eitaa logo
الهادی
21.2هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
916 ویدیو
43 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 انسان شدن بما أنه انسان خیلی بیش از این‌ها امتیاز دارد، بعضی از روایات از آقا امیرالمؤمنین مسیر را تعریف می‌کند تا «صار الإنسان بما أنه انسان» که خود این هم خیلی امتیاز است. 🔸 ما از رسیدن به همین‌جا هم عقب هستیم، گرفتار یک سِری آفات و مشکلات هستیم، تا برسد به روح ایمان که بر این‌ها [روح نباتی و روح حیوانی] افزون است. 🔹 این نوری مضاعف است مثل زید بن حارثه گفت که بهشت و جهنم را می بینم چرا؟ به خاطر اینکه این روح ایمان در ضمن ارتباط خود با بدن، بالا هم هست و شعاع آن بالا را هم در بر می‌گیرد. 🔸 لذا یک مؤمن و کسی که روح ایمان در او حیات پیدا کرده باشد، طرف مقابل خود را با نور آن روح ایمان [نگاه می‌کند و می‌سنجد]. 🔹 روشن است، خیلی کار از آن روح ایمان می‌آید که جنّت و نار و ناریّت و غلبه‌ی ناریّت را می‌بیند، اصلاً خیلی چیزهای دیگر از آن روشن می‌شود؛ ولی ببینید مشکل ما از ابتدا زیاد است.[صاحب نگاه] باز نیستیم، اگر آتشی شدیم خیلی آتشی هستیم، می‌رویم تا خود را بسوزانیم. اگر خاکی شدیم خیلی خاکی می‌شویم، اگر آبی شدیم خیلی آبی می‌شویم. 🔸 اعتدال را نمی‌شناسیم، الآن چه اتفاقی برای من افتاده است؟ چرا من اینقدر بی‌حال هستم؟ چرا رغبت ندارم؟ چرا دل من مُرده است؟ نمی‌شناسیم. 🔹 طبیعتاً این‌ها کلید دارد، این‌ها ورودی می‌خواهد و من باید با خود آشنا بشوم. کد ۱۴۲۹۳ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 این ساختار روحی، روانی، جسمی و شخصیتی در بشر یک اسکلت پیچیده‌ای دارد که منحصر در عالم غیب و شهود می‌باشد و این اسکلت بسیار پرکار، پیچیده و وسیع است، الله أکبر از این ساختار بشری که ابعاد و زوایای مختلف دارد! 🔸 از نواحی مختلف دریا دریا حساب و کتاب و نظم دارد. از یک زاویه حواس خمسه‌ی ظاهره، تک تک این‌ها چه بسیار معنا و کار دارند، شوخی نیست. 🔹 یک چشمی ما می‌گوییم، بخش فیزیک آن برای پزشک‌ها جدا است و بخش نوع عملکرد [آن] مسئله دیگری است، در این چشم چه اتفاقی می‌افتد که صحنه را سی سال پیش دیده است ولی الآن جلوی او و در حافظه‌ی او است، این عکسبرداری را بصر کرده است و الآن وجود دارد و به حافظه‌ سپرده است! 🔸 وقتی صحبت از حافظه می‌شود آن دیگر از حواس ظاهره نیست، حواس باطنه است که باب آن جدا است. وقتی صحبت از بصیرت می‌شود منظور حس ظاهری [یا] حس باطنیِ حکمت نظری هم نیست، آن باطن حس ظاهر بصر است، آن اصلاً یک عالم دیگر دارد. 🔹 تمام این حواس که مطالب آن‌ها زیاد است یک بخش است، باید انسان این‌ها را برای مدیریت بر خود بداند وإلّا کم می‌آورد؛ 🔸 مثلا وقتی طرف می‌خواهد به نماز بایستد هجوم افکار به سراغ او می‌آید، خُب چرا می‌آید؟ از کجا می‌آید؟ چه موقع این‌ها ذخیره شده است؟ چگونه ذخیره شده است؟ خوب یا بد است؟ مانع است؟ راهکار درمانی آن چیست؟ 🔹 این‌ها معارفی است که انسان از هزار شاخه حداقل یک شاخه‌ی آن باید [برایش] روشن بشود تا بداند با خود چه کار کند و بتواند خود را مدیریت کند. هر کدام از این‌ها را بگیری آنقدر مطلب زیاد دارد. کد ۱۴۳۹۲ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 حس‌هایی که در بشر نهاده شده است در مخلوقات دیگر [به این صورت] جامع نیست، حتی حیواناتی که رشد یافته باشند، چرا؟ به خاطر اینکه ترکیب این‌ها روح حیوانی، روح نباتی و جماد است، سه تا، تمام، بیش از این نیست. 🔸 آن‌ها هم قوا دارند اما مسائل آن‌ها [با انسان] فرق می‌کند. انسان است که غیر از مرتبه‌ی جمادی روح نباتی هم دارد، روح نباتی خیلی تنوع دارد، ما کجای آن را یاد گرفته‌ایم؟ چه کار داریم می‌کنیم؟ چه استفاده‌ای از آن می‌کنیم؟ 🔹 اگر این‌ها شناخته بشود حتی در بیماری‌ها و درمان‌ها خیلی مؤثر است. در روایات اهل بیت (علیهم السلام) خیلی از امور به نوع عملکرد روح نباتی مستند است که حالا توضیحات [دارد.] 🔸 روح حیوانی که به روح نباتی اضافه می‌شود کارآیی آن خیلی زیاد می‌شود. کم نیست، همین مقدار که یک حیوان به گونه‌ای با حس‌های خود ارتباط برقرار کرده است که، پرنده در بالا است ولی می‌داند که آب کجا است. میمون دل‌درد می‌گیرد، همین حس حیوانی به او می‌گوید، فلان گیاه را بخورد، آن‌ها ارتباطات خود را نگه داشته‌اند، به خاطر اینکه آن‌ها نوع تغذیه‌ی خود را خلط نکرده‌اند، یک نوع بوده است. حس حیوانی آن‌ها، مدام مخلوط نشده است. 🔹 حس‌های ما تحت پرچم بلند و رفیع انسانیت، به هم ریخته است، واقعاً ما وقتی غذا می‌خوریم یا گرسنه می‌شویم چقدر فراتر از حس حیوانی خود از این غذا استفاده می‌کنیم؟ گرسنه می‌شویم غذا می‌خوریم، بعد می‌فهمیم سیر شده‌ایم کنار می‌کشیم. بعضی وقت‌ها تازه همین را هم ما مشکل داریم. این طبع ما که برای حس حیوانی است، اضافه می‌خواهد. ادامه دارد...‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه قبل... 🔻 به انبیای ما گفتند _ و البته بقیه هم دنباله‌رو انبیاء هستند_ : «يا أَيُّهَا الرُّسُلُ كُلُوا مِنَ الطَّيِّباتِ وَ اعْمَلُوا صالِحاً» حیوانات که مخاطب به این خطاب نیستند، اگر ما می‌توانیم با أکل طیب خود را به عمل صالح ارتقاء بدهیم به خاطر این است که از حس‌های فراتر از حس حیوانی استفاده کنیم تا طیب را بشناسیم، وإلّا اگر بنا شد که وقتی من گرسنه ‌می‌شوم فقط یک ارتباط غذایی با غذا ایجاد کنم یا فقط یک حس ذائقه با غذا ایجاد کنم، این ارتباط را یک حیوان هم ایجاد می‌کند! پس من چه کار کردم؟ من امتیاز اضافه را کجا مصرف کردم؟ در[شناخت حس‌ها]خود را گیج نکنم. 🔸 خدای متعال به انسان این توان را داده است که با غذای خود ارتباط برقرار کند، بداند چه می‌خواهد و جذب کند. شاید یک مرتبه غیر از حلال هم باشد و آن طیّب است، ولی خُب این تازه برای یکی از جهات حس‌ها است. کد ۱۴۳۹۲ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 اهمیت و شرایط فعالیت فرهنگی 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: ۲۸ دقیقه 🗓 تاریخ: ۱۴۰۳/۲/۳ 📍در جمع مسئولین بنیاد علمی فرهنگی هاد 🔺 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اهمیت و شرایط فعالیت فرهنگی 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: ۲۸ دقیقه 🗓 تاریخ: ۱۴۰۳/۲/۳ 📍در جمع مسئولین بنیاد علمی فرهنگی هاد 🔺 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚫️ شهادت حضرت حمزه و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهماالسلام، محضر مبارک امام زمان علیه‌السلام و محبین ایشان تسلیت باد. 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
