▪️کاش هرچه زودتر بفهمیم آنچه که شیعیان مدینه نفهمیدند:
اینکه حضرت زهرا در روزهای پایانی عمر شریفش، برای دوری از پدری چون رسول الله، برای درد پهلوی شکسته؛ و حتی برای محسن از دست رفته اش گریه نمیکرد.
▪️زهرای مرضیه بر این گریه میکرد که با اینکه برای اتمام حجت بر شیعه با تمام وجود به دفاع از امامش برخواست، اما مردم بی بصیرت مدینه در دفاع از ولایت با او همراهی نکردند.
▪️حضرت زهرا گریه میکرد چرا که می دانست تا شیعه نخواهد، امامش در غربت و مظلومیت خواهد بود.
▪️مادرمان زهرا نه از آتش در، که از دیدن دست های بسته #امام_زمان خود سوخت.
▪️مادر جان ما را ببخش که سال های سال است به تماشای دست های بسته امام زمانمان، در زندان غیبت نشسته ایم.
ما را ببخش و با همان دست شکسته برایمان دعا کن که برای یار او شدن، سخت محتاج دعای مادرانه شماییم.
#فاطمیه
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
@@rooshanfekr
هم فاطمة و ابوها و بعلها و بنوها
✍🏻فاطمه تقی زاده
در حدیث شریف کساء میخوانیم: عن فاطمه الزهرا (علیها السلام)، قالت
یک زن روایتگر بخش مهمی از زندگی پدر همسر و پسرانش می شود.
اتفاقی که شیعه با استناد به حدیث کساء بر حقانیت امامت اهل بیت(ع) احتجاج می کند.
فقط نقش بانو به روایتگری ختم نمی شود. فاطمه پناه پدر می شود در حالتی که پدر ضعفی در بدن پیدا کرده، فاطمه آرام بخش اوست، مادر پدر می شود.
زمانی بعد پسران می آیند با قربان صدقه فاطمه محبتش را نثار پسران می کند، فاطمه مادر فرزندانش، میوه های دلش می شود.
زمانی که علی همسرش وارد خانه می شود، فاطمه در نقش همسری آغوش محبت بر روی همسر می گشاید. نقش همسری فاطمه، او یک زن می شود برای شوهرش.
حالا عبایی داریم که رسول خاتم اسوه عالم و سه تن از اولیاء جانشین او زیر عبایند و اما فاطمه، فاطمه که می آید جمعشان کامل می شود.
جبرئیل از آسمان ها، نظاره گر آسمانی دیگر است. آسمانی که سقفتش زمین خانه فاطمه و علی است.
جبرئیل جویای آن جمع که می شود خود خدا معرفشان می شود. ایشان اهل بیت نبوت و معدن رسالتند؛ اما شروع معارفه با فاطمه است...
هم فاطِمَةُ و اَبوها و بَعلُها و بَنوها...
چه شد؟!
یک دختر، یک همسر، یک مادر، شد معرف آن ذوات مقدس؟!
همانان که هر کدام به تنهایی ستون عالم امکانند که" امام صادق (ع) فرمود: لَو بَقِیَتِ الارض بِغَیرِ امام لَساخت* اگر زمین بدون امام می ماند، به یقین در هم فرو می ریخت"
ولی فاطمه، یک زن، شده نشان تعریف همه شان.
جمله را یکبار دیگر مرور کنیم...
ضمیر معرفی همه به (ها) ختم می شود؛ نشان تانیث در زبان عرب.
عجب جایگاه بلندی برای زن ترسیم کرده ای خدایا ...
مگر نه اینکه خدا اهل بیت را خلق کرده که الگو باشند.
بفرمایید، اولین الگو در تعریف خدا یک زن است، یعنی فاطمه؛ فاطمه الگوی زن طراز، آنگاه که در نقش دختر است برای پدر در نهایت کمال به ایفای نقش می پردازد؛ در زمان همسری برای علی سنگ تمام می گذارد و به گاه مادری...
امروز ولی زن را به ثمن بخس در بازاهای طمع کاری و منافع خرید و فروش می کنند. دختری اش، همسری اش مادرانگی اش، همه را به سخره گرفته اند هرچه مادرتر، عقب مانده تر...، الگوی ابلیس برای زمین زدن راه حق، تمسخر کردن و کوچک انگاشتن است.
جریان مادی، عناوین الهی که خدا به زن تفویض فرموده را لگدکوب تبلیعات شیطانی کرده و تنها وجه ارزشمندی او را جنسیت او برای بهره مندی های دنیایی می داند.
