فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😱 دریدن #حریم_خانوادگی منتقدان بالای منبر رسول الله (ص)
#استادی_عرفان پیشکش #آداب_منبر رسول الله (ص) را دریابید
@naghdeghaffari
👆واکنش یکی از #کانال_های_زنجیره_ای
آیا جملات #علامه_طباطبایی در پاسخ به آن سوال است؟!
این چه مقامی است که تحصیلش برای #مریدان آقای غفاری ممکن است ولی برای سایر انبیا ممکن نشده!😂
@naghdeghaffari
نقد غفاری
👆واکنش یکی از #کانال_های_زنجیره_ای آیا جملات #علامه_طباطبایی در پاسخ به آن سوال است؟! این چه مقامی
♨️ رسیدن به یک مقام کجا و عین رسول الله (ص) شدن کجا؟!
امکان رسیدن به یک #مقام_معنوی با آنچه جناب غفاری #ادعا کرده یعنی اینکه (تو می توانی #عین_رسول_الله (ص) بشوی نه یک ذره کم و نه زیاد!) زمین تا آسمان فرق دارد.
وقتی تو عین رسول الله (ص) شدی او چه امتیازی بر تو دارد تا #الگو و #اسوه ات باشد. با کسی که تو عین او هستی (نه یک ذره کم نه زیاد!) باید رقابت کرد نه اینکه از او الگو گرفت.
اگر بگویی که او مقام #نبوت و #رسالت دارد و امتیاز او از این جهت است در پاسخ می گوییم که #حضرت_آدم (ع) هم مقام نبوت و رسالت داشت اما از آرزوی رسیدن به جایگاه محمد (ص) و آلش (ع) #منع شد.
آیا #قابلیت انبیای الهی که از ابتدا #معصوم بوده اند از جناب غفاری و مریدانش پایین تر است؟!
بر چه اساسی پیامبر خدا در حال برخورداری از مقام #عصمت از #آرزوی_رسیدن به آن جایگاه منع می شود اما تویی که معصوم نبوده ای می توانی عین رسول الله (ص) (نه یه ذره کم نه زیاد) بشوی؟!
فلینظر انسان الی طعامه
@naghdeghaffari
نقد غفاری
😳غیبت، تهمت، اهانت آنچه در زیر می خوانید تکه هایی از سخنان جناب غفاری است که از فایل ضمیمه انتخاب ش
🙂 مخلَصین از عملکرد دیگران نسبت به خود دچار خشم و احساسات نمی شوند
مرحوم #سعادت_پرور:
#مدح و #ذم غیر خدا برای مخلَصین یکسان است و چون اینگونه اند #همواره_آرامند و دستخوش #موج_احساسات ناشی از عملکرد افراد نمی شوند. چرا که ما و گناهان ما غالبا از سرِ #خشم و یا #نفرتی است که از بابت #عمل_دیگران داریم. گویا انتظار داریم که تمام عالم و آدم سرِ تعظیم فرود آورده و ما را روی سرشان بگذارند و اگر غیر این شود ناراحت شده و مبتلا به #غیبت، #دشنام و... می شویم.
#مخلصین
@naghdeghaffari
نقد غفاری
😳غیبت، تهمت، اهانت آنچه در زیر می خوانید تکه هایی از سخنان جناب غفاری است که از فایل ضمیمه انتخاب ش
#سوءظن اگر نسبت به ما باشه بده اما اگر نسبت به منتقدینمون باشه خوبه😉
@naghdeghaffari
نقد غفاری
♨️مقایسه رفتار آقاجمال گلپایگانی(ره) با مدعیان امروزی آنچه در ادامه می آید یادداشتی است که پیشتر در
غفاری: وقتی #ورود_اسمائی پیدا کنید... در یک لحظه، صفت #رزاقیت در شما ظهور پیدا می کند و می بینید که رزق تمام موجودات به دست شماست... اینها #خیالات نیست😳
کتاب #مادر_واقعی، ص 305
@naghdeghaffari
نقد غفاری
📜 اطلاعیه استقبال از آقای غفاری! یکی از #کانال_های_زنجیره_ای مبلغ جناب غفاری با صدور اعلامیه ای نوش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚌 #سیاهه_لشکر پاسخ استدلال نیست!
