eitaa logo
پویانویسی
214 دنبال‌کننده
315 عکس
77 ویدیو
15 فایل
اینجا مجال "رحیل" است برای نوشتن و راهِ نوشتن. و فرصتی برای فهم همزمان درون و برون. #علی_اسفندیار ارتباط: @rahil1357
مشاهده در ایتا
دانلود
Behnam Hasanzade - Madar.mp3
4.1M
به احترام مادر رفیق بی کلک مِ جان مارِ زندگی رِ نمک مِ جان مارِ ..................................................... جانِ مار مِ دل قرار خِنه‌ی سالار قروُون مِن شِ جانِ مارِ قروُون @pooyanevisi
. ✔️خوشرویی و کرامت @pooyanevisi
رزمندگان اسلام در سرمای منفی۲۰ درجه به نماز ایستادند! این نورِ ولایتِ حَقّه‌ی آل محمد است اگر در جستجوی امام زمان هستی او را در میان سربازانش بجوی "شهید آوینی" @pooyanevisi
🔰 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد برگزار می‌کند 👈 مقدماتی ژورنالیسم 📋سرفصل‌های دوره: 🖇نویسندگی خلاق 🖇مصاحبه 🖇خبرنویسی 📅 6 و 7 بهمن 1401 ⏰مهلت ثبت نام تا 5 بهمن 💳 هزینه دوره: 100.000 تومان (تخفیف برای ثبت نام گروهی و دهه هشتادی) 💥ظرفیت محدود است 📝جهت حضور در دوره، نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه خود را به آیدی @Media_Institute ارسال کنید. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مناجات(1).mp3
5.66M
🤲 خابَ الوافِدونَ عَلَىٰ غَيرِك آنان که بر غیرِ تو وارد شدند ناکام شدند و خَسِرَ المُتَعَرِّضونَ إلّا لَك و آنان که به غیرِ تو روی آوردند زیان دیدند و ضاعَ المُلِمّونَ إلّا بِك و آنان که به درگاهِ غیرِ تو فرود آمدند تباه گشتند و أجدَبَ المُنتَجِعونَ إلّا مَنِ انتَجَعَ فَضلَك ، و آنان که از غیرِ فضلِ تو طلب کردند، بی‌برگ‌و‌نوا شدند بابُك مَفتوحٌ لِلرّاغِبينَ درب رحمتت بر مشتاقان باز است و خَيرُك مَبذولٌ لِلطّالِبين و خیر تو به جویندگان عطا شده است و فَضلُك مُباحٌ لِلسّائِلينَ و فضل و احسانت بر درخواست‌کنندگان مباح است و نَيلُك مُتاحٌ لِلآمِلين و وصالِ تو برای آرزومندان میسّر و مهیّاست و رِزقُك مَبسوطٌ لِمَن عَصاك و خانِ روزی‌ات برای آنکه نافرمانی‌ات کرده گسترانیده شده و حِلمُك مُعتَرِضٌ لِمَن ناواك و بردباری‌ات بر آنکه به دشمنی‌ات برخواسته شامل است عادَتُك الإحسانُ إلَى المُسيئين احسان و نیکی به بدکاران، روش و عادت توست و سَبيلُك الإبقاءُ عَلَى المُعتَدين و مدارا با متجاوزان شیوۀ توست اللٰهُمَّ فاهدِنِى هُدَى المُهتَدينَ پس خداوندا، مرا به راهِ رَه‌یافتگانْ رهنمون شو و ارزُقنِى اجتِهادَ المُجتَهِدين و تلاش سختکوشان را روزی‌ام فرما! و لا تَجعَلنِى مِنَ الغافِلينَ المُبعَدينَ و مرا از غافلانِ رانده از درگاهت قرار مده و اغفِر لِى يومَ الدّين و در روز جزا مرا بیامرز! ☑️ @m_ghanbarian
انقلاب فرهنگی شصت‌ساله شد؛ «آگاهی از ناآگاهی» نخستین کارکرد الهیات انقلاب اسلامی علی اسفندیار از آن زمان ۶۰ سال می‌گذرد؛ از آغاز روشنگری آشکار امام راحل و علمای مکتب قم برای تشکیل جبهه‌ی رهایی از تحریم آگاهی دوران ستم‌شاهی تا اکنون که در عصر جهاد تبیین نفس می‌کشیم، از اعتراض امام خمینی(ره) به تغییر قانون «سوگند به قرآن کریم»، فتنه «تساوی حقوق زن و مرد» و بهادادن به فرقه خودخوانده بهایی در لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی، تا اکنون که گام‌های راسخ تمدن