فاطمه، او یک مادر است. نقشی که بسیار کمرنگ شده و مادران از اینکه مادرند احساس قدرت نمی کنند. فاطمه به زن شرافت بخشید؛ بهایی به قیمت ابدیت تا خود بهشت، آنقدر که بهشت فرش زیر پای مادران شد.
فاطمه، اما، معلم بزرگ، به بانوان آموخت دختر پدرانتان باشید، همسر شوهران و مادر فرزندانتان، پس از آن، در اجتماع نقش بپذیرید.
فاطمه مادر بود، زمانی که به پشت در به دفاع از همسر، برای استیفای حق خلافت و جانشیی غصب شده پدر، رفت و تا پای جان ایستاد ... اما همان بانوی شجاع که یک تنه برابری کرد در برابر همه عهد شکنان و ستمشان و همه را حریف بود، زمانی که علی فرمود: فاطمه نفرین مکن؛ بانوی مقاومت، سمعاً و طاعتا سکوت اختیار کرد؛ اینجا فاطمه در نقش یک مسمان مطیع امر امام به اطاعت از امامش، پر رنگ تر از قبل به میدان می آید.
اما فاطمه عالم را عجیب تکان داد؛ امروز امور عالم هستی به مدد تدبیر او می گذرد؛ از جانش گذشت تا علی بماند تا امامت بماند تا مقاومت بماند.
او رفت، ولی فرزندانش ماندند و امروز صدای عدالت خواهی و ظلم ستیزی شیعه است که در سرتاسر عالم پیچیده است. فرزندان زهرا امروز عالم را تکان داده اند...
محسن، نهال در بطن فاطمه شهید شد و هرگز به دنیا نیامد، اما امروز مقاومتی در عالم متولد شده است، که ظالمان عالم را به ورطه استیصال کشیده است. همان کاری که فاطمه پس از غصب خلافت با دشمان راه حق کرد.
بانوی مقاومت، فاطمه زهرا (س)، او یک زن بود...
یک زن چنین عالم را تکان داده است...
* الکافی(ط_دارالحدیث)، ج۱، ص۴۳۷.
#جهاد_تبیین
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
📢 آیات فتح و دعای نصر؛ توصیه رهبر انقلاب برای پیروزی جبهه مقاومت
🔹حضرت آیتالله خامنهای رهبر انقلاب اسلامی، خواندن سوره فتح، دعای چهاردهم صحیفه سجادیه و دعای توسل را برای موفقیت جبهه مقاومت توصیه کردند.
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅
🌷الّلهُـمَّ ؏جـِّل لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج🌷
🌹 #امام_خمینی (ره): «بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نمودهاند.» ۲ آذر ۱۳۶۷
🌷الّلهُـمَّ ؏جـِّل لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج🌷
#فرهنگ_مهدویت
سلام دوستان مهدوی
برای فرج امام زمان عج، زیاد دعا کنیم.
🌹 انشاءالله دوشنبه «چهاردهمین» کلاس مهدویت در سال ۱۴۰۳با موضوع «رجعت» ساعت ۱۰ الی ۱۱ از طریق برنامه قرار برگزار میشود.🌹
لطفاً با آدرس زیر وارد شوید.
۱۴۰۳/۹/۵
https://room.gharar.ir/71b597c3-7b1a-4865-8921-fa283aadbcdb
اگر برنامه قرار را ندارید ، لطفاً آنرا نصب کنید.
مدرس: چمن خواه
@noonvalghalam1
🔰 به مناسبت هفته بسیج، صبح دوشنبه (۵ آذرماه) جمع کثیری از بسیجیان سراسر کشور با حضور در حسینیه امام خمینی(رحمهالله علیه) با حضرت آیتالله خامنهای رهبر انقلاب اسلامی #دیدار کردند.
📱پخش زنده مراسم را از پیوند زیر ببنیید👇
🖥 Farsi.Khamenei.ir/live
#فرهنگ_مهدویت
سلام دوستان مهدوی
برای فرج امام زمان عج، دعا کنیم
🔹اطلاع رسانی
برگزاری «اولین» کلاس مهدویت
با موضوع «حضرت مهدی علیهالسلام در آینهی قرآن»
مدرس :خانم چمن خواه
زمان: دوشنبه ،ساعت ۱۵:۳۰
مکان: فاز ۴ اندیشه،بازار ایرانی اسلامی
مسجد سلمان فارسی
واحد فرهنگی خواهران
@noonvalghalam1
#فرهنگ_مهدویت
سلام دوستان مهدوی
شهادت حضرت زهرا سلامالله علیها را تسلیت میگوییم.🖤🖤🖤
برای فرج امام زمان عج ، دعا کنیم
🏴 انشاءالله سه شنبه ۶ آذرماه «یازدهمین» کلاس مهدویت در سال ۱۴۰۳ با موضوع « دجال » ساعت ۱۵ در مسجد امام هادی علیه السلام-فاز ۵ اندیشه_میدان نبوت برگزار میشود. بعد کلاس، انشاءالله نماز و دعای استغاثه به امام زمان علیهالسلام در همان مسجد برگزار میگردد🏴
مدرس: چمن خواه
@noonvalghalam1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رفتار عجیب شهید شهریاری با پیک موتوری!!!
🔰 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی به مناسبت ۸آذر، سالروز شهادت
شهید#شهریاری
🍃🌹🍃
🌷الّلهُـمَّ ؏جـِّل لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج🌷
#فرهنگ_مهدویت
سلام دوستان مهدوی
برای فرج امام زمان عج، دعا کنیم
🔹اطلاع رسانی
برگزاری «دومین» کلاس مهدویت
با موضوع «حضرت مهدی علیهالسلام در آینهی قرآن»
مدرس :خانم چمن خواه
زمان: دوشنبه ،ساعت ۱۵:۳۰
مکان: فاز ۴ اندیشه،بازار ایرانی اسلامی
درب اصلی مسجد سلمان فارسی
واحد فرهنگی خواهران
🌹١١ آذر ١٣٠٠: شهادت #میرزا_کوچک_خان_جنگلی، مبارز مسلمان
♦️ رهبر معظم انقلاب:
«امروز [رسانههای غربی] میخواهند فرهنگسازی و الگوسازی کنند؛ آنها میخواهند جوان ایرانی و نسل نوی ایرانی، یک نسل تحقیرشدهی توسریخور باشد تا بتوانند روی او سوار شوند و به او دیکته کنند و آن کاری را که آنها میخواهند، انجام دهد. برای اینکه کسی را به زیر مهمیز بکشند، بهترین راه این است که بگویند تو چیزی نیستی، تو کسی نیستی وگذشتهای نداری. مفاخر یک ملت را انکار میکنند، برای اینکه او احساس کند چیزی نیست. میرزا کوچک، مرد تنهایی بودکه به دو قدرت بزرگ آن روز دنیا -یعنی روسها و انگلیسیها -یک نهی بزرگ گفت. نه با روسها ساخت، نه باانگلیسیها؛ اما در کنار او کسانی بودند که میخواستند با دستگاه حکومت آن روز -بعد هم با رضاخان که تازه میخواستسر کار بیاید -مبارزه کنند، اما به روسها پناه میبردند؛ به باکو رفتند و بندوبستهایشان را کردند و به ایران برگشتند وسرسپردهی آنها شدند .اما میرزا کوچکخان قبول نکرد و حاضر نشد سازش کند؛ او، هم با انگلیسیها جنگید، هم با قزاقهای روس جنگید، هم با لشکر رضاخانی -و قبل از #رضاخان، آن کسانی که بودند -مبارزه کرد؛ با احسان الله خان ودیگران هم کنار نیامد. وقتی جوان گیلانی سر قبر #میرزا_کوچک_خان میرود و میبیند این مرد تنها، این مرد باایمان وباصفا، اگرچه در وسط جنگلهای گیلان در مظلومیت مرد، اما شخصیت خودش را در تاریخ ایران تثبیت کرد؛ مرد، اما یک مشعل شد .ما در دوران مبارزهی خودمان، هر وقت نام میرزا کوچکخان را به یاد میآوردیم و شرح حال او رامیخواندیم، نیرو میگرفتیم. او از همت و اراده و شخصیت و هویت خود خرج کرد، برای اینکه به یک نسل هویت وشخصیت و نیرو و اراده ببخشد. این بسیار ارزش دارد.»
بیانات در دیدار جوانان و فرهنگیان در مصلای #رشت، ۱۳۸۰/۰۲/۱۲
🇮🇷🇵🇸
🍃
✅ بصیر ایران بزرگ 🇮🇷
https://eitaa.com/joinchat/355926049Ce75b048e18
🍃🌹🍃
🌷الّلهُـمَّ ؏جـِّل لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج🌷
🌹روحانی مبارز یونس استادسرایی مشهور به میرزاکوچک خان جنگلی متولد 1257 مبارز انقلاب مشروطه و رهبر جنبش جنگل بود که در اعتراض به نقض تمامیت ارضی و استقلال ایران از سوی بیگانگان بعد از مشروطه قیام کرد.
