eitaa logo
نقد غفاری
368 دنبال‌کننده
67 عکس
46 ویدیو
5 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹 رضوان‌الله‌علیه🔹 🔸استقلال در فهم و درک🔸 هیچ کس نباید را جوری به خودش کند که هر چه گفت او هم قبول کند. آدم باید فرزند خودش را هم از خودش کند؛ بهترین پدرها پدرانی هستند که اگر پدر خطائی کرد، فرزند درک کند و به بابا ایراد بگیرد! گروهک‌ها جوری با طرفدارانشان رفتار می‌کردند که اگر آنها می‌گفتند الآن شب است، همه تایید می‌کردند! بنحوی که مرید همه چیز را از زاویه چشم ببیند، خوب نیست. مشکل همین مراد و است که هر چه مراد گفت می‌گوید درست است و برای خودش و درک ندارد. @haerishirazi
آقای غفاری: (ع) به همه دارند ولی همه یکسان دریافت ندارند. پرسش ما: آیا روش عنایت اهل بیت (ع) با روش عنایت خداوند که درجات متعدد دارد، متفاوت است؟ @naghdeghaffari
نقد غفاری
آقای غفاری: #اهل_بیت (ع) به همه #عنایت_یکسان دارند ولی همه یکسان دریافت ندارند. پرسش ما: آیا روش عن
آقای غفاری: « (ع) به همه دارند ولی همه یکسان دریافت ندارند.» پرسش ما: آیا روش عنایت اهل بیت (ع) با روش عنایت خداوند که درجات متعدد دارد، متفاوت است؟ توضیح: اولین آیه قرآن «بسم الله الرحمن الرحیم» است. در تفسیر کلمات «الرحمن» و «الرحیم» و تفاوت آنها با یکدیگر آمده است که «الرحمن» به معنای رحمت عام الهی است که به همه عنایت می شود اما «الرحیم» رحمت خاص الهی است که فقط به نیکان عنایت می شود. مگر نه اینکه اهل بیت (ع) تجلی هستند. پس چطور ممکن است که عنایت اهل بیت (ع) بر خلاف عنایت الهی باشد؟! آیا این حکیمانه است که اهل بیت (ع) به همه اعم از مؤمن و فاسق عنایت یکسان داشته باشند؟! هَلْ يَسْتَوِي الْأَعْمى وَ الْبَصيرُ أَ فَلا تَتَفَكَّرُون ؟! (انعام: 50) اصلاً به فاسقان کاری نداریم آیا عادلانه است که خدا و اهل بیت (ع) به همه مؤمنان عنایتی یکسان و مساوی داشته باشند؟! آیا میزان عنایت و محبت ربطی به میزان افراد ندارد؟! 👈 اگر عنایت فوق لیاقت باشد اصل عنایت لوث می شود. البته همه این ظرفیت را دارند که خود را بالا بکشند و از عنایاتی که شامل حال طبقه بالاتر از خودشان می شود برخوردار شوند. فتأمل @naghdeghaffari
96.12.10.mp3
18.02M
یک سوالی پرسیده؛ منظور سائل از پرسش دوم این بود: وقتی من خودم را مظهر اسما و صفات الهی تصور می کنم این کار باعث در من می شود. راهکار خواسته است. پاسخ را بشنوید! @naghdeghaffari
علامه (ره)👆: شناخته نمي شود مگر به و با او در خلأ و ملأ تا به طور يقين براي واقعيّت و يقين او دستگير شود، 👈 و ابداً به ظهور ، و اطّلاع بر و بشر، و و آتش، و و الهواء، و و گذشته و امثال اين و نمي توان پي به وصول صاحبش برد زيرا كه اينها همه در مرتبه حاصل مي شود و از آنجا تا سرحدّ و ، راه به نهايت دور است و تا هنگامي كه در استاد پيدا نشود استاد نيست، و به مجرّد نيز نمي توان اكتفا كرد و آنها را كاشف از وصول و كمال دانست👉 منظور از آنست كه سالك صفت خدا را در خود مشاهده كند و علم يا قدرت و حيات خود را حيات و علم و قدرت خدا ببيند. مثلا