eitaa logo
رویای امت
338 دنبال‌کننده
549 عکس
342 ویدیو
7 فایل
ارتباط با من @Akhlaghim
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👤 اینجا میلان در شمال ایتالیاست این صف کیلومتری هم نه صف خرید مازراتیه نه لامبورگینی این صف مردم گرسنه ایه که ساعتها در سرمای زمستانی در صفهای کیلومتری میایستن تا شاید تکه نانی بدست بیارن و از گشنگی نمیرن 👌نسخه های کارشناسی صندوق بین المللی پول و مجمع جهانی اقتصاد اگر نحات‌بخش بود باید اول اروپایی‌ها رو نجات میداد آقای رئیس‌جمهور ! ⁉️چرا همچین صفی در ایران نیست؟ پاسخ خودتحقیرها: چون تو ایران از گرسنگی می میرن😂 ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
⁉️انتقال پایتخت یا انتقال شهروندان ‼️ در خبرها آمده بود که دولت ژاپن: یک میلیون یِن به کسانی که پایتخت را ترک کنند ، پرداخت می‌کند 🔹دولت ژاپن می‌خواهد مبلغ یک میلیون یِن(۷۵۰۰ دلاری) به ازای هر فرزند به هر خانواده ژاپنی ساکن توکیو پرداخت کند تا این شهر را ترک کرده و برای زندگی به روستاها و مناطق کم جمعیت‌تر بروند. 🔹هدف دولت ژاپن از این سیاست معکوس کردن روند کاهش جمعیت در شهرها و روستاهای کوچک و کمک به اقتصاد این بخش‌ها و جلوگیری از تراکم جمعیت در شهرهای بزرگ است. ❇️ ما نیز برای حل مشکل عدم توازن جمعیت چاره‌ای جز تمرکززدایی از پایتخت و شهرهای بزرگ نداریم.. ولی سوال پایتخت را منتقل کنیم یا شهروندان رإ ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
سه سوت درباره زندگی در شعارهای «خانه، ماشینی برای زندگی» و «زن زندگی آزادی». زمان لازم برای مطالعه: سه دقیقه - سوت اول و شعار خانه، ماشینی برای زندگی: لوکوربوزیه (معمار مشهور فرانسوی و پدر معماری مدرن)، حدود ۹۰ سال قبل، با طرح شعار «خانه، ماشینی برای زندگی»، سبک زندگی جدیدی را تئوریزه کرد که در آن، فضاهای شهر به چند بخش اصلی تقسیم شدند: سکونت، کار و تفریح. در نتیجه، خانه که تا قبل از آن، هم فضای کار و تولید بود و هم فضای تفریح و هم فضای سکونت و استراحت، به سرپناهی صرفاً برای خواب و استراحت تقلیل یافت. لذا همان طور که ماشین شبها در گوشه پارکینگ، پارک میشود تا فردا مجدد روشن شود و مورد استفاده قرار گیرد، کارکرد خانه نیز به پارکینگ شبانه انسانهایی بدل شد که بعد از فعالیت روزانه، صرفاً شب را در این سرپناه، پارک میکنند تا برای فعالیت فردایشان دوباره آماده شوند. تا به حال ماشینی دیده اید که مثلا برای مهمانداری و تعاملات اجتماعی فضا داشته باشد؟! لذا چون خانه ماشین زندگی شد، به تدریج همه چیزش ازش گرفته شد؛ تربیت و تفریح کودکان به مهد کودکها واگذار شد، مهمانداری به تالارها و کافه ها، تفریح به پارکها و شهربازیها و طبخ غذا نیز به بیرون برها و رستورانها سپرده شد و به این ترتیب، از خانه، فقط سلولی ماند برای خواب شبانه. دقیقاً شبیه به همین سلولها و قفسهای پنجاه شصت متری که در کلانشهرها میسازیم و اسمش را خانه گذاشته ایم. به این ترتیب، مفهوم خانه های نُقلی