eitaa logo
«نـفـیٖر نِــےْ» | مُحَـمَّد بُرْهـٰان
120 دنبال‌کننده
418 عکس
482 ویدیو
4 فایل
*گاهی می‌نویسم...* ارتباط با ادمین: @MohammadMahdi_BORHAN
مشاهده در ایتا
دانلود
. . . تشکر می‌کنم از برادر هنرمندم آقای "حسن بهرامی نژاد" که آثارشون رو در کانال خوشنویسی/خط طلبه بارگزاری می‌کنن. دنبال کنید...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 پندار ما این است که ما مانده ایم و شهدا رفته اند، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده است و شهدا مانده اند...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تو دهنی مرندی به مجری انگلیسی؛ در مراسم تشییع، به میزان محبوبیت رئیسی پی خواهید برد! ▪️ «سید محمد مرندی» تحلیلگر سیاسی خطاب به پیرس مورگان مجری انگلیسی: چون شما در غرب حرفی می‌زنید به این معنی نیست که واقعیت داشته باشد؛ چهار سال پیش درباره حاج قاسم همین حرف‌ها را می‌زدید. ▪️دولت‌های شما برای کشتار در عراق، افغانستان و یمن باید شرمنده باشند! ✅کانال جدال سیاسی👇 https://eitaa.com/joinchat/2508259340C851b3b60c7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰اتفاقا برعکس؛ تو حزب و جناح امام رضا بود. آقای روحانی! تو چه حزب جناحی بودی؟ اگر این اتقاق برای تو هم میفتاد، مردم پشت سر تابوتت هروله می‌کردن؟ فکر نکنم آقای روحانی. فکر نکنم... رئیسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 ، نجات دهنده‌ی عباس معروفی از اعدام معروفی، داستان نویس معروف و نویسنده‌ی کتاب "سمفونی مردگان" در دهه هفتاد به اعدام محکوم شد، ولی با وساطت مرحوم دکتر - که در آن زمان مسوولیت دادستانی را بر عهده داشت - آزاد شد.
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 قسمتی از «سمفونی خرمشهر» 🎹 💠 ۳ خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر
اولش فکر کردم باشگاه میره سردار...
﷽ 🔰 از رئیس جمهور مملکت و همراهانش «هیچ» خبری نیست! ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ✍🏻 حسین محمدی محب کشور در «بهت» و «ابهام» فرو رفته است. در سخنرانی برای «سلامت» آن ها «دعا» می‌کند، سپس با «آرامش» به مردم «اطمینان» می‌دهد که «هیچ» اختلالی در کار کشور به وجود نخواهد آمد. می‌گوید به مسئولان «توصیه‌ها» شده و کارها «مرتب» و «منظم» به پیش می‌رود. سدی محکم در برابر سیلاب احتمالی! بعد از گذشت 16 ساعت، رسما اعلام می‌شود که رئیس جمهور شهید شده است. پیامی می‌نویسد. از رئیس جمهور تمجید می‌کند ولی بر خلاف پیام‌های مشابه، فضا را «احساسی» نمی‌کند و بر انتخاب رئیس جمهور جدید تاکید می‌ورزد. در این گیر و دار، مجلس خبرگان قرار است شروع به کار کند. رئیس جمهور و امام جمعه تبریز غایبان بزرگ این مجلس هستند. در این شرایط در پیامی «محکم» و «ادیبانه»، نظام اسلامی را «تعریف» می‌کند و از دیگران «دعوت» می‌کند تا به «تجربه شکست خورده غرب» بنگرند و در «طرح جامع و استوار و گره‌گشای حکمرانی اسلامی» تأمّل کنند. بعضی جملات را باید چند بار خواند تا دقیق متوجه شد! همین قدر با قدرت و تهاجمی! قرار است بر پیکر رئیس جمهورِ شهید و همراهان نماز