eitaa logo
اندیشه حکیمانه
306 دنبال‌کننده
843 عکس
360 ویدیو
1 فایل
بیان نظرات و اندیشه‌های علمی حِکمی استاد سید علی طباطبایی دام عزه العالی 🔰فهرست مطالب کانال: https://eitaa.com/ostadtabatabai/315 ✍🏻وبلاگ دروس: 📚 http://ostadtabatabai.blogfa.com روبیکا: https://rubika.ir/ostadtabatabai 🤝جهت ارتباط: @saeed676
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 فرارسیدن سالروز شهادت حضرت علی النقی، امام هادی علیه السلام تسلیت... 💠 اندیشه حکیمانه
🔹اصل بیست و پنجم: انسان کامل معصوم، انسانِ خليفة الله، انسانِ حجّة الله، انسانِ بقية الله، انسانی است که جان عرشی او وعای حقایق قرآن است، انسانی است که حامل عرش الهی است، بلکه خود عرش الله الاعظم است که در مقام فعل و مقام ظهور، استیلای تدبیری دارد. 💠 اندیشه حکیمانه
🔹۱۷.قرآن مجید سفره رحمت رحیمیه الهی است که فقط برای انسان گسترده شده است، طعام این سفره غذای انسان است که با ارتزاق آن متخلق به اخلاق ربوبی می‌گردد و مدینه فاضله تحصیل می‌کند و هیچ‌کس از کنار این سفره بی‌بهره برنمی‌خیزد. 📖 شرح ، ج۲، معارف اخلاقی، ص۱۰۸ 💠 اندیشه حکیمانه
✅ انسان در مسیر تکاملی زندگی باید سه درجه و مرتبه از اطوار وجودی را به فعلیت برساند: مرتبه اول بُعد حیوانی... مرتبه دوم: بُعد انسانی... 🔹مرتبه سوم: بُعد خلافه اللهی. مهمتر از آن دو بُعد مذكور، بُعد خلافة اللهي انسان است که انسان باید از حد حیوان ناطق اوج بگیرد و انسان حقیقی شود. انسان در منظر منطق و فلسفه حیوان ناطق است؛ یعنی فیلسوف و اهل منطق در تعریف انسان می‌گویند: الانسان حیوان ناطق، لكن انسان در مشهد عرفان فوق این حرف‌هاست، عارف در تعریف انسان می‌گوید: "الانسان حیّ متألّه"؛ حىّ یعنی ابدی است و متألّه یعنی خلیفة اللهی است. چنین بنیه‌ای در انسان نهادینه شده است، و این منصب نیست و اختصاص به افراد خاصی ندارد، هر کس که مسیر تکامل انسانی را طی کند می‌تواند به این مقام خلافة اللهی بار یابد، این مربوط به ولایت تکوینی انسان است، وقتی انسان به این جایگاه رسید می‌تواند در ماده کائنات تصرف کند و به عنوان جانشین خدا، کار خدایی با اذن او انجام دهد. ، ص۱۷۵ 💠 اندیشه حکیمانه
💌 حضرت امام جواد علیه‌السلام: هرکه کار زشتی را تحسین و تایید کند، در { عِقاب } آن شریک است. 💐امام جواد علیه‌السلام مبارک💐 💠 اندیشه حکیمانه
🔹اصل بیست و ششم: انسان کامل معصوم، مبیّن حقایق اسماء است؛ یعنی آگاه به سرّ القدر آنهاست و سرّ القدر، احکامی است که بر اعیان ثابته مترتب است، لذا انسان کامل مبیّن حقایق اسماء است، به سرّ القدرشان، به تار و پودشان، به سرشتشان، به بافت وجودی‌شان آگاهی دارد و احکامی که بر آنها مترتب است بیان می‌نماید، چه احکام تشریعی و چه احکام تکلیفی و چه احکام تکوینی. 💠 اندیشه حکیمانه
10.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💐اسعد الله ایّامکم🌺 🔹عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اَللَّهِ اَلْأَنْصَارِيِّ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ): «حَقُّ عَلِيٍّ عَلَى هَذِهِ اَلْأُمَّةِ كَحَقِّ اَلْوَالِدِ عَلَى اَلْوَلَدِ». فرمود: حق على عليه السّلام براين امت چون حق پدر بر فرزند است. 💠 اندیشه حکیمانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا