eitaa logo
«نـفـیٖر نِــےْ» | مُحَـمَّد بُرْهـٰان
110 دنبال‌کننده
496 عکس
615 ویدیو
5 فایل
*گاهی می‌نویسم...* ارتباط با ادمین: @MohammadMahdi_BORHAN
مشاهده در ایتا
دانلود
سیاه نمایی یا آشنایی زدایی؟ ... متأسفانه وقتی هم کسی ایراد می‌گیرد، با این پاسخ ضعیف روبه‌رو می‌شود که «هنر و هنرمند آینه‌ی جامعه هستند» یا می‌گویند «این فیلم‌ها برایند آن چیزی است که ما از جامعه دریافت کرده‌ایم» اما مگر سینما یا هنر فقط عهده‌دار روایت دوباره‌ی همان چیزهایی است که مردم خودشان هم از آن‌ها با خبر هستند؟! 👌🏻 *اصل یادداشت را در اینجا بخوانید
🔆 متن وصیت نامه آیت الحق میرزا علی قاضی که کمتر از یک ماه پیش از ارتحال نوشته شده و در آن جز به متابعت از شریعت توصیه نفرموده است: بسم الله الرحمن الرحیم 🔺 الحـمـد لله الذى لا یـبقى الا وجهه و لا یدوم الا ملکه و الصلوة و السلام على خاتم النبیین الذى هـو البـحـر و الائمة الاطهار من عترته جواریه و فلکه ، صلى الله علیه و علیهم ما سلک سلکه و نسک نسکه. و بـعـد، وصـیـت از جـمـله سـنـن لازمـه است و بنده عاصى ، على بن حسین الطباطبایى چندین مـرتـبه وصیت نامه نوشته‌ام و اینکه در این تاریخ که روز چهارشنبه، دوازدهم ماه صفر سـنـه هـزار و سـیـصـد و شـسـت و پـنـج (۱۳۶۵) اسـت و ایـن وصـیـت نـامـه دو فـصـل اسـت : یـک فـصل در امور دنیا، فصل دیگر در امور آخرت است . مقدم دارم ذکر دنیا را چنان که حق - تبارک و تعالى - در خلقت و ذکر آخرت مقدم داشته است. دیـگـر آنـکـه از جـمـله قـروض ، پـنـجـاه تـومـان اسـت کـه مال الوصیة علیین رتبت ، حاج سید قریش قزوینی است و بعد از ایشان به حاجى امام قلى رسیده است و از حاجى قلى به والد حقیر رسیده است - رضوان الله علیهم اجمعین . این وجه باید در دست کسى که اهلیت آن را داشته باشد برسد که در دهه محرم از فایده شرعیه آن عـزادارى بـکـنـد، چـیـزى از آن بـه روضـه خـوان بـرسـد، بـه چـاى و قـهـوه و امثال این صرف نشود- ان شاء الله تعالى. واگر شخص دیگرى را معرفى کردم ، در حاشیه همین وصیت نامه مى نویسم و بعد از این اگر تغییر و تبدیل به نظر رسید، در ذیل ورقه نوشته مى شود. و فـصـل دوم در امـور آخرت و عمده آنها توحید است . خداى تعالى مى فرماید: ان الله لا یـغـفر ان یشرک به و یغفر ما دون ذلک لمن یشاء (نساء ۴۸) همانا خداوند شرک به خود را نمى بخشد و جز آن را براى هر که بخواهد مى بخشد. و این مطلب حقیقتش به سـهـولت بـه دسـت نـمـى‌آیـد و از اولادهـاى بـنـده کـسـى تـا حال مستعد تعلیم آن ندیده‌ام و از رفقا هنوز وصى آخرتى معین نکرده است که شما را به پـیـروى او امـر کـنـم . عـجـالتـا ایـن شـهـادت را از بـنـده تحمل نمایید: اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شریک له کما شهد الله لنفسه و ملائکته و اولوا العلم من خلقه لا اله الا هو العزیز الحکیم الها واحدا احدا صمدا لم یتخذ صاحبة و لا ولدا و لا شریک له فـى الوجـود و لا فـى الالوهـیـة و لا فـى العـبـودیـة و اشـهد الله سبحانه و ملائکته و انـبـیـاءه و سـمـاءه و ارضـه و مـن حضرنى من خلقه و ما یرى و لا یرى و اشهدکم یا اهلى و اخوانى على هذه الشهادة بل کل من قرا هذا الکتاب و بلغه