از رسائل بسیار مهم در فهم حقیقت وحدت شخصی وجود و نسبت نگاه عرفا و فلاسغه در نسبت تشکیک و وحدت شخصی ...
استاد بزرگوار شیخ علی #فرحانی در ذیل مباحث بدایه و نهایه الحکمه به صورت مبسوط بیان نهایی علامه طباطبایی در تشکیک وجود را وافی به غرض و مقصود عرفا دانستند و آن را بیانی فلسفی و کامل و جامع از جهت هستی شناختی در اثبات غایت القصوای اهل معرفت بر شمردند ...
پیش از این علاقه مندان به فلسفه را به استماع جلسات بدایه الحکمه ایشان تشویق کرده بودم این معنایی که در این جا از آن بحث شد یکی از مجموعه مطالب مهمی است که در آن دروس به تفصیل بیان شده است:
https://eitaa.com/Ofoqemobin/161
@Ofoqemobin
هدایت شده از المرسلات
🔉🔉 #بشنوید
💢انسان، در قوس نزول، عقلِ ربّ النوع ندارد.
🔰استاد علی فرحانی
⚡️استاد در این صوت بیان می دارند که از دیدگاه علامه طباطبایی، انسان تنها موجودی است که در قوس نزول، عقلِ ربّ النوع ندارد. و به همین دلیل است که انسان می تواند در قوس نزول از مرحله عقل عبور کند و به عالم اسماء و صفات و بالاتر از آن برسد.
⚡️ایشان در توضیح این مسئله، عباراتی از مرحله اتحاد عاقل به معقول از کتاب نهایه و تعلیقه آیت الله مصباح به این بخش از عبارت را شرح می دهند.
⚡️انشالله بشنوید و استفاده ببرید.
◀️لینک دانلود صوت👇👇👇
http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/audio/falsafe-erfan/ensan-rabbo-noae-nadarad.mp3
#پای_درس_استاد
#فلسفه #عرفان
@fater290
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕌 فایل جلسه #سوم (آنلاین) «انسان در اسلام»
🔹 19 خرداد 1399
✅ موضوعات جلسه سوم:
- آغاز بررسی حقیقت انسان از منظر قرآن
⭕️ مخاطب: جمعی از جوانان مسلمان اروپا و آمریکا
🕌 برگزارکننده: مجموعه FNC دوبلین - ایرلند
🔰 این جلسات فصل سوم از جلسات مقدمه ای بر اسلام شناسی است.
#The_Human_Being_In_Islam
@ofoqemobin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕌 ابَو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَقُولُ: إِذَا خَرَجَ اَلْقَائِمُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ خَرَجَ مِنْ هَذَا اَلْأَمْرِ مَنْ كَانَ يَرَى أَنَّهُ مِنْ أَهْلِهِ وَ دَخَلَ فِيهِ شِبْهُ عَبَدَةِ اَلشَّمْسِ وَ اَلْقَمَرِ .
🖌 وقتی قائم قیام کند کسانی از این امر (تشیع و مکتب حق) خارج می شوند که فکر میکردند در زمره آن هستند و کسانی داخل (در این مکتب) میشوند که شبیه خورشید پرستان و ماه پرستانند.
🔹 الغيبة (للنعمانی) ج ۱، ص ۳۱۷
🔆 هر دو بخش این روایت از تکان دهنده ترین اخبار پیرامون دوران #ظهور است.
اما شاید امروز که بشر بی پناه ترین دوران خود را میگذراند و راههای تصنعی پیش رو بیش از پیش برایش رنگ می بازد بیشتر بتوان به حقیقت آن پی برد.
نمونه اش آمریکای امروز است که مظهر تمام نفسانیت های تاریخی بشر و تمرکز و انغمار در دنیاست. اما نشان داده رهایی تمام این نفسانیت ها نه برابری و عدالت به همراه دارد و نه انسان را -حتی در همین دنیا - به مقصد آرامش بخشی می رساند ...
🎙 صحبت های این زن در این فیلم در تظاهرات ضد نژاد پرستی که در واقع فریادی چند صد ساله بر ضد حقیقت آمریکاست واقعا قابل تامل و تأویلی تاریخی برای همین روایت است...
