eitaa logo
رویای امت
343 دنبال‌کننده
492 عکس
327 ویدیو
7 فایل
ارتباط با من @Akhlaghim
مشاهده در ایتا
دانلود
یادداشتی پیرامون وضعیت هنر هفتم👇 https://eitaa.com/ommat_Dream
✨یادداشتی پیرامون وضعیت هنر هفتم✨ سالها پیش که فصل اول ستایش از صدا و سیما پخش میشد ، شخصیتی از قاب تلویزیون به خانه های ما ایرانی ها امده بود که دلزخم های ما از زمانه را مرحم میشد ... ستایش دختری از جنس زن ایرانی ... صبور ، با وقار ، اهل ادب ، متین، عفیف ، مستور و «مادر »... ستایش ، ستایش زن و دختر ایرانی بود و همه صفات زیبا را در لوای چادرش جمع کرده بود و همین زیبایی ها مارا پای شیشه رنگی مینشاند ، او مظهر دختر ، خواهر ، همسر و مادری بود که هر کسی با داشتنش احساس امنیت میکرد ... سرباز بودم سال ۹۰ ، سرباز بخش تاسیسات پادگان نیروی هوایی ارتش به گمانم برای بازدید رفته بودیم داخل خانه سازمانی ها از متورخانه ورزشگاه بازدید کنیم ... یکی از بچه ها که مخفیانه موبایل اورده بود (داشتن موبایل در پادگان ممنوع بود) ویدئویی از نرگس محمدی در یکی از پاساژهای تهران با پوششی زننده و رفتارهایی به دور از حرمت زن ایرانی با قه قهه های خنده..‌. نشانم داد. اصلأ دلم نمی‌خواست تماشا کنم ابتذال بانوی قهرمان قصه را ، تلخندی زدم و از سرم وا کردم ... شاید بگویید فیلم است دیگر و این خانم نقش بازی میکرد ... بله میدانم من هم فرزند همین زمانه ام ، اما چرا؟ این چه هنر و هنرمندیست که اثر هیچ رنگی از صاحب اثر ندارد و انقدر خالی از معناست ! انسانها تا انجا که تاریخ زبان دارد بیگانه با هنر نبودند و از ان مهمتر هنرمند با هنرش هرگز بیگانه نبوده . اثر هنری شیرازه جان هنرمند ، تبلور روحیات ، احساسات و اعتقادات اوست که در لحظه‌ی غلیان ظهور بیرونی پیدا میکرد . شعرا ، ادیبان ، نگارگران ، موسیقیدانان و حتی معماران و مجسمه سازان ، حتی رقص را اگر هنر بنامیم گرچه مبتذل اما نشان از شخصیت و روحیات ادمی بوده و هست. اما سینما هنر هفتم ، هنر مدرن که خود را تلفیق و مظهر تمام هنرهای قبل خود میداند ، فرم را گرفته و معنا را تهی کرده ، اصالت با تکنیک است و محتوا در گرو سودآوری ... و سودپرستی چقدر با غفلت گره خورده ... نمیگویم تکنیک را نمیشود تصرف کرد و ذات سینما مسئله است... همچنین نمیشود تکنیک را حذف کرد ، تکنیک ظرف تحقق محتواست ، اما انچه هست این است که تا این لحظه نتوانسته ایم ، سینمایی مکتبی و با اصالت محقق کنیم که هنرمندش با اعتقاد و باورهایش جلوی دوربین حاضر شود و خودش را به پول و شهرت نفروشد . ، فیلم میسازیم سلیمان نبی و آنکه در نقش یک پیامبر ظاهر شده و تصویرش در ذهن یک ملت نقش بسته ، در فضای مجازی مردم را به چالش رقص فرا میخواند ... استثناهایی داشته ایم (داریوش ارجمند) اما میان ماه من تا ماه گردون ... دنیای امروز دنیای تکنیک است و انجا تکنیک اصالت پیدا میکند که انسان ها هویت های معنوی ، اجتماعی و تاریخی خود را از دست میدهند و از ان مهمتر آنجا که جهانی برای جنگیدن و هدفی بلند برای گذشتن از لذت های اکنون ندارند. تعلق نداشتن به آینده ای قوی ، زندگی در لحظه را ارزش میکند ، لحظه ای که عمرش یک لحظه و لذتش هم یک لحظه است و در همان لحظه میمیرد . باید دست بالای ابرو گذاشت نگاهی به پشت سر و افق های دورش کرد از برج دیده بانی بالا رفت و دوربینی به انسوتر ها انداخت، انوقت سستی و بی حاصلی و سرگشتگی ها را به عزمی راسخ مبدل کرد و به سوی اینده قدم ها را در راه به رژه انداخت . تا هنرمندش زبان اراده ها شود و تکنیک مرکب راه . ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
45.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به ما گفتن هرکس اهل دنیا نیست میمیره ، دروغ گفتن دروغ گفتن... دلم پرواز میخواد دلم همراز میخواد زمین پایان من نیست دلم اغاز میخواد . https://eitaa.com/ommat_Dream
🔻 یک معجزه در عصر سرمایه داری است.ما نیاز به تصویری روشن و یک مینیاتور از خود داشتیم تا بر اساس آن در جهت نفی"مناسبات سرمایه داری"و "تقویت نهاداجتماعی"دست به بازطراحی بزنیم؛ اربعین آن تصویر و جرئت تغییر را توامان به ما داد. همه شاهدیم اربعین برای"جهانی نو"خلق کرده است ✍ @m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پشت بام سبز توضیح کلیپ: در این پشت بام درخت یا خاکی وجود ندارد ، تعدادی نهال انگور در باغچه جلوی خانه و حیاط پشتی کاشته شده سپس بعد از بزرگ شدن شاخه ها و تاک ها به پشت بام منتقل شده و داربست بندی صورت گرفته ... به گفته صاحبخانه سه تن انگور برداشت میکند که اگر کیلویی بیست هزار تومان فرض کنیم سالانه شصت میلیون تومان درامد یک پشت بام حیاط ویلایی میشود . https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از رویای امت
هویت و نماد شهری ایجاد احساس غرور ملی، هویت سازی برای یک شهر و ایجاد یک نماد شهری و برندینگ شهری، از جمله دلایلیست که برای ساخت آسمانخراش ها عنوان میشود. اگرچه بسیاری از این آسمان‌خراش‌ها، پس از اتمام پروژه، به نماد شهر بدل می‌شوند؛ اما نماد شدن یک آسمان‌خراش پس از چند دهه امکان‌ پذیر است. البته اینجا یک پرسش، موضوعیت دارد؟ آیا ساخت یک برج 828 متری (برج خلیفه) تنها روش هویت ‌سازی است؟ بسیاری از نمادهای شهری ارتفاع زیادی ندارند. اوپرای سیدنی، کلیسای سن پیتر، مجسمه آزادی منهتن، آکروپولیس آتن و … در غرب و مساجد جامع و عالی قاپو و از همه مهمتر میدان نقش جهان، نمادهایی جهانی و کم ارتفاع هستند که غالبا هویت‌ بخش و غرورآفرین نیز هستند. بهتر است بدانیم که کشورهایی که به لحاظ عقبه فرهنگی و تمدنی، ضعیف هستند، برای نمادسازی و هویت‌سازی، به شیوه‌هایی این چنینی روی می آورند. با ادله بالا اثبات میشود که ساخت برج میلاد تهران نیز، توجیه منطقی ندارد. دانستنش خالی از لطف نیست که برج شارد در لندن به عنوان بلندترین برج اروپا، در رتبه 56 دنیا قرار دارد و این به معنای انصراف اروپا از شرکت در این مسابقه است. آمریکایی که تمدن ارشد جهان مدرن خوانده می‌شود، و تا سال 1980 همه صد برج برتر جهان را در خود داشت؛ در سال 2012 این عدد به 24 برج رسیده است و در شهرسازی خود، به ویلاسازی‌های یک طبقه روی آورده است و این یعنی یک توبه تاریخی! پ ن : برج میلاد در زمان شهردار قبل از اقای قالیباف در 10 سال 50 درصد پیشرفت داشت اما جناب قالیباف در دو سال 50 درصد بقیه را با مدیریت جهادی به پایان رساند. اما کسی نپرسید چرا بسازیم؟ جهادگر تکنوکرات مانند خودرو پر سرعتیست که خلاف جهت حرکت میکند. کاربرد مخابراتی که برای برج میلاد ذکر میشود حماقت بودن این ایده را بیشتر عیان میکند ، یک دکل هم همین کار را میکند همچنین کاربرد توریستی که برای ان بیان میشوذ نیز غیر قابل قبول چراکه اولاً راهکار های جایگزین بسیار کم هزینه تری وجود دارد که در ضمنش میتوان فرهنگ ایرانی اسلامی را هم انتقال داد الگویی که انتخاب دیگر و جایگزین را از توریست میگیرد اما برای دیدن برج های مدرن دوبی و دیگر کشورهای عربی انتخاب بهتری هستند کما اینکه هر جای دیگری میتواند انرا داشته باشد اما معماری ایرانی اسلامی هویتیست که قابل کپی کردن نیست و امکان رقابت دیگری وجود ندارد. پ ن ۲ : چشم انداز شهردار جهادی امروز ما اقای زاکانی کجاست ؟! ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
عمان کشور نفتی و عربی که خود را از یک مسابقه پوچ عقب کشیده. https://eitaa.com/ommat_Dream
پویش تحریم موکب های بانکی در طریق الکربلا ▪️کانال موسسه متا
هدایت شده از بانوی اقتصادخوان
مطالبه ۲۲میلیون نفری! 📊به نقل از مرکز ملی آمار، ۲۲میلیون نفر از جمعیت بانوان در سن کار کشور اعلام کردند که به دلیل مسئولیت شخصی و خانوادگی در جست‌وجوی شغلی بیرون از منزل نیستند و بر خلاف تصور ما علاقه‌ای به آن نداشته و خانه‌داری را به عنوان نقش‌آفرینی منتخب خود برگزیده‌اند. 🏡این بخش از افراد درحالی که در نقش های مادری، همسری و... [که یکی از عرصه های بسیار پر تلاش و حتی سخت تر از مشاغل بیرونی اما عزت مندانه تر از آن است] ایفای نقش می‌کنند، اما بر اساس شاخص های اقتصادی ذیل «جمعیت غیرفعال اقتصادی» به حساب می‌آیند و تمرکز سیاست‌گذاران با دستگاه تحلیلی اشتباه و برخلاف سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه خانواده و جمعیت و نیز فطرت ذاتی و خواست اجتماعی بانوان، به سمت هدایت آنان به عرصه اشتغال در بیرون از منزل و حضور در فعالیت‌های بازاری که عمدتا با سرکوب عزت بانوان در مشاغل سخت، نامناسب و همراه با آسیب‌های اجتماعی فراوان است، حرکت می‌نماید. 📢به عنوان صدای ۲۲میلیون بانوی خانه‌دار، خواستار توقف این ظلم اجتماعی بوده و مطالبه تمرکز سیاست‌های حوزه بانوان را در تکریم و تسهیل وظیفه اصلی بانوان مسلمان یعنی خانه‌داری را داریم. 🔅این نکته مهم را هم یادآور میشویم که به تعبیر رهبری معظم انقلاب اسلامی، «خانه داری به معنای خانه نشینی نیست.» 📓بانوی اقتصاد خوان 🔍@banoye_eghtesadkhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | سومــــین رویـــداد مـــلی اقتصــادی هجـرتِ "خانه سلیمانی" 🔻 ویژه بانوان 🗓️ زمان برگزاری: ۲۲ تا ۲۵ شهریور ماه 📍محل برگزاری: دانشگاه قم ⏳ مهلت ثبت‌نام: تا ۱۰ شهریور ماه 🖥 نشانی ثبت‌نام: 🌐 www.hejrat3.ir 🆔 @khanehsoleimani ❌⚠️❌ من هم با موضوع رویای اجتماعی و ضرورت آن در پیشرفت اجتماعی بانوان در این دوره بحثی خواهم داشت.
