eitaa logo
نماز اول وقت بخوانیم
3.1هزار دنبال‌کننده
72 عکس
965 ویدیو
218 فایل
@namazmt مرکز تخصصی نماز بانوی باحیا @banoy_ba_haya دعوت به نماز @d_b_namaz احکام نماز @ahkam_namaz سخنرانی‌کوتاه نمازی @sokhanrani_namaz ذکرهای نماز @navb111 محتوای نماز @navb112 عناوین کانال eitaa.com/96469/7162 ارسال بدون منبع ✅
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 
۳۹ بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیم سلام به شما معلم عزیز. جلسه سی و نهم است که آیات فضیلت امیرالمؤمنین را بیان می‌کنیم. قبل از بیان آیه جدید می‌خواهم شما را به یک نکته مهم تفسیری توجه بدهم. ابن عباس که از علمای بزرگ تفسیرِ عالم اسلام است و مورد احترام شیعه و اهل سنت است می‌گوید یاران پیامبر به خاطر خطاها و اشتباهات و کوتاهی‌هایی که بر امر دین داشتند بارها و بارها در آیات قرآن مورد مؤاخذه و شماتت و سرزنش‌ ، خداوند تبارک و تعالی قرار گرفتند. اما جز خیر و خوبی و تشکر و مدح درباره‌ی امیرالمؤمنین هیچ آیه‌ای نازل نشد‌ ، یعنی هر چه بود خوبی بود. «وَ مَا ذَكَرَ عَلِیاً إِلاَّ بِخَیرٍ» مثلاً در آیه ۱۵ سوره انفال خداوند متعال می‌فرماید : ای مؤمنان هنگامی که در معرکه قتال قرار گرفتید و در صف رزمندگان اسلام قرار گرفتید هرگز پشت به دشمن نکنید‌ ، فرار نکنید‌ ، از معرکه جنگ بیرون نروید. «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذا لَقِیتُمُ الَّذِینَ كَفَرُوا زَحْفاً فَلا تُوَلُّوهُمُ الْأَدْبارَ» در روایات آمده بعد از کُفر به خدا بزرگترین گناهان فرار از معرکه جنگ است که سبب می‌شود کفار به مسلمان‌ها مسلط شوند‌ ، در حالی که در آیه ۱۴۱ سوره نساء خداوند می‌فرماید «وَ لَن یجعَلَ اللَّهُ لِلكافِرینَ عَلَى المُؤمِنینَ سَبیلًا» مؤمنین نباید کاری انجام بدهند که کفار بر آنها سلطه پیدا کند. کفار مسلّط می‌شوند‌ ، برخی از مسلمان‌ها را اسیر می‌کنند‌ ، برخی را می‌کُشند و جان‌ ، مال‌ ، ناموسِ مسلمین تسلط پیدا می‌کنند و حتی ممکن است دین اسلام را از بین ببرند. پس فرار کردن از معرکه‌ی جنگ گناه بسیار بزرگی است و بسیاری از یاران پیامبر در جنگ‌های متعددی فرار کردند مثلِ جنگ اُحد‌ ، خیبر‌ ، حُنین‌ ، ذاتُ السَّلاسل و... اما آقا امیرالمؤمنین علیه السلام در هیچ جنگی فرار نکردند. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله لقب «کرّارِ غیرِ فرّار» را فقط به یک نفر دادند و آن آقا امیرالمؤمنین بود. یعنی کسی که مُدام به دشمن حمله می‌کند و هرگز اهل فرار کردن از معرکه‌ی جنگ نیست. خود حضرت فرمودند : «وَ اللّهِ لَوْ تَظاهَرَتِ الْعَرَبُ عَلى قِتالى لَما وَلَّیتُ عَنْها» اگر تمام دشمنان در مقابل من بایستند و کمر به قتل من ببندند و من تنهای تنها باشم هرگز فرار نمی‌کنم. یکی از جاهایی که تعداد زیادی از یارانِ پیامبر فرار کردند و آقا امیرالمؤمنین علیه السلام جانانه ایستادند و از پیامبر دفاع کردند‌ ، جنگ حُنین است. آیه‌ی مورد نظر و توضیحاتش را در جلسه آینده برای شما بیان می‌کنم.