امروز: ساعت 2 بامداد، فرودگاه امام خمینی (ره)، بازگشت جناب غفاری همراه با دیگر حاجیان
#فراخوان_استقبال
@naghdeghaffari
نقد غفاری
🚌 #سیاهه_لشکر پاسخ استدلال نیست! امروز: ساعت 2 بامداد، فرودگاه امام خمینی (ره)، بازگشت جناب غفاری ه
🕑 آنچه شنیدی بگو؛ آنچه که دیدی بگو!
سحر امروز #مریدان جناب غفاری در فرودگاه امام خمینی (ره) جمع شدند و در استقبال از #مراد خود این شعر را همخوانی کردند:
"ما همگان محرممیم محرمیمم محرمیم
آنچه شنیدی بگو، آنچه که دیدی بگو"
همخوانی این شعر بهترین شاهد بر تربیت #کرامت_محور مراد آنهاست. این شعر احتمالا قرار است مقدمه نقل #کشف و کرامتی جدید توسط جناب غفاری را فراهم آورد.
اینک همه آنها منتظرند تا ببینند مرادشان با چه سوغاتی این شعر را پاسخ خواهد گفت؟
برای رسیدن به پاسخ این پرسش باید کمی صبر نمود اما چه نیکو است که ایشان لااقل پس از سفر حج به خود آمده هم ّ خویش را مصروف جبران #خطاهای_گذشته نماید. و اگر او چنین نکرد لااقل جمعی از حاضران در جلسه اش که اینک با انبوهی از سوالات بی پاسخ مواجه اند #رودربایستی و #ترس_از_مریدان_متعصب را کنار گذاشته، پاسخ پرسش های اصولی خود را از وی مطالبه کنند.
@naghdeghaffari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 فراخوان #مریدان به جلسه پنجشنبه آینده
▪️شهرستانیها نیایند (پس از شهرستانها هم برای استقبال در فرودگاه فراخوان شده بود؟)
▪️من راضی نبودم😉
🔸نفی یک #فراخوان؛ دعوت به #فراخوانی_دیگر
@naghdeghaffari
نقد غفاری
👆واکنش یکی از #کانال_های_زنجیره_ای به انتقادات ما 🔆 آیا نهایت سیر رسول الله (ص) و اهل بیتش(ع) رسیدن
📣 آیا نهایت سیر رسول الله (ص) و اهل بیتش(ع) رسیدن به مقام "بقاء به معبود" است؟
یکی از #کانال_های_زنجیره_ای مبلغ جناب غفاری در پاسخ به نقدهای ما بر این ادعاهای وی که مثلاً
▪️«من قابلیت وجودی #زهرا شدن را دارم، #علی شدن را دارم. #رسول_الله شدن را دارم؛ #قرآن میگه #اسوه هست. اینو نمونه فرستاده. اما من نوعی بی لیاقتی می کنم آن امری دیگر است.»
▪️«لکم فی رسول الله اسوه حسنه." اسوه هست. #اسوه یعنی تو میتونی عین او بشی! نه یه ذره کم نه زیاد! فقط مقام #نبوت و #رسالت رو تو نمی تونی داشته باشی. بقیه اش رو #عین_رسول_الله (ص) می تونی بشی! خودشون اینها رو فرمودن.»
عباراتی از کتاب لب اللباب را نقل کرده، مدعی شده است که ادعاهای جناب غفاری ریشه در سخنان علامه طباطبایی دارد. در حالی که:
1⃣ کتاب #لب_اللباب به قلم #علامه_طهرانی (ره) است نه #علامه_طباطبایی(ره)! او البته در این کتاب درسهای علامه طباطبایی(ره) را تقریر کرده است.
2⃣ عبارت های مورد استناد این کانال در بیان امکان رسیدن به مقام «#بقاء_به_معبود» است نه ادعای #عینیت_با_رسول_الله (ص)
3⃣ همچنان که قبلا گفته ایم، امکان رسیدن به یک #مقام_معنوی با آنچه جناب غفاری #ادعا کرده (اینکه تو می تونی #عین_رسول_الله (ص) بشی نه یک ذره کم؛ نه زیاد!) زمین تا آسمان فرق دارد.
