.🪴من، زندگی، آزادی ؟؟
.
.📌#صنم_یاوری
.
.نگاهش را به زمین دوخت و بعد از کمی فکر پرسید: مگر نمی گویی همه ما محدود هستیم، چه کسی می داند رهایی من در چیست و به چه چیزی باید محدود شوم؟ من به چه کسی می توانم اعتماد کنم
گفتم تا حالا به چه کسانی اعتماد می کردی؟مگر نه این که تا حالا به سازندگان مد اعتماد داشتی و هر چیزی که انها به بازار عرضه میکردند را می پوشیدی، یا به بلاگرهای اینستاگرام که سبک زندیگ خودشان را ذره ذره در ذهن تو تزریق کرده اند
حالا من میپرسم آنها که این گونه برایت محدودیت تعیین کرده اند خودشان چه نفعی از آن میبرند؟پول، ثروت ،شهرت؟
آیا ممکن است به خاطر داشتن همه این ها محدودیت هایی برای تو تعیین کنند که تو را به اسارت در می آورد؟ یا اینکه سلیقه هایی برایت بسازند که خودت در ایجاد آن نقشی نداشتی ولی جیب آنها پر از پول شد و به شهرت و قدرتشان اضافه شد؟ مگر نه اینکه برای پوشاندن این اسارت ها نام آادی را برایش ساختند تا با توهم آن تو را به اسارت در بیاورند؟
فکر میکنی این ها گزینه خوبی برای تعیین محدودیت هاهستند؟کسانی که هم نفع و ضرر شخصی دارند و هم علمشان آن قدر نیست که بدانند آزادی چه کسی محدودیت دیگری است و محدودیت چه کسی دیگران را آزاد میکند؟
گفت:کمی گیج شدم، مگر کسی هم وجود دارد که نفع و زیان شخصی نداشته باشد یا اینکه از اسارت ها و آزادی های همه خبر داشته باشد؟خود شما یا همین آخوندها هم منفعت هایی دارید و علمتان هم آنقدر زیاد نیست.
گفتم باریکلا، هیچ کس نیست
گفت: پس همه سرکاریم
گفتم: نه در میان انسان ها کسی نیست، چون انسان خودش محدود است،و فقط یک نامحدود می تواند محدوده تعیین کند
گفت:نامحدود منظورت خداست؟
گفتم:جز خدا نامحدودی می شناسی؟
کمی به فکر فرو رفت، سرش را پایین انداخت، لبش را گزید و با من و من ادامه داد: به نظر حرفت منطقی میاد، ولی هر کس داره خدا رو یک جور تعریف میکنه
گفتم:آفرین ولی جرا اول تعریف خدا رو از خودش نمی شنوی، تا حالا شده بشینی پای حرف هاش و از خودش بپرسی که چه تعریفیاز خودش داره؟یا ازش بپرسی آزادی واقعی و محدودیت درست چیه؟تا حالا از خودش پرسیدی چرا اون هایی که بیشتر دوست داره محدود تر کرده ؟
با لبخند شیطنت آمیزی ادامه داد، پس به هیچ کس غیر خدا اعتماد نکنم حتی شما
گفتم: من اگر حرف خدا را زدم بهم اعتماد کن مثل حالا که می خواهم حرف خدا را بگویم... بسم الله الرحمن الرحیم
.
.
ادامه دارد...
.
.#نشریه_۶۱_شماره_۹۴
.
.🆔 @nashr61
.🪴زیریک سقف،خانواده خوب من
.
.📌#فاطمه_تیموری
.