چيزي را كه مي شنود ادراك كند كه خدا شنيده و او سميع است، و چيزي را كه مي بيند ادراك كند كه خدا ديده و او بصير است، و يا در جهان علم را منحصر به خدا ذوق كند و علم هر موجودي را مستند به علم او بلكه نفس علم او مشاهده كند. و مراد از آنست كه صفات خدا كه مستند به ذات او هستند مثل قائم، عالم، سميع، بصير، حي و قدير و امثال اينها را در خود مشاهده كند. مثلا ببيند كه عليم در عالم يكي است و او خداي متعال است و دگر خود را در مقابل او عليم نبيند بلكه عليم بودن او عين عليم بودن خداست. يا ادراك كند كه حي و زنده يكي است و او خداست و خود او اصلا زنده نيست بلكه زنده خداست و بس. و بالأخره وجدان كند كه «ليس القدير و العليم و الحي الا هو تعالي و تقدّس». البتّه ممكن است در خصوص بعض از اسماء الهيّه صورت گيرد، و هيچ لازمه اي در بين نيست كه چون در سالك يكي دو اسم تجلّي كرد حتما بايد بقيّه اسماء تجلّي كند. امّا آنست كه ذات مقدّس حضرت باري تعالي در سالك تجلّي نمايد، و آن وقتي حاصل مي شود كه از اسم و رسم گذشته باشد، و به عبارت ديگر به كلّي خود را گم كرده و اثري در عالم وجود از خود نيابد و خود و خوديّت خود را يكباره به خاك نسيان سپرده باشد «و ليس هناك الا الله» در اين موقع ديگر ضلال و گمراهي براي چنين شخصي متصوّر نخواهد بود زيرا تا ذرّه اي از هستي در سالك باقيست هنوز طمع شيطان از او قطع نشده است و اميد اضلال و اغواي او را دارد ولي وقتي كه بحول الله تبارك و تعالي سالك بساط خوديّت و شخصيّت را درهم پيچيد و قدم در عالم لاهوت نهاد و در حرم خدا وارد شده لباس حرم در بركرد و به تجلّيات ذاتيّه ربّانيّه مشرّف آمد شيطان دندان طمع را از او كنده و در حسرت مي نشيند. 👈 بايد بدين مرتبه از كمال برسد و الا به هر كسي نتوان سر سپرد و مطيع و منقاد گشت. هزار دام به هر گام اين بيابان است كه از هزار هزاران يكي از آن نجهند بنا بر اين نبايد در مقابل هر كسي كه متاعي عرضه مي كند و بضاعتي ارائه مي دهد و و شهودي ادّعا مي نمايد سر تسليم فرود آورد. بلي در جائي كه تحقيق و تدقيق در حال استاد و شيخ متعذّر يا متعسّر باشد بايد توكّل به خدا نموده و آنچه را كه او بيان مي كند و دستور مي دهد با كتاب خدا و سنّت رسول خدا و سيره ائمّه طاهرين - صلوات الله و سلامه عليهم اجمعين - بسنجد اگر موافق بود عمل نمايد و الا ترتيب اثر ندهد. بديهي است چون چنين سالكي با قدم توكّل به خدا گام برمي دارد شيطان بر او سلطه نخواهد يافت: انَّهُ لَيْسَ لَهُ سُلْطَانٌ علَي الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَلَي رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُونَ - انَّمَا سُلْطَانُهُ عَلَي الَّذِينَ يَتَوَلَّوْنَهُ وَ الَّذِينَ هُمْ بِهِ مُشْرِكُونَ @naghdeghaffari
🔴 توجه توجه: نقدهایی که در این کانال منتشر می شود متوجه آخرین مطالب آقای غفاری از زمان کوتاه راه اندازی این کانال (از ابتدای اسفند 1396) تا کنون است. طبیعی است بررسی مطالب گذشته ایشان فرصت دیگری می طلبد که اگر ضرورتی احساس شد، به آنها نیز خواهیم پرداخت.