ایرانی_اسلامی را شاهد هستیم. لایحه‌ی مذکور دربردارنده قوانینی بود که به صورت خاموش و نرم، هویت‌زدایی فرهنگ اسلامی در ایران را نشانه گرفته بود و قم در ۱۳۴۱، شبکه سلطنتی را به عقب‌نشینی وادار کرد؛ از این اقدام می‌توان به رویداد بزرگ فرهنگی و شناختی و آغاز قیام فرهنگی در کشور یاد کرد. قیام فرهنگی از قم، نهضت اسلامی در کشور و ثبات سیاسی در تهران؛ سه مرحله‌‌ی تاریخ‌ساز برای کشور است. مکتب انتقادی قم را می‌توان کانون شکل‌گیری «فهم موقعیت تاریخی ایرانیان» و دستاورد پنهان و بی‌نظیر امام راحل در سال‌های پایانی طاغوت دانست؛ دستاوردی که با تنویر افکار عمومی و آغاز زدودن «ستمِ شناختی»، کارکرد اصیل علمای بیدار شیعه را به نمایش گذاشته است. با این توصیف، اگر آغاز عمر فرهنگی انقلاب اسلامی را سال ۴۱ شمسی بدانیم، بسیاری از شبهه‌‌های سیاسی، پاسخ خود را خواهند یافت، چرا که گزاره «پیش‌آگاهی مردم از حاکمیت دینی» و «رونمایی از پشت پرده‌ی فکری پهلوی»، نسل ایرانی را در پانزده_شانزده سال برای پیروزی انقلاب آماده کرد. اینجاست که رهبر انقلاب اسلامی «قم را مادر انقلاب اسلامی» می‌دانند. زین رو عمر انقلاب اسلامی را باید در دوگانه عمر فرهنگی و عمر سیاسی بازخوانی کرد؛ اگر امروز چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را قدر می‌دانیم، عمر فرهنگی انقلاب را نیز نباید نادیده گرفت که از سال‌های ۴۱_۴۲ با عبور از فرایندهای شناختی، آرام آرام به بار نشسته و انقلابی قلبی را بر پایه فهم انسان، خودآگاهی و خودشناسی ملی رقم زده است. هر چند رسانه‌های انقلابی و دلسوزان جهاد تبیین تلاش می‌کنند از دستاوردهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی، پیام و تحلیل ارائه دهند؛ اما سزا نیست که چشم از رویدادهای معرفتی و شناختی پیشا انقلاب اسلامی که بخش مهم تلاش امام راحل بوده است، فرو بست. کار مهم انقلاب اسلامی، کلید زدن فرایند موقعیت‌یابی و زمان‌شناسی ملت ایران بوده و این که «فهم ظلم‌بودنِ ظلم کلان»، «فهم فقر‌ بودنِ فقر سیاسی» و «آگاهی از درد ناآگاهی» را وارد ادبیات فرهنگی کشور کرده است؛ اگر ظلم‌بودنِ دستگاه ستمشاهی، در لایه‌های ذهنی مردم آن هم در مدت بیش از پانزده سال به مرحله «باور» نمی‌رسید، انقلاب مردم در مواجهه با جریان طاغوتی_آمریکایی با هیجان کاذب و بی‌جانی روبه‌رو می‌شد. دوران پیشا انقلاب را می‌توان دوران افول تحریم ایرانیان از فهم موقعیت فردی، اجتماعی و تاریخی و آغاز شکل‌گیری «الهیات انقلاب اسلامی» دانست؛ از این رو امام راحل جامعه‌ی زمان ستمشاهی را از بی‌حسی و سِرشُدگی خارج کرد و کشور، متناسب با فرایندهای آرام تولید فرهنگ، از اتمسفر ضدِشناختی و جهل‌زا به فضای جهل‌زدا و معرفت‌افزا انتقال یافته است. بازخوانی سخنان امام راحل نشان می‌دهد بزرگ‌ترین دستاورد پیام‌های امام از ۴۱ تا ۵۷ شمسی، تغییر نگرش مردم به موقعیت خود است. اگر «فهم موقعیت» اتفاق نمی‌افتاد، فهم زمانه و موقعیت‌های تاریخی بزرگ‌تر همچون پیروزی انقلاب رخ نمی‌نمود. بی‌شک تبیین‌گری شخصیت‌هایی همچون شهید مطهری، مفتح، بهشتی و شهدای محراب بوده که با ایجاد «بیداری شناختی» در طراز ملی، کنش سراسری ۵۷ را رقم زده و دست استعمارِ چندجانبه را از کشور قطع کرده است. اگر انقلاب اسلامی در سوادآموزی و پس