eitaa logo
گلشن معروف
73 دنبال‌کننده
102 عکس
62 ویدیو
9 فایل
ویژه پان مرکزی ارتباط با golshanmaroof@
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷گلشن معروف 🌷 درس صد وبیست ویکم ✳️ اولویت های کار دولت مردان چیست ❗️ کدام بهتر است کمک ‌نقدی یا حل بنیادی مشکل مسکن ❓ ماهی دادن یا دادن ابزار ماهیگیری❓ این روز ها دولت قول داده که به حساب ده میلیون ایرانی گرفتار مشکل اقتصادی هرکدام صد هزار تومان برای چهار ماه واریز کند.. این حمایت دیر هنگام‌ در این فضای حاکمیت کرونایی مورد موافقت مجلس وغالب مردم قرار گرفت و می تواند نقش آرام بخش برای گروه های از محرومان محض باشد.. ✳️ اما وصد اما🔰 دولت اگر به وظیفه قانونی خودش در تامین زمین مسکن هر ایرانی عمل کند نیمی از مشکل مردم بی خانمان برای یک عمر حل می شود وکمتر کسی گرفتار چنین اوضاع بد اقتصادی می شود.. کشور ما الحمد لله در اطراف غالب روستاها زمین موات وبایر فراوان دارد وجمعیت انبوه شهرهای بزرگ ما نود در صد مهاجران وفراریان همین روستاها وشهرهای کوچک اند. اگر نهادها وشرکتهای بزرگ زمین خواری وابسته به دولت یعنی سازمان محیط زیست وسازمان ملی مسکن و زمین شهری وبنیاد مسکن دست از سر آهوان روستا و زمین های آن برمی داشتند این آهوان مطلوم با بچه هایشان در روستاها براحتی زندگی می کردند واین چنین فقیر و آواره شهر ها نمی شدند وبه تولید گوشت و کرک و شیر ادامه می دادند. امروز روستاییان براستی چون‌آهوانی مطلوم در محاصره گرگهای بی رحم گرفتار شده از روستاها به شهرها پناهنده شده اند البته هم خودشان در عذاب اند هم یکدیگر را عذاب می دهند هم دولت ها نمی دانند با این خیل اوارگان چه کنند ؟. 🔅 وقتی روستایی در زادگاهش کار ومسکن ندارد،چگونه در انجا بماند وبه تولید کشاورزی ودامی ویا صنعتی بپردازد . همه می دانیم: اصل ۳۱ قانون اساسی می گوید: "داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است. دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند." بنیاد مسكن انقلاب اسلامی در تاریخ 21 فروردین سال 1358 به فرمان حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی‌ایران به منظور تأمین مسكن محرومان ومتولی توسعه و عمران روستاهای كشور و ساخت واحدهای مسكونی شهرها در چارچوب سیاست‌ها و برنامه‌های دولت جمهوری اسلامی‌ایران تشكیل گردیده است ❇️وزارت راه وشهر سازی و نهادهای مسئول زمین ومسکن اگر به وطیفه خود در عرصه مسکن عمل می کردند امروز مشکل : ✔️ مهاجرت ✔️ بیکاری ✔️ طلاق ✔️ ازدواج ✔️ اشتغال ✔️ ترافیک ✔️و مشکل پیری جمعیت نداشتیم . 🔅 بعلاوه بسیاری ازمشکلات فرهنگی واخلاقی هم مولود بزرگ شدن بی حساب وکتاب شهرها وضعیف ولاغر شدن روستا هاست.. مردم در روستاها معمولا اهل تولید وصداقت اند در شهرها به دلیل در امد های نامشروع غالبا گرفتار مصرف گرایی و تزویر وفریب می شوند .. ❇️ نهادهای مرتبط با زمین ومسکن بجای انکه در خدمت مردم ومسکن مردم روستا و شهر باشند خود بزرگترین مانع در برابر دست یابی به مسکن ‌وتولید واقتصاد کشورند . دولت ودولتمردان اگر شر این عوامل احتکار کلان زمین و قوانین ضد تولید را از سر روستاها کم‌کنند نیاز به شناسایی و مالیات بستن بر خانه های خالی شهری و پرداخت بسته های حمایت معیشتی ندارند .. والسلام ✍ محمود مهدی پور ۶/۹/۱۳۹۹ش.
🔷 وقت داریم ♦️ وقت نداریم تا حالا با خود فکر کردید که در یک شبانه روز برای چه کارهایی وقت دارید و برای چه کارهایی وقت ندارید خودتان پاسخ دهید برای خوابیدن برای خوردن برای تماشای تلویزیون برای وررفتن با گوشی موبایل برای دورهمی برای صحبت تلفنی ووو برای مطالعه کتاب برای عبادت برای احوال پرسی از اقوام برای یادگرفتن مسائل شرعی برای یادگرفتن قرآن برای مطالعه سیره ۱۴معصوم برای تربیت فرزندان برای رسیدگی به پدر و مادر برای تحقیق در امر تولید و کسب و کار برای بالا بردن تخصصمان در زمینه شغلی برای مشورت گرفتن برای حل مشکلات ووو برای دیدن سریال دلخواهتان چقدر حاضرید وقتتان را تنظیم کنید برای نماز اول وقتتان چی ؟ و و و و حالا قضاوت کنیم چرا زندگی امروز این همه مشکل داره دیگران مقصرند بجای خود .. من شما چی ؟ بیائیم قبل از قضاوت دیگران اول خودمان را قضاوت کنیم . و حداقل برای آن قسمتی که خودمان مقصریم کاری کنیم . انشاءالله
پیام رهبر انقلاب درپی ترور دانشمند هسته‌ای شهید محسن فخری‌زاده حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پی ترور دانشمند هسته‌ای شهید، دکتر محسن فخری‌زاده پیامی صادر کردند. متن پیام به این شرح است: بسم‌الله الرحمن الرحیم دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ئی و دفاعی کشور جناب آقای محسن فخری‌زاده به دست مزدوران جنایتکار و شقاوت‌پیشه به شهادت رسید. این عنصر علمی کم‌نظیر جان عزیز و گرانبها را به خاطر تلاشهای علمی بزرگ و ماندگار خود، در راه خدا مبذول داشت و مقام والای شهادت، پاداش الهی اوست. دو موضوع مهم را همه‌ی دست‌اندرکاران باید به جِدّ در دستور کار قرار دهند، نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن، و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه‌ی بخشهائی که وی بدانها اشتغال داشت. اینجانب به خاندان مکرم او و به جامعه‌ی علمی کشور و به همکاران و شاگردان او در بخشهای گوناگون، شهادت او را تبریک و فقدان او را تسلیت میگویم و علو درجات او را از خداوند مسألت میکنم. سیّدعلی خامنه‌ای ۸ آذرماه ۹۹
🌷 گلشن معروف 🌷 درس صد وبیست ودوم 🌴 راهکار اصلاح بنیادی جامعه چیست؟ اصلاح جامعه دوگام اساسی دارد : ⛳️ اصلاح روحانیت ؛ ⛳️اصلاح مدیریت ؛ تااین دونهاد بسیار موثر اجتماعی اصلاح نشود . اصلاح بنیادی جامعه امکان پذیر نیست ، زمام اندیشه دینی واحکام فردی واجتماعی در دست عالمان دین است . و زمام زندگی و برنامه های دنیای مردم در دست حاکمان و مدیران . عالمان قانون الهی را اعلام می کنند و به قوانین مجلس شورا اسلامی مشروعیت می بخشند . مدیران مجری قوانین وفتاوی عالمان دین در جامعه محسوب می شوند . ♦️مدیران کشور حق ندارند طبق میل ونظر خویش بدون تایید ولی فقیه وفقهای نگهبان هیچ سیاست ومصوبه ای را اجرا کنند یا اسناد ومعاهدات بین المللی را بدون عرضه بر قران ‌وسنت وسیره وفقه اسلامی بپذیرند وبه مورد اجرا گدارند. .میزان مشروعیت این اسناد وقوانین ،نظر فقهای اسلام وشورای عالی موضوع شناسی یعنی مجلس شورای اسلامی است . 🔷 پاسداری از استقلال کشور و استقلال جامعه اسلامی در برابر کفار شرط صلاحیت ومشروعیت دولت هاست دولتهای وابسته به کفار شرعا معزول اند . مردم مسلمان هم دین واخرت خودرا دوست دارند وهم نان واب وزندگی ومنافع دنیوی خود را می خواهند. وبا زبان و دل خود این دعای قرآنی و ایه نورانی را تکرار می کنند . ربنا آتنا فی الدنیا حسنه وفی الآخره حسنه و قنا عذاب النار 🔅اصلاح نظام آموزش"مواد ومتون واستادان " 🔅؛ اصلاح نطام‌ پژوهش واجتهاد وصدور فتاوی 🔅اصلاح نطام اقتصاد حوزه ها 🔅 اصلاح نطام تهذیب وپرورش حوزویان 🔅اصلاح نظام تبلیغ ورسانه ( منبر وقلم ) 🔅 اصلاح نطام اطلاع رسانی وارتباطات ودیگر بخشها ومدیریت های درون حوزوی بنیادی ترین گام در اصلاح جامعه دینی است . ✴️ خشت اول در اصلاح راستین کشور؛ اصلاح انگیزه ها ونیت ها وتربیت ایمانی واخلاقی نسل نو و طلاب جوان ا ست . 🔷رسالت حوزه ها رسالتی جهادی وانبیائی است وهرکس به حوزه به عنوان سکوی دستیابی به مال ومنال وجاه وجلال دنیوی نگاه می کند اشتباها بدین جا آمده و در ساختار پدیرش حوزه ها باید هدایت یا تصفیه شود . در تداوم خدمت رسانی وتدریس و تحقیق وقضاوت وامامت جمعه‌وجماعت و دیگر مشاعل روحانی باز حوزویان باید الگوی دانش وبصیرت و زهد وساده زیستی وایثار ودلسوزی برای امت باشند. یک روحانی هرگز در شمار مرفهان بیدرد قرار نمی گیرد وخانواده او هم باید بدانند که هرکه دارد هوس کرببلا بسم الله . قران در آیه ۲۸ سوره احزاب صریحا به خانواده پیامبر هشدار می دهد ... يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ إِن كُنتُنَّ تُرِدْنَ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا وَزِينَتَهَا فَتَعَالَيْنَ أُمَتِّعْكُنَّ وَأُسَرِّحْكُنَّ سَرَاحًا جَمِيلًا ﺍﻱ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ! ﺑﻪ ﻫﻤﺴﺮﺍﻧﺖ ﺑﮕﻮ : ﺍﮔﺮ ﺷﻤﺎ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺩﻧﻴﺎ ﻭ ﺯﻳﻮﺭ ﻭ ﺯﻳﻨﺘﺶ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﺑﻴﺎﻳﻴﺪ ﺗﺎ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭﺗﺎﻥ ﻧﻤﺎﻳﻢ ﻭ ﺑﺎ ﺭﻭﺷﻲ ﭘﺴﻨﺪﻳﺪﻩ ﺭﻫﺎﻳﺘﺎﻥ ﻛﻨﻢ . چهار خطر بزرگ در کمین جامعه اسلامی عبارت است : انحراف فکری وعملی حوزویان انحراف فکری وعملی خانواده های آنان انحراف فکری یا عملی مدیران عالی ومیانی انحراف فکری ویا عملی فرزندان منسوبین مدیران وعالمان تحصیل وسکونت فرزندان و وابستگان مسئولان فکری واجرایی کشور در بلاد کفر ریشه بسیاری از مشکلات کنونی کشور است. والسلام ۹/۹/۱۳۹۹ ش. ✍ محمود مهدی پور
🌷گلشن معروف ⛳️ درس صد و بیست و سوم شفافیت یا پنهان کاری ❓ کدام معروف و کدام منکر است❗️ در این جا چند موضوع باید به تفکیک مورد بحث قرار گیرد :. 1⃣ صداقت ودروغگویی 2⃣ کتمان و افشای اسرار 3⃣ ادبیات عمومی وادبیات تخصصی. 4⃣ بلاغ مبین ومبهم گویی. ✴️ بدون شک عموم پیامبران سه ویژگی مهم وشاخص داشته اند : ۱.صداقت. ۲.سخن گفتن به زبان عمومی. ۳.ابلاغ روشن وبدون ابهام ✴️ از سوی دیگر جناح مقابل از شیوه فریب و دغل کاری و دروغ وکتمان حقایق از امت و ملت استفاده می کند. و با اصطلاحات نا مفهوم ودوپهلو شیوه ها وادبیات واصطلاحات ویژه پنهان کاری سخن‌می گوید. در پی محروم کردن جامعه از علوم ودانشهای ضروری و مفید است. حیله های شیطانی برای احتکار دانش واگاهی وبی خبر نگهداشتن مردم از اقدامات خائنانه و زیانبار بکار می برد.. ✴️ البته هیچ انسان عاقلی همیشه ودر همه جا همه آهداف و روشها واطلاعات خود را اظهار نمی کند . کم حرفی در برابر پر گویی سکوت بجا در برابر کلام بی جا . رازداری و تقیه در برابر افشاگری هر کدام نوعی ارزش و اقدامی عاقلانه و مایه نجات و رهایی از چنگ شیاطین پنهان و آشکار است . نه هر شفافیتی ارزش است ونه هرگونه پنهان کاری گناه ♦️ .✴️ پذیرش شفافیت اسرار هسته ای و پذیرش نظارت کفار و دشمنان اسلام بر اسرار نظامی و دفاعی کشور از گناهان کبیره وکوتاه آمدن ازاصل استقلال امت اسلامی است . شفافیت در برابر دشمن نشان حماقت وشفافیت در برابر دوست نشان صداقت است . ✴️راستی چرا در طب مدرن نام بیماری ها بایدانگلیسی و تخصصی و با اصطلاحات فرنگی باشد ونام داروها برای جامعه فارس زبان باید به انگلیسی نوشته شود هم نام ابزارها و موازین و روشها در قالب واژه های تخصصی انگلیسی بیان شود . ✴️همانهایی که در زندگی مسلمین خواهان شفافیت هستند سر تا پای زندگی و فعالیت های اقتصادی ونظامی وامنیتی و بهداشتی و درمانی و فرهنگی آنان پر از اسرار مگو و پنهان ودر لایه های متعدد محرمانه و سری وفوق سری و خصوصی ودارای درجه بندی پخش ونشر است . 🔅پذیرش و کاربرد واژه پروتکل در فعالیتهای هسته ای و بهداشتی درمانی؛ نشان پنهان کاری در اهداف؛ آرمان ها روشها؛ و اقدامات بیگانگان در کشورهای اسلامی است. اینجاست که نقش برنامه هایی مثل "فارسی را پاس بداریم. " و اهمیت فرهنگستان زبان‌ و ادب فارسی و معادل آفرینی برای واژه های بیگانه روشن می شود . ✍ محمود مهدی پور ۱۲/۹/ ۱۳۹۹ ش.