و سلولی پدیدار شد، زیرا طبیعی بود که خانه ای که دیگر نه فضای کار و تولید است و نه فضای مهمانی و نه فضای تفریح، نیازی به وسعت چندانی ندارد و به این ترتیب، سلولهایی پدیدار گشت که بایستی همچون ماشین، اقتصادی باشند؛ و طبیعی بود که در این نگاه اقتصادی، کیفیتهای خانه سنتی (نظیر حوض و درخت و ایوان و غیره) فدای مفاهیم کمّی نظیر متراژ و زیربنا و غیره شود. - سوت دوم و شعار زن، زندگی، آزادی: وقتی همه چیز خانه را از آن گرفتیم، آنگاه چه بلایی بر سر زن خانه آوردیم؟ خانه تبدیل شد به سلولی برای حبس او؛ سلولی که دیگر نه فضایی داشت برای تربیت و تفریح کودکانش و نه فضایی برای تولید خانگی و نه فضایی مناسب و وسیع برای مهمانداری. پس برای آزادی از چنین قفسی، لازم شد که زن، خانه را رها کند و آزادی را در محیط بیرون خانه و فضای شهری جستجو کند و چنین شد که فضای شهری تبدیل شد به فضایی برای تبرّجات زنانه و تامین نیازهای روحی، روانی و عاطفی او. لذا مفهوم خانه داری که تا قبل از آن و در فرهنگ سنتی، مفهومی مثبت تلقّی می شد به مفهومی منفی بدل شد و به زن چنین القا شد که حتی اگر شده، با حقوقی نصف حقوق مردان در محیط بیرون خانه کار کند ولی انگ خانه داری را تحمل نکند! پس خانه که تا قبل از مدرنیسم، برای زن هم فضای زندگی بود و هم فضای آزادی، به سلولی تبدیل شد برای حبس او و فرزندانش. به این ترتیب زن را از خانه به کارخانه کشاندیم و فضای خانه های باصفای سنتی را به سلولهایی قفس گونه برای زندان کردن زنان تبدیل کردیم و او را مجبور کردیم که آزادی را نه در کانون خانه و خانواده بلکه در فضاهای شهری و بیرون خانه جستجو کند. در نتیجه، به او القا کردیم که خانه داری، چیزی نیست به جز مفهوم کرختِ خانه نشینی و لذا برای رهایی و آزادی از این کرختی، دل او را از خانه میکنیم تا چرخ کارخانه ها ارزانتر بچرخد. در چنین سبک زندگی، کودکان بایستی طعم محبت را در مهد کودکها جستجو نمایند و پیران بایستی طعم حمایت را در خانه های سالمندان گدایی نمایند و همسران نیز بایستی طعم عشق و محبت همسرانه را در فضای مجازی و فضای شهری و هر فضای دیگری به جز کانون خانه بجویند. چه نتیجه شومی! تخریب بنیان خانه و خانواده به قیمت چرخاندن هر چه ارزانتر چرخهای نظام سرمایه داری! - سوت سوم برای آقایان و خانمهای مسئول: آیا چنین خانه ای می تواند بستر تحکیم خانواده و تعالی معنوی و حقیقی انسان باشد؟ چنین خانه ای، "اُدْخُلُوهَا بِسَلَامٍ آمِنِين: با سلامت و ايمنى داخل آنجا شويد" است (حجر/۴۶) و یا سلولی است جهنم گونه؟ "قِیلَ ادخُلوُا أبوابَ جَهنّم: به آنها گفته شود از درهای جهنم وارد شوید" (زمر/۷۲). مدیرانی که دائم شعارهای انقلابی میدهند بدانند که شرط لازم برای تعالی جامعه، طراحی درست ظرف آن جامعه است و هر مظروفی، ظرف متناسب با خود را می طلبد. شهرسازی متراکم و عمودی با سلولهای پنجاه شصت متری، ظرف نظام سرمایه داری است که مظروف شعارهای اسلامی و انقلابی در آن نمی گنجد. پس لطفا یا شعارهایتان را عوض کنید و دیگر دم از اسلام و انقلاب نزنید و یا اگر بر این شعارهای اسلامی اصرار دارید، دست از تقلید از شهرسازیِ متناسب با نظام سرمایه داری بردارید و مسکن و ظرف متناسب برای زیست و زندگانی حقیقی انسانها را تدبیر نمایید. @baladetayyeb