.وَ مِن آیاتِه اَن خَلَقَ لَکُم مِن اَنفُسِکُم اَزواجا لِتَسکُنوا اِلیها....در ابتدای این آیه،خداوندمتعال،خیلی واضح،ازدواج را یکی از نشانه های خداوند میداند و در آخر آیه هم می فرماید:این نشانه برای اهل تفکراست.درواقع،خداوند حکیم،به این اشاره میکند که باید درمورد ازدواج،خیلی عمیق فکرکنید.چیزهای زیادی در ازدواج و تشکیل خانواده است؛آثار خیلی خوبی دارد که مهترین آن،طبق فرمایش صاحبمان،رسیدن به آرامش است.این موضوع خیلی اهمیت دارد که مهمتریت راههای رسیدن به آرامش را بدانیم.استادپناهیان در یکی از سخنرانیهایشان به این موضوع اشاره میکنند که: " اگر محدودیتهای دنیا را که نمیتوانیم تغییر دهیم،بپذیریم،کلی حالمان خوب میشود.این یک پیشنهاد عقلانی است که امام حسن(ع)یک نمونه ی برجسته را بیان میکنند و می فرمایند:نمیرسید به چیزهایی که دوست دارید مگراینکه صبر کنید درچیزهایی که از آنها بدتان می آید....حالا ممکن است این چیزها،تکلیف باشد،تقدیر باشد یا... .دنیا دارِ محدودیتها و مشکلات است،پذیرش محدودیتهای دنیا، یکی از بهترین راههای رسیدن به حال خوب و آرامش است." اگر قرار باشد ما برخورد مناسبی با این محدودیتها و سختی ها نداشته باشیم اول کسی که آسیب میبیند خودمان هستیم.این موضوع،یک موضوع بسیار کاربردی در زندگی مشترک است.ممکن است در زندگیمان،با خانواده هایی برخورد کرده باشیم که در آن،خانم و آقا دائما سعی براین دارند که عیبها و نقص های طرف مقابل را کشف و هرطور شده آن را اصلاح نمایند و همیشه درحال خودخوری و مقایسه هستند که چرا همسرشان فلان ویژگی منفی یا فلان اخلاق بد را دارد و چون نمیتوانند به هردلیلی،آن را اصلاح و همسرشان راتغییر دهند به فکر جدایی می افتند درحالی که اگر قبل از هرچیزی،به این نتیجه برسیم که به جای تغییر و اصلاح طرف مقابلمان،باید به فکر عیبهای خودمان باشیم و حواسمان به رفتارهای خودمان باشد دراین صورت به چنان آرامشی میرسیم که دیگر،عیبهای همسرمان برایمان اهمیتی نخواهد داشت و با تمام وجود،خودمان را در آغوش گرم خدا حس خواهیم کرد.
.
.#نشریه_۶۱_شماره_۹۴
.
.🆔 @nashr61
.🪴مصاف عشق و عقل
.
.📌#زهرا_محمدی
.
. کعبه قبلهی احرار است. کسی که نفساش را قبلهگاه خود کرده، کِی میداند حرمت حرم و حریم حسین(ع) را...؟
بانگ الرّحیل برخاست و حج را رها کرد برای پرهیز از فاجعه! راحلان لبیک گفتند و راهی دیاری شدند که مردمانش دیریاست صدای گامهای شبانه علی(ع) را از ذهن بیمقدار خود تاراندهاند...
و لمّا أراد الحسین(علیه السلام) التوجه إلى العراق...
گاهی باید پشت به قبله کنی و هم پا و هم افق امامت شوی تا یاریاش کنی در مصاف با _جُهّال و فُسّاق و قدّاره بندها_ البته اگر نمیخواهی از خیل پشیمانان باشی...
و چه حقیر است عقل؛ اگر بخواهد با دو دوتا چهارتای دنیایی حکم کند به ماندن! جایی که عشق هست و دست رد میزند بر سینهی امان نامهها و امر میکند إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ...
حجت را تمام کرد...
پس ای یاران شتاب کنید؛ بگذارید حج را و بگذرید که زمین نه محل سکون و سکونت که گاهِ گذر است...
مردی چون او اگر عزم بر کاری کند دیگر نه نسیم ناخوشایندی که گاه و بیگاه رنجهای علی(ع) از کوفیان را بازگو میکند، جلو دارش است؛ نه فرزدق شاعر که در همان منزل اول گفت:«دلها با توست و شمشیرها با بنی امیه...!»
کاروان عشق روزهاست راهی شده و اکنون پس از طی بطن نخله، ابطح، وادی عتیق و... به منزل دهم یعنی حاجر رسیده... جایی که آخرین نامهی پسر عمو، مسلم بن عقیل به دست حسین(ع) رسید... نامهای در تضاد با نامههای پیشین...! نامهای که مسلم در آن پرده برداشته بود از چهرهی به ظاهر مشتاق اهل کوفه و فاش کرده بود لامروتیشان را... و حسینی که هنوز نمیداند چه کردند کوفه و کوفیان با پسر عمویش...
دو منزل بعد وقت آن است که غربال شود قافلهی امام... چرا که خبر شهادت مسلم رسیده و بر همه آشکار شد که از کوفه نسیم خونآلود مرگ میوزد... هنوز راه بازگشت مسدود نیست و این یعنی دومین دو راهی عشق و عقل... برای آنانکه هنوز دل در گرو تعلقات دنیا دارند، این مصافی است بس طاقت فرسا...
