eitaa logo
عرفان های نوظهور
390 دنبال‌کننده
198 عکس
99 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خلع بدن، غایت آنچه بزرگان اک برای خود متصور هستند، خارج کردن از بدن است. ؛ برگرفته از استاد رویا، ص 9. این کار تنها با پاره‌ای از ریاضت‌ها دست یافتنی است. ولی آنچه در ذکر شده است این است که انسان «ولی‌الله» است و مظهر تمام اسماء‌اللهی است و می‌تواند به جایی برسد که به اذن خدا در زمین « » کند. در این‌باره می‌گوید: «مرحله بالاتر از خلع بدن، آن قدرتى است که بنده‌اى در اثر بندگى و عبودیت خداوند و در اثر قرب به ذات اقدس الهى و در اثر نزدیک شدن به کانون لایتناهاى هستى می‌تواند در دنیاى بیرون خودش هم تصرف کند، می‌تواند چوبى را تبدیل به اژدها کند، می‌تواند قرص ماه را دو نیم کند، می‌تواند تخت بلقیس را در یک چشم به هم زدن از یمن به فلسطین احضار کند. ؛ یا ؟ @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
« » نام شهری در مصر بود که ساکنان آن همگی اعضای بودند که به یک خدایگان شکل موسوم به «سوبِک» اعتقاد داشتند. آنها در شهر خود از یک تمساح اصطلاحاً موسوم به «سوچوس» نگهداری می کردند. اغلب، از سراسر شهر و نواحی اطراف آن، مردم دسته دسته برای زیارت جناب سوچوس می شدند و می گشتند! طبق شواهد تاریخی، تمساح مذکور به طلا و جواهر مزین بود و همواره تعدادی اطراف او به چشم می خورد. مردم اغلب به عنوان هدیه، برای سوچوس غذا می آوردند. در این مواقع، کاهنان دهان تمساح را به زور باز می کردند و غذاها را درون آن می چپاندند. جالب است که گاهاً به سوچوس بی نوا هم داده می شد. باز همانند قبل، یکی از کاهنان دهان تمساح را باز می کرد و کاهن دیگر نوشیدنی را درون حلق خزنده مقدس می ریخت. پس از مرگ سوچوس، تشییع جنازه ای در شأن یک برای او ترتیب داده می شد. پیکر تمساح ابتدا با پارچه های نفیس پوشانده شده و سپس عملیات انجام می پذیرفت؛ دست آخر نیز، جسد مومیایی شده در یک دخمه زیرزمینی نهاده می شد. نیاز به توضیح نیست که پس از انجام کلیه مراسم، یک تمساح دیگر به عنوان برگزیده می شد و تشریفات فوق الذکر دوباره از نو تکرار می گشت @n_erfanha
، خواسته یا ناخواسته؟ تائوئیسم یکی از عرفان‌های محسوب می‌شود. این مردمان طبیعت را در مرکز توجه قرار داده، علاقه به جهان و دل‌بستگی به حیات و ادامه زندگانی را هدف و مقصود نهایی خود قرار داده‌اند. نیز دراین‌بین دست‌خالی ننشست و توانست باقدرت محصورکننده خود این آیین را به‌شدت ترویج کند. بخشی از فیلم‌ و که در این راستا ساخته شد، عبارت‌اند از: فیلم ، معبد ، و کار است. انیمیشن در چند بخش از شبکه‌ی ملی برای کودکان و نوجوانان پخش شد و یکی از اهداف این انیمیشن ترویج تائوئیسم و انرژی و آداب مربوط به آن است. نگاه عرفان به اصالت حیات مادی و بحث است و غایتی که این آیین برای خود ترسیم می‌کند رسیدن به آرامش و سلامت جسم است. و این درصورتی است که هدف خلقت و غایت انسان چیزی بسیار فراتر از آن است که در اینجا ترسیم می‌کنند. مخاطبین این گروه سنی که و هستند قدرت تشخیص و تفکیک را ندارند و به‌طور ناخواسته به این سمت متمایل شده و علقه‌ای برای آن‌ها ایجاد می‌شود که این برای قشر جوان ما، تهدید کننده است. و این درحالی است که اسلام بی‌بدیل‌ترین و غنی‌ترین دین آسمانی است که ما هنر انتقال آن را برای کودکانمان نداریم و نتوانسته‌ایم به خوبی در این عرصه وارد شویم. سؤالی که مطرح می‌شود، این است که آیا بهتر نیست محتوای برنامه‌ها و انیمیشن‌ها را رصد کند تا افکار کودکان یک کشور اسلامی توسط آیین‌های انحرافی مانند و تائوئیسم و غیره مسموم نشود؟ @n_erfanha
توهین به امام حسین(علیه السلام) و نسبت شرک به خاندان وحی و نبوت توسط مدعیان دروغین! @n_erfanha
راهی جز وجود ندارد همیشه باید اهل از (علیهم‌السلام) بود. استمداد از اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در خود اهل بیت هم بوده است. (سلام‌الله‌علیه) در جنگ از رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) این گونه استمداد می‌گرفتند: «یا الله یا الله یا جبرئیل یا جبرئیل یا محمد یا محمد النجاة النجاة» ؛ الاحتجاج(للطبرسی)، ج1، ص97. ولی آنچه در و برخی از مشاهده می‌شود خلاف این است و توسل و استمداد گرفتن را معرفی می‌کنند. آیا اشخاصی مانند که این‌گونه نظرات را می‌دهند؛ شناختی از دین دارند؟ @n_erfanha
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
با (سلام‌الله‌علیه) یکی از راه‌هایی که (سلام‌الله‌علیه) برای کسب آرامش به فرزندشان امام حسن‌(سلام‌الله‌علیه) توصیه می‌کند این است که می‌فرماید: «...غم و اندوه خود را در پیشگاه خداوند مطرح كن تا غم‌های تو را برطرف كند و در مشكلات تو را یاری رساند...» ؛ نهج البلاغه نامه 31. ؛ کسب آرامش در محضر خالق بی‌کران یا در محضر یوگا. @n_erfanha
فلورانس اسکاول شین، مروج و صاحب کتاب‌های بازی زندگی و راه این بازی و چهار اثر از . وی در چندین جای کتاب خود مخاطبینش را دعوت به می‌کند و می‌گوید: «در برابر شریر مقاومت نکنید. مغلوب بدی نشوید. بدی را به نیکویی مغلوب سازید.» ؛ چهار اثر از فلورانس، ص 28 هیچ عاقلی می‌پذیرد در مقابل یک انسان تجاوزکار و زیاده‌خواه، که مال و ناموس دیگری را طلب می‌کند، با مهربانی و عطوفت رفتار نمایند و هر چه می‌خواهد، دو دستی تقدیمش کنند؟ یا اینکه باید او را از زیاده‌ خواهی‌ اش بازگردانند، اگر چه نیاز به خشونت باشد؟ @n_erfanha