از آن در تولید علم، نهضتی برپا کرده، نشان از آن است که میدان فهمیدن را به صورت عادلانه‌ پیش روی همگان قرار داده است تا جایی که می‌توان ادعا کرد، در هیچ دوره‌ای از تاریخ سیاسی کشور، هیچ حاکمیتی به میزان «انقلاب اسلامی» بر فهم روزآمد و بازگشت به اصالت‌های تمدنی تأکید نکرده است. و اکنون، وقت حراست از پیشینه‌ی ناب «انقلاب فرهنگی» است؛ دستاوردی که تبیین‌اش مغفول مانده است؛ اگر امروزه روایتگران ضدانقلاب، جای جلاد و شهید را تغییر می‌دهند یا امنیت را به احساس ناامنی و دارایی را به احساس ناداری برای هم‌وطنان تبدیل می‌کنند، اینها درس‌های فراگرفته از تجربه‌های تاریخی استعمار است؛ استعماری که روزگاری ناآگاهی و ناداری را به احساس آگاهی و دارایی تبدیل می‌کرد و به خورد ملت می‌داد. انتشار در: 🔖 پایگاه اندیشه‌ای فکرت http://fekrat.net/?p=13732 🔖روزنامه سراسری سراج https://serajonline.com/?nid=1107&pid=5&type=0 🔖هفته نامه پرتو سخن @pooyanevisi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ اولین انقلاب کتابخوان ها در جهان روایتی متفاوت از چرایی انقلاب در ایران به نقل از یک دانشجوی زندانی ساواک 🔶 یکی از دلایل وقوع انقلاب اسلامی: انقلاب اسلامی ایران به یک معنا ثمره کارهای قوی و مستمر فکری 37 ساله بین سال های 1320 تا 1357 است. در این بازه زمانی، جریان فکری چپ و راست کنار زده شدند و در نهایت این فکر غالب شد که "اسلام راه حل است". اسلام در تمام عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی راه حل است. از چپ هایی مثل جلال آل احمد تا لیبرال هایی مانند مرحوم بازرگان و حوزوی هایی مانند شهید مطهری و هاشمی نژاد همه و همه بر این نکته متفق القول شدند که "اسلام راه حل است".‌.‌.... 🔶 ... این آوردگاه فکری به کارزار اصلی انقلاب اسلامی تبدیل شد. بنابراین، انقلاب اسلامی نه از مزارع نه از کارخانجات و نه از متن طبقه متوسط جامعه بلکه از دل دانشگاه و حوزه بیرون آمد. انقلاب اسلامی در واقع انقلاب کتابخوان ها بود. این اتفاق برای اولین بار در دنیا رخ می داد. مردم کوچه بازار با پیوستن به این انقلاب اهالی قلم و کتاب، شاه را ساقط کردند. در آن زمان، زندان های شاه پر بود از نویسندگان و اهالی کتاب و قلم. اصلاً کار ساواک دستگیری کتابخوان ها و نویسندگان بود. کسانی که در زندان بودند یا نویسنده بودند یا کتابخوان و تحلیلگر. 🔶 امروز چه موافق باشیم و چه مخالف باشیم سطح زندگی و معیشتی مردم ایران در مقایسه با گذشته بسیار ارتقاء یافته است. سطح تولید مواد غذایی بالاتر رفته است. ما در کشور شاهد یک انقلاب عظیم، پنهان و چراغ خاموش در عرصه کشاورزی هستیم. به مدد گلخانه سازی و اجرای طرح آبیاری قطره ای که به اشراف و هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی به انجام رسیده است این انقلاب پر عظمت در عرصه کشاورزی در کشور رخ داده است. بسیاری میوه ها و بسیاری از محصولات را در همه فصول ....... ادامه و متن کامل در لینک زیر https://saednews.com/fa/post/anqlab-asalami-aolin-anqlab-ktabkhan-ha-dar-dnia-bod 🔶➖🔶
حرم امن رضوی به یاد استادان، بستگان و دوستانم امروز، یک جستار زیارتی را آغاز کردم، برای‌تان از لذت نوشتن در حرم امام رضا(ع) می‌نویسم. تا یادم نرفته، کتاب "نامه‌های بلوغ" به قلم عین_صاد، مرحوم علی صفایی را بخوانید. @pooyanevisi