4⃣ پرسشی که جناب غفاری باید به آن پاسخ دهد آن است که آیا سیر #پیامبر(ص) و #اهل_بیتش(ع) با رسیدن به مقام «بقاء به معبود» #متوقف شده، به #انتظار نشسته اند تا او و مریدانش بعد از گذشت چند قرن به عرصه وجود بیایند و به آنها برسند و عین آنها شوند (آن هم نه یه ذره کم؛ نه زیاد!)؟
5⃣ شما چرا تصور می کنید که پس از «بقاء به معبود»، دیگر درجه و مقامی وجود ندارد؟! آیا تصور #توقف_سیر به سوی خدای #بی_نهایت پس از رسیدن به این مقام، از یک #عقل_سالم ناشی می شود؟!
علامه طهرانی در همان کتاب در ادامه عبارات نقل شده صریحاً نوشته است:
«البتّه #معلوم_است كه #ساير_درجات و #فيوضات اين عالم #بى_حد_و_نهايت است. چون پايه و اساس وضع الفاظ بر پايه احتياجات بشرى بوده است و در اثر توسعه احتياجات دائره وضع الفاظ وسيعتر شده است لذا بيان #حقائق_انوار_تجرديه_عوالم_ربوبى در قالب الفاظ #غير_ممكن است و هر چه از آنجا گفته شود اشاره و كنايه بوده #نمى_تواند آن حقيقت عاليه را در افهام تنزّل دهد.» (رساله لب اللباب، ص 40)
6⃣ حتی اگر پس از «بقاء به معبود» درجه و مقام دیگری هم وجود نداشت آیا می شد تمام کسانی که وارد این درجه و مقام می شوند را از نظر کیفی با هم برابر دانست تا از این رهگذر #جاهلی ادعا کند که تو می توانی #عین_رسول_الله(ص)، یا #عین_علی(ع) و یا #عین_فاطمه (س) و اولاد طاهرینشان(ع) بشوی (نه یه ذره کم، نه زیاد)؟! برای فهم این مطلب مثالی دنیوی می زنیم: آیا تمام کسانی که در یک علم به درجه اجتهاد و یا دکتری می رسند صرف ورود به این جایگاه با هم برابرند؟!
7⃣ #درجات و #مقامات رسول الله (ص) و آل طاهرینش (ص) علاوه بر سیر برزخی خود، #هر_لحظه با اعمال صالحی که از طرف مؤمنین نثار آنها می شود #در_حال_افزایش_و_ارتقاست آنگاه تو #انسان_حقیر چگونه می توانی عین رسول الله(ص) یا عین علی (ع) و فاطمه (س) و فرزندان آنها (ع) شوی؟!
8⃣ بیا اندکی با خود و خدایت #خلوت_کن و تا #دیر_نشده خویشتن را از #اسارت در حلقه #انسانی_متوهم برهان؛ شاید که خدا زمینه هدایتت را فراهم آورد.
#مقامات_اهل_بیت (ع)
@naghdeghaffari
♨️جنس معنویت ما با جنس معنویت اهل بیت (ع) متفاوت است
#بازنشر
حجت الاسلام والمسلمین شیخ جعفر ناصری (از اساتید اخلاق):👇
معنویتی که عموم مردم به دنبال آن هستند با آنچه خداوند به رسول خدا و اهل بیت علیهمالسلام عطا فرموده، متفاوت و از دو جنس است؛ به همین دلیل، راوی میگوید: خدمت حضرت امام صادق علیهالسلام عرض کردم: «یابن رسول الله! آیا این روایت درست است که راستگوترین مردم، ابوذر است؟» حضرت فرمودند: «درست است». عرض کردم: «موقعی که پیامبر صلیاللهعلیهوآله این روایت را فرمودند، امیرالمؤمنین علیهالسلام حضرت زهرا سلاماللهعلیها و حسنین علیهماالسلام هم حضور داشتند؛ پس جایگاه آنها چه می شود؟!» حضرت فرمودند: «یک سال چند ماه دارد؟» گفتم: «دوازده ماه». فرمودند: «ماههای حرام چند ماه است؟» گفتم: «چهار ماه». فرمودند: «آیا ماه مبارک رمضان که لیله القدر در آن است یکی از ماههای حرام است؟» گفتم: «نه». فرمودند: «اما شبی در ماه مبارک رمضان هست که عبادتش بهتر از هزار ماه است، با این که جزء ماههای حرام هم نیست. همه مردم مثل ماهها هستند و شیعیان ما مثل ماههای حرام و ما مثل لیلهالقدر هستیم. دیگران را با ما مقایسه نکنید»(1)
مقایسه اهل بیت علیهمالسلام با شیعیان صحیح نیست. اهل بیت علیهمالسلام لیلهالقدر هستند و شیعیان، ماههای حرام؛ این ماهها را با ماههای حرام دیگر مقایسه میکنند. ابوذر را با سلمان مقایسه میکنند؛ نه با حضرت زهرا سلاماللهعلیها و امیرالمؤمنین علیهالسلام و حسنین علیهماالسلام.