ا࿐🌸○✨﷽✨○🌼࿐ا 💢 پذیرش مدرسه عالی فقه دارالهدی (قم) ◀️ در پایه های 7 تا ۹ ✅ امکان تحصیل به روش آموزشی خود اکتشافی(سامرا) 💠 مهلت ثبت نام: 📎پایه ۷: ۳۰اردیبهشت ۱۴۰۳ 📎پایه ۸ و ۹: پایان تیرماه ۱۴۰۳ 💠 توضیحات بیشتر در : 👈 کانال مدرسه: 👉 https://eitaa.com/feghhdarolhoda/992
* 🔻 یک روایتی در تفسیر آیه «وَجِئْنَا بِکَ عَلَى هَؤُلَاءِ شَهِیدًا» نقل شده است که خیلی عجیب بود. در این روایت می فرماید روز قیامت جناب نوح علیه السلام را برای محاسبه اعمال می‌آورند. 🔸 از ایشان می‌پرسند: «هل بلّغتَ؟» آیا رسالت خود را ابلاغ کردی؟ می‌گوید: بله، من کارم را انجام دادم. می‌گویند: شاهد بیاور. حضرت نوح می‌گوید: خدایا! من در این جمعیت و در این فضای بی انتهای قیامت، شاهد از کجا بیاورم؟ می‌گویند: بالأخره خداوند شاهد می‌خواهد. 🔹 خبر به پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) و امیرالمؤمنین (علیه السلام) می‌رسد و پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) به جناب حمزه‌ی سیدالشهداء می‌فرمایند که شما بروید و شهادت دهید که حضرت نوح (علیه السلام) تامّ و تمام تبلیغ رسالت کردند. 🔸 راوی می‌پرسد: یابن رسول الله! چرا خود پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) یا امیرالمؤمنین (علیه السلام) برای این کار نمی‌روند؟ حضرت می‌فرمایند: آن‌ها مشغول به کار مهمتری هستند. 🔹 حضرت حمزه برای حضرت نوح (علیه السلام) شهادت می‌دهند. شما همین نکات را کنار هم بچینید، می‌بینید که چقدر مطالب دیگر از آن در می‌آید! کد ۶۸۳ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
* 🔻 پیرمردی از اقوام آشیخ عبدالنبی بودند. فرزندش از قول پدرش نقل می‌کرد که زمانی، مسجد فاطمیه قم، واقع در گذرخان، امام جماعت نداشت و من متحیّر بودم که چه باید کرد؟ تا اینکه شنیدم آشیخ عبد النبی عراقی بیمار شدند و در بیمارستانی در تهران بستری هستند. 🔸 از قم به سمت تهران حرکت کردم. ابتدا، به زیارت شاه عبدالعظیم رفتم و پس از خواندن دو رکعت نماز، از حضرت عبدالعظیم درخواست کردم که یک امام جماعت برای مسجد ما بفرستند. بعد سرم را روی مهر گذاشتم و خوابم برد. 🔹 در خواب، حضرت عبدالعظیم را دیدم یا صدایشان را شنیدم که فرمودند: به قم برگرد و در همان گذر خان برای امام جماعت مسجد، به سراغ بهجت برو. 🔸 ایشان هم برمی‌گردند. از حاج غلامعلی قصاب که در گذرخان مغازه داشت، می‌پرسد که در این کوچه، بهجت داریم؟ می‌گوید، بله. البته در همان خواب هم به حضرت گفته بود که آقا! می‌ترسم به ایشان هم بگویم اما قبول نکنند (چون ظاهراً از افراد زیادی درخواست کرده بودند اما آن‌ها نپذیرفته بودند). حضرت فرموده بودند، نگران نباشید. اگر به ایشان پیشنهاد دهید، قبول می‌کنند. 🔹 بعد هم خدمت مرحوم آیت الله بهجت رحمت الله علیه می رسند و به ایشان عرض می کنند و ایشان قبول می‌کند. کد ۷۶۹ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