بخواند. به تجربه حاج قاسم، همه منتظر و نگران جمله «انا لا نعلم منه الا خیرا» هستند. سه بار این جمله را تکرار می‌کند. همه گریه می‌کنند جز او! فیلم های قبل و بعد نماز هم بیرون می‌آید: همچنان «آرام»، «محکم» و «مطمئن». از ظهر همان روز، سران کشورهای مختلف به نوبت می آیند برای عرض تسلیت. ولی او برای «تسلیت و عزا» ننشته است. جلسات، «کاری» می‌شود! نقطه اشتراک و تاکید صحبت‌هایش، ادامه ارتباطات و تقویت آن است. با اطلاعات همیشگی‌اش در مورد کشورها و اخبارشان صحبت می‌کند. حتی برای «اسماعیل هنیه» درس تفسیر می‌گذارد که از دو وعده الهی یکی‌اش مانده و آن هم «نابودی اسرائیل» است و شما آن را خواهید دید! با سران 7 کشور جلسه ی پشت سرهم دارد، شب هم به خانواده رئیس جمهور سر می‌زند. سه روز گذشت. در هر کشور دیگری این سه روز می‌توانست به «هر اتفاقی» منجر شود. ولی در ایران، «هیچ» اتفاقی نیفتاده است. همه چیز مرتب و منظم پیش می‌رود. مردم برای از دست دادن رئیس جمهورِ شهیدشان عزاداری می‌کنند و اشک می‌ریزند. 🔻پ ن: فقط یک چیز مانده: حرف‌های نگفته‌ای که شاید «بعداً» بگوید... یک سوال از شما: چند کتاب و فیلم می توان از این «روش مدیریت» تولید کرد؟ و در چه رشته های تخصصی می شود آن را تدریس نمود؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الفجر: يا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ﴿٢٧﴾ ارْجِعِي إِلَىٰ رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً ﴿٢٨﴾
اگر اندیشه مرگ نباشد و زندگی تا بی‌نهایت ممتد فرض شود، آنگاه هیچ درکی از مسئولیت، اولویت و فوریت در زندگی نخواهد بود. ابوسعید ابوالخیر را پرسیدند از تفسیر این خبر که: "تفکّر ساعة خيرٌ من عبادة سنة". شیخ ما گفت: "یک ساعت اندیشه از نیستی خویش بهتر از یک سال عبادت به اندیشه‌ی هستی خویش." ➕️ @yaminpour
وجدان و خودِ اصیل انسانی تا زمانی‌که گم‌گشته در اهواء‌ و ورّاجی‌ها و بوالفضولی‌های همگانیِ خیابانی است، از ما پنهان است. فقط آن‌گاه که دلشوره‌ی مرگ رخ می‌دهد و انسان مرگ را نه مرگ دیگری بلکه مرگ خود می‌بیند یا با یک مرگ ناگهانی بزرگ غیرمنتظره مواجه می‌شود، در آستانه‌ی افشاشدگی خود قرار می‌گیرد. بیرون از افشاگری مرگ، همه‌ی فهم‌ها منفعلانه و دروغین است و آنچنانکه آوینی در "آخرین دوران رنج" می‌گوید، نظم و انضباط نهیلیستی در متن روزمرگی اختیار و آگاهی انسان را می‌رباید و خفه می‌کند. راز اینکه هنر و شعر در همسايگی رنج و دلشوره‌ی مرگ متولد می‌شود همین آگاهی حقیقی و بی‌پرده از خویش و هستی است. ➕️ @yaminpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔰 به این موجودات می‌گویند «روشنفکر»؛ روشنفکر همواره سیسِ خیرخواهی می‌آید و لفظ قلم حرف می‌زند، و از تحمّل مخالف و گفتگوی تمدّن‌ها می‌گوید. امّا پایش که بیفتد، فحش خار و مادر می‌کشد به طرف یا اطراف مقابلش. روشنفکر یک کالبد توخالی‌ست که درونش را با پنبه‌ی حرف‌های قشنگ قشنگ پُر کرده‌اند. همه‌اش باد است. روشنفکر، از متحجّرترین و زورگوترین افراد روزگار است. غیر خودش را آدم حساب نمی‌کند. آشنا شوید: به این موجودات، می‌گویند «روشنفکر».