♦️با خروج قوای روسیه و انگلیس از گیلان و پیوستن وابسته نظامی شوروی به قوای دولتی ایران و حرکت آن برای سرکوب دولت انقلابی و تسلیم خالو قربان به این قوا، میرزا کوچک خان تنها باقی ماند. روس ها نیز براساس توافق با دولت ایران از کمک نظامی به جنگلی ها خود داری کردند. نبرد قوای دولتی با نیروهای اندک جنگل شدت یافت و سرانجام در 12 آبان 1300 رشت به تصرف قوای دولتی درآمد، اما میرزا به همراه یاران خود به جنگل پناه برد و مقاومت خود را ادامه داد.
♦️در حالی که میرزا بسیاری از یاران جنگلی خود را در مسیر از دست داده بود، در کوه های تالش گرفتار سرمازدگی شد و به دست یکی از عوامل سالار شجاع کشته و سرش بریده شد .
♦️آخرین نامه ای که به تاریخ 5 آبان 1300 شمسی از میرزا کوچک خان به یادگار مانده، جملاتی از آن چنین است :...با رویه ای که دشمنانمان در پیش گرفته اند شاید بتوانند به طور موقت یا دائم توفیق حاصل کنند، ولی اتکای من و همراهانم به خداوند دادگری است که در بسیاری از مهالک حفظم نموده است. افسوس می خورم که مردم ایران مرده پرستند و هنوز قدر این جمعیت را نشناخته اند. البته بعد از محو ما خواهند فهمید، که بوده ایم و چه خواسته ایم و چه کرده ایم....امروز دشمنانمان ما را دزد و غارتگر خطاب می کنند و حال آنکه هیچ قدمی جز در راه آسایش و حفاظت مال و ناموس مردم برنداشته ایم. ما این اتهامات را می شنویم و حکمیت را به خداوند قادر و حاکم علی الاطلاق واگذار می کنیم.
♦️میرزا هم در شرایطی که فقط 8 نفر از جنگلیان مانده بودند به همراه گائوک آلمانی (هوشنگ)یاور وفادار میرزا به قصد دوری جستن از شرایط موجود به منظور رفتن به خلخال در راه کوهستانی «گیلوان» میان برف و کولاک از حرکت باز می مانند و دچار سرمازدگی شدید شده، در شرف مرگ قرار می گیرند که مرد مکاری پیکر مرده آنان را به یاری عده ای از اهالی قصبه ی «خانقاه» به آنجا منتقل می کنند. در خانقا به دستور محمد خان سالار شجاع برادر امیر مقتدر طالش که عداوتی بین آنان و جنگلیان بود، سر میرزا از بدن او جدا شد. بدن را در همان قصبه دفن کردند. سر بریده ی میرزا این قهرمان ملی و آزادی و سردار جنگل را به رشت آوردند و به فرمانده ی پادگان تحویل دادند.
♦️ سر بریده ی میرزا کوچک خان جنگلی را مدت ها در کنار سربازخانه به نمایش گذاشتند. سپس خالو خان که زمانی از همراهان میرزا کوچک خان جنگلی بود سر ایشان را به عنوان تحفه برای رضا شاه آوردو به دستور سردار سپه، سر میرزا را در قبرستان چهار راه حسن آباد که اکنون محل آتش نشانی است دفن کردند. یکی از دوستان میرزا مخفیانه سر میرزا را از گور گرفته و به رشت آورد و در سلیمان داراب رشت به خاک سپرد. پس از شهریور 1320 آزایخواهان گیلان محرمانه جسد میرزا را از قصبه ی خانقاه به رشت آورده در جوار سر بریده میرزا مدفون می نمایند.