شهادتى و اتخذکم جمیعا شاهدا و اشـهـد ان محمدا عبده و رسوله جاء بالحق من عنده و صدق المرسلین و ان اوصیاءه من عترته اثنا عشر رجلا اولهم امیرالمؤ منین على بن ابى طالب و آخرهم الامام منتظر لدولة الحق و انه یـَظـهـر و یُظهر دین الحق - صلى الله علیه و علیهم - و اشهد ان البعث حق و النشور حق و کـلمـا جـاء بـه رسول الله او قاله اوصیاؤ ه - صلى الله علیه و علیهم - حق لا ریب فیه . اسـال الله المـوت عـلى هـذه الشـهـادة و هـو حـسـبـنـا جـمـیـعـا و نـعـم الوکیل . الحمد لله رب العالمین. امـا وصـیـتـهـاى دیـگـر، عـمـده آنـهـا نـمـاز اسـت . نـمـاز را بـازارى نـکـنـیـد، اول وقـت بـه جـا بـیـاوریـد بـا خضوع و خشوع ! اگر نماز را تحفظ کردید، همه چیزتان مـحـفـوظ مـى مـاند و تسبیحه صدیقه کبرى سلام الله علیها و آیة الکرسى در تعقیب نماز تـرک نـشـود؛... واجـبـات اسـت و در مـسـتـحبات تعزیه دارى و زیارت حضرت سیدالشهداء مسامحه ننمایید و روضه هفتگى ولو دو سه نفر باشد، اسباب گشایش امور است و اگر از اول عـمـر تـا آخرش در خدمات آن بزرگوار از تعزیت و زیارت و غیرهما به جا بیاورید، هـرگـز حـق آن بـزرگـوار ادا نـمـى شـود و اگـر هـفـتـگـى مـمـکـن نـشـد، دهـه اول محرم ترک نشود. دیـگـر آنـکـه ، اگـر چـه ایـن حرفها آهن سرد کوبیدن است ، ولى بنده لازم است بگویم ، اطـاعـت والدین ، حسن خلق ، ملازمت صدق ، موافقت ظاهر با باطن و ترک خدعه و حیله و تقدم در سلام و نیکویى کردن با هر بر و فاجر، مگر در جایى که خدا نهى کرده . اینها را که عـرض کـردم و امـثـال ایـنـهـا را مـواظـبـت نـمـایـیـد! الله الله الله کـه دل هیچ کس را نرنجانید! تا توانى دلى به دست آور دل شکستن هنر نمى باشد و عن تقریر الاحقر، 🔺 على بن الحسین الطباطبایى @ofoqemobin
هدایت شده از بیت‌ الغزل
ای عشق سر بزن به دل سنگ من که گاه روید ز سنگ فرش خیابان جوانه‌ای🌱 @beytolghazal
برداشتی آزاد، از «آزادی» در بیانات آیت الله خامنه‌ای ┄┄┅••┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄••┅┄┄ 🌐 [آزادی که اسلام مطرح می‌کند به چه معنی است و چه رابطه‌ای با آزادی‌های طرح شده توسط دیگر نظامات فکری دارد؟] 💠 وجه اشتراکِ تمام مکاتب فکری بشری در رابطۀ با مسئله "آزادی"، این است که تمام این مکاتب، یکی از مصادیق بارز آزادی مطلق را دیکتاتوری می‌دانند! بله دیکتاتوری! گرچه به آن تصریح نداشته باشند؛ منظور آنست که آزادی مطلق و بی بند و باری (نه فقط به معنای فرهنگی آن، بلکه حتی مصادیق اجتماعی آن) ضد آزادی عمل کرده و آزادی را می‌بلعد. یک دیکتاتور مطلقاً آزاد است هرکاری که می‌خواهد بکند، اگرچه آن کار بر ضد آزادی دیگر افراد بشر بوده و موجب استثمار آنان شود و در نتیجه آزادی آنان را سلب کند. پس ملاحظه کردید که چطور، آزادی مطلق بر ضد آزادی عمل کرده و آن‌را هضم می‌کند… 💠 پس تا به اینجای کار مشخص شد که برای اقامۀ آزادی، باید "مرزها و چارچوب‌ها"یی برای آن در نظر گرفت تا آزادی، مطلق و بی‌قید و بند نشده، و بر ضد خود عمل نکند. پس اینکه آزادی باید حد و مرز داشته باشد، اصلِ موضوعه‌ای بین تمام مکاتب فکری‌ست. در نتیجه آنچه که نظر مکاتب مختلف را نسبت به آزادیْ از ریشه جدا می کند، همین مرزها و چارچوب‌هاست. انسان برای آنکه بتواند از حق آزادی خود استفاده تام و کامل را ببرد، باید محدود شود تا آزادی مطلق او باعث آسیب به آزادی دیگران نشود. [البته حساب "آنارشیست ها"یی که در اواخر قرن هجده و اوئل قرن نوزده پدید آمدند جداست؛ گرچه آنان نیز در عمل به آنچه می گفتند عمل نمی کردنند و بنا بر اقتضاء آزادی، مرزهایی را برای آن در نظر می گرفتند!] 