eitaa logo
مدرسه تمدنی بینات
656 دنبال‌کننده
551 عکس
94 ویدیو
51 فایل
ما بدنبال ترویج نظریات فقهی مسئله محور در خراسان بزرگ هستیم. 🔽 ارتباط با خادم مدرسه @pishraftslami 🔽 شماره کارت جهت حمایت‌های مالی به جبهه الگوی پیشرفت اسلامی: 5029087001466286 سایت ما https://m-hedayat.blog.ir/
مشاهده در ایتا
دانلود
📢 . . . ⭕️ درحالی که بیش از شش ماه از پیشنهاد به شهرداری و شورای می گذرد در روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۵/۱۰ میزبان نشست تخصصی تبیین نظریه مدیریت شهری محله محور خواهد شد. 📌طرح تمدنی محله امام رضا‌علیه‌السلام ذیل نظریه قرار دارد. 🔆مدرسه تمدنی بینات👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
⚡️برخی از کتاب ها و گزارش های مدرسه فقهی هدایت درباره نظریه مدیریت شهری محله محور @olgou4
⚡️پیشرفت شهر را بر اساس بسته جدیدی از شاخصه ها، ارزیابی می کنیم! 👌به فضل الهی: برای ارزیابی وضعیت پیشرفت کشور، یک بسته شاخصی جدید را طراحی کرده ایم و در فقه الفرقان آن را تبیین می نمائیم. این بسته شاخصی ۱۲ محور بحثی دارد؛ که در یک حوزه به تبیین شاخصه های ارزیابی پیشرفت شهر می پردازد. ⚡️شاخصه هائی مانند: ۱- کاهش سفرهای درون شهری، ۲- کاهش ساختاری تولید زباله، ۳- تنوع در ایده های مرتبط با تفریح غیر متمرکز شهری، ۴- تناسب کالبد شهر با اصل مترقی تجارت عمومی، ۵- میزان استفاده از درختان و درختچه های معطر، ۶- ارائه خدمات زیرساختی به شهروندان برای امداد غیر متمرکز فقرا و... بخشی از شاخصه های پیشرفت اسلامی در حوزه مدیریت شهری محسوب می شوند. 👌جهت گیری ساختاری این شاخصه های جدید، تحقق تدریجی محلات سه گانه اسلامی است و ذهنیت مدیران شهری و مردم در راستای تحقق محلات مستقل، محلات وابسته و محلات اضطراری هدایت می کند. 👌 شایان ذکر است که : تحقق مفاهیم پایه شهر اسلامی را (۱- روابط انسانی صحیح در حوزه های سیزده گانه، ۲- تسخیر شئ پایه در ۲۰۰ حوزه پرکاربرد و ۳- استفاده از اسماء الهی در مدیریت) وابسته به تحقق و احیای مفهوم فقهی محله (محیط همسایگی) می دانیم. حجت الاسلام علی کشوری - تبیین اجمالی شاخصه های جدید ارزیابی شهر - بامداد چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - قم @olgou4
/ شماره هفتم ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ اینجا ی بساط کتاب روبروی دانشگاه تهران نیست. ی نمایشگاه کوچولوی دائمی، چند قدمی حرم تو قمه! با پنجاه درصد تخفیف😳🤔.اینها دقیقا ثمره ی کارهاییه که ما نکردیم. و یکی از مهمترین ریشه هاش به این برمیگرده که ما به دلیل سیطره ، بیشتر تمرکزمون روی دینه تا صحبت در مورد دین. عجیب اینه که برخلاف این مدل تفکر ما، قرآن حدود هفتاد بار از واژه های نفع و ضرر و مشتقاتش استفاده کرده. مردم میرن زیارت بانوی علم، اونوقت بعد از زیارت میان و از ملحدین و کفار استمداد میکنن که چطور خوشحال شن، پول دربیارن و.... @besalamen_amenin
النَّاسُ عَبیدُ الدُّنْیا وَالدینُ لَعْقٌ عَلی الْسِنَتِهِمْ یحُوطُونَهُ ما دَرَّتْ مَعایشَهُمْ فَاذا مُحِّصُوا بِالْبَلاءِ قَلَّ الدَّیانُونَ 🔶 امام حسین عليه‌السلام می‌فرمایند: مردم هستند و دين، چيزی است که بر زبانشان می‌چرخد و تا وقتی زندگی‌هایشان به خوبی می‌گذرد، دم از دين می‌زنند. پس هرگاه با آزموده شوند، دينداران اندک می‌شوند. 📚بحار الأنوار/ج۷۵/ص۱۱۶ 🔆مدرسه تمدنی بینات👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
🔴خطاب امام زمان عجل الله تعالی فی فرجه الشریف به سیدالشهداء علیه‌السلام در زیارت ناحیه مقدسه : پس از تو احکام الهی تغییر یافت و به احکام دیگری تبدیل شد. انکار خدا در لایه‌های زیرین زندگی مردم نمایان شد. هر کسی از روی هوس‌ خودش، مردم را به راهی بیراهه دعوت کرد. مردم به فتنه‌های مختلف دچار شدند و حرف‌های باطل‌ مورد پسند قرار گرفت. . ⚫️فَالْوَیْلُ لِلْعُصاةِ الْفُسّاقِ ، لَقَدْ قَتَلُوا بِقَتْلِک الاِْسْلامَ ، وَ نَقَضُوا السُّنَنَ وَ الاَْحْکامَ، وَ هَدَمُوا قَواعِدَ الاْیمانِ، وَ عادَ کِتابُ اللهِ عَزَّوَجَلَّ مَهْجُوراً ، وَ ظَهَرَ بَعْدَکَ التَّغْییرُ وَالتَّبْدیلُ ، وَ الاِْلْحادُ وَالتَّعْطیلُ ، وَ الاَْهْوآءُ وَ الاَْضالیلُ ، وَ الْفِتَنُ وَ الاَْباطیلُ . . . https://eitaa.com/olgou_mashhad
جلسه 6 فقه البیان .pdf
519.2K
جلسه ششم 👌🏻نقطه شروع بحث و گفت‌وگوی شما باید از موضوعات جهت‌ساز باشد. ❓؟؟؟ 🔆مدرسه تمدنی بینات👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
۸۹ ۱۸ مرداد ۱۴۰۱/سال دوم تحقق پیش بینی تلخ رهبری در مورد حوزه علمیه! اگر حوزه بخواهد از تحول بگریزد، منزوی خواهد شد اگر نمیرد(امام خامنه ای ۱۳۸۶/۹/۸). شاید مهمترین رکن تحول حوزه: تعیین تکلیف موضوع است. چندی پیش آیه الله جوادی آملی هم فرمودند: حوزه یعنی حوزه! هیچ یعنی هیچ! حوزه هیچ کاری با قرآن ندارد. (۱۱ اسفند ۱۴۰۰). امروز رئیس سازمان نظام روانشناسی، در اعتراض به طرح نمایندگان مجلس در خصوص استقلال مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، برای صدور مجوز مشاوره با رویکرد دینی گفته است:روحانیت وظیفه ای بس مهمتر و در سطح بالاتر دارد و نباید او را درگیر اختلالات روانی کرد! و فعلا به صلاح نیست چنین اختیاراتی به حوزه داده شود!! و چرا که نه؟ وقتی خودت بگویی اسلام ربطی و کاری به سلامت جسم ندارد و علم سلامت یعنی پزشکی مدرن، پس باید بپذیری که در امور روحانی هم بیسوادی. شاگرد امام صادق علیه‌السلام حتی اگر دهها سال غور در آیات و روایات کرده باشد و «شفاء لِما في الصدور»(٥٧ يونس) خوانده باشد، باز هم باید فعالیتش را شاگردان فروید بدهند. ازین درد بگذریم که کلمات نورانی آن پیر سفر کرده راهنمای همیشگی ماست: من قبلاً نیز گفته‌ام توطئه‌های جهانخواران علیه ما از جنگ تحمیلی گرفته تا حصر اقتصادی و غیره، برای این بوده است که ما نگوییم اسلام جوابگوی جامعه است و حتماً در مسائل و اقدامات خود از آنان بگیریم. ما نباید غفلت بکنیم، واقعاً باید به سمتی حرکت نماییم که تمام رگه‌های وابستگی کشورمان از چنین قطع شود.(صحیفه امام ج۲۱ ص۲۹۰). @besalamen_amenin