هدایت شده از جهانِ پساکرونا
💠 روابطِ اجتماعی ما اربعینی است؟ هر یک از ما علاوه بر روابط فردی، با حضور در جامعه با دیگران ارتباط برقرار می کنیم. حالا سؤال این است که انگیزه و محور در ارتباط با دیگران بایستی چه باشد؟ سه پاسخ برای این سؤال مهم وجود دارد: - جواب دنیای قدیم( جامعه استیلا): روابط بهینه در این جامعه، رابطه ی ارباب-رعیّتی است. رابطه ی عمودی از بالا به پایین! در این جامعه، حاکم طاغوتی برای برطرف کردن نیازهای خود، زور می گوید و برده ها هم به خاطر ترس از حاکم اطاعت می کنند! - جواب دنیای مدرن (جامعه بازار): آدام اسمیت می گوید: ما به خیر خواهی قصّاب، نانوا و آبجو فروش نیاز نداریم. نیاز نیست صفات شرّ خود را تهذیب کنیم، کافیست جامعه را بازار کنیم! بازار، مکانیزمِ جادوییِ تبدیل شرّ فردی به خیرِ اجتماعی است. در این جامعه اگر من کالای خود را ارزان تر می فروشم، به طمع فروش بیشتر و پیشی گرفتن در رقابت با مغازه های دیگرست! رابطه ی افقی بین افراد، رابطه ی عرضه و تقاضاست! در این جامعه فقط روابط بازاری بهینه محسوب می شوند! فردِ ورشکسته برای چنین جامعه ای مطلوب نیست و در نظام بانکی اش همه ی اموالش مصادره می شود! در چنین جامعه ای، دولت باید نابازارها را اداره کند و کمک کند تا به بازار تبدیل شود ! غالب پدیده های موجود مثل بانک، بورس، بیمه و... بر اساس این رابطه شکل گرفته اند. در این جامعه روابطی چون خانواده و مادری بهینه نیستند و فهم نمی شوند‌! - جواب اسلام (ولایت و اخوت) : در این جامعه، رابطه ی عمودی وجود دارد ولی نه رابطه ای از بالا به پایین! بلکه بر عکس! ولی و امام مهربانی که خود نیازی ندارد فلذا توصیه ها و دستگیری هایش برای شفاعت و رشد تک تک افراد امّت است! (پیامبر (ص): أنا و علی (ع) أبوا هذة الأُمّة.) (رابطه ولایت!) در این جامعه رابطه ی افقی بین افراد هم بر اساس برادری(أخوّت) شکل می گیرد! مصداق اتمّ این روابط در خانواده قابل مشاهده است!در این جامعه، فقط ایثار و محبّت بهینه است! نقش مادری در چنین جامعه ای بهینه است! در این جامعه اگر مؤمنی ورشکسته شَود، خانه و مَرکب وی حفظ می شود و مؤمنین دیگر برای خروج از ورشکستگی او کمک می کنند! متأسفانه بخش عمده روابط ما بر اساس نگاه بازار است و بسیاری از پدیده ها بر این اساس بوجود آمده اند‌‌ و به همین سمت هم هدایت گری می کنند، فلذا بایستی با الگوی از اربعین محور روابط را ولایت و اخوت قرار دهیم و بر اساس این نگاه، پدیده ها و ساختارها را بازتعریف کنیم. 📌جهانِ پساکرونا👇 @jahanepasakorona
هدایت شده از جهانِ پساکرونا
. اربعین، پدیده ای از جنس اخوّت در هیاهوی روابط و پدیده های بازاری! در دنیای کنونی که غالب روابط بر اساس جامعه بازار است و پدیده های موجود بر این اساس تعریف شده اند، اربعین فرصت استثنایی است تا مدلی را بر اساس رابطه ی اخوت و بر محوریت امام (ع) به معرفی کند تا بعد از اربعین تمامی روابط مان اربعینی شود و پدیده ها را بر اساس اخوت و بر محوریت امام (ع) باز تعریف کنیم. 📌جهانِ پساکرونا👇 @jahanepasakorona
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اربعین بهترین نمونه مردم بنیادی در حرکت اجتماعی و اقتصادی تصدی‌گری مردم، خواست مردم و سرمایه مردم و با حمایت دولت در رفع موانع ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
