eitaa logo
الگوی پیشرفت اسلامی
10.7هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
120 ویدیو
220 فایل
✍آشنایی با نظریات فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی آئین نامه نشست ها: 🤝 رادیو الگو: @radioolgou کتابخانه مدرسه هدایت @ketab_olgou مخزن صوت مدرسه هدایت @sound_olgou
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️بازخوانی تکاملی مفهوم انفاق در مقایسه با تعریف کینزی از پس انداز و هدایت نقدینگی در اقتصاد کلان/ جامعه بدون انفاق می میرد! 👌سرفصل هفتم مباحثِ فقه المکاسب به "بازخوانی تکاملی مفهوم انفاق" در مقایسه با برخی از مفاهیم اقتصادسرمایه داری مانند: مفهوم پس انداز و مفهوم هدایت نقدینگی در اقتصاد کلان اختصاص دارد. انفاق به صورت ساده و قابل تفاهم  به معنای هدایت نقدینگی افراد به سمت تنظیم روابط انسانی است و تفاوت فراوانی با هدایت نقدینگی به بخش تولید (از مفاهیم اقتصاد کلان) دارد. جامعه بدون انفاق به سمت اصطکاک میل پیدا می کند و برای گسترش وحدت و حفظ امنیت ملی لازم است تا این مفهوم مورد بازخوانی قرار گیرد و مفاهیم و قوانینِ معارضِ انفاق به چالش کشیده شود. 👌برای تبیین تکاملی مفهوم انفاق، ضرورت دارد که مفهوم تنظیم روابط انسانی در حوزه های ۱۳گانه به عنوان مفهوم اصلی جامعه سازی دینی و  محور تعادل اجتماعی بحث شود و سپس مفهوم سود ارتباطی و ابزارهای تحقق آن -که در مجموع انفاق نامیده می شود- تبیین گردد. (تنظیم روابط انسانی و احکام مرتبط با آن سیاق مفهوم انفاق است.) 👌در روایات و آیات علاوه بر توسعه مفهومی کنز در ذهنیت فرد، میزان پس انداز مشروع برای فرد ( تعریف حدِ کنز مالی : وَاثنا عَشَرَ ألفَ دِرهَمٍ کَنزٌ - التّمحیص-أبی علی محمد بن همام الاسکافی) و ساختار هدایت مال در حوزه های روابط انسانی بر اساس قاعده متعالی "بیان مبتنی بر کمّ" شرح داده شده است. (۸ ساختار اصلی برای هدایت مال در راستای روابط انسانی) شرح دقیق موارد مختلف مصرف و انفاق مال (بخوانید: هدایت نقدینگی افراد به بخش تنظیم روابط انسانی) بر اساس "قاعده بیان مبتنی بر کمّ" زمینه انتخاب دقیق فرد در هدایت مال خود به حوزه های سود ارتباطی را فراهم می آورد. (امداد غیر متمرکز محرومین) 👌مزیت بازخوانی تکاملی ساختار انفاق در فضای سود ارتباطی در مقایسه با مفاهیم معیوبی مانند "هدایت نقدینگی به سمت تولید متمرکز" روشن می گردد و در واقع با احتساب معایب شش گانه تولید صنعتی و متمرکز (مانند: ایجاد فاصله طبقاتی، تخریب محیط زیست، نفی تازه خوری و گسترش بیماری، افزایش مصرف انرژی، افزایش تصدی گری دولت و تضعیف کارکردهای تمدنی خانواده و...) هدایت نقدینگی به بخش تولید به معنای مشارکت مالی در توسعه فساد های شش گانه تولید صنعتی است. 👌به فضل الهی نشست تخصصی بازخوانی تکاملی مفهوم انفاق بر اساس قواعد اصولی فقه البیان را در آینده برگزار خواهیم نمود. حجت الاسلام علی کشوری - بازخوانی تکاملی مفهوم انفاق در مقایسه با تعریف کینزی پس انداز (Savings) و مفهوم هدایت نقدینگی - چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - قم مبارک 🗞لینک خبر: https://nro-di.blog.ir/1400/10/01 @olgou4
⚡️نمودار: بررسی ساختار اختلافات طب اسلامی و پزشکی سلول پایه..... @olgou4
⚡️ مدیریت بر مبنای پرسش راهگشاء است! 👌مکررا عرض کرده ایم؛ طرح پرسش های خوب، اساس مدیریت تحولات و شکننده همه مخالفت ها است. همه تلاش ما برجسته کردن پرسش های خوب در میان نخبگان، مدیران و مردم است. 👌پرسش خوب برای دستگاه فکری رقیب، چالش ایجاد می کند و برای مومنان و همراهان یک دستگاه فکری، افق کار را نشان می دهد و حوزه فعالیت پژوهشگران را گسترده می کند. (سه خاصیت پرسش) 👌به عنوان مثال اولین پرسش مطرح در "الگوی فقهی تعریف و استعمال دواء" این است که: در طب اسلامی چند نوع دواء وجود دارد؟ و آیا مانند طب سنتی دواء به مفرد و مرکب تقسیم می شود؟ و یا تقسیم دیگری برای دواء متصور است؟ حجت الاسلام علی کشوری - تبیین الگوی مدیریت تحولات - شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ - مدرسه علمیه مشکات - قم @olgou4
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 چرا بعد از اجرای واکسیناسیون کرونا - به جای اعلام ختم کرونا - مسئولین و پزشکان وعده پیک ششم را می دهند؟! (دانشگاه علوم پزشکی اصفهان - ۲۹ مهر ۱۴۰۰) @olgou4
کمباین جدول تسخیر(1).pdf
5.46M
🗞متن کامل گزارش راهبردی شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی با موضوع تبیین "چگونگی تسخیر اشیاء" - سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹/ مسجد جمکران- پلاک ۳۱۳ - ویرایش دوم ۹۹ صفحه @olgou4
🗞به فضل الهی: در سال ۱۴۰۰ برای پشتیبانی فکری از نظام مبارک جمهوری اسلامی، ۱۰ گزارش راهبردی در موضوعاتِ ۱- سلامت، ۲- هوش مصنوعی، ۳- پول، ۴- چگونگی تسخیر اشیاء، ۵- مدیریت روستا ، ۶- سیاست خارجی و ۷- مدیریت شهری منتشر کرده ایم. گزارش های ۱۰ گانه را در ادامه دریافت کنید: ۱- گزارش پروتکل های فقهی مدیریت کرونا (ویرایش دوم - ۸۵ صفحه) https://eitaa.com/olgou4/3391 ۲-گزارش تعریف جدید واکسن (ویرایش دوم - ۷۷ صفحه) https://eitaa.com/olgou4/3646 ۳-گزارش جدول فقهی تسخیر (ویرایش دوم - ۹۹ صفحه) https://eitaa.com/olgou4/3747 ۴-گزارش الگوی جدید مدیریت روستا (ویرایش دوم - ۱۰۷ صفحه) https://eitaa.com/olgou4/3731 ۵-گزارش هوش مصنوعی و طرح جایگزین (ویرایش دوم - ۵۵ صفحه) https://eitaa.com/olgou4/3650 ۶- گزارش پول اعتباری و طرح جایگزین (ویرایش دوم - ۶۵صفحه) https://eitaa.com/olgou4/3258 ۷-گزارش سیاست خارجی قبل از ظهور (ویرایش دوم - ۷۹صفحه) https://eitaa.com/olgou4/3639 ۸- گزارش جعبه فقهی شخصیت (ویرایش اول - ۱۶۸ صفحه) https://eitaa.com/olgou4/3919 ٩-گزارش طرح تمدنی محله امام رضا علیه السلام (ویرایش اول: ۱۲۹ صفحه) https://eitaa.com/olgou4/3978 ۱۰- گزارش دوم درباره پدیده معیوب هوش مصنوعی (ویرایش اول: ۶۸ صفحه) https://eitaa.com/olgou4/4000 @olgou4
⚡️زبان شارع مبتنی بر تحریک فکر تأسیس شده است! 👌یکی از ابواب فقهی فقه نظام، فقه البیان است. برای فهم مباحث فقه البیان، بحث را از تبیین ماهیت امضائی یا تأسیسی زبان شارع شروع می کنیم و ادله امضائی بودن زبان شارع را که شامل ۱- ملازمه امضائی بودن زبان شارع و تفاهم با عرف (به دلیل اتکاء تفاهم عرفی بر درک فطری افراد) و ۲- عدم الردع شارع (به دلیل حکومت انگیزه هایی همچون مدارا و عدم ظرفیت بر عدم ردع شارع و عدم تلازم میان عدم ردع شارع و امضای شارع)  نقد می نماییم. 👌در مرحله بعد، ماهیت تأسیسی زبان شارع را تبیین می نمائیم. همانطور که اشاره شد: اصل تفاهم وابسته به درک فطری افراد است و شارع به دلیل اشراف بیشتر نسبت به فطرت (در مقایسه با درک عرف از فطرت) زبان خود را مبتنی بر بخش اصلی فطرت (وعاء تفکر) پایه گذاری کرده است. به عبارت دیگر چون بخش اصلی وجود انسان قلب او محسوب می شود(القَلبُ وهُوَ أمیرُ الجَوارِحِ - من لا یحضره الفقیه) و چون حیات قلب به تفکر وابسته است (إنَّ التَّفَکُّرَ حَیاةُ قَلبِ البَصیرِ - کافی جلد ۲)؛ بیان شارع مبتنی بر تحریک فکر، پایه گذاری شده است. 👌به دلیل نبوی شریفِ إنّا مَعاشِرَ الأنبیاءِ اُمِرنا أن نُکلِّمَ النّاسَ على قَدرِ عُقولِهِم (کافی جلد ۱) برای تحریک تفکر، باید اصل ظرفیت (قدر عقول) را به عنوان متغیر اصلی در بیان لحاظ نمود. (بیان مبتنی بر ظرفیت) در فقه البیان استظهاراً للآیات و الروآیات بر اساس ۸ قاعده بیانی تأمل(اشراف)، مُکث، نظام مقایسه، رفق، منزلت، انفتاح، سیاق و کَمّيت، ظرفیت و نقش آن در بیان شارع را تنقیح نموده ایم. بنابراین انتخاب  آیه یا حدیث مادر در یک بحث و انتخاب احادیث معاضد و هم خانواده در آن بسته فقهی با تکیه بر قواعد ساختار ٨ بخشي ظرفیت رقم می خورد. حجت الاسلام علی کشوری - تبیین فهرست جدید فقه البیان - گفتگو با طلاب مدرسه هدایت - حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها- یک شنبه ۵ دی ۱۴۰۰ 🗞لينك خبر: https://nro-di.blog.ir/1400/10/06 @olgou4
⚡️اطلاعیه دائره نشست ها درباره نشست دانشگاه علم و صنعت بسم الله الرّحمن الرّحیم احتراماً به اطلاع علاقه مندان به مباحث فقهی نقشه الگوی پیشرفت می رساند: شرایط آئین نامه ای برای برگزاری نشست تخصصی جدول فقهی تسخیر در دانشگاه علم و صنعت برای شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی احراز نگردید. دوشنبه ۶ دی ماه ۱۴۰۰ - دائره نشست های تخصصی - قم @olgou4
⚡️متن نامه جدید دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی به وزیر بهداشت درباره مدیریت مؤثر و بازگشت ناپذیر بیماری ساده کرونا..... ❓پژوهشگران حوزه علمیه قم به تعریف جدیدی از واکسن دست یافته اند.... 🗞متن کامل نامه: https://nro-di.blog.ir/1400/10/06-2 @olgou4
⚡️حمله عجیب روزنامه فرهیختگان به یکی از پوستر های نشست تخصصی جدول فقهی تسخیر در دانشگاه علم و صنعت..... ❓این روزنامه به اصطلاح علمی، حتی یک خط از فهرست محتوای این نشست تخصصی را برای مخاطبان خود منتشر نکرده است!!! @olgou4
🗞به فضل الهی: در سال ۱۴۰۰ برای پشتیبانی فکری از جبهه مقاومت (منطقه جغرافیائی ظهور)، شش گزارش راهبردی در موضوعاتِ ۱- اللقاح والمشروع البديل،٢. القوانين الفقهية للبناء، ٣. نظرية التعرّف في كيفية القضاء على الفقر والحرمان، ٤. نظرية التعليم والتربية المستقبلية،٥. دور المساجد في الأحياء السكنية، ۶.النقد الائتماني و المشروع البديل من المنظور الاسلامي منتشر کرده ایم. @olgou4
