eitaa logo
مهارت پژوهشگری 👨‍💻
8.8هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
258 ویدیو
205 فایل
🧕صدیقه‌کاویانی هستم؛دکتری تعلیم‌‌و‌تربیت و سطح‌سه تفسیر. اینجا تکنیک‌های‌ مهم #پژوهشگری و #توسعه‌_فردی‌ رو یاد می‌گیری. ⛔کپی ممنوع ✍️ارتباط با مدیر @Montazer_1356 🟣 سایت pajohesh-esfahan.ir/ 🟢 تبلیغات https://eitaa.com/joinchat/1851917132Cf43b9d9499
مشاهده در ایتا
دانلود
مهارت پژوهشگری 👨‍💻
؛࿇﷽࿇ ☆موضوع: مبانی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در چگونگی خودسازی
.*•.¸♡ سلام و احترام عصر آدینه تون منور به نگاه حضرت حجت عج الله تعالی فرجه الشریف آماده هستین بریم سر وقت بررسی چکیده؟؟!! ‌ ツ *•.¸♡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
° خوب... بریم سر وقت بررسی چکیده ای که دیشب خدمت تون ارسال کردم. ان شاءالله که مطالعه اش کرده باشین! وگرنه حرف های من پشیزی ارزش نداره! 😔 قبلا هم گفتم: به شرطی می تونید در چکیده نویسی مهارت پیدا کنین که خوب خوب دقت کنید و تمرکز بگیرید و بعد خودتون دست ورزی کنید! 🏷 اول محاسن چکیده رو بگم: 🔖 بارزترین حُسن این چکیده، این هست که قلم چکیده، قلم خود نویسنده ست و این از ادبیات ضعیف و نگارش متن، کاملا هویداست!! (این ادبیات ضعیف، برتری و شرف داره نسبت به چکیده هایی که خیلی خشک و کلاسیک از سایت های اینترنتی کپی برداری می‌شوند!😡) 🏷 و اما معایب چکیده: 🔖 این چکیده در دو پاراگراف نوشته شده!!! در صورتی که چکیده باید یک پاراگرافی باشه! 🔖 چون ادبیات چکیده ضعیف هست و ابهام داره، خواننده متوجه نمیشه اگر محوریت مطالب، خودسازی هست، جامعه سازی اینجا چه جایگاهی داره؟؟!! برخی جملات هم که به شدت بی ربط به همدیگه هستند و خواننده سردرگم میشه!! به عبارتی حوصله ی خواننده از این چکیده سر میره!! 🔖 هرچند محقق ابزار تحقیقش رو نام برده و گفته فیش برداری کتابخانه ای، لیکن روش تحقیقش رو بیان نکرده! 🔖 چکیده ایرادات نگارشی و ویرایشی داره و جایگاه علائم نگارشی رعایت نشده! 🔖 این چکیده نمایی کوتاه از اثر رو به مخاطبش عرضه کرده، ولی بسیار نامنظم و بدون انسجام!! لذا حتما باید بازنویسی و بازنگری بشه! 🔖در این چکیده به سوال اصلی و مسئله تحقیق و هدف اشاره ای نشده! 🔖 ابتدای چکیده از جمله ی راهنما استفاده نشده و به مفهوم شناسی پرداخته! @pajohesh_esfahan ══ ⃟⃟ ⃟❀༻☆༻☆❀ ⃟⃟ ⃟⃟ ══
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✧ حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام: لِطالِبِ العِلمِ عِزُّ الدُّنيا و فَوزُ الآخِرَةِ؛ "عزّت دنيا" و "رستگارى آخرت" برای طالب و جوینده علم و دانش است.👌 غرر الحكم، ح 7349 @pajohesh_esfahan ┗━━༄᭄✿༄᭄✿━━┛
؛࿇﷽࿇ ☆ موضوع: خودسازی و جامعه سازی با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب ☆☆ چکیده: یکی از نکات مهم مطرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب و مهّم ترین ظرفیّت امیدبخش کشور، نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق دین و ایمان است. از سویی مقدمه ی اصلاحات اجتماعی، خودسازی و تربیت نفس است و گام بعد از خودسازی، جامعه سازی و اصلاح آن است که این مهم، تنها با شعار میّسر نشده و توجّه ویژه ای را می طلبد. لذا خودسازی فردی و جامعه سازی، دو اصل بنیادین آموزه های اسلامی اند. بنابراین فرد مؤمن انقلابی می کوشد تا علاوه بر پیرایش، پرورش و اصلاح خود، به اصلاح و آرایش جامعه هم بپردازد و همان طور که خود را از فساد و گمراهی دور می کند، جامعه را نیز به سمتی بکشد که راه درست را پیش گرفته و از خمودگی و آلودگی دور نگه دارد تا زمینه را برای تمدن اسلامی فراهم نماید. بنابر این با توجّه به اهمیت این موضوع و در راستای تحقق خودسازی و جامعه سازی مورد تأکید در بیانیه گام دوم انقلاب، پژوهش حاضر با روش توصیفی تحلیلی برخی از مبانی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در این ارتباط را مورد بحث و بررسی قرار داده و تحلیل نموده است. نتایج این تحقیق نشان داد: در راستای خودسازی عواملی مانند: مبارزه با هوای نفس، صبر، ایمان، هویّت و رشد معنوی و در بعد جامعه سازی، مواردی چون: عدالت، اتّحاد، عزّت، اقتصاد هدفمند و مولد، و مدیریت جهادی دخیل خواهند بود. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌༻‌ @pajohesh_esfahan༺‌‌‌ ┄┅┄┅ ❥༄᭄✿❥༄᭄✿❥ ┅┄┅┄
مهارت پژوهشگری 👨‍💻
؛࿇﷽࿇ ☆ موضوع: خودسازی و جامعه سازی با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب
✧ ♧ عرض سلام و ادب و احترام دارم محضر همه همراهان بزرگوار کانال ♧ ان شاءالله که در کارهاتون، خصوصا امور علمی تحقیقاتی پژوهشی تون روز به روز موفق تر باشین.☘️ ♧♧ این هم چکیده ی اصلاح شده تقدیم محضر شما بزرگواران ☘️ فقط دو نکته ♧ اول اینکه این مقاله، بعد از اعمال نظرات و ویرایش و البته زحمت مضاعف صاحب اثر، جزو آثار شایسته تقدیر و برگزیده ی یازدهمین جشنواره علامه حلی (ره) استان اصفهان شد. یعنی سال قبل👏 و این یعنی اگر فردی کوشش و تلاش مستمر داشته و هدفش متعالی باشه، می تونه پیشرفت کنه. ♧♧ دوم اینکه قصد دارم از یه روش دیگه هم این چکیده رو با هم کار کنیم! چطوری؟؟! می گم محضرتون ... ☺️ فقط شرطش این هست که چند بار دیگه هر دو چکیده ی معیوب و اصلاح شده رو مطالعه بفرمایید.👌 ✧☘️༺(◕‿◕✿)༻∞
مهارت پژوهشگری 👨‍💻
✧ ♧ عرض سلام و ادب و احترام دارم محضر همه همراهان بزرگوار کانال ♧ ان شاءالله که در کارهاتون، خصوصا
° رااااستی ‌ ツ فراموشم شد بگم از اونجایی که اجازه داشتیم، ۲۰ درصد عنوان رو تغییر بدیم، عنوان رو مشیر به محتوا کردیم تا مطالب مقاله و عنوان، کاملا در راستای همدیگه باشند.👌 °
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
؛༻ 🔖قبل از پرداختن به مباحث فیش برداری باید رابطه فیش با پاراگراف رو یادآوری کنم: ⬅️ ۱- كل متن علمی بر پاراگراف متکی است. ⬅️ ۲- کل پاراگراف ها، متکی بر مؤیدات (فیش ها) هست. ⬅️ ۳- فيش ها تشکیل دهنده متن علمی هستند، ولی پردازش شده نیستند و کار اطلاعاتی روی آنها انجام نشده است. 🔖 زمانی که فیش ها توسط پژوهشگر پردازش شوند، اطلاعاتی به دست می آید که پس از چینش صحیح آن ها، دانش و نتیجه‌ی مد نظر محقق، حاصل می شود. (1) ‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎🪄 ★᭄ꦿ↬@𝒑𝒂𝒋𝒐𝒉𝒆𝒔𝒉_𝒆𝒔𝒇𝒂𝒉𝒂𝒏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌻چند نکته برای بهبود مهارت‌های پژوهشی ۴. نسبت به پاسخ‌های شوک‌آور و غافلگیرکننده موضع نگیرید. 🌿 پژوهش خوب در واقع یافتن پاسخ برای سوالات پژوهشی شماست، نه لزوماً راهی برای تأیید آنچه از قبل فکر می‌کرده اید یا باور داشته‌اید. 🤔 🌻صرف جستجوی گزاره‌ای برای تأیید یک فرض پژوهشی، بسیار محدودکننده است، زیرا به طور عمدی در گزینش نتایج پژوهشی اثر می‌گذارد و شما را قادر به درک دقیق‌تری از موضوع نمی‌سازد. 🚫 🌿 لذا یک پژوهشگر هنگامی که تحقیق می‌کند، ذهن خود را باز نگه می‌دارد تا بتواند عمیقاً مسائل گوناگون را واکاوی کند و در برابر پاسخ های مخالف یافته شده، جبهه نمی گیرد. 👌 @pajohesh_esfahan ┅┅❀🍃🌱🌻🌱🍃❀┅┅
. 🧩 تبدیل مسئله به سوال 🔸با اضافه کردن پنج قید می توان یک مسئله را به سؤال پژوهشی تبدیل کرد، این قیود ممکن است در سؤال درج شوند یا کلمه ای که اشاره به آنها دارد در سؤال وجود داشته باشد.👇 1️⃣ تبار علمی اولين قيد، تبار علمی و یا دانش و یا آن معرفت و رشته علمی است که باید مشخص بشود؛ 🔸به عنوان مثال الزامات عمل به روش تغافل در تربیت، در کدام دانش می تواند مورد بحث قرار بگیرد؟ 🔹 آیا الزامات مد نظر محقق، الزامات اجرایی است، الزامات علمی است، الزامات تربیتی است، الزامات اخلاقی است، چه نوع الزاماتی است؟ 🔸 گاهی از خود واژه می توان متوجه دانش مورد نظر شد، چرا؟ چون فقط در آن دانش مطرح می شود. 🔹 مثلا وقتی می گوئید شرایط استصحاب، دیگر لازم نیست، بگوئید شرائط استصحاب در علم اصول، چون همه می دانند استصحاب، یکی از موضوعات اصولی ست، ولی در موارد مبهم، باید تبار علمی مشخص شود. 🧩 پس ❌یا باید واژه ای را که بیانگر آن رشته و تبار علمی است به سؤال تحقیق اضافه کرد و یا عنوانی و کلمه ای باشد که تعیین کننده تبار علمی موضوع است. @pajohesh_esfahan ┗━━❦★🍃━━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حماسه غدیر.pdf
5.01M
★ 🔖 کتاب ارزشمند: حماسه غدیر 🔖 تألیف: محمد رضا حکیمی، چاپ بیست و ششم @pajohesh_esfahan ┅❀◇✿❥💌✿❥◇❀┅
مهارت پژوهشگری 👨‍💻
★ 🔖 کتاب ارزشمند: حماسه غدیر 🔖 تألیف: محمد رضا حکیمی، چاپ بیست و ششم #منبع_شناسی #معرفی_کتاب
★ 📗کتاب حاضر حاوی شرح، نقد و تفسیری است بر کتاب «الغدیر فی الکتاب و السنه و الادب» نوشته «عبدالحسین امینی»، که طی آن حادثه غدیر و تعریف آن از دیدگاه شیعه و سنی به تفصیل بیان شده است. نویسنده در این کتاب خوانندگان را به این سمت سوق می‌دهد که غدیر و پذیرش ولایت علی -علیه السّلام- راهی است که مسلمانان باید به آن بپیوندند تا اسلام پایدار بماند. 📗این كتاب با تاكید بر اهمیت واقعه‌ غدیر، شخصیت بزرگ علامه امینی و کتاب گرانقدر وی «الغدیر فی الکتاب و السنه و الادب» را می‌شناساند. حكیمی در این کتاب با دلایل و احادیث فراوانی اثبات می‌كند که مسلمانان بعد از پیامبر اکرم -صلی‌الله‌علیه‌و‌آله- باید «ولی» می‌داشتند، اگر هیچ نصی بر انتصاب حضرت علی -علیه السّلام- بر این امر موجود نبود، باز شایسته‌ترین و لایق‌ترین فرد، وجود مقدس حضرت امیر -علیه‌السّلام- بود. مؤلف برای تأیید این موضوع ده‌ها شاهد از سخنان بزرگان و علمای شیعه و اهل سنت با ذکر دقیق منبع عنوان می‌كند. 📗از حکیمی دو کتاب ذیل عنوان حماسه غدیر منتشر شده است: یکی در ۶۰۲ صفحه، به قطع وزیری، که نخست در سال ۱۳۵۵ منتشر گردید، و دومی در ۳۵۴ صفحه، به قطع رقعی، در همان تاریخ. کتاب اول گردآوری و نگارش است، و کتاب دوم یکسره نگارش، و همواره همین کتاب چاپ می‌شود. کتاب اول در چهار بخش بسامان شده است: «مدخل»، «گردانیده‌ها»، «نوشته‌ها» و «سروده‌ها». بخش اول به قلم حکیمی است و درباره واقعه غدیر، کتاب الغدیر و علامه امینی. بخش دوم ترجمه نامه‌هایی است در ستایش از الغدیرکه چند تن از فاضلان، به تقاضای حکیمی، آن را انجام داده‌اند. در بخش سوم ۲۴ مقاله درباره کتاب الغدیر گردآوری شده است. و سرانجام در بخش چهارم، قصیده‌ای است با عنوان «بر بلند قله اهرام»، شامل شصت بیت، و سروده حکیمی. 📗کتاب حاضر، با عنوان حماسه غدیر، شامل بخش اول همین کتاب است و یکسره به قلم او. این کتاب جلد دوم از مجموعه «مرزبانان حماسه جاوید» است و تا به حال بیش از بیست بار تجدید چاپ شده. همچنین قابل ذکر است که چکیده این کتاب، به همت مجموعه فرهنگی امام صادق -عليه السّلام- میبد تدوین گشته، که در ۱۲۰ صفحه پالتویی و توسط انتشارات دلیل ما به چاپ می‌رسد. 🪄 ★᭄ꦿ↬@𝒑𝒂𝒋𝒐𝒉𝒆𝒔𝒉_𝒆𝒔𝒇𝒂𝒉𝒂𝒏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
° جشنواره ملی بانوی هزاره ی اسلام «بزرگداشت حضرت خدیجه سلام الله علیها» 🔖در دو بخش ادبی و هنری 🖇با محوریت 📌1.موضوع اجتماعی «زن، زندگی، سلامت، خانواده» با ارائه معیار صحيح از زندگی حضرت خدیجه(س) 📌2.نقش زن در تحولات اجتماعی با بررسی موردی نقش حضرت خدیجه(س) در پیشبرد اسلام 📌3.ویژگی های الگوی معیار با محوریت شاخصه های الگویی حضرت خدیجه(س) برای زن معاصر 📌4.تجسم مادر نمونه با تکیه بر نقش مادری حضرت خدیجه(س) 📌5.تجسم همسر نمونه با تکیه بر نقش همسری حضرت خدیجه(س) 📌6.درایت و عقلانیت زن در مواجه با وقایع اجتماعی با بررسی زندگی حضرت خدیجه(س) 🖇 مهلت ارسال آثار: تا تاریخ 20 شهریور ماه 1402 🖇 زمان اختتامیه: 4 مهر ماه 1402 🔖 کسب اطلاعات بیشتر: 📩پیام رسان ایتا https://eitaa.com/b_Islam 📩پیام رسان روبیکا https://rubika.ir/b_Islam ➣•°•° ↬@𝒑𝒂𝒋𝒐𝒉𝒆𝒔𝒉_𝒆𝒔𝒇𝒂𝒉𝒂𝒏 °
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✦ ⚛️ «فعل مجهول» را بجا استفاده کنیم! 🔻از گرته برداری های دستوری مترجمان ما، یکی این بوده است که فعل های مجهول زبان انگلیسی را به فعل مجهول فارسی برگردانده اند. 🤔 🔺با عنایت به ساختار دستوری متفاوت این دو زبان، بسیاری از فعل های مجهول که در زبان ما رایج شده اند، هیچ توجیه منطقی ندارند. 🔻فراموش نکنیم که فعل باید به صورت معلوم به کار رود؛ مگر آن که به جهتی، همچون تخفیف یا تعظیم یا ناشناخته بودن فاعل، مجهول بودنش ضرورت یابد. ❊᪣᪣❊᪣᪣❊᪣᪣❊᪣᪣❊ ⚛ مثال: ❌ از سوی ادیبان ابراز شده است که …. ✅ ادیبان ابراز کرده اند که … ✍️ حسینی (ژرفا)، ابوالقاسم، بر بال قلم: چهل درس در قلمرو ادب پارسی و آیین نگارش، قم، انتشارات ظفر، ۱۳۸۰، ص۹۳. ╭┅───🦋────┅╮ @pajohesh_esfahan ╰┅─────🦋──┅╯
؛༻ 🏷 خوب... بعد از اینکه رابطه فیش با پاراگراف رو خدمتتون گفتم، الان نکاتی راجع به فیش برداری رو با هم مرور می کنیم: 🔖 فیش برداری می تواند، به شکل سنتی یا رایانه ای انجام شود. اصولی کلی در نگارش فیش وجود دارد که اگر آموخته شود، تفاوتی در نوع نگارش فیش وجود ندارد. 🔖 فیش های دستی در سایز های مختلف وجود دارد. فیش ها هیچگاه نباید از بین روند تا بتوانند در تحقیقات آینده کمک کنند، باید سایز آنها به گونه ای باشد که بتوان به راحتی آنها را دسته بندی کرد و استفاده نمود. 🔖 در فیش های رایانه ای نیز فولدرها، کار کلیر بوک ها را انجام می دهند و یک دسته از اطلاعات کلی در آنها جای می گیرند و فولدرها را باید دسته بندی کرد. 🔖 فایل های رایانه نیز همانند فیش هستند که کوچک ترین جزء است. هر فیش برای یک مطلب استفاده می شود و اگر مطلب از یک فیش بیشتر شد، از علامت ---> برای فیش اول و برای فیش دوم از علامت <--- می توان استفاده کرد. البته این کار، دلخواهی و پیشنهادی ست و هر نمادی قابل استفاده هست. 🔖 در قسمت روی فیش کاغذی، محتوا می آید و در قسمت پشت فیش، نظر شخصی نوشته می شود. (2) ‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎🪄 ★᭄ꦿ↬@𝒑𝒂𝒋𝒐𝒉𝒆𝒔𝒉_𝒆𝒔𝒇𝒂𝒉𝒂𝒏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ناگفته هایی از حقایق عاشورا.pdf
1.77M
