eitaa logo
مسلمنا muslimnair
3.9هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
356 ویدیو
53 فایل
✔️ مُسْلِمْنا (جریان شناسی، آینده نگاری، چالش های جوامع مسلمانان) ✔️ مدیریت علمی حجه الاسلام و المسلمین دکتر مهدی فرمانیان استاد تمام، رئیس دانشکده مطالعات ملل اسلامی و ریاست پژوهشگاه ادیان ✔️ سایت: www.muslimna.ir ✔️ ارتباط با سردبیر: @SaidAlibathaei
مشاهده در ایتا
دانلود
مسلمنا muslimnair
⚡️ ضرورت طراحی یک الگوی اختصاصی و متفاوت برای برقراری رابطه دیپلماتیک ایران با مصر ✍به قلم: سید علی بطحائی 🔹 انتشار عمومی و گسترده متن سخنان ژنرال عبدالفتاح السیسی در دیدار با دکتر مسعود پزشکیان یک خرق عادت و کمتر چنین سخنانی در رسانه ها منتشر می شود. 🔸 دلایل انتشار این سخنان را هم می توان خوب و هم می توان بد تفسیر کرد. بهترین تفسیر را صداقت و یکرنگی رئیس جمهور محترم ایران با مردم می توان تحلیل کرد و انتقال این پیام که مردم بدانند که رابطه با مصر چه موانعی را پیش روی خود دارد. ما هم این تفسیر خوب را باور داریم و سایر برداشت های منفی را تسویه حساب های سیاسی و حزبی دانسته و برای آن اهمیتی قائل نیستیم.‌ (ضع فعل اخیک علی احسنه) 💠 نکته مهم اینکه موضع گیری السیسی را نه می توان توهین و نه می توان به محض مواجه با آن مواضع، رویکردهای خودمان را در برقراری رابطه با مصر عوض کرد. برآنیم که السیسی صریح موضع سکولارطور خود در برابر اسلام سیاسی را بیان کرده و اگر این سخنان را نمی گفت جای تعجب بود. از آن سو، سفر وزیر خارجه ایران به قاهره و دیدار دیروز پزشکیان - السیسی، سیگنال های مثبتی به برقراری روابط دیپلماتیک ایران و مصر می دهد که آینده جدیدی برای رابطه این دو کشور رقم خواهد زد. به همین مناسبت در یادداشت پیش رو به نکاتی در این باره اشاره خواهیم داشت. 1⃣ یکم؛ قصد قلم‌فرسایی در مورد جایگاه مصر را نداریم؛ ولی کوتاه اینکه مصر «چکیده جهان اسلام» است و بهتر است بگوییم «چهارراه اندیشه ها و تلاقی جریان ها و مراکز اسلام شناسی» در این سرزمین نهادینه شده است. وجود الازهر هزارساله، اخوان صد ساله، پیشتازی فمنیسم، قد برافراشتن روشنفکری، تاخت و تاز ناسیونالیسم و حاکمیت نسخه های متعدد سکولاریسم در این خطه، فسطاط قدیم را از همه کشورهای جهان اسلام متمایز کرده است. به همان جهت که گفته اند «روم را ببین و بعد بمیر»؛ می توان گفت «مصر را ببین و بعد بمیر» و به تعبیری دیگر «همه راه ها به روم (مصر) ختم می شود». 2⃣ دوم؛ به صورت طبیعی تئوری های روابط بین الملل مناسبات کشورها را سامان می دهد، ولی در تعامل ایران با مصر باید راه دیگری پیمود و جریان های فکری را صحنه گردان این رابطه دیپلماتیک کرد. بررسی تاریخ فرار و فرود رابطه دیپلماتیک ایران و مصر و متغیرهای مزاحمی مثل انقلاب ها، چپ گرایی و لیبرال گرایی در ایران مصر در دوران پهلوی دوم و جمال عبدالناصر و نضج بهار عربی ارتباط دراز مدت دو دولت را به یکباره به هم ریخت. تجربه تلخ و گزنده دیدار رییس دولت دهم ایران با شیخ الازهر احمد الطیب هنوز از ذهن ها پاک نشده است. این بار نباید از این مسیر پر هزینه و تکراری عبور کرد و باید راه جدیدی پیمود. براین باوریم با نگاه جریانی می توان صفحه جدیدی از تاریخ روابط دیپلماتیک ایران و مصر را گشود. اسلام سیاسی حاکم بر ایران باید با نگاه گفتمانی رابطه ایران و مصر را پیش ببرد. کنشگری فعالانه سنتی ها، روشنفکران می تواند فصلی تازه از رابطه ایران و مصر را بگشاید. 