. ⁉️ آیا سکولاریزه‌کردن تن ایرانی_اسلامی ممکن است 🌻معماری ایرانی _ اسلامی غیر قابل تفکیک است و نمی‌شود نگاه سکولاری به آن داشت. 📌با این حال هیچ‌گاه رؤیای خام جدایی فرهنگ ایرانی_اسلامی تعبیرپذیر نیست. 🔸معماری تن ایرانی_اسلامی هم همین است؛ حجاب. 🔻دست از جوزدگی مدرن و هالیوودیسم باید شست. 🔅عکس ایوان غربی مسجد گوهرشاد/بهمن 401 @pooyanevisi
🔰 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد برگزار می‌کند 👈 دوم مقدماتی ژورنالیسم 📋سرفصل‌های دوره: 🖇نویسندگی خلاق 🖇مصاحبه 🖇خبرنویسی 📅 20 و 21 بهمن 1401 ⏰مهلت ثبت نام تا 19 بهمن 💳 هزینه دوره: 100.000 تومان (تخفیف برای ثبت نام گروهی و دهه هشتادی) 💥ظرفیت محدود است 📝جهت حضور در دوره، نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه خود را به آیدی @Media_Institute ارسال کنید. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
. 🟢 افق‌های انقلاب اسلامی با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب ✅ با ارائه دکتر رجبعلی اسفندیار، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🔗 لینک حضور در نشست http://Dte.bz/cptconf 🔸سه شنبه 18 بهمن @HOWZAVIAN
. گاهی می‌خواهم پُشتم گرم شود پشت به آفتاب می‌کنم حواسم نیست انگار... به چه قیمتی؟! @pooyanevisi
هدایت شده از فکرت
🔲 | ✅ ایران؛ از نقل مکاتب تا نقد مکاتب 🖋علی اسفندیار، نویسنده و پژوهشگر ▪️انقلاب اسلامیِ گامِ دوم، عزم خود را جزم کرده تا رقیب جدی «ایسم»‌های شکل‌گرفته در غرب باشد. هم درصدد ترمیم دینداری است که کلیسایِ عصرِ رنسانس، آن را بر باد داده است و هم با مکاتب صرفاً این‌جهانی در می‎افتد. ▪️امروزه با نگرش جهانی به ادبیات و فراگیری «هنرِ ارائه» می‌توان منطق حکمرانی انقلاب اسلامی را به گوش و چشم جهان رساند و سزاست بگوییم که در گام دوم انقلاب «تمدن ایرانی_اسلامی زیر چاپ خواهد رفت» آن هم از قم که مادر انقلاب است؛ البته اگر نهادهای تسهیل‌گر و نخبگان علم و اجتهاد بیدارتر شوند. 🔗 مطالعه یادداشت در سایت فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
هدایت شده از فکرت
امام موسی کاظم(ع) فرمودند: دانش مردم را در چهار چیز یافتم: اوّل: پروردگارت را بشناسی. دوم: بدانی با تو و برای تو چه کرده است. سوّم: بدانی از تو چه خواسته است. چهارم: بدانی چه چیز، تو را از دینت بیرون می کند». (منبع: كشف الغمّة) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
. . 💐 او که آمد، دخترها زنده ماندند و زن به زندگی رسید. @HOWZAVIAN
🖇دوره تکمیلی ژورنالیسم 👈با حضور اساتید محترم: 👤دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی، جنگ شناختی و رسانه، زبان شناسی و ژورنالیسم 👤صادق امامی، گزارش نویسی 👤احمد کارخانه، خبرنگاری در بحران 👤حسن صدرایی عارف، مصاحبه پیشرفته 👤عبدالمجید تناور، مقدمه‌ای بر فلسفه اخلاق مطبوعاتی و رسانه‌ای 👤محمدعلی شکوهیان‌راد، سایبرژورنالیسم 👤حجت‌الاسلام والمسلمین حسین عرب، آشنایی به اوسینت 👤حجت‌الاسلام والمسلمین علی اسفندیار، روزنامه‌نگاری خلاق 👤رسول لطفی، ژورنالیسم اندیشه چگونه نقش‌آفرینی می‌کند؟ 👤علی‌اصغر سیاحت، تیترنویسی ⏰زمان برگزاری: پنجشنبه و جمعه از 4 تا 19 اسفند 🏢مکان: هنرستان، بعد از بلوار شهید تراب نجف زاده مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج نژاد، پلاک 245 💳هزینه ثبت نام: 300 هزار تومان، تخفیف ویژه ثبت نام گروهی و دهه هشتادی‌ها 📲جهت ثبت نام با آی‌دی @Media_institute در ایتا یا شماره 09197455891 ارتباط حاصل فرمایید. 📌جهت کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید: 🆔 eitaa.com/mhfarajnejad
نادر ابراهیمی رمان یک عاشقانه آرام... @pooyanevisi
. ✍️ کلیشه‌بازار رادیو_تلویزیون یادداشتی از تجربه زیسته‌‌ی نویسنده تا عیارسنجیِ زبانی در تولید محتوای رسانه‌‌های صوتی و تصویری رسانه‌ملی 👇👇 اینجا👇👇
📌 کلیشه‌‌بازارِ رادیو _تلویزیون 🔴 نیمه‌ی پر لیوان، انسان خوب، ابعاد تحریم ✍️ علی اسفندیار همیشه در محافل ادبی و رسانه‌ای به دوستانم می‌گفتم: «اگر می خواهید شنونده ماهری شوید، رادیو را از گوش نندازید... یا حتی نویسنده‌ی ماهری.» حالا این روزها بیشتر می‌شنوم، بیشتر اهل شنیدن شدم، اهل رادیو؛ البته اجباری. بر سر این که فلش مداحی و موسیقی‌ام را به بزرگواری بخشیدم.😊 بگذریم... به قول یکی از استادان داستان‌نویسی: اینقدر حدیث نفس نگو! تصورم بعد از هجران طولانی از رادیو این بود که این رسانه لااقل به ادبیات و زبان ضربه نمی‌زند که هیچ، هماره زبان را تنفس تازه می‌دمد؛ اما شنیده‌های این روزهایم خلاف تصور آمد. در این یک ماه به برخی آسیب‌های زبانی در تهیه اثر رادیویی برخوردم که اشاره‌اش برای اهالی رسانه و ادبیات بی‌ثمر نیست: مجری صبحگاهی برای این که امید را به شنونده القا کند، هر صبح می‌گوید: نیمه پر لیوان را ببینید، از شنوندگان جان می‌خواهم نیمه خالی لیوان را نبینند. کارشناس مذهبی برای این که سبک زندگی را به شنونده القا کند، می‌گوید: انسان باید خوب باشه، اگه خوب نباشه خیلی بده. شما هر چه خوبی کنی کمتر بدی می‌بینی و یک روز اثر خوبی را می‌بینیم. خوب زندگی کنیم، خوب باشیم، اخلاق خوب داشته باشیم، مثل اهل بیت(ع) خوب باشیم. کارشناس سیاسی هم که معلوم است: تحریم را باید از چند منظر نگاه کرد، تورم هم را همین طور ابعادی دارد، باید ریشه‌ها را از چند بُعد بررسی کنیم، دست دشمن هم در همه این ماجراها پیداست، مردم به همه ابعاد واقف هستند. نیمه‌ی پر لیوان، انسان خوب، ابعاد تحریم؛ اینها کلیشه‌هایی هستند که لااقل در رسانه‌های رسمی و ملی که پاسدار لحن و زبان فارسی هستند، از تکرار آن باید پروا کرد. رسانه به ویژه رادیو محل تولید ادبیاتِ تر و تازه است و الا یک گوش در و گوشی دروازه. استفاده مجریان و کارشناسان رادیو از کلیشه‌های زبانی را نوعی رکود و بی‌رمقی ادبی می‌دانم و هم نشان از غریبگی آن عزیزان با آثار مدرن فارسی، ضرب المثل‌های نو و استعاره‌های هزار و چهارصدی. اگر رادیو می‌خواهد اهالی شنیدنش انبوه شود، کارشناسانش باید اهل خواندن‌های حرفه‌ای باشند تا از دایره کلیشه و تکرار خارج شوند. حوزه و دانشگاه هم نباید بی‌ادبیات‌ها را روانه رسانه کند. برگردم به اشعار حافظ و سعدی که ذهن و زبانم مصون‌تر است؛ این بار با فلش 64 گیگی. @pooyanevisi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 تیزر محفل نقد و بررسی مستند«برای یک زندگی معمولی» 👈با حضور: 👤استاد علی قهرمانی 👤حسین شمقدری 🆔 @savad_rasaneh