🌹گلشن معروف 🌷 درس ۱۲۴✴️ ✳️ پرسش برای آموزش احکام به جامعه چه باید کرد ؟❓ پاسخ 🔰 بسم الله الرحمان الرحیم شورای عالی وستاد آموزش احکام با دبیر خانه‌ای فعال در یکی از معاونت های حوزه مثلادر معاونت تبلیغ حوزه به منظور هماهنگی و همکاری و نظارت بر روند آموزش احکام در نظام اموزشی کشور وجامعه تشکیل شود .. سایتها وپرتالها ؛ وبلاگها و گروههای علمی وتبلیغی و نشریات کاربردی و تخصصی مرتبط با آموزش احکام در سایت جامع احکام دین در ستاد عالی اموزش احکام ؛متمرکز و معرفی وتکمیل شوند . مراکز فعال احکام در فضای مجازی کانال های و گروههای اجتماعی فعال در این زمینه استادان موفق در زمینه احکام نرم‌افزار های آموزش و پژوهشی آماده در موضوع احکام وروشهای تدریس آن نشریات خاص احکام و نشریات حاوی بخش مطمئن احکام شناسایی گردد ابزار های آموزش احکام مثل کتاب ؛نشریات همایش ؛ بازی ها؛ ؛ نقشه ها فیلم ها وموزه های آموزشی و نرم افزار جامع استفتائات مراجع عظام گرد آوری گردد. فیلم ها آموزشی موشن گرافی پادکست عکس نوشته ؛ نقاشیهای اموزشی؛ واشعار اموزش احکام؛ تولید وتکثیر وتبلیغ شود دوره های اموزش حضوری وغیر حضوری احکام برای اصناف وسطوح گوناگون برنامه ریزی شود روشهای تدریس احکام در حوزه ودانشگاه در مهدها دبستان دبیرستان دانشگاه طراحی به صورت کارگاهی طراحی و اجرا شود آموزش احکام در رادیو تلویزیون ملی واستانی وبین المللی پیگیری شود . پیشگامان و استادان قدیم و جدید نیروهای فعال در تربیت مدرس احکام وتبلیع و. وتحقیق ا آن مثل اقایان فلاح زاده مشفقی پور حسین وحید پور آقای محمد وحیدی مشهد مهدی احدی بنی هاشمی مسئولان استفتائات دفاتر مراجع عظام ونیروهای فعال در فقه اصناف و بسیج اصناف اتحادیه ها و اتاق اصناف در زمینه احکام شناسایی وبا هم هماهنگ شوند حجج اسلام محمود اکبری محمدحسین فلاح زاده سید محمدتقی علوی عبد الرحیم موگهی محمد جواد افتخاری محمود صادقی جلیلی باهر ید الله مقدسی سید جعفر ربانی وو.. گروه تخصصی و رشته تخصصی آموزش احکام در حوزه مقدسه راه اندازی شود کتبی در قالب درسنامه احکام در سطوح عمومی وصنفی اماده شود زمان های مطلوب برای احکام شناسی عمومی وصنفی بررسی وانتخاب گردد. اردوهای اموزش احکام صنفی طراحی واجرا گردد. قبل از همه احکام وزارتخانه ها تدوین وقوانین با احکام شرعی هر وزارتحانه هماهنگ شود وحلال وحرام کار دولت مردان وکار گزاران به تعداد وزارتخانه ها ومدیران کلهای هر وزارتخانه تحقیق وتدوین شود احکام مشترک اصناف و احکام خاص هر صنف تولیدی توزیعی وخدماتی واصناف تخصصی برای تدریس ومطالعه آماده گردد. نهاد هایی مثل آستان قدس رصوی استان مقدس حصرت معصومه س نهاد نمایندگی در دانشگاهها شازمان تبلیعات اسلامی ودفتر تبلئعات اسلامی دفاتر سیاسی عقیدتی نیروهای مسلح و سازمان اوقاف کازهایی در این زمینه کرده اند که باید ارشیو ی از آنان فراهم شود دفاتر برخی مراحع احکام پزشکی احکام بانوان‌ واحکام دانش آموزان احکام دانشجویی منتشر کرده اند که پشتوانه فعالیت ستاد عالی آموزش احکام است . کارهای مرکز موضوع شناسی احکام ستاد ترویج احکام و موسسه منادی" مرکز نش احکام دین" و ستاد نماز و زکات وپژوهشکده حج وزیارت بررسی شود. مباحث بنیادی مثل احکام و قوانین بین المللی توحید فتوا وقوانین اجتماعی رابطه احکام و قوانین مجلس شورا و مصوبات دولتها ونهاد های زیر مجموعه ان از پژوهشهای مهم حوزه آموزش احکام است . در زمینه تاسیس نهاد عالی ومرکزی آموزش احکام دین مسائلی مثل برآورد وتامین بودجه تحقیق بودجه آموزش وتبلئع بودجه تولید فیلم ونشریات احکامی وعیره ضروری است در روش تبلیغ واموزش بررسی کار رقبای خارجی و داخلی ودیگر ادیان وفرق مثل وهابیت و کشور های خلیج و دیگر گروهها صروری است . سه نگاه جداگانه به احکام لازم است احکام عبادی ورابطه انسان وخدا احکام روابط اصناف و اشخاص احکام روابط دولت و اصناف وافراد احکام نهادهای دولتی و شبه دولتی مثل شهرداری ها وسازمان های وابسته به دولت از دیگر پزوهشهای لازم است . بررسی مشاغل حلال و حرام بررسی کالاهای حلال و حرام بررسی احکام اصناف تولیدی توزیعی خدماتی و تخصصی و احکام مصرف هرکالا جدا گانه صرورت دارد یک دفتر از " فقه وزندگی" باید خاص احکام گمرک‌ و احکام واردات وصادرات به کشور های اسلامی و غیر اسلامی و کشورهای درحال جنگ وصلح و دوست ودشمن‌باشد .. اللهم وفقنا لما تحب وترضی والسلام علیکم‌ ۱۶/ ۹/ ۹۹ ش ✍ محمود مهدی پور .
♦️ باخت اخلاق در داو قمار ✅یکی از پدیدهای قابل توجه در شبکه های اجتماعی در یکی دو سال اخیر تبلیغات روزافزون برخی چهره های شناخته شده برای راه اندازی سایت های و است. قماربازان از سایت های اینترنتی برای انتقال پول و از شبکه های اجتماعی برای تبلیغ کارهای خود استفاده می کنند. بررسی فرایند فعالیت آنها از منظر اخلاقی نشان دهنده برخی معضلات و چالش های جدی در این زمینه است. ✅از این رو کار آنها به دلایل زیر غیراخلاقی محسوب می شود: 🔻1. سوءاستفاده از اعتماد مخاطبان: بازیگر یا خواننده ای که در طی زمان اعتماد چندین هزار، و گاه چندین میلیون فالوور و عضو را به خود جلب کرده، وقتی از شهرت خود برای ترویج سایت های قمار و شرط بندی استفاده می کند، در واقع از مخاطبان خود استفاده ابزاری کرده و به اعتماد آنان خیانت می کند. 🔻2. ضرر زدن به کاربران: افراد یا خانواده هایی که در دام این سایت ها می افتند معمولا هم سرمایه شان را از دست می دهند هم خود دچار مشکلات و اختلافات خانوادگی می شوند. 🔻3. ترویج طمع و تنبلی، و تضعیف ارزش کارِ مفید: لازمه رشد و تعالی یک جامعه، وجود روحیه تلاش و تکاپو و سوق دادن سرمایه های مردم به سمت کارهای تولیدی و اشتغال زاست. بنابراین، کار کسانی که به طمع کسب ثروت زیاد و بدون زحمت و سریع سرمایه خود را به جیب قماربازان می ریزند، غیراخلاقی محسوب می شود. 