منبع کلیپ:
@kharej2025
#الغوث
@ofoqemobin
🕌 یکی از ویژگی های بسیار برجسته امام صادق (ع) وسعت جریان شاگردپروری ایشان است. این طیف عظیم از شاگردان از امور اعتقادی و سیاسی تا امور معنوی و عرفانی و فقهی تنوع داشتند و هر کدام به شیوه خود تربیت می شدند.
🔰 بسیاری از معارف عرفانی و فقهی و کلامی و فلسفی و بخش مهمی از ترویج نهضت سید الشهداء سلام الله علیه نتیجه کار بزرگ امام صادق سلام الله علیه بود.
🔥 برای نمونه خوب است به یکی از روایات بسیار زیبا در این باب اشاره کنیم که طبق آن شاگردان امام با مردی شامی در محضر ایشان در حج مناظره کردند و پس از آن امام کار هر یک از آنها را ارزیابی می کند:
📕 ثمَّ الْتَفَتَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع إِلَى حُمْرَانَ فَقَالَ تُجْرِي الْكَلَامَ عَلَى الْأَثَرِ فَتُصِيبُ وَ الْتَفَتَ إِلَى هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ فَقَالَ تُرِيدُ الْأَثَرَ وَ لَا تَعْرِفُهُ ثُمَّ الْتَفَتَ إِلَى الْأَحْوَلِ فَقَالَ قَيَّاسٌ رَوَّاغٌ تَكْسِرُ بَاطِلًا بِبَاطِلٍ إِلَّا أَنَّ بَاطِلَكَ أَظْهَرُ ثُمَّ الْتَفَتَ إِلَى قَيْسٍ الْمَاصِرِ فَقَالَ تَتَكَلَّمُ وَ أَقْرَبُ مَا تَكُونُ مِنَ الْخَبَرِ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ ص أَبْعَدُ مَا تَكُونُ مِنْهُ تَمْزُجُ الْحَقَّ مَعَ الْبَاطِلِ وَ قَلِيلُ الْحَقِّ يَكْفِي عَنْ كَثِيرِ الْبَاطِلِ أَنْتَ وَ الْأَحْوَلُ قَفَّازَانِ حَاذِقَانِ قَالَ يُونُسُ فَظَنَنْتُ وَ اللَّهِ أَنَّهُ يَقُولُ لِهِشَامٍ قَرِيباً مِمَّا قَالَ لَهُمَا ثُمَّ قَالَ يَا هِشَامُ لَا تَكَادُ تَقَعُ تَلْوِي رِجْلَيْكَ إِذَا هَمَمْتَ بِالْأَرْضِ طِرْتَ مِثْلُكَ فَلْيُكَلِّمِ النَّاسَ فَاتَّقِ الزَّلَّةَ وَ الشَّفَاعَةُ مِنْ وَرَائِهَا إِنْ شَاءَ اللَّهُ.
الکافی ج 1 ص 173
صلی الله علیک یا جعفر بن محمد الصادق (ع)
@ofoqemobin
38.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕌 فایل جلسه #چهارم (آنلاین) «انسان در اسلام»
🔹 26 خرداد 1399
✅ موضوعات جلسه چهارم:
- داستان خلقت آدم و تعلیم اسماء و سجده ملائکه
- مقایسه بیان قرآن و کتاب مقدس در مساله خلقت آدم
⭕️ مخاطب: جمعی از جوانان مسلمان اروپا و آمریکا
🕌 برگزارکننده: مجموعه FNC دوبلین - ایرلند
🔰 این جلسات فصل سوم از جلسات مقدمه ای بر اسلام شناسی است.