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
المؤمنون: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ ﴿۱﴾ الَّذِينَ هُمْ فِي صَلَاتِهِمْ خَاشِعُونَ ﴿۲﴾ وَالَّذِينَ هُمْ عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُونَ ﴿۳﴾ وَالَّذِينَ هُمْ لِلزَّكَاةِ فَاعِلُونَ﴿۴﴾ وَالَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ ﴿۵﴾ إِلَّا عَلَىٰ أَزْوَاجِهِمْ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَيْرُ مَلُومِينَ ﴿۶﴾ فَمَنِ ابْتَغَىٰ وَرَاءَ ذَٰلِكَ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْعَادُونَ ﴿۷﴾ وَالَّذِينَ هُمْ لِأَمَانَاتِهِمْ وَعَهْدِهِمْ رَاعُونَ ﴿۸﴾ وَالَّذِينَ هُمْ عَلَىٰ صَلَوَاتِهِمْ يُحَافِظُونَ ﴿۹﴾ أُولَٰئِكَ هُمُ الْوَارِثُونَ ﴿۱۰﴾ الَّذِينَ يَرِثُونَ الْفِرْدَوْسَ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ ﴿۱۱﴾
داشتم به امام خمینی(ره) فکر می‌کردم؛ امام بهاری بود که درختان اطراف ما را به ثمر رساند. این درختها خشک بودند و ما اصلاً التفات نداشتیم که اینها چه نوع درختی است و چه میوه‌ای می‌دهد. ناگاه شاخه‌های خشک جوانه زد و شکوفه داد و به بار نشست. یک درخت، آبستن روح جمعی ما بود و سیب جهاد را به‌بار آورد. از درخت دیگر خرمای ایثار پنهان شده در باطن روابط دینی ما ظاهر شد. از جوانه‌ی تاک توکل، انگور امید رویید. باغهای همسایه جنبش‌های رهایی بخش ضد استکباری را ثمر دادند... در جهانی که امام بر ما آشکارش کرده بود، گویی در بهشتی بودیم که شاخه‌ها سر تواضع خود را برای چیدن میوه‌های‌شان پایین کشیده بودند. برخی بعدها با عقل حسابگر خود به این بهار بدبین شدند و به محض خضوع در برابر آن عقل معاش، بهار امام برای‌شان نامرئی شد و از بهشت رانده شدند. اما بسیاری همچنان در سایه سار آن بهارند، راز می‌شنوند و شهید می‌دهند و از میوه‌های توکل و ایثار و جهاد ارتزاق می‌کنند. ➕️ @yaminpour
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 ھـ۔َـواےِ گِـ۔ـر٘یـ۔ـہ... 🗣 نه بسته ام به کس دل نه بسته کس به من دل چو تخته پاره بر موج رها رها رها من…
صمیمانه با استاد عزیزم حاج آقای اعرافی 🔺خدمت استاد بزرگوار حاج آقای اعرافی سلام علیکم، اینگونه شنیده ام که حضرتعالی بنای بر حضور در انتخابات ریاست جمهوری دارید. به نظرم رسید در این باره چند نکته را خدمتتان تقدیم کنم. این یادداشت را از این جهت علنی پخش میکنم چون بیش از همه طرز فکر بسیاری از طلاب و دوستان عزیزم مرا متوجه برخی کاستی های تحلیلی کرد، که به همین بهانه مناسب دیدم به نقد آنها بپردازم. 🔺اصل حضور شما در انتخابات پیامدها و پیام‌هایی به همراه دارد که توجه به آنها به نظر حقیر، احتمالا، در محاسباتتان لازم باشد. 🔺نکته اول آنکه حضور جنابعالی در انتخابات بنا است چه خلا و چه گرهی را باز کند؟ حتما حضرتعالی متوجه این نکته هستید که دولت موفق آقای رئیسی در سال سوم خود بود، تغییر ریل جدی آن باعث دست اندازهایی خواهد بود که به سود مردم نخواهد بود، آیا حضرتعالی مورد تفاهم و اتفاق نظر مجموع دولت فعلی و وزرای کلیدی آن هستید؟ یا بنای ساختن بنای جدیدی دارید؟ اگر این دومی است، با آن اشکالی که عرض شد چه خواهید کرد؟ 🔺نکته دوم حضور شما در این انتخابات بخواهید یا نخواهید به معنای حضور نماینده رسمی حوزه علمیه قم در انتخابات است، با این حساب رای نیاوردن شما در نگاه مردم و منظر بیرونی جهانی چه معنایی خواهد داشت؟ رای آوردن شما هم معنایش آن است که فشارهای اقتصادی و معیشتی که بر گرده مردم عزیز ما می‌آید توسط رسانه ها، به پای حوزه علمیه نوشته خواهد شد. چه لزومی برای چنین هزینه کردنی وجود دارد؟ 🔺نکته سوم آنکه بخواهیم یا نخواهیم، حضور یک فقیه عالی رتبه در این شرایط در این بستر، معنایش مهیا شدن برای سمت رهبری به نظر میرسد، من شک ندارم که حضرتعالی ذره ای چنین محاسباتی نداشته اید و نخواهید داشت، لکن این فهم از رفتار حضرتعالی به این راحتی قابل رفع نیست. همین تحلیل در پس ذهن بسیاری از جوانان انقلابی نوعی اشمئزاز و رنجش از حوزه علمیه ایجاد خواهد نمود. 