت اسلامی بزرگ ماست. ❓آیا هدف های این نهضت همان هدف جنبش تنباکو است یعنی ضدیت با استعمار اقتصادی؟ 💠آری ونه 🔺آری؛ یعنی آن هم جزءهدف های این نهضت است. 🔺ونه؛ اما منحصر به آن نیست. ❓آیا برای چیزی است که امروز آن را حقوق بشر می نامند؟ 💠باز آری ونه 🔺ما به آنچه که طرفداران حقوق بشر می گویند احترام میگذاریم ولی به عنوان جزئی از هدف های نهضت اسلامی خودمان نه به عنوان تمام هدف های این نهضت. چرا؟ علتش این است که این نهضت ماهیت صدرصد اسلامی پیدا کرده ودر تمام اقشار جامعه ما نفوذ کرده است آن هم چه نفوذی! 🔅وقتی دعوت به تعطیلی واعتصاب از ناحیه رهبران وبالخصوص رهبر بزرگ صادر شود در تمام اقشار مملکت طنین می افکند! چون سر وکارش با یک نوع آگاهی است که نامش "خود آگاهی" است. 💠هیچ نهضتی از نهضت های صد ساله اخیر وقبلش وهدف های هیچ مصلحی وقیامی «چه اسلامی وچه غیر اسلامی» را نمیشناسیم که نهضت موجود وهدف هایش را با آن مقایسه کنیم. تنها نهضتی که شاید بشود این نهضت را با آن مقایسه کرد *و نهضت ما بچه وخلف صالح آن نهضت باشد*، نهضت صدر اسلام هست مادامی که تحت رهبری رسول اکرم«ص» یا امیر المومنین «ع» بود. ✅امروز نهضت ما دارد از نهضت صدر اسلام پیروی می کند، یعنی قبل از هر چیزی به سراغ "نظام حاکم فاسد" می رود وتا نظام حاکم فاسد وجود دارد" هر اقدام دیگری بی فایده است یا کم فایده. ↩️وتا زمانی که تغییری بنیادین در تشکیلات اجتماعی بوجود نیاید، کوشش برای تامین سایر هدف ها به نتیجه نمیرسد ودر "حقیقت باید گفت بی مورد" است. # آینده_ انقلاب_ اسلامی # اهداف_ روحانیت_ در مبارزات # صفحه 25_27 مرکز تحقیقات راهبردی آسیب های  اجتماعی. به مترآ بپیوندید و زنحیره تبیین باشید. @mtra1395
💠تهدید زدایی از انقلاب با حکمرانیِ مُصلِح ساز. @mtra1395 🔹️انقلابها پس از گذر زمان دچار ابتلائات می‌شوند و تهدیدهای داخلی یا خارجی درصدد اضمحلال آنها بر می‌آیند. 🔹️عوامل تهدید کننده مناسبات ارزشی یک انقلاب را در یک‌حرکت نرم و بی سروصدا تغییر می‌دهند و به مرور زمان ستونهای اصیل و ارزشمندش را متزلزل می‌کنند. 🔹️دراین حالت اگر تهدیدات، سطحی باشند پس با ۲ اقدام سطحی نیز می توان آنها را رفع بلکه به فرصت تبدیل نمود: ¤گفتمان سازی متفکران ¤عملکرد انقلابی کارگزاران لیکن اگر انقلاب، ولو در بعض ارکانش دچار تهدیدات جدی و پرخطر باشد (بدین گونه که از ارزشهای اصیلِ زمان حدوثش فاصله معنا داری گرفته باشد) دیگر ۲ گزاره فوق آنچنان که شاید و بایدکارساز نیست بلکه راه رَفع تهدیدات این است که مجموعه قوای نظام، طوری حکمرانی کنند که غایتشان مُصلح سازی باشد(به عبارت دیگر قوای مقننه، قضائی، اجرائی در تمامی ساحت های اقتصادی _ سیاسی _ فرهنگی _ امنیتی _ خدماتیِ کشور آنچه را سیاست گذاری و طوری مدیریت و نظارت نمایند که علاوه بر تربیت صالحان منجر به پروراندن مُصلحان گردد.) 🔹️آنچه از مذاق شرع، متون اسلامی و شیوه حکمرانی معصومین در این خصوص برداشت می‌شود این است که وظیفه حکومت اسلامی تربیت نسل صالح بلکه مُصلحان اجتماعی است.حکمرانان وکارگزاران باید این مهم را تحقق ببخشند. 🔹️پرواضح است "حکمرانیِ مُصلِح کُش" یا هرگونه سیاست گذاری یا مدیریتی که مُصلِحان را به مَذبَح ببرد منجر به کثرت تهدیدات آن انقلاب می‌شود. 🇮🇷پاینده ایران اسلامی. سهیل توانائی. در مترآ زنجیره تبیین باشید👇👇👇 @mtra1395