پی نوشت:👇
1. حَدَّثَنَا أَبِی رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَى الْعَطَّارُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ یَحْیَى بْنِ عِمْرَانَ الْأَشْعَرِیِّ عَنْ حَمْدَانَ بْنِ سُلَیْمَانَ عَنْ أَیُّوبَ بْنِ نُوحٍ عَنْ إِسْمَاعِیلَ الْفَرَّاءِ عَنْ رَجُلٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع أَ لَیْسَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص فِی أَبِی ذَرٍّ رَحْمَهُ اللَّهِ عَلَیْهِ مَا أَظَلَّتِ الْخَضْرَاءُ وَ لَا أَقَلَّتِ الْغَبْرَاءُ عَلَى ذِی لَهْجَهٍ أَصْدَقَ مِنْ أَبِی ذَرٍّ قَالَ بَلَى قَالَ قُلْتُ فَأَیْنَ رَسُولُ اللَّهِ وَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ وَ أَیْنَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَیْنُ قَالَ فَقَالَ لِی کَمِ السَّنَهُ شَهْراً قَالَ قُلْتُ اثْنَا عَشَرَ شَهْراً قَالَ کَمْ مِنْهَا حُرُمٌ قَالَ قُلْتُ أَرْبَعَهُ أَشْهُرٍ قَالَ فَشَهْرُ رَمَضَانَ مِنْهَا قَالَ قُلْتُ لَا قَالَ إِنَّ فِی شَهْرِ رَمَضَانَ لَیْلَهً أَفْضَلُ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ إِنَّا أَهْلَ بَیْتٍ لَا یُقَاسُ بِنَا أَحَدٌ.(معانی الاخبار ص ۱۷۹)
منبع:👇
http://bonyadhad.ir/8635
#شیخ_جعفر_ناصری
#قیاس_خود_با_ائمه
#لايقاس_بنا_أحد
#لا_يقاس_بنا_أحد
#مقامات_اهل_بیت
#مقایسه_با_اهل_بیت
@naghdeghaffari
📣 و ما علی الرسول الا البلاغ المبین
#بازنشر
از همراهان عزیزی که اقدام به معرفی این کانال به دوستان خود کرده اند، سپاس گذاریم.
ما را در رساندن صدایمان به مریدان آقای غفاری یاری رسانید.
آدرس ما در تلگرام و ایتا 👈
@naghdeghaffari
نقد غفاری
💠 جناب غفاری در ایام انتخابات: اگر الآن #امام_صادق (ع) بود دست #تتلو را می بوسید! @naghdeghaffari
😱 ادعای بوسه امام صادق (ع) بر دستان تتلو
#بازنشر
آقای غفاری در این کلیپ 👆 می گوید اگر الان امام صادق (ع) بود دست #تتلو را می بوسید!
پرسش ما از ایشان این است که شما بر چه اساسی قاطعانه اعلام می کنید که اگر امام صادق (ع) بود چنین عملی را انجام می داد؟! به فرضی که تتلو واقعا #توبه کرده باشد آیا ما مجاز هستیم قاطعانه ادعا کنیم که اگر امام معصوم الان حضور داشت دست او را می بوسید؟! آیا ما حق داریم چنین قضاوتی درباره رفتار مقامی مافوق خود داشته باشیم؟! آیا امام معصوم در هنگام برخورد با #توبه_کار فقط به #وضعیت_فعلی او نگاه می کند و متناسب با آن عمل می کند یا #آینده را نیز در نظر می گیرد؟!
شما چند مورد تاریخی از ائمه معصومین (ع) سراغ دارید که دست افرادی را به صرف #ادعای_توبه بوسیده باشند؟!