3⃣ سوم؛ سنتی ها، اهل سنت معتدل ایران، دیپلمات های عمومی متخصص در جهان اسلام، ضد سلفی های صوفی، دغدغه مندان الازهر، تقریبی های غیرسیاسی، آثار عربی ناشران روشنفکر، انتشارات های سنتی، هنرمندان و ادیبان عرب زبان ایرانی، چهره های رسانه ای و یوتیوبرهای فرهنگی، کوچ سرفینگ های عمومی بهتر است نوک پیکان رابطه با مصر معرفی شوند. 🔚 النهایه؛ نزدیکی روابط جریانی اخوان و ایران بسیار مهم و پرهزینه است. در این زمینه پیشنهاد می شود از نظریه «بازی ها» ژان ژاک روسو استفاده کرد. روسو در «بازی شکار گوزن» (منافع رابطه با الازهر) و شکار خرگوش (منافع رابطه با اخوان)، گرفتن خرگوش را پرهزینه و آسیب زا می داند و خرگوش گیری شکارچیان را مخرب منفعت اصلی (رابطه با الازهر) می داند. درست است که ایران سیاسی و اخوان سیاسی هم افق و البته متفاوتند؛ ولی منافعی کم نظیر و غیرقابل اغماضی در رابطه با الازهر نهفته شده که عواید فراوانی برای جبهه ایمانی و تشیع در پی خواهد داشت. می توان با برقراری رابطه با الازهر و منافع کلان رابطه تشیع سنتی با تسنن سنتی از طریق کانال الازهر به انزوای تشیع در بخشی از جهان اسلام خاتمه داد. چنین باد... 🏷 💠 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و واتس اپ: ʲᵒᶦⁿ↷ ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ʲᵒᶦⁿ↷ ➣https://chat.whatsapp.com/FLlDC5HucS4IxWzZVaVe2o
هدایت شده از کانال اعضای پیوسته انجمن ادیان و مذاهب حوزه
⭐️بسم الله العلیم الحکیم⭐️ 📌انجمن ادیان و مذاهب حوزه با همکاری مجمع جهانی تقریب، دانشگاه ادیان و مذاهب، دبیرخانه‌ی شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت و موسسه مذاهب اسلامی برگزار می‌کند: ✅نکوداشت مقام علمی حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالکریم بی‌آزار شیرازی 🎤سخنرانان: حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب، موسس و رئیس هیئت امناء دانشگاه ادیان و مذاهب. حجت الاسلام دکتر محمد مهدی تسخیری، عضو انجمن علمی ادیان و مذاهب حوزه. دکتر عباس خامه‌یار، رایزن سابق فرهنگی جمهوری اسلامی در کشور لبنان. دکتر محمد جاودان، عضو انجمن علمی ادیان و مذاهب حوزه. 🕰زمان برگزاری: سه شنبه ۱۵ آبان‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۰ 🏠مکان: قم، جمهوری اسلامی ۲، دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه، سالن همایش 🔗لینک کانال اطلاع‌رسانی انجمن ادیان و مذاهب حوزه: https://eitaa.com/Communityinformationchannel
