eitaa logo
نماز اول وقت بخوانیم
4.4هزار دنبال‌کننده
67 عکس
888 ویدیو
102 فایل
مرکز تخصصی نماز @namazmt بانوی باحیا @banoy_ba_haya دعوت به نماز @d_b_namaz سخنرانی‌کوتاه نمازی @sokhanrani_namaz پاورپوینت ble.ir/navb313 محتوای نماز @navb112 شهید رئیسی @shahid_reisii عناوین eitaa.com/navb110/7162 ارتباط با ما https://B2n.ir/g33917
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 موضوع : من اول خدا را بشناسم بعدش نماز هم می خوانم 💠 ویژه : معلمان و مبلغان ✅ پاورپوینت همراه با توضیح صوتی اجرای آن در آدرس زیر موجود است. https://ble.ir/navb313
هدایت شده از امیرالمؤمنین در قرآن
امیرالمؤمنین در قرآن 66 ؛ مثال حضرت عیسی 1.mp3
1.31M
امیرالمؤمنین در قرآن 66 ؛ مثال حضرت عیسی 1 https://eitaa.com/joinchat/2692940340C97cb7e742d
هدایت شده از امیرالمؤمنین در قرآن
۶۶ بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیم سلام به شما معلم عزیز. جلسه شصت و ششم است که که توفیق پیدا کردیم درباره‌ی آیات امیرالمؤمنین در قرآن گفتگو کنیم. قبل از بیان آیه جدید یک داستانی از مناظره‌ی پیامبر را برایتان تعریف می‌کنم. پیامبر عزیزمان صلی الله علیه و آله در جمع قریش بود با بزرگان قریش مثل «نَضر بنِ حارث» گفتگو می‌کرد و برایشان اثبات کرد که پرستش چوب و سنگ کار اشتباه و باطلی است و بعد آیه ۹۸ سوره انبیاء را برایشان خواند که «إِنَّكُمْ وَ ما تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ حَصَبُ جهنّم» شما و آنچه آن را می‌پرستید در روز قیامت هیزم جهنّم خواهید شد و در جهنّم خواهید سوخت. یکی از مشرکان رو کرد به پیامبر اکرم و گفت: ای محمد! تو همیشه از عیسی بن مریم به خوبی یاد می‌کنی و از او تعریف می‌کنی‌ ، در حالی که حضرت عیسی‌ ، بُت مسیحیان است و مسیحیان او را می‌پرستند و حضرت عُزَیر‌ ، بُت یهودیان است. پس در روز قیامت ما همراه با بُت‌هایمان‌ ، همراه با عیسی بن مریم که بت مسیحیان است‌ ، وارد جهنّم می‌شویم و آنجا به ما خوش می‌گذرد. آیه‌ی ۵۷ سوره زخرف می‌فرماید : «وَ لَمَّا ضُرِبَ ابْنُ مَرْیمَ مَثَلًا إِذَا قَوْمُكَ مِنْهُ یَصِدُّونَ» هنگامی که به عیسی بن مریم مثالی زده شد قوم توی پیامبر با فریاد و هِلهله تو را مسخره کردند و به تو خندیدند. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در جواب فرمودند : کسانی وارد جهنّم می‌شوند که خودشان هم دوست داشته باشند بُت مردم باشند و مورد پرستش آنها قرار بگیرند مثل فرعون که گفت : «أَنَا رَبُّکُمُ الأعْلَى» من پروردگار بزرگ شما مردم هستم. اما حضرت عیسی و حضرت عُزَیر علیهما السلام از اینکه مردم آنها را بپرستند نفرت داشتند و بیزار بودند به همین خاطر آنها وارد جهنّم نمی‌شوند. در آیات قرآن هم آمده که در روز قیامت خداوند از حضرت عیسی می‌پرسد آیا تو به مردم گفتی که تو را عبادت و پرستش کنند؟ او هم می‌گوید : «سُبْحانَكَ ما یكُونُ لی أَنْ أَقُولَ ما لَیسَ لی بِحَقٍّ» پاک و منزهی تو و من هرگز حرف اشتباه و ناحق نمی‌زنم. در رابطه با ارتباط آیه ۵۷ سوره زُخرف با آقا علی بن ابیطالب علیه السلام در جلسه آینده با هم گفتگو خواهیم کرد.