@naghdeghaffari
نقد غفاری
💠 جناب غفاری در ایام انتخابات: اگر الآن #امام_صادق (ع) بود دست #تتلو را می بوسید! @naghdeghaffari
😷 آخرین وضعیت تتلو
جناب غفاری در ایام انتخابات: اگر الآن #امام_صادق (ع) بود دست #تتلو را می بوسید!
https://www.instagram.com/amirtatalooi/
آخرین وضعیت تتلو را از اینستگرامش👆رصد کنید.
@naghdeghaffari
💌 تنها توقع ما از مریدان غفاری
تنها توقع ما از شما فقط و فقط #خواندن مطالب این کانال و #اندیشیدن درباره آنهاست.
ما توقع نداریم #نوشته_هامان را بپذیرید اما توقع داریم که #دستها بر #گوش_ها نگذارید، #جامه_ها بر #سرها نکشید و #چشم_هاتان را از ما #دریغ مدارید.
همین ما را بس است.
#ببینید، #گوش_کنید، #بخوانید و #بیاندیشید.
خواستید #بپذیرید، نخواستید #نپذیرید.
حتی می توانید بدون عضو شدن در کانال، ما را دنبال کنید!
و ما علی الرسول الا البلاغ المبین
آدرس ما در تلگرام و ایتا: @naghdeghaffari
نقد غفاری
#غلط_خوانی آیات و روایات! #روش_شناسی #تمرکز_بر_ترجمه_به_جای_متن_عربی @naghdeghaffari
😱 #غلط_خوانی برخی آیات و روایات
در قسمت اول از سلسله مقالات #روش_شناسی این اشکال مهم را درباره سبک جناب غفاری تذکر دادیم که وی به جای تمرکز بر توضیح #کلمات_عربی در آیات و روایات بر #ترجمه_فارسی آنها متمرکز می شود. این در حالی است که ترجمه ای که با کلمات عربی تطبیق داده نشود به درستی نمی تواند معارف موجود در آیات و روایات را منتقل کند.
کلیپ فوق که اخیرا در وبلاگ #استاد_کامل منتشر شده، نمونه هایی از غلط خوانی های ایشان را کنار هم جمع کرده است.
جناب غفاری و مریدان ایشان #ضعف_چشم را به عنوان #توجیه ناتوانی وی در خواندن عبارات عربی بیان می کنند غافل از آنکه کسی که با #لغت و #قواعد_عربی آشنا باشد حتی اگر کلمه ای را نبیند لااقل به جای آن از یک #کلمه_بی_معنا استفاده نمی کند!
به کار بردن #کلمات_بی_معنا نشان از #عدم_آشنایی با #لغات، #ادبیات و #قواعد_عرب و از آن بالاتر #عدم_آشنایی با #قرآن، #روایات و #ادعیه دارد.
آنچه ادعای ما را تایید می کند توانایی ایشان در #خواندن_سریع_ترجمه فارسی عبارات عربی علی رغم ضعف چشم است.
#تمرکز_بر_ترجمه_به_جای_متن_عربی
@naghdeghaffari
نقد غفاری
#غلط_خوانی آیات و روایات! #روش_شناسی #تمرکز_بر_ترجمه_به_جای_متن_عربی @naghdeghaffari
👁🗨 متن روایات چهارم تا هفتم که اشتباه خوانده شده و در کلیپ نیز متن آنها نیامده👇
4️⃣ اسْتَشْعِرِ الْحِكْمَةَ وَ تَجَلْبَبِ السَّكِينَةَ فَإِنَّهُمَا حِلْيَةُ الْأَبْرَار
🔸 السّكينة مغنم و تركها مغرم.
5️⃣ كنَّا عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع وَ الْبَيْتُ غَاصٌّ بِأَهْلِهِ فَقَالَ لَيْسَ مِنَّا مَنْ لَمْ يُحْسِنْ صُحْبَةَ مَنْ صَحِبَهُ وَ مُرَافَقَةَ مَنْ رَافَقَهُ وَ مُمَالَحَةَ مَنْ مَالَحَهُ وَ مُحَالَفَةَ مَنْ حَالَفَهُ
6️⃣ ...إِنَّ أَدْنَى مَا أُعْطِي الزَّاهِدِينَ فِي الْآخِرَةِ أَنْ أُعْطِيَهُمْ مَفَاتِيحَ الْجِنَانِ كُلِّهَا حَتَّى يَفْتَحُوا أَيَّ بَابٍ شَاءُوا وَ لَا أَحْجُبَ عَنْهُمْ وَجْهِي وَ لَأُنْعِمَنَّهُمْ بِأَلْوَانِ التَّلَذُّذِ مِنْ كَلَامِي...