8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚡️اندیشه های نصر حامد ابوزید ✍ به قلم: نفیسه مرادی 🔹 نصر حامد ابوزید استاد ادبیات عرب دانشگاه آمریکایی قاهره با جنجال بر سر کتاب «نقد الخطاب الدینی» به جهان عرب و اسلام شناسانده شد. 🔸ابوزید در این کتاب با نقد دو جریان سنتی راست اسلامی و چپ اسلامی، به معرفی مسیر خود در فهم تراث دینی می‌پردازد. 🔹 آشنایی با اندیشه‌های ابوزید از چند جهت برای پژوهشگران و علاقه‌مندان به مباحث دینی ضروری است: 1⃣ ابوزید سعی می‌کند به‌جای استفاده از ابزار معرفتی سده‌های پنج و شش (ناسخ و منسوخ، محکم و متشابه و ..) با ابزارهای معرفتی نوین هم‌چون هرمنوتیک و روش‌های جدید فهم متن و قرآن را درک کند. 2⃣ آشنایی با چگونگی مواجهه ابوزید با تراث دینی باعث تقویت تفکر انتقادی در پژوهشگران می‌شود. او سعی کرد قرآن را در بستر تاریخی و شرایط عصری نزول بفهمد. بنابراین تاریخمندی برخی آیات را مطرح کرد که همین امر باعث شد مقالات بسیاری در رد یا تایید آن نوشته شود. 3⃣ برخلاف برخی منتقدان دین، ابوزید همواره خود را مسلمان می‌دانست و از دایره اسلام خارج نشد و تلاش می‌کرد با فهم جدید از متون دینی از اسلام دفاع کند. این نکته مهمی برای همگان است که وجود سوالات و انتقادات به دین در ذهن، مساوی رها کردن یا خارج شدن از دین نیست. 🔸هر چند به اندیشه‌ها و مبانی نصر حامد ابوزید نقدهای متفاوتی وارد است، اما شناخت وی به‌عنوان یک اندیشمند دگراندیش هم برای به‌چالش کشیدن ذهن پژوهشگران مفید است و هم برای تولید آثار علمی جدید مثمر ثمر است. 🆔 t.me/ensanemoannas 🏷 @Muslimnair ؛ @muslimnair
📜 بیانیه شدید الحن اخوان المسلمین در محکومیت حمله به ایران 🔹جماعت اخوان المسلمین، تجاوز اسرائیل به ایران را قویا محکوم و خواستار متحد شدن صفوف و حمایت از مقاومت است. ❌ ما تجاوز وحشیانه اسرائیل به جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرده و آن را حمله ای آشکار می دانیم که امنیت منطقه را تهدید می کند و به تنش در منطقه دامن می زند. 🛑 اخوان مخالف هرگونه حمله ای است که حاکمیت کشورها را نقض می کند؛ زیرا این حمله به منزله نقض قوانین بین المللی و حمله به حقوق مردم است. 🔸 همچنین اخوان بر این باور است که باید گام‌های موثری برای افزایش هزینه هر نوع تجاوز از سوی رژیم صهیونیستی علیه کشورهای اسلامی برداشته شود، به نحوی که آن هزینه های سنگین اسراییل را از ادامه گسترش دامنه جنگ نگه دارد، چیزی که نخست‌وزیر تروریستی آن را دامن می زند. بنیامین نتانیاهو به دنبال این است که از پاسخگویی سیاسی برای ناکامی‌های خود اجتناب کند و از پاسخگویی جنایتکارانه برای جنایات خود علیه بشریت بگریزد. 💠 این گروه از ملت‌های عرب و اسلامی می‌خواهد که حول مسائل محوری ملت متحد شوند و حمایت مستمر خود را از مقاومت پایدار فلسطین تا دستیابی به اهداف خود در آزادسازی کل سرزمین فلسطین تقویت کنند. [بدون امضا] اخوان المسلمین شنبه ۲۳ ربیع الثانی ۱۴۴۶ ق.مصادف با ۲۶ اکتبر ۲۰۲۴ میلادی 🏷 💠 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و واتس اپ: ʲᵒᶦⁿ↷ ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ʲᵒᶦⁿ↷ ➣https://chat.whatsapp.com/FLlDC5HucS4IxWzZVaVe2o