191519710063449.mp3
2.38M
🔹قرائت دلنشین بخشی از «مناجات التائبین» توسط عارف بالله مرحوم آیت الله () @nedayesaadat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقای غفاری خطاب به شاگردان خود: در طول عمرش دو تا از اسماء را توانست ظهور بدهد. ولی تو قابلیت ظهور تمام اسماء را داری! 💠 @naghdeghaffari
نقد غفاری
آقای غفاری خطاب به شاگردان خود: #حضرت_آدم در طول عمرش دو تا از اسماء را توانست ظهور بدهد. ولی تو ق
آقای غفاری خطاب به شاگردان خود: در کتاب اصول کافی آمده است که در طول عمرش دو تا از اسماء را توانست ظهور بدهد. حضرت عیسی چهارتا؛ حضرت هشت تا؛ ولی به شما می گوید تمام «علم آدم الاسماء کلها» یعنی تو قابلیت ظهور تمام اسماء را داری!😱 اشکالات 👇 1. آیه «وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْماءَ كُلَّها» (به فتح لام) تصریح دارد که حضرت آدم به تمام اسماء علم پیدا کرد. 2. آیه درباره علم به اسماء است نه قابلیت ظهور اسماء. این از کجای آیه برداشت شده است؟! 3. وقتی آقای غفاری می گوید که پیامبران بزرگ الهی تنها توانسته اند تعداد اندکی از اسما را ظهور بدهند چرا به شاگردان خود آن هم در یک جلسه عمومی اعلام می کند که شما قابلیت این را دارید که تمام اسماء را ظهور بدهید؟! آیا بکارگیری این نوع تعابیر سبب ایجاد در عموم مخاطبان نیست؟! اکنون می توان فهمید که چرا آن در نامه خود به آقای غفاری از حال خود شکایت می کند که: «دعوت به اسماء و صفات الهی باعث تقویت نفسانیت در من شده است و مرا از حقیقت دور کرده است.» فتامل! آیا این حال بد ناشی از کردن مطالب عمیق عرفانی توسط آقای غفاری نیست؟! 💠 @naghdeghaffari
مکالمه_تلفني_آقاي_حسيني‌فر_با_حضرت.mp3
13.92M
سخنان مهم آقای در رابطه با آقای عباسی (غفاری) و رابطه ایشان با حتما گوش کنید و منتشر نمایید. @naghdeghaffari
فاطي که ز من نامه عرفاني خواست از مورچه اي تخت سليماني خواست! #تواضع_امام_خمینی #امام_خمینی @naghdeghaffari
96.12.17.mp3
13.93M
✅ همه‌ی ما شدن و شدن را دارا هستیم! جلسه هفتگی ۹۶/۱۲/۱۷ 💠 @naghdeghaffari
نقد غفاری
✅ همه‌ی ما #قابلیت_وجودی #زهرا شدن و #علی شدن را دارا هستیم! جلسه هفتگی ۹۶/۱۲/۱۷ 💠 @naghdeghaffa
آقای غفاری:👇 من شدن را دارم، شدن را دارم. شدن را دارم؛ میگه هست. اینو نمونه فرستاده. اما من نوعی بی لیاقتی می کنم آن امری دیگر است. رَسُولِ اللَّهِ (ص): 👇 نَحْنُ أَهْلُ بَيْتٍ لَايُقَاسُ بِنَا أَحَدٌ مِنْ عِبَادِ اللَّهِ وَ مَنْ وَالانَا وَ ائْتَمَّ بِنَا وَ قَبِلَ مِنَّا مَا أُوحِيَ إِلَيْنَا وَ عَلَّمْنَاهُ إِيَّاهُ وَ أَطَاعَ اللَّهَ فِينَا فَقَدْ وَالَى اللَّهَ وَ نَحْنُ خَيْرُ الْبَرِيَّةِ وَ وَلَدُنَا مِنَّا وَ مِنْ أَنْفُسِنَا وَ شِيعَتُنَا مِنَّا مَنْ آذَاهُمْ آذَانَا وَ مَنْ أَكْرَمَهُمْ أَكْرَمَنَا وَ مَنْ أَكْرَمَنَا كَانَ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ. (بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج65، ص: 