رفتنیها رفتند و قافله با هستها به سرمنزل عشق نزدیک و نزدیکتر میشود؛ اما هنوز گاه آن نرسیده که سِرّ لبهای تشنهشان را فاش کنم... تا پنجشنبه دوم محرم که کاروان به آن زمین بلاخیز میرسد...
.
.#نشریه_۶۱_شماره_۹۴
.
.🆔 @nashr61
نشریه ۶۱ هیئت ثارالله زنجان شماره ۹۴ .pdf
22.16M
🪴نشریه ۶۱ شماره ۹۴
.
.🍃دراین شماره بخوانیم ؛
.
.⚡دوقطبی = دولت سوم روحانی؟
.⚡اصلح کیست ؟
.⚡در رکاب ولی
.⚡یار پسندیده
.⚡درنگی در فرصت جوانی
.⚡مصاف عقل و عشق
.
.
.🆔https://eitaa.com/nashr61
.🆔 https://t.me/nashr61
🪴نشریه ۶۱ شماره ۹۵
.
.🍃دراین شماره بخوانیم ؛
.
.⚡وصال با رئیسی
.⚡تردید ، راهزن طریق حق !
.⚡مرگ مردم سالاری در فضای فرمایشی
.⚡آیا انتخابات راه برون رفت از مشکلات است یا نه ؟
.⚡صندوق تورا می خواند
.⚡رئیس جمهور اصلح کیست؟
________انتشار بزودی_______
.
.
.
.🆔https://eitaa.com/nashr61
.🆔 https://t.me/nashr61
.🪴وصال با رئیسی
.با شهادت شهید رییسی صورت تازه از جمهوری اسلامی در چله اشک ظهور کرد و افسار کرسی قدرت رام شد و بر کرسی خدمت مبدل شد، مردم با شهادت رییسی با او فراق نکردند بلکه با او وصال کردند.
چهل روز از شهادت شهدای خدمت گذشت و ملت امام حسین ایران حماسه بزرگی را در تشییع این شهدا رقم زدند، در هزار روز خدمت جمهور شهید می توان جای خالی خدمت را حس کرد و فردا نوبت حضور تکمیل حماسه جمهوریت است که با انتخاب فرد اصلح مثل رئیسی عزیز را در پای صندوق انتخاب کنیم.
در روز اربعین شهادت شهدای اردیبهشت خانم دکتر علم الهدی همسر شهید رییسی بیان کرد: مسئولیت اقامه عدل هم بر عهده شهروندان هست و هم بر عهده مسئولان، فریبکاری هم از جانب مسئولان بد است و هم از جانب مردم کسی که باید اقامه عدل بکند مسئولان هستند و آنها باید اقامه عزل بکنند اینجاست که عارف بزرگ ایران زمین مولوی بر آبادی تاکید میکند و میگوید نی خواهم که خواهد شه شناس شاه را بشناسد اندر هر لباس، تشخیص ولی و تبعیت از ولی بسیار اهمیت دارد.
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مورد شهید رئیسی بیان کرد:"
امروز فقط سرنوشت جمهوری اسلامی مطرح نیست بلکه با تمام صداقت و صراحت میگویم سرنوشت تمام ملت ها و مقاومت در منطقه به سرنوشت جمهوری اسلامی ایران بسته شده است."
.
.#نشریه_۶۱_شماره_۹۵
.
.🆔 @nashr61
.🪴تردید؛ راهزن طریق حق !
.
.📌#میثم_سلطانی
.
.همیشه دعوا بر سر انتخاب است و انتخاب هایی که می تواند مسیر نور یا نار را برایمان رقم بزند، کم کم زمان به وقت انتخاب نزدیک میشود عده ای که بسیار قرص و محکم نامزد خود را انتخاب و گاها برایش نیز رای جمع کرده اند و هوادار آن نامزد خویشند و عده ای دیگر فعلا در حال تماشای میدان و هیچ تصمیمی برای انتخاب خود نگرفته اند و گویا تردید دارند که انتخاب کنند یا نه ! شهید سید مرتضی آوینی می فرماید:" خوف فرزند شرک است و شک زاییده شرک. و این سه خوف و شک و شرک راهزنان طریق حقند."
طبق آمارهای بیان شده تا کنون حدود ۶ الی ۷ میلیون نفر ایرانی جزو افراد مردد هستند و تصمیم نگرفته اند که به چه کسی رای بدهند، متاسفانه نه کمپین های کاغذی و نه تصویری توانست و نه مناظرات که دل این افراد را قرص کند که وسط بازی نکنند و در سمت انتخاب بایستند.