⚡️ جدیدترین پیام بزرگان مرکز جماعت تبلیغ رائیوند خطاب به امت اسلام 📜 امروز تمام دنیا گرفتار عذاب الهی است، امت باید بخاطر اشتباهات و گناهان اجتماعی و انفرادی خود و دیگران از خداوند متعال طلب مغفرت کنند، و این پیغام را برای هر زن و مرد بفرستید، روزانه یک بار این دعاها را بخوانید. ✍️ پانوشت: «جماعه التبلیغ» هند یک جریان سلفی با گرایش دیوبندی با اصالت بخشی به تبلیغ و عدم درگیری خود با چالش های اجتماعی و سیاسی جهان اسلام، خنثی ترین و بی تفاوت ترین مسلمانان نسبت به رخدادهای مرتبط با سرنوشت جهان اسلام هستند. آنها مطلقا در سیاست دخالت نمی کنند و به همین جهت در اسرائیل دو مرکز تبلیغی فعال دارند و فعالیتشان در عربستان ممنوع است. پررنگ بودن «تبلیغ» از منظر آنها باعث کمرنگ شدن «جهاد» شده و آیات جهاد در قرآن را به معنای «کوچ برای تبلیغ دین» تاویل می کنند و دال مرکزی جهاد از منظر آنها کشاندن مردمان گمشده در طوفان بلاها به سوی خداست. بنابراین جهاد نظامی از منظر این جماعت منتفی است و در مسئله اسراییل، کشتار مسلمانان توسط هندوها و.. هر موضع گیری را ممنوع می دانند. 🏷 💠 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و واتس اپ: ʲᵒᶦⁿ↷ ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ʲᵒᶦⁿ↷ ➣https://chat.whatsapp.com/FLlDC5HucS4IxWzZVaVe2o
مسلمنا muslimnair
📂 ناگفته هایی تلخ از زندگی در اسرائیل (۱) 🇵🇸 نوار غزه، بزرگترین زندان بدون سقف جهان (به بهانه طوفان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️ طرح دو دولتی؛ ساده اما ناممکن 🔸 بسیاری از دولت‌های عربی و ترکیه راه حل مسئله فلسطین را «پیاده سازی طرح دو دولتی» می‌دانند. 🔹 به این معنا که رژیم صهیونیستی به مرزهای ۱۹۶۷ بازگردد و دو دولت مستقل فلسطینی و اسرائیلی بر اساس مرزهای آن سال شکل بگیرد و این چالش دراز دامن چند سال اخیر خاتمه یابد. 🔸 اگر چه طرح دو دولتی در ظاهر سهل می‌نماید؛ اما اگر توسعه طلبی صهیونیست ها را از ۱۹۴۷ و صرفاً با استناد به ویدئو بالا که توسط یورو نیوز تهیه شده، در نظر بگیریم به غیرممکن بودن چنین طرحی می‌توان پی برد؛ چرا که روند گسترش مرزهای رژیم صهیونیستی و آب رفتن مرزهای فلسطین نشان می‌دهد که مهم ترین مخالف اجرای طرح دو دولتی، اسرائیل است که خواسته اش تمام سرزمین فلسطین است، اگر بعد از آن سراغ لشکرکشی به مرزهای اردن و.‌‌.. نرود. 🏷 🔻منظاری ایرانی؛ منظری عربی ʲᵒᶦⁿ↷ 🆔 @Arabworld2023 💠 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و واتس اپ: ʲᵒᶦⁿ↷ ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ʲᵒᶦⁿ↷ ➣https://chat.whatsapp.com/FLlDC5HucS4IxWzZVaVe2o
⚡️ افتتاح فاز اول شهر فوق مدرن «سنداله» و رقیب مناطق گردشگری مطرح جهان با عنوان «ابرپروژه نئوم» در منطقه تبوک عربستان توسط بن سلمان ✍ پانوشت: با این تحولات شتابان عربستان در دوران بن سلمان در افق چشم انداز ۲۰۳۰ ادعای ادوارد سعید را که می گفت «اسلام‌ِ نفتی عربستان نوعی الیگارشی محلی بر حاشیه خلیج تحمیل کرده تا اعراب برای همیشه با دموکراسی وداع کنند» بیش از پیش خود را نمایان کرده است. 💠 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و واتس اپ: ʲᵒᶦⁿ↷ ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ʲᵒᶦⁿ↷ ➣https://chat.whatsapp.com/FLlDC5HucS4IxWzZVaVe2o