#The_Human_Being_In_Islam
@ofoqemobin
هدایت شده از تنها علاج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#گزارش
📍 برگزاری دوره #بینش_مطهر ویژه #اساتید حوزه و دانشگاه استان یزد با حضور حجت الاسلام و المسلمین هاشمی ( ازاستان قم)
۱۳۹۹/۳/۲۲
@binesh_yazd
@tanhaelaj
🕌 عنْ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ : بَيْنَمَا اَلْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فِي حَجْرِ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ إِذْ رَفَعَ رَأْسَهُ فَقَالَ لَهُ يَا أَبَتِ مَا لِمَنْ زَارَكَ بَعْدَ مَوْتِكَ فَقَالَ يَا بُنَيَّ مَنْ أَتَانِي زَائِراً بَعْدَ مَوْتِي فَلَهُ اَلْجَنَّةُ وَ مَنْ أَتَى أَبَاكَ زَائِراً بَعْدَ مَوْتِهِ فَلَهُ اَلْجَنَّةُ وَ مَنْ أَتَى أَخَاكَ زَائِراً بَعْدَ مَوْتِهِ فَلَهُ اَلْجَنَّةُ وَ مَنْ أَتَاكَ زَائِراً بَعْدَ مَوْتِكَ فَلَهُ اَلْجَنَّةُ
کامل الزیارات ص ۱۰
#شب_جمعه
@ofoqemobin
هدایت شده از المرسلات
♨️عارف ۱۹ساله
🔰رهبر معظم انقلاب ۸۲/۲/۲۲
✅فراموش نمیکنم خاطره جوان نوزده یا بیست سالهای که بعد از شهادتش #وصیتنامه او را دیدم. او نوه یکی از علمای معروف و مراجع تقلید زمان خود بود و آن مرجع تقلید و عالِم معروف، اهل #سلوک و #معرفت و #توحید شمرده میشد. وقتی وصیتنامه جوان را خواندم، اینطور فهمیدم که این جوانِ نوزده، بیست ساله دانشجو، در رسیدن به آن حالت #حضور، #کشف و عروج معنوی و روحی - چیزی که هر سالک و #عارف و هر جویای حقیقتی، آرزوی آن را دارد - اگر از پدربزرگ مجتهد و عارف خود که شاید شصت، هفتاد سال هم در آن راه زحمت کشیده بود، جلوتر نباشد، عقبتر نیست. البته این حالت، همیشه و برای همه پیش نمیآید. شرایطی که در آن، انسان به معنای حقیقىِ کلمه مجاهدت میکند و #منِ_نامطلوب در عروج انسانی را که مزاحم حرکت او به سمت بالاست، زیر پا لگد میکند و از شهوات و غرایز و حیوانیّت خود صرفنظر میکند، ناگهان چنین عروجی را برای یک جوان پیش می آورد.
#کلام_ولی #اخلاق_و_عرفان #جهاد #جبهه
@fater290
کانال حجت الاسلام و المسلمین #اسدپور از اساتید بزرگوار و صاحب اندیشه سطوح عالی حوزه علمیه قم
⭕️ توصیه می کنم حتما عضو شوید و از مطالب ایشان استفاده کنید: (مطالب قابل استفاده زیادی برای دانشجویان هم دارند):
«این کانال فضایی است برای به اشتراک گذاشتن تأملات پراکنده بنده در ارتباط با دین فرهنگ جامعه ذیل گفتمان انقلاب عظیم اسلامی:
https://eitaa.com/amin_asadpour »
هدایت شده از المرسلات
⚡️بحثی فقهی پیرامون استهلال
🔰استاد علی فرحانی
🔺استاد در این جلسه که در ضمن جلسات تدریس کتاب تعادل و تراجیح امام خمینی (ره) در ۹۹/۳/۱۲ در موسسه مفتاح برگزار شد، به بررسی اجمالی ادله و اقوال فقها در بحث استدلال می پردازند.