📚قابل توجه دوستانی که در خصوص خرید کتاب "اشرافی گری مسئولان در کهکشان شرعیات" نوشته حجت الاسلام توانائی سوال می‌پرسند به دلیل استقبال از کتاب، چاپ اول به اتمام رسید و دیگر خرید به شیوه ارسال پیامک امکان پذیر نیست. چاپ دوم را می‌توانید از فروشگاه کتاب تهران به صورت اینترنتی یا حضوری خریداری نمائید. 📚برای خرید اینترنتی: فقط کافیست به آدرس فروشگاه مجازی کتاب مراجعه و درقسمت جستجو نام کتاب را تایپ و سپس به لیست سبد خرید خود اضافه نمایید.از لینک زیر استفاده نمایید.👇👇 https://book.icfi.ir/ 📚برای خرید حضوری؛ کتاب در اختیار انتشاراتی‌های ذیل است. 🔸️ارمغان طوبی/تماس؛ 02537733779 🔸️بوستان کتاب 🔸️حضرت معصومه س 🇮🇷پاینده ایران اسلامی. در مترآ زنجیره تبیین باشید. @mtra1395
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥زهرا اسعد:نویسنده کتاب باروت خیس : 🔸تصمیم گرفتم به جای اینکه با مسائل امنیتی و سیاسی گزارشی رفتار کنم آن‌ها را در قالب داستان روایت کنم تا مردم عادی درک بیشتری از آن‌ها پیدا کنند. ................................ بدیهی است در عصر انفجار اطلاعات کسی که به اطلاعات دسته اول دسترسی داشته باشد ، دنیای واقعی تری را به تصویر می‌کشد. 🇮🇷پاینده ایران اسلامی. سهیل توانائی. مرکز تحقیقات راهبردی آسیب های اجتماعی در مترآ زنجیره تبیین باشید.👇👇👇 @mtra1395
📖الْعَجْزُ آفَةٌ، وَالصَّبْرُ شَجَاعَةٌ، وَالزُّهْدُ ثَرْوَةٌ وَالْوَرَعُ جُنَّةٌ، وَنِعْمَ الْقَرِینُ الرِّضَى.📖 🍀امام(علیه السلام) فرمود: عجز و ناتوانی آفت است و صبر، شجاعت و زهد، ثروت و تقوا و پرهیز گاری سپری است ( در برابر گناهان و خطرات شیطان و هوای نفس) و رضایت و خشنودى (از تقدیرات الهى) بهترین همنشین است.(۱)🍀 حکمت ۴ نهج‌البلاغه مرکز تحقیقات راهبردی آسیب های اجتماعی 👇👇👇 @mtra1395
📜آینده انقلاب اسلامی.شهیدمطهری۲شنبه ها ژاوش مطالب 4 : سید هادی محمودی امجد «اهداف روحانیت در مبارزات» @mtra1395 💠نهضتهای اسلامی درعین اینکه از نظر اصول کلی ازیک کادر معین خارج نیستند ولی از نظر اهداف کوچک وجزئی متفاوت اند. 💠در صدر اسلام ما پدیده ای به نام استعمار به مفهومی که امروز وجود دارد نداشته ایم که یک ملتی ملت دیگر را درخدمت خودش قرار دهدوبرمقدرات آن حکومت کندوازمنابع اقتصادی آن استفاده کند. این یک پدیده جدید است ومبارزه با این پدیده جدیددر کادر کلی اصول اسلامی وجود دارد."اسلام درصدر برنامه خودش مبارزه با ظلم وغارتگری" را قرار داده است وقتی مبارزه با ظلم وغارتگری فرد را تحمل نمی کند به "طریق اولی ظلم وغارتگری یک ملت را بر ملت دیگرتحمل نمی کند". چرا؟ چون اسلام نشان داده است که برای حقوق جامعه حساسیت بیشتری از حقوق فرد قائل است. 🔺امام علی (ع) در نامه 26می فرماید:«اعظم الخیانه خیانه الامه» بزرگترین خیانت ها خیانت به جامعه است وخیانت به فرد هرگز در حد خیانت به جامعه نیست. ♻️کلیات هدف های اسلامی در بیان امام علی(ع): 🔅بازگشت به اسلام راستین (لنرد المعالم من دینک) 🔅اصلاح چشمگیر در شهر ها «وتظهر الاصلاح من بلادک» سامان به زندگی مخلوقات دادن،شکم ها را سیر کردن،تنهاراپوشاندن،بیماری هارا معالجه کردن،جهل هارا از میان بردن،اقدام برای بهبهود زندگی مادی مردم. 