🔆 استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی: «يك‌عده از مقدسينِ كم‌اطلاع را انسان می‌ديد كه اگر فرزند‌شان به سينما می‌رفت و به فِسق آلوده می‌شد، پدر، خيلی ناراحت بود، ولی اگر می‌رفت روان‌شناسی غربی می‌خواند و به كفر و ترديد آلوده می‌شد، افتخار می‌كرد كه: آقازاده‌ام در روان‌شناسی دارد دكترا می‌گيرد! افرادی، نمی‌توانند درک کنند كه مفاسد عالم از كجاست؛ ریشۀ هجوم را نمی‌توانند بفهمند.» (۱۳‌۶۶) ☑️ @AndisheMonir
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا تا به حال درباره بیماری سارسلیته و ارتباط آن با آپارتمان نشینی چیزی شنیده اید؟! این ویدئوی کوتاه را مشاهده بفرمایید. زمان: ۱ دقیقه و ۴۰ ثانیه @baladetayyeb
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سرطانی تحت عنوان "خانه های نقلی در کلانشهرها"! ببینید که این سرطان چه بلایی بر سر سبک زندگی ما آورده است... مدت زمان: ۱ دقیقه و ۴۰ ثانیه @baladetayyeb
هدایت شده از وحید یامین پور
به این فکر کردید که چرا در جهان پیشا تجدد چیزی به نام اوقات فراغت و تفریح چندان شناخته شده نبوده؟ آیا مردم از کار کردن خسته نمی‌شدند؟ بُعدِ گاه‌شمار مدرنیته به انسان می‌آموزد زمان را اندازه بگیرد و زندگی اش را در ظرف زمان بسنجد؛ کار، زندگی، تفریحات و همه چیزش را. آنگاه یک قسمت از زندگی را برای لذت‌بردن کنار می‌گذارد و بقیه زندگی را معطوف به آن تنظیم می‌کند. کار، شر، رنج و شکنجه‌ای است برای تمهید و فراهم کردن امکان لذت در بخش دیگری از زندگی مثلا در پایان هفته یا تعطیلات سال نو. ولی وقتی زندگی و کار از زمان لذت تفکیک شد، لذتِ محدود به زمان و مکان، خودش به فشار مضاعف روانی تبدیل می‌شود. سوژه مدرن، برای لذت بردن در بخشی از زندگی، تحت فشار زمانی است که به سرعت می‌گذرد و گویی از ابتدا نگران به پایان رسیدن آن است. اما انسان پیشاتجدد غالبا کارش، هنرش بوده و آفرینندگی او در صناعت، طبیعت و خدمت، بخش اصلی و معنابخش زندگی‌اش بوده است. کار، شر نیست و زندگی به رنج و لذت تقسیم نشده است. 🆔️ @yaminpour
هدایت شده از روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌🎥 اگر بخشی از گذشته باشد که باید برای از دست دادنش حسرت بخوریم چنین چیزهایی است... سیدحسین صافی، از مستندسازان نامی ایران است. جدای از علم و فن و پشتکار، بی‌شک بخشی از این تولیدات خوب را از جهان‌بینی و نگاه خدامحور خویش دارد. این که همیشه نوستالژی‌های گذشته و روابط افراد قدیم برای ما اسطوره و دست‌نیافتنی شده را اینجا باید بفهمیم. نگاه نوع انسان به جهان تغییر کرده. راستی چرا؟! 