📌لینک دانلود صوت👇👇
http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/audio/fegh/bahsi-feghi-dar-roayate-helal.mp3
#پای_درس_استاد #فقه
@fater290
در این جلسه سوالات خوبی در محضر استاد بزرگوار مطرح شد و ایشان هم نکات مهمی بیان کردند. این مسأله و بررسی فقهی آن از مطالبی است که با گسترش امکانات در دوران ما ابعاد جدیدی نیز یافته است لذا موضع گیری فقهی مناسب در این باب، راهنمای استنباط در برخی مسائل مشابه نیز هست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕌 فایل جلسه #پنجم (آنلاین) «انسان در اسلام»
🔹 28 خرداد 1399
✅ موضوعات جلسه پنجم:
- بررسی هدف حقیقی خلقت انسان
⭕️ مخاطب: جمعی از جوانان مسلمان اروپا و آمریکا
🕌 برگزارکننده: مجموعه FNC دوبلین - ایرلند
🔰 این جلسات فصل سوم از جلسات مقدمه ای بر اسلام شناسی است.
#The_Human_Being_In_Islam
@ofoqemobin
هدایت شده از فقه الخمینی
💢نقش حضرت معصومه (سلاماللهعلیها) در قم شدن قم
🔰آیت الله العظمی امام خامنه ای
🔹بدون تردید نقش حضرت معصومه (سلاماللهعلیها) در قم شدن قم و عظمت یافتن این شهر عریقِ مذهبىِ تاریخی، یک نقش ما لا کلام فیه است.
🔹این بانوی بزرگوار، این دختر جوانِ تربیتشدهی دامان اهلبیت پیغمبر، با حرکت خود در جمع یاران و اصحاب و دوستان ائمه (علیهمالسّلام) و عبور از شهرهای مختلف و پاشیدن بذر معرفت و ولایت در طول مسیر در میان مردم و بعد رسیدن به این منطقه و فرود آمدن در قم، موجب شده است که این شهر به عنوان پایگاه اصلی معارف اهلبیت (علیهمالسّلام) در آن دورهی ظلمانی و تاریکِ حکومت جباران بدرخشد و پایگاهی بشود که انوار علم و انوار معارف اهلبیت را به سراسر دنیای اسلام از شرق و غرب منتقل کند.
📚بیانات در دیدار طلاب و فضلا و اساتید حوزه علمیه قم ۱۳۸۹/۰۷/۲۹
🔸پیدایش شهر قم هم ناشی بود از یک حرکت جهادی و توأم با بصیرت.
🔸یعنی خاندان اشعریون که آمدند این منطقه را محل سکونت خودشان قرار دادند، در واقع اینجا را پایگاهی کردند برای نشر معارف اهلبیت (علیهمالسّلام)؛ یک مجاهدت فرهنگی را در اینجا شروع کردند.
🔸اشعریون قبل از آنکه به قم بیایند، جهاد در میدان نبرد هم انجام داده بودند؛ جهاد نظامی هم کرده بودند؛ بزرگِ اشعریون در رکاب جناب زیدبنعلی (علیهماالسّلام) مبارزه کرده بود؛ لذا بود که حجاجبنیوسف بر اینها خشم گرفت و اینها مجبور شدند بیایند و این منطقه را با تلاش خود، با بصیرت خود، با دانش خود، منطقهی علم قرار بدهند.
🔸همین هم موجب شد که حضرت فاطمهی معصومه (سلاماللهعلیها) وقتی به این ناحیه رسیدند، اظهار تمایل کردند که به قم بیایند؛ به خاطرِ بودن همین بزرگان اشعریون.
🔸آنها رفتند از حضرت استقبال کردند، حضرت را به این شهر آوردند و این بارگاه نورانی از آن روز و از بعد از وفات این بزرگوار در این شهر نورافشانی میکند.
🔸مردم قم که پدید آورندهی این حرکت عظیم فرهنگی بودند، از آن روز پایگاه معارف اهلبیت را در این شهر تشکیل دادند و صدها عالم، محدث، مفسر و مبیّن احکام اسلامی و قرآنی را به شرق و غرب دنیای اسلام فرستادند.
🔸از قم، علم به اقصای خراسان و اقصای عراق و شامات رفت. این، بصیرت آن روزِ مردم قم است.
📚بیانات در اجتماع بزرگ مردم قم ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
#کلام_ولی
#تاریخ_و_سیره
@fegh_alkhomeini
هدایت شده از فقه الخمینی
💠برکات علمی حضرت معصومه سلام الله علیها
✅صدر المتالهین معتقد است که مسئله اتحاد عاقل و معقول از غامض ترین مسائل حکمی است که تا قبل از ایشان برای کسی روشن نشده بوده است و برای خود ایشان به وسیله تضرع و توجه به خدای متعال و توسل به حضرت معصومه (س) حل شده است.
✅صدرالمتالهین (ره) در بحث اتحاد عاقل و معقول از کتاب شریف اسفار در توضیح این مسئله می فرماید:
🔺إن مسألة كون النفس عاقلة لصور الأشياء المعقولة من أغمض المسائل الحكمية التي لم ينقح لأحد من علماء الإسلام إلى يومنا هذا و نحن لما رأينا صعوبة هذه المسألة و تأملنا في إشكال كون العلم بالجوهر جوهرا و عرضا و لم نر في كتب القوم سيما كتب رئيسهم أبي علي كالشفاء و النجاة و الإشارات و عيون الحكمة و غيرها ما يشفي العليل و يروي الغليل بل وجدناه و كل من في طبقته و أشباحه- و أتباعه كتلميذه بهمنيار و شيخ أتباع الرواقيين و المحقق الطوسي نصير الدين و غيرهم من المتأخرين لم يأتوا بعده بشيء يمكن التعويل عليه و إذا كان هذا حال هؤلاء المعتبرين من الفضلاء فما حال غير هؤلاء من أصحاب الأوهام و الخيالات و أولى وساوس المقالات و الجدالات
🔺فتوجهنا توجها جبليا إلى مسبب الأسباب و تضرعنا تضرعا غريزيا إلى مسهل الأمور الصعاب في فتح هذا الباب إذ كنا قد جربنا مرارا كثيرة سيما في باب إعلام الخيرات العلمية و إلهام الحقائق الإلهية لمستحقيه و محتاجيه إن عادته الإحسان و الإنعام و سجيته الكرم و الإعلام و شيمته رفع أعلام الهداية و بسط أنوار الإفاضة فأفاض علينا في ساعة تسويدي هذا الفصل من خزائن علمه علما جديدا و فتح على قلوبنا من أبواب رحمته فتحا مبينا. (ج۳ ص۳۱۳)
✅مرحوم شیخ عباس قمی صاحب مفاتیح الجنان در حاشیه کتاب سفینه البحار در این باره مرقوم داشته اند که:
🔺أقول: رأيت على هامش الأسفار بخط شيخنا الأجل العالم المحدّث الحاجّ ميرزا محمّد القمّيّ صاحب كتاب الأربعين الحسينية في فصل إتّحاد العاقل و المعقول نقلا عن المصنّف رحمه اللّه قال: كنت حين تسويدي هذا المقام بكهك من قرى قم، فجئت الى قم زائرا لبنت موسى بن جعفر عليهم السّلام مستمدا منها،و كان يوم جمعة،فانكشف لي هذا الأمر بعون اللّه تعالى. (ج۵ ص۶۱)
#فلسفه #اهل_بیت
@fegh_alkhomeini
وَ إِنَّهُ (الحسین علیه السلام) لَعَلَى يَمِينِ الْعَرْشِ مُتَعَلِّقٌ يَقُولُ يَا رَبِّ أَنْجِزْ لِي مَا وَعَدْتَنِي وَ إِنَّهُ لَيَنْظُرُ إِلَى زُوَّارِهِ وَ هُوَ أَعْرَفُ بِهِمْ وَ بِأَسْمَاءِ آبَائِهِمْ وَ بِدَرَجَاتِهِمْ وَ بِمَنْزِلَتِهِمْ عِنْدَ اللَّهِ مِنْ أَحَدِكُمْ بِوَلَدِهِ وَ مَا فِي رَحْلِهِ وَ إِنَّهُ لَيَرَى مَنْ يَبْكِيهِ فَيَسْتَغْفِرُ لَهُ رَحْمَةً لَهُ وَ يَسْأَلُ أَبَاهُ الِاسْتِغْفَارَ لَهُ وَ يَقُولُ لَوْ تَعْلَمُ أَيُّهَا الْبَاكِي مَا أُعِدَّ لَكَ لَفَرِحْتَ أَكْثَرَ مِمَّا جَزِعْتَ فَلَيَسْتَغْفِرُ لَهُ كُلُّ مَنْ سَمِعَ بُكَاءَهُ مِنَ الْمَلَائِكَةِ فِي السَّمَاءِ وَ فِي الْحَائِرِ وَ يَنْقَلِبُ وَ مَا عَلَيْهِ مِنْ ذَنْبٍ.