45) عَلِي(ع): 👇 نَحْنُ أَهْلَ الْبَيْتِ لَا يُقَاسُ بِنَا أَحَدٌ فِينَا نَزَلَ الْقُرْآنُ وَ فِينَا مَعْدِنُ الرِّسَالَةِ. (عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج2، ص: 66) 👇 حَدَّثَنَا أَبِي رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى الْعَطَّارُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ يَحْيَى بْنِ عِمْرَانَ الْأَشْعَرِيِّ عَنْ حَمْدَانَ بْنِ سُلَيْمَانَ عَنْ أَيُّوبَ بْنِ نُوحٍ عَنْ إِسْمَاعِيلَ الْفَرَّاءِ عَنْ رَجُلٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع أَ لَيْسَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص فِي أَبِي ذَرٍّ رَحْمَةُ اللَّهِ عَلَيْهِ مَا أَظَلَّتِ الْخَضْرَاءُ وَ لَا أَقَلَّتِ الْغَبْرَاءُ عَلَى ذِي لَهْجَةٍ أَصْدَقَ مِنْ أَبِي ذَرٍّ قَالَ بَلَى قَالَ قُلْتُ فَأَيْنَ رَسُولُ اللَّهِ وَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ وَ أَيْنَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ قَالَ فَقَالَ لِي كَمِ السَّنَةُ شَهْراً قَالَ قُلْتُ اثْنَا عَشَرَ شَهْراً قَالَ كَمْ مِنْهَا حُرُمٌ قَالَ قُلْتُ أَرْبَعَةُ أَشْهُرٍ قَالَ فَشَهْرُ رَمَضَانَ مِنْهَا قَالَ قُلْتُ لَا قَالَ إِنَّ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ لَيْلَةً أَفْضَلُ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ إِنَّا أَهْلَ بَيْتٍ لَايُقَاسُ بِنَا أَحَدٌ. (معاني الأخبار، النص، ص: 179) @naghdeghaffari
حجت الاسلام والمسلمین (از اساتید اخلاق):👇 معنویتی که عموم مردم به دنبال آن هستند با آنچه خداوند به رسول خدا و اهل بیت علیهم‌السلام عطا فرموده، متفاوت و از دو جنس است؛ به همین دلیل، راوی می‌‌‌‌‌‌‌گوید: خدمت حضرت امام صادق علیه‌السلام عرض کردم: «یابن رسول الله! آیا این روایت درست است که راستگوترین مردم، است؟» حضرت فرمودند: «درست است». عرض کردم: «موقعی که پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله این روایت را فرمودند، علیه‌السلام حضرت سلام‌الله‌علیها و حسنین علیهما‌السلام هم حضور داشتند؛ پس جایگاه آن‌ها چه می شود؟!» حضرت فرمودند: «یک سال چند ماه دارد؟» گفتم: «دوازده ماه». فرمودند: «ماه‌های حرام چند ماه است؟» گفتم: «چهار ماه». فرمودند: «آیا ماه مبارک رمضان که لیله القدر در آن است یکی از ماه‌های حرام است؟» گفتم: «نه». فرمودند: «اما شبی در ماه مبارک رمضان هست که عبادتش بهتر از هزار ماه است، با این که جزء ماه‌های حرام هم نیست. همه مردم مثل ماه‌‌‌‌‌‌‌ها هستند و شیعیان ما مثل ماه‌های حرام و ما مثل لیله‌القدر هستیم. دیگران را با ما مقایسه نکنید»(1) اهل بیت علیهم‌السلام با شیعیان صحیح نیست. علیهم‌السلام لیله‌القدر هستند و شیعیان، ماه‌های حرام؛ این ماه‌ها را با ماه‌های حرام دیگر مقایسه می‌‌‌‌‌‌‌کنند. را با مقایسه می‌کنند؛ نه