🆘 @Roshangari_ir 🆘 rubika.ir/Roshangari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ صنعت خودروسازی از رویا تا واقعیت 🎙گفتگو با سیدامیرحسین حسینی/پژوهشگر اقتصادی 🔷 رویکرد مردمی و مصرفی ایران در صنعت خودرو بر خلاف رویکرد تجاری و منفعتی ژاپن در این صنعت 🔶 خودروهای ایرانی متناسب با قدرت خرید مردم/ واردات خودرو با کیفیت مشابه دناپلاس حداقل ۱میلیارد خواهد بود 🔷 ایران یکی از بهترین خودروسازهای جهان 🔶 بسیاری از کشورهای دنیا تشنه خودروهای با کیفیت ایران هستند 🔷 ماجرای تحقیر مردم ژاپن با خودروهای بی کیفیت ژاپنی 🆔 @sandali_baz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اشنا شوید با پرفروش ترین خودرو در ژاپن با تیراژ 253500 دستگاه در سال به نام هوندا n box با پیشرانه سه سیلندره و قدرت 660 سی سی با قیمتی معادل 13 الی 18 هزار دلار(با نرخ دلار ازاد ۳۹۰۰۰ تومان تقریبا پانصد تا هفتصد میلیون تومان) بستگی به اپشن ها قیمت تغییر پیدا میکند . 🔸اگر فکر میکنید مردم ژاپن تویوتا کرولا سوار میشوند و شما سمند با قدرت 1800 سی سی سخت در اشتباهید . در بین 10 خودرو پرفروش در ژاپن 7 خودرو در همین کلاس هستند . تفاوت در این است که شما خودرو گران تولید کنید با انگیزه صادرات یا خودرو اقتصادی تولید کنید با انگیزه رفاه اجتماعی خودرویی که با هدف فروش به طبقه پولدار در کشورهای در حال توسعه ساخته میشود ، میشود خودرو های ژاپنی داخل ایران که با رویکرد اقتصاد سرمایه داری ساخته میشود یا خودرویی که جهت رفاه حال مردم ساخته شود . از عجایب جهان است که سومین تولید کننده خودرو در جهان باشی اما مردمت در استفاده از آن تحقییر شوند . رویای ژاپنی یا کابوس ✍️ مهدی اخلاقی @roeyaomat با تشکر از روشنگری های دوست خوبم سید امیر حسین حسینی 👇 @afra_eco
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان _ ۵ دی ماه ۱۴۰۱ 🔸هر دولتی نقاط قوت و ضعفی دارد ولی مهم مسئولیت پذیری و داشتن روند صحیح است. 🔸اگر پتروپالایشگاه ها ساخته شوند، ما نه تنها نفت خام را نمی فروشیم بلکه باید نفت بخریم. البته دولت این کار را شروع کرده. ‌‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
روز زن و معماری ضد زن زمان لازم برای مطالعه: ۲ تا ۳ دقیقه لطفا به این جملات وارطان هوانسیان، از شاخص ترین معماران دوره پهلوی که مروّج سیاستهای رضاشاه و محمدرضا شاه پهلوی برای تغییر هویت زنان ایرانی بود دقت بفرمایید: "کسانی که آن زمان (دوره قبل از سلسله پهلوی) را به یاد دارند به خوبی میدانند که ساختمانهای این شهر بزرگ (تهران) مانند طبقه نسوان (بانوان) که در زیر چادر سیاه مستور بودند با دیوارهای بلند کاهگلی و یکنواخت محصور و جز با یک در چوبی آن هم به اشکال مختلف که در روی آنها کوبه های آهنی بدقواره ای نصب شده بود وسیله ارتباط دیگری با دنیای خارج خود نداشتند. در آن عصر یعنی قبل از رفع حجاب مگر کسی می توانست آن حصار سیاه و غم انگیز را از گرد منزل مسکونی خود برداشته و از اتاق نشیمن، پنجره ای بر روی خیابان باز کند و یا بالکنی در جا و بنای خود احداث نماید؟ آن روزها همانگونه که زن در خانه محبوس و به مثابه یک نفر زندانی زندگی میکرد ساختمانها و باغها و سایر اماکن پایتخت ما هم در میان دیوارهای بلند محصور و مستور مانده و باز چنانکه در چهره زن آن روز، جلوه تبسم و صفا دیده نمیشد قیافه ساختمانها نیز در پناه همین دیوارهای گلی سیاه و بعضاً سر به فلک کشیده، عبوس و غمگین به نظر می رسید". هوانسیان و همفکرانشان با این تفکر که خانه سنتی و درونگرای ایرانی همچون حصار و زندان است، مروّج معماری مدرن غربی در این کشور شدند و پیشنهادشان برای رهایی زن ایرانی از حصار معماری سنتی، تبدیل خانه های درونگرای سنتی به برونگرا بود. نتیجه آن تفکر را امروز شاهد هستیم؛ دیگر نه از حیاط مرکزی در خانه هایمان خبری هست و نه از حوض و درخت و نه از ایوان های باصفا و پر از گلدان. به جایش برای آزادی زنانمان، آپارتمان های قوطی کبریتی ساخته ایم که گرچه پنجره هایش به جای حیاط مرکزی به سمت کوچه و خیابان باز می شود، ولی آنقدر شهرهایمان را عمودی و متراکم ساخته ایم که اگر لحظه ای همان پنجره باز شود، حریم خصوصی زن خانه از تیررس دید بلوکهای روبرو در امان نخواهد بود. لذا نه تنها به او آزادی و وسعت دید و منظر ندادیم بلکه زن ایرانی و فرزندانش را در این شهرهای عمودی و آلوده و در داخل این آپارتمانهای سلول مانند، از مواهب طبیعی و باد و نور طبیعی خورشید هم محروم کردیم. دوباره این جمله هوانسیان را مرور کنیم: «آن روزها زن در خانه محبوس بود!»؛ کاش ایشان اکنون در قید حیات بود و معماری این روزهای شهرهایمان را می دید تا از او می پرسیدیم که اکنون که زنانمان در قفس های آپارتمانی، نه فضای کافی برای مهمانداری دارند و نه فضای کافی برای بازی با بچه و تربیت فرزند و نه فضای کافی برای سرگرمی ها و تولیدات خانگی، بیشتر محبوس و محصور هستند و یا آن زمان که زن ایرانی، خانه اش را نه فقط سرپناه، که مسکن، به معنای محل آرامش می دید و برای همه این فعالیتها، فضای کافی داشت؟ "وَالله جَعَل لَکُم مِن بُیُوتِکُم سَکَنا: و خداوند برایتان از خانه هایتان آرامش قرار داد" (نحل/۸۰)؛ اینکه خدای متعال در این آیه می فرماید از خانه هایتان آرامش آفریدیم (و نه در خانه هایتان)، معنایش این نیست که فقط برخی خانه ها آرامش بخش هستند و نه هر خانه ای؟ اگر بله، شرط آرامش بخشی برای معماری خانه چیست؟ خانه های افقی و پوشاننده و یا خانه های عمودی و عریان و بدون حریم؟ خوب است در این روزها که متعلق به زنان و مادران ایرانی است مدیرانی که دائم در حال ترویج و تکثیر این نوع معماری و شهرسازی عمودی هستند با خود بیاندیشند که آیا میان افزایش دائم نرخ نزاع و طلاق و مسائل خانوادگی با این نوع آپارتمان های ضد زن و قفس مانند که تمام نیازهای روحی و روانی زن را سرکوب می کند، رابطه معناداری وجود ندارد؟! إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَةً لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ: مسلماً در اين (امور) براى آنهایی كه می اندیشند نشانه‌هایی است (نحل/۱۱) إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِقَوْمٍ يَعْقِلُونَ: مسلماً در اين (امور) براى آنهایی كه تعقل مى‌كنند نشانه‌هایی است (نحل/۱۲) إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَةً لِقَوْمٍ يَذَّكَّرُونَ: مسلماً در اين (امور) براى آنهایی كه پند مى‌گيرند نشانه‌هایی است (نحل/۱۳) @baladetayyeb