📝 نقدی بر یادداشت «زنده باد دولت بی گفتمان» نوشته دوست عزیزم حجت الاسلام حسین ایزدی، مسئول اندیشکده فکر فردا ارگز کانال خود ایشان 🔹 جناب حمیدآقای ابدی از دوستان فرهیخته و اهل دغدغه هستند که قلم زدن ایشان غنیمت است. https://eitaa.com/social_theory/1883 درباره یادداشت اخیرشان نکاتی به ذهنم می‌رسد که احتمالا ناشی از بدفهمی بنده باشد. این یادداشت چند نکته محوری را بیان می‌کند: 🔹 در شرایط کنونی بی گفتمانی مزیت است. شرایط حاکم بر ایران و جهان آنچنان پیچیده است که کسی سراغ نداریم روایتی از روند تحولات داشته باشد. در شرایط روی کار آمده که روایتی از تمنای ایران در گام دوم نداریم. پرسش‌برانگیزی آینده امری ملی نیست بلکه امری جهانی است. یعنی دولت سیزدهم در یک وضعیت متفاوت و تاریخی قرار دارد. ایشان از همه این موارد نتیجه می‌گیرد: «بی‌گفتمان بودن دولت سیزدهم» امری مطلوب و رجوع به ذات انقلاب اسلامی است. گمان می‌کنم خلط های متعددی بین مفاهیم و موضوعات مختلف در یادداشت مذکور رخ داده است. 1⃣ انکار داعیه داری انقلاب اسلامی در دوران پیچ تاریخی 🔻 یادداشت مزبور با تمسک به پیچیده بودن اوضاع ملی و جهانی و ایستار تاریخی ویژه امروز، تلویحا بی گفتمانی امروز را امری مطلوب و بلکه محتوم می‌داند. آیا این امر اذعان به بدون سخن بودن نیست؟ به بیان دیگر عملا می‌گوییم انقلاب اسلامی هرچند در گام دوم خود قرار دارد و این عبور از گام اول را ثمره یک اندیشه و رویکرد نو می‌داند اما در گام دوم دچار است و فقط می‌کوشد و تلاش می‌کند. 🔻 این در حالی است که در حال تولید گفتمانی جدید برای کشور در چهار دهه آتی است. گفتمانی که در آن هم نوع کنش مشخص است، هم کنش‌گر مشخص است، هم جهت و محتوای کنش روشن است. بیانیه گام دوم به صورت روشن عناصر گفتمانی دولت انقلابی را روشن می‌کند. این کار نخبگان است که بتواند این عناصر را در مقیاس ترجمه و تبدیل کند. بیانیه گام دوم متکی به سی سال اندیشه تولید شده رهبری انقلاب مملو از حرف‌های مستحکم است برای عبور از همین پیچیدگی‌های تاریخی. 🔻 هرچند بحران‌های جدید جهانی، پدیدآمدن شرایط جدید سیاسی و اقتصادی و حتی تکنولوژیک و زیست محیطی و تأثیر آن بر ایران و جهان و نوع عملکرد دولت را انکار نمی کنیم اما نباید این پیچیدگی‌ها را به گونه ای تصویر و تفسیر کرد که به توقف و منجر شود. 3⃣ فقدان گفتمان؛ کثرت مطلوب‌ها یا فقدان مطلوب (محرومیت دولت از کارکردهای گفتمان مطلوب) 🔻 باید توجه داشته باشیم گفتمان دارای کارکردهای متنوعی است که وجود آن می‌تواند ثمرات بی بدیلی را به همراه داشته باشد؛ اجمالا اینکه: می‌تواند ظرفیت‌های اجتماعی را برانگیزد. می‌تواند ظرفیت‌های نخبگانی را فعال کند. می‌تواند نوعی تمرکز و حوزه اقدام راهبردی ایجاد کند. گفتمان می‌تواند عزم‌های متفرق و متکثر را به توحد و بکشاند. گفتمان می‌تواند ذائقه و حاکم بر حاکمیت را تغییر دهد. گفتمان می‌تواند معیار و ارزیابی عملکرد ایجاد کند. گفتمان می‌تواند مسیر کلان حرکت یک ملت را تغییر دهد. 🔻 امروز دولت سیزدهم دچار پرکاری است اما پرکاری ای که فاقد محور و جهت واحد است. دولت سیزدهم یک رشد و را نشانه نگرفته است؛ وقتی دولتی و معینی را نشانه نگرفته باشد، بعد از یک دوره کاری نمی تواند یک را رقم بزند. از طرفی نمی تواند کارنامه خود را به صورت روشن بیان کند یعنی زبان سخن با جامعه را نیز از دست می‌دهد. از طرفی جامعه هم نمی داند باید از او چه بخواهد و او را مسئول کدام وضعیت بداند. دولت بی گفتمان، دولتی است که امکان ارزیابی را دشوار می‌کند. از سوی دیگر این و پراکنده هر یک به سویی می‌کشد. 🔻 همین امر موجب شده است امروز دولت علی رغم همه توفیقات، در حوزه‌های مختلف از طرح راهبردی، تصمیم کلان و پروژه مشخص محروم است و این فقدان طرح کلان و ایده گفتمانی، فرصت‌های کلیدی ای را نابود می‌کند. اطلاع میدانی از وضعیت اقدامات دولت چنین برداشتی را به وضوح نشان می‌دهد که توصیف آن نیاز به مجال دیگری دارد. 🔹 نکات دیگری نسبت به این یادداشت باقی است که اگر مجالی بود در فرصت دیگری مورد اشاره قرار خواهد گرفت. از خدای متعال توفیق روزافزون برادران عزیز جبهه انقلاب از جمله برادر ابدی بزرگوار که با قلم و اندیشه خود به رشد جبهه مدد می‌رسانند، را خواهانم. 🆔 @taalighat