🔅نجات مظلومان«فیامن المظلومون من عباد» وقتی رابطه انسان با انسان رابطه ظالم ومظلوم است رابطه غارتگر وغارت شد،هدف ما نجات دادمظلومان از شر ظالمان است. ◀️امام علی (ع) در نامه 53می فرماید: من این جمله را مکرر از پیغمبر(ص)شنیدم که«لن تقدس امة حتی یوخذ للضعیف حقه من القوی غیر متعتع» هر گز امتی،جامعه ای به مقام قداست نمی رسد مگر آن وقت که وضع به این منوال باشد که ضعیف حقش را از قوی بدون لکنت کلمه بگیرد. 🔅به پا داشتن قوانین الهی که تعطیل شده است«تقام المعطله من حدود». _انقلاب _اسلامی _روحانیت _در مبارزات صفحه27_31 مرکز تحقیقات راهبردی آسیب های اجتماعی. به مترآبپیوندید وزنجیره تبیین باشید.👇👇 @mtra1395
📛راز ابتریت فعالیت های اجتماعی.شماره۱ @mtra1395 فعالیت اجتماعی⬅️جنبش اجتماعی⬅️نهادسازی اجتماعی این نقشه، سرمشقِ حرکتِ کنشگران وفعالین اجتماعی است که اگر در هرایستگاهش متوقف شوند، به تناسب کارشان"ابتر" می‌ماند. ♻️هر مجموعه که فعالیت جمعی و قصد اثر گذاری اجتماعی دارد (چه هدفش هنجارسازی باشد چه ناهنجار سازی) در صورتی که بخواهد به هدفش برسد قطعا باید فعالیت خود را به مرحله پایانی (نهادسازی) برساند. ♻️فعالیت هایِ جمعیِ خُردِ مومنان گرچه مقدّس است اما مادامی که به همین حدّ بسنده شود آنچنان که شاید و باید تاثیرگذار نیستند. پس باید "جنبش سازی" نمود زیرا؛ {جنبش های اجتماعی نسبت به فعالیتهای اجتماعی بسیارنافذتر، سازمان یافته تر و پایدارتر هستند پس عمرشان طولانی تر است.} ♻️کمال جنبشها: جنبش سازیِ فعالیتهایِ اجتماعی پایان راه نیست. زیرا؛{همین جنبشها در برابر نهاد ها کم قدرت تر و بقاءِ کمتری دارند.} مجموعه های فعّال باید از جنبشهای اجتماعی نیز عبور کنند و به "نهاد سازی" برسند که اگر به وسیله آحاد جامعه پذیرفته شوند ونهادینه شوند حدّ اعلای اثرگذاری را شاهد خواهیم بود. ♻️"کوثریتِ فعالیتهایِ جمعی" زمانی تحقق می یابد که فعالیتهای خود را ابتدا به {جنبش} سپس به {نهاد} تبدیل کنیم و الّا همچنان شاهد ابتریت فعالیت های جمعی مومنان خواهیم بود. 🇮🇷پاینده ایران اسلامی سهیل توانائی. مرکز تحقیقات راهبردی آسیب های اجتماعی در مترآ زنجیره تبیین باشید.👇👇 @mtra1395
هدایت شده از علی صمیمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 حتی به تذکر لسانی هم نکشید! 🌸 این خانوم قبل از هرچیز دیگری محبت و رابطه پدر دختری را درک کرده بود نه یک نگاه بالا به پایین و نه نگاه تند و زننده و نه باتوم! 🌸 ارتباط را گرم کنید آدمها هزاران خصوصیت خوب دارند تا بشود به آنها وصل شد بعد به نهی از منکر هم میرسیم. گاه تدریج لازم است. گاه صبوری میخواهد. گاه حتی ملاقات اول نهی نمیخواهد. (هرچند از رسانه نهی عمومی رهبری را میشنود) 🌸 مطهری عزیز زیبا گفت که هنگام نهی از منکر باید محبت جایگزین تعصب و خشم باشد. 🌸اینهم نمونه عینی اش از رهبری! @ali_samimi71
هدایت شده از محسن قنبریان