🔆 پياده شدنِ مدل سرمايه‌داري در ایران، بستر شکل‌گیریِ شکاف طبقاتی و تحميلِ محروميت‌های اقتصادی و فرهنگی و محرومیت‌های جنسی است. 🔷 سید منیرالدین حسینیِ هاشمی: «پياده شدنِ مدل سرمايه‌داري در ایران بستر تحميل محروميت‌هاي سياسي و فرهنگي شده، و مشکلات اقتصادی و اختلاف طبقاتی به‌وجود آورده است. در ايران، [فرضا]ً ۲۰ درصد از جامعه، هم پول دارند و هم مقام دارند و هم ارضاء جنسي دارند؛ ۳۰ درصد به‌صورت متوسط در فشار هستند ولي اين‌ها را تا حدودی دارا هستند. و ۵۰ درصد هم در فقر اقتصادي، فقر جنسي و فقر هويتي زندگي مي‌كنند. چون آنها دارند تحقير‌شأن مي‌كنند! جامعه دارد تحقيرشان مي‌كند! بَعد، غرب به اين جمعيت بزرگ (به این ۵۰ درصد) مي‌گويد: شما آزاديد! شما آدم هستيد! اختيار شما به دست خودتان است! اين‌ها چكاره هستند؟! اين ارزش‌ها هستند كه شما را اين‌طور محدود كرده‌اند!! 👈 يك بار نمي‌گويد «انگيزش مادي» و «اختلاف طبقاتي» و «نظام سرمايه‌داري» شما را اين‌طور كرده است! يك بار نمي‌گويد غلط بودنِ «نظامِ توزيع ثروت، قدرت، اطلاعات»، شما را اين‌گونه كرده است! مرتب می‌گويد «وابستگي شما به ارزش‌ها» شما را اين‌طور كرده است! بنابراين، طبيعي است كه در جامعه ناهنجارهاي تلخي به‌وجود آيد كه براي دشمن مايهٔ اميدواري می‌شود و او می‌تواند ارزش‌هاي اسلامی را، به‌دليل محروميت‌هايي كه خودِ نظام سرمايه‌‌داري در عمل براي مردم ايجاد كرده است، مورد هجوم قرار بدهد!» ☑️ @moniroddin
هدایت شده از جهانِ پساکرونا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 فوری و مهم/ دستور رئیس جمهور به مدیران مسکن و شهرسازی کشور : 🏠خانه های حیاط دار یک طبقه بسازید نه آپارتمان! 🌆 👌 این با فرهنگ اسلامی ما سازگار است! 📌جهانِ پساکرونا👇 https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
🛑 معاون وزیر آموزش و پرورش: مدرک‌گرایی در جهان به حاشیه می‌رود. (بخش اول): ❇️ دکتر عبدی معاون نهضت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش در دیدار از ستاد مرکزی مدارس مسجدمحور کشور در قم: ♦️ مدارس مسجدمحور اگر صرفا چند مجموعه و تعدادی دانش آموز باشد می‌تواند اولویت خود را رسمی شدن و امتحان دادن دانش آموزان خود بداند اما اگر واقعا یک جریان اجتماعی و مردمی با هدف اصلاح ساختار تعلیم و تربیت هستید باید اولویت خود را اهداف، آرمان‌ها و حل کلان مشکل تعلیم و تربیت کشور قرار دهید و سایر امور را با آن تنظیم کنید. ♦️ امروزه در جهان مراکز سنجش و ارزیابی راه افتاده و به سرعت در حال گسترش هستند. این مراکز اصلا کاری