با حضرت سلام‌الله‌علیها و علیه‌السلام و حسنین علیهماالسلام. پی نوشت:👇 1. حَدَّثَنَا أَبِی رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَى الْعَطَّارُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ یَحْیَى بْنِ عِمْرَانَ الْأَشْعَرِیِّ عَنْ حَمْدَانَ بْنِ سُلَیْمَانَ عَنْ أَیُّوبَ بْنِ نُوحٍ عَنْ إِسْمَاعِیلَ الْفَرَّاءِ عَنْ رَجُلٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع أَ لَیْسَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص فِی أَبِی ذَرٍّ رَحْمَهُ اللَّهِ عَلَیْهِ مَا أَظَلَّتِ الْخَضْرَاءُ وَ لَا أَقَلَّتِ الْغَبْرَاءُ عَلَى ذِی لَهْجَهٍ أَصْدَقَ مِنْ أَبِی ذَرٍّ قَالَ بَلَى قَالَ قُلْتُ فَأَیْنَ رَسُولُ اللَّهِ وَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ وَ أَیْنَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَیْنُ قَالَ فَقَالَ لِی کَمِ السَّنَهُ شَهْراً قَالَ قُلْتُ اثْنَا عَشَرَ شَهْراً قَالَ کَمْ مِنْهَا حُرُمٌ قَالَ قُلْتُ أَرْبَعَهُ أَشْهُرٍ قَالَ فَشَهْرُ رَمَضَانَ مِنْهَا قَالَ قُلْتُ لَا قَالَ إِنَّ فِی شَهْرِ رَمَضَانَ لَیْلَهً أَفْضَلُ‌‌‌‌‌‌‌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ إِنَّا أَهْلَ بَیْتٍ لَا یُقَاسُ بِنَا أَحَدٌ.(معانی الاخبار ص ۱۷۹) منبع:👇 http://bonyadhad.ir/8635 @naghdeghaffari
نقد غفاری
✅ همه‌ی ما #قابلیت_وجودی #زهرا شدن و #علی شدن را دارا هستیم! جلسه هفتگی ۹۶/۱۲/۱۷ 💠 @naghdeghaffa
آقای غفاری: 👇 امام صادق (ع) در رابطه با تاویل لیله القدر فرمود: لیل مادرم زهرای اطهر سلام الله علیهاست و قدر الله هست و الله در ظرف لیل می خواهد ظهور پیدا کند... تنها زهرا (س) نیست که لیله قدر قرار می گیره بلکه همه ما لیاقت ظهور قدر در لیل خودمان هستیم! لیل را حالا من و شما بگیرید به نماز شب، خلوتهای شب بگیریم!... لیاقت و قابلیت ظهور حقیقت انا اعطیناک الکوثر در وجود تک به تک ما هست! نقد👇 به معنای کلمات زیر در کلام آقای غفاری دقت کنید: 1. نسبت به حضرت زهرا👇 لیل: حضرت زهراست. قدر: الله است. 2. نسبت به خودمان👇 لیل: نماز شب و خلوتهای شب است! قدر: (معنا نکردند!) اشکال اول: 👇 شما که می فرمایید لیله القدر بودن اختصاص به حضرت ندارد[!] چطور درباره حضرت زهرا(س) کلمه لیل را به وجود مبارک ایشان برمی گردانید اما نوبت به خودتان که می رسد کلمه لیل را به و خلوت شب معنا می کنید؟! اگر قرار باشد لیله القدر به حضرت زهرا(س) اختصاص نداشته باشد، وقتی این کلمه را به خودتان نسبت می دهید نیز باید بگویید لیل خودم هستم که ظرف وجود قدر که الله است شده ام[!] نه اینکه بگویید لیل نماز شب یا خلوت شب است. اشکال دوم:👇 اگر لیله القدر بودن به حضرت زهرا(س) اختصاص نداشت، آیا شایسته نبود که (ع) به جای اینکه بگوید لیل مادرم زهرای اطهر(س) است، مثلا بگوید: لیل ما اهل بیت(ع) هستیم؟! چرا از میان اهل بیت (ع) تنها مادرشان را به عنوان لیل القدر معرفی کردند؟! چرا امام صادق(ع) خودشان را به عنوان یکی از مصادیق لیله القدر معرفی نکردند؟! آیا قابلیت شما نعوذبالله از قابلیت امام معصوم هم بالاتر است؟! @naghdeghaffari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر کسی منبع معتبری برای این حدیث 👆 یافت به ما هم خبر دهد! ؟ @naghdeghaffari