مسلمنا muslimnair
⚡️ گزارش دست اول از جریان شناسی چند مسئله مهم جهان عرب در یک کتاب جدید الانتشار ✍️ به قلم: سید علی بطحائی 📚 مشخصات کتاب: گرایش ها و گزارش های اندیشگی جهان عرب، سیدحسن اسلامی اردکانی، نشرکرگدن، پاییز۱۴۰۳، ۳۵۰،۰۰۰ تومان. ✅ در برگ ریزان طبیعت ۱۴۰۳، نشر کرگدن اوراقی سبز از دفتر آرای روشنفکران جهان عرب را منتشر و بهار اندیشه ورزی را در ایران تازه کرد. «گرایش‌ها و گزارش‌های اندیشگی در جهان عرب» که درصدد نشان دادن هم افقی دغدغه های نواندیشان عرب و ایران است، اثری فاخر از دکتر سید حسن اسلامی اردکانی است. به همین مناسبت در یادداشت پیش رو به نکاتی در این زمینه اشاراتی خواهیم داشت. 1️⃣ یکم: روح حاکم در این اثر برای پاسخ به دغدغه مشترک اندیشمندان عرب و دانشوران ایرانی به سئوال ریشه عقب ماندگی مسلمانان (التخلف) است. در مقدمه ضمن اعتراف به پیشتازی متفکران عرب در پاسخ به مسئله «لماذا تاخر المسلمین»، با کرنولوژی از گرایش های نسل نخست همعصران محمد علی پاشا (شیخ حسن العطار، رفاعه رافع طهطاوی، عبدالرحمن الجَبَرتی و خیرالدین تونسی) تا نسل بعد (سید جمال و عبده) قلم رانده و به رویکردهای آنها اشاراتی کرده است. هر چند جای خالی بررسی نسل اول اندیشمندان در رویارویی با غرب در کتاب های فارسی احساس می شود [بجز درس گفتارهای مقصود فراستخواه]، ولی این کتاب در مقدمه و بخش «فلسفه المشروع الحضاری» تا حدودی این خلاء را مرتفع کرده است. در بخش معرفی پروژه عقل الجابری نیز همین خط زمان با پیوندش با جریان شناسی مسئله «عقل» در ادوار تاریخی پیگیری شده و سر نخ قصه پیچیده عقل در تاریخ اسلام و تطورات آن قرن به قرن دنبال شده است. در جریان شناسی تطبیقی فمینیسم ایرانی و عربی با مقایسه تطبیقی زمانی آرای «امینه ودود»، «لیلا احمد» با فمینیست های وطنی نیز این مهم دنبال شده است. تسلط نویسنده بر حوزۀ مغفول تاریخ اندیشه های اصلاحی در جهان عرب باعث شده که مباحثی همچون مسئله تغییر زبان و ناسیونالیست در طه حسین و زبان پاک در کسروی و ابراهیم پور و داد و ستد فکری آنها از یکدیگر رمزگشایی شود. 2️⃣ دوم: از ویژگی های خوب این اثر انتخاب های هدفمند متفکران عرب است. مولف با صرافتی خاص اندیشورانی را گزینش کرده که قلمرویی وسیع از اندیشه ها را دارند. انتخاب الجابری مراکشی با مسئله نقد عقل عربی، فهمی جدعان فلسطینی آنتی اسلام سیاسی و مسئله عقب ماندگی و جریان شناسی فمینیسم در جهان عرب، ظاهر و سرگذشت سکولاریسم و کنش های اخوان المسلمین، کارنامه و تبار شناسی حقوق بشر در جهان عرب، تعلیم و تربیت و ملی گرایی عربی از مسائلی هستند که نویسنده به آنها پرداخته است. 3⃣ سوم: اگر علاقمند به پیگیری فراز و فرود فمینیسم در روشنفکران جهان عرب هستید، مونوگرافی