💠 حلّال سیاسی؛ نه حلال سیاسی! • "فعلِ" مجتهد عادل مثل "قول"ش حجت و گویای فتوایش است. اگر وضو گرفتن مرجع خود را دیدید انگار در رساله اش خوانده اید. • البته "فعل" دلالتش از "قول" کمتر است. مثلا "انجام کاری"، دلالتی بیش از "جواز" ندارد؛ حال آیا "مباح" است یا "مستحب" یا "واجب"؟ دلالتی ندارد. ❓ ایستادن در غرفه یک دختر کم حجاب و سخن گفتن با او و حتی تذکر لسانی ندادنِ شخص اول حکومت اسلامی و یک مرجع تقلید چگونه تحلیل می شود؟! ❗️اینکه به قرینه "حرام سیاسی" خواندنِ "کشف حجاب" توسط ایشان، "کم حجابی"، "حلال سیاسی" تلقی شود؛ صدالبته غلط است. • فعل ایشان (ایستادن و سخن گفتن)، بر جواز فعل شخص دیگر(کم حجابی) دلالتی ندارد و ملاک همان فتوای ایشان است. • " تقریر" و سکوت مجتهد هم حجیتش ثابت نیست. در این مورد هم دلالتی بر "سکوت رضایت" نیست! 🔅 اما فعل ایشان، در ایستادن و ملاطفت با کم حجاب، آشکارا بر و طرفینی دلالت دارد. این ولاء و پیوند اجتماعی(۷۲انفال) خاستگاه نهی از منکر است(۷۱توبه) و رتبتاً مقدم بر آن است (ولو زماناً باهم باشند). تا این ولاء و پیوند اجتماعی بین "عادل و فاسق"، "متشرّع و لاابالی" و "کسانی که هریک از حیثی تخلفی دارند"، زنده و فعال نباشد، امر و نهی کردن نه روان میشود و نه اثر می گذارد! ارتقای ولاء و پیوند اجتماعی، و مشکل گشای اجتماعی برای تأثیر و تأثر طرفینی و بالتبع اصلاح رفتارهای اجتماعی است. ⬅️ زبانِ فعل رهبر انقلاب، رهنما به حلّال سیاسی بود نه حلال سیاسی! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
📛راز ابتریت فعالیت های اجتماعی.شماره۲ @mtra1395 ⬅️عدالت خواهان، فعالیتهای خود را جنبش سپس نهادینه کنند. ♻️" تکرویها " همانطور که در طلبِ امورِ مادی_جسمانی، هم جسم را به زحمت‌ می اندازند و هم غالبا مولودِ ناقص خلق می‌کنند، در مطالبه آرمانها نیز "تکروی" همان نقصانها وعیوب را در پی خواهد داشت. 🔹️فعالین عرصه حجاب 🔹️دغدغه مندان فرزند آوری 🔹️دلسوزان فضای مجازی 🔹️مبارزان عرصه قاچاق و اعتیاد 🔹️مبارزان مفاسد اداری 🔹️مبلغین افزایش ازدواج 🔹️مشاوران حوزه کاهش طلاق 🔹️وسایر فعالین ضدّ ناهنجاری ♻️با تبدیل شدن "فعالیت اجتماعی" به "جنبش" عناصرِفعّالِ جامعه به مرحله بالاتری از تکامل می‌رسند پس اثر گذاریشان به تبعِ آن، فزونی می‌یابد.جنبش ها باید مبنای معقول داشته باشند و در کُنش_واکنشهای خود بدان اتکاء نمایند و الّا در موقعیتهای متعدد و متنوع تصمیمات متزلزل، خلق الساعه، ناهماهنگ خواهند گرفت. ازینرو ضرورت دارد جنبشهای انقلابی قبل از اقدامات میدانی، مبانی خود را محکم ببندند. ♻️اگر‌ جنبشها بتوانند افکار آحاد را جلب کنند و متفکران جامعه را بر پذیرش اصول وقواعد جنبش اقناع سازند ودر میدان عمل با خود همراه سازند به مرحله اَکمل یا همان "نهاد" خواهند رسید.حال این "نهاد" اثر گذاریش در جامعه فراگیرتر، عمیقتر و زیر ساختی تر از ۲ مرحله پیش خواهد بود. {رهبرانقلاب:نهادسازی یکی از مظاهر قدرت تولید است.۱۳۹۳/۰۲/۱۵} پس عدالت خواهان، مطالبه گران، مهندسان فرهنگی به مطلوب نمی‌رسند جز با جلبِ افکار و همراه سازی متفکران و آحاد جامعه. ♻️فرمایشات مکرر و گوناگون رهبری مبنی بر "تشکیل لشکر مطالبه گر" و "اقدامات آتش به اختیار" و...به صورت علنی و بی پروا در میان آحاد آنهم با جود دستگاه ها و ارگانهای متولی کمک به نهاد سازی فعالیت فعالین فرهنگی‌ است. 🇮🇷پاینده ایران اسلامی سهیل توانائی.۱۹ خرداد ۱۴۰۲ مرکز تحقیقات راهبردی آسیب های اجتماعی در مترآ زنجیره تبیین باشید.👇👇 @mtra1395