ندارند که فرد قبلا کجا بوده‌ و چه مدرکی دارد. در هر علم و مهارتی توان وی را مورد ارزیابی قرار داده و به اندازه علم و مهارتش برای او گواهی صادر می‌شود. این گواهی چون بر مبنای توان واقعی شخص است حتی از مدرک رسمی هم ارزش بیشتری دارد. در ایران هم به مرور شاهد گسترش این مراکز خواهیم بود. ♦️ هر فرد بالای ده سال که به مدرسه نرفته، ترک تحصیل کرده و یا به هر دلیلی مدرک ندارد می‌تواند به بخش نهضت سوادآموزی در ادارات آموزش و پرورش کشور مراجعه و در امتحان کلاس سوم یا ششم شرکت کند و مدرک رسمی آن را اخذ کند. سپس بدون هیچ مشکلی در مقاطع بالاتر به تحصیل بپردازد. ❇️ کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
انقلاب اسلامی و ساخت رویای جمعی از جنس فوتبالیستها 👇 https://eitaa.com/ommat_Dream
امشب با گل پسرا نشستیم دو قسمت اخر انیمه فوتبالیست ها این هنر اعجاب انگیز ژاپنی رو تماشا کردیم (جاتون خالی). در مورد تاثیر این کارتون بر فوتبال ژاپن حتی جهان و بازیکنان بزرگ جهانی بسیار نوشته شده . خالق سوباسا اوزارا نشان داد با هنر ، قصه و رویاپردازی ها چگونه میشود عالم واقع را برای نیل به رویاها و ارمان ها به حرکت وادار کرد ، چگونه میشود رویا ساخت و ملتی را پابه کار رویاها آورد . فوتبالیست ها به ما می‌گوید که هنر تاثیر گذار لزوماً ایده و هدف خالق ان ابتدا نیست ، بر خلاف انچه برخی فیلم ساز ها و سلبریتی های بی هنر و هنرمندان لیبرال در ایران کار سفارشی را فحش و نشان وابستگی میدانند و مدعی هستند اینچنین کارهایی نمیتواند محبوبیت اجتماعی داشته باشد و اثرگذاری مناسب . در ابتدای دهه ۸۰ میلادی فدراسیون فوتبال ژاپن به کمپانی شوئیسا پیشنهاد داد تا کارتونی را بسازد که به کمک پیشرفت فوتبال در این کشور بیاید. یوئیجی تاکاهاشی انمیشینی با اسم "کاپیتان سوباسا" را خلق کرد که بعدها با اسم فوتبالیست‌ها روانه تلویزیون ایران شد.  فوتبالیست ها به زیبایی تمام کار تیمی ، ملی گرایی ، هدفمند زندگی کردن و ... را به مخاطب خودش منتقل میکند ، گرچه مسئله کم اهمیتی مثل فوتبال را به عنوان هدف معرفی میکند اما انرا چنان پرحرارت و پرجاذبه و هنرمندانه روایت میکند که تمام جان مخاطب خصوصاً نسل کودک و نوجوان را لبریز از خواستن این هدف میکند . کاش انقلاب اسلامی اهمیت این مسئله را درک و بر روی ان سرمایه‌گذاری میکرد تا اهداف و آرمانهای بلند ، جهانی ، انسانی ، الهی و تاریخی خودش را به زبان هنر و رویا به فرزندان خوردسالش انتقال دهد . کاش از سفارش کار به هنرمندانش خودداری نکند برای دهن کجی برخی بی سوادان هنرمند نما که او را متهم به هنر حکومتی، فیلم سفارشی ... نکنند ، البته مسلم است که سفارش را باید به اهلش داد که خائن به اهداف ان نباشند . این قصه چه شباهتی به ادبیات برخی روشنفکر نماها در عرصه های دیگر دارد انها که معیشت ملت را با اسم رمز اقتصاد دستوری تختئه می کنند و دیگرانی به نام علم ایدئولوژیک علیه عقلانیت دینی ... . خلاصه به زعم من ماموریت امروز ما برای تحقق آرمان های انقلاب ساخت رویای اجتماعی برای پای کار اوردن امت و استعداد های آنهاست . شاید هنگامی که پیامبر در جنگ خندق ، جرقه کلنگ را به نشانه پیروزی بر مصر تعبیر میکرد و جرقه دیگر را نشانه پیروزی بر ایران ، در حال ساخت رویا بوده ... . ✍️مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