🔺نکته چهارم اینکه حضرتعالی به خوبی مستحضر هستید که سطح مدیریت خرد و کلان و سطح امامت و رهبری اجتماعی که ذاتا کار حوزه های علمیه است با هم متفاوت است. حضور شما در این جایگاه به معنای آن است که خود را از بسیاری از مدیران کارکشته تربیت شده در دامان جمهوری اسلامی کارآمدتر میدانید، اینکه حضرتعالی در جایگاه یک عالم حوزوی توان رهبری اجتماعی داشته باشید( که به قول حضرت امام ره، ویژگی هر مجتهد حقیقی باید همین باشد) به معنای آن نیست که شما بهتر از دیگران توان مدیریت خرد و کلان را نیز داشته باشید. 🔺نکته پنجم، نتیجه نکته پیشین است. به نظر میرسد این حضور حضرتعالی خواه ناخواه همراه این پیام خواهد بود که شما شهید عزیز رییسی عالم مجاهد را نیز همینگونه قرائت می‌کنید. حتما مطلع هستید که بسیاری از نیروهای سیاسی علاقه دارند چنین تصویری از ایشان بسازند، یعنی یک عالم متخلق حوزوی که بدون توانمندی و کارآمدی لازم البته، لیاقت شهادت داشت، حال آنکه شما بهتر میدانید ایشان چنین نبود، ایشان تجربه مدیریت‌های خرد و کلان در سمت‌های مختلف و موفق داشت، او مدیری به شدت کار کشته و کارآمد بود، این را نتایج خیره کننده دولت ایشان نشان میدهد، به نظر میرسد این حضور همراه با تنقیص و تحریف ناخواسته ایشان باشد، اتفاقی که حضرتعالی نیز راضی به آن نیستید. 🔺نکته ششم آنکه برخی از دوستان ما توجیهاتی برای ورود شما به عرصه انتخابات می‌شمارند که انصافا تعجب آور است، مثلا ورود شما را با ابتدای دهه شصت که علمای ما وزیر و نخست وزیر و رئیس جمهور می‌شدند مقایسه می‌کنند. حال آنکه رهبری در جلساتی بارها گفته اند امروز انقلاب از این جهت با آن دوره قابل مقایسه نیست( بد نیست سخنان ایشان در جمع چهل نفر فعال جهادی را از این جهت دوستان ما ببینند) یا مثلا ورود شما به فقه تمدن ساز و رویکردهای تمدنی شما یا فقه تربیت و امثالهم را برای ریاست جمهوری از مهارت‌های لازم برای مدیریتی پیچیده و بغرنج در این شرایط لازمتر بدانند. شما خود بهتر میدانید این تحلیل‌ها تا چه اندازه فانتزی و تخیلی و دور از وادی است، به نظر من قطعا شما با این تحلیل‌ها به میدان نخواهید آمد، لکن اصل حضورتان این گونه معانی را به ذهن خواهد آورد که طلاب ما هنوز نه "زمان" را درست می‌شناسند و نه "مکان" را. 🔺خدا می‌داند هم به حضرتعالی و هم به دیگر دوستان خیرخواه شما علاقمندم ولی بر خود تکلیف دیدم نکاتی که به ذهن قاصرم رسید با حضرتعالی در میان بگذارم. خداوند بهترین نتایج را برای ایران عزیز و امت اسلام رقم بزند. برای حسن عاقبت این شاگرد کم سواد خود نیز دعا بفرمایید. والسلام علیکم و رحمه الله شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙کلیپ صوتی"غلت عبث"🎙 ▶️ ویژه برنامه 💠 غم اگر اصالت داشته باشد نمی‌سوزد بلکه میسازد اما در یأس اصالت مطرح نیست. یأس می‌سوزد... 🔰 در موازنه مقاومت و استکبار از فاجعه‌‌هایی که شمارشان از حسابمان خارج شده داغ بر سینه و غم داریم. این غم اصالت دارد.. ما را می‌سازد... 🔻اما استکباری که به اجساد کودکان نیز می‌تازد، نه خشمش نه غم و نه یأس و نه امیدش هیچ یک اصالت ندارند. 🔺همه بی‌ریشه‌هایی‌اند که آتش به خرمن خود انداخته‌اند❗️ 📻 کاری از رادیو روایت 📻 ┄┅••┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄••┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هیچوقت ذره ای به نمایش اخلاق مصطفی ملکیان ارادتی نداشتم. فرومایگی و نوسان فکری (از به قول خودش بنیادگرایی تا عقلانیت و معنویت!) در او موج میزند. او نماد اضمحلال انسان شرقی در زیر دست و پای غرب است. ببینید همین استاد فلسفه اخلاق که سالها همه را از مطلق گویی بر حذر داشته در این چند ثانیه چند حکم مطلق و جزمی بی اساس صادر میکند و در مورد چیزهایی که قطعا اطلاعی از آن ندارد یاوه می بافد... افسوس بر ذهن جوان ایرانی که سالها توسط این جماعت مورد حمله و نابودی قرار گرفت و اینان به عنوان نماینده فکر و فلسفه به او معرفی شدند. @ofoqemobin