در صحنه دیگری نیز افرادی که خود را مثل رئیسی بیان می کنند بر رای جبهه ای متمرکز شدند تا رای یک فرد اصلح ! و این بر تردیدها افزود.
اگر شما خواننده عزیز هم فعلا تصمیمی بر انتخاب از بین افراد حاضر بر کرسی ریاست را ندارید کمی فکر کنیم باهمه دلخوری تان ! کمی فکر کنید با همه ناراحتی تان ! کمی فکر کنید با همان بغضی که در روزهای شهادت حاج قاسم داشتیم! کمی فکر کنید با همان دل نگرانی هایی که در هنگام سقوط بالگرد جمهور شهید داشتیم! کمی فکر کنید با همان باوری که برایت ایجاد شده که رفتن من یک نفر چه فایده ای دارد که به این فرد انقلابی رای بدهم! کمی فکر کنید با همان شنیده هایی که خوانش آن دلم را برای حضور سرد کرده است و مجدد بخوان که آیا خدا حاضر نیست که بتواندمثل حضرت موسی نبی از بحر طویل امتش را عبور دهد؟
آیا خدا نمی تواند مثل حضرت ابراهیم نبی آتش را سرد نماید؟
آیا خدا نمی تواند مثل حضرت یونس نبی در دل نهنگ در آن دریای خوفناک و تاریک دست گیر باشد؟
و هزاران مورد دیگر که خدا نقش خودش را بیان می کند، حالا مجدد بخوان که در دایره امر الهی در کدام نقطه ایستاده ام؟ و نقشم در این مسیر زندگی چیست؟ جا زدن ؟ خالی کردن؟ بی تفاوت بودن ؟ سرد شدن ؟ خسته شدن ؟ به اصلح نرسیدن؟
هرچه شد بادا بر باد !
تصمیم با توست که با حضورمان میدان را شلوغ و پررنگ کنیم تا حماسه دیگری بزنیم و مثل سید محرومان منتخب خدایی داشته باشیم یا مثل آن یکی که همه گره ها را در بیرون از کشور جست و جو می کرد رنگ ریشش را از خارج سفارش می داد !
در وقت لازم اقدام لازم است و اگر گذاشتیم وقت گذشت دیگرحلاج ها بر دار و نیز سر حسین بن علی ها بر سر نی خواهد بود که عاشورا هنوز به شب نرسیده است.
.
.#نشریه_۶۱_شماره۹۵
.
.🆔 @nashr61
.🪴مرگ مردم سالاری در فضای فرمایشی
.
.📌#حجت_الاسلام_دکتر_سعید_احمدی
.
.انتخابات مظهر بارز مردم سالاری دینی در مکتب امام روح اله ره است و جمهوریت به عنوان یکی ازمحکمات اندیشه ایشان، ضامن بقاء انقلاب نیز است.
جدایی مردم از سیاست به عنوان تزی خطرناک، که در سالهای اخیر در برخی از نقاط کشور شاهد آن بودیم تابعی از این مصلحت سنجی ها و دعوای حزبی و جبهه ای است.
چند روز است فضای انتخابات در جبهه غیراصلاح طلب، تمرکز روی انصراف کاندیداها رفته است و دعوای حیدری و نعمتی بین طرفداران ایجاد شده است. برخی هم در میان این گروه میانجیگری می کنند و ابهام نقطه تمایز این گروه سوم از طرفداران است.
حقیقت این است مردم تصمیم خود را با توجه به این ملاحظات و مصلحت سنجی ها نمی گیرند بلکه از باب شهادتِ عدول یا یک ارتباط قلبی و فکری با کاندیدای مورد نظر به انتخاب دست می زنند. و اینجاست که بحث جهاد تبیین خیلی ارزش دارد.
در نظرسنجی ها مختلف فارغ از صحت و سقمشان نیز رأی کسانی که هنوز تصمیم به انتخاب نگرفته اند از سه نفر شاخص بالاتر است و این یعنی عده ای به دلایل مختلف هنوز در تردید مشارکت هستند. هنوز طیفی وسیعی از جامعه احساس قرابت با سه نفراصلی نمی کنند و این قسمت مرموز داستان انتخابات است.
