eitaa logo
پویانویسی
218 دنبال‌کننده
311 عکس
77 ویدیو
15 فایل
اینجا مجال "رحیل" است برای نوشتن و راهِ نوشتن. و فرصتی برای فهم همزمان درون و برون. #علی_اسفندیار ارتباط: @rahil1357
مشاهده در ایتا
دانلود
امروز دوست بزرگوار و اهل دغدغه‌ای به نمایندگی از مجموعه‌ای تماس گرفتند (حاشیه: در مدت سه ساله تلاش و تنهایی‌ام از این تماس‌ها بارها بوده و ادامه هم دارد... حرف پشت حرف، ادعا پشت ادعا) آمدند برای تشکیل گروه واکنش سریع در یک مجموعه فرهنگی به ایشان گفتم: آن آقا را میشناسم آدم خوبی هستند اما رسانه فقط آدم خوب نمی‌خواهد (خودم خندیدم از تلخی البته) بیدار می‌خواهد پرسرعت و کاری می‌خواهد متفکر و کنشگر لحظه‌ای می‌خواهد کسی که در زندگی شخصی‌اش «واکنش در لحظه» ندارد نباید اسم «واکنش سریع» را به زبان بیاورد کسی که خودش آخر هر شب با مسأله اجتماعی فردا نخوابد اسمش را نمی شود «اهل رسانه» گذاشت آدم‌های خوب تا دلتان بخواهد در مکانیکی و نانوایی و کوچه و بازار هستند آقای مدیر در کنار خوبی‌هایت مهارت حل مسأله اجتماعی هم پیدا کنید آقای مدیر! در منظومه انقلاب اسلامی خودت را پیدا کن، نه در کادر و سازمان و ساختارِ کارمندمحور. @pooyanevisi
🔰به بهانه آغاز به کار «مجله افکار بانوان حوزوی»، مدیر قرارگاه قلم، جناب آقای علی اسفندیار، یادداشتی ارسال کردند، که تقدیم شما همراهان عزیز می‌شود. 👇 🔅انتخاب کلمه؛ انتخاب آرامِ زندگی ✍️علی اسفندیار زندگی را باید شناخت، یکی از لوازم شناخت خوب، شیوه روایت ما از مسائلی است که با آن رو‌به‌رو هستیم و پاسخ به این پرسش‌ها که «باید از چه زاویه‌ای به خود و جامعه نگاه کنیم؟»، «باید چه کلماتی را به زبان بیاوریم؟» و «برای نیازهای معنوی و مادی خود باید دست به چه انتخابی بزنیم؟» از این رو سنجشِ وضعیتی که در آن هستیم در گرو نوع نگاه ما‌ است. بسیاری از افراد با خودشان حرف می‌زنند، برنامه‌ریزی می‌کنند و برای آینده و آرامش‌ خود خود نقشه می‌کشند؛ اما مسأله اینجاست که در برخورد با خود از چه کلماتی استفاده می‌کنیم؟ کلمات آرام یا ناآرام؟ اینجاست که انتخاب ما از میان دنیای کلمه‎ها، آرامش دنیای ما را رقم بزند. گاهی استفاده از کلمات نیکو، و به قول امروز‌ی‌ها کلمات مثبت و پرانرژی، زندگی ما را می‌سازد. انتخاب لحن و کلمات مثبت نشان می‌دهد که برای خودتان و اطرافیان احترام قائل هستید. همان‌گونه که خداوند به حضرت موسی و برادرش هارون دستور داد حتی با فرعون، سخن نرم و نیکو را انتخاب کنند نه درشتی و خشونت‌های زبانی را! «فَقُولا لَهُ قَوْلاً لَیِّناً». دریافت آرامش از دغدغه‌های تاریخی بشر است، انسان امروز فکر می‌کند در چرخه تکنولوژی در حال بلعیده‌شدن است و در دام تبلیغات سهمگین بازار و تجارت افتاده است، همه چیز برای او استرس‌آور شده است؛ این جمله‌ها بخشی از واقعیت‌های امروز است که با لحن ترس آور و منفی بیان شده است، حالا می خواهیم زاویه دید خودمان را تغییر دهید و از دنیای واژگانی ذهن خود، بهترین و مناسب‌ترین کلمه‌ها را انتخاب کنیم و به خودمان قول بدهیم با «قول لیّن» رفتار کنیم. بنابر این می‌توانیم از این پس: به جای عبارت «راه‌های درمان اضطراب» بگوییم: راه‌های حفظ آرامش. به جای «راه رهایی از دام شیطان» بگوییم: راه نیافتادن در دام شیطان. به جای جمله‌ی «چاقی خود را درمان کنیم» بگوییم: چگونه چاق نشویم؟ به جای «بررسی عوامل دروغ‌گویی» بگوییم: آثار راستگویی در زندگی ما و به جای این که بگوییم «چرا من خوشبخت نیستم؟» جمله‎ی «برای خوشبختی تلاش می‌کنم» را به زبان بیاوریم. همین طور در مواجهه با مسائل دینی و معرفتی با مسأله‌ای به نام انتخاب و زاویه دید رو به رو هستیم؛ برخی افراد و شبهه‌کنندگان دینی، حکم قصاص را مایه مرگ و ناامیدی می‌دانند؛ اما نگاه خدا به قصاص، نگاه امید و زندگی است و در آیه 179 بقره چنین تصریح می‌کند: «وَ لَكُمْ فِي الْقِصَاصِ حَيَاةٌ يَا أُولِي الأَلْبَابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ». با این زاویه دیدِ خداپسندانه؛ هم فرهنگ شهادت و هم فرهنگ قصاص، هر دو زندگی‌آور و زندگی‌ساز است. شهید، مرگ خود را زندگی می‌داند و شهادت را انتخاب می‌کند تا هم خود و هم جامعه زنده بماند و مجرم نیز با رفتنِ اجباری‌اش و به حکم قانون، دیگران را از خطا و قتل باز می‌دارد و حذفش زمینه زندگی دیگران می‌شود. حالا ببینید چه روایت‌های گوناگونی از جهاد و قصاص پیش روی ماست که نشان از تفاوت «زاویه دید و فهم‎های» افراد به رویدادها، مفاهیم و مسائل دارد؟! زاویه‌ی دید است که اندیشه و رفتار فردی و اجتماعی را رقم می‌زند و «کلمات» وجهِ آشکارگی زاویه‌‌ی دیدها است. شما می‌توانید به جای سوء تفاهم به خودتان و اطراف‌تان، کلمات انگیزشی و امیدوارانه را انتخاب کنید. به هر روی، انسان در قرآن کریم به «قول حَسَن، قول احسن، قول لیّن، قول سدید، قول کریم و قول معروف» امر شده است؛ اگر حرف خوب با کلمات خوب بیان شود، حلّ مسائل زندگی، آسان‌تر رخ می‌دهد و آرامش در عصر مدرن و تکاپوهای تکنولوژیکی، دست یافتنی‌تر می‌شود. نتیجه آنکه؛ با روایت مثبت از خودمان و شرایط‌مان، نقطه‌های منفی زندگی را کم‌رنگ و حذف کنیم، بسیار آرام و نرم، مثل موسی نزد فرعون. @AFKAREHOWZAVI
49.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آیت الله حائری شیرازی: فاطمه می‌خواست قبرش مجهول باشد تا قدر علی معلوم باشد. .......................................................... صبح جمعه، ولی خدا را یاد کنیم بگذارید مجهول باشیم تا او معلوم شود خودخواهی و تکبر و خود را طیف خاص دیدن با انقلابی‌گری و دینی‌بودن در تضاد کامل است میدان تبیین را از دست ندهیم با هم باشیم «کلاس نگذاریم» برای هم به مدرک نیست؛ به درک امام است! @pooyanevisi
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
. ✔️ آموزش مهارت‌های پاسخ‌گویی در فضای مجازی 🔍 محورها 1️⃣مبانی و اصول تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی 2️⃣ تکنیک‌های مناظره و گفت‌و‌گو 3️⃣ جریان‌شناسی رسانه 4️⃣ آشنایی با خبرنویسی 5️⃣ مهارت‌های کنشگری 6️⃣ یادداشت‌نویسی ✍️ این رویداد تولید‌محور به همت مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه‌های علمیه در قم برگزار می‌شود. @HOWZAVIAN ..................................................................... نویسا بمانید تا تا https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