🇮🇷🇵🇸
🌷الّلهُـمَّ ؏جـِّل لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج🌷
🔴۲۰ جمله از رهبر معظم انقلاب درباره «قانوناساسی بمناسبت روز قانون اساسی»
* قانون اساسی میثاق بزرگ ملی و دینی و انقلابی ماست. ۱۹/۰۴/۱۳۷۹
* قانون اساسی ستون فقرات نظام و در حقیقت مرکز اصلی سلسله اعصاب نظام است. ۱۴/۱۱/۱۳۷۴
* قانون اساسی ما یکی از مترقیترین قانونهای اساسی دنیاست. ۰۸/۰۲/۱۳۶۸
* منشور رسمی و قانونىِ انقلاب و کشور عبارت است از قانون اساسی ما. همه چیزهایی که برای اداره امور ملت لازم است، به شکل متین و مستحکمی در این منشور وجود دارد. ۰۱/۰۹/۱۳۸۱
* نباید تصور کرد که انقلاب، یک چیز است و قانون اساسی یک چیز دیگر است. قانون اساسی، همان تجسد و تجسم انقلاب است. ۰۳/۰۸/۱۳۷۱
* منشور واقعی انقلاب و خواست حقیقی مردم همان چیزی است که در قانون اساسی ما بخصوص در اصول اوّل آن منعکس شده است. ۰۱/۰۹/۱۳۸۱
* آن کسانی که نشستند قانون اساسی را تدوین کردند، دو خصوصیت در آن جمع به طور جمع وجود داشت؛ یک خصوصیت علم دین بود، آگاهی از دین بود، یک خصوصیت روحیهی انقلابی و آگاهی از ایدههای انقلابی اسلام بود. این مجموعه و این ترکیب، محصول بسیار خوبی را به بار آورده است. ۱۳۶۸/۰۲/۰۸
* در قانون اساسی، بیشتر از همه چیز، نقش اسلام و منبعیّت و منشأیّت اسلام برای قوانین و ساختارها و گزینشها مطرح است. ۱۹/۰۴/۱۳۷۹
* در قانون اساسی، هر آن چیزی که با ایمان دینی مردم مقابله داشته باشد، اصلاً مشروعیت ندارد.
۰۴/۱۲/۱۳۷۷
* منشور اصلی جمهوری اسلامی که قانون اساسی مترقی و جامع ما است، با توزیع صحیح و منطقی و عادلانهی قدرت در میان ارکانی که معیارهای اسلامی در تشکیل آنها به کار گرفته شده، و با ایجاد پیوندی دینی و عاطفی میان مردم با مسئولان کشور، تازهترین سخن را در فلسفهی سیاسی به میدان آورده است. ۰۳/۱۲/۱۳۷۷
* حکومت اسلامی و انقلاب اسلامی این حرف نو را مطرح کرد که حاکم و حکومت و قدرت سیاسی باید مبتنی بر پرهیزگاری، عدالت و حقیقت باشد. قانون اساسی بر این مبنا شکل گرفت. ۲۷/۱۱/۱۳۷۹
* تمام امور مملکت، همهی چیزهایی که شما در زندگی شخصیتان و در زندگی اجتماعی و در کار اقتصادی و در کار سیاسی و در کار نظامی، باهاش مواجه میشوید، از خوب و بد و تلخ و شیرین، به نحوی به قانون اساسی ارتباط دارد. سرچشمه آنجاست. ۰۸/۰۲/۱۳۶۸
* هر اصلی از اصول قانون اساسی در واقع هدف و سرمنزلی است که باید به آن رسید. همه دستگاههایی که نهادهای دولتی هستند و بخشی از اداره کشور بر عهده آنهاست؛ باید به سمت این هدفها حرکت کنند. ۰۷/۰۳/۱۳۸۱
* عمل به قانون اساسی، علاج اساسی دردهای این کشور است. ۲۹/۰۳/۱۳۷۹
* دشمنان، قانون اساسی ما را آماج حملات خود قرار دادهاند؛ چون این قانون اساسی با این خصوصیات و با این تقسیم قدرت میتواند کشور را به سامان برساند و جامعه را پیش ببرد. ۱۱/۰۲/۱۳۸۴
* وظایفی که در قانون اساسی برای قوای سهگانه و مسؤولان قانونی معیّن شده، معتبر و محترم است و همه باید در مقابل این قانون، حالت تسلیم داشته باشند. ۱۴/۰۳/۱۳۸۰
* هر امری که تخلف از قانون اساسی محسوب شود، تخلف از روال صحیح حرکت انقلابی جامعهی ماست. ۱۳۷۱/۰۸/۰۳
* امام (ره) یک قاعدهی محکم و مستحکمی به نام قانون اساسی را به وجود آورد که بر اساس این قاعده میشود تمدن عظیم اسلامی را بنا نهاد.۱۴/۰۳/۱۳۹۰
* قانون اساسی میتواند ذهنها را اشباع و اقناع کند و جسمها را به رفاه مادی برساند؛ میتواند دنیا و آخرت مردم را آباد کند. ۱۱/۰۲/۱۳۸۴
* عمل به قانون اساسی، علاج اساسی دردهای این کشور است. . ۱۳۹۲/۳/۱
🌷الّلهُـمَّ ؏جـِّل لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج🌷