7️⃣ إلَهِي تَنَاهَتْ أَبْصَارُ النَّاظِرِينَ إِلَيْكَ بِسَرَائِرِ الْقُلُوبِ وَ طَالَعَتْ أَصْغَى السَّامِعِينَ لَكَ نَجِيَّاتِ الصُّدُورِ فَلَمْ يَلْقَ أَبْصَارَهُمْ رَدٌّ دُونَ مَا يُرِيدُونَ...
#غلط_خوانی
#تمرکز_بر_ترجمه_به_جای_متن_عربی
@naghdeghaffari
نقد غفاری
♨️ غفاری: بعد از آقا #امام_زمان(عج) #تمام_مقدرات_عالم به دست #امام_خمینی(ره) بود!😱 هر عنایتی به هرک
🔔امام خمینی(ره) و عمل به توصیه های آیت الله بهجت (ره)
جناب غفاری ادعا می کند که:
1⃣ «تمام عرفایی که در این قرن هستند به برکت نفس ایشان [امام خمینی(ره)] عارف شده اند!»
2⃣ «بعد از آقا #امام_زمان(عج) #تمام_مقدرات_عالم به دست #امام_خمینی(ره) بود!»
اما آیت الله #مسعودی_خمینی از اعضای بیت امام در خاطرات خود می گوید:
«من در ضمن چهار پنج سالی که خدمت امام بودم یادم هست که دو سه مرتبه امام فرمود: فلانی، فردا صبح می خواهیم برویم منزل آقای #بهجت. و فردای آن روز بلند می شدیم و می آمدیم منزل ایشان، همین منزلی که اکنون در آن ساکن هستند، و در اولین اتاق ورودی با همین فرش هایی که الان موجود است یکی دو دقیقه می نشستیم، سپس امام اشاره می کردند و من بیرون می رفتم و ایشان حدود نیم ساعت با آقای بهجت به گفتگو می پرداختند بعد امام بیرون می آمدند و می رفتیم. اما اینکه درباره چه مسائلی گفتگو می کردند، نمی دانم خودشان می دانستند و خدا.
همچنین دو سه مرتبه در همان بحبوحه نهضت 41 یا 42 آقای بهجت به من فرمودند که شما به آقای خمینی بگویید فردا صبح ساعت فلان دو رأس گوسفند قربانی کند و من می آمدم به امام اطلاع می دادم، ایشان هم بلا فاصله به من می گفت شما به قصاب (آقای #فرجی که اکنون نیز در قید حیات هست ) بگویید دو رأس گوسفند از طرف ما قربانی کند بعد پولشان را می دهیم.
بار دیگر نیز آقای بهجت به من پیغام داد که به امام بگویم: سه رأس گوسفند قربانی کند، آقا هم بلافاصله دستور داد سه رأس قربانی کنند.
اینها همه مسائلی بود که بین امام و #آیت_الله_بهجت بود و ما فقط ظواهرش را می دیدیم و از باطنش اطلاع نداشتیم.
نیز هنگامی که امام در #جماران ساکن بودند آقای بهجت به من فرمودند: یک نامه کوچکی دارم شما این را به آقا برسانید، من نامه را گرفتم توی پاکت گذاشتم و بردم در جماران خدمت امام دادم.
در هر صورت رابطه این دو بزرگوار خیلی تنگاتنگ بود، چندین بار نیز حضرت امام با آقای شیخ #حسن_صانعی منزل آقای بهجت رفتند؛ زیرا هنگامی که امام قم بودند من و آقای شیخ حسن صانعی همیشه در خدمت امام بودیم.»
(خاطرات آیت الله مسعودی خمینی، تدوین: جواد امامی، تهران: مرکز اسناد انقلاب اسلامی، چاپ اول، پاییز 1381، ص 47)
🔹این البته نافی مقام و جایگاه معنوی امام خمینی (ره) نیست بلکه تنها تذکری است نسبت به #گنده_گویی ها و از #اغراق های جناب غفاری
#اغراق_گویی
@naghdeghaffari