ترویج متون عرفانی سایر ملل توسط مربیان یوگا به روایت تصویر!
#کانالی_متفاوت
#آشنایی_با_عرفان_های_نوظهور
@n_erfanha
#عرفان_ناب
امام حسین علیهالسلام؛ من أحَبَّكَ نَهاكَ ، ومَن أبغَضَكَ أغراكَ؛ هر كس دوستت دارد ، تو را [از كار زشت] باز مى دارد و هر كس دشمنت دارد ، تو را [به آن] برمى انگيزد.
@n_erfanha
کلید ترویج #عرفان_های_نوظهور
کلید ترویج عرفان های کاذب در دهه ۷۰ شمسی زده شد که مصادف بود با سیل ترجمه و ورود #معنویت های وارداتی #نوظهور به کشور. این برهه زمانی را باید دوران اقبال جهانی و رونق این گونه جریان های #معنوی_کاذب در سراسر جهان به شمار آورد که کشور ما نیز از سایرین مستثنی نبود و خیلی زود اسامی چون؛
#کارلوس_کاستاندا، #دون_خوان، #پائولو_کوئیلو، #اشو، #پال_توئیچل و به دنبال آن، #برایان_تریسی و #ویندایر و...» بر سر زبان ها افتاد و ردپای آثار آن ها در بازار نشر پیدا شد.
#کانالی_متفاوت
#آشنایی_با_عرفان_های_نوظهور
@n_erfanha
#انحراف
تایید نظریه داروین در عرفان دروغین حلقه!
#کانالی_متفاوت
#آشنایی_با_عرفان_های_نوظهور
@n_erfanha
بخشش در #معنویت_نوپدید
مفهوم "بخشش" در معنویتهای جدید فراوان تبلیغ میشود. این مفهوم در نوشتههای " #اکهارت_توله" فیلسوف آلمانی برجستگی خاصی دارد. در متون اسلامی، مفهوم بخشش در عرصه حیات جمعی و تعامل با افراد در اجتماع وارد شده و به معنای صرف نظر کردن از حق معنوی و مالی خود و یا سهیم کردن دیگران در امکانات شخصی است. اینگونه بخشش در متون دینی، در صورتی #فضیلت_اخلاقی محسوب میشود که با قصد خیر رساندن به دیگران و کسب رضایت خدا انجام شده باشد.
واژه بخشش در کلام #اکهارت، به معنی چشمپوشی از داشتههای خویش و شریک کردن دیگران در داراییهای خود نبوده بلکه به معنی چشمپوشی از نگرانیها و گذشتن از خود است. به عبارت دیگر، بخشش در نظام اندیشه اکهارت، نه با سرگذشت دیگران پیوند میخورد نه با انگیزه ورود به عالم معنا و کسب فضیلت اخلاقی انجام میشود یعنی نه خدا در آن به چشم میخورد و نه رسالت اجتماعی در آن دیده میشود، نتیجه اینکه بخشش در اندیشه اکهارت واژهای در مقابل کینهتوزی یا خساست نیست بلکه در مقابل ندامت به کار میرود.
بخششی که اکهارت به آن دعوت میکند، در حقیقت دعوت به #سرپوش_گذاشتن بر وجدان اخلاقی است یعنی چراغی به نام عذاب وجدان که ممکن است سوسوی آن در نهایت آدمی را به خالقش پیوند دهد و راه بسته انسان مدرن را به عالم معنا باز کند. این در مکتب اکهارت، ضد ارزش است و مدفون کردن آن، ارزش معرفی میشود! اکهارت از دیگران میخواهد با بخشش، گله و شکایت را کنار بگذارند و انسانهای قانع و سربهراهی باشند و اجازه دهند که تمدن غرب به کار خود ادامه دهد.
به راستی #معنویتی که با انکار مشکلات روانی انسان مدرن آغاز میشود، شناختش از نیازهای روحی آدمی چه میزان درست خواهدبود؟ فهمش از ساحتهای وجودی انسان چقدر قابل اعتماد خواهدبود؟ در نهایت راهکارهایی که برای درمان پیشنهاد میدهد، چه میزان واقعبینانه و کارآمد خواهندبود؟
#کانالی_متفاوت
#آشنایی_با_عرفان_های_نوظهور
@n_erfanha
#عرفان_ناب
امام حسين(ع)می فرمایند: بدانيد كه نيازهاى مردم به شما از نعمت هاى خدا بر شماست. از آنها ملول نشويد كه گرفتار مى شويد. منبع؛كشف الغمّة ج2 ص241
@n_erfanha
پُر مدعاترین #مُدعی_دروغین
یکی از پُر مدعاترین جریان کاذب #مهدویت، جریان احمد بصری است. وی تاکنون توانسته 53 ادعای باورنکردنی را به نام خود ثبت کند. چند نمونه از این ادعاها عبارتند از:
۱. أنه رسول الإمام المهدي؛
٢. أنه وصي الإمام المهدي؛
٣. أنه من ولد الإمام المهدي؛
٤. أنه أول المهديين الاثني عشر؛
٥. انه الإمام الثالث عشر؛
٦. انه قائم آل محمد المذكور في كثير من الروايات.
منبع؛سایت مهدیون
منتظر ادعاهای بعدی #احمدالحسن؛ از جمله #نبوت و #الوهیت هم باشید!
#کانالی_متفاوت
#آشنایی_با_عرفان_های_نوظهور
@n_erfanha
آیا #موسیقی راهی به #عرفان و #معنویت دارد؟
عدهای بر این باورند موسیقی دارای جنبهی #ملکوتی و #ماورای_طبیعی میباشد، و میتواند انسان را به #عرفان_الهی برساند. در صورتی که اگر چنین بود؛ هرکسی که موسیقی را بیشتر مینواخت و یا بیشتر آن را میشنید، باید روحانیتر و ملکوتیتر از دیگران میبود؛ درصورتیکه چنین نیست.
#منبع؛ جستارهایی در نقد عرفانهای نوظهور، ص169
#نکته؛
امروزه در مکاتب مختلف، از #موسیقی برای #جذب جوانان و افراد تازهکار استفاده میشود.
#کانالی_متفاوت
#آشنایی_با_عرفان_های_نوظهور
@n_erfanha