هدایت شده از امیرالمؤمنین در قرآن
امیرالمؤمنین در قرآن 67 ؛ مثال حضرت عیسی 2.mp3
1.81M
امیرالمؤمنین در قرآن 67 ؛ مثال حضرت عیسی 2 https://eitaa.com/joinchat/2692940340C97cb7e742d
هدایت شده از امیرالمؤمنین در قرآن
۶۷ بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیم سلام به شما معلم عزیز. جلسه شصت و هفتم است که آیاتِ فضیلت امیرالمؤمنین را مرور می‌کنم. در جلسه قبل درباره حضرت عیسی بن مریم علیهما السلام صحبت کردیم. علمای شیعه نقل کردند که پیامبر عزیزمان صلی الله علیه و آله روزی در بین یارانشان نشسته بودند و فرمودند : الآن کسی وارد مجلس ما می‌شود که شبیه حضرت عیسی است و بلافاصله علی بن ابیطالب وارد آن جمع شد. منافقان مخفیانه خندیدند و تمسخر کردند و گفتند : «لَعِبَادَةُ اللَّاتِ وَ الْعُزَّی خَیْرٌ مِنْ هَذَا» اینکه بت لات و بت عزّی را بپرستیم و مشرک شویم برایمان آسان‌تر است از اینکه بپذیریم علی بن ابیطالب علیه السلام شبیه یکی از پیامبران الهی مثلِ حضرت عیسی بن مریم باشد. علمای اهل سنت نقل کردند که پیامبر اکرم در جمع قریش بودند و رو کردند به حضرت علی علیه السلام و فرمودند : یا علی مَثل تو در امت من‌ ، مَثَل عیسی بن مریم است که گروهی در دوستی او زیاده روی کردند. «أَحَبَّهُ قَوْمٌ فَأَفْرَطُوا فِیهِ» و گروهی در دشمنی با حضرت عیسی افراط کردند و به فکر قتل او بودند. قریش خندیدند و تمسخر کردند و گفتند او پسر عمویش را شبیه یک پیامبر مثل حضرت عیسی می‌داند و بلافاصله آیه ۵۷ سوره زخرف در اینجا نازل شد. مردم در رابطه با حضرت عیسی علیه السلام سه دسته شدند : گروهی مثل یهودیان به مادر حضرت عیسی تهمت بی‌عفتی زدند و در نقشه قتل حضرت عیسی بودند. گروه دوم برخی از مسیحیان بودند که حضرت عیسی را خدا می‌دانستند که هر دو گروه مورد لعنت خداوند قرار گرفتند. گروه سوم حضرت عیسی را بنده‌ی خدا و فرستاده‌ی از سوی او دانستند که نجات پیدا کردند. درباره علی بن ابیطالب علیه السلام هم همین سه گروه وجود دارند. گروه اول کسانی بودند که حضرت را دشمن خدا می‌دانستند و جنگ جمل‌ ، جنگ صفین و جنگ نهروان را در مقابل او به راه انداختند. گروهی که حضرت علی را کافر می‌دانستند و ادعا می‌کردند علی بن ابیطالب علیه السلام نماز نمی‌خواند. وقتی فرق حضرت در محراب کوفه شکافته شد برخی از مردم شام ‌گفتند مگر علی نماز می‌خوانده که داخل مسجد رفته است روزی که شکافت فرق او در محراب * گفتند مگر نماز می‌خواند علی گروه دوم گفتند حضرتِ علی خالق آسمان‌ها و زمین است و علی اللهی شدند. که این دو گروه مورد لعنتِ خود امیرالمؤمنین قرار گرفتند. گروه سوم حضرت علی علیه السلام را بنده خدا و دوست ویژه خدا و امام از سوی خدا بر مردم می‌دانستند که این‌ها نجات پیدا کردند. پیامبر عزیزمان صلی الله علیه و آله فرمودند : اگر نمی‌ترسیدم مردم درباره توی علی آنچه را بگویند که در رابطه با عیسی بن مریم گفتند و او را خدا دانستند سخنانی در فضیلت تو می‌گفتم که از هر کجا عبور می‌کردی «أَخَذُوا التُّرَابَ مِنْ تَحْتِ قَدَمَیكَ» مردم خاک زیر پای تو را به تبرُّک بردارند. بنابراین ظاهر آیه ۵۷ سوره زُخرف «وَ لَمَّا ضُرِبَ ابْنُ مَرْیمَ..» در رابطه با تشبیه حضرت عیسی علیه السلام به بت‌هاست و باطن این آیه در رابطه با تشبیه علی بن ابیطالب به حضرت عیسی علیهما السلام است که در هر دو مورد مردم خندیدند‌ ، تمسخر کردند و با هِلهله و فریاد ، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را مورد آزار و اذیت قرار دادند.