جلسه خواهران 96.12.20.MP3
19.88M
یکشنبه. 96/12/20 ______________ توضیح فایل در متن زیر 👇 @nagheghaffari
نقد غفاری
یکشنبه. 96/12/20 ______________ توضیح فایل در متن زیر 👇 @nagheghaffari
قسمت اول یکی از نکات عجیب در سخنان جناب غفاری در هنگام تفسیر و توضیح آیات، روایات و مناجات، آن است که به جای تمرکز بر توضیح بر توضیح آنها متمرکز می شوند. ایشان در موارد متعددی به دلایلی از جمله در بیان و ادای با مشکل جدی مواجه اند لذا ترجمه همان عبارات را مبنای تفسیر و توضیح خود قرار می دهند. این در حالی است که (بدون تطابق دادن دقیق با کلمات ) نمی تواند به درستی معارف موجود در متن عربی را منتقل کند. به عنوان نمونه به دقایق 23 تا 42 از فایل بالا توجه کنید. @naghdeghaffari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا این دعا 👇👇👇را ترجمه کنید: اللهم ادخلتَ فی کل خیر ادخلتَ اللهم صل علی محمد و ال محمد!!! ! @naghdeghaffari
نقد غفاری
لطفا این دعا 👇👇👇را ترجمه کنید: اللهم ادخلتَ فی کل خیر ادخلتَ اللهم صل علی محمد و ال محمد!!! #عبار
عبارت صحیح دعا: اللَّهُمَّ أَدْخِلْنِي فِي كُلِّ خَيْرٍ أَدْخَلْتَ فِيهِ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّدٍ @naghdeghaffari
قسمت دوم یکی از نکات عجیب در روش آقای غفاری در برخورد با اذکاری است که در آنها شرط است. وی تعداد این را متناسب با مخاطبان خود به صورت کاهش می دهد. این روش گرچه باعث می شود که افراد مختلف با ظرفیت های متفاوت ایشان شوند اما اصل در از را ضایع می کند. در آینده به نمونه هایی از این دستورات اشاره خواهد شد. @naghdeghaffari
نقد غفاری
یکشنبه. 96/12/20 ______________ توضیح فایل در متن زیر 👇 @nagheghaffari
🔹نمونه ای از پیشتر گفتیم که یکی از روشهای آقای غفاری تقلیل عدد ، متناسب با مخاطبان خود است. به عنوان نمونه وی در آستانه ماه رجب خطاب به افراد حاضر در جلسه اش درباره عدد ذکر لا اله الا الله و قرائت سوره توحید در ماه رجب می گوید: "1000 عدد لااله الا الله برای هر روز آمده و 10 هزارتا قل هو الله [برای کل ماه] شما به اندازه توانتون بگید! به اندازه وقتتون بگید!!! 100 کمتر نشه حالا 100 تا شد، 200 تا شد، 300 تا شد اشکالی نداره! قل هو الله هم 40 تا پایین نشه!!! تا 40 تا بگید و زیاد شد حالا 100 تا گفتید هیچ اشکالی نداره!" (فایل ضمیمه را از دقیقه 44:25 گوش کنید.) @naghdeghaffari
اخلاق عمومی 96.2.13.mp3
18.24M
حضرت استاد غفاری«مدظله» #جلسه_اخلاق_عمومی پنجشنبه 97/2/13 _______________________ انتقادات مربوط به این جلسه را در پستهای بعد بخوانید