موضوعی فهمی جدعان در این اثر شما را به سرچشمه های جریان شناسی فمینیسم آشنا می کند. دکتر اسلامی در این اثر کوشیده کاملا آکادمیک و بدون پیش داوری گزارش های فمینیسم در جهان عرب را تقریر کند، ولی از کنار گزاره های چندپهلوی روشنفکران عبور نمی کند و نظرات خود را به صورت شفاف بیان کرده است. وی با اینکه در این کتاب از لایه های درونی اندیشه های روشنفکری گزارش داده، ولی گرفتار التقاط روشنفکران نشده و بر آن است که می توان از دل سنت به گزاره های روشنفکری نگریست و دچار التقاط نشد. گفته اند: التقاط، بیماری حرفه ای روشنفکران است؛ چنانچه سل بیماری معدن کاران و دیسک کمر بیماری شغلی رانندگان. به بیان دیگر نویسنده با اینکه سه دهه مواجه مستقیم با آرای روشنفکری دارد، عمیقا به بازسازی سنت اسلامی امیدوار است و با اصالت بخشی به سنت عقلانی - وحیانی با گزاره های روشنفکری مواجه شده و با نقدهای بنیانی اش، گزاره های سنت افکن روشنفکران را دچار چالش کرده است. کافی است به شش کامنت این اثر در بحث جریان شناسی فمینیسم اسلامی [همدلی تا خموشی] بنگرید تا این نکته را با گوشت و پوست خود لمس کنید. 🔚 النهایه: قلم پاکیزه با وجود صعوبت طرح مباحثی عصا قورت داده همچون عقل آنچنان جذابیتی به این اثر داده که نه تنها از مطالعه متن خسته نمی شوید؛ بلکه به آن وابسته و از اعماق وجود احساس غرور از رویارویی عالمانه یک هموطن با اندیشه های روشنفکران جهان عرب خواهید کرد. از تمام محسنات این کتاب اگر چشم بپوشیم، ولی این نکته را نمی توان نادیده گرفت که اسلامی با هایپر انبوه خوانی هایش یک تنه به میدان فکری روشنفکران عرب رفته و سکه مواجه با آرای روشنفکران عرب را به نام خود ضرب کرده است. باشد که این پیش قراولی، بستری را برای اندیشوران، طلاب و دانشجویان نسل جدید فراهم تا با پیمودن این مسیر، اقدام به نوشتن محصولات دانشجویی در این مسائل عام البلوای روشنفکری را در دستور کار خود قرار دهند. چنین باد... 🏷 💠 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) ʲᵒᶦⁿ↷ ➣ @Muslimnair
مسلمنا muslimnair
🛑 آینده تحولات اسلام گرایان یمن به زبان ساده(۳) ✍به قلم: یوسف هنرمند ➣ https://t.me/Muslimnair مُس
⚡️اقتدار ساختاری حوثی های یمن در معادلات بین الملل 🔹 به گزارش الجزیره یک ناو نظامی آلمانی (تأکید می کنیم ناو نظامی و نه ناو تجاری) در مسیر بازگشت خود از اقیانوس هند به طرف آلمان از دریای سرخ عبور نکرد و مجبور شد برای حفظ امنیت خود، دور قاره آفریقا را بپیماید و دماغه امید نیک (جنوبی ترین منطقه آفریقا که عموما با طوفان های سهمگین دریایی مواجه است) را برای ادامه مسیر انتخاب کند. ✍ پانوشت: انصارالله یمن با نمایش اقتدار خود در تنگه باب المندب و دریای سرخ نقش تعیین کننده ای در معادلات جهانی دارد و از این طریق اقتدار ساختاری خود را به رخ می کشد. 🏷 💠 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و واتس اپ: ʲᵒᶦⁿ↷ ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ʲᵒᶦⁿ↷ ➣https://chat.whatsapp.com/FLlDC5HucS4IxWzZVaVe2o