هدایت شده از امیرالمؤمنین در قرآن
امیرالمؤمنین در قرآن 68 ؛ ورود به بهشت یا سقوط در جهنم.mp3
1.53M
امیرالمؤمنین در قرآن 68 ؛ ورود به بهشت یا سقوط در جهنم https://eitaa.com/joinchat/2692940340C97cb7e742d
هدایت شده از امیرالمؤمنین در قرآن
۶۸ بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیم سلام به شما معلم عزیز. جلسه شصت و هشتم است که توفیق پیدا کردم آیات فضیلتِ امیرالمؤمنین را تقدیم شما کنم. قرآن می‌فرماید : شروع روز قیامت با یک زلزله بسیار بزرگ است و همراه با آن زلزله انسان‌ها از قبرهایشان مبعوث می‌شوند و در صحرای قیامت حاضر می‌شوند. «إِذا زُلْزِلَتِ الْأَرْضُ زِلْزالَها * وَ أَخْرَجَتِ الْأَرْضُ أَثْقالَها» و همراه با هر انسانی دو تا فرشته در کنار او قرار می‌گیرد. و همچنین آقا رسول اکرم و علی بن ابیطالب علیهما السلام در سمت راست عرش الهی قرار می‌گیرند. فرشته‌ای بسیار زیبا و خوشبو روبروی پیامبر قرار می‌گیرد ؛ سلام می‌دهد و می‌گوید «أَنَا رِضْوَانُ خَازِنُ الْجَنَّةِ» من «رضوان» نگهبان بهشت هستم. خداوند به من دستور داده تا کلیدِ بهشت را در اختیار شما قرار بدهم. بعد از آن فرشته‌ای بسیار زشتِ با صورتِ وحشتناک در مقابل پیامبر قرار می‌گیرد که سبب تعجب پیامبر می‌شود و می‌گوید : من «مالک» نگهبان جهنّم هستم خداوند تبارک و تعالی به من دستور داده تا کلیدِ جهنّم را در اختیار شما قرار دهم. هم علمای شیعه و هم علمای اهل سنت این روایت را نقل کردند. که خداوند رو می‌کند به محمد و علی علیهما السلام می‌فرماید : «أَدْخِلَا الْجَنَّةَ مَنْ أَحَبَّكُمَا وَ أَدْخِلَا النَّارَ مَنْ أَبْغَضَكُمَا» هر کسی که دوستی و محبت شما را دارد او را وارد بهشت کنید و هر کسی که دشمنی و کینه شما دو نفر را داشته آن را هم وارد جهنّم کنید. در آیه ۲۴ سوره قاف آمده که خداوند تبارک و تعالی در روز قیامت به دو نفر خطاب می‌کند که «أَلْقِیٰا فِی جهنّم كُلَّ كَفّٰارٍ عَنِیدٍ» هر انسان کافرِ سرکشِ کینه توزی را‌ ، داخل جهنّم بیندازید. در رابطه با اینکه خطابِ این آیه به چه کسی هست مفسّران فرمودند منظور آن دو نفری است که همراه هر انسانی وجود دارد. و باز مفسران فرمودند : منظور از آن دو نفر پیامبر اکرم و امیرالمؤمنین علیهم السلام هستند. هر دو نظر می‌تواند درست باشد به این صورت که آن دو فرشته نگاه می‌کنند‌ ، ببینند آیا پیامبر و امیرالمؤمنین علیهما السلام اجازه عبور از پل صراط و ورود به بهشت را به آن انسان می‌دهد یا نه؟ اگر اجازه را داد آن دو فرشته‌‌ ، آن شخص را همراهی می‌کنند و به سلامتی از پُل صراط عبور می‌دهند. ولی اگر پیامبر و علب بن ابیطالب اجازه ورود به بهشت را به آن شخص ندادند آن دو فرشته مأموریت دارند تا او را از روی پل صراط بر روی آتش جهنّم بیندازند. بنابراین طبق این آیه شریفه خداوند در روز قیامت خطاب می‌کند به آقا امیرالمؤمنین علیه السلام که دوستان تو در بهشت هستند و دشمنان تو را من در آتش جهنّم قرار خواهم داد.
هدایت شده از امیرالمؤمنین در قرآن
امیرالمؤمنین در قرآن 69 ؛ شتر حضرت صالح 1.mp3
1.56M
امیرالمؤمنین در قرآن 69 ؛ شتر حضرت صالح 1 https://eitaa.com/joinchat/2692940340C97cb7e742d