لُبّ مردم سالاری اقتضاء می کند فارغ از فضای حیثیتی ودوقطبی اجازه بدهیم مردم به راهبری امام جامعه که شفاف معیارها را فرمودند به انتخاب اصلح نزد خود اقدام کنند این اقدام با محوریت اصلح بودن نزد رای دهنده قطعا در طولانی مدت به رشد مردم سالاری کمک خواهد کرد. در غیر این صورت در فضای دوقطبی و انصراف یک نفر باعث خروج عده ای و لو کم از دایره انتخابت خواهد شد. و این یعنی مرگ مردم سالاری.
جریان ها و طیفهای مختلف که ذیل جمهوری اسلامی رقابت می کنند نیز باید افق طولانی جمهوریت را ببینند نه چهار سال پیش رو را.
نسبت بین طرفداران قالیباف و جلیلی عموم و خصوص من وجه است. کنار کشیدن هریک از اینها ممکن است اجماع مرکبی را به نفع پزشکیان ایجاد کند و در دوره اول کار انتخابات به نفع ایشان تمام شود.
آنچه از مکتب امام و خلف صالح ایشان اصطیاد میشود انتخاب اصلح است و این نیازمند اقناع ذهن و فکر و قلب مردم است نه صرفا نگاه حزبی و هم جبهگی.
.
.#نشریه_۶۱_شماره_۹۵
.
.🆔 @nashr61
.🪴آزمون سرنوشت ساز
.
.📌#صنم_یاوری
.
.هر چه به لحظات پایانی انتخابات نزدیک میشویم، شور و هیجان با اضطراب و نگرانی همراه میشود.
درست مثل آزمون کنکور که هم شعف انتخاب آینده را در خود دارد و هم اضطراب نتیجه را، لحظات آخر، لحظات مرور است، باید دوباره برگردیم و درس هایمان را بازخوانی کنیم تا به انتخاب درست برسیم، وقتی پای درس استاد و فرمانده نشستیم گفت این آزمون مهم ماست و باید تلاش کنیم بهترین نتیجه را بگیریم.گفتند:«انتخابات خیلی مهم است،سه روز دیگر ملت ایران در مقابل یک آزمون قرارمیگیرند. انتخابات همیشه آزمون است حالا به یک معنا بیشتر از همیشه».
آقا فرمودند این آزمون مهم تر از قبلی هاست. و نتیجه این آزمون سرافرازی ملت ایران است ان شا الله اما سرافرازی به چیست؟ «سرافرازی به دو مطلب است، در درجه اول مشارکت حداکثری و در درجه ی بعد انتخاب اصلح هر دوی این ها مهم است»
و گفتند مهم ترین اثر مشارکت بالا سرافرازی ایران است چون جمهوری اسلامی دشمن دارد و یکی از چیزهایی که ما را بر دشمنان پیروز میکند انتخابات است.
آقا فرمودند: «جمهوری یعنی مردم دیگر، عموم مردم با شیوه ی اسلامی با روش اسلامی وارد میدان بشوند»
آقا گفتند تنبلی نکنید بی اعتنایی نکنید و در همه گوشه و کنار شرکت کنید تا زبان دشمنان کوتاه شود.
اما چه کسی باید انتخاب شود؟ چقدر کلمه اصلح را شنیده ایم و چند بار از سخنان فرمانده نشانه هایش را استخراج کردیم .
درجه اول اصلح بودن، اعتقاد قلبی و واقعی به این انقلاب و نظام است، شاید در روزهای گذشته خیلی ها در زبان حرف از نظام و انقلاب میزنند اما عملکردشان و حرف هایشان بوی بی اعتقادی میدهد، گویا انقلاب را ویترین کارهایشان کرده اند، پس اعتقاد قلبی مهم است وگرنه اعتقاد زبانی را همه دارند، و نمونه این اعتقاد را هم معرفی کردند : «رئیس جمهور فقیدمان شهید خدمت رئیسی عزیز به معنای واقعی کلمه اعتقاد داشت خب من از سابق میشناختم ایشان را در این دوره سه ساله ریاست جمهوری اش هم مرتبا با ما دیدار و ملاقات داشت کاملا محسوس بود که با دل و جان با اعتقاد حرکت میکند».
درجه دوم این است که رییس جمهور باید شب و روز نشناسد، هم خودش خوب باشد و هم یارانش، گفتند«توان کار و نشاط کار همراه با اعتقاد راسخ به مبانی انقلاب موجب صلاحیت است وقتی این صلاحیت وجود داشت این آدم با این خصوصیات می تواند از همه ظرفیت های کشور استفاده کند»
و باز هم آقا دولت ریئسی را نمونه ای برای استفاده از ظرفیت ها معرفی کردند.
و اما این ظرفیت ها چه هستند؟
جمعیت جوان تحصیل کرده،معادن عظیم کشور،موقعیت جغرافیایی،مرز طولانی آبی با دریاهای آزاد، مواریث فرهنگی و تمدنی کشور، ایمان دینی قریب به کل مردم کشور، و آن کس که بتواند از این ظرفیت ها و فرصت ها استفاده کند اصلح او است»
در روزهایی که بعضی نامزدها کشور را پر از آسیب و تهدید معرفی میکند فرمانده محکم ایستاده و از ظرفیت ها حرف می زند چون میداند بیان ضعف های ما شادی دشمنان است و آنها را امیدوار میکند و باید خوبی ها و فرصت ها را هم گفت تا بدخواهان خیال بد نکنند.
و در آخر هم توصیه پدرانه شان را هم به ما گفتند و هم به نامزد ها
«توصیه من به مردم عزیزمان این است که ما گفتیم ایران قوی و سرافراز، این شد شعار. ایران قوی خیلی طرفدار دارد» و گفتند یکی از ابعاد این قوی بودن انتخابات است این هم نشانه قوت است و هر کس علاقمند به ایران قوی است باید در انتخابات شرکت کند.
«و اما توصیه و عرض ما به نامزدهای انتخابات، من به این حضرات محترم عرض میکنم با خداوند خودتان عهد کنید که اگر موفق شدید و توانستید مسئولیتی به دست بیاورید کسان و کارگزاران خود را از کسانی قرار ندهید که ذره ای با انقلاب زاویه دارند»
فرمانده گفتند زاویه دارها به درد شما نمیخورند، همان ها که همیشه آویزان قدرتها هستند تا کار پیش برود، همان ها که به راهبرد دین و شریعت بی اعتنا هستند همکار خوبی نخواهند بود. و اگر این عهد را بستید«بدانید که همه کارهایی که برای انتخابات میکنید حسنه خواهد بود اگر چنین نیتی داشته باشید»
حالا باید با چشمان باز وارد آزمون شویم..
با پیروی از فرمانده
آماده و مصمم
بسمالله
.
.#نشریه_۶۱_شماره_۹۵
.
.🆔 @nashr61
.🪴رئیس جمهور اصلح کیست؟
.
.📌#بیتا_بی_پایان
.
.بحث امروز کشور یک بحث گرایشی و بینشی است، انتخاب بر مبنای گرایش یا بینش، مسئله ی اساسی است که نیازمند تامل و راستی اندیشی بر مبنای چندوجهی نگری حقایق اعتقادی و باوری سطوح مختلف کشور است
در گام اول باید روشن شود، هرچقدر گرایش ما ریشه در تعقل، دوراندیشی و پایبندی به اصول دین باشد نگرش، رهنمون ساز چندبعدی نگری ما نسبت به موضوع اول کشور است
رئیس جمهور اصلح باید بنا به سخنان رهبری اصلح کسی است که اعتقاد قلبی به مبانی انقلاب داشته باشد و کارآمد باشد، ملاک های انقلاب را بشناسد و در راستای ملاک های انقلاب کار کند.(دیدار مردمی عید غدیر(۱۴۰۳/۰۴/۰۵)
مهم تر از کار اجرایی داشتن منظومه ی فکری،شناخت ملاک های انقلاب، شناخت مناسبات فرهنگی اجتماعی است در این راستا امام صادق علیه السلام می فرمایند:《کسی که بدون بصیرت عمل می کند، همچون دونده ای است که در بیراهه می رود؛ پس هرچه سریع تر رود، از مقصد دورتر می شود.》(تحف العقول، ص ۳۶۲)
بنابراین بصیرت است که باعث می شود فرد اصلح برنامه ی واقعی داشته باشد و مسائل عمیق کشور را خوب فهمیده باشد، چرا که صاحب اندیشه و به واسطه ذهن منسجم، عاقلانه و براساس منافع ملی تصمیم می گیرد، همچنین، در عرصه سیاست واقعیت ها را می بیند و دوراندیش است، فرد اصلح فراجناحی است و میتواند تعاملات گسترده داشته باشد در این تعاملات راهبردی عمل کرده، نقطه زن و مصمم و قدرت راهگشایی دارد
حضرت علی علی السلام در نامه خود به مالک اشتر چنین توصیه می کند
《بر سر هر یك از كارهایت رئیس و كاردانی را بگذار كه بزرگی كار او را خسته نكند و زیادی كار او را پریشان سازد》
باید توجه داشت كه عدم رعایت این ملاك، موجب هدر رفتن نیروها و ضایع شدن امكانات و یاس و نا امیدی متخصصان و دهها آفت و آسیب اجتماعی و روحی دیگر می شود.