از بچگی یک تمثیل پرتکرار رو پای منابر شنیدم ، بعد مرگ یا روز محشر تمام زندگی و اعمال ما مثل یک فیلم جلوی ما به نمایش درمیاد ... حسین جان ... امده ام فیلم زندگیم رو با تصویر گنبد و ضریح و پرچم تو پر کنم ... چه تماشایی میشود محشری که تو در محشر به پا می‌کنی ... چشمانم که به جمال تو روشن نیست ، بگذار تصویر بردار صحن و سرای تو باشد ، همین . ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
4_6033076196311302379(1).ogg
15.54M
💠صوت کامل جلسه‌ی "درباره‌ی غرب" از شهید آوینی، مجموعه‌ی انفجار اطّلاعات. دوران مدرن ، انسان جدید و اغاز یک عالم جدید. @ommat_Dream
با اغاز انقلاب صنعتی و همزمان گسترش سلطه انگلیس در جهان سرمایه داری در شکل امروزین و مدرن ان هم شکل گرفت. تصور عموم ما این است که استعمار انگلیس و به طور کلی اروپا بر ممالک اسلامی ، اشغال هندوستان تا چین و ... همواره فلاکت و بدبختی را برای ما غیر اروپایی ها داشته و خوشی و سرمستی ان از ان اروپایی های چشم ابی، اما واقعیت این است که اروپای مقتدر در قرنهای هجدهم ، نوزدهم و حتی اوایل بیستم تحفه ی چندانی برای دیار خودش هم نداشته و تحمل درد و فقر و بیچارگی چنان بالا گرفت که منجر به اعتراضات و انقلاب های خونین کارگری شد که البته مارکسیسم مدعیه پدری ، رهبری و وکیل مدافع کارگران شد و این نقش را بر عهده گرفت ... در این دوره غارتگران استثمارگر، سرمایه دار و بهره مند از صنعت پول ساز که خون ادمی غنای زغال سنگش بود تا سوخت متور بخار شود ، بودند که با بالاگرفتن اتش خشم کارگران پوست و استخوان شده لقمه خونین خودشان را در خطر دیدند فلذا تن به اصلاحاتی دادند که از درونش دولت رفاه بیرون آمد . دولتی که حالا خود را موظف به تامین بهداشت ، امنیت ، اموزش رایگان میدانست و همچنین کمک به اقشار ضعیف و ... . سطح رفاه اروپا از ترس لویاتان شوروی بالا رفت و مایه حسرت بسیاری ، اما با غرق شدن لویاتان روس کمونیست (شوروی سابق) غارتگران دوباره به فکر بازپس گیری سرزمینهای اقتصادی از دست رفته خود شدن در لباس تئوری های اقتصادی که عنوان نئولیبرالیسم یا نئوغارتگران نام گرفت . و جا انداختن این توجیه که واگذاری همه عرصه ها به بخش خصوصی و تولید ثروت برای قشر یک درصدی بهینه ترین حالت ممکن است که دولت بی خود این وظایف را بر گردن گرفته است. بله اینچنین است که بعضی از شیرین عقل های ما هم در دانشگاه به نااگاه متوجه بهره وری بالای بخش خصوصی در همه عرصه ها می‌شوند و دست نامرئی را در بازار دوباره شهود میکنند و زندگی پس از زندگی غارتگران اغاز میشود... پ ن : به دلیل واگذاری پارک لاله شهرستان آشخانه به بخش خصوصی بیست دقیقه انداختن زیر انداز در پارک همیشه رایگان برای صرف صبحانه پانزده هزار تومان هزینه داشت که مامور محترم پارک لطف فرمودند از ما ده هزار تومان گرفتند . پ ن ۲: بدترشدن وضعیت معیشتی چه در اروپا (جلیقه زردها و ...) آمریکا و چه در ایران نتیجه اعمال قدرت دوباره غارتگران در سیاست‌گذاری های اقتصادی با توجیه های اقتصادندانان کارشناس خوانده. ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
توصیف کوتاهی از فلاکت کارگران در انقلاب صنعتی طی صدوپنجاه سال تا قبل از ظهور انقلاب های مارکسیستی در اروپا https://eitaa.com/ommat_Dream