⚡️جلسه دوم فقه البیان احتراما به اطلاع می رساند: جلسه دوم فقه البیان امشب بعد از فریضه عشاء برگزار می گردد. 🗞پیشخوان نشست: https://eitaa.com/olgou4/3749 @olgou4
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉صوت جلسه دوم فقه البیان با موضوع تبیین ساختار مباحث دوره دوم فقه البیان - پنج شنبه ۹ دی ۱۴۰۰ - حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها @olgou4
⚡️متن نامه جدید دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی به وزیر بهداشت درباره مدیریت مؤثر و بازگشت ناپذیر بیماری ساده کرونا..... ❓پژوهشگران حوزه علمیه قم به تعریف جدیدی از واکسن دست یافته اند.... 🗞متن کامل نامه: https://nro-di.blog.ir/1400/10/06-2 @olgou4
🗞به فضل الهی: در سال ۱۴۰۰ برای پشتیبانی فکری از نظام مبارک جمهوری اسلامی، هفت گزارش راهبردی در موضوعاتِ ۱- سلامت، ۲- هوش مصنوعی، ۳- پول، ۴- چگونگی تسخیر اشیاء، ۵- مدیریت روستا و ۶- سیاست خارجی منتشر کرده ایم. گزارش های ۷ گانه را در ادامه دریافت کنید: ۱- گزارش پروتکل های فقهی مدیریت کرونا (۵۳ صفحه) https://eitaa.com/olgou4/3391 ۲-گزارش تعریف جدید واکسن (۵۷صفحه) https://eitaa.com/olgou4/3646 ۳-گزارش جدول فقهی تسخیر (۹۸صفحه) https://eitaa.com/olgou4/3747 ۴-گزارش الگوی جدید مدیریت روستا (۱۰۷ صفحه) https://eitaa.com/olgou4/3731 ۵-گزارش هوش مصنوعی و طرح جایگزین (۵۳صفحه) https://eitaa.com/olgou4/3650 ۶- گزارش پول اعتباری و طرح جایگزین (۶۰صفحه) https://eitaa.com/olgou4/3258 ۷-گزارش سیاست خارجی قبل از ظهور (۷۷صفحه) https://eitaa.com/olgou4/3639 @olgou4
سلام همت کنید و این گزارش های موضوعي را به دست مسئولین و نخبگان -متناسب با حوزه کاری- برسانید. تنها راه مواجهه با مفاهیم معیوب توسعه غربی گسترش تصمیم سازی فقهی است. (همه همت کنید...) پ ن : در حال برنامه ریزی برای انتشار حداقل ۱۰۰ گزارش در سال برای مواجهه با هجوم مفاهیم اسناد بین المللی توسعه پایدار به آرمانهای انقلاب اسلامی هستیم! @olgou4
⚡️حکمت دعوت به درایه در حدیث؛ کشف عقلانیت حدیث است! 👌حکمت اینکه اهل بیت علیهم السلام دعوت به درایه در حدیث کرده اند؛ کشف ابعاد عقلانیت حدیث است. به عبارت دیگر اگر قواعد درایه در حدیث را ارتقاء دهیم؛ عقلانیت ناشی از به کارگیری فرآیند درایه، مردم را از سایر دستگاه های محاسباتی بی نیاز می کند. 👌درک و بررسی حدیث را بر اساس ۹ قاعده ۱- بیان مبتنی بر ظرفیت، ۲- بیان مبتنی بر تأمل، ۳- بیان مبتنی بر مُکث، ۴- بیان مبتنی بر رفق، ۵- بیان در فضای نظام مقایسه، ۶- بیان مبتنی بر منزلت، ۷- بیان مبتنی بر انفتاح، ۸- بیان مبتنی بر سیاق و ۹- بیان مبتنی بر کَمّ پی گیری می کنیم و گزاره های معرفتی و عقلی متناسب با فطرت را کشف می نمائیم. 👌معتقدیم که عقلانیت ناشی از درایه در حدیث، کاربردی تر از منطق سیستمی و گویاتر از سایر دستگاه های عقلائی موجود است. حجت الاسلام علی کشوری- درایه در حدیث؛ چرا و چگونه؟ - سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹- حوزه علمیه قم @olgou4