💠 مرزهای آزادی در مکاتب غربی، فی الجمله در دو گزاره خلاصه میشود: ۱- انطباق آزادی با "قانون"، به نحوی که از آن تخطی نشود. ۲- «عدم تعرض به آزادی دیگران»، یعنی مرز آزادی هر کس، تا آزادی فرد دیگر است. فعلاً در رابطه با محتوای این دو گزاره و ماهیت قانون‌گذاری بحثی نداریم؛ این مطلبْ خود، بحثی جدا می‌طلبد… ♻️ حال به سوال اصلی می‌پردازیم: رابطۀ مرزهای آزادی مطروح در اسلام، و این دو مرز چیست؟ آیا کاملاً متفاوت اند ویا آنکه اشتراکاتی با یکدیگر داردند؟... ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ۱۳۹۸/۰۹/۰۱۳ ❇️ ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
البقره: لَا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا لَهَا مَا كَسَبَتْ وَعَلَيْهَا مَا اكْتَسَبَتْ رَبَّنَا لَا تُؤَاخِذْنَا إِن نَّسِينَا أَوْ أَخْطَأْنَا رَبَّنَا وَلَا تَحْمِلْ عَلَيْنَا إِصْرًا كَمَا حَمَلْتَهُ عَلَى الَّذِينَ مِن قَبْلِنَا رَبَّنَا وَلَا تُحَمِّلْنَا مَا لَا طَاقَةَ لَنَا بِهِ وَاعْفُ عَنَّا وَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَا أَنتَ مَوْلَانَا فَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ ﴿286﴾
Hasan Golnaraghi - Mara Beboos (320).mp3
15.19M
01:03 🎙 📖 🎹 مرا ببوس برای اخرین بار تو را خدا نگه دار که میروم به سوی سرنوشت...
همه عمر برندارم سر از این خمار مستی که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
🔘 فصل دوم از "فقه‌سیاسی" با عنوان: «کیش شخصیت(غلو) در جمهوری اسلامی؛ دلایل و پیامدهای آن» ❇️ با تبیین استاد اکبرنژاد ✅ به زودی .... 🆔 @AkbarNejad_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای خفته در مزار! سر از خاک کن برون! احوالِ چاکرانِ تو بعد از تو در هم است...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الغاشية: أَفَلَا يَنظُرُونَ إِلَى الْإِبِلِ كَيْفَ خُلِقَتْ وَإِلَى السَّمَاءِ كَيْفَ رُفِعَتْ ﴿۱۸﴾ وَإِلَى الْجِبَالِ كَيْفَ نُصِبَتْ ﴿۱۹﴾ وَإِلَى الْأَرْضِ كَيْفَ سُطِحَتْ ﴿۲۰﴾
پشت کاجستان، برف-سهراب سپهری.mp3
3.31M
پشت كاجستان، برف ❄️ برف ❄️، یك دسته كلاغ جاده یعنی غربت باد، آواز، مسافر، و كمی میل به خواب شاخ پیچك و رسیدن و حیاط من، و دلتنگ، و این شیشه‌ی خیس می‌نویسم، و فضا می‌نویسم، و دو دیوار، و چندین گنجشك یك نفر دلتنگ است یك نفر می‌بافد یك نفر می‌شمرد یك نفر می‌خواند زندگی یعنی -یك سار پرید! از چه دلتنگ شدی؟ دلخوشی‌ها كم نیست: مثلاً این خورشید، كودك پس فردا، كفتر آن هفته... یك نفر دیشب مرد و هنوز، نان گندم خوب است و هنوز آب، می‌ریزد پایینْ اسب‌ها می‌نوشند قطره‌ها در جریان، برف ❄️ بر دوش سكوت و زمان روی ستون فقرات گل یاس... 👌🏻