🔻4. فریب مخاطب: گردانندگان و تبلیغ کنندگان سایت های قمار با نمایش یک زندگی مرفه و جذاب از خود، به کاربران ساده دل این گونه القا می کنند که با شرکت در شرط بندی ها و قماربازی ها صاحب چنین زندگی و سرمایه ای خواهند شد؛ در حالی که در عالم واقع چنین اتفاقی نمی افتند بلکه عمده سرمایه به جیب صاحبان و مبلغان سایت های می رود. کاربران هم با خود نمی اندیشند که اگر قرار بود همه کسانی که در این عرصه وارد می شوند چنین سرمایه و زندگی ای را به دست بیاورند که دیگر قمار کردن بی معنا بود. 🔻5. قانون شکنی: مسوولان سایت های قماربازی و شرط بندی عمدتا در کشورهای دیگر هستند ولی برای دریافت پول مخاطبان خود از درگاه های معتبر پرداخت در داخل کشور استفاده می کنند واین خود یکی از عوامل اعتماد افراد به آنها است. ظاهرا کسانی در داخل کشور به بهانه انجام کارهای مالی خود مجوز چنین درگاه هایی را کسب می کنند و سپس آنها را به قماربازان اجاره می دهند. 🔻6. ترویج گفتار و رفتارهای غیراخلاقی: اینفلوئنسرهایی که در کار مدلینگ هستند، یا برخی بازیگران و خوانندگان تازه کار، یا حتی افرادی که هنر خاص و شغل مشخصی ندارند ولی به تبلیغ سایت های شرط بندی می پردازند، برای افزایش فالوورها و ممبرهای خود و در نتیجه جذب افراد بیشتر برای این سایتها، تا جایی که قوانین شبکه هایی چون اینستاگرام اجازه می دهد! معمولا به هر کار غیراخلاقی دست می زنند. از فحاشی و توهین به دیگران گرفته، تا نقض حریم خصوصی افراد از طریق انتشار اطلاعات شخصی شان، انتشار تصاویر نیمه عریان از خود، تمسخر و تحقیر رقبا، ایجاد دعواها و درگیری های ساختگی، بیان شوخی های جنسی، دروغ گویی، شایعه پراکنی، اظهار نظر در زمینه هایی که تخصص ندارند، و به طور کلی هرکاری که موجب جلب توجه دیگران شود. به همین خاطر است که می بینیم صفحات این افراد در شبکه های اجتماعی گاه پنج یا ده میلیون فالوور دارد یا لایوهایی که می گذارند چندصدهزار بیننده دارد. این در حالی است که صفحات شخصیت های علمی و تاریخی کشورمان در شبکه ها در بهترین حال چند هزار عضو دارد، یا نشست ها و کنفرانس های علمی که به صورت لایو برگزار می شود شاید دویست یا سیصد بیننده دارد. ✅چه باید کرد؟ 1. آگاهی بخشی مداوم به جامعه درباره آسیب های اخلاقی و ضررهای اقتصادی شرکت در قماربازی و شرط بندی. 2. مدیریت نیازهای و خواسته های مادی، و ترویج فرهنگ قناعت و دوری از طمع ورزی. 3. دقت در ارایه مجوز به متقاضیان درگاه های انتقال وجه، و تداوم نظارت بر فعالیت های آنها برای پیشگیری از سوءاستفاده از این درگاه ها. 4. ایجاد اشتغال برای جوانان و زمینه سازی برای بهبود وضعیت اقتصادی شهروندان (چون مشکلات اقتصادی یکی از عوامل موثر در اقبال به این سایت ها است). دکتر 20 آذر 1399 @harahmati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
: 💠 یک مسئله که من اصرار دارم روی آن تکیه کنم مسئله ی فضای مجازی است. آن چیزی که من روی آن تکیه می‌کنم این است که فضای مجازی دارد از بیرون از اختیارات ما اداره می‌شود. خب وقتی که ما می‌دانیم کسانی دارند فضای مجازی را که ما هم دست اندرکارش هستیم و مبتلا به ماست هدایت می‌کنند و مدیریت می‌کنند، ما نمی‌توانیم بیکار بنشینیم مقابل آن‌ها! ما نمی‌توانیم مردم‌مان را که با فضای مجازی ارتباط دارند بی‌پناه رها کنیم در اختیار آن مدیری که پشت پرده دارد فضای مجازی را مدیریت می‌کند. برای این است که روی این مسئله‌ی بنده این همه تاکید می‌کنم. نمی‌شود این مسئله را رها کرد و من میبینم که آن اهتمام لازم به خرج داده نمی‌شود... بیانات مقام معظم رهبری در دیدار تصویری با هیات دولت در ۹۹/۰۶/۰۲ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/240058421Cb84049d5f7 جبههٔ اسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebheh
✅حضرت امام خمینی(ره) : ♦️ما اگر یک رئیس جمهوری داشته باشیم که ناباب از کار در بیاید، همه چیزها از بین می رود. حالا هم ما مبتلا هستیم به تفاله هایش. برای هر فردی از افراد این ملت تکلیف است که حفظ کند اسلام را. مبادا مبتلا بشویم به یک نفر نابابی که ما را بخواهد ببرد طرف امریکا. ♦️ ما مکلفیم در امور سیاسی دخالت کنیم، مکلفیم شرعاً، افرادی که در حوزه ها هستند، باید دست از کارها بردارند و راه بیفتند توی این شهرها و روستاها و آن جاهای دورافتاده و کمک کنند.و اگر نکنند، فردا مسئول اند پیش خدا. اگر دخالت نکنند و یک صدمه ای به اسلام برسد، یک یک ما در محکمه عدل الهی مسئول هستیم، حفظ اسلام امروز به این است که رئیس جمهورش یک رئیس جمهور صحیح باشد. صحیفه امام، ج ۵۱، ص ۷۱-۵۱
چند نكته درباره صداى نامحرم‏ ✅1. شنيدن صداى زن نامحرم در صورتى كه به قصد لذت نباشد و سبب افتادن در گناه نشود، اشكال ندارد. ✅2. گوش دادن به آواز زن نامحرم در هر صورت، اشكال دارد. ✅3. اگر زن قرآن را به صورت ترتيل و ساده بخواند، گوش دادن به صداى او مانعى ندارد و اگر با صدا بخواند، جايز نيست. ✅4. شنيدن نوحه خوانى و مرثيه ثرايى زنان اگر مفسده نداشته باشد اشكال ندارد. ✅5. سخنرانى زن در مجلس مردان، اگر مفسده نداشته باشد اشكال ندارد. (منبع:احكام خانواده، آية الله مكارم، ص 55، س 127؛ جامع الاحكام صافى، ج 2، ص 161، س 1671.)
گلشن معروف ورزشها وارزشها ✴️ درس۱۲۵ به نام خدا امروزه فسادی بزرگتر از نمایش بدن های لخت کشتی گیران❗️❗️❗️❗️ در سیمای جمهوری اسلامی❓ وجود ندارد . با بودجه بیت المال ❗️ در سیمای کشور ❗️ وموافقت ورضایت هردو جناح کشور❗️ این منکر( نمایش بدنهای لخت) هر روز❗️ چند نوبت ❓ در دهها کانال ❗️ به عنوان آرم اخبار ورزشی درحال پخش است❗️❓ پخش این تصاویر از نشر ویروس کرونا برای نسل جوان مرگبارتراست.. والسلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂 دلیل"تاکید بر نماز صبح" ازلحاظ علمی🍂 با خواب غلظت خون بالا میرود وهرچه به صبح نزدیک میشویم خون غلیظ تر میشود. و درست لحظات نزدیک شدن به اذان به حد اعلا می رسد. بهمین خاطر است که اکثر سکته ها سحر اتفاق میفتد... کسانی که بیدار میشوند با وضو گرفتن قدری خون تنظیم میشود و با خواندن نماز ، بدن کاملا بالانس شده و به حالت نرمال باز میگردد... و این چنین است که هیچ کدام از دستورات خداوند مهربان بدون حکمت نیست...