🖍 نوشتن یعنی نُو شدن
📇 انتشار مقاله ی علمی توسط استاد دانشگاه صنعتی شریف در یکی از معتبرترین مجلات جهان استاد دانشگاه صنعتی شریف (دکتر علی اسفندیار؛ دانشیار دانشکده فیزیک دانشگاه) توانست مقاله‌ی خود را با عنوان کانال‌های نانومتری از صفحات مکزینی به جهت استحصال انرژی الکتریکی از تفاوت غلظت یونی آب دریا و آب رودخانه در یکی از معتبرترین مجلات حوزه شیمی و علم‌مواد Journal of Materials Chemistry A انتشار دهد. بیشتر بخوانید اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج 🏴 🏴 https://eitaa.com/lazour ┅═══✼🍃💐🍃✼═══┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با عرض سلام و وقت بخیر خدمت اساتید، طلاب و دانشجویان محترم شرکت کننده در اولین # دوره شبهه شناسی و پاسخ گویی # ✳️ # آموزش مهارت های پاسخ گویی در فضای مجازی# 📋 برنامه و ساعت شروع کلاسها: 📅 پنجشنبه: 15 دی ماه 👤استاد حجت الاسلام والمسلمین برته ساعت 13:30 👤استاد حجت الاسلام والمسلمین برته ساعت 14:45 👤استاد جناب آقای صدرائی عارف ساعت 16 👤استاد حجت الاسلام والمسلمین اسفندیار ساعت 18 📅جمعه 16 دی ماه 👤استاد حجت الاسلام والمسلمین هادی منش ساعت 8 صبح 👤استاد حجت الاسلام والمسلمین هادی منش ساعت 9:15 👤استاد حجت الاسلام والمسلمین هادی منش ساعت 10:30 👤استاد حجت الاسلام والمسلمین پیشاهنگ ساعت 13:30 👤استاد حجت الاسلام والمسلمین پیشاهنگ ساعت 14:45 👤استاد حجت الاسلام والمسلمین سیدنژاد ساعت 16 🔰 لینک ورود به کلاس ها: 🆔https://www.aparat.com/pasokhtv/live دوستانی که موفق به ثبت نام در مدرسه نشده اند می توانند جهت استفاده از مطالب اساتید در آموزش مهارت های پاسخ گویی در فضای مجازی از طریق لینک زیر (پخش با اینترنت رایگان) مراجعه نمایند: pasokh.tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هم‌خوانی گروه سرود دختران در محضر امام خامنه‌ای زن‌ام شکوه و جمال هستی / حماسه سازم برای دنیا دیدن این سرود دیدنی و شنیدنی دیدار جمعی از بانوان منتخب کشور را از دست ندهید 😍 اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج 🇮🇷 🇮🇷 https://eitaa.com/lazour ┅═══✼🍃💐🍃✼═══┅
. ✔️در آغاز راه جنبش نرم‌افزاری هستیم اما... باید مدیران فرهنگی؛ نرم فکر کنند، نرم برنامه‌ریزی کنند، نرم در رسانه‌ها حضور بیابند، و نرم بنویسند؛ تا قلب‌ها را شیدای انقلاب کنند. @pooyanevisi
Majid Banifatemeh - Age To Madaram Nabodi.mp3
3.43M
اگه علی‌الظاهر مادرت کنارت نیست و دلتنگی اومده سراغت و آسمون دلت ابریه و هر دفعه یه نم بارون می‌زنه پیشنهاد می‌کنم دانلودش کنی و ۳بار گوش بدی اونوقت نم‌نمکِ بارشِ چشمات تبدیل به دریا میشه و بعد حال دلت خوبِ خوب امتحان کن اين برف كه این هفته به ما می‌بارید از برکت دست مادرم می‌بارید نقل بود كه از يمن قدوم مادر بـر روی سر اهــل زمـيـن می‌بارید مادرم روزتون مبارک تموم زندگیم♥️ 🖊مرضیه رمضان‌قاسم https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef @pooyanevisi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Behnam Hasanzade - Madar.mp3
4.1M