📢 ؟ قبلا گفتیم که اگر بخواهید یک محله اسلامی را طراحی کنید باید محله و مفاهیم اصلی آن را تعریف نمائید. در طرح تمدنی محله امام رضا علیه السلام سه دسته مسئله اصلی داریم: 1⃣مسئله اول، در ساخت شهر است👇🏻 مفاهیم پایه مفاهیمی هستند که شهر را براساس آن‌ها ساخته و تصمیمات شهری را بر‌اساس آن مفاهیم ارزیابی می‌کنیم. ❌درست یا غلط بودن تمام تصمیمات شهردار محترم و یا مصوبات شورای شهر براساس مفاهیم پایه ارزیابی می‌شوند. 2⃣مسئله دوم ساختارهای مورد نیاز برای ساخت شهر هستند👇🏻 🔅در هر شهر باید نُه ساختار و کالبد طراحی شود تا به حداقل برسند. 3⃣برنامه‌های اولویت‌دار در این نُه ساختار👇🏻 👌🏻در فرض تفاهم با مسئولین شهری برای تحقق ، در این نُه کالبد، برنامه‌های اولویت‌دار را پیشنهاد خواهیم داد. | 🔆مدرسه تمدنی بینات👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
⚡️خبر ابزار تحریک تفکر است! 👌همانطور که اطلاع دارید: تنظیم خبر بر اساس شاخصه هائی مانند شهرت، فراگیری، مجاورت، بزرگی، عجیب بودن، تازگی و... ارزیابی می شود و خبر در نگاه موجود باید دارای یک یا چند ارزش خبری از میان این شاخصه ها باشد. اما در نگاه الگوی پیشرفت اسلامی خبر را بر اساس میزان تحریک فکر در حوزه های پنج گانه تفکر ارزیابی می نمائیم و خبری که به ارتقای سطح تفکر جامعه منجر نشود؛ خبری مطلوب محسوب نمی گردد. 👌برای تدوین خبر مطلوب، دو صور عام و خاص را باید لحاظ کنیم. صور عام خبر -که شامل دو محور سازه های خبر و روند خبر است- در واقع قواعد شکلی نگارش خبر را تبیین می کند. همچنین صور خاص خبر -که شامل سه محور الگوهای مردمی نشر خبر، الگوهای غریبه نشر خبر و تخصیص الگوهای مدرن نشر خبر است- شکل انتشار خبر را تبیین می کند. (انتشار خبر از یک الگوی واحد تبعیت نمی کند!) 👌سازه های خبر، شاملِ سه اصطلاح ۱- سوال خبر، ۲- اصطلاح خبر و ۳- ارجاع خبر است. این سازه های سه گانه، هر کدام به شکلی تفکر را تحریک می کنند. همچنین روند نگارش خبر باید در سه مرحله تعریف، تصویر و تصمیم ، تصور و تئوریزه شود. این روند سه گانه هر کدام به شکلی تفکر مطرح در خبر را از حالت انتزاعی خارج می کند. (تفکر و خبر کاربردی متکفل پرداختن به این سه محور است) 👌علاوه بر تدوین خبر مبتنی بر اصل تحریک فکر، انتشار یک خبر هم باید بر اساس تحریک فکر باز تعریف شود. انتشار خبر از طریق روابط انسانی، ۱۰ روش مشخص دارد. انتشار خبر از طریق علوم غریبه ۵ روش برجسته دارد و انتشار خبر از طریق رسانه ها را بر اساس قاعده نظام مقایسه تخصیص می زنیم! حجت الاسلام علی کشوری - تبیین اجمالی الگوی تنظیم و انتشار خبر - یک شنبه تاسوعای حسینی ۱۴۴۴ - قم مبارک @olgou4