گلشن معروف 🌷 ✴️درس ۱۲۶ ✳️ پژوهشهای لازم امر به معروف ونهی ازمنکر بخش ۱. محمود مهدی پور 1.بررسی حد ومرز فریضتین در دخالت‌های اجتماعی. 2. ساختار اقامه دو فریضه در قرآن (واجب فردی؟ اجتماعی؟ دولتی؟ مردمی؟ حوزوی؟) 3. معادل‌های دو فریضه در ادیان الهی دیگر 4. معادل‌های دو فریضه در مکاتب بشری 5. معادل‌های دو فریضه در کشورهای گوناگون 6. دو فریضه در حقوق بشر و قوانین و نهادهای بین المللی و تطبیق با نظر اسلام 7. دو فریضه در فقه شیعه 8. دو فریضه در فقه مذاهب اربعه 9. دو فریضه در دائرۀ المعارف‌ها و کتب مرجع عربی- فارسی، انگلیسی 10. دو فریضه در نگاه شرق شناسان 11. دو فریضه از نگاه مفسران شیعه 12. دو فریضه در تفاسیر اهل سنت 13. دو فریضه در ادب فارسی، عربی، شعر، نثر، داستان 14. نهاد حسبه در قرون مختلف و کشورهای گوناگون اسلامی 15. نهاد امر به معروف در جهان اسلام امروز 16. نقش اصناف در اقامه دو فریضه 17. چگونگی بهره‌گیری از روان‌شناسی و جامعه‌شناسی در اقامه دو فریضه 18. نقش تشویق و تنبیه و قوانین‌و نهادها در اقامه دو فریضه 19. تحول جوهری در معروف‌ و منکرها در گذر زمان و راه کار شناخت آن 20. نقد و بررسی آثار منتشره و تولیدات فرهنگی در سال‌های پس از انقلاب در باب دو فریضه 21. منکرات اقتصادی و شیوه‌های مبارزه با آن 22. منکرات سیاسی و شیوه‌های مبارزه با آن‌. 23. منکرات فرهنگی و شیوه‌های مبارزه با ‌آن‌ 24. منکرات در نظام قانون گذاری و شیوه‌های مبارزه با آن‌. 25. بررسی میزان مسئولیت دولت، مردم و خواص (روحانیت، فرهنگیان مدیران و.) در احیاء و اجرای دو فریضه. 26. شرایط وجوب و استحباب دو فریضه. 27. شیوه‌ها و مراحل اجرای دو فریضه 28. حکومت نبوی(ص) و شیوه اقامه دو فریضه 29. حکومت علوی(ص) و راهکارهای اجرای دو فریضه 30. بررسی دو فریضه در نهضت عاشورا 31. بررسی دو فریضه در حکومت مهدوی 32. دیدگاه‌های شخصیت‌های انقلاب در مورد دو فریضه 33. دیدگاه‌های متفکران اسلامی در مورد دو فریضه در قرن اخیر 34. تشکیلات پیشنهادی براین نهاد مسئول اجرای دو فریضه، سازمان، وزارتخانه یا نهاد وابسته به رهبری؟ وابسته به حوزه؟ وابسته به دولت؟ وابسته به شوراهای مردمی؟ 35. خلأهای پژوهشی، آموزشی و رسانه‌ای در زمینه‌ی دو فریضه 36. وظیفه و نقش رسانه‌های جمعی در احیاء و گسترش دو فریضه 37. بررسی مصادیق منکر و معروف در رسانه‌های پس از انقلاب اسلامی 38. بررسی وظیفه و نقش بانوان در احیای دو فریضه در عصر رسالت 39. بررسی وظیفه و نقش بانوان در احیای دو فریضه در عصر علوی و مهدوی 40. بررسی وظیفه و عملکرد بانوان در عصر انقلاب اسلامی ایران (در زمینه دو فریضه) 41. وظیفه و نقش نهاد خانواده در احیای دو فریضه 42. بررسی سیرۀ شخصی معصومان در مراحل اجرای دو فریضه 43. بررسی سیرۀ صحابه پیامبر و ائمه در احیای دو فریضه 44. بررسی سیرۀ خلفا در احیاء و اجرای دو فریضه 45. عوامل فرهنگی مزاحم در برابر اقامه دو فریضه 46. موانع اقامه دو فریضه (قانونی، اجرایی، سیاسی و ...) 47. بررسی عوامل سستی و بی رغبتی افراد نسبت به اجرای دو فریضه 48. مبانی و دلایل فطری، عقلی، تجربی و قرآنی وجوب دو فریضه 49. بررسی کمیت، کیفیت، مفاد و محدودۀ احادیث مرتبط با این دو فریضه 50. روش برخورد حکومت‌های طاغوتی با دو فریضۀ در طول تارخ اسلام 51. دو فریضۀ بزرگ در سیرۀ ابرار 52. طرح‌های تاریخی متفکران مسلمان به منظور اقامه دو فریضه (نواب صفوی، انجمن ناصحین، سید جمال و ...) 53. نقش دو فریضه در تحولات جهان اسلام و قیام‌های تاریخی 54. بررسی قیام‌های اهل سنت برای اقامه دو فریضه و میزان موفقیت قیام گران (کواکبیان و ...) 55. بررسی (ده منکر مهم فرهنگی) و راهکار مبارزه با آن 56. بررسی مهم‌ترین منکرات سیاسی (ده منکر) و راهکار مبارزه با آن 57. بررسی تأثیر مراودات خارجی بر منکرات اجتماعی پس از انقلاب اسلامی (صنعت توریسم و ارتباطات سیاسی وتجاری ) 58. بررسی معروف و منکر در حوزۀ ورزش و وظایف ملت و دولت 59. شناخت منکرات و درجه‌بندی آن و پیوند منکرات گوناگون با یکدیگر (ساختار درختی) 60. بررسی نهادهای اجتماعی مؤثر در اقامه معروف‌ها (ده نهاد) 61. بررسی نهادهای اجتماعی تأثیرگذار در تولید و تکثیر منکر (ده نهاد) 62. بررسی معیارها و راهکارهای تشخیص معروف و منکر (فطرت، وجدان، عقل، وحی، قانون، ولایت) 63. بررسی مصادیق معروف و منکر در قرآن 64. بررسی مصادیق معروف و منکر در احادیث نبوی(ص) 65. بررسی مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در سیرۀ اهل بیت(ع) (14 معصوم) 66. دو فریضه در سیرۀ پیامبران 67. معروف و منکر بر اساس سیرۀ مستمرۀ مسلمین 68. معروف و منکرهای مورد وفاق خردمندان جهان 69. معروف و منکر در فضای مجازی وبلاگ‌ها 70. بررسی معروف و منکر در فیلم‌های مورد حمایت دستگاه‌های دولتی 71. بررسی معروف و منکر در فیلم‌های سینمایی
✳️پزوهشکده امر به معروف✳️ گلشن معروف 🌷 درس ۱۲۸✴️ پژوهشهای لازم بخش ۲.🔰 72. بررسی معروف و منکر در جشنواره‌ها 73. بررسی راهکارهای اقامه دو فریضه از طریق اینترنت 74. بررسی راهکار انجام دو فریضه از طریق تلفن ثابت و همراه 75. بررسی روش‌های اجرای دو فریضه با استفاده از رسانه‌های مکتوب 76. شناسایی راهکارهای اجرای دو فریضه به صورت غیر مستقیم 77. راهکارهای امر به معروف و نهی از منکر در هر کدام از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای جمهوری اسلامی ایران 78. نقد سایت‌های دولتی بر اساس دو فریضه 79. نقد و ارزیابی نشریات خصوصی 80. نقد و ارزیابی نشریات حوزوی بر اساس دو فریضه 81. نقد و ارزیابی نشریات دولتی بر اساس دو فریضه 82. نقد و ارزیابی برنامه‌های شبکه 1 دربازه زمانی خاص بر اساس دو فریضه 83. نقد و ارزیابی صدا و سیمای کشورهای اسلامی با تأکید بر دو فریضه الهی (عربستان، مصر، سوریه، ترکیه، عراق، افغانستان) 84. نقد و ارزیابی جلسات مذهبی و مجالس با تأکید بر دو فریضه 85. نقد و ارزیابی مرثیه سرایی و مداحی با تأکید بر اقامه دو فریضه 86. نقد و ارزیابی متون آموزشی مقطع ابتدائی با تأکید بر امر به معروف و نهی از منکر 87. نقد و ارزیابی متون آموزشی مقطع راهنمایی با تأکید امر به معروف و نهی از منکر 88. نقد و ارزیابی متون آموزشی مقطع دبیرستان با تأکید بر امر به معروف و نهی از منکر 89. نقد و ارزیابی متون آموزشی دانشگاه با تأکید بر امر به معروف و نهی از منکر 90. نقد و ارزیابی روزنامه‌های پر تیراژ کشور در سی سال انقلاب اسلامی بر اساس دو فریضه 91. نقد و ارزیابی خبرگزاری‌ها در سال‌های پس از انقلاب اسلامی بر اساس دو فریضه 92. نقد لوایح برنامه و بودجه هر سال بر اساس اقامه امر به معروف و نهی از منکر 93. نقد و بررسی آیین‌نامه‌های اختصاصی بودجه و تاخیر در پرداخت از نگاه دو فریضه 94. نقد و بررسی