به احترام مادر رفیق بی کلک مِ جان مارِ زندگی رِ نمک مِ جان مارِ ..................................................... جانِ مار مِ دل قرار خِنه‌ی سالار قروُون مِن شِ جانِ مارِ قروُون @pooyanevisi
. ✔️خوشرویی و کرامت @pooyanevisi
رزمندگان اسلام در سرمای منفی۲۰ درجه به نماز ایستادند! این نورِ ولایتِ حَقّه‌ی آل محمد است اگر در جستجوی امام زمان هستی او را در میان سربازانش بجوی "شهید آوینی" @pooyanevisi
🔰 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد برگزار می‌کند 👈 مقدماتی ژورنالیسم 📋سرفصل‌های دوره: 🖇نویسندگی خلاق 🖇مصاحبه 🖇خبرنویسی 📅 6 و 7 بهمن 1401 ⏰مهلت ثبت نام تا 5 بهمن 💳 هزینه دوره: 100.000 تومان (تخفیف برای ثبت نام گروهی و دهه هشتادی) 💥ظرفیت محدود است 📝جهت حضور در دوره، نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه خود را به آیدی @Media_Institute ارسال کنید. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مناجات(1).mp3
5.66M
🤲 خابَ الوافِدونَ عَلَىٰ غَيرِك آنان که بر غیرِ تو وارد شدند ناکام شدند و خَسِرَ المُتَعَرِّضونَ إلّا لَك و آنان که به غیرِ تو روی آوردند زیان دیدند و ضاعَ المُلِمّونَ إلّا بِك و آنان که به درگاهِ غیرِ تو فرود آمدند تباه گشتند و أجدَبَ المُنتَجِعونَ إلّا مَنِ انتَجَعَ فَضلَك ، و آنان که از غیرِ فضلِ تو طلب کردند، بی‌برگ‌و‌نوا شدند بابُك مَفتوحٌ لِلرّاغِبينَ درب رحمتت بر مشتاقان باز است و خَيرُك مَبذولٌ لِلطّالِبين و خیر تو به جویندگان عطا شده است و فَضلُك مُباحٌ لِلسّائِلينَ و فضل و احسانت بر درخواست‌کنندگان مباح است و نَيلُك مُتاحٌ لِلآمِلين و وصالِ تو برای آرزومندان میسّر و مهیّاست و رِزقُك مَبسوطٌ لِمَن عَصاك و خانِ روزی‌ات برای آنکه نافرمانی‌ات کرده گسترانیده شده و حِلمُك مُعتَرِضٌ لِمَن ناواك و بردباری‌ات بر آنکه به دشمنی‌ات برخواسته شامل است عادَتُك الإحسانُ إلَى المُسيئين احسان و نیکی به بدکاران، روش و عادت توست و سَبيلُك الإبقاءُ عَلَى المُعتَدين و مدارا با متجاوزان شیوۀ توست اللٰهُمَّ فاهدِنِى هُدَى المُهتَدينَ پس خداوندا، مرا به راهِ رَه‌یافتگانْ رهنمون شو و ارزُقنِى اجتِهادَ المُجتَهِدين و تلاش سختکوشان را روزی‌ام فرما! و لا تَجعَلنِى مِنَ الغافِلينَ المُبعَدينَ و مرا از غافلانِ رانده از درگاهت قرار مده و اغفِر لِى يومَ الدّين و در روز جزا مرا بیامرز! ☑️ @m_ghanbarian
انقلاب فرهنگی شصت‌ساله شد؛ «آگاهی از ناآگاهی» نخستین کارکرد الهیات انقلاب اسلامی علی اسفندیار از آن زمان ۶۰ سال می‌گذرد؛ از آغاز روشنگری آشکار امام راحل و علمای مکتب قم برای تشکیل جبهه‌ی رهایی از تحریم آگاهی دوران ستم‌شاهی تا اکنون که در عصر جهاد تبیین نفس می‌کشیم، از اعتراض امام خمینی(ره) به تغییر قانون «سوگند به قرآن کریم»، فتنه «تساوی حقوق زن و مرد» و بهادادن به فرقه خودخوانده بهایی در لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی، تا اکنون که گام‌های راسخ تمدن ایرانی_اسلامی را شاهد هستیم. لایحه‌ی مذکور دربردارنده قوانینی بود که به صورت خاموش و نرم، هویت‌زدایی فرهنگ اسلامی در ایران را نشانه گرفته بود و قم در ۱۳۴۱، شبکه سلطنتی را به عقب‌نشینی وادار کرد؛ از این اقدام می‌توان به رویداد بزرگ فرهنگی و شناختی و آغاز قیام فرهنگی در کشور یاد کرد. قیام فرهنگی از قم، نهضت اسلامی در کشور و ثبات سیاسی در تهران؛ سه مرحله‌‌ی تاریخ‌ساز برای کشور است. مکتب انتقادی قم را می‌توان کانون شکل‌گیری «فهم موقعیت تاریخی ایرانیان» و دستاورد پنهان و بی‌نظیر امام راحل در سال‌های پایانی طاغوت دانست؛ دستاوردی که با تنویر افکار عمومی و آغاز زدودن «ستمِ شناختی»، کارکرد اصیل علمای بیدار شیعه را به نمایش گذاشته است. با این توصیف، اگر آغاز عمر فرهنگی انقلاب اسلامی را سال ۴۱ شمسی بدانیم، بسیاری از شبهه‌‌های سیاسی، پاسخ خود را خواهند یافت، چرا که گزاره «پیش‌آگاهی مردم از حاکمیت دینی» و «رونمایی از پشت پرده‌ی فکری پهلوی»، نسل ایرانی را در پانزده_شانزده سال برای پیروزی انقلاب آماده کرد. اینجاست که رهبر انقلاب اسلامی «قم را مادر انقلاب اسلامی» می‌دانند. زین رو عمر انقلاب اسلامی را باید در دوگانه عمر فرهنگی و عمر سیاسی بازخوانی کرد؛ اگر امروز چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را قدر می‌دانیم، عمر فرهنگی انقلاب را نیز نباید نادیده گرفت که از سال‌های ۴۱_۴۲ با عبور از فرایندهای شناختی، آرام آرام به بار نشسته و انقلابی قلبی را بر پایه فهم انسان، خودآگاهی و خودشناسی ملی رقم زده است. هر چند رسانه‌های انقلابی و دلسوزان جهاد تبیین تلاش می‌کنند از دستاوردهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی، پیام و تحلیل ارائه دهند؛ اما سزا نیست که چشم از رویدادهای معرفتی و شناختی پیشا انقلاب اسلامی که بخش مهم تلاش امام راحل بوده است، فرو بست. کار مهم انقلاب اسلامی، کلید زدن فرایند موقعیت‌یابی و زمان‌شناسی ملت ایران بوده و این که «فهم ظلم‌بودنِ ظلم کلان»، «فهم فقر‌ بودنِ فقر سیاسی» و «آگاهی از درد ناآگاهی» را وارد ادبیات فرهنگی کشور کرده است؛ اگر ظلم‌بودنِ دستگاه ستمشاهی، در لایه‌های ذهنی مردم آن هم در مدت بیش از پانزده سال به مرحله «باور» نمی‌رسید، انقلاب مردم در مواجهه با جریان طاغوتی_آمریکایی با هیجان کاذب و بی‌جانی روبه‌رو می‌شد. دوران پیشا انقلاب را می‌توان دوران افول تحریم ایرانیان از فهم موقعیت فردی، اجتماعی و تاریخی و آغاز شکل‌گیری «الهیات انقلاب اسلامی» دانست؛ از این رو امام راحل جامعه‌ی زمان ستمشاهی را از بی‌حسی و سِرشُدگی خارج کرد و کشور، متناسب با فرایندهای آرام تولید فرهنگ، از اتمسفر ضدِشناختی و جهل‌زا به فضای جهل‌زدا و معرفت‌افزا انتقال یافته است. بازخوانی سخنان امام راحل نشان می‌دهد بزرگ‌ترین دستاورد پیام‌های امام از ۴۱ تا ۵۷ شمسی، تغییر نگرش مردم به موقعیت خود است. اگر «فهم موقعیت» اتفاق نمی‌افتاد، فهم زمانه و موقعیت‌های تاریخی بزرگ‌تر همچون پیروزی انقلاب رخ نمی‌نمود. بی‌شک تبیین‌گری شخصیت‌هایی همچون شهید مطهری، مفتح، بهشتی و شهدای محراب بوده که با ایجاد «بیداری شناختی» در طراز ملی، کنش سراسری ۵۷ را رقم زده و دست استعمارِ چندجانبه را از کشور قطع کرده است. اگر انقلاب اسلامی در سوادآموزی و پس از آن در تولید علم، نهضتی برپا کرده، نشان از آن است که میدان فهمیدن را به صورت عادلانه‌ پیش روی همگان قرار داده است تا جایی که می‌توان ادعا کرد، در هیچ دوره‌ای از تاریخ سیاسی کشور، هیچ حاکمیتی به میزان «انقلاب اسلامی» بر فهم روزآمد و بازگشت به اصالت‌های تمدنی تأکید نکرده است. و اکنون، وقت حراست از پیشینه‌ی ناب «انقلاب فرهنگی» است؛ دستاوردی که تبیین‌اش مغفول مانده است؛ اگر امروزه روایتگران ضدانقلاب، جای جلاد و شهید را تغییر می‌دهند یا امنیت را به احساس ناامنی و دارایی را به احساس ناداری برای هم‌وطنان تبدیل می‌کنند، اینها درس‌های فراگرفته از تجربه‌های تاریخی استعمار است؛ استعماری که روزگاری ناآگاهی و ناداری را به احساس آگاهی و دارایی تبدیل می‌کرد و به خورد ملت می‌داد. انتشار در: 🔖 پایگاه اندیشه‌ای فکرت http://fekrat.net/?p=13732 🔖روزنامه سراسری سراج https://serajonline.com/?nid=1107&pid=5&type=0 🔖هفته نامه پرتو سخن @pooyanevisi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ اولین انقلاب کتابخوان ها در جهان روایتی متفاوت از چرایی انقلاب در ایران به نقل از یک دانشجوی زندانی ساواک 🔶 یکی از دلایل وقوع انقلاب اسلامی: انقلاب اسلامی ایران به یک معنا ثمره کارهای قوی و مستمر فکری 37 ساله بین سال های 1320 تا 1357 است. در این بازه زمانی، جریان فکری چپ و راست کنار زده شدند و در نهایت این فکر غالب شد که "اسلام راه حل است". اسلام در تمام عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی راه حل است. از چپ هایی مثل جلال آل احمد تا لیبرال هایی مانند مرحوم بازرگان و حوزوی هایی مانند شهید مطهری و هاشمی نژاد همه و همه بر این نکته متفق القول شدند که "اسلام راه حل است".‌.‌.... 🔶 ... این آوردگاه فکری به کارزار اصلی انقلاب اسلامی تبدیل شد. بنابراین، انقلاب اسلامی نه از مزارع نه از کارخانجات و نه از متن طبقه متوسط جامعه بلکه از دل دانشگاه و حوزه بیرون آمد. انقلاب اسلامی در واقع انقلاب کتابخوان ها بود. این اتفاق برای اولین بار در دنیا رخ می داد. مردم کوچه بازار با پیوستن به این انقلاب اهالی قلم و کتاب، شاه را ساقط کردند. در آن زمان، زندان های شاه پر بود از نویسندگان و اهالی کتاب و قلم. اصلاً کار ساواک دستگیری کتابخوان ها و نویسندگان بود. کسانی که در زندان بودند یا نویسنده بودند یا کتابخوان و تحلیلگر. 🔶 امروز چه موافق باشیم و چه مخالف باشیم سطح زندگی و معیشتی مردم ایران در مقایسه با گذشته بسیار ارتقاء یافته است. سطح تولید مواد غذایی بالاتر رفته است. ما در کشور شاهد یک انقلاب عظیم، پنهان و چراغ خاموش در عرصه کشاورزی هستیم. به مدد گلخانه سازی و اجرای طرح آبیاری قطره ای که به اشراف و هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی به انجام رسیده است این انقلاب پر عظمت در عرصه کشاورزی در کشور رخ داده است. بسیاری میوه ها و بسیاری از محصولات را در همه فصول ....... ادامه و متن کامل در لینک زیر https://saednews.com/fa/post/anqlab-asalami-aolin-anqlab-ktabkhan-ha-dar-dnia-bod 🔶➖🔶
حرم امن رضوی به یاد استادان، بستگان و دوستانم امروز، یک جستار زیارتی را آغاز کردم، برای‌تان از لذت نوشتن در حرم امام رضا(ع) می‌نویسم. تا یادم نرفته، کتاب "نامه‌های بلوغ" به قلم عین_صاد، مرحوم علی صفایی را بخوانید. @pooyanevisi