eitaa logo
مدرسه تمدنی بینات
673 دنبال‌کننده
628 عکس
101 ویدیو
52 فایل
ما بدنبال ترویج نظریات فقهی مسئله محور در خراسان بزرگ هستیم. 🔽 ارتباط با خادم مدرسه @pishraftslami 🔽 شماره کارت جهت حمایت‌های مالی به جبهه الگوی پیشرفت اسلامی: 5029087001466286 سایت ما https://www.wsti.ir/
مشاهده در ایتا
دانلود
مدرسه تمدنی بینات
❓تشریح نحوه جریان تفهّم و اراده در قلب ✍ بین دانشمندان و فلاسفه مشهور است که مدل‌های مختلف فهمیدن ب
بیماری‌های قلب( اختلالات درونی قلب)؛ 3⃣ نکته: * اشاره به برخی از اصطلاحات بیماری‌های رائج قلب در پزشکی مدرن. * تنقیح بیانی برخی از این اصطلاحات. * اشاره به برخی از اصطلاحات بیماری‌های رائج در طب اسلامی. ✍ برخی از اصطلاحات بیماری‌های قلب در طب مدرن عبارتند از: ۱. کاردیومیوپاتی قلب؛ یعنی بیماری‌‌های ماهیچه قلب که گاهی پاره یا سوراخ میشود و یا رگ آئورت دچار انسداد شده و موجب اختلال در خون‌رسانی می‌شود.. ۲. گرفتگی عروق کرونر؛ سه نوع رگ مهم در قلب وجود دارد و عروق کرونر، رگ‌هایی‌ هستند که خود ماهیچه قلب را خون‌رسانی می‌کنند.. ۳. بزرگی قلب.. ۴. فشارخون؛ حدود ده نوع فشار خون داریم که طب مدرن این ده نوع و ده منشأ را بررسی نمی‌کند! مثلا فشارخون ناشی از غلظت خون، یا فشار ناشی از گرفتگی عروق، یا فشار ناشی از افزایش بلغم خون و.. ۵. نارسایی‌های کلیوی که غیر مستقیم بر قلب تاثیر می‌گذارد.. ✍ تنقیح بیانی اصطلاح «کاردیومیوپاتی»؛ کاردیومیوپاتی ناشی از استرس، یکی از شایع‌ترین کاردیومیوپاتی هاست که در صورت تداوم، منجر به ضعف ماهیچه های قلب و فرسودگی آن می‌شود. از آن به هم تعبیر می‌کنند که ناشی از است. لذا با توسعه معنایی بالا، لفظ ✅ را جایگزین «کاردیومیوپاتی ناشی از استرس» میکنیم؛👈 هم به لحاظ گستردگی و شمولیت این لفظ/ هم به لحاظ سطح تفاهم بالای آن/ و هم به لحاظ اینکه اصطلاحات اهل‌بیت علیهم السلام از بیماری‌ها، با لحاظ منشأ و عوامل ایجاد بیماری‌هاست نه به لحاظ نتیجه آن! 🗞 جهت مطالعه کتاب؛«قلب و عروق» https://eitaa.com/olgou_mashhad
برخی از اصطلاحات بیماری‌های رائج قلب در طب اسلامی؛ 1⃣ همّ و غمّ؛ یکی از بیماری‌های قلب در اصطلاح امام علیه السلام، است. پیامبر خدا همیشه به همسران خود سفارش می‌کردند که هر زمانی که کدو پخت کردند و یا غذایی درست کردند، مقدار را در غذا بیشتر کنند؛ چون فَإنَّهُ یَسُرُّ قَلبَ الحَزینِ./عیون أخبارالرضا علیه السلام ج۲ ص ۳۶. 2⃣ سُدَد(گرفتگی‌ها)؛ تحلیل اهل بیت علیهم السلام از گرفتگی‌ها مشترک است و مانند طب پوزیتویستی، سدّه‌های مختلف بدن را( سده در مغز،در قلب، در پا و..) به صورت مجزا بحث نمی‌کنند. در روایات داریم که یَفتَحُ السُّدَدَ.(خوردن کرفس، همه گرفتگی‌های بدن را باز می‌کند)/مکارم الاخلاق ج۱ ص۳۹۰. 3⃣ ضعف قلب؛ یکی دیگر از اصطلاحات امام علیه السلام در بیماری‌های قلب، است؛..إِنّما تَكونُ اَلشّهَوات مِن ضَعفِ القَلبِ../ ، يُزَكِّي القَلبَ الضّعِيفَ.../نزهة الناظر ج۱ ص۱۳۵ | دعائم الاسلام ج۲ ص۱۴۸. 