🔴 وقتی پیش‌فرض ، معذر و منجز بودن تعریف می‌شود، فقیه هیچ موقع به حوزه توصیفات ورود پیدا نمی‌کند و می‌گوید این ارتباطی به حوزه کار فقاهت ندارد 🔺 به نظر بنده جریان‌های ملای فقاهتی در حوزه‌های علمیه هیچ موقع به حوزه توصیفات وارد نمی‌شوند، چون حوزه توصیفات از صنف کشف معذر و منجز نیستند اما در بسیار تاثیر دارند و اکنون ما باید چکار کنیم که طلبه توجه کند که باید توصیف‌ها را هم در فرآیند استنباط قرار داد؟ 🔻 چرا الگوی آموزش ترمی واحدی که در دانشگاه بوده بعد از مدتی به پذیرش قم رسیده است؟ آیا حوزه علمیه قم نباید الگوی آموزش اختصاصی خودش را داشته باشد و بحث بکند؟ 🔺 در حال حاضر عمده طلبه‌ها در فرآیند آموزش خود متکی هستند به شرح ها و خلاصه‌هایی که برخی اساتید نوشته‌اند و اساسا به دنبال کسب نمره و ارتقا به پایه دیگر هستند. این ضعف چرا به وجود آمده است؟ به خاطر این است که مدل آموزش حوزه از مدل آموزش دانشگاه‌ تاثیر پذیرفته است. 🎙 گفتگوی با حجت الاسلام علی کشوری، دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی 🌐 v-o-h.ir/latest-news/31624/ 🆔 @sedayehowzeh
⚡️یادبود: دیدار و گفتگو با مرحوم آیت الله مصباح یزدی پیرامون ابر مسئله الگوی پیشرفت اسلامی/ ۱۱ آذر ۱۳۹۵ @olgou4
⚡️مفاهیم اصلی حوزه پیشگیری و درمان - از منظر طب اسلامی- دو مفهوم تنظیم روابط انسانی و قلب هستند..... @olgou4
⚡️برنامه ریزی باید مبتنی بر تحریک فکر افراد باشد! 👌چون رشته‌های علمی در دنیای امروز تخصصی هستند، در واقع یک معادلات خاصی استنباط می‌شود و به اسم تخصص به آیین‌نامه‌های اجرایی جامعه تبدیل می‌شود، یعنی در واقع معادلات علمی دوباره حکم قانون پیدا می‌کند. اگر ما گفتیم تغییر در نظامات اجتماعی از تغییرِ در اکسیوم‌ها و معادلات علمی شروع می‌شود، سؤال بنده این است که آیا به تحریک وعاء فکر در جامعه منتهی خواهد شد یا نه؟ به نظر بنده نمی‌شود. 👌چون ما در هر بخشی با یک طایفه متخصص روبرو هستیم. ممکن است شما بگویید اگر در بخش خاصی ده متخصص نظر بدهند، تصمیمات کارشناسی‌تر و دقیق‌تر گرفته خواهد شد، ولی سؤال ما در بهینه‌کردن روابط انسانی این نبود که تصمیم شما دقیق‌تر هست یا نیست. سؤال ما این است که در فرآیند نظم اجتماعی و در فرآیندی که شما برای اداره جامعه تعریف می‌کنید تحریک وعاء فکر [عمومی] اتفاق می‌افتد یا نمی‌افتد؟ حجت الاسلام علی کشوری -بخشی از جلسه ۲۲ تبیین مدل برنامه ریزی الگوی پیشرفت اسلامی (الگوی فقهی شناسائی و رفع عدم توازن ها)- دانشگاه صنعتی شریف @olgou4
⚡️نظریه پیشگیری ساختاری از بیماری چه می گوید؟ 👌نگاه ما به روایات و آیات حوزه سلامت، نگاهی فقاهتی و غیر اخباری است و در ابتدای امر برای تبویب و درایه در آیات و روایاتِ این حوزه، قواعد اصولی خود را برای مخاطب تشریح می کنیم. یکی از مهمترین قواعدی که در تبویب "نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری" از آن بهره برده ایم؛ قاعده اصولی "بیان در فضای نظام مقایسه" است. 