تصور نیروهای انقلابی از کشاورزی و صنعت بزرگ مقیاس و تسمه کشیدن بر گرده محیط زیست به نظر من سیاسی و منفعت خواهانه نیست، بلکه ریشه اش این است که انقلابی ها از لحاظ علمی، غلط بودن نحوه مواجهه انسان مدرن در بهره کشی از طبیعت را اصلا قبول نکرده و جزء نقدهای انقلاب ۵٧ به مدرنیته نمیداند و اتفاقا این قسمت را جزء مزایای مدرنیته میداند که باید بتمامه آن را اقتباس کند. گویی باید همین شهرهای بزرگ مصرفی و کارگری قرن 16امی را در ایران خلق کنند و و اب و خاک را نابود کنند و سد بسازند و فروچاله درست کنند تا GDP به سبک منچستر قرن ١۶ در میان خروارها دود و غبار و طبیعت متلاشی شده توسعه پیدا کند. گویی مقصر بی عدالتی موجود را فقط فسادهای پولی و بانکی و اختلاس و... میدانند و اصلا مدرنیته - ان هم نسخه اولیه سه چهار قرن قبل آن- مسیر را درست پیدا کرده است... ... آقایون طرفدار طب سنتی و اسلامی و سلامت، دستمان به دامن تان! ماجرای محیط زیست ادامه همان بدنی است که سعی میکنید ان را با اورگانیک خوری و سالم خوری به تعادل برسانید. جرات کنید و مطالعه را شروع کنید و پا را فراتر بگذارید و نگاه تان را به محیط زیست هم توسعه دهید. فعلا هیچ کس به اندازه شما حرفش دیده و خوانده نمیشود.... حرفهای ما که باد هواست، اگر خدایی نکرده ضد نظام تلقی نشود... @social_theory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 چرا نه؟ چرا آری؟❗️ ✅ دکتر علی عبدالعالی مدیر شبکه آموزش و معاون سابق ترویج علم و مردمی سازی علوم معاونت علمی ریاست جمهوری: ✅ می‌پرسی چرا مدرسه نه؟ اما در واقع باید بگویی چرا مدرسه آری؟ ❗️ شما فکر میکنید مدرسه در لوح محفوظ بوده پس واجب است! ما مریض تابوهای قبل از خودمان هستیم! ❇️ تعلیم و تربیت کاری است که محمد بن عبدالله (ص) در مسجد و سفر و... انجام می‌داد. مدرسه زشت و زمخت امروزی به چه درد می‌خورد؟! ✅ در مدرسه‌های امروزی داریم [در مثل] ماشین‌هایی تربیت میکنیم که در باک آنها بنزین است در حالی که در مسیر راه زندگی گازوئیل به درد آنها می‌خورد! ✅ اگر کسانی مدرسه نروند شاداب‌تر، سرحال‌تر و سالم‌تر هستند و قطعا در زندگی هم از دیگران جلوتر خواهند بود. ✅ مدرسه مطلوب جایی است استعدادها شناخته می‌شوند و علوم لازم و ضروری را آموزش می‌دهد. ✅ [مثل جامعه‌ ما که به این شیوه آموزش عادت کرده است] مثل افرادی است که همگی عادت کرده‌اند روی چهار دست و پای خود راه می‌روند. اگر به آنها بگویی چرا روی دو پای خود راه نمی‌روید تعجب میکنند و میگویند مگر جور دیگه‌ای هم می‌شود راه رفت! ❇️ به کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329