★ ● کتاب: ناگفته هایی از حقایق عاشورا ● تألیف: آیت الله سید علی حسینی میلانی •این کتاب، در سه محور «ریشه ها، وقایع و پیامدها»ی واقعه عاشورا نگاشته شده است. ابتدا و قبل از ورود به بحث اصلی، طی تحلیلی جامع، برخوردهایی را که در طول تاریخ از سوی اصحاب سقیفه با این حادثه تاریخی شده، دسته بندی و سپس در بخش اصلی کتاب سیر تاریخی منجر به شهادت حسین بن علی (ع) را با بررسی نقش معاویه، نقش یزید و نقش کوفیان، در ۳ بخش جداگانه به تفصیل، نقل و بررسی می کند. •خصوصیّتی که این کتاب را از سایر نوشته های موجود در این زمینه متمایز می کند، دیدگاه جدید و موشکافانه ای است که آشنایی با آن و مطالب نادرش در خصوص بررسی افراد، وقایع و شرایط تاریخی، به احتمال زیاد، خواننده را در فضایی نو در نگاه به عاشورا قرار خواهد داد و متوجه خواهد شد که چه بسا «شیعیان بیوفای کوفه» غلط مشهوری بیش نباشد و اینکه چه نقشه ها و اهدافی در پس پرده نگه داشته شده و واقعیت از سوی چه کسانی دگرگون گشته است. •نتیجه نهایی مطالعه این کتاب تحول اساسی در نگاه ما به حرکت امام معصوم و شرایط تاریخی خواهد بود و نقش ایشان را در حفظ اسلام در شرایطی متفاوت با آنچه تاکنون ترسیم شده، خواهیم فهمید. •طرحی را می بینیم که در آن، معاویه نقشه نابودی کلی اسلام را کشیده بود و با تدبیر خلیفه الاهی، نتیجه، کاملا عکس آنچه می پنداشتند رقم خورد و بنی امیه را که آرزوی حکومتی ابدی در سر داشتند، در دهه ای ریشه کن ساخت. ● فایل صوتی این کتاب ارزشمند را می توانید از اینجا تا اینجا دریافت نمایید. ༺@𝒑𝒂𝒋𝒐𝒉𝒆𝒔𝒉_𝒆𝒔𝒇𝒂𝒉𝒂𝒏༻
🧩 تبدیل مسئله به سوال 🔸در پست قبل گفتیم با اضافه کردن پنج قید می توان یک مسئله را به سؤال پژوهشی تبدیل کرد و به یک مورد آن اشاره کردیم! این قیود ممکن است در سؤال درج شوند یا کلمه ای که اشاره به آنها دارد در سؤال وجود داشته باشد.👇 2️⃣ رویکرد (دیدگاه) پژوهشی 🔸دومین قید رویکرد برای تبدیل مسئله به سؤال پژوهشی، مکتب و دیدگاه است. 🔸 در هر دانشی، مکاتب، رویکرد ها و دیدگاه های مختلفی مطرح هستند؛ در دانش تفسیر، اصول، علوم تربیتی، فقه، روانشناسی، و... در تمام دانش ها؛ مکاتب، رویکردها، دیدگاه ها و صاحب نظران فراوانی وجود دارد، چه بسا بتوان یک موضوع را در یک دانش از رویکردهای مختلف بررسی کرد. 🧩 مثلا حقیقت وحی یا تعریف وحی از دیدگاه علامه طباطبایی، محققی که در سوال اصلی دیدگاه علامه طباطبائی را قید می کند، در تحقیق خود به رویکردهای دیگر مراجعه نخواهد کرد و از دیدگاه فخر رازی یا فیض کاشانی در تفسیر صافی در پژوهش خود استفاده نخواهد کرد. 🔸پس دومین قیدی که به مسئله اضافه می شود تا مسئله را به سؤال پژوهشی تبدیل بکند، تعیین رویکرد، مکتب و دیدگاه در ذیل آن دانش و رشته علمی است.👌 @pajohesh_esfahan ┗━━❦★🍃━━━━━┛