بازی‌های رایانه‌ای از نگاه دو فریضه الهی 95. بررسی معروف و منکر در مراسم عزا و سوگواری اموات 96. روش‌های مؤثر در امر به معروف و نهی از منکر در محیط‌های آموزشی مهد کودک‌ها، پیش دبستانی، مدارس و دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های آزاد 97. عوامل کم اثر بودن امر و نهی در سطح جامعه و کوچه و خیابان 98. نقد و بررسی نشریات (کتاب، مجله، بروشور) ستاد احیاء در سی سال انقلاب اسلامی 99. بررسی توانایی‌ها و نقش مساجد در احیای دو فریضه الهی 100. بررسی توانایی‌ها و نقش اماکن مذهبی از قبیل زیارتگاه‌ها و غیره 101. بررسی توانایی‌ها و نقش کتابخانه‌های عمومی در احیاء دو فریضه 102. بررسی نقش پارک‌ها و اماکن عمومی و تفریح‌گاه‌ها در احیای دو فریضه 103. بررسی مشاغل و حرفه‌های منکر آفرین (ده مورد) و راهکار پیشگیری 104. بررسی نقش تغذیه، میزان، نوع، کمیت و کیفیت آن در گرایش به معروف و منکر 105. بررسی نقش فروشگاه‌ها و پاساژها در احیای دو فریضه 106. بررسی نقش لباس، نوع و کمیت و کیفیت آن در پیدایش و گسترش معروف و منکر 107. بررسی معروف و منکر در استادیوم‌ها و باشگاه‌ها و مراکز ورزشی 108. بررسی معروف و منکر در بخش بهداشت و درمان و راهکارهای احیای دو فریضه 109. بررسی معروف و منکر در نظام استخدام کشور و راهکارهای اصلاح آن 110. بررسی منکرات ناشی از تعدد سمت‌ها و مسئولیت‌ها در کشور و راهکار پیشگیری 111. شناسایی معروف‌های تعطیل شده، عوامل آن و راهکار احیای آن‌ها 112. شناسایی معروف‌هایی که منکر تلقی می‌شود و راهکار اصلاح آنها 113. بررسی معروف و منکرها در جشن‌ها: عروسی، تولد، مولودی و راهکار پیشگیری 114. معروف و منکرها در نظام بانکداری- قرض الحسنه، سپرده و مضاربه‌ها ✳️برای هریک از این عناوین یاد شده می توان چند رساله پژوهشی سطح ۳ و۴ نوشت . محمود مهدی پور
❓چگونه توبه کنیم که خدا ما را ببخشد؟ ✍ توبه ندامت قلبی و پشيماني واقعي از گناهان گذشته است؛ که با ذکر: استغفراللّه ربى و أتوب اليه، بر زبان جاری می شود. توبه‌ واقعي آن است كه علاوه بر اعتراف به جهل و ندامت و تنفّر قلبي، با عمل نيكو و صالح ، كاستي ها جبران شود. ☀️ قرآن مي فرمايد : پروردگارت نسبت به آنان كه از روي جهل اعمال بد انجام داده اند، سپس توبه كردند و در مقام جبران بر آمدند، آمرزنده و مهربان است.(نحل/۱۱۹) ♻️ گناهاني كه از انسان سر مي زند، از دو حالت خارج نيست : 1⃣ يك دسته حق الله است: مثل ترك نماز و روزه، راه جبرانش اين است كه قضاي آن را به جا آوريم. اگر از عهده قضاي همه آن برنمي‌آييم، هر مقداري كه مي‌توانيم، انجام بدهيم. 2⃣ دسته دوم حق الناس است: جبران حق الناس آن است كه رضايت قلبي صاحبان حق را به هر صورتي شده، باید به دست آوريم. ✅ اگر مالي را از مردم تصرّف كرده ایم يا ضايع نموده ایم يا ضربه‌اي بر بدن آنان وارد كرده‌ايم كه ديه يا قصاص دارد، بايد يا رضايت آنان را جلب كنيم و يا مال و ديه را به آنان بدهيم. ✅ در غیر امور مالی، اگر با زبان يا عمل خود ، روح کسی را آزرده‌ايم و آبرو و حيثيت او را برده‌ايم، در صورت امكان از آنان رضايت بگيريم اما اگر ممكن نيست یا در قید حیات نیستند، براي آنان دعا و استغفار كنيم و صدقه و خیراتی برایشان هدیه نماییم. http://eitaa.com/joinchat/2697003010C86ca0b02c5
بسم الله الرحمن الرحیم آثار تبعیض و بی عدالتی در جامعه 🔸اگر در جامعه‏ اى عدالت اجتماعى برقرار نباشد پايه معنويت هم متزلزل خواهد بود. منطق اسلام اين است كه معنويت را با عدالت توأم با يكديگر مى‏ بايد در جامعه برقرار كرد.* 🔹در جامعه‏ اى كه عدالت وجود نداشته باشد، هزاران هزار بيمار روانى به وجود مى‏ آيند. محروميت ها ايجاد عقده‏ هاى روانى مى‏ كند عقده‏ هاى روانى توليد انفجار؛ 🔸يعنى اگر جامعه به تعبير على عليه السلام به دو گروه گرسنه گرسنه و سيرِ سير تقسيم شود، *وضع به همين منوال باقى نمى‏ ماند، *بلكه صدها تالى فاسد به همراه خواهد آورد.* *يك گروه گرفتار بيماريهايى نظير تفرعن، خودبزرگ‏ بينى و ... مى‏ شوند* *و گروه ديگر دچار ناراحتي هاى ناشى از محروميت. ▪️مجموعه‏ آثاراستادشهيدمطهرى، ج‏24، ص:257-با تلخیص و ویرایش جزئی-
گلشن معروف🌷 ✴️درس ۱۲۹‌ 🌴 پرسش و پاسخ چگونه با بیکاری مبارزه کنیم ❓ پاسخ 👇 آثار خطرناک بیکاری.را همه کم وبیش می دانیم . بدون تردید بیکاری به معنای عدم اشتعال به کارهای مفید ومثبت یکی از منکرات بزرگ اجتماعی وریشه بسیاری از منکرات دیگر است .اموری مثل 🔅اعتیاد به سیگار ومواد گوناگون صنعتی وسنتی. پر خواری پر خوابی پر گویی بهانه گیری از کارکودکان وخانواده اسراف وتبذیر ولگردی بدبینی افسردگی پیامد های منکر بزرگ وغم انگیز وزیانبار بیکاری است ✴️هزاران راه وجود دارد که می تواند بازنشستگان ❗️ وخانم های بیکار ❗️ وجوانان فاقد شغل❗️ را از منکر بیکاری وفراغت نجات دهد برای نمونه به این فهرست دقت کنید .👇 ✅اشتغال به کارهای عبادی مثل نماز قضا اشتغال به نماز های مستحبی اشتعال به تلاوت قران اشتعال به خواندن دعاهای منقول از اهل بیت ع اشتعال به قرائت احادیث وترجمه ان اشتعال به مطالعه تاریخ اهل بیت ع ✅اشتغال به فعالیت های آموزشی فرهنگی مثل: اشتعال به تحصیل ویادگیری در فصای مجازی اشتعال به تدریس علوم وفنون و رشته درسی ✅اشتعال به زیارت امامان وامام زادگان وزیارت آرامستان ها قبور مومنین وفاتحه خوانی ✅ اشتعال به کارهای جهادی وخدمات اجتماعی اشتعال به عیادت بیماران احوال پرسی از دوستان اشتعال به کارهای زراعی وباغداری اشتغال به پرورش طیور اشتعال به امور دام و دامداری اشتعال به کارهای فنی اشتعال به کارهای هنری گلسازی اشتغال به حل جدول های علمی وفنی اشتغال به تعمیر خانه ولوازم زندگی ✅اشتغال به تولید محتوا برای سایتها وگروهها وکانالهای ارزشی برگزاری مباحثه علمی برگزاری مباحثه فنی ✅ پیاده روی به سمت مساجد ومعابد ومراکز فعالیت فرهنگی اشتعال به تمرین خیاطی وبافندگی وتامین لوازم زندگی ولباس کودکان . دیدن فیلم های خوب آموزشی گوش دادن به درسهای موجود در گروهها وکانالها تهیه مربا وترشیجات مورد نیاز مرتب کردن یا داشتها ونوشته ها وخاطرات علمی ✅ مطالعه نشریات جدید وقدیمی. حضور در کتابخانه ها سینما ها نمایشگاهها خواندن بروشور های تبلیعاتی. برگزاری ویا شرکت در مسابقه پرسش وپاسخ در رشته های علمی ودینی وتاریخی‌. شستشو ونطافت لوازم زندگی وصدها کار مفید وتوام با سرگرمی✴️ ✍ محمود مهدی پور ۳/۱۰/۱۳۹۹ ش.
پر خوابی وبیکاری الإمامُ الكاظمُ عليه السلام🌷 : إنّ اللّهَ تعالى لَيُبغِضُ العَبدَالنَّوَّامَ، إنّ اللّهَ تعالى لَيُبغِضُ العَبدَ الفارِغَ. 🔅 براستی خداوند متعال بنده پر خواب را دوست ندارد . براستی خداوند متعال بنده بیکار را دوست ندارد .🔅 ---------- كتاب من لا يحضره الفقيه: ۳/۱۶۹/۳۶۳۵.