فرد اصلح باید با عقل و قلبش ولایتمدار باشد تا بتواند در مسائل خرد و کلان راسخ و با اقتدار عمل کند، چنین شخصیتی است که می تواند در میدان جهاد، در عرصه های مختلف، فساد ستیز باشد و صریح و صادق برخورد نماید.
در یک کلام امروز کشور ما نیازمند فردی است که ارکان و سطوح مختلف کشور را در ریل عملگرایی به دور از معطلی سیاست زدگی های غرب به حرکت و پویایی درآورد.
.
.#نشریه_۶۱_شماره_۹۵
.
.🆔 @nashr61
.🪴مردی از مردم برای مردم
.
.📌#مژده_قراچه
.
.انتخابات، عرصهای برای حضور و ظهور قدرت مردم شریف و نجیب ایران زمین است. تا به دست خود سرنوشت چهار ساله خود را رقم زنند. و نگذارند، کسان دیگر که آرمانهای انقلاب را زیر پا نهادهاند، برای آنان انتخاب کنند، و کشور را درباره به ورطه، نابودی ببرند. این ملت انقلابی و بصیر همیشه قهرمان ایران است، که همیشه ثابت کردهاند، در لحظات حساس تاریخی، این نظام مقدس پا پس نکشیدهاند. و همیشه جانانه پشت سر رهبر حکیم انقلاب بودهاند. و ندای او را، لبیک گفتهاند. که نقطه قوت جمهوری اسلامی ایران، همین مردم سالاری بی نظیر دینی است. چراکه حضور پرشور ملت ایران در پای صندوقهای رأی باعث تحکیم پایههای مردم سالاری دینی میشود، و به عکس، کم بودن مشارکت باعث، شادی دشمنان این مرز و بوم است. این انتخابات یک پدیده پر دستاورد است. و این دستاورد را از خون آورد شهدای عزیزمان داریم. و هر ایرانی به نیابت از شهیدی پای صندوقهای رأی میآید. اما آنهایی که نمیخواهند ببینند سربلندی حرم مقدس جمهوری اسلامی ایران را، بدانند، جمعه ۸ تیر ماه، بار دیگر حماسهای بینظیر از ملت امام حسین، در پیش چشمان دشمنان کوردل این حرم مقدس، به نمایش گذاشته میشود. تا بدانند این ملت، هوشیارانه و با بصیرت، آماده به فرمان ولایت پای صندوقهای رأی میآیند، تا به قوت جمهوری اسلامی ایران بیفزایند. و دشمنان کوردلمان، بدانند که مردم ایران قوی، پای کار انقلاب و نظام مقدس خود ایستادهاند. تا با امتداد خط عزیز جمهور شهید خود، شهید رئیسی عزیز راه پیشرفت کشور را هموار سازند، و به قوت ایران قوی، بیفزایند.
.
.#نشریه_۶۱_شماره_۹۵
.
.🆔 @nashr61
.🪴بخاطر جمهوریت...
.
.📌#حجت_الاسلام_محسن_قنبریان
.
.چنانچه قابل پیش بینی بود تعیّن بخشی به "رأی مرددین" در روز آخر مشکل ساز می شود!
بالای ۲۰٪ مردد بطور طبیعی در طول ایام تبلیغات، "حالت انتظاری" دارند؛ "تحرک تبلیغی" مناسبی ندارند؛ پس برای هیچیک از دو نامزد مورد تردید "جهش رأی" ساخته نمی شود!
طبق "رویه غیر مردمسالار" گذشته منتظر می مانند تا کدامیک کنار می کشند و اجماع به کجا می کشد؟!
دعوای نظر سنجی ها و "مداخله بزرگترها" و... -که بعضاً هم اثر نمی کند- چاره [البته غیر مردم سالار] تلقی می شد!
حالا روز آخر جذب درصدی رأی مردد و تعیین کننده، تخریب و تبلیغات کاذب را مشروع می کند؛ فشار روحی-روانی ای را هم بر ستادها و رأی دهندگان وارد می کند!
بنده در کمپین های حمایتی نامزدها همراهی نکردم و بین ۴ کارویژه (معرفی اصلح، نظر کارشناسی درباره حرف و برنامه، کمپین هواداری و قیّم شدن) تفصیل قائل شدم. نوشتم "کمپین تبلیغاتی شدن" غیر از "معرفی اصلح" است، گاهی خروج از مبنای مردم سالاری دینی است و اثرش جنگ گلادیاتورها و به رخ هم کشیدن هاست که بعضاً به قیّم مآبی می کشد!۱
امروز قابل پیش بینی بود که دست آخر کمپین سازی از علماء و اساتید برای اثر گذاری در اجماع درون جبهه ای مصرف می شود!
و قابل پیش بینی بود با "تکافؤ لیست ها" و امضاء ها، همان اثر را هم نمی کند و مشکلی از مرددین هم حل نمی کند!
همانجا نوشتم از مردم سالاری دینی می گوییم اما در امتداد و لوازمش به روش های دیگر روی می آوریم و حتی گاهی به ضدش تبدیل می کنیم!
ضد مردم سالاری دینی، "قیّم مآبی" است که حالا بهتر قابل معنا شدن است؛ با توجه به لیست حامیان یا نظر بزرگترها یا... یکی از نامزدها وادار به کنار کشیدن بشود!
❓ راه مردم سالار و دینی اش چه بود؟!
راهش -چنانچه اشاره شده بود- مواجهه "اخلاقی" و "مستقیم" دادن نامزدهای مورد تردید در طول ایام تبلیغات، برای رسیدن به "تشخیص فردی" در رأی دهندگان بود.
هم قالیباف و هم جلیلی هرکدام برای جمع رأی دهنده مردد، یک "حاشیه ابهامی" داشتند و دارند.
پاسخ های ستادی و تبلیغاتی را شنیدند اما در جمع بندی نهایی هنوز تردید برایشان باقی است.
میزگردها و بخصوص مناظرات، فرصتی بود که دقیقا نقاط مورد تردید درباره هر نامزد (که الان جای طرحش نیست) روشن شود؛ لکن یکباره عنوانی بنام "جبهه انقلاب" بر ۴کاندید اصولگرا نشست و بازی از اول ۴به۲ شروع شد!
این، مناظرات را -بعنوان عمده ترین برنامه تخاطب با رأی دهندگان- دچار دو تنزل کرد:
۱. یکی از طرف شورای نظارت بر تبلیغات و صداوسیما که در یادداشت "تنزل از سیاست ورزی به کارشناسی"۲ بدان پرداختم!
۲. یکی هم از طرف نامزدهای به اصطلاح جبهه انقلاب که نه در برنامه و نه کارنامه و نه...، "ناظر" و "ناقد" هم نشدند؛ بلکه جبهه شدند و همه فقط مقابل رقیب ایستادند!
برآیند این روش این می شود:
• اولاً رأی به "اصلح" جای خود را به رأی به "جبهه" می دهد!
حالا چقدر این روش -با تمایزات جدی نامزدهای جبهه- مطابق با استانداردهای مردمسالاری دینی است بماند برای بعد!
• دوماً رأی به جبهه هم معمولا تا وقتی است که نظر نهایی جبهه، نامزد مورد نظر ما باشد!
طبعاً شب آخر سر تعیین نامزد نهایی جبهه دعوا می شود که الان شاهدش هستیم!
▫️ مردمسالاری دینی از مسیر دیگری می گذارد:
- بر "انتخاب آگاهانه و مسئولانه آحاد" متکی است.
- معرفی اصلح در حد "شهادت بیّنه" است نه بیشتر.
- جهات ابهام در نامزد باید روشن شود؛ پاسخ ستادی یا "لاپوشانی" یا "تأویل به جبهه بردن" ، "حباب ابهام" را به آخر فرآیند منتقل می کند!
- "مردمسالاریِ متعهد"ی است لذا از نامزدها عهد می گیرد که "زاویه دار با انقلاب" به کار نگیرند و از آن پس همه نامزدها جبهه انقلاب اند با مراتب شدت و ضعف.
- از هرگونه "قیّم مآبی" حذر می کند؛ نه پدرخواندگی نه فرزند خواندگی و نه "هژمونی های جبهه ای" و...
- و...
از اول راه خودمان را برویم بهتر به نتیجه می رسیم! حالا در نیمه راه دیگری نظر کارگشایی ندارم!
.
.#نشریه_۶۱_شماره_۹۵
.
.🆔 @nashr61