کامل الزیارات ص 329
#شب_جمعه
@ofoqemobin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕌 فایل جلسه #ششم (آنلاین) «انسان در اسلام»
🔹 ۲ تیر ۱۳۹۹
✅ موضوع جلسه ششم:
- فطرت انسان در قرآن
⭕️ مخاطب: جمعی از جوانان مسلمان اروپا و آمریکا
🕌 برگزارکننده: مجموعه FNC دوبلین - ایرلند
🔰 این جلسات فصل سوم از جلسات مقدمه ای بر اسلام شناسی است.
#The_Human_Being_In_Islam
@ofoqemobin
هدایت شده از دارالکتاب
📜نامه میرزا علی آقای قاضی در ورود ماه ذی القعده
🔰رهبر معظم انقلاب ۹۳/۶/۱۳
💠مرحوم حاج میرزا علی آقای قاضی (ره) در ورود ماه ذیالقعده یک مکتوبی، نامهای دارند به دوستانشان، به مریدانشان و شاگردانشان که در این کتابی که شرح حال ایشان است، درج شده است ... یک قصیدهی خیلی شیوایی ایشان انشاء میکند که اول آن این است: «تنبه فقد وافتکم الاشهر الحرم». این قصیده را ایشان مفصل [گفتهاند]؛ و توصیههایی دارند نسبت به شاگردانشان. فرصتی است برای ما، برای مردم که انشاءالله از برکات این ماه - که آغاز سه ماه متوالی حرام است - بهره ببریم.
#رهبری #ذی_القعده #سیدعلی_قاضی
@almoraghebaat
📌 متن نامه 👇👇
هدایت شده از دارالکتاب
📜نامه آیت الله قاضی در ورود به ماه ذی القعده
بسماللهالرحمنالرحیم
🔻تنبّه فَقَد وافَتکم الأشهرُ الحُرُم 🔹تیقّظ لکی تزدادَ فی الزاد و اغتنِم
🔻فَقُم فی لیالیها و صُم من نهارها🔹لِشُکر إلهِ تمّ فی لطفه و عم
🔻وَ لا تهجعَنْ فی اللیلِ إلا أقله 🔹تَهجّد و کم صبّ من اللیل لم یَنم
🔻و رتّل کتاب الحقّ و اقرأهُ ماکثا🔹بأحسنِ صوت نورهُ یُشْرِقُ الظُّلَم
🔻فلَم تَحظ بَل لم یَحظ قِط بِمثلِه🔹و أخطأ مَن غَیر الذی قُلتُه زعَم
🔻و سلّم على أصلِ القُرآن و فَصلِه🔹بقیةِ آلِ اللّهِ کن عَبدَهُ السّلم
🔻فَمن دانَ للرَّحمنِ فی غیرِ حُبِّهِم🔹فقد ضل فی إِنکاره أعظمَ
🔻فَحُبُّهُم حُبُّ الإلهِ استَعِذبه🔹هُمُ العُروةُ الوُثقى فَبِالعُروَةِ اعْتَصِمْ
🔻و لا تکُ باللاهی عَنِ القولِ و اعْتَبِر🔹معانیهِ کی تَرقى إلى أرْفَع القِمَمْ
🔻علیکَ بذکرِ اللّه فی کل حالةٍ🔹و لا تن فیه لا تَقُل کیفَ ذا و کم
🔻فهذا حِمى الرحمنِ فادْخُل مراعیا🔹لِحُرُماتِهِ فیها و عَظَّمه وَ التَزِمْ
🔻فَمَن یَعْتَصِم باللّه یُهدَ صِراطَه🔹فإن قُلتَ ربّی اللّه یا صاحِ فاسْتَقِمْ
🔻خداوند متعال فرماید: «وَ مَنْ یعْتَصِمْ بِاللّٰهِ فَقَدْ هُدِی إِلىٰ صِرٰاطٍ مُسْتَقِیمٍ»و فرمود: «وَ اِسْتَقِمْ کمٰا أُمِرْتَ»؛ و فرمود: «إِنَّ اَلَّذِینَ قٰالُوا رَبُّنَا اَللّٰهُ ثُمَّ اِسْتَقٰامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ اَلْمَلاٰئِکةُ»
🔻برادران عزیز هوشیار باشید-خداوند شما را توفیق طاعت دهد-که وارد ماههاى حرام مىشویم؛ نعمتهاى خداوند بر ما چه بزرگ و کامل است؛ آنچه-قبل از هر چیز- بر ما واجب است توبهاى همراه با شرط و شروط مخصوص به خود و نمازهاى معروف به آن، و آنگاه دورى جستن از گناهان کبیره و صغیره در حد توان است.
🔻پس شب جمعه-در شب جمعه یا روز آن-یا روز یکشنبه نماز توبه را به پا دارید و سپس آن را روز یکشنبهی دوم ماه تکرار کنید.
🔻سپس مراقبت صغرى و مراقبت کبرى، محاسبه و معاقبه را به آنچه شایستهتر است و آن طریق که بهتر است انجام مىدهید، که در آنها یادآورى و تذکر است براى کسانى که خواهان یادآورى و داراى ترس مىباشند؛ سپس از صمیم قلب نیت کنید و بیمارىهاى گناهان خود را معالجه نمائید و بهوسیله استغفار نابسامانىهاى درون خود را سامان دهید.
🔻و بپرهیزید از هتک حرمتها. زیرا هرکس چنین کند، اگرچه خداوند کریم او را هتک نکند، اما از او هتک حرمت خواهد شد.
🔻چگونه مىتوان دلى را که شک و شبهه پریشان نموده است رها کرد و آن را به راه راست هدایت نمود و آن را از سرچشمه زلال سیراب کرد؛ باید از خدا کمک بگیریم که اوست بهترین یارىدهنده.
🔹🔹🔹🔹🔹
۱. خود را به انجام فرائض در بهترین اوقات آن، با نوافل آنکه مجموعاً پنجاه و یک رکعت مىشود، مکلف نمائید. و اگر ممکن نشد چهل و چهار رکعت بخوانید. و هرگاه گرفتارىهاى دنیوى شما را مشغول داشت این نباید کمتر از نماز (اوابین) که همان هشت رکعت نافله ظهر است، باشد.
۲. نوافل را بجا آور مخصوصاً نماز شب را که چاره از آن نیست. عجب مىدارم از آنکس که کمال مىطلبد اما شبزندهدارى نمىکند. سراغ نداریم که کسى بدون آن به کمالاتى رسیده باشد.
۳. قرآن کریم را با صداى نیکو و حزنانگیز به هنگام شب تلاوت نمائید که شراب مؤمن است.
۴. وردهاى معمول را که همواره در اختیار شما است انجام دهید و سجدهی معروفه را از پانصد تا یک هزار ملازم باشید.
۵. همچنین به زیارت هرروزه حرم مبارک حضرت على (علیه السلام) -براى کسانى که مجاور هستند-و رفتن هرچه بیشتر به مساجد معظمه و سایر مساجد ملتزم شوید، که حالت مؤمن در مساجد مانند ماهى است در آب.
6. و هرگز بعد از نمازهاى واجب تسبیح حضرت صدیقه (صلواتالله علیها) را ترک نکنید که آن ذکر کبیر است و لااقل در هر مجلسى یک دوره آن ترک نشود.
۷. و دعاى فرج جهت ظهور حضرت حجت (صلواتالله علیه)، به هنگام قنوت وتر بعد از نوافل شب و بلکه در هر روز و در همه دعاها، از ضروریات است.
۸. خواندن زیارت جامعه-منظور جامعه کبیره است-در هر روز جمعه از دیگر ضروریات است.