* 🔻 حضرت شاه عبدالعظیم سیدالکریم است؛ بر اساس روایات انسانی که به زیارت شاه عبدالعظیم برود ثواب زیارت کربلا را دارد. 🔸 در تهرانِ قدیم که مردم اعتقاداتشان خوب بود، بعضی مردم و تجار معتقدِ بازار و غیر بازار وقتی که به بن بست می خوردند، به حرم شاه عبدالعظیم می آمدند و بست می نشستند؛ یک گوشه ای یک چادر می زدند و آن جا می نشستند. طولی نمی‌کشید که در کارشان گشایش می شد و بعد از آن به دنبال زندگی شان می‌رفتند؛ دو روز، سه روز، بیشتر یا کمتر، بستگی به مشکل و شخص دارد. برایشان حل شدن مشکل از این راه خیلی روشن و قطعی بوده است. راه دیگری غیر از سیدالکریم سراغ نداشتند. 🔹 ما که یک وقتی، اوایل ازدواجمان یک مشکلی برایمان پیش آمده بود، رفتیم که آنجا بمانیم و پی در پی به زیارت برویم تا حل شود. آنجا یک مدرسه علمیه بود، ساکمان را داخل آن مدرسه گذاشتیم و رفتیم حرم و نماز مغرب و عشاء خواندیم و زیارت کردیم و به مدرسه آمدیم؛ همان وقت که از زیارت برگشتیم خیلی سریع مشکل حل شد. کد ۱۴۱۳ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 این ساختار هندسی شخصیتی بشر در ابعاد مختلف نیاز به شناسایی و درمان دارد و نوع درمان در ابعاد مختلف باید شناسایی شود، کار شود و شده است 🔸 و بزرگان ما در این حوزه‌های علمیه گاهی افرادی بوده‌اند که تمام حاصل عمر شصت ساله‌ی علمی‌شان کتاب‌هایی می‌شد که آن زمان نمی‌توانستند ارائه کنند، حتی بعضی علما پولی برای چاپ کتابشان نداشتند و این‌ها را گذاشتند تا به این نسل برسد. 🔹 من یادم است، گاهی مرحوم علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان، تنها و با یک عصا و لرزان از پیاده‌رو به حرم می‌رفت و برمی‌گشت. فیلسوف شرق هم بود. این‌ها جزء افتخارات ما بوده‌اند و آثار علمی‌شان برای ما مانده است. کد ۴۳۵۳ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 در منطقه نگاه می‌کنید، از یمن گرفته و تا مصر، خیلی‌ها دلشان می‌خواهد که نامی از شیعه نیاورند، ولی چیزی و فرهنگی و محتوایی غیر از معارف اهل بیت (علیهم السلام) نیست که دل این‌ها را آرام کند و این ساختار صحیحی که اهل بیت (علیهم السلام) ارائه کردند را ندارند. 🔸 عرض کردم که گاهی خود من در مشعر می‌دیدم که گروهی از اهل سنت هم بودند. پیرمرد هفتاد ساله، سحر در مشعر [بود] دلش می‌خواست گریه کند، ولی این چشم یاد نگرفته است. 🔹 فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) نمک گریه را به شیعه القاء می‌کند. در دستور کارشان [چنین چیزی] نبوده است. این سوز و گدازها از برکات اهل بیت (علیهم السلام) است. کد ۴۳۵۳ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 ساختار در ابواب معارف اهل بیت (علیهم السلام) باید باز شود، دردها و درمان‌های ما شناخته شود، دنیا محتاج به این است. 🔸 مگر الآن روانشناسی علم کمی است؟ ولی بین خود و خدا، ما گاهی اوقات که با متخصصین بودیم، من می‌بینم نکاتی در قرآن و معارف اهل بیت (علیهم السلام) است که همه دارند دنبال آن می‌گردند. 🔹 ما هنوز نتوانستیم به دنیا ارائه کنیم. حکمتی که اهل بیت (علیهم السلام) ترکیب می‌کردند، [اگر] ما شناختیم، شناختیم، [اگر] کار کردیم، کار کردیم، [اگر کار] نکنیم، نسل بعد می‌گیرند و می‌روند. الآن بهترین فصلی است که دنیا شاید اینطور به خودش ندیده باشد. 🔸 آقا امیرالمؤمنین (علیه السلام) ناله‌هایشان را به چاه می‌فرستادند. شنونده‌ای نبود، گوینده چه کند؟ گاهی نزدیک‌ترین افراد تحمل نمی‌کردند. 🔹 الآن نگاه می‌کنید [و می‌بینید که] ذهن‌ها باز شده است، هم پذیرش‌های خود ما بالا رفته است، خانواده‌ای که جوهره‌ای از ایمان داشته باشد، می‌بینید که بهتر مراعات می‌کند، حجابش بهتر است، ارتباطش با قرآن بهتر است، مگر به برکت این سی ساله، خانواده‌هایی که قرآن را شروع کردند و خواندند و حافظ قرآن شدند و انس با قرآن پیدا کردند، کم بوده است؟ 🔸 گاهی این‌ها در نسل بعد در بچه‌هایشان جواب می‌دهد، غیر از بهره‌هایی که خودشان می‌برند. این‌ها برکات کمی نیست. کد ۴۳۵۳ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 یکی از صادق‌ترین و زیباترین تابلوهای قرآنی که ما در زندگی‌هایمان باید داشته باشیم و با آب طلا بنویسیم و هر روز به آن نگاه کنیم و برای رفع مشکلاتمان خوب است؛ این است که؛ «وَ مَا أَصَابَكَ مِنْ سَيئَةٍ فَمِنْ نَفْسِكَ» (و آنچه از بدی به تو می‌رسد، از سوی خود توست. (نساء، ۷۹)) 🔸 مشکلی پیش آمد علتش را در خودت جستجو کن و فوری زید و عَمر و بکر و همه را مقصر ندان، نگاهت به غیر از خودت نباشد. 🔹 هیچ‌گاه در مشکلات انصاف داده‌ای که به خود بازگردی؟ «إِنَّ اللَّهَ لَا يظْلِمُ النَّاسَ شَيئًا وَلَكِنَّ النَّاسَ أَنْفُسَهُمْ يظْلِمُونَ» (خداوند هیچ به مردم ستم نمی‌کند، این مردمند که به خویشتن ستم می‌نمایند.( یونس، ۴۴)) از خودمان شروع می‌شود. کد ۴۳۵۳ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 ساختار هندسی بشر ابعاد مختلفی دارد و باید شناسایی شود، باید با معارف اهل بیت (علیهم السلام) باز شود. 🔸 «أفضل السیاسه سیاسة النفس»، بهترین مدیریت‌ها در عالم مدیریت بر خود است، خودت را چگونه ارزیابی می‌کنی؟ بیماری‌هایت را چگونه شناسایی می‌کنی؟ درمان‌هایشان را از کجا پیدا می‌کنی؟ مگر وجود پیچیده و هندسی ساختاری بشر کم زاویه و ابعاد دارد که مُلک و ملکوت را مشغول کرده است؟ 🔹 بله، در درمان‌های ظاهری هم همین‌طور است. کسی سرما خورده، نزد پزشک می‌رود و یک دارو به او می‌دهد و می‌خورد و خوب می‌شود، این، امکان دارد. همان فرد یا مشابه همان، سرما خورده و یک استراحت می‌کند و یک سوپ می‌خورد و خوب می‌شود، این هم ممکن است. بالإستقلال هم ممکن است دارویی اثر کند. 🔸 این به خاطر بدیع السموات بودن خدا است که برای دردها - ظاهراً و باطناً - درمان‌های متفاوتی دیده است. اما ما باید حداقل‌ها را بشناسیم. کد ۴۳۵۳ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻این ساختار شخصیتی بشر [است]. خودشناسی باید از اینجا شروع شود و مدیریت بر آن تعریف شود. خود مدیریتی که الآن در دانشگاه تعریف می‌کنند - که آن هم تازه بخشی از مدیریت است - یکی از شاخه‌های علوم است و واقعاً هم روی آن کار می‌کنند ولی مرکز تمام انواع مدیریت‌ها در سرگذشت انبیاء (علیهم السلام) است. 🔸 انبیاء (علیهم السلام) این نوع مدیریت را داشتند. منتها چگونه مدیریت می‌کردند؟ با انتخاب اولویت‌ها [مدیریت می‌کردند]. حضرت نوح (علیه السلام) نجّار بود، با کسب یمین و عرق جبین کار می‌کرد و گاهی حاصل روزانه‌ی [ایشان] دو درهم بود و نیمی از این دو درهم را به فقرای همسایه و اطرافیان پرداخت می‌کرد و یکی برای خودش می‌ماند و زندگی‌اش را اداره می‌کرد. 🔹 منتها ارتباطش با جبرئیل را از دست نمی‌داد، ارتباطش با خدا را از دست نمی‌دهد. وظیفه‌ی فرهنگی هدایتش را صدها سال دنبال می‌کرد، رضایت حق تعالی را از دست نمی‌داد. مرکز علوم دنیا و آخرت بودن را از دست نمی‌داد. این‌ها مدیریت دارند. کد ۴۳۵۳ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا