فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مراسم اهدای جایزه گرمی توسط خانم بایدن و بخش جایزه تغییر اجتماعی و برگزیدن آهنگ «برای...» شروین برای این بخش.
@par1394
پریچهر
تا دیروز میگفتیم فلاکت زنان زیر سلطهات به ما چه ربطی دارد؟ به ما چه که کشور تو بیشترین زنان زندانی را در جهان دارد؟
ما را چه سود که نرخ خودکشی زنان سرزمینت بیش از سه برابر ماست؟
که نرخ محرومیت از تحصیل دختران دبستانیات نزدیک چهار و نیم برابر ایران است!
که نرخ مرگ و میر مادرانت پس از زایمان حدود سه برابر ایران است!
که بر خلاف ایران مرخصی زایمان ندارید، دستمزد برابر در کشورتان کیمیاست. زنان تحصیلکردهتان کمتر از ایران است.
ما را سَنَنَ که یک چهارم کودکان متولد شدهتان بدون پدر بزرگ میشوند؟
و برنامه سرگرم کننده تلویزیونیتان این شده که زنی بتواند به پارتنرهایش ثابت کند پدر بچه اوست و تماشاچیانتان به این لحظات مفرح بخندند
که برخلاف ایران، در فهرست ده کشور ناامن برای زنان هستید بدون اینکه در جنگ و قحطی باشید. مثل سومالی و یمن.
که نود درصد قربانیان تجاوز در کشورتان زنان هستند. که هر نود و هشت ثانیه یک زن در کشورتان مورد تجاوز قرار میگیرد.
همین حالا که قدم در این مراسمِ خودگویی و خودخندی گذاشتهای سر تا قدمت درگیر نابرابری جنسیتیست. شانه به شانه مردانی که از گردن تا قوزک پوشیدهاند در مراسم حاضر میشوی درحالیکه فراموش نکردهای باید حتی در قامت بانوی اول آمریکا ظاهری مرد پسند داشتهباشی، باید در حد مجاز پروتکلها بینندگان را از بدنت محظوظ کنی اگر شده به قدر یک وجب کتف
برگهای را در دست گرفتی که یک رویش فهرست برندگان این سیرک مضحک است، روی دیگرش فهرست کودکان بیگناه پروانهای که در تروریسم اقتصادی شما بیپر شدند. سرت را بالا میگیری و هدیهٔ از لپلپ درآمده سوشال چنج را علیه کشوری که زیر یوق بردگیتان نرفته اهدا میکنی. برای حقوق زنان! به اسم زن زندگی آزادی
دنیای مضحکی داریم بانو
اصلیترین تولیدکننده پورن در جهان که موتور محرک خشونت جنسی علیه زنان است، که بیوقفه کالاشدگی زن را به دنیا پمپاژ میکند، که دست نابکار مکنتخواهش زن را از خانواده خِرکش کرده برده زیر رِدلایت میخانهها و خرابخانهها. که کفش مرد را پای زن کرده و مجبورش کرده پا به پای او بدود و چتر مِهر و مدد مردانش از پدر و برادر تا همسر را از سر زن تارانده تا الیالابد دنبال چتر حمایتِ نهادهای سرد و بیاحساس مدرن بدود. که به بهانه رهایی از خشم پدر پای خشونت مردانِ واننایتاستندِ بیتعهد را به زندگیاش باز کند و همین لایف استایل سرگینمال را زورق پیچ کرده فرستاده به چهار سوی دنیا، حالا برای ما مدعی حقوق زن مسلمان ایرانی شده
زن مسلمانی که ناموس خداست. که حرمتش خط قرمز خداست. که احترامش سنجهٔ کرامت مرد مسلمان است. که دوست داشتنش نشانه ایمان و دوستی اهل بیت است، که خداوند بدنش را چنان محترم داشته که نگاه اجنبی، راه ورود به حریمش را ندارد.
زن مسلمانی که ریحانهگیاش عشیرهای را عطرآگین و گرم میکند. که قلب خانوادهست. که نه تکلیف دارد به سفید و سیاه دست بزند، نه دُنگ کافه را فیفیتی فیفتی بدهد، نه نیروی کار توسریِ خور امثال شماست، نه کسی اجازه دارد پشت دست بر گلبرگهایش بکوبد نه راه بالندگیاش را سد کند
زن مسلمانی که سر تا قدمش کرامت است نه چند کیلو کتف و کفل کِرِممالی شده
زن مسلمانی که اسوههایش فعالترین و کنشمندترین زنان تاریخند. زنانی که بزرگمردان عالم را بر سرانگشت تدبیر خود گرداندهاند. زنانی که بزرگترین مردان زمانه سر بر آستانشان میگذارند و در بارگاه کبریاییشان عرض حاجت میکنند.
زن مسلمانی که... بگذریم. تو چه میفهمی خانم بایدن؟!
راستی شما اسم نداری؟ باید به نام همسرتان صدایت بزنیم؟ زن طفلکی...
القصه شما در فقره حقوق زنان بدهکارید، مُجرمید، تبهکارید. این از خاکبرسری دنیاست که ژست طلبکار گرفتید
@par1394
هدایت شده از ساخت ایران|حسین مهدیزاده
یکی از خلاءهای بزرگ ما حزب اللهی ها در دوران پس از انقلاب این است که موضوعاتی که در آیینه آن، انقلاب اسلامی خود را می بیند و آنها را مرآت رویای ایران اسلامی قرار می دهد را محصور در اهداف سیاستی و اقتدار ملی و بین المللی انقلاب خود کرده است و نمی تواند از این معنا که انقلاب اسلامی در کف زندگی، دقیقا چه آرمانهایی دارد و چه حرف نویی برای بشریت امروز دارد.
این خلاء باعث شده است که کف زندگی اجتماعی، عرصه جولانِ بدون رقابت کسانی باشد که در رویای مدرن زندگی میکنند و عمل میکنند و می سازند.
قریب به یک دهه مطالعات اجتماعی ما و کالبدی جمعی از دوستان و اساتید که در این رویداد نام آنها را می بینید به یک ایده مشخص و متعین رسیده که آن را در این رویداد به شما تقدیم می کنیم.
پیشنهاد می دهم که حداقل برای مشاهده اینکه چطور مبانی به یک مطالبه و کنش مشخص و شناسنامه دار رسیده است، در این رویداد شرکت کنید. به گمان من تجربه ای کم یاب خواهد بود و قدرت تصویرگری فرهنگی شما را در بسیاری از موضوعات ارتقاء خواهد داد.
🔻دوره فشردهی معرفیایده
زیستشهرهای نوینِ مولِّد
تعدادجلسات: ۸ جلسه ۵۰ دقیقهای
زمان برگزاری: چهارشنبه و پنجشنبه (۱۰ و ۱۱ اسفندماه) ساعت ۱۴ الی ۱۸
شیوه برگزاری: حضوری و مجازی(#آنلاین)
قم، بلوار الغدیر، کوچه ۱۰، ساختمان مفید، طبقه ۴
🎴ثبتنام از طریق:
http://www.negahschool.ir/product/zist-shahr/
جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۹۹۰۷۶۲۹۸۸۲ در #ایتا و #بله در ارتباط باشید.
🆔 @social_theory
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
#برهنگی_اجباری ابعاد مختلفی دارد
من فقط به ابعاد اقتصادیاش اشاره میکنم. شما ابعاد رسانهای و اجتماعی و سیاسی و ... را بررسی کنید:
۱. نگاه کالایی به زن:
زن وقتی کالا شد بهتر است برهنهتر باشد
۲. نگاه بازاری به همه چیز:
وقتی در جامعه همه جا بازار شد و خرید و فروش اصالت پیدا کرد زن هم برای فروش خود باید برهنهتر شود
۳. هزینه بالای چادر و لباسهای مناسب:
وقتی هزینهی باحجاب بودن بالا باشد و هزینه برهنگی پایین باشد با نوعی جبر اقتصادی به نفع برهنگی همراهیم
۴. برهنگی طراحی شده توسط طراحان لباس:
بنگاههای اقتصادیِ سودپرست، طراحان لباس را استخدام میکنند برای طراحی لباسهای هر چه برهنهتر
۵. عدم وجود لباس مناسب در بازار (مانتو جلوبسته)
وقتی عمده زنان برای پیدا کردن یک مانتو جلوبسته به مشقت میافتند در حقیقت با پدیده بیحجابی اجباری روبرو هستیم
۶. تولید و واردات قانونی لباسهای متناسب با فرهنگ غرب:
لباسهایی که متناسب با فرهنگ غرب است یا در ایران تولید میشود یا وارد میشود. تعداد تولیدکنندگان و واردکنندگان این گونه لباسها اندک و به راحتی قابل شناسایی هستند
۷. قاچاق لباسهای نامناسب:
میزان قابل توجهی از لباسهای نامناسب از مسیر غیرقانونی وارد کشور میشود و نظارتی بر آنها نیست
۸. عدم نظارت بر بازار:
بازار رها شده و بیدر و پیکری که نظارتی بر آن نیست و هر سال با یک اشاره زیر و رو میشود و یک پوشش خاص در آن توزیع میشود
۹. شکاف طبقاتی و بیعدالتی:
وقتی ثروتمندان و مترفین در جامعه شان و منزلت داشته باشند قطعا طبقات پایینتر سعی میکنند خود را شبیه آنها کنند.
۱۰. رابطه اشتغال زن و برهنگی:
در بسیاری از موارد استخدام و اشتغال زن در بخش خصوصی رابطه مستقیمی با جاذبههای جنسیتی او دارد.
۱۱. مصرفزدگی و الگوی مصرف متظاهرانه:
امروزه حجاب قبل از آنکه یک امر شرعی و اعتقادی باشد "انتخاب یک کالاست". انسان امروز برای جبران کمبودهای درونی خود به داشتههایش پناه می برد. به خانهاش. درآمدش. ماشینش. مدرکش. لباسش. حتی به همسرش.
به نمایش گذاشتن اینها یعنی حرکت به سمت برهنگی نه حجاب و عفاف.
۱۲. عدم مجوز به تولیدیهای محلی و خرد:
تولید عمده لباس چرا باید در دست عدهای معدود باشد و تولیدیهای خرد نتوانند تاثیر جدی در بازار بگذارند و بالاجبار مقلد باشند؟ چرا موانع پیش روی تولید لباس توسط مردم برداشته نمیشود؟
۱۳. مزونهای بیدر و پیکر و بدون مجوز:
در نقطه مقابل، بازار تولید و توزیع لباسهای با سبک غربی در مزونهای بدون مجوز کاملا رونق دارد
همهی این موارد و امثالهم شرایطی را فراهم میکنند که زن امروز در تمام دنیا مجبور به برهنگی است.
و همانطور که عرض شد این موارد گوشه بسیار کوچکی از اجبارها و فشارهای تمدن غرب برای برهنه کردن زن است.
از هالیوود گرفته تا صنعت پور.ن و ... همه و همه زن امروز را مجبور به برهنگی کردهاند
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از جنسیت و عدالت(ابوالفضل اقبالی)
محکی برای دوستانِ همیشه منتقد!
از شواهد پیداست که سکوت و بیعملی چند ماهه نظام در قبال مساله کشف حجاب و تننمایی به همین منوال ادامه خواهد داشت و حاکمیت دیگر ارادهای برای پیگیری قانون حجاب در کشور ندارد. این البته از نظر من علل روشنی دارد که شاید بعدها درباره آن بنویسم اما در این نوشتار قصد پرداختن به علل این سکوت و بیعملی ندارم. به هرحال چیزی که امروز شاهدش هستیم «بسته شدن پرونده قانون حجاب» در ایران است.
خب این وضعیت سالها مورد مطالبه دو طیف بود. طیف اول همین حامیان غائله سخیف زن، زندگی، آزادی هستند که من با آنها کاری ندارم. طیف دوم اما رفقای مذهبی و انقلابی ما بودند که نظام را به خاطر اعمال قانون حجاب و اتخاذ مواجهه انتظامی و کیفری با بیحجابان تخطئه میکردند و از لزوم کار تربیتی و فرهنگی در این زمینه سخن میگفتند. یا بعضا متدینین جامعه را به خاطر تذکر لسانی به بیحجابان به باد انتقاد میگرفتند و معتقد بودند ابتدا باید حجاب را بهمثابه معروف و بیحجابی را به عنوان منکر در جامعه ترویج کنیم و سپس امر و نهی نسبت به آنها انجام دهیم!
من فرض را بر صداقت همه این دوستان میگذارم و این حرفها را حمل بر نگاه کارشناسانه آنها میکنم. اما میخواهم اینجا یک پیشنهادی مطرح کنم. قطعا برای همه دینداران و متدینین جامعه که دغدغه احکام اسلام و شریعت در جامعه را دارند(و ما هم انشالله در این زمره هستیم) این وضعیت برهنگی که کم کم با گرمتر شدن هوا در حال ظهور و بروز است نگران کننده است. پیشنهاد من این است که بیایید از امروز رصد کنیم. ببینیم این دوستان مدافع کار فرهنگی و تربیتی و منتقد برخوردهای انتظامی در زمینه حجاب، الان که دیگه نظام دست از قانون حجاب برداشته است، چقدر نسبت به همان کار تربیتی و فرهنگی که ادعا میکردند اهتمام خواهند ورزید! بشمارید ببینید چندتاشون درباره حجاب قلم خواهند زد، چندتاشون عزم جدی برای ورود به مدارس و دانشگاهها برای تبیین حجاب خواهند داشت، چندتاشون یک محصول فرهنگی درباره حجاب تولید خواهند کرد و...
برای من روشن است که این دوستان نه تنها اقدامی در این زمینه انجام نخواهند داد، بلکه بهزودی در کسوت منتقدان نظام ظاهر خواهند شد و مجددا حاکمیت را به خاطر عملکرد ناموفق در زمینه حجاب، خواهند نواخت!
چند سال پیش در یکی خیابان های تهران پُلنگارهای(بیلبورد) دیدم که نوشته بود: تا کِسی ازت کمک نخواسته کمک نکن
این جمله نه فقط نظر شهرداری اون زمان بلکه یکی از آداب زندگی در جامعه مدرنه. در دنیای جدید، ما انسانها نه خواهر و برادر دینی هستیم نه بر هم ولایتی داریم نه در نتیجه با هم نسبتی داریم. ما یک سری جزایر جدا از همیم که اگر پای منفعت وسط باشه به هم نَقْب میزنیم وگرنه مسایلمون به هم ربطی نداره.
برخلاف این نگاه، در گنجینه شریعت، به ما مسلمانان توصیه شده «قبل از اینکه از شما درخواست بشه کمک کنید». و فراتر از اون، در نظام الهی بین گروههای جامعه، یک رابطه زوجیت برقراره، برخلاف تضاد هگلی و رقابت حاصل از اون.(۲)
این زوجیت چیزی فراتر از ازدواجه. زوجیت بر یک همراهی جمعی و حمایت اجتماعی بین دستهها و گروهها اشاره داره. یکی از این گروهها در جامعه، گروه جنسیتی، یعنی زنان و مردان هستند. فرهنگ اسلام به زنان و مردان میگه به جای ایجاد طمع و ایجاد ترس و قدرتنمایی و ثروتنمایی و بدننمایی [و هرچه که باعث امتیازدهیِ طرف مقابل میشه] از هم حمایت کنید و با هم همراه باشید. یعنی دو جنس زن و مرد به فراخور اقتضائات جنسیتیای که دارند با هم رفتار حمایتگرانه داشته باشند. این رفتار حمایتگرانه در زن به این شکله که اون مرد رو جزیی از کسانِ خودش بدونه و نخواد از ابزار جنسیتش برای باجگیری استفاده کنه و در برابر او عفاف بورزه. و در مرد به این شکله که اون زن رو از کسان خودش بدانه، پس بهش طمع نداشته باشه و از قدرتش برای حفظ کرامت و امنیت او استفاده کنه نه بهرهبرداری جنسی. و در یک کلام نسبت به او غیرت بورزه.
این عفاف و غیرت نحوه برخورد خواهرانه و برادرانه ما با گروه مقابلمون رو تعیین میکنه و طبیعتاً بر هم تاثیر داره
اگر یکی از دو طرف به وظیفه خودش عمل نکنه به صورت طبیعی این رابطه اخوتمحور خدشهدار میشه. اما عمل نکردن یکی از طرفین نمیتونه وظیفه طرف مقابل رو مختل کنه. عفاف نورزیدن گروهی از زنان نمیتونه وظیفه غیرت ورزی مردان رو ساقط کنه و غیرت نورزدین گروهی از مردان هم همینطور.
در این تفکر ما با هم خواهر و برادریم، ما بر هم ولایت داریم. ما نسبت به هم مسئولیم. فخر آفرینش صل الله علیه و آله تعلیممان داد: کُلّکم راع کُلّکم مَسئول
ویدئوی آپلود شده رو ببینید. این کلیپ سالها پیش در رسانههای فمنیستی به وفور دست به دست شد. در همین کشورهای مدرن و متمدن و مدعی حقوق زنان، بی تفاوتی اجتماعی به حدی رسیده که برای حساس کردن مردم به گروههای ( ظاهراً ) آسیبپذیرتر کلیپ میسازند و تبلیغات میکنند اما وضع کسی رو دارند که میخواد با دَلو، چشمهای رو پر کنه
چطور میشه وقتی از یک طرف همه توانت رو بگذاری برای نابودی خواهری/برادری [بخونید عفاف و غیرت] و بعد از مردم توقع رفتار خواهرانه برادرانه داشته باشید؟
چطور میشه صبح تا شب به مردم توصیه کنی که با هم کاری نداشته باشند، سرشون به کار خودشون باشه، بخاطر دلسوزی و احساس وظیفه مسخرهشون کنی، با بالا آوردن ساختارهای مختلف اونها رو از هم منفک کنی، زن رو کالای مصرفی کنی، انسان رو گرگ انسان تعریف کنی، در بازار و معاملات، مردم رو نسبت به هم درنده و طماع کنی بعد بگی استثنائا دلتون به حال فلان گروه [ در اینجا زنها] بسوزه و نسبت به اونها تعهد داشته باشید؟
بماند که در همین نگاه روشنفکرامآبانه، زن و مرد مساوی هستند و دلیلی نداره برای زنها بصورت ویژه دل بسوزانیم
من نمیدونم این جوانمرد، شهید غیرت ، چقدر مذهبی بود یا اصلا نبود؟ اما هرچه بود شهروند دنیای مدرن نشده بود. تن به اتیکت های اجتماعی شیک امروزی نداده بود.
با الفاظ به ظاهر قشنگ مثل رعایت پرایوسی و .. خودش رو کنار نکشیده بود
چیزی که پیداست او در برابر ظلم خودش رو مسئول دید. کاری رو کرد که انسان مدرن بهش میگه دخالت و در بعضی کشورها براش جریمه هم فرض شده. جلوی ظلم بر دختری هرچند بد حجاب، هر چند بی مبالات رو گرفت و تا لب جان پای این آرمان ایستاد.
و اینطور بود که ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد...
.
.
پینوشت:
درباره اصل دخالت، میزان دخالت، دخالت خوب، دخالت بد، حریم خصوصی در اسلام حرف زیاده که در این مقال نمیگنجه. اختصارا اینجا بگم که برای جلوگیری از دخالت بد نباید جلوی هر گونه احساس مسئولیت و مداخله ای ایستاد. این پاک کردن صورت مساله ست
پاورقی:
(۱)شرح حکمت ۵۳ نهج البلاغه ـ جايگاه سخاوت و ايثارگرى
(۲) رهبر انقلاب: قانون زوجیت در اسلام درست در مقابل دیالکتیک هگل و مارکسیست است
رهبر انقلاب اسلامی
پریچهر
چند سال پیش در یکی خیابان های تهران پُلنگارهای(بیلبورد) دیدم که نوشته بود: تا کِسی ازت کمک نخواسته
در دیدار جمعی از بانوان سراسر کشور: فلسفه دیالکتیک هگل تضاد است یعنی تز و آنتی تز که از آنها سنتز به وجود میآید در اسلام سنتز از آنتی تز به وجود نمیآید از زوجیت پدیدار میشود.
بسم الله
آقای رییس جمهور سلام! این نامه را یک زن خانهدار برای شما مینویسد. یک زن از ۲۱میلیون زنی که عمده عمرشان را در خانه میگذرانند و زندگی شان گره خورده به همین چهار دیواریهای سیمانی و آجری.
یکی که هم درد خودش را دارد هم آن شهروندانی که هر جای دنیا باشند شب به شب آخرین پناهشان خانه است
خانه مفهوم مقدسیست.
دارم سعی میکنم شعاری حرف نزنم، کلماتم پا روی واقعیت داشته باشند. خانه -آن خانه اصیل و انسانساز- چیزی فراتر از چند تُن سیمان و میلگرد و آسانسور استیل و نمارومی است.
خانه جایی ست که باید از دل آن فرهنگ اصیل انسانی ساخته شود. رفتارهای بشر وسبک زندگی او مستقیما از محل زندگیاش تأثیر میگیرد. فضاهای کالبدی این قدرت را دارند که انسان متناسب خود را بسازند. انسانی که در آپارتمانِ دماغ بالا گرفتهٔ مغرور ساخته میشود یک جور است، انسانی که در سراچهٔ متواضع نشسته بر زمین ساخته میشود یک جور دیگر . خانه بد میتواند انسانی و جامعهای را بد کند
خانه اصیل یک موجود زنده است. میتواد تولید کننده باشد. میتواند تصمیم گیر و تاثیرگذار باشد، میتواند انسانها را به هم و به خدا و به طبیعت وصل کند، صفاتی که آپارتمانهای مصرفگرای نقنقوی امروزی ندارند.
شواهد محکمی هست که آپارتماننشینی دارد روح و روان مردم را نابود میکند و فرهنگشان را به قهقرا میبرد
شاید باورتان نشود مبتکر این سبک از آپارتمانسازی که شوربختانه در کشور ما فراگیر است نام این سازهها را پارکینگ انسانی گذاشته.
هیچ چیز بهتر از این نمیتواند آپارتماننشینی موجود را وصف کند. وضعیتی که انسانها ماشینهایی هستند که صبح به صبح خارج میشوند و در خدمت نظام سرمایه وبازار و افزایش جیدیپی قرار میگیرند و شب به شب سر جایشان پارک میشوند.
زیست در این خوابگاهها طبیعتا سبکی از زندگی را طلب میکند که در آن، همدلی، بخشندگی، عفاف، صله رحم، تعلق به خانه پدری ، عِرق به خانه و در نتیجه عرق به وطن جایی نخواهد داشت.
شهر تهران میتواند عبرت خوبی برای سایرین باشد اما متاسفانه تبدیل شده به الگوی سایر شهرداریها ! این خاصیت مرکزگرایی است که حتی ویرانههای پایتخت هم از دور زیبا به نظر میآید.
اصلا همین مرکزگرایی فاتحه فرهنگ بومی اقوام و محلات را خوانده. همین مرکزگرایی دروغِ «زمین کافی نداریم» را رونق داده. مرکزگرایی باعث شده مردم تقسیم بشوند به ایرانی مرکز نشین درجه ۱ و ایرانی دور از مرکز درجه۲، بشوند شهروند با کیفیت، شهروند بی کیفیت.
مرکزگرایی خودش عامل بیعدالتی اجتماعیست.
رشد عمودی شهرها و پر کردن جیب سوپر مَلّاکها و سلولواره شدن سکونتگاه مردم که دیگر سر جهازی این نوع تمدن است.
این نامه دارد توسط مادر خانهداری نوشته میشود که میان یکی از همین سلول های سیمانی نشسته که به دروغ اسمش را خانه گذاشتند. زنی که مثل میلیونها زن دیگر در پاسداری از خانواده دست تنهاست چون همسرش برای اجاره پنجاه متر از خانههای شهر باید از گرگ ومیش صبح تا عطاس خوان شب کار کند. دست تنهاست چون شهرسازی مدرن زنجیره ارتباطات اجتماعی او را با زنان محله پاره کرده. تنهاست چون ساختارهای موجود، او را با تمام قدرت به سمت فردیت و بریدگی از جماعت هول میدهند.
مادری که مثل میلیونها مادر دیگر دارد دست و پا میزند که در این شهرهای عبوس، نامحلهها و بناهای ضد خانواده، نسل سالم تربیت کند.. که اگر بخاطر شهرسازی غیر الهی و غیر انسانی فرزندش همبازی ندارد، آفتاب ندارد، درخت ندارد، خاک ندارند، هممحلهای و همسایه امین ندارند یا اگر دارد نمیشناسد، کوچه امن ندارند، اما امید دارد
اصلا امید دلیل نوشتن این نامه است
در اخبار خواندیم قرار نیست در نهضت مسکن ملی راه گذشتگان را ادامه بدهید. گفتند قرار است خانههای یک طبقه را احیا کنید. یعنی قرار است هزاران انسان از سلولهای مردهٔ منقطع از دیگران آزاد شوند و به خانه بروند؟
یعنی قرار است بازار پارکینگ سازی تخته شود؟ حبذا....
و البته میدانیم این یعنی قرار است بعد از این مافیای زمین و مسکن و... لشکر به لشکر مقابل شما و بهروزی مردم بایستند.
تهدید کنند که در انتخابات ضربهتان میزنند. امتحان سختی در پیش دارید.
دور برگردان از مسیر رفته یعنی میتوانیم امید داشته باشیم نسل بعدی، آرامتر، شادتر و سالمتر باشند. میتوانیم با پشت گرمتر جلوی غول هفتسر سرمایهداری بایستیم و دل خوش بداریم که سبک زندگی مان غیر همسو با اوست
نیک میدانید که خانه دردندشت در شهر مصرفگرای نامولد امروزی دردی را دوا نمیکند. ما علاوه بر خانه مولد شهر مولد نیز میخواهیم. شهری که در آن انسان، مثل گذشته جزوی از طبیعت باشد و طبیعت جزوی از سبک زندگی انسان. شهری که مشاغل از غولهای تجاری به صنایع کوچکمقیاس و ترجیحاً خانوادگی منتقل شده باشند. شهری
که برای نزدیکی منازل و مشاغل ساز و کاری تعبیه شده باشد که بشود در آن شعار شهر
پاک و خانواده سبز را عملی کرد. در شهرهای ماشینی امروزه نمیشود.
همچنین ما زنان، نیاز به نهاد زنانه داریم. شهرهای مردساخته بیجنسیت امروزی این نیاز را برآورده نمیکنند. نه تنها برآورده نمیکنند بلکه ما را در دوگانه مردوارگی یا تنانگی مجبور به انتخاب میکند. زن یا باید رقیب مرد باشد یا برای بقای اجتماعی از بدنش هزینه کد. این شهر نهادی برای زن شریف مسلمان ندارد
ریاست محترم قوه مجریه! از شما خواهش داریم راضی به این سطح نباشید. شهرهای مرکزی ما در درجه اول و شهرستانهای دورتر در ثانی دارند در دهان اژدهای سیری ناپذیر توسعه بلعیده میشوند. توسعه کلیدواژهی برای تراکم فروشی، تخریب محیط زیست، زمین خواری ، غصب آسمان و ساختن شهرهای کاملا ماشینیست.
آقای رییس جمهور! سرزمین ما وآینده ما دارد در شکم این اژدها هضم میشود. امید ما بعد ازخدا به شماست. به شما که دست تان میرسد. و در این راه امید شما هم بعد ازخدا به ما باشد.
@par1394