نقد غفاری
حضرت استاد غفاری«مدظله» #جلسه_اخلاق_عمومی پنجشنبه 97/2/13 _______________________ انتقادات مربوط به
♨️جدیدترین آیه ای که بر آقای غفاری نازل شد: شکست حضرت (ع) از فرعون در !!! آقای غفاری در جلسه اخلاق عمومی خود (پنجشنبه 13/2/97) مدعی وجود آیه ای در قرآن شد که حکایت از شکست حضرت موسی (ع) از فرعون در جریان یک مناظره دارد!!! وی در این سخنان - که متن آن دقیقاً از فایل صوتی منتشر شده در کانال وی پیاده شده است - گفت: «امام [معصوم] به همه یکسان نظر دارد. حتی اینهایی که گهگاهی مشکلاتی دارند، حتی خواسته های منفی هم دارند [اگر] تقاضا بکنند رسیدگی می شه! آقا این حرف ریشه [ای هم دارد؟] بله! قرآن می فرماید. کجا می فرماید اگر یادتون باشه؟[!] یه روز فرعون با حضرت موسی قرار گذاشت فردا پیش بزرگان بیا با هم چی می کنیم؟ چی می گن بهش؟! [یکی از حضار: !] مناظره کنیم! گفت: باشه. اطلاع دادند تمام بزرگان فردا بیایند پیش هم مناظره کنند. شب تا صبح نخوابید هی ناله کرد. گفت: خدا! من می دونم تو...(خنده سخنران) تو رو قبول دارم ولی خب چه کنم؟ فرعونم! می خوام فرعونیت کنم! می خوام خدایی کنم به این انسانهای نادان! به هر حال من می خوام فردا منو پیروز کنی! حضرت موسی هم خیالش راحت بود رفته بود خوابیده بود! فردا در مناظره حضرت موسی شکست خورد! (خنده سخنران) روایته! تعجب کرد حضرت موسی (ع) عرضه داشت محضر الهی... (خنده سخنران) خدای [تبارک و تعالی] اینجوری نیست! اونها هم بخواهند به آنها هم رسیدگی میشه!!! (دقیقه 22:25 تا دقیقه 24 از فایل ضمیمه 👆را گوش کنید.) پرسش های ما از جناب غفاری 👇 1. این حکایت در آمده است؟! کدام سوره؟! کدام آیه؟! 2. یک پیامبر الهی اساساً در چه موضوعی می خواهد با شخصی چون فرعون مناظره کند؟! 3. یک پیامبر الهی چه داعیه ای جز دعوت به دارد که برای آن به مناظره با شخصی چون فرعون بپردازد؟! 4. مناظره عرصه تقابل فکر، و استدلال است. ادعای نماینده خدا از فرعون چه معنایی جز باطل بودن استدلال به ربوبیت خود خدا دارد؟! 5. چه معنایی دارد که خدا شخصی را برای دعوت فرعون به توحید مبعوث کند بعد او را در مناظره با فرعون مغلوب نماید؟! افلا یعقلون؟! 6. جناب غفاری! این نخستین باری نیست که شما نسبت باطلی را به می دهید. آیا بهتر نیست لااقل با قرآن نکنید؟! 7. شما در اواخر سخنان خود از وجود روایتی در این رابطه نیز خبر داده اید. لطفا اگر سند معتبر روایی در این رابطه دارید لااقل آن را ارائه کنید. 8. به فرض وجود روایتی ضعیف در این رابطه چه معامله ای با روایات مخالف اصول اعتقادی مان باید کرد؟ @naghdeghaffari
نقد غفاری
حضرت استاد غفاری«مدظله» #جلسه_اخلاق_عمومی پنجشنبه 97/2/13 _______________________ انتقادات مربوط به
فرعون شب تا صبح نخوابید هی ناله کرد! گفت: خدایا! من تو رو قبول دارم ولی خب چه کنم؟ فرعونم! می خوام فرعونیت کنم! می خوام خدایی کنم به این ! @naghdeghaffari