باسلام و عرض تسلیت شهادت مظلومانه حضرت زهرا سلام الله علیها ✍معرفی کتبی درباره بی بی دو عالم👇 *کشتی پهلو گرفته/ سید مهدی شجاعی/ نشر نیستان @women92 "كشتي پهلو گرفته " شاهكار شجاعي است. روضه‌هاي مكتوب شجاعي را با دل بايد گريست و کتب دیگر: *یاس در آتش/علامه جعفر سبحانی *زندگانی فاطمه الزهرا(س)/ ناصر مکارم شیرازی/ نشر محبان فاطمه *زندگانی صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا(س)/ عبدالحسین دستغیب/ نشر جزایری *فدک‭ ‬در‭ ‬تاریخ/ ‬آیت‌ا‭… ‬محمدباقر‭ ‬صدر‭ ‬ *سیصد و شصت داستان از فضایل، مصائب و کرامات حضرت فاطمه(س)/ عباس عزیزی/ نشر سلسله *زندگانی حضرت فاطمه الزهراء(س) و دختران آن حضرت/ سید هاشم رسولی محلاتی/ نشر فرهنگ اسلامی *زندگانی فاطمه زهراء/ سید جعفر شهیدی/ دفتر نشر فرهنگ اسلامی *کتاب سیمای حضرت زهرا در قرآن/ عبدالحسین قدسی خوشنویس انتشار با ذکر لینک کانال مطالعات اسلامی زنان دوستان خود را دعوت کنید 🌷🌷
سلیمانی تو سلمان زمانی علی را مالک مصر جهانی کلید مرقد زینب س گرفتی و مزد خویش با یارب گرفتی گشودی راه زوار حریمش شدی مهمان الطاف عمیمش سلام ما به اخلاص وصفایت به قلب پاک وعشق کربلایت تو سرداری شجاع وبا وفایی رهایی بخش راه سامرایی تو سردار دیار کاظمینی فدای مرقد پاک حسینی تو از کرمان به کوی یاررفتی به جنگ لشکر اشرار رفتاری . تو شیدای علمدار فراتی تجلیگاه افعال وصفاتی گوارای وجودت آب کوثر شعارت جمله الله اکبر سلیمانی که انگشتر نداری توسرداری دریغا سر نداری همه سرمایه ات عشق نجف بود سرت درعشق مولایت بکف بود ابومهدی چو آصف در کنارت مهندس بود و یار جان نثارت درود ما به روح ورهبر تو به دست قدسیان انگشتر تو @hajighasem محب طبسی ۲۱/ ۱۲ /۱۳۹۸ ش.
🌴🌴 دو سردار بزرگ ❗️ اسلام شناسی دورکن مهم دارد : ✅رکن اندیشه وباورها وآرمانها ✅رکن عمل فردی واجتماعی مرزبان رکن نظری ومعارف قران وعترت ع در روز گار ما آیه الله محمدتقی مصباح یزدی بود ومرد میدان اجرا وعمل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی . 🌴علامه مصباح چراغ پر نور اسلام شناسی است 🌴 وسردار شهید حاج قاسم سلیمانی اسوه جهاد وتلاش برای دفاع واجرای احکام اجتماعی اسلام .🔅 🌷خون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مصداق عالی دماءالشهدا 📗 وقلم علامه مصباح مصداق عالی مداد العلماء است. یاد هردو به خیر وروان هردو مهمان رسول الله صلی الله علیه وآله . 🌱اسلام شناسی نظری وفرهنگ اسلامی در سیمای آیه الله مصباح یزدی جلوه گراست و نشان ذوالفقار دفاع وجهاد از اندیشه وفرهنگ اسلام بر سینه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می درخشد . حاج قاسم چمران دوم انقلاب اسلامی ومصباح یزدی استاد مطهری ثانی است . اعلی الله مقامهم و تقبل الله منهم الایمان و الجهاد . رهبری بزرگوار آیه الله خامنه ای جلوه ای از مصباح هدایت حسینی و علمدار فرهنگ ناب قرآنی است . در میدان عمل قلب سلیمانی دارد و در سرعرفان سرخ خمینی . خدایا رهبر ما را نگهدار گل پیغمبر ما را نگهدار ✍محمود مهدی پور ۱۲/۱۰/۱۳۹۹ ش.
🔴 درباره مرحوم آیت الله مصباح یزدی 🖌 🔻آیت الله مصباح یزدی از جمله معدود روحانیون قبل از انقلاب اسلامی بودند که اندیشه و مسایل دنیای مدرن را جدی گرفتند و باز از معدود روحانیونی بودند که "پروژه فکری" خود را مواجهه اسلامی با این مسایل قرار دادند و تلاش کردند از موضع یک مسلمان باورمند با آنها رویارو شوند. دوره ۶ جلدی فلسفه حقوق، فلسفه اخلاق، انسان شناسی اسلامی، معرفت شناسی، خداشناسی و الهیات و فلسفه سیاسی که به عنوان متون آموزشی از سوی شاگردان ایشان تالیف شده است، یکی از محصولات و رهاوردهای این مواجهه است که مسایل جدید در حقوق و اخلاق و سیاست از منظری اسلامی طرح و بررسی شده است و دیدگاه اسلامی در این حوزه ها تبیین شده است. 🔹 یکی دیگر از نقاط تمایز ایشان با دیگر دانشوران مسلمانِ روحانی و غیر روحانی، اسلامی اندیشی بدون "انفعال" و "التقاط"، با این مسایل جدید بود. آیت الله مصباح یزدی در این باره، سخت حساس و غیر قابل انعطاف بود و اهل سهل گیری و تسامح نبود. بسیاری از مجادلات ایشان با اصحاب فکر و نظر چه در پیش از انقلاب و چه پس از آن ماحصل این سخت گیری در مبانی فکری بود. 🔹 آیت الله مصباح یزدی بر عقاید و آرا خود استوار بود و از مخالفت ها و فضاسازی ها و فشار رسانه ای واهمه ای نداشت. در دو دهه گذشته تقریبا هیچ اهل فکری به اندازه او مورد مخالفت و حتی هجو و هو سازمان یافته و طراحی شده قرار نگرفت و البته او بر راه فکری خود مستدام ماند و این فشارها تاثیری بر جهت گیری فکری او نگذاشت. 🔹از دیگر ویژگی های ممتاز ایت الله مصباح یزدی، روحیه و رویکرد تشکیلاتی وی بود که ماحصل آن پاگرفتن موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی و برگزاری دوره های متوالی طرح ولایت برای دانشگاهیان بود که اولا این امکان را فراهم میکرد که پروژه اسلامی اندیشی درباره مسایل جدید، خصلت جمعی بگیرد و ثانیا کادرسازی شود. 🔹آیت الله مصباح یزدی در ادوار حیات فکری خود، مخالفان سرسختی داشت که بسیاری از آنها دعوی سفت و سختی درباره آزادی داشتند اما بارها دعوت او را به گفتگو و مناظره فکری نپذیرفتند در حالیکه او علاوه بر حضور در گفتگوهای تلویزیونی اول انقلاب اسلامی، حاضر شد در دوره اصلاحات نیز با فردی در تراز پایین تر، چند دور درباره مسئله خشونت گفتگو کند که از تلویزیون نیز پخش شد‌. 