۹. تلاوت قرآن کریم کمتر از یک جزء نباشد.
۱۰. دوستان نیکوکار را زیاد ملاقات کنید، که آنان برادران راه و همراهان تنگهها هستند.
۱۱. و اهل قبور را به هنگام روز، یک در میان، زیارت کنید؛ شب به زیارت قبور نروید.
🔻ما را چه به دنیا که مغرور بدارد ما را؛ آن ما را گرفتار نموده و به خود مىکشاند، در حالىکه از آن ما نیست. طوبى و خوشى دائم براى کسانى که بدنهاى آنها در عالم خاکى است اما دلهایشان در لاهوت (یعنى در عالم احدیت و عزّ پروردگار) است؛ آنان عده محدودى هستند اما واقعیت و اصالت آنها بیشتر و افزونتر است. من آنچه را مىشنوید مىگویم و از خدا آمرزش می طلبم.
متن نامه + ترجمه 👇👇
http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=27355
@almoraghebaat
🔆 برای دسترسی به این نوع مطالب در این کانال عضو شوید ...
🌒 التماس دعا در ایام این ماه ...
هدایت شده از المرسلات
#اطلاعیه
♨️سلسله جلسات «بررسی هماهنگی نظام انسان شناسی امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی (ره)»
🔰ارائه: استاد شیخ علی فرحانی
⏰جلسه اول: یکشنبه هشتم تیرماه ۱۳۹۹، ساعت ۱۰صبح
🏠بلوار مصلی، کوچه۱۰، پلاک۲۳ ، طبقه دوم
✅برگزارکننده: پژوهشکده شهید صدر، اندیشکده تعلیم و تربیت
📌حضور در جلسه برای همه طلاب و دانشجویان علاقه مند با رعایت موارد #بهداشتی بلامانع است.
@fater290
🕌 امروز سالروز ارتحال عالم جلیل القدر تاریخ تشیع و گوهر بی نظیر مکتب امام صادق (ع) جناب سيد رضى الدين، على بن موسى بن جعفر بن #طاووس، صاحب آثار نورانی متعدد است. او از شخصیت هایی است که ظاهرا تا امروز برای عموم مردم ناشناخته مانده و مانند کتابهایش هنوز مستور از اذهان است.
🔺 ان شاء الله روح ملکوتی او توجهی به دوستدارانش کند. رحمه الله
🔰 برخی مطالبی که پیرامون ایشان تا کنون در کانال منتشر شده است:
🔸 معرفی کتاب کشف المحجه
https://eitaa.com/Ofoqemobin/15
🔸معرفی کتاب الدروع الواقیه
https://eitaa.com/Ofoqemobin/300
🔸مقتل کوتاه سید الشهداء از زبان سید بن طاووس
https://eitaa.com/Ofoqemobin/290
🔸دلیل وجود صفات متعدد برای سید بن طاووس در مصنفات ایشان
https://eitaa.com/Ofoqemobin/345
🔸برخی مزایای کتاب اقبال از زبان سید بن طاووس در اختتامیه این کتاب
https://eitaa.com/Ofoqemobin/344
🔸بیان خاص سید بن طاووس در مراقبه حضور دو ملک لیل
https://eitaa.com/Ofoqemobin/62
#سید_بن_طاووس
@ofoqemobin
29.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕌 فایل جلسه #هفتم (آنلاین) «بررسی تقابل تکامل داروینی و قرائت دینی از خلقت»
🔹 4 تیر ۱۳۹۹
✅ موضوع جلسه هفتم:
- بررسی استنادات علمی تکامل داروینی
- عدم تقابل تکامل (در صورت پذیرش) و اعتقاد به وجود به خدا
- عدم تقابل تکامل و روایت قرآنی از خلقت
⭕️ مخاطب: جمعی از جوانان مسلمان اروپا و آمریکا
🕌 برگزارکننده: مجموعه FNC دوبلین - ایرلند
🔰 این جلسات فصل سوم از جلسات مقدمه ای بر اسلام شناسی است.
#The_Human_Being_In_Islam
@ofoqemobin