👌مطابق قاعده "بیان در فضای نظام مقایسه" در ابتدای امر، برای حفظ موازنه با طب سلول پایه و سازمان Who ، ساختاری سه بخشی را برای تبویب روایات و آیات حوزه سلامت تأسيس کرده ایم. به عبارت دیگر معتقدیم اگر در سه حوزه ۱- سیاست گذاری و مدیریت، ۲- پیشگیری و درمان و ۳- مبانی نظری، آیات و روایت را تبویب کنیم؛ قدرت موازنه طب اسلامی در مقایسه با پزشکی موجود ارتقاء می یابد. 👌بخش اول "نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری" به تبویب و درایه در آیات و روایات حوزه سیاست گذاری و مدیریت بخش سلامت اختصاص دارد. تبیین مفهوم "نسخه موازنه" و "نسخه مشاوره"، تبیین "کراهت ارتزاق از پزشکی" و بحث از حمام، از مصادیقِ مباحث این بخش است. حمام به شرحی که خواهد آمد؛ جزئی از بسته فقهی مدیریت و سیاست گذاری سلامت در محله ها محسوب می شود. 👌بخش دوم "نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری" به تبیین مفاهیم و تدابیر حوزه پیشگیری و درمان اختصاص دارد. احیای نقش قلب و نقش تنظیم روابط انسانی در تحلیل های مرتبط با سلامت، در کنار تبیین نقش طبایع اربعه و تغذیه، از مباحث مهم این بخش محسوب می شود. 👌بخش سوم "نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری" به شرح مبانی نظری حوزه سلامت، اختصاص دارد. تبیین "روش تحقیق فقهی در حوزه سلامت"، تبیین خاصیت های اشیاء در حوزه سلامت، بخش مهمی از بحث های بخش مبانی نظری را تشکیل می دهد. 👌معتقد هستیم، ساختار "نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری"، قدرت موازنه با مفاهیم و سیاست های سازمان بهداشت جهانی را دارد و به تدریج معماری "نظام سلامت آینده" را تبیین می کند. حجت الاسلام علی کشوری - سومین نشست تخصصی نقد مبانی نظری پزشکی- شنبه ۱۱ دی ماه ۱۴۰۰ - مدرسه علمیه مشکات قم 🗞لینک خبر: https://nro-di.blog.ir/1400/10/13 @olgou4
👌انتقاد فاقد استدلال یک جریان دانشجویی در دانشگاه علم و صنعت به جدول فقهی و کاربردی تسخیر. ❓جدول فقهی تسخیر در مقایسه با جدول تناوبی عناصر تنظیم شده و محتوای مطرح شده در آن درک بشر از خاصیت های اشیاء را ارتقاء می دهد. 🗞با مطالعه پیشخوان ۹۸ صفحه ای جدول تسخیر با این نظریه تمدنی آشنا شوید: https://eitaa.com/olgou4/3747 @olgou4
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚡️نطق فنی مهدی عسگری (نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد) با موضوع آسیب شناسی قانونگذاری در چهل سال اول انقلاب - یک شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - مجلس شورای اسلامی ❓چگونه می توان با پدیده تورم قوانین و پدیده معیوب قانون زیاد مقابله کرد؟ ❓چرا قطب نمای برنامه های توسعه (۶ برنامه توسعه گذشته ) بر اساس توسعه غربی تنظیم شده است؟ ❓آیا کشور را فقط باید بر اساس قانون و مکانیزم های کنترلی اداره کرد؟ جایگاه هدایت و رشد افراد در اداره کشور چیست؟ @olgou4
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉صوت نشست تخصصی: مفهوم شناسی جامع طب اسلامی - پنج شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - جمکران- مجتمع آموزشی حضرت نرجس خاتون - ۱۱۰ دقیقه ❓نقد مشفقانه الگوی تجمع های پی در پی برای مواجهه با هجوم سازمان بهداشت جهانی 🗞متن کامل سخنرانی: https://nro-di.blog.ir/1400/10/13-2 @olgou4