🔹 با آرا و افکار و مشی سیاسی مرحوم آیت الله مصباح یزدی می توان معقولانه و واقع بینانه مخالفت کرد و نظرگاهی دیگر داشت، اما نمی توان این واقعیت را کتمان کرد که ایشان از مصادیق و نشانه های هستند که مشت ریاکارانه بسیاری از مدعیان آزادی و گفتگو را در دو دهه گذشته باز کردند و نشان دادند این مدعیان از آزادی به عنوان سلاحی علیه آزادی و از گفتگو حربه ای برای هموار کردن جاده مونولوگ گویی خود استفاده میکنند. رحمت و رضوان الهی بر او باد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺درباره برنامه دشمن برای کشف حجاب 🔻واقعه ی کشف حجاب 🔻حدود ۶ماه پس از فاجعه مسجد گوهرشاد، رضا خان با بي اعتنايي به علما و مردم، در روز ۱۷ دی ۱۳۱۴ در جشن فارغ التحصيلي دانشسراي مقدماتي دختران در تهران، قانون کشف حجاب زنان را به طور آشکار و رسمي اعلام کرد و خود به اتفاق همسر و دخترانش که بدون حجاب بودند، در اين جشن که به ابتکار علي اصغر حکمت، وزير معارف و فراموسونر معروف تشکيل گرديد، شرکت و سخنراني کرد و دوره اي سياه براي زنان ايران در تاريخ شروع شد ♨️یکی از جنایات بزرگ رژیم طاغوت، همین مسئله‌ی ۱۷ دی است ♦️امام خامنه ای: کشف حجاب، از بین بردن آن حائل و فاصله‌ای که در اسلام میان دو جنس قرار داده شده است-که این برای سلامت زن و سلامت مرد است؛ برای سلامت جامعه است- تاهمان بلائی که بر سر زن در جوامع غربی آمد، بر سر زن مسلمان ایرانی بیاورند. این اقدام را رضاخان با چماق انجام داد 🔻زن غربی با ورود در منجلاب فساد، دستاوردش نابودی خانواده بود. این‌جور نبود که زن با برداشتن حجاب در میدان علم یا در میدان سیاست یا در میدان فعالیت‌های اجتماعی پیشرفت کند؛ همه‌ی اینها با حفظ حجاب و عفت ممکن بود و ما در نظام اسلامی این را تجربه کردیم 🔻برداشتن حجاب، مقدمه‌ای برای برداشتن عفت بود؛ برای برداشتن حیا در جامعه‌ی اسلامی بود؛ برای سرگرم کردن مردم به عامل بسیار قوی و نیرومند جنسی بود؛ برای اینکه از همه‌ کارهای دیگر بمانند و یک مدتی هم موفق شدند، اما ایمان عمیق ملت ایران نگذاشت زن‌های مسلمان ما با وجود سختگیری‌ها در طول زمان، در مقابل این فشار سرکوبگر مقاومت کردند ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
✍استقلال بهداشت ودرمان یک معروف بزرگ دو دانش برادر 🔰 دانش طب وفقه یعنی علم الادیان وعلم الابدان دو برادرند. با سیاستهای استعماری سالها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از یکدیگر جداشدند طب هم چون فقه فرزند حوزه هابود که با توطئه اجانب از حوزه های علمیه رخت بر بست وبعد ها گاهی به جنگ برادر حوزوی خویش پرداخت وحال انکه یکی از راههای استقلال طب از استکبار جهانی واثر گداری بیشتر حوزه و طلاب فراگیری و آموزش علوم مرتبط با سلامت جامعه بود حوزه های قدیم هر دوبال راداشتند و هر دو درخدمت انسانها وبه ویژه محرومان بودند . علم فقه در مباحث اشربه واطعمه وطهارت ونجاست درباب بلوع وتکلیف درباب دیات درباب روزه در باب وضو و غسل درباب عیوب نکاح وصدها مورد دیگر با طب پیوندی دیرین دارند . وبسیاری از فقهاء رساله ویژه برای مسائل پزشکی وموارد ارتباط فقه وطب نوشته اند . وبه هزاران پرسش واستفتای مرتبط با این دو دانش پاسخ گفته اند . ✳️بدون شک استقلال بهداشت ودرمان در جامعه دینی بدون تقویت وتوسعه طب بومی واسلامی وقطع وابستگی کشورهای اسلامی به تصمیم گیری های نهادهایی مثل who سازمان بهداشت جهانی امکان پذیر نیست . همیشه دانشها وتولیدات اقتصادی ودارویی ابزار دست سیاستگزاران جهانی است وامت اسلامی نمی تواند به نهاد هایی که یهود وکفار در راس ان قرار دارند اعتماد کند . ✴️جریان بیماری کرونا وپروتکل های خارجی و واکسن خارجی وعوارص بهداشتی واقتصادی وفرهنگی ان باید زنگ بیدار باشی برای استقلال پزشکی امت اسلامی باشد . ✳️استخراج مجموع رهنمود های اسلامی از قزان وسنت در باب سلامت ونزدیکترشدن رشته های گوناگون طب وفقه وحوزه ودانشگاه می تواند بک دستاورد مثبت بیماری کروناباشد سلامت وپیشگیری ودرمان انواع بیماری ها وپژوهش وآموزش واطلاع رسانی درباب بیماریها داروشناسی بومی وتولید ابزار های درمانی ونگاه نقادانه به طب شیمیایی وبهره گیری از ابعاد مثبت ان ور آشنایی اطبا با رهنمودهای قزانی وحدیثی واستفاده هردو دانش قدیم وجدید و انواع درمان گیاهی و ورزشی و اصول تغذیه ونقش دعا وعوامل روانی سلامت ودرمان آب وهوایی از مهمترین نیاز های امروز جوامع اسلامی ست . ❇️شناخت مبانی واصول طب مفردات ومرکبات قدیم وجدید وپیشگیری و هماهنگی طب سنتی واسلامی واگاهی از تجارب بشری همراه با گزینش ونقادی واستفاده از دانشنامه پزشکی قرانی حدیثی و وروشهای تولید وتوزیع گیاهان وعناصر بهداشتی درمانی داخلی از گامهای ارزشمند در مسیر استقلال و سلامت فرد وجامعه است. ✴️ای کاش حداقل درحد بهداشت ودرمان عمومی همه حوزویان اصول بهداشت ودرمان اسلامی را بامبانی قران وحدیث آموزش می دیدیم امروز کارشناسان طب اسلامی وپزشکان متعهد ومستقل می توانند زمینه این خدمت را فراهم آورند که ❇️متن اموزشی اصول بهداشت ودرمان اسلامی در سطوح مورد نیاز فراهم اورند واستادان توانمند حوزوی انرا شناسایی و یا تربیت کنند و هرچه زود تر متون طب مستقل واسلامی به کمک پزشکان متخصص وامین وغیر وابسته فراهم اورند تا بار دیگر پیوند ی نزدیکتر بین حوزه ها ودانشگاهها بر قرار شود وطلاب ودانشجویان پزشکی در استقلال پزشکی کشور وایجاد اعتماد به نطام بهداشت ودرمان و پاسداری ازسلامت جان وافتصاد واخلاق وایمان جامعه همکاری نمایند . والسلام علیکم ✍محمود مهدی پور ۲۰/۱۰/۱۳۹۹
♦️درس استاد محمد جعفر خیاطی، یکی از عجیب ترین معلمان دنیا بود و امتحاناتش عجیب تر! 📚 امتحاناتی که هر هفته می‌گرفت و هر کسی باید برگه خودش را تصحیح می‌کرد، آن هم نه در کلاس، در خانه... دور از چشم همه! 📚 اولین باری که برگه‌ امتحان خودم را تصحیح کردم سه غلط داشتم. نمی‌دانم ترس بود یا عذاب وجدان، هر چه بود نگذاشت اشتباهاتم را نادیده بگیرم و به خودم بیست بدهم. 📚 فردای آن روز در کلاس وقتی همه بچه‌ها برگه‌هایشان را تحویل دادند فهمیدم همه بیست شده‌اند به جز من. به جز من که از خودم غلط گرفته بودم. من نمی خواستم اشتباهاتم را نادیده بگیرم و خودم را فریب بدهم. 📚 بعد از هر امتحان آنقدر تمرین می‌کردم تا در امتحان بعدی نمره‌ بهتری بگیرم. 📚 مدت‌ها گذشت و نوبت امتحان اصلی رسید، امتحان که تمام شد، معلم برگه‌ها را جمع کرد و برخلاف همیشه در کیفش گذاشت. چهره‌ همکلاسی‌هایم دیدنی بود. 📚 آنها فکر می‌کردند این امتحان را هم مثل همه‌ امتحانات دیگر خودشان تصحیح می‌کنند. 📚 اما این بار فرق داشت... این بار قرار بود حقیقت مشخص شود. فردای آن روز وقتی معلم نمره‌ها را خواند فقط من بیست شدم. 📚 چون بر خلاف دیگران خودم غلط می‌گرفتم؛ از اشتباهاتم چشم پوشی نمی‌کردم و خودم را فریب نمی‌دادم. 💢 زندگی پر از امتحان است... خیلی از ما انسان‌ها آنقدر اشتباهاتمان را نادیده می‌گیریم تا خودمان را فریب بدهیم تا خودمان را بالاتر از چیزی که هستیم نشان دهیم. اما یک روز برگه‌ امتحانمان دست معلم می‌افتد. آن روز حقیقت مشخص می‌شود و نمره واقعی را می گیریم. ✔ تا می‌توانی غلط‌های خودت را بگیر قبل از اینکه غلطت را بگیرند.
با این نشانی می توانید وارد کانال فرهنگ‌کوثر شوید. @Mkosary