هدایت شده از 
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
امیرالمؤمنین در قرآن 39 ؛ کرار غیر فرار https://eitaa.com/joinchat/2692940340C97cb7e742d
054292E1481497C1E06564072A2EAA88.pdf
4.34M
📌 فایل کتاب انسان ۲۵۰ ساله مجموعه سخنرانی های امام خامنه‌ای درباره زندگی سیاسی امامان شیعه
هدایت شده از 
تاریخچه نماز.pdf
1.38M
در ۳۳ متن در این جلسات به سوالاتی مانند سوالات ذیل پاسخ می‌دهیم. 🌼 وضو و نماز از چه زمانی وارد دین اسلام شد؟ ( داستان واجب شدن نماز در شب معراج چگونه بود است ) 🌸 مسلمان‌ها که نماز می خوانند، آیا ادیان دیگر هم نماز داشته اند یا نماز به مسلمانان اختصاص دارد؟ 🌼 اولین نماز جماعت را چه کسانی خواندند؟ 🌸 اولین مسجد را چه کسی ساخت؟ 🌼 اولین کسی که در این عالم نماز خواند چه کسی بود؟ 🌸 آیا نمازهای پنچ گانه در آیات قرآن و در ادیان گذشته هم آمده یا خیر؟ 🌼 وقتی که مسافرت می رویم و نمازهای چهار رکعتی را دو رکعتی می خوانیم این عمل ما به آیاتِ قرآن استناد دارد یا نه؟ 🌸 چرا نمازهای روزانه هر روز تکرار می شوند؟ علتِ تکرارش چیست ؟ 🌼 علت تغییر جهت قبله از بیت المقدس به کعبه چه بوده است؟ و تغییر قبله از چه زمانی بوده است؟
تمام کتاب قصه های قرآن اشتهاردی.pdf
15.37M
کتاب قصه های قرآن محمدی اشتهاردی ؛ مفید برای کلاسداری و سخنرانی
متن آزمون فرهنگیان محترم در دوره معراج از صفحه ۱ تا ۶۴ مطالعه شود
دوره مجازی نماز برخی از اعضای کانال درخواست برگزاری دوره مجازی نماز داشتند. خدمت شون عرض می کنم که بنده این دوره نمازی را در چند موضوع ضبط کرده ام و در کانال هایی قرار داده ام. می تونید عضو شوید و همه محتوای دوره را یکجا استفاده نمایید. https://eitaa.com/joinchat/88080785C1fd7df67fc پرسمان نماز👆 https://eitaa.com/d_b_namaz شیوه دعوت به نماز👆 https://eitaa.com/joinchat/926876079C0a20559603 تاریخچه نماز👆 https://eitaa.com/navb111 ذکرهای نماز 👆 https://eitaa.com/joinchat/2112618905C224b17f5d3 چشم زخم 👆 حاج قاسم سلیمانی مجموعه ای از کلیپ های سلیمانی https://eitaa.com/navb119
هدایت شده از 
۴۰ بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیم سلام به شما معلم عزیز. جلسه چهلم است که آیات فضیلت امیرالمؤمنین را بیان می‌کنم. در سال هشتم هجرت پیامبر عزیزمان صلی الله علیه و آله همراه با ۱۲ هزار لشکر اسلام به سمت طائف حرکت کرد. یعنی همان جایی که قبیله هوازِن و ثقیف بودند. قبایلی که به پیامبر اکرم خیانت کردند و به اسلام ضربه زدند. حضرت برای جنگ با آنها آماده می‌شد. تعداد نفرات سپاه دشمن ۱۲ هزار نفر بود که خیلی تعداد زیادی بود. برخی از مسلمان‌ها مثل ابوبکر گفتند : «لَنْ نُغْلَبَ الْیوْمَ مِنْ قِلَّة» ما امروز چون سپاه بسیار زیادی داریم هرگز شکست نخواهیم خورد. وقتی بعد از نماز صبح سپاه اسلام در سرازیریِ تنگه حُنین قرار گرفت‌ ، که شیب بسیار تندی داشت‌ ، مسلمان‌ها غافلگیر شدند. چون جنگجویان قبیله هوازِن شبیه خون زدند. مسلمان‌ها ترسیدند و تعداد بسیار زیادی از آنها فرار کردند. طبق نقلی ۴ نفر یا ۹ نفر یا ۸۰ نفر ماندند و بقیه مسلمان‌ها پیامبر عزیزمان صلی الله علیه و آله را در محاصره مشرکان و کفار تنها گذاشتند. صحنه بسیار دردآوری بود. پیامبر اکرم رو به درگاه خدا کردند و فرمودند : «اَللَّهُمَّ إِنْ تَهْلِكْ هَذِهِ الْعِصَابَةُ لَا تُعْبَدُ» خدایا اگر همین چند نفری که ماندند آنها هم شهید شوند تو دیگر عبادت نخواهی شد. چون دین اسلام نابود خواهد شد. همه‌ی تاریخ نویسان نوشته‌اند که امیرالمؤمنین بدون ترس و واهمه و با کمال شجاعت‌ و جسارت‌ ، در اطراف پیامبر ماندند از شمعِ وجود حضرت‌ ، دفاع می‌کردند. پیامبر به عباسِ ابنِ عبدُالمُطّلب یعنی عموی خودشان فرمودند : بر بالای بلندی برو و فریاد بزن ای اصحابِ بیعت شجره‌‌ ، ای کسانی که پیمان وفاداری با پیامبر بستید‌ ، تا جان خودتان را فدای جان پیامبر کنید‌ ، کجا فرار می‌کنید؟ برگردید. کم کم مسلمان‌ها برگشتند و جنگ به نفع مسلمین شد و پیامبر عزیزمان صلی الله علیه و آله این جنگ را هم پیروز شدند. آیه‌ی ۲۵ و ۲۶ سوره‌ی توبه این حادثه را توضیح می‌دهد و فضائل و کمالات امیرالمؤمنین علیه السلام در این جنگ را می‌شمارد. ان شاء الله در جلسه بعد این آیت را با هم مرور می‌کنیم.
هدایت شده از 
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
امیرالمؤمنین در قرآن 40 ؛ جنگ حنین 1 https://eitaa.com/joinchat/2692940340C97cb7e742d
نمونه سوال تاریخچه نماز برای امتحان.pdf
287.9K
نمونه سوال تاریخچه نماز ؛ ویژه امتحان دانشجویان فرهنگیان ۲۰ سوال آن به صورت تستی در امتحان می آید