4⃣ سیاهی قلب؛ تاریکی و سیاهی قلب هم از نظر امام علیه السلام یک بیماری است! در روایات، قلب به وصف سیاهی و همچنین به وصف نورانیت متصف شده:..يَا صَاحبَ الشّعْرِ الأَبيَضِ و القَلبِ الأَسوَدِ - أَمَامَكَ النّارُ../و نورانی شدن قلب با کثرت ، خوردن و و../مشکاة‌الانوار ج۱ ص۱۶۹ | غررالحکم و.. 5⃣ و 6⃣ قساوت و إماتۀ قلب... ✔️ نکته مهم: کثرت استفاده از اصطلاحاتِ دستگاه دانشی غیر معصومین علیهم السلام (که ناقص و قلیل است)، هژمونی و سلطه آن دستگاه را بدنبال خواهد داشت! 🗞جهت مطالعه کتاب؛«قلب و عروق» https://eitaa.com/olgou_mashhad
مدرسه تمدنی بینات
#سرفصل_سوم ❓بیماری‌های قلب( اختلالات درونی قلب)؛ 3⃣ نکته: * اشاره به برخی از اصطلاحات بیماری‌های ر
سوال یکی از مخاطبین محترم؛ ❓در بعضی از روایات آمده که برای همه بیماری‌ها درمان وجود داره. اما در بعضی روایات دیگه میبینیم که درباره بیماری‌های لا علاج و دردهای بدون دواء صحبت کردن! خب اینجا که یه حالت تناقض پیش آمد‼️ بالاخره کدوم درسته؟!🤔 👇👇👇
سلام و احترام خدمت شما بزرگوار 👌به نکته بسیار خوبی اشاره کردید در ابتدا دو نکته رو خدمت شما عرض کنم که؛ 1⃣ بهتر است تک تک این روایاتی که اشاره به درد های بدون دوا دارن رو تفصیلا بررسی کنیم تا بهتر بتونیم نتیجه گیری کنیم. 2⃣ در روایات داریم که هیچ مومنی نیست مگر اینکه به یک دردی در بدنش گرفتار هست و تا زمان مرگش باهاش همراه بوده و موجب کفاره برای گناهانش است... و لذا مومنین که معصوم نیستند و چه بسا گناهانی ازشون سر بزنه و لازم باشه که برای پاکسازی آثار اون گناه از وجودشون، به یک دردهایی دچار بشن... و چه بسا اون درد تا آخر عمرشون باهاشون همراهی کنه تا لااقل از عقوبت و سختی‌های موقع مرگ و بعد از مرگ راحت بشن... ✅ اما بحث اصلی؛ 🔸یک قاعده کلی در رابطه با بیماری‌ها داریم که حضرت می‌فرمایند: لِکلِّ داءٍ دَواءٌ...(برای هر دردی، درمان وجود دارد). اما باز از طرفی می‌بینیم که در حدود ۵،۶ دسته روایات آمده که اگر مثلا انسان از اون کار پرهیز نکنه و یا اون کاری رو که باید انجام بده ولی نده، گرفتار دردی میشه که لا دَواءَ لَهُ..!! ❗️خب اینجا ظاهراً در نگاه اول یک تعارضی بین این دو دسته روایات به وجود میاد( که یکی اطلاق داره و دیگری هم خاص هست).ضمن اینکه در ادامۀ بعضی از روایات دسته دوم( که میگن بعضی دردها بدون دواست)، اشاره شده به اینکه اون درد دوائی نداره مگر اینکه خدا بخواد... إلّا أن یُعافِی الله) 👈 اما چند احتمال اینجا خدمت شما عرض میکنم: ۱_ منظور از «داء لا دواء له»، سختی علاج و درمان و طولانی شدن مرض و بیماری هست. نه اینکه واقعا هیچ درمانی نداشته باشد! ۲_ احتمال داره که دوای اون بیماری در زمانی که حضرت اون روایت رو فرمودند، در دسترس نبوده باشه. ۳_ بر فرض عدم وجود دواء و دارو برای آن بیماری و درد، دعا که وجود دارد! یعنی در روایات علاوه بر اینکه آمده: لِکُلِّ داءٍ دواءٌ... این هم آمده که: لِکُلِّ داءٍ دُعاءٌ... یعنی برای هر دردی علاوه بر دوا و درمان، دعا هم وجود داره! لذا حتی اگر واقعا برای اون درد، درمان و دوائی وجود نداشته باشه، که هست! حتی درباره دعا در روایات داریم که دعا در قضا و قدر انسان هم موثره.