جلسه 7 فقه البیان .pdf
473.7K
جلسه هفتم 👌🏻 مهم‌ترین قاعده در فقه البیان همین قاعده بیان مبتنی بر مکث است و باقی قواعد در حکم مقدمه برای این قاعده هستند. 🔸 ؟ یا تصویر یا تعریف یا تصمیم 🔆مدرسه تمدنی بینات👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
با سلام و احترام جلسه کارگروه مطالبه‌گر الگوی پیشرفت اسلامی پنج‌شنبه ۲۷ مرداد ماه ساعت ۱۶ الی ۱۸ مکان: مشهد، چهاراه مدرس، سازمان تبلیغات اسلامی. طبقه همکف مباحث این هفته پیرامون قواعد اصولی برگزار خواهد شد. از عموم برادران علاقه‌مند به مباحث الگوی پیشرفت دعوت می‌شود تا ضمن حضور، جلسه هفتم و هشتم مباحث را مطالعه فرمایند. 🔆مدرسه تمدنی بینات👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
⚡️نشست تخصصی نقد و بررسی خوانشی از نظریه پیشرفت امام خمینی روز پنج شنبه (۳ شهریور ۱۴۰۱) از ساعت ۱۰ صبح در شهر تهران برگزار می گردد. @olgou4
جلسه 8 فقه البیان .pdf
515.7K
سخت‌ترین قاعده در بین قواعد فقه البیان، بیان مبتنی بر رفق است. بیانی که رفق بیشتری دارد، ظرفیت بیشتری از مخاطب را فعال می‌کند. @wsti_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 فعالیت دین در تمام گستره زندگی بشر❗️ 🔻رهبرانقلاب: آنچه اسلام مطرح میکند، این است که عرصه‌ی فعّالیّت این دین، تمام گستره‌ی زندگی بشر است؛ از اعماق قلب او تا مسائل اجتماعی، تا مسائل سیاسی، تا مسائل بین‌المللی، تا مسائلی که به مجموعه‌ی بشریّت ارتباط دارد. ۱۴۰۰/۰۸/۰۲ @wsti_ir
⚡️به فضل الهی: کارگاه دو روزه تبیین نظریه فقهی مدیریت شهری محله محور (در مقایسه با رهیافت های نوشهرگرائی) در روزهای پنج شنبه و جمعه (۱۰ و ۱۱ شهریور ۱۴۰۱) در محل دانشگاه امام صادق علیه السلام برگزار می گردد. لطفا پیشخوان این کارگاه را مطالعه بفرمائید: https://eitaa.com/olgou4/2151 @olgou4
مسئولین و مدیران شهری باید پاسخ‌گو باشند که چرا اجازه نمی‌دهند فقراء هم سهمی در تجارت شهر داشته باشند؟
📢چرا پدیده حاشیه شهر پدید می‌آید؟ 👌🏻 متأسفانه ساختار تجاری شهر با عدم اجاره مکان‌های مناسب تجارت، امکان کسب و کار را برای ضعفا در مرکز شهر و بافت پیرامونی حرم مطهر فراهم نکرده است. پ.ن: اگر آرمان ما توسعه اقتصادی باشد، قطعا شهر باید زیر چرخ دنده‌های له شوند، اما اگر بدنبال همه‌جانبه هستیم باید سرمایه‌داران در مسئله سهمی برابر با سهم و نیازمندان داشته باشند. | @wsti_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ آیا بانک‌های ما به صورت شرعی عمل می‌کنند⁉️ 🔸 مستند ؛ روایتی جنجالی از ریشه‌یابی و بررسی یک بیماری عمیق و خطرناک در ایران به نام اسلامی... 📺 دانلود و تماشا: 🌐 b2n.ir/fktr-s ✅ در ، با خانواده فیلم ببینید 🆔 @AmmarYar_IR
به مناسبت روز بانکداری اسلامی!!!!