( چه برسه به بیماری انسان...) ✍ نتیجه گیری: دو احتمال اولی که خدمت شما عرض کردم، مؤیّدات روایی هم داره اما خب بازم خِلاف ظاهر اون روایاتی هست که میگن «داءٌ لا دَواءَ لَهُ». لذا ممکنه دردهایی باشه که دواء نداشته باشه، اما به هر حال دعا براش وجود داره و با دعا ( اگر که خدا بخواد) می‌تونه اون درد و بیماری رو درمان کنه. ✔️ نکته آخر: قدر متیقّن از گرفتار شدن به درد بدون دواء، انجام اون عمل به صورت مکرر و زیاد است و طوری است که به انجامش عادت دارد! یعنی با صرفاً یک مرتبه انجام دادن اون کار، چه بسا فردی مبتلا به اون نوع درد نشه.
15.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 تماشایی | افزایش حضور جنیان در زندگی مردم ⚡️یکی از ابزارهای دشمن برای حمله به مؤمنان استفاده از عوامل غریبه است. 🔰برای مقابله با عوامل غریبه دشمن، از اختلاط زندگی خود با جن و شیطان جلوگیری کنید. ✅مطالعه کتاب مس جن را برای ارتقای امنیت خودتان در این حوزه جدی بگیرید. 📚 کتاب اول مس جن + صوت https://eitaa.com/olgou_mashhad
⚡️بررسی مفهوم پس‌انداز از نظر «اسلام» 👌 دو نکته مهم در پرداختن به مفهوم پس‌انداز، توسعه معنایی و همچنین میزان حدّ و اندازه پس انداز است. طبق روایت امام صادق علیه السلام، ما چند نوع پس‌انداز داریم؛ ‌۱. پس‌اندازهای خوب که «مال» هستند. ۲.پس‌انداز‌هایی که در حد کنز هستند. ۳.پس‌انداز‌های سه‌گانۀ حرام!؛( مفهوم مال منجر به حرام، مفهوم مال منجر به هلاکت، مفهوم مال منجر به خروج از دایره ولایت اهل بیت...) 👌 اندازه و هم امری مهم است که در نگاه کینز مورد غفلت واقع شده! چرا که؛ «مٰا مِن شَیءٍ إلّا و لَه حدٌّ یَنتهی اِلیه إلّا الذّکر..»/ المحاسن ج۲ ص۵۷۷). اما طبق فرموده بزرگترین اقتصاددان عالم (امام صادق علیه السلام) به مفضل بن عمر، و ذخیرۀ سرمایه، چهار هزار درهم است. به عبارت دیگر؛ طبق دسته‌ای از روایات، آن مقدار ذخیرۀ پولی که می‌توان با آن به منزلۀ مال برخورد کرد و احکام و لوازمِ مالیت را (که مثلا ملکیت یا إباحه در تصرف دو نمونه از احکام مال‌ است..) در آن جاری دانست، در حدود چهار هزار درهم است./ اما در صورت ذخیرۀ پولی بیش از این مقدار، آیا آن مقدار زاید از دایره مالیت و احکام آن خارج شده و داخل در ( یعنی حدّ ممنوعۀ پس‌انداز) می‌شود یا نه؟! جای بحث دارد!(فَتَأمّل). 👌پس‌اندازِ مال در حدّ کنز و مال اندوزی، در قرآن و روایات به شدت مورد مذمت واقع شده و نسبت به آن وعدۀ عذاب داده شده است؛ بی‌آبرویی در دنیا( به جهت حریص بودن و بخل)، و عذاب اخروی... از جمله آنهاست.«سوره توبه آیات ۳۴ و ۳۵». در صورتی که ذخیره پولی، بیش از حد مُجاز باشد و به مقدار مثلا ده یا دوازده هزار درهم برسد، مشمول خواهد شد.( البته با توضیحاتی که بعداً خواهد آمد).../ چهار دسته روایات درباره تبیین حد ممنوعۀ کنز داریم: ۱. روایاتی که مطلق مال‌اندوزی (که بیش از مخارج زندگی معمول است) را کنز می‌داند.۲. روایاتی که بیان میکند هر مالی که حقوق واجب آن( مثل زکات) پرداخت نشود، کنز است. ۳. روایاتی که به حد مشخصی برای حد ممنوعۀ کنز اشاره کرده اند. ۴. دسته چهارم هم درباره عدم تعیین حد مشخصی برای کنز، تا قبل از ظهور است... 👌 با توجه به روایات، فرض پس‌انداز مطلوب و محل مصرف آن، دارا بودن خانوادۀ گسترده شامل؛ فرزندان فراوان، صلۀ رحم گسترده، اطعام و کمک به ایتام و فقراء محله و... است و با صحیح این مفهوم (پس‌انداز)، درک مردم از مفهوم مال و مفهوم کنز ارتقاء پیدا کرده و زمینه را برای طرح مسأله سرمایه گذاری آن مال در قالب (در مقابل نظریه پر چالش هدایت نقدینگی به سمت تولید صنعتی)، فراهم خواهد کرد. 📖 مرور جلسات قبل: جلسه اول/ جلسه دوم/ جلسه سوم/ جلسه چهارم/ جلسه پنجم 🗞جهت مطالعه کتاب؛«نظریه فقهی انفاق» 📌مسجد مقدس جمکران | جمعه انتظار https://eitaa.com/olgou_mashhad
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
اینفوگرافی الگوی پیشرفت اسلامی.jpg
6.09M
🗞 اطلاع نگاشتِ نقشه الگوی پیشرفت اسلامی / دی ماه ۱۴۰۳ ❓معرفی فقه های نه گانه نقشه الگوی پیشرفت اسلامی در یک قاب 👌معرفی متنی فقه های نه گانه نقشه الگوی پیشرفت اسلامی https://eitaa.com/olgou4/5964 https://eitaa.com/olgou4
❓️مدیریت ریشه ای کنز (مال اندوزی)از نگاه ایات و روایات چیست؟ ✍جدای از این که حضرات معصومین علیهم السلام پس انداز مالی را از بساطت خارج و از تعریف کینز از پس انداز عبور می‌کنند، مفهوم کنز را هم می‌دهند. چون انسان ذاتا فقیر است، نمی‌توان او را از داشتن کنز پرهیز داد و باید جهت درستی به آن داد. ضمن اینکه بعد از توسعه معنایی، به وجه نیز توجه می‌دهند. 👈 از مصادیق کنز پایدار (غیر مالی) به نمونه های زیر می توان اشاره کرد؛ 🔸شهرت داشتن به خیر و نیکی این که شما آبرودار و شناخته شده نزد مردم باشید کنز است. وقتی مردم به شما اعتماد دارند، کارکرد مالی نیز برای شما خواهد داشت./ اَلْمَعْرُوفُ أَنْمَى زَرْعٍ وَ أَفْضَلُ كَنْزٍ./ غرر الحکم و درر الکلم ج۱ ص۷۱ 🔸علم چون باعث می‌شود انسان سلطان و نفوذ پیدا کند. و محل رجوع دیگران خواهد شد و می تواند مشکل حل کند. العِلْمُ سُلْطان مَن وَجَدَهُ صالَ بِه وَ مَنْ لَم يَجِدْهُ صِيلَ عَلَيهِ./ شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد، ج‏۲۰، ص۳۱۹ 🔸سکوت انسان ساکت مورد محبت دیگران قرار خواهد گرفت. اَلصَّمْتُ كَنْزٌ وَافِرٌ.../ إِنَّ اَلصَّمْتَ يَكْسِبُ اَلْمَحَبَّةَ إِنَّهُ دَلِيلٌ عَلَى كُلِّ خَيْرٍ .../ من لا یحضره الفقیه ج۴ ص۳۹۶ /الکافی ج۲ ص۱۱۳ 🔸شغل و حرفه یادگیری حرفه باعث می شود دائم از آن پول برای انسان حاصل شود. حِرفَةُ الْمَرءِ كَنزُهُ./ نثر اللآلی ج۱ ص۶۲ 🔸قناعت از این رو که باعث می شود انسان خواسته هایش را تعدیل کند، گنج است. لاَ كَنْزَ أَغْنَى مِنَ اَلْقَنَاعَةِ.../ نهج البلاغه ج۱ ص۵۴۰ 🔸ذکر لاحول و لاقوه الا بالله مداومت بر این ذکر همّ و غمّ انسان را از بین می برد. هم و غم باعث پیری انسان شده و یکی از بیماری‌های مهم قلب انسان است. يَا عَلِيُّ أَمَانٌ لِأُمَّتِي مِنَ اَلْهَمِّ لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللَّهِ اَلْعَلِيِّ اَلْعَظِيمِ لاَ مَلْجَأَ وَ لاَ مَنْجَى مِنَ اَللَّهِ إِلاَّ إِلَيْهِ.../ من لایحضره الفقیه ج۴ ص۳۵۲ 🔸وجود خداوند کسانی که ناپداری دنیا را می بینند، خداوند می فرماید من خودم جای کُنوز دنیا را برای آنها می گیرم... يَا أَيُّهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَى اللَّهِ ۖ وَاللَّهُ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ/ فاطر آیه ۱۵)/ يَا كَنْزَ مَنْ لاَ كَنْزَ لَهُ../ اقبال الأعمال ج۲ ص۵۵۳ 🗞جهت مرور جلسات گذشته: جلسه اول/ جلسه دوم/ جلسه سوم/ جلسه چهارم/ جلسه پنجم/ جلسه ششم 🗞جهت مطالعه کتاب؛«نظریه فقهی انفاق» 📌مشهد مقدس | جمعه انتظار https://eitaa.com/olgou_mashhad
عوامل بیرونی مؤثر بر قلب ۱. اشیاء؛ همه اشیائی که در خارج وجود دارند، یا خاصیت ضد قلب دارند و یا خاصیت تقویت کنندگی قلب. مثلا الکمّثریٰ و الخلّ یحیی القلب..گلابی و سرکه، تاثیر مثبت بر قلب دارند و باعث إحیا و زنده شدن قلب می‌شوند. بر خلاف الکل که تاثیرش روی قلب منفی بوده و سبب از بین رفتن عضلات آن می‌شود.. ⚠️ لذا یکی از اشکالات جدول تناوبی عناصر، تقلیل خاصیت‌های عناصر به رسانا بودن یا نارسانایی، چکش خواری، سرعت واکنش و...و بحث نکردن از تأثیر عناصر بر قلب، مزاج، و خون انسان است. ۲. روابط انسانی؛ یکی از چیزهایی که قلب را از بیرون به شدت تخریب می‌کند، روابط انسانی سوء است. مثلا نتیجه داشتن همسر بد می‌شود کاردیومیوپاتی! و یا زود پیر شدن!(از جمله دعاهای نوح پیامبر و پیامبر عظیم الشأن خاتم این بود که: اللهم إنی..أَعوذ بك من امرأة تشيّبني قبل أوان مشيبي. الفقیه ج۱ ص۳۳۵)./ روابط انسانی سیزده حوزه مهم دارد که بر همه امورات زندگی تاثیر گذارند: رابطه انسان با امام، با معلم، با دوست، با خانواده، با شریک شغلی، با همسفر.. ۳. اسماء الهی؛ بین قلب و خدا کلی توصیف وجود دارد. مثلا در روایت داریم که: أصل قوّة القلب التوكّل على الله/غررالحکم ج۱ ص۱۹۸). اگر قلب شما تکیه‌گاه و قوّت نداشته باشد، دچار هم و غم می‌شوید و در نتیجه عضله قلب ضعیف می‌شود../ اسماء الهی یعنی مجموعه خدماتی که خدای متعال پس خلق به مخلوقات ارائه کرده مانند خدمت شفا و شافی بودن خدا، خدمت رزق و رزاقیت، خدمت بخشش و سریع الرضا بودن، رحمانیت و رحیمیت، خدمت ذو انتقام بودن و.. 🗞جهت مطالعه کتاب «قلب و عروق» https://eitaa.com/olgou_mashhad
⚡️هدایت نقدینگی به سمت انفاق ❓بعد از این که به معایب هدایت نقدینگی به سمت تولید پی بردیم، سوالی که پیش می‌آید این است که نقدینگی را به کدام سمت باید هدایت کرد؟ ✅ در اینجا مفهوم متولد می شود. یعنی هدایت نقدینگی را باید بر اساس مکانیزم انفاق جلو برد. ✍ انفاق به صورت ساده و قابل تفاهم به معنای هدایت نقدینگی افراد به سمت تنظیم روابط انسانی است و تفاوت فراوانی با هدایت نقدینگی به بخش تولید (از مفاهیم اقتصاد کلان) دارد. ما در جلسات قبل معایب هدایت نقدینگی به سمت تولید را ذکر کردیم... 👌حضرات معصومین می‌فرمایند باید اموال را در راه حق مصرف کرد. به چند نمونه اشاره می‌کنیم: 🔸️انفاق در راه حج: یک درهم که برای حج مصرف کنید بهتر است از 20هزار درهم که در راه خیر دیگری خرج کنید حضرت امیر علیه السلام فرمودند مراقب باشید حج تعطیل نشود، اگر این اتفاق بیفتد نابود می شوید.(کفار بر شما غلبه می یابند) 🔸️انفاق برای حنا: یک درهم برای حنا بهتر است از یک درهم در راه خداست. حنا دارای 14خاصیت است. مثلا از باد در گوش و غشای چشم جلوگیری می‌کند. موضوع سلامت است. می گوید از مالتان در راه سلامت استفاده کنید. 🔸️انفاق برای نوره: امام صادق می فرماید: اگر پول نداری قرض کن و نوره بزن. از این متوجه می شویم که انفاق برای نوره هم ارزشمند است. چون نوره باعث باز شدن منافذ پوست و خارج شدن اخلاط ناسالم از بدن می‌شود. 🔸️انفاق در راه زیارت امام حسین علیه السلام اگر برای فرستادن کسی برای زیارت امام حسین پولی پرداخت کردید، اندازه ثواب آن برابر 10هزار درهم در راه خداست. و خداوند به شما نظر ویژه می کند و این اجر را نزد خودش ذخیره می کند. 🔸️انفاق برای رفع خصومت و ادای دین بدهکاران حضرت رسول فرمودند: هرکس یک درهم به طلبکاران بدهد خداوند گردن او را از آتش جهنم نجات می‌دهد‌. که در واقع هدایت نقدینگی به سمت کمک به قوه قضاییه وحل اختلاف مردم است. 🔸️انفاق در راه نصرت امام علیه‌السلام یک درهم که به امام برسد، بالاتر است از کوه احد. بالاترین جایی که انسان می‌تواند پولش را خرج کند، سپردن پول و مال به امام علیه‌السلام است. چون امام محل مصرف مال را خیلی دقیق انتخاب می‌کند که منجر به اقامه اسلام می‌شود. 📖 جهت مرور جلسات گذشته؛ جلسه اول/ جلسه دوم/ جلسه سوم/ جلسه چهارم/ جلسه پنجم/ جلسه ششم/ جلسه هفتم. 🗞 جهت مطالعه کتاب؛«نظریه فقهی انفاق» 📌مشهد مقدس | جمعه انتظار https://eitaa.com/olgou_mashhad
🌹پایان سلسله جلسات مباحثه؛ 📖 جهت مرور خلاصه جلسات این دوره بحثی: جلسه اول/جلسه دوم/ جلسه سوم/ جلسه چهارم/ جلسه پنجم/ جلسه ششم/ جلسه هفتم/ جلسه هشتم. 🗞جهت مطالعه کتاب؛«نظریه فقهی انفاق» 📌مشهد مقدس | جمعه انتظار https://eitaa.com/olgou_mashhad
هدایت شده از دارُ السَّلام🌴
بسم الله الرحمن الرحیم 📚شروع مباحثه «مقرّرات فقهی ساختمان؛ در مقایسه با مقررات ملی ساختمان» از مجموعه نظریات الگوی پیشرفت اسلامی، حضوری برای برادران در مشهد مقدس در جوار نورانی حضرت رضا علیه السلام.(بفضل الهی) 👈 جهت هماهنگی و حضور: ۰۹۳۵۷۹۷۶۶۲